abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 november 2009 @ 21:30:13 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74293374
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #67

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

flugeltje
Zwanger worden is hier geen probleem, het blijven lukt alleen nog niet. In januari 2009 gestart met proberen zwanger te worden, direct raak. Miskraam bij 5 weken. Daarna direct weer zwanger, april miskraam in de 11e week. In juni weer zwanger, maar helaas in juli bij 5 weken de derde miskraam. Uiteindelijk besloten om even te stoppen, maar bleek zwanger. Eind augustus bij 6 weken zwangerschap toch weer een miskraam. Alle onderzoeken gehad, niets aangetroffen. Voor nu heel even rust, medio december/januari naar de Gyn voor het bepalen van een plan van aanpak.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. Vanaf komende cyclus bezig met IUI, zonder extra hormonen, alleen met pregnyl. De eerste IUI van vrijdag 30 oktober is mislukt.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 13-11-2009 07:10:14 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 1 november 2009 @ 21:31:23 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74293483
grmbl, stomme doos dat ik ben. Tik ik gewoon het verkeerde nummer....

Enniewee, welkom in deel ACHTENZESTIG, het deel waarin we allemaal streepjes gaan piesen
pi_74293785
Hup Oxy, kom op met dat gedicht.
  zondag 1 november 2009 @ 21:39:39 #4
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_74294038
En dan nu het gedicht-op-verzoek, dat ik voor Sombie schreef, en ook goed bij mijzelf, past. In overleg, besloten, dat het hier ook wel past . Dus voor alle mama's-alleen:

Mama-alleen

Het zijn de kleinste handjes
niet die zeer doen bij mijn voeten

Het is het grote niet-verdriet
dat opkomt bij mooi weer

Dat je - hoewel je leven wilt
je toch zo stil blijft staan
En dat je - hoe je rent of springt
de stilte in moet gaan

Want je hoort 's nachts
niet je naam
En je zingt geen wiegelied

Dit is het niet-verdriet
dat onvoorspelbaar door mijn
hart marcheert
En sporen achterlaat

Je bent er - maar je bent
niet hier in mijn armen
Al zovaak heb ik jou bedacht
hoe je zou zijn
en hoe je lacht

Maar het zijn die kleine dingen
niet die maken dat ik slik
wat anderen te zeggen hebben
Het is iets van een groter goed
een puber die op kamers moet

Maar die je nooit uit huis ziet gaan
Hoe het zou zijn
en hoe het was

Je bent een mama-alleen

(c) Oxymoron, oktober 2009

* Uitleg over de persoonlijke voornaamwoorden: dat van ''je'' is misschien verwarrend. Het is zo bedoeld, dat gaat over hoe je uitlegt aan anderen (moeders?) hoe dat is, geen kind hebben.
He gedicht is een soort wisselwerking van een moeder-alleen, die aan de buitenwereld, uit moet leggen hoe dat is, en die aan haar ''ongeboren kind'' ook een soort ''verklaring'' aflegt. Met:

Maar het zijn die kleine dingen
niet die maken dat ik slik
wat anderen te zeggen hebben
Het is iets van een groter goed
een puber die op kamers moet

Bedoelde ik; dat mensen vaak zeggen: die kleine dingen, die vind ik echt mooi aan ouder-zijn van een kind. Zegmaar, ''het zijn de kleine dingen die het, doen''. Dat vind ik zo'n dooddoener vaak.
Maar je 'slikt' het toch, omdat je denkt: ze zullen het wel, weten. Maar dat is niet zo. Voor iedereen, is het weer anders.
'''Het is iets van een groter goed'' >> iets van ''meer dan wat je ziet''. En het is veel meer dan ''kleine dingen''! Het zijn grote veranderingen!

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  Jubileum moderator zondag 1 november 2009 @ 21:47:39 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74294607
Oxy ik vind het prachtig, onvoorstelbaar invoelend weer!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_74294790
Jeetje Oxy, ik was nieuwsgierig naar wat je hier postte en dan staat er zo'n onvoorstelbaar mooi gedicht, waar ik kippenvel van krijg! Echt prachtig!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 1 november 2009 @ 21:55:39 #7
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74295139
mooi!
quote:
niet hier in mijn armen
hoe je zou zijn
en hoe je lacht
Vooral dit stuk *kippenvel
pi_74295409
Prachtig weer Oxy, wat heb je een talent.
pi_74295628
Ik vind hem ook prachtig Oxy, zit hier een klein traantje te laten.

Oh, trouwens PZE, super van je eigen eisprong!
pi_74297298
Mooi gedicht he, meiden? Bij mij stroomden de tranen echt over mijn wangen. Ik heb wat met gedichten en de gedichten van Oxy vind ik echt prachtig.

PZE, jammer van de spotting. Ik had gehoopt dat het een andere oorzaak had. Maar wel fijn dat je lichaam deze maand zelf een ei heeft gemaakt!

Eindelijk die spuit erin, Orea! Wat je schrijft over die hand om je keel, herken ik heel erg. Dat gevoel had ik al na de 1e IVF erg he? We hadden toen geen eskimo's en ik bedacht dat het met 4 maanden gedaan zou kunnen zijn, als we geen cryo's zouden krijgen. Ik kreeg het echt benauwd bij die gedachte.

Mijn vriend en ik hebben toen ook besloten dat we zelf een poging zouden gaan betalen. We hebben beiden nog lang niet het gevoel dat we er emotioneel klaar mee zijn of dat ons te veel wordt. Begrijp me niet verkeerd, het is zwaar, dit traject, maar we hebben beiden het gevoel dat we het aankunnen. Dus zolang we dat zo voelen, zijn we bereid zelf een behandeling te betalen.
pi_74298626
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:39 schreef Oxymoron het volgende:

niet hier in mijn armen
hoe je zou zijn
en hoe je lacht
Flugel, dat had ik ook... het is een prachtig gedicht, en dit is heel erg hoe ik denk over m'n kindje dat nooit geboren zal worden, omdat ik het vorig jaar ben verloren... maar ook over kindjes die nog niet geboren zijn, maar die ik graag in m'n huis verwelkom... Oxy, dank je wel.

even een jompel voor de spuiten van Orea... die zijn vast op tijd ontdooit Ik duim voor je deze ronde!
(en ik was er vanavond weer vrij snel uit... ik geloof dat ik rond de nummer 25 vd 60 was vanavond...)

he, pze, jammer, spotting... maar, wel een eisprong, dat is dus wel helemaal zeker nu en nu nog maar een keer, lijf van pze! Nog zo'n mooie eisprong!
pi_74305874
PZE stom! Maar wel dat je lichaam alles helemaal zelf heeft gedaan dit keer! Mag je met recht trots op zijn dame!!

Oxy wat een prachtig gedicht!

Mijsje zonde!! Maar volhouden hoor

Ik lag gisteren voor 9 uur in coma (uiteraard was de prik op tijd ontdooit het was echt komisch: 'schat, dit belletje hoort toch te bewegen als je hem op zijn kop houdt?' 'ja, die is bevroren ') en zowaar voor 8-en op het werk vandaag. Heerlijk dat bijslapen.. Had het nodig!! Zo eerst de kliniek maar eens bellen voor een afspraak maandag a.s.!
  maandag 2 november 2009 @ 10:30:11 #13
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_74308040
Dames ik ben niet bijgelezen hier, sorry.
Oxy je ontroerd me elke keer weer met je gedichten Dank je wel ervoor.

Ik ben zaterdag ongesteld geworden en heb met het zh gebeld voor de cryo-tp. Omdat mijn cyclus zo onregelmatig loopt heb ik donderdag eerst een belafspraak over het hoe en wat, de mw aan de telefoon had het over een echo om mijn cyclus te bepalen en dat vind ik een heel goed idee! Tot zover deze korte opdate, hopelijk kan ik snel weer gewoon meeposten!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_74308513
Spannend Saffier! Zijn jullie nu helemaal over?
pi_74313912
Oxy wat een prachtig gedicht
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 2 november 2009 @ 14:45:03 #16
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74316078
PZE, is het doorgezet? Positief dat je lichaam weer aan het werk is, maar stiekem toch jammer dat het niet meteen raak was.

Spannend allemaal Saffier. Hoop je snel weer hier te zien.

En verder hoeven we natuurlijk nog maar 11 dagen te wachten

Vandaag heb ik in de categorie bizar toeval voor jullie dat mijn eventuele innesteldatum de uitgerekende datum van een van mijn zwangerschappen is én dat de 13e dag van mijn cyclus (met de eisprong) dus óók op vrijdag viel. Het wordt steeds grappiger met dat toeval

[ Bericht 1% gewijzigd door flugeltje op 02-11-2009 15:10:41 ]
pi_74322328
Spannend Saffier!

Flugel, het heeft nog niet helemaal doorgezet. Maar dat komt dan vast morgen. Lief en ik hebben gisteren berekend dat we in januari pas een jaar bezig zijn eigenlijk. Nou ja, eigenlijk nu al 2... maar in januari werkt alles een jaar zoals het hoort. We proberen het dus tot januari zelf en gaan dan terug naar de gyn. Denken we nu.

Nog elf dagen tot de 13e!
pi_74322847
Ondanks de toch een voor pze's zelfgekomen ei.

En ook saffier gaat weer meedoen in de spannende weken die hier voor de deur staan. Straks is het topic nog leeg
pi_74339744
En toch hè, merk ik het gelijk, die decapeptyl! 1 keer een oog half open en ik ben wakker en kan NIET meer slapen... (en normaal ben ik mijn bed niet uit te trappen ) vanaaf maar weer eens mixen met de menopur..
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:25:40 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74340638
Naja Orea, kun je in ieder geval alvast wennen

Nog maar 10 dagen
pi_74340795
O, ik werd wat kribbiger dan anders met de decapeptyl, Orea.

Ik wil iedereen voor de komende weken veel sterkte wensen. Ik ga me even afzonderen want ik probeer niet zo veel te denken aan de nadere datum.
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:39:39 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74340954
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:32 schreef sombie het volgende:

Ik wil iedereen voor de komende weken veel sterkte wensen. Ik ga me even afzonderen want ik probeer niet zo veel te denken aan de nadere datum.
Kun je dat door afstand te nemen echt uitblocken zo'n datum?

Maar heel veel sterkte meis, ik snap je wel hoor. Tot over een dag of tien
pi_74341072
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:32 schreef sombie het volgende:

Nou ja misschien komt dat er ook nog bij, heb natuurlijk pas 2 keer geprikt. Menopur word ik wat onrustig van, en wat bitser...

Succes dame, denk aan je!!!
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:56:59 #24
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_74341405
Wat een mooi gedicht!

Hier gisteren goed nieuws: we zijn allebei ziektevrij en staan op de lijst voor ICSI! Wachttijd ongeveer 3 maanden, waarin ook al vanalles gaat gebeuren.
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:58:42 #25
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74341460
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:56 schreef Hobbesje het volgende:
Wat een mooi gedicht!

Hier gisteren goed nieuws: we zijn allebei ziektevrij en staan op de lijst voor ICSI! Wachttijd ongeveer 3 maanden, waarin ook al vanalles gaat gebeuren.
Wat fijn!! (naja, niet dat ICSI nodig is natuurlijk, maar wel dat het er nu uit gaat zien dat er schot in komt)

Spannend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')