Helemaal niet, de test wordt in samenwerking opgezet en bepaald.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:02 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Hoeft hij niet te weten, maar feit is dat hij alles in zijn eigen laboratorium wil testen.
Kun je er een aantal opnoemen die de boel wel besodemieteren en een aantal die echt helderziend zijn?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:11 schreef nokwanda het volgende:
Niet allemaal, maar een aantal zijn dat zeker.
Ik denk het wel ja, maar kan het niet met zekerheid zeggen; ik weet alleen hoe het bij die vriendin werkt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Goh, al die helderzienden waar je langs kunt gaan voor een sessie tegen betaling zijn dus allemaal grote oplichters?
Ik ken er van beide kanten wel wat en nee, die ga ik hier niet bij naam en toenaam noemen. Dat is ook niet relevant omdat ik ze niet alleen in Nederland ken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Kun je er een aantal opnoemen die de boel wel besodemieteren en een aantal die echt helderziend zijn?
Van Paginabeheerder kreeg ik trouwens de indruk dat het helderziende per definitie niet af te dwingen is.
Blijkbaar niet. Ogilvie ging 'm wel aan maar die faalde enormquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:19 schreef nokwanda het volgende:
1) Vertrouwen al die mensen niet op hun gaven?
Nee, die zijn juist compleet objectief opgezet om elke beschuldiging van partijdigheid te voorkomen.quote:2) Hoe steken de methodes van Randi om dit te testen dan in elkaar en heeft iemand dan ook wel een kans op een positief oordeel, of is het al zo in elkaar gezet dat het schier onmogelijk is?
Ik wil die criteria zien. Weet je waar die te vinden zijn?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:26 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Ogilvie ging 'm wel aan maar die faalde enorm
[..]
Nee, die zijn juist compleet objectief opgezet om elke beschuldiging van partijdigheid te voorkomen.
Er wordt in samenspraak een test bedacht en dioe wordt afgenomen door onafhankelijke onderzoekers, Randi zelf bemoeit zich er dus verder niet mee.
Wat ik eerder gelezen heb in de Quest is dat Randi het wetenschappelijk wilde toetsen. Dan heb je een laboratorium nodig (niet zo eentje met buisjes en vloeistoffen... er zijn laboratoria in velerlei vormen), waarbij Randi controle heeft over de omgeving.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:12 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Helemaal niet, de test wordt in samenwerking opgezet en bepaald.
Randi heeft niet eens een laboratoriumRaar dat iemand die blijkbaar zo in de problemen zit zich niet even verdiept in iets dat makkelijk een miljoen pegels kan opleveren.
Tuurlijk moet het wel te controleren zijn ja.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:35 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Wat ik eerder gelezen heb in de Quest is dat Randi het wetenschappelijk wilde toetsen. Dan heb je een laboratorium nodig (niet zo eentje met buisjes en vloeistoffen... er zijn laboratoria in velerlei vormen), waarbij Randi controle heeft over de omgeving.
Bullocks, ze wil dat kind toch in een huis ?quote:Verder heeft geld haar nooit geïnteresseerd en publiciteit nog minder.haha.
Wat dacht je van die gast met z'n gen verbrander? Roy ten Broeke geloof ik... en Char vertrouw ik ook niet met haar cold reading. Ik sluit niet uit dat ze het misschien wel kunnen, maar dat ze ook op momenten dat ze met vreemden werken en niets door krijgen... toch antwoorden willen geven.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Kun je er een aantal opnoemen die de boel wel besodemieteren en een aantal die echt helderziend zijn?
Van Paginabeheerder kreeg ik trouwens de indruk dat het helderziende per definitie niet af te dwingen is.
Mja, maar wanneer is het te controleren? Als je weet welke afbeelding er op een kaart staat (ruit, een + of een min). Dat is spielerei , dat gaat nergens over. Maar als je een halfbroer weet te localiseren tot zelfs in de straat waarin deze woont (waarvan niemand van het bestaan af wist, zelfs de vader (verwekker) niet) ... dan is zelfs een scepticus als ik altijd was, volledig om.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:37 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Tuurlijk moet het wel te controleren zijn ja.
Wat heb je aan een gave die niet te controleren is ?
"Ik kan de toekomst voorspellen, maar pas achteraf !"
[..]
Bullocks, ze wil dat kind toch in een huis ?
Ik ben eigenlijk meer nieuwsgierig naar de niet-oplichtersquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:39 schreef Paginabeheerder het volgende:
Wat dacht je van die gast met z'n gen verbrander? Roy ten Broeke geloof ik... en Char vertrouw ik ook niet met haar cold reading. Ik sluit niet uit dat ze het misschien wel kunnen, maar dat ze ook op momenten dat ze met vreemden werken en niets door krijgen... toch antwoorden willen geven.
Dat is de grote valkuil, als je tegenover iedereen maar wilt bewijzen dat je het kan... terwijl je weet dat je het niet op elk moment kunt afdwingen.
Zoals ik al zei, ik heb me weinig verdiept in allerlei paranormale mensen. De enige die ik als scepticus geloof dat ze meer ziet dan de gemiddelde sterveling is die vriendin.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk meer nieuwsgierig naar de niet-oplichters. Dus als je er daar een aantal van kunt opnoemen...
Oeh, ik ben zelf een halve Aziaat met ook Indonesisch bloed. Vandaar dat als ik honger heb, ik over eten droom en als ik dan wakker word, meteen naar de koelkast renquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Paginabeheerder het volgende:
Wel is bekend van inheemse stammen (bijvoorbeeld uit Indonesië... die nog niet "gecultiveerd zijn" ) dat ze sjamanen hebben die in hun dromen zien waar veel wild is om op te jagen, en het pad ernaar toe uit hun hoofd weten... zodat ze in tijd van schaarste toch eten weten te vinden.
De wetenschap heeft dit vooralsnog niet weten te verklaren.
Ja nou, dan kan ze toch met dat miljoen die aanpassingen laten doen. Als ik iets echt nodig zou hebben en er zelf niet aan zou kunnen komen om wat voor reden dan ook, en ik weet dat mijn moeder iets kan waardoor zij dat wel voor mij kan regelen, dan zou ik het haar hoogst kwalijk nemen als zij me maar gewoon laat barsten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:46 schreef Paginabeheerder het volgende:
P.S. Haar kind zit intussen al wel een jaartje in een woning, maar de aanpassingen zijn niet of nauwelijks gedaan.
Zie je wel dat het werkt?!quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Oeh, ik ben zelf een halve Aziaat met ook Indonesisch bloed. Vandaar dat als ik honger heb, ik over eten droom en als ik dan wakker word, meteen naar de koelkast ren.
Schitterend hoe mensen zich vaak graag skepticus noemen om direct daarna te zeggen dat ze in een of ander paranormaal fenomeen gelovenquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Paginabeheerder het volgende:
De enige die ik als scepticus geloof dat ze meer ziet dan de gemiddelde sterveling is die vriendin.
Ik kan moeilijk voor anderen spreken. Maar ze laat hem niet barsten, zij doet zijn huishouden er nog gewoon bij.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja nou, dan kan ze toch met dat miljoen die aanpassingen laten doen. Als ik iets echt nodig zou hebben en er zelf niet aan zou kunnen komen om wat voor reden dan ook, en ik weet dat mijn moeder iets kan waardoor zij dat wel voor mij kan regelen, dan zou ik het haar hoogst kwalijk nemen als zij me maar gewoon laat barsten.
Dat is jouw conclusie... ik zou er een half boekwerk over moeten schrijven en dan ook nog eens zo, dat die vriendin verder redelijk anoniem blijft... (en dan ook nog allerlei mitsen en maren en hoe ik er vroeger over dacht en waarom ik bij haar er iets genuanceerder over ben gaan denken... en haar voorgeschiedenis en degenen die het zelf ondervonden hebben met naam en toe naam moeten noemen).... om mensen te overtuigen over het hoe en waarom.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:14 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Schitterend hoe mensen zich vaak graag skepticus noemen om direct daarna te zeggen dat ze in een of ander paranormaal fenomeen geloven
Wat is jouw persoonlijke relatie met die halfbroer of is het gewoon een van-horen-zeggen-verhaal?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:46 schreef Paginabeheerder het volgende:
Maar als je een halfbroer weet te localiseren tot zelfs in de straat waarin deze woont (waarvan niemand van het bestaan af wist, zelfs de vader (verwekker) niet) ... dan is zelfs een scepticus als ik altijd was, volledig om.
quote:Op maandag 30 november 2009 15:13 schreef Paginabeheerder het volgende:
Een voorbeeld: Een van haar kinderen is gehandicapt en heeft een aangepaste woning nodig, maar wie er ook een woning krijgt, hij niet... zelfs al stond hij jaren boven aan de lijst.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:46 schreef Paginabeheerder het volgende:
P.S. Haar kind zit intussen al wel een jaartje in een woning, maar de aanpassingen zijn niet of nauwelijks gedaan.
Die halfbroer (en diens vrouw) heb ik persoonlijk ontmoet. Deze hebben het verhaal bevestigd.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:49 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat is jouw persoonlijke relatie met die halfbroer of is het gewoon een van-horen-zeggen-verhaal?
Ik vind je trouwens nogal tegenstrijdig. Eerst doe je alsof dat kind helemaal geen woning heeft en vervolgens blijkt dat het enige is dat de aanpassingen nog niet allemaal gedaan zijn:
[..]
[..]
Die conclusie komt dan voor jouw rekening. Zoals ik al zei, ik noem een voorbeeld. En bij dat ene voorbeeld wil ik het laten. Als het mezelf betrof had ik wel meer verteld... maar ik praat hier over een vriendin die niet gekozen heeft dit wereldkundig te maken.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:51 schreef PartyAmber het volgende:
Het klinkt naar mij toe nog steeds alsof het lang duurde door de gebruikelijke bureaucratie, maar zij het vanwege haar psychische aandoening / gesteldheid gelijk ziet als "iedereen werkt me tegen !".
Een van-horen-zeggen-verhaal dus. Iedereen kent mensen die van alles beweren, maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal waar is. Als ik jou ontmoet kan ik ook (sterke) verhalen op gaan hangen, maar het hoeft niet per se allemaal de waarheid te zijn omdat we elkaar dan persoonlijk hebben ontmoet.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:48 schreef Paginabeheerder het volgende:
Die halfbroer (en diens vrouw) heb ik persoonlijk ontmoet. Deze hebben het verhaal bevestigd.
Ik ben het met PartyAmberquote:Tegenstrijdig? Hij kreeg geen aangepaste woning toegewezen, terwijl mensen lager op de wachtlijst hem links en rechts passeerden. Wel kreeg hij uiteindelijk dan maar een gewone woning toegewezen.
Hieraan waren misschien wat aanpassingen gedaan, voor een vorige bewoner. Niet specifiek gericht op zijn handicap. Zo duidelijker?
Het is mij allemaal best... er is om voorbeelden gevraagd, ik heb er enkele gegeven.... maar daar blijft het ook bij.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:32 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Een van-horen-zeggen-verhaal dus. Iedereen kent mensen die van alles beweren, maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal waar is. Als ik jou ontmoet kan ik ook (sterke) verhalen op gaan hangen, maar het hoeft niet per se allemaal de waarheid te zijn omdat we elkaar dan persoonlijk hebben ontmoet.
[..]
Ik ben het met PartyAmbereens wat betreft bureaucratie. Bovendien heeft bijna iedereen weleens pech in het leven als er een keer iets door een gemeente of instantie moet gebeuren en sommige mensen hebben nu eenmaal vaker pech dan andere mensen. That's life, en het heeft weinig met stalking te maken. Ook kan het zijn dat het lastig is om een passende woning te vinden specifiek gericht op zijn handicap. Tevens vraag ik me af hoe je zo zeker weet dat die andere gehandicapten allemaal voorrang hebben gekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |