Zo snel mogelijk in de container flikkeren!quote:Koolraap gekregen - wat nu?
Ze zijn lekker hoor ! T is een ouderwetse groente die velen niet meer kennen helaasquote:Op zondag 1 november 2009 10:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik wilde zeggen: De afvalbak weet daar wel raad mee. Maar als stout ook op FOK! zit
ik moest gelijk denken aan bloembollen en de winter van 44quote:Op zondag 1 november 2009 10:45 schreef Stout het volgende:
[..]
Ze zijn lekker hoor ! T is een ouderwetse groente die velen niet meer kennen helaas
quote:Op zondag 1 november 2009 10:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk in de container flikkeren!
Wát een smerige dingen zijn dat zeg![]()
Ik bedoelde konijntjes enzo!quote:Op zondag 1 november 2009 10:48 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk niet dat ik de katten er een plezier mee doe, Conflict
Stout, hoe lang kook je ze ongeveer? Wanneer weet je of het gaar is?
Krijg je daar konijnen mee weg? Hm, dan moet ik qltel maar uit de buurt van dit topic houdenquote:
denk dat konijntjes wel gaar zijn als ze geen 'auw' meer zeggen als je er met een vork in prikt...quote:
Mislukt..quote:Op zondag 1 november 2009 10:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Krijg je daar konijnen mee weg? Hm, dan moet ik qltel maar uit de buurt van dit topic houden
Ga weg jijquote:
Hoe dan? Heb je een recept voor me?quote:Op zondag 1 november 2009 11:13 schreef wendytje het volgende:
je kunt er heerlijke stampot van maken....
Nu zijn de rapen gaar.quote:Op zondag 1 november 2009 12:08 schreef Stout het volgende:
Nog een recept, ff mijn moeder gebeld voor het kookboek van oma
Aardappelen en koolraap schillen en in blokjes snijden. gaar koken in een half uurtje.
Ondertussen champignons snijden en bakken met wat boter in de pan. Oven voorverwarmen op 200 graden, Van de aardappelen en koolraap stamppot maken (extra lekker met kruidenboter zegt mam) en in een ovenschaal doen. met de champignons er al door . Evt wat kaas er al door. Strooi en wat kaas over en zet het in de oven tot de kaas mooi goud bruin is .
Gesnipperde bloembol voor de smaak erbij.quote:Op zondag 1 november 2009 12:16 schreef Hyperdude het volgende:
Het is dat je in Duitsland woont, anders kon je leuk Hongerwintertje gaan spelen.
Kan niet, blijven slappe dingen.quote:Op zondag 1 november 2009 10:42 schreef Biefstuk het volgende:
Reepjes van snijden en frituren, koolraappatat
Dat zeg ik, Hutspot van maken met ui en wortel, de aardappel weglaten.quote:Op zondag 1 november 2009 11:45 schreef Rewimo het volgende:
Ah Piet, ik hoopte al dat je langs zou komen![]()
Kun je er hutspot mee maken? Dat lijkt me wel wat om te proberenEn de zoete Stoutvariant ook.
Recepten zijn nog altijd welkom!
Verrek je hebt gelijk.quote:Op zondag 1 november 2009 12:53 schreef Divel het volgende:
[..]
Daar gebruiken ze meestal knolselderij voor.
In reepjes snijden en 45 minuten laten koken. Aardappels koken (evenveel gewicht als koolraap).quote:
Kan prima, heb het bij gebrek aan knolselderij wel eens gedaan en het smaakt hartstikke goed.quote:
Wij ook, als stamppot, de varkens zouden er voor weglopen maar mên, wat lekker.quote:Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Wij aten ze vroeger altijd met aardappels en dan stroop er doorheen.
http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&hl=nl&rlz=1T4GGLL_nlNL324NL325&q=koolraap&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wiquote:
Ik ben niet gek, ik weet hoe die dingen eruit zien. Knuppelquote:Op zondag 1 november 2009 17:20 schreef Divel het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&hl=nl&rlz=1T4GGLL_nlNL324NL325&q=koolraap&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Blijkbaar kun je niet met alle pc's Fokken en googlen..
Nee, een raapachtig ding, http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolraapquote:Op zondag 1 november 2009 17:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben niet gek, ik weet hoe die dingen eruit zien. Knuppel. Ik wil weten of het een aardappelachtig ding of, of juist een ui-achtig ding.
Dat het een raapachtig ding is, had ik ook wel begrepenquote:Op zondag 1 november 2009 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, een raapachtig ding, http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolraap
Alleen stomen met soja saus? of doe je er dan nog ander zaken ook bij?quote:Op zondag 1 november 2009 12:14 schreef lemonlime het volgende:
Stomen met sojasausOf samen met aardappels puree van maken.
Net als die van meiraapjesquote:Op zondag 1 november 2009 17:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat het een raapachtig ding is, had ik ook wel begrepen. Maar hoe smaakt het dan, hoe is de textuur als je aardappelen kunt vervangen door koolraap?
quote:
nee niet echtquote:Op zondag 1 november 2009 22:12 schreef RobinOok het volgende:
Ik zou toch zweren dat dat een plaatje is van een knolselderij...
[ afbeelding ]
meiknaapjes?quote:Op zondag 1 november 2009 22:36 schreef RobinOok het volgende:
Niet elke knolselderij is zo knoestig. Vaak wel, maar niet altijd.
Maar ja, de schil is inderdaad wel heel erg glad, dus okay, toch een koolraap.
Ik eet nooit koolraap. (wel knolselderij)
Meiknaapjes wel eens geprobeerd en nee, da's ook niks voor mij.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Toen ik nog studeerde werkte ik in de keuken. Komt bediening in de keuken wil je ff naar tafel 5, daar is wat. Laffe honden in de bediening konden moelijke klanten nooit aan.
Ik loop de zaak in, helemaal vol met vaste klanten, behalve tafel 5, een boos kijkende meneer, type volkskrantlezer.
Ik loop op hem af, en vraag wat er mis is, hij wijst op een schaaltje, en zegt die aardappels, ik wil nog zeggen, dat zijn... en hij valt me in de reden en geeft me een 5 minuten durende monoloog waar hij uitlegt dat alles perfect is, mooi en fijn, behalve die aardappels, die zijn glazig, zurig, bitter, en vettig, heel erg vies, bah hoe kan dat, een schande, sowiso onzin dat als je gebakken aardappels, en friet, ook nog zulke smerige aardappels er bijzet, bla bla bla
hij kakelde de maar door, en ik stond daar, werd afgezeken tot op het bot voor al mijn vaste klanten.
Na 5 minuten was hij stil.
Ik vraag, bent u klaar?
JAAA
leg me dit maar eens uit.
De hele zaak was muisstil geweest tijdens deze monoloog, en alle vaste klanten zaten geboeit te luisteren en wisten wel wat kwam..
Ik zeg tegen hem, dat zijn geen aardappels, dat zijn meiraapjes in citroenboter, dat zijn uw warme groenten, maar u kunt best boontjes krijgen als u dat niet lust.
Bulderend gelach steeg op van alle tafels, en de man sputterde nog wat, van, nee, dat is niet nodig.
Nooit meer terug gezien in de zaak trouwens, die klant...
quote:
Soit, het leverde mij een mooi verhaal op, en hem een vernedering.quote:Op zondag 1 november 2009 23:09 schreef RobinOok het volgende:
Het wordt steeds erger met die tikfouten van me, lijkt het wel.![]()
Maar euh, ik snap best dat als je aardappelen verwacht, meiraapjes je niet zullen bevallen. Wat ik dan weer niet snap is dat mensen zo tekeer gaan. Stel dat het wel aardappeltjes waren geweest: so what?!
Meiknaapjesquote:Op zondag 1 november 2009 22:36 schreef RobinOok het volgende:
Niet elke knolselderij is zo knoestig. Vaak wel, maar niet altijd.
Maar ja, de schil is inderdaad wel heel erg glad, dus okay, toch een koolraap.
Ik eet nooit koolraap. (wel knolselderij)
Meiknaapjes wel eens geprobeerd en nee, da's ook niks voor mij.
Dat klinkt lekker! Een soort gekruide hutspot eigenlijk?quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:21 schreef Fogel het volgende:
<snip>
En zo komen wij de hongerwinter door
Als je alleen maar in de supermarkt komt zie je idd maar een heel beperkt keus aan groentenquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:35 schreef Fogel het volgende:
Commentaar van mijn moeder toen ze eens op bezoek was "Hee, is dat koolraap!?!?! Dat heb ik al een jaar of 20 niet meer in de winkels gezien in Nederland!". Wij eten het toch wel 2-3 keer per maand gemiddeld, vooral omdat de kinderen het erg lekker vinden.
Doe even adres van die markt?quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:14 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben een boerenmarkt vlakbijStout heeft daar ook even flink ingeslagen. Enorme rode, groene en witte kolen voor een euro en zo. Je kunt daar ook zelf dingen brengen. Als je bijvoorbeeld een walnotenoverschot hebt (hebben we helaas niet dit jaar). Maar ook dingen als jam, kaas, worst, honing enz.
koolraap rauw eten?, bedoel je niet dit:quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:31 schreef Fogel het volgende:
Het is inderdaad wel een beetje vergelijkbaar met hutspot.
Mijn kinderen eten het ook vaak ongekookt, gewoon in repen snijden en snacken maar. Ikzelf vind er dan niks aan.
Zo noemt vitatas (daar zit -ie regelmatig in) 'm wel iig en zo ken ik 'm dus ook.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:03 schreef Zana het volgende:
[..]
Ja, ik wist het Nederlandse woord er niet voor, maar het heet dus ook koolrabi?
Euh, het heet koolrabi, hoe bedoel je "ook"?quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:03 schreef Zana het volgende:
[..]
Ja, ik wist het Nederlandse woord er niet voor, maar het heet dus ook koolrabi?
Het is ook iets andersquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:06 schreef Rewimo het volgende:
Dat ziet er anders uit dan mijn koolrapen
25 kcal per 100g!quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is ook iets anders
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolrabi
oh, ik neem dit terug, koolraap kun je blijkbaar ook rauw eten, bijvoorbeeld geraspt en gemengd met wortelenquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:15 schreef Zana het volgende:
koolrabi kun je makkelijk rauw eten (of heel kort gekookt), maar bij koolraap zou ik dat niet zo snel doen
oh, dat wist ik niet, sorry....maar ik vind het wel een leuke site vooral ook omdat er bij veel recepten foto's staan...weet je al een beetje op voorhand hoe een gerecht eruit gaat zienquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:59 schreef Rewimo het volgende:
Ik woon in Duitsland, waarom zou ik er niks aan hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |