Daarom heeft Erica Terpstra het natuurlijk steeds over "kanjers".quote:Op maandag 6 september 2010 03:58 schreef California het volgende:
In Rescue Me werd 'nigger' vertaald met 'kanjer'.
Het zou in de context nog wel kunnen kloppen, als je niet weet dat de spreker Tourette heeft.
Die wordt vaak verkeerd vertaald volgens mij, hoorde hem ook ergens voorbij komen laatst waar ie verkeerd vertaald was. Vraag me altijd af wat voor mensen die vertalers zijn. Als je niet weet wat 'shotgun' betekent in deze context, of zoals hierboven ergens 'sleeping policemen' niet kent, dan hoor je dat vak toch niet uit te oefenen?quote:Op woensdag 16 juni 2010 02:25 schreef Limona het volgende:
I call shotgun!
Ik heb een geweer.![]()
In een gedownloade aflevering van californication...
Daar had m'n tandarts het ook over toen ik hem vertelde dat ik ondertitelquote:Op donderdag 16 september 2010 11:06 schreef planethugo het volgende:
op de sopranos dvd is een stukje te zien waarin tony tegen iemand zegt:
'we got beef?'
En dat wordt vertaald als:
Hebben we biefstuk?
En daar betaal je dan 40 euro voor
Welk seizoen/welke aflevering?quote:Op donderdag 16 september 2010 11:06 schreef planethugo het volgende:
op de sopranos dvd is een stukje te zien waarin tony tegen iemand zegt:
'we got beef?'
En dat wordt vertaald als:
Hebben we biefstuk?
En daar betaal je dan 40 euro voor
Waarom zou die fout zo pijnlijk zijn?quote:Op donderdag 16 september 2010 12:03 schreef DaviniaHR het volgende:
ik zag afgelopen zaterdageen documentaire over de aanslagen op de twin towers. wordt er gezegd
"they were completely incinerated" (hoe spel je dat?)
"ze werden compleet verrast"
mss een domme typfout, maar kvind t wel kwalijk. zeker bij zo'n gevoelig en heftig onderwerp...
Ze werden waarschijnlijk zelf ook verrast door hun verassing.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:07 schreef Dastan het volgende:
[..]
Waarom zou die fout zo pijnlijk zijn?
Andersom is de fout vaker, verast als er verrast moet staan.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze werden waarschijnlijk zelf ook verrast door hun verassing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |