Omdat Izmir de bakermat van seculariteit en het gedachtegoed van Ataturk is.quote:Op maandag 2 november 2009 04:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Het misverstand is dat jij met Turken op alle "Turkse volkeren" lijkt te doelen en ik op de hedendaagse Turk die natuurlijk gewoon een ratjetoe is van volkeren.
Geen idee trouwens waarom vrouwen uit Izmir zo hitsig zijn, daar zoek ik nog een verklaring voor.
De Mongolen namen natuurlijk nog weleens gerecruteerde soldaten mee terug uit bv Rusland en de Kaukasus, daarnaast vestigde zich handelaren uit die gebieden zich in Centraal-Azie en als die zonder vrouw kwamen kan je aannemen dat ze een lokale vrouw vonden.quote:Op maandag 2 november 2009 04:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De Turken uit Centraal Azie zijn net zo goed een ratjetoe aan verschillende volken. Al hebben ze meer Aziatische/Mongoolse genen dan Anatolische Turken.
Mocht het zo zijn dat de Turkse vrouwen vrijwillig trouwden met niet Turkse mannen, dan zou het toch logisch zijn dat zij assimileerden, en niet andersom? Ik vind het gewoon opmerkelijk. Ik heb wel een paar theorieėn in mijn hoofd, maar of ze kloppen weet ik niet. Bijvoorbeeld, vroeger waren er Russische/Slavische volken die heel trouw waren aan Cengiz Han en zich aansloten aan bij zijn leger. Dus kan het misschien zo zijn dat zij in ruil voor hun diensten Turkse en Mongoolse vrouwen kregen? Dat lijkt mij logischer dan dat er jarenlang massaal verkrachtingen op Turkse vrouwen hebben plaatsgevonden.
Alsof wij het daarover hadden.quote:Op maandag 2 november 2009 04:38 schreef Ases het volgende:
[..]
Omdat Izmir de bakermat van seculariteit en het gedachtegoed van Ataturk is.
De meisjes ronde de Eigische Zee verzorgen zich goed en zijn modern, terwijl landinwaarts,
Anatolische vrouwen het wat moeilijker hebben om hun wenkbrouwen op vroegere leeftijd te epileren
of laat staan alleen al je haren te verven. Mijn oma bijv. ziet meisjes rond de 12/14 die dit doen als mini-sletjes, omdat je dat pas hoort te doen wanneer je 'volwassen' bent. Ik kom trouwens uit Oost-Anatolie.
Dat was even mannen onder elkaar, ik ben trouwens geen Turruk maar heb wel roots in die omgevingquote:
Dat kan ook. Maar het ligt ingewikkelder. Want uit oude bepaalde Arabische bronnen kun je opmaken dat sommige volken die vandaag een onderdeel maken uit de Turkse volkeren, vroeger helemaal geen Turken waren. De Kyrgiezen zijn daar een voorbeeld van. Vroeger werd er over Kyrgiezen geschreven dat ze een Slavisch volk waren.. En gezien hun hoge percentage Europees DNA in de Y-Chromosoom, vaderlijn dus, kan dat best kloppen.quote:Op maandag 2 november 2009 04:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De Mongolen namen natuurlijk nog weleens gerecruteerde soldaten mee terug uit bv Rusland en de Kaukasus, daarnaast vestigde zich handelaren uit die gebieden zich in Centraal-Azie en als die zonder vrouw kwamen kan je aannemen dat ze een lokale vrouw vonden.
Te meer ook omdat veel Mongoolse mannen natuurlijk niet thuis kwamen van hun veldtochten, in Afghanistan woont nog een stam nazaten van de Mongolen trouwens (Hazaren).
"Men zegt dat Hazara's van oorsprong Turks of Tataars zijn, en een ondersteuning hiervoor wordt gevonden in het feit dat er overeenkomsten bestaan tussen het Turks en het Hazaragi, de taal van de Hazara's, zoals Ata, vader (vgl. Atalar)"quote:Op maandag 2 november 2009 04:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De Mongolen namen natuurlijk nog weleens gerecruteerde soldaten mee terug uit bv Rusland en de Kaukasus, daarnaast vestigde zich handelaren uit die gebieden zich in Centraal-Azie en als die zonder vrouw kwamen kan je aannemen dat ze een lokale vrouw vonden.
Te meer ook omdat veel Mongoolse mannen natuurlijk niet thuis kwamen van hun veldtochten, in Afghanistan woont nog een stam nazaten van de Mongolen trouwens (Hazaren).
Waar precies dan? (Ja ben nieuwsgierig, sorryquote:Op maandag 2 november 2009 04:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat was even mannen onder elkaar, ik ben trouwens geen Turruk maar heb wel roots in die omgeving
Tja of....quote:Op maandag 2 november 2009 04:49 schreef Ases het volgende:
[i
[..]
"Men zegt dat Hazara's van oorsprong Turks of Tataars zijn, en een ondersteuning hiervoor wordt gevonden in het feit dat er overeenkomsten bestaan tussen het Turks en het Hazaragi, de taal van de Hazara's, zoals Ata, vader (vgl. Atalar)"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijken ze meer Turks of Mongools?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hazara_people#Geneticsquote:Genetics
Genetically, the Hazara are primarily a mixture of eastern Eurasian and western Eurasian peoples.[13][14] Genetic research suggests that they are related to neighboring peoples, while there also seems to be a distant relation to Turkic and Mongol peoples of Inner Asia,[15] such as the Uyghurs of China.[16] A Mongol element in the ancestry is supported by studies in genetic genealogy as well, which have identified a particular lineage of the Y-chromosome characteristic of people of Mongolian descent ("the Y-chromosome of Genghis Khan"). This chromosome is virtually absent outside the limits of the Mongol Empire except among the Hazara, where it reaches its highest frequency anywhere. About two thirds of the Hazara males sampled carry a Y-chromosome of this lineage.
Onder mijn voorouders bevinden zich oa Circassians en Armenenquote:Op maandag 2 november 2009 04:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar precies dan? (Ja ben nieuwsgierig, sorry)
De huidige Armenen zijn voornamelijk Circassiers en hebben weinig te maken met de oorspronkelijke Armenen, grappig he? De Turken waren dus niet het enige volk dat zoveel aan interactie met andere volken deed, haha.quote:Op maandag 2 november 2009 05:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Onder mijn voorouders bevinden zich oa Circassians en Armenen
Jij?
Een DNA test is natuurlijk meer waarschijnlijk dan linguistische overeenkomsten.quote:Op maandag 2 november 2009 04:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tja of....
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hazara_people#Genetics
[ link | afbeelding ]
Deze zit in het Afghaanse leger.
Ja en nog van mongolen ookquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:55 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je wou diiscussiėren. Dit is nu gewoon een plaatjesdumptopic geworden.
Je kunt reacties geven op de foto's, het ging me meer om de diversiteit van de Turken te laten zien.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:55 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je wou diiscussiėren. Dit is nu gewoon een plaatjesdumptopic geworden.
Maar ik ben geen Turk, dus dan moet je eventjes een apart topic voor me openenquote:
Jij hebt dit topic geopend, en jouw OP en je posts bepalen wat het wordt en jij stuurt het topic een bepaalde richting op. Het enige wat ik jou zie doen is het posten van plaatjes. Geloof mij, 10 plaatjes waren in de eerste instantie genoeg.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:01 schreef Ases het volgende:
[..]
Je kunt reacties geven op de foto's, het ging me meer om de diversiteit van de Turken te laten zien.
Dat je duidelijk kunt zien dat Turken afstammen van de Mesopotamiers, de Hettieten, Trojanen, Achaemeniden, Urartiers, Scythiers, Lydiers, Cariers etc.
Het is juist wel een dumptopic geworden, aangezien iemand alleen maar foto's post.quote:Het wordt geen plaatjesdumptopic als maar een iemand bezig is met plaatjes te posten. Er komen er trouwens nog meer aan.
Wat een bull zeg. Al die mensen die je hierboven hebt geplaatst, zijn zij allen etnische Turken? Jij kent hun achtergrond niet eens is. Ik kan nu ook plaatjes plaatsen van Centraal Aziaten met overduidelijke Europese trekken en daarbij een kaart van hun DNA. En als we er dan vanuit gaan dat de oorspronkelijke Turken Mongools DNA hadden, dan komen we tot de conclusie dat er behalve Kazachstanen en Siberiėrs geen Turken bestaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:01 schreef Ases het volgende:
[..]
Je kunt reacties geven op de foto's, het ging me meer om de diversiteit van de Turken te laten zien.
Dat je duidelijk kunt zien dat Turken afstammen van de Mesopotamiers, de Hettieten, Trojanen, Achaemeniden, Urartiers, Scythiers, Lydiers, Cariers etc. Het wordt geen plaatjesdumptopic
als maar een iemand bezig is met plaatjes te posten. Er komen er trouwens nog meer aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |