abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73957193
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #66

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

flugeltje
Zwanger worden is hier geen probleem, het blijven lukt alleen nog niet. In januari 2009 gestart met proberen zwanger te worden, direct raak. Miskraam bij 5 weken. Daarna direct weer zwanger, april miskraam in de 11e week. In juni weer zwanger, maar helaas in juli bij 5 weken de derde miskraam. Uiteindelijk besloten om even te stoppen, maar bleek zwanger. Eind augustus bij 6 weken zwangerschap toch weer een miskraam. Alle onderzoeken gehad, niets aangetroffen. Voor nu heel even rust, medio december/januari naar de Gyn voor het bepalen van een plan van aanpak.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. Vanaf komende cyclus bezig met IUI, zonder extra hormonen, alleen met pregnyl. (eerste IUI vrijdag 30 oktober)

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 29-10-2009 18:29:28 ]
pi_73957303
Allemaal goed nieuws in het vorige topic!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:18:46 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73957531
Wat gaan jullie weer snel dames!

Heb vandaag tijdens m'n zoektocht naar tussentijdse uitkomsten van de studie waar m'n gyn op zat te wachten voor mij een goeie site gevonden. Nieuwsbrieven over lopende studies en nieuwe studies. Wie weet heeft er nog iemand iets aan.

http://www.studies-obsgyn.nl
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_73957714
Wat fijn bikinistringding! Nog meer goed nieuws!
pi_73957806
Kan iemand het laatste regeltje van mij in de OP aanpassen?
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.
Bedankt!
pi_73958552
Ik heb zoveel goed nieuws gelezen in het vorige topic Hopelijk is dat de voorbode van een streepjesregen in dit topic

pze: wat goed dat je nu opeens zelf een eisprong hebt. Zo raar hoe een lichaam van een vrouw werkt. Enig idee aan wat het zou kunnen liggen?
pi_73959638
Tsja, het is of de 7 kilo minder of het nieuwe bed he?
Verder zou ik het ook niet weten... hopelijk blijft het niet bij een keer. Oh nee, dat mocht ik niet meer zeggen.
pi_73959794
wow, 7 kilo al pze, dat doe je erg goed! Ik hoop ook dat het je eierstokken gestimuleerd heeft om inderdaad voortaan zelf voor je eisprong te zorgen!

Bikinistringding, je bent begonnen! ik hoop op goed nieuws en wel zo snel mogelijk!

pi_73961002
Bedankt voor de link, flugeltje. Die ga ik later eens uitgebreid bestuderen.

Spannend, bikinistringding!
pi_73961640
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Kan iemand het laatste regeltje van mij in de OP aanpassen?
Bedankt!
Ik kan het niet meer aanpassen.
pi_73962739
Ik zie dat BE al aan de slag is geweest CP, toch bedankt!
pi_73963218
Jouw stukje is toch nog niet aangepast of kijk ik nou niet goed?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:19:15 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73963336
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:16 schreef CrazyPrincess het volgende:
Jouw stukje is toch nog niet aangepast of kijk ik nou niet goed?
Klopt, na het korte commando in het mod-topic dacht ik eig. dat er alleen bedoeld werd dat de quote tags weg moesten...
Nu heb ik het wel aangepast.
pi_73963462
Commando!?
Bedankt voor het aanpassen BE.
pi_73963888
Bikini, spannend!

Asy, wat een bijzondere foto's! Nog nooit gezien zo! Wel gek eigenlijk, want die eisprong is toch echt onmisbaar in het hele proces. We doen er met z'n allen alles aan om er één te krijgen en we weten niet eens hoe het er 'echt' uitziet...

Ik weet niet zo goed of ik het moet posten of niet (ik had het vanmiddag allemaal al getypt, maar heb het uiteindelijk weer weggehaald)... maar ik doe het toch maar... Ik heb de laatste strip van de pil opgemaakt. We hebben afgesproken dat we gaan kijken hoe het gaat... ook ik ga flink lijnen en dan gaan we eens zien hoe het loopt. Als het er nou weer op gaat lijken dat het weer lang gaat duren, dan gaan we weer naar de gyn terug... de vorige keer ben ik toch niet zwanger geraakt zonder medicijnen... Ja, ik weet het... ben door verschillende mensen gewaarschuwd 'als je eenmaal zwanger bent geweest, kan je hele hormoonhuishouding veranderd zijn... ja, dat kan wel zo zijn, maar misschien is dat bij mij niet zo en loopt het weer uit op een lange weg in de mmm. We stappen er nu dus heel nuchter in, geen verplichtingen enzo... maar echt met een sterke ondertoon 'we zien wel waar het schip strandt'.

Dit even ter info... ik moest het hier toch even kwijt, want ik voel me hier nog altijd véél meer thuis dan in een 'wachten op het tweede streepje topic' (dat topic blijf ik moeilijk vinden door onze hele voorgeschiedenis )...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_73964106
Ik zag de bui al hangen Jose! Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan. Hopelijk valt het inderdaad mee met je hormoonhuishouding en gaat het heel snel deze keer. Leuk nieuws vandaag allemaal!
pi_73964193
Zag je de bui al hangen? Zeker vanwege het lijnen ook...
pi_73964278
Ja, onder andere... Soms voel je dat soort dingen gewoon. Dwars door het beeldscherm heen!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:48:43 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73964555
De foto's zijn met dank aan een andere user maar ik weet niet meer van wie

José, vind je het niet spannend? Wel leuk hoor!
pi_73964823
José, wat spannend! Ik hoop dat je deze keer minder lang hoeft te wachten en dat je de heel MMM niet nodig hebt nu!

Asy, die foto's vond ik ook heel bijzonder om te zien! Heel duidelijk...
pi_73966979
Ik had ook al zo'n vermoeden dat je hier niet voor niets kwam melden dat je gaat afvallen
Spannend hoor. En 'mensen' moet je lekker laten lullen. Die weten het altijd beter

pi_73967479
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tsja, het is of de 7 kilo minder of het nieuwe bed he?
Verder zou ik het ook niet weten... hopelijk blijft het niet bij een keer. Oh nee, dat mocht ik niet meer zeggen.
Anderen mensen hier blijven meehopen hoor, ookal "mag" jij het niet meer zeggen

Soms vraag ik me af wie hier al bij de huisarts is geweest met pijnljike duimen, vanwege het feit dat de duimen stukgedraaid zijn dankzij dit topic omdat iedereen hier zo veel voor elkaar en met elkaar bezig zijn.

Dikke kus voor alle vrouwen hier. ik blijf hier verder wel lurken

[ Bericht 2% gewijzigd door kahlie op 22-10-2009 23:03:19 (niet duidelijk opgeschreven, hopelijk nu beter) ]
pi_73973943
haha.. ja, 'mensen' weten het altijd beter. Toen ik net bevallen was en ingeknipt/uitgescheurd, begon de vk over anticonceptie. Ik zei 'alsof ik daar nu mee bezig ben.. en dan erbij... de vorige keer duurde het ook ruim 2 jaar'... 'ja, haha, maar daarvan heb ik meer vrouwen gehad in de praktijk die binnen enkele maanden weer terug waren bij onze praktijk'. Maar goed, ik ben toen wel begonnen met de pil... De ck was niet de enige die me 'waarschuwde'...

Of ik het spannend vind... nee, eigenlijk niet. Ik heb niet het gevoel ''het MOET nu!... en 'ik wil ook!'', zoals ik toen wel had. Ik zie het nu wel gewoon. Ik ga ervanuit dat het gewoon weer lang gaat duren. Lukt het eerder, dan is het mooi meegenomen.

Overigens wilde ik eerst afvallen voordat we weer zouden gaan proberen, maar de pil was op en zei 'stop er dan gewoon mee'. Ik ben afgelopen woensdag nog naar de apotheek geweest om de pil te halen, maar die blijft nu dus toch voorlopig liggen.

Ik vind het heel moeilijk om dit allemaal zo te posten, terwijl er ook nog meiden meeposten waarmee ik 2 jaar terug ook postte, die toen ook al in de mmm wandelden en waarbij het nog steeds niet gelukt is...Ik hoop gewoon dat jullie -allemaal- hier nou eens snel aan de beurt zijn. Ik heb het geluk al eens een keer mee mogen maken en dat gun ik jullie ook zo!!!

Ik ga jullie ook niet steeds lastig vallen met verhalen van mijn kant, v.w.b het zwanger worden (dat komt wel weer als het ziekenhuis in beeld komt)... maar ik wilde het gewoon toch even met jullie delen.
pi_73974029
Ik vind het heerlijk voor je dat je al bent afgevallen, Jose. En ik vind fijn dat je nu zo rustig en ontspannen kunt beginnen aan het proberen zwanger worden. Ik hoop dat het heel snel lukt, voor dat je dat gevoel "het MOET nu!" krijgt. Ik gun je zo een zwangerschap die zonder moeite ontstaat waar je heerlijk van kan genieten.
pi_73974750
Mooi gezegd Sombie!
Bedankt kahlie, lief van je.

Ik ga er nu trouwens wel echt vanuit dat ik een zelfgemaakte NOD heb, want mijn temp was even hoog als gisteren. Ik stop nu ook weer met temperaturen, het zit wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')