quote:
Op zondag 8 juli 2007 10:26 schreef JDude het volgende:De nieuwe naam doet vermoeden dat het een soort vergaarbak is geworden voor topics uit de Eighties/Nineties-subfora, maar dan voor alle vorige decennia.
Is dat ook de bedoeling?
Om even uit de Oude Doosch en School te klappen:
Toen Natalie en ik vorig jaar een discussie startten achter de schermen om de naam (terug) te veranderen (HOC beviel ons niet en was ons eigenlijk opgedrongen) brak de hel los. We hebben diverse namen de revu laten passeren maar elke wijziging werd geblokkeerd. Men moest en zou 'oorlog' erin houden voor de moderne legeronderwerpen (zoals het elitetroepen-onderwerp (hoewel wij als mods zoiets hadden van 'dat hoort hier helemaal niet'), terwijl wij zochten naar een naam die de lading wel zou dekken. Uiteindelijk hebben we HOC maar zo gelaten.
Blijkbaar heeft 'men' HOC nu helemaal opgegeven. Eén van de redenen om na ons vertrek Misstique hier te benoemen was, ik zie de post in FC nog voor me, dat zij 'in haar andere forum zo goed mensen kon aantrekken, omdat ze van die leuke topics kan openen'. Kan iemand me een topic van Misstique aanwijzen? Of uberhaupt een bijdrage, afgezien van een incidenteel slotje?
En nu deze naamswijziging. Memory Lane. Om Natalie te citeren: Het klinkt alsof we gezellig met een kopje thee op de bank herinneringen gaan zitten ophalen. Het is een waardeloze naam en het zal dit subforum alleen maar verder in de obscuriteit helpen. Een forumnaam hoort de inhoud van het forum te weerspiegelen. Dit is niks. Het is vlees noch vis en het gevolg zal zijn, dat het aantal geopende topics verder zal dalen, zowel in kwantiteit als in kwaliteit. De voorbeelden zijn er al:
Kennen jullie Heintje Davids nog ?De Dolly Dots zijn ondergewaardeerd.HOC heeft ooit de pretentie gehad om geschiedenis en cultuur licht, maar goed onderbouwd naard e users te brengen. Die doelstelling is onhaalbaar, maar om dan krampachtig het leven van dit forum te verlengen is gekkenwerk.
Dit subforum is dood. Het feit dat er aparte subfora worden en werden geopend over de 80er en 90er jaren (met topics die gewoon hier horen) zegt genoeg. Laten we het begraven en alle topics gewoon over de rest verspreiden. Immers, waar vroeger de gewoonte was, dat andere mods topics die hier thuishoorden gewoon verplaatsten, of achter de schermen de mods van dit forum op een topic attent maakten om te zien of het hierheen gehaald kon worden, staan de HOC topics verspreid over het forum. Nieuwe wereldwonderen in NWS, een topic over de chef defensistaf (zie mijn opmerking hierboven over Oorlog) in POL... De topics die nu in
HOC ML staan, kunnen zonder twijfel en zonder moeite over de rest verdeeld worden.
Het was leuk zolang het duurde. Het is nu niet leuk meer. Het verlengen van de doodsstrijd is een kwelling voor iedereen, zowel voor de mods als voor de users.