de intratuin in Almere...daar zaten ze er echt goed bij zegquote:Op zondag 1 november 2009 18:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mooi, ik ga dus dinsdag naar tuincentrum overvecht! Remy is ook van de intratuin (maar in duidelijk mindere conditie... de venus vliegenvangers waren daar ook heeeeeeeeel slecht...)
Bij mij deed ie het gewoon hoor!quote:Op zondag 1 november 2009 18:43 schreef tombolafan het volgende:
Alli eet haar 3e vlieg (eerste twee buiten het zicht van de camera...)
hij doet t niet![]()
even op youtube zetten...
quote:
quote:
Ik vind het ook wel een beetje treurig hoor... maar ik zie de vliegen gewoon als krachtvoer, om ze op te peppen... als ze helemaal sterk zijn dan stop ik er mee (tot groot verdriet van de katten; de vliegen die ik laat vallen eten ze graag op!quote:Op zondag 1 november 2009 18:46 schreef Greys het volgende:
Wat een stoer filmpje!![]()
Ergens ook wel weer zielig.
Maar ik ben dan ook een mietje/watje
heel even, kwam er daarna weer op...quote:Op zondag 1 november 2009 18:50 schreef muisje-eliza het volgende:
joesoep is dood lees ik net op twitter
dat is de kat... die hangt aan het keukenkastje naar de lensdop van mn fototoestel te slaan omdat hij ook een vlieg wil...quote:Op zondag 1 november 2009 18:51 schreef muisje-eliza het volgende:
oh leuk filmpje!!!! liet die vlieg nou een scheet?
quote:Op zondag 1 november 2009 18:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dat is de kat... die hangt aan het keukenkastje naar de lensdop van mn fototoestel te slaan omdat hij ook een vlieg wil...
dat eten ze dan weer niet... alleen vleesetende plantjes lijkt ze wel lekker...quote:Op zondag 1 november 2009 19:10 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
![]()
kheb kattengras gekocht voor de katten vandaag
quote:Op zondag 1 november 2009 18:46 schreef Greys het volgende:
Wat een stoer filmpje!![]()
Ergens ook wel weer zielig.
Maar ik ben dan ook een mietje/watje
haha, dat was de derde poging al... de eerste keer hapte ze zo snel dat ik de camera nog niet aan had, en de tweede keer liep de vlieg uit de happer, dus ik druk op stop, loopt ie een andere happer in en weg!quote:
Don't overdo it!quote:Op zondag 1 november 2009 19:46 schreef tombolafan het volgende:
ik gok dat Alli groot en sterk wordt met al 3 vliegen op!
quote:Op zondag 1 november 2009 20:08 schreef Greys het volgende:
Zou deze ook niet leuk zijn in de OP?
[ afbeelding ]
nee hoor, je slaat niet door...quote:Op zondag 1 november 2009 20:08 schreef Greys het volgende:
Zou deze ook niet leuk zijn in de OP?
Of sla ik door?
ik denk een papierus? of iig planten die het niet erg vinden een slokje meer te krijgenquote:Op zondag 1 november 2009 20:25 schreef 1UP het volgende:
Wat zijn nog meer planten die passend zijn bij de vleesetende plant, aangezien ik nog een pot over heb waar ik (waarschijnlijk) volgende week een keer naar de tuincentrum wil gaan om hem te vullen met mooie planten.
Want je zal wel zitten met het feit dat zo'n plant een wat andere grondsoort vraagt dan de meeste standaard planten.
quote:Op zondag 1 november 2009 20:34 schreef muisje-eliza het volgende:
er zat opeens een giga sprinkhaan op mn tafel...zo n groene... Hop mee jij...en Kill Bill smult ervan
jah neeh..het is echt heel erg...ik was zo verrukt met die sprinkhaan die zo uit de hemel leek te vallen, dat ik meteen naar Kill Bill Toog, het groene beestje in 1 van zn hongerige mondjes propte, en hij gretig toehapte. Daarna dacht ik *KUT* dat dat ik moeten filmenquote:
quote:Op zondag 1 november 2009 20:39 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
jah neeh..het is echt heel erg...ik was zo verrukt met die sprinkhaan die zo uit de hemel leek te vallen, dat ik meteen naar Kill Bill Toog, het groene beestje in 1 van zn hongerige mondjes propte, en hij gretig toehapte. Daarna dacht ik *KUT* dat dat ik moeten filmenmaar er steken nu twee voelsprieten uit zn mondje
![]()
eens kijken of die op de foto kunnen
quote:Op zondag 1 november 2009 20:46 schreef muisje-eliza het volgende:
is het te zien? twee voelsprietjes
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 november 2009 20:46 schreef muisje-eliza het volgende:
is het te zien? twee voelsprietjes
[ afbeelding ]
Zelfs zonder voeren overleven ze!quote:Op zondag 1 november 2009 20:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat zijn nou de condities waaronder zo'n venus fly trap kan leven? Qua temperatuur en luchtvochtigheid, bijvoorbeeld? Ik heb die sites waarnaar gelinkt wordt in de OP al bezocht, maar ik kan hier niet echt een duidelijk antwoord over vinden.
En die vliegen, moeten ze daar een bepaald aantal van eten om in leven te blijven, of is dat niet per se nodig?
nee hoor, ze hoeven zelfs helemaal geen vliegjes te eten, ze leven als elke plant van fotosynthese...quote:Op zondag 1 november 2009 20:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En die vliegen, moeten ze daar een bepaald aantal van eten om in leven te blijven, of is dat niet per se nodig?
Jaaaaaquote:Op zondag 1 november 2009 20:51 schreef Harajuku. het volgende:
Misschien haal ik er binnenkort ook wel één. Ik vind het alleen van die laffe kleine dingen
veel zon, veel regenwater en die vliegen hoeven niet perse...al is het wel leuk om er af en toe 1tje in te gooien (die nog wel n beetje wiebeld, anders lukt het niet)quote:Op zondag 1 november 2009 20:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat zijn nou de condities waaronder zo'n venus fly trap kan leven? Qua temperatuur en luchtvochtigheid, bijvoorbeeld? Ik heb die sites waarnaar gelinkt wordt in de OP al bezocht, maar ik kan hier niet echt een duidelijk antwoord over vinden.
quote:Op zondag 1 november 2009 20:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Omnomnom is niet zo klein of laf!quote:Op zondag 1 november 2009 20:51 schreef Harajuku. het volgende:
Misschien haal ik er binnenkort ook wel één. Ik vind het alleen van die laffe kleine dingen
ja, je begint toch ook met een kitten/pup?quote:Op zondag 1 november 2009 20:51 schreef Harajuku. het volgende:
ja, over dat zonlicht he... ze staan bij mij nu dus in een andere kast vanwege de katten, en daar is minder zonlicht... moet ik er een lamp bij zetten?quote:Op zondag 1 november 2009 20:53 schreef muisje-eliza het volgende:
veel zon, veel regenwater en die vliegen hoeven niet perse...al is het wel leuk om er af en toe 1tje in te gooien (die nog wel n beetje wiebeld, anders lukt het niet)
ik las ergens dat er speciale uv-lampen zijn voor happiesquote:Op zondag 1 november 2009 20:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja, over dat zonlicht he... ze staan bij mij nu dus in een andere kast vanwege de katten, en daar is minder zonlicht... moet ik er een lamp bij zetten?er is een mogelijkheid om bovenin de kast een lampje te doen, maar is dat genoeg vervanging?
(misschien maar eens nadenken over een vitrinekast bij het raam...)
quote:Op zondag 1 november 2009 21:02 schreef DeZwabber het volgende:
en als je een beetje je best doet (maar dan moet je wel bij een kweker bestellen, en niet bij het tuincentrum) kan je ze ook met extra grote happerts kopen
de dionaea " B52 "![]()
[ afbeelding ]
Zo licht mogelijk! Dus op de vensterbank waar hij het meeste licht krijgt!quote:Op zondag 1 november 2009 21:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden!
Dat ze hun voedingsstoffen aanmaken dmv fotosynthese weet ik, maar ik dacht dat ze daar misschien niet genoeg aan zouden hebben![]()
Het lijkt me best leuk om er eentje te hebben, die dingen fascineren me wel eigenlijkMaar tropische omstandigheden zijn dus niet nodig? Ik kan hem gewoon op de vensterbank plaatsen als ik dat zou willen?
gewone lamp misschien, maar waarschijnlijk neequote:Op zondag 1 november 2009 20:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja, over dat zonlicht he... ze staan bij mij nu dus in een andere kast vanwege de katten, en daar is minder zonlicht... moet ik er een lamp bij zetten?er is een mogelijkheid om bovenin de kast een lampje te doen, maar is dat genoeg vervanging?
(misschien maar eens nadenken over een vitrinekast bij het raam...)
behalve dus als daar plantetende katten lopen...quote:Op zondag 1 november 2009 21:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo licht mogelijk! Dus op de vensterbank waar hij het meeste licht krijgt!
t zou dan al een spotje zijn, maar misschien inderdaad te dicht op de plantjes...quote:Op zondag 1 november 2009 21:05 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
gewone lamp misschien, maar waarschijnlijk nee
spaarlamp o.i.d. zeker weten nee![]()
als je ze onder een lamp zet, let op dat ze er niet te dicht op zitten want anders gaan ze dood door de hitte
Bron: http://www.kweekotheek.nl/kweekverlichting.htmlquote:Eigenlijk is een gewone gloeilamp heel geschikt voor de belichting van planten. Die conclusie kun je trekken als je kijkt naar het spectrum en golflengte van de straling aan licht die een gewone gloeilamp afgeeft. De mens ziet licht op een golflengte tussen de 450 en 550 nanometer. Buiten die golflengte gaan we aan de ene kant naar het infrarode licht en aan de andere kant naar het ultra violette licht. De straling van dat soort licht is dus voor ons voor een groot gedeelte niet zichtbaar maar juist heel belangrijk voor dieren en planten. Voor planten is het zo dat die juist heel gevoelig zijn voor de straling in het gele en rode spectrum. Het licht wat uitgestraald wordt in dit gele en rode spectrum bevordert de bloei van de planten. Zoals je elders op deze site kunt lezen heeft een gewone gloeilamp een hele lage kleurtemperatuur. De gewone gloeilamp geeft zelfs 90% van de energie af in de vorm van warmte en maar 10% in de vorm van zichtbaar licht. Die warmteafgifte vindt dus plaats in het (infra) rode en gele spectrum wat voor planten juist heel geschikt is.
nou, de vensterbank is vrij ondiep... en ik heb alleen een gaskachel, die staat onder de vensterbank dus ik vrees dat het dan te heet wordt...quote:Op zondag 1 november 2009 21:06 schreef DeZwabber het volgende:
is anders zo'n mini broeikastje niet wat voor je? gewoon in de vensterbank onder een kunstof bubbel
blijft de vochtigheid ook lekker hoog, vinden ze tof![]()
quote:Op zondag 1 november 2009 21:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo licht mogelijk! Dus op de vensterbank waar hij het meeste licht krijgt!
ehm, tja, en net nu gaan de gloeilampen uit de handel toch?quote:Op zondag 1 november 2009 21:10 schreef Greys het volgende:
Oh
[..]
Bron: http://www.kweekotheek.nl/kweekverlichting.html
Ja joh leuk! Voor ¤ 3,50 kan je je geen buil vallen toch?quote:Op zondag 1 november 2009 21:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Misschien toch maar een keer zo'n plantje op de kop tikken dan
Dat duurt echt nog wel even hoor, voordat die er uit zijn!quote:Op zondag 1 november 2009 21:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ehm, tja, en net nu gaan de gloeilampen uit de handel toch?![]()
werkt het ook met spaarlampen? ik zal even op de site kijken... anders wordt het een hele hoop lampen inslaan van de week!
Serieus, zo weinig? Bij Intratuin ofzo?quote:Op zondag 1 november 2009 21:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja joh leuk! Voor ¤ 3,50 kan je je geen buil vallen toch?
ja dat is het mooie van de gloeilampquote:Op zondag 1 november 2009 21:10 schreef Greys het volgende:
Oh
[..]
Bron: http://www.kweekotheek.nl/kweekverlichting.html
Ja en bij de tuincentra van Overvecht bijvoorbeeld ookquote:Op zondag 1 november 2009 21:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Serieus, zo weinig? Bij Intratuin ofzo?
ik lees net dit:quote:Op zondag 1 november 2009 21:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat duurt echt nog wel even hoor, voordat die er uit zijn!
okee, okee, van een site voor wiet-telers; http://www.lampbank.nl/kk_4000007.htmlquote:Daartegen gebruikt de spaarlamp natuurlijk wel véél minder watts, maar wat de spaarlampdan wél geeft is 70% in het goede lichtspectrum voor de plant, en maar 30% licht in een spectrum waar de plant niets aan heeft, welnu dat is ook wel handig want dan kun je in ieder geval zien dat de lamp aan of uit is.
Het spectrum licht wat voor de plant bruikbaar is, voor de fotosynthese, en het aanmaken van micromollen is voor het menselijk oog niet zichtbaar.
[1]De nieuwe lamp zijn licht afgeeft in een kleurenspectrum dat voor de plant veel beter bruikbaar is.
[2]Er veel meer kleuren spaarlampen die voor de plant bruikbaar zijn, verkrijgbaar zijn: de kleuren Blauw 6400 K, Wit 4200 K Oranje 2700 K en Rood 2100 K.
[3]En dan natuurlijk niet te vergeten de 25000 K (Purple) wat eigenlijk het neusje van de zalm is, gezien het feit dat deze lamp zijn licht in drie kleuren afgeeft.
De nieuwe spaarlamp meer licht geeft in verhouding tot watts. ( opstarten 210 watt, daarna 150 watt.)
mmm, het spotje (of de aansluiting) zit volgens mij los, en ik kan daar wel een bevestiging voor een gloeilamp in zetten denk ik. Dat probeer ik wel even, anders maar die vitrinekast.quote:Op zondag 1 november 2009 21:16 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ja dat is het mooie van de gloeilamp![]()
maar in zo;n kast gaat waarschijnlijk een spotje, en dat gaat dus waarschijnlijk niet werken
quote:Op zondag 1 november 2009 21:27 schreef muisje-eliza het volgende:
dus ik moet gewoon n peertje erboven hangen
sorry, flauw...quote:
quote:Op zondag 1 november 2009 21:46 schreef DeZwabber het volgende:
das ook wat, heb je als plant ontzettend trek in vlees, hangt er de hele dag een stuk fruit boven je hoofd
quote:Op maandag 2 november 2009 07:08 schreef DeZwabber het volgende:
Ik werd te vroeg wakker deze ochtend, dus ik heb uit verveling de OP op de wiki een beetje uitgebreid![]()
en nu koffie
hahaha, nee, het zijn echt kruipbeestjes die doodgaan in het water...quote:
quote:Op maandag 2 november 2009 08:55 schreef tombolafan het volgende:
[..]
![]()
ik heb er vannacht zelfs over gedroomd...![]()
Ik droomde dat er lieveheersbeestjes in de bomen liepen, en dat ik ze ging vangen om Remy te redden. Ik dacht ook nog (in mn droom!); oh, dat moet ik tegen eliza zeggen, dan kan ze ze ook vangen...![]()
leukquote:Op maandag 2 november 2009 10:36 schreef iFries het volgende:
Meld! Jullie zijn gewoon alweer 4 pagina's verder geklept
Vanavond komen de foto's
quote:
wat leuk! een tweelingquote:Op maandag 2 november 2009 11:21 schreef iFries het volgende:
Ik bedacht me zo opeens dat ik ook een camera op mijn telefoon had![]()
[ afbeelding ]
Scherpere foto's komen vanavond
Mooie blozende happertjesquote:Op maandag 2 november 2009 11:21 schreef iFries het volgende:
Ik bedacht me zo opeens dat ik ook een camera op mijn telefoon had![]()
[ afbeelding ]
Scherpere foto's komen vanavond
quote:
Kadopapier was om ze te beschermen onderweg - en natuurlijk dat er geen modder in de auto kwamquote:Op maandag 2 november 2009 11:22 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
wat leuk! een tweeling![]()
met een kadopapiertje van de intratuin erom...helemaal af![]()
hoe heten ze?
haha, ik zat gisteren ook; hoera het regent! en ik was helemaal vergeten dat mn moeder en zusje 2 uur gingen wandelen... die waren doorweekt, maar ik was blijquote:Op maandag 2 november 2009 11:58 schreef muisje-eliza het volgende:
ik moet echt een regenton hebbenben net de hele tuin doorgeweest om alle regenwateropvangbakjes te legen...Een bijna volle theekan
En ik ben gewoon blij dat het nu weer begint te regenen
oh ik had er iets over gelezen jah..benne benieuwdquote:Op maandag 2 november 2009 12:07 schreef tombolafan het volgende:
Oh, en ik ben nu in amsterdam en heb net een winkel redelijk in de buurt gevonden waar zelfs op de website staat dat ze vleeseters hebben! zo maar even heen wandelen voor die drie die ik nog wil (even lezen welke ook al weer)
mmmm, ga misschien niet vandaag maar donderdag heen... morgen naar tuincentrum overvecht en ik gok dat ze daar (als ze daar zijn) goedkoper zijn. Maar als ik zo hier ga kijken en ze hebben leuke wil ik ze zeker menemen en dat zal niet zo heel goed zijn voor mn portemonneequote:Op maandag 2 november 2009 12:08 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
oh ik had er iets over gelezen jah..benne benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |