abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74261762
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:00 schreef Vicky het volgende:

[..]

blijkbaar is dat wel nodig want er word maar op gehamerd dat het niet "goed" is om vaste tijden aan te houden...
Er wordt niet op gehamerd dat dat niet goed is. Er wordt gemeld dat er ook nog de mogelijkheid is om er los mee om te gaan en dat fv niet automatisch gelijk hoeft te staan aan schema, ritme en vaste tijden. Zoals het CB en overige instanties graag duidelijk wensen te maken.
Waarschijnlijk kan 90% van de kindjes dan alsnog prima zo'n los ritme aan.
Die van jou is er een van de categorie waarbij dat niet kan, tjsa ook prima.

Ik werk in onregelmatige diensten en zou absoluut geen 9-5 baan kunnen hebben, tsja daarbij is ook ieder mens anders. Alleen volwassenen kunnen daar zelf voor kiezen, babies moet je daarin begeleiden. En dat laatste is nou net waar het om draait. Je kind begeleiden in wat bij hen past.
pi_74261775
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:01 schreef Pvoesss het volgende:
Ja en bij bv mag het onbeperkt is dat niet lekker? Ik WEET nu wel waarom dingen zo zijn bij flesvoeding dat krijg ik namelijk iedere keer dat ik buiten het bv topic over bv praat te horen van alle flesvoedende moeders.

En ja ik weet dat die max is er is. als je kind 4 keer op een dag 250 cc geeft
Zou dat ook 8 keer 125 kunnen zijn op eigen verzoek! Dat is alles wat we zeggen meer niet
tuurlijk zou 8x 125 kunnen... maar waar zie jij dan ruimte voor een slaapje??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74261793
Ja maar Pvoess wat ik nu probeer te zeggen is juist, dat mijn baby gewoon op zijn verzoek uitkomt op 4 flessen per dag. Als mijn baby zelf liever 8 flessen van de helft zou willen had ik het ook best gevonden hoor. Ok, voor mij was dat wat lastiger geweest, maar als hij dat wou, prima toch. Pas ik me aan.
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat hij gewoon echt deze hoeveelheid per keer wil drinken? Dat heeft hij zelf zo opgebouwd door aan te geven dat hij aan kleine hoeveelheden per keer niet genoeg had.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74261802
De gehele dag
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:06:02 #105
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74261831
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:01 schreef Pvoesss het volgende:
Ja en bij bv mag het onbeperkt is dat niet lekker? Ik WEET nu wel waarom dingen zo zijn bij flesvoeding dat krijg ik namelijk iedere keer dat ik buiten het bv topic over bv praat te horen van alle flesvoedende moeders.

En ja ik weet dat die max is er is. als je kind 4 keer op een dag 250 cc geeft
Zou dat ook 8 keer 125 kunnen zijn op eigen verzoek! Dat is alles wat we zeggen meer niet
Maar Pvoesss, denk je niet dat juist iedereen wel weet dat borstvoeding in ieder geval voor de eerste zes maanden wordt aangeraden omdat het zo goed is voor vanalles en nog wat. Ik denk dus ook dat de kv-moeders zichzelf eerder proberen te verdedigen dan dat ze jou proberen aan te vallen op jouw keuze, waarvan iedereen ergens wel weet dat dat eerste keus is, als het lukt/ kan/ enz.enz.

Volgens mij hebben meer kv-moeders het gevoel gefaald te hebben of zich te moeten verdedigen dan bv-moeders, toch? Niet dat ik vind dat dat zou moeten hoor .
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:06:08 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_74261835
quote:

[..]

blijkbaar is dat wel nodig want er word maar op gehamerd dat het niet "goed" is om vaste tijden aan te houden...
Vaste tijden en ritme en regelmaat zijn m.i. niet hetzelfde.

En ik snap niet waarom jij en tessie nou weer zo vreselijk aangevallen doen. Willen jullie echt elke keer deze discussie weer voeren? Als jij dat het beste vindt voor je kind, dan doe je dat toch?
pi_74261857
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:05 schreef Pvoesss het volgende:
De gehele dag
is een optie, maar persoonlijk hecht ik ook wel wat waarde aan mijn nachtrust en heb ik er nog eentje rondlopen die ook graag aandacht van mama wil.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74261923
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:06 schreef cattie het volgende:

[..]

En ik snap niet waarom jij en tessie nou weer zo vreselijk aangevallen doen. Willen jullie echt elke keer deze discussie weer voeren? Als jij dat het beste vindt voor je kind, dan doe je dat toch?
Ik begrijp gewoon niet waarom het nodig is om elke keer toch weer hetzelfde foute beeld van fv moeders naar boven te brengen. Het klopt gewoon niet. En ja, daar voel ik me door aangevallen en dan ga ik me verdedigen.
pi_74261956
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:04 schreef tessie het volgende:
Ja maar Pvoess wat ik nu probeer te zeggen is juist, dat mijn baby gewoon op zijn verzoek uitkomt op 4 flessen per dag. Als mijn baby zelf liever 8 flessen van de helft zou willen had ik het ook best gevonden hoor. Ok, voor mij was dat wat lastiger geweest, maar als hij dat wou, prima toch. Pas ik me aan.
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat hij gewoon echt deze hoeveelheid per keer wil drinken? Dat heeft hij zelf zo opgebouwd door aan te geven dat hij aan kleine hoeveelheden per keer niet genoeg had.
Ja maar lieverd als hij dat op verzoek doet is het toch prima.
Het gaat ons erom dat het gezonder is om te voeden wanneer ze het willen en n\odig hebben en je aan te passen op een kind. niet omd e 4 uur puur omdat het cb zegt het moet om de 4 uur en wel 300 cc
Wat jij doet is dan ook op verzoek toch Maar er zijn dus moeders die dat neit doen die netzolang rekken en flessen afbouwen tot ze op 4 zitten
pi_74262005
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:06 schreef cattie het volgende:

[..]

bij mij is dat wel hetzelfde.. vaste tijden zitten verwerkt in het ritme en zijn dus ook een regelmaat...

en ik voel me niet aangevallen.. maar ik, en ik denk tessie ook, krijg regelmatig het gevoel dat wij gezien worden als luie/makkelijke moeders omdat wij die fles geven... en dat vind ik helemaal niet prettig.
Ik heb respect voor bv mama's maar mijn ding is het niet. Ik zou er persoonlijk doodmoe van worden. Ik zal jullie er nooit op aankijken of aanvallen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74262090
Nou ik ben blij dat je begrijpt wat ik wil zeggen Pvoess. Maar het geldt heus niet alleen voor mij. Tuurlijk zullen er fv moeders zijn die het zo doen zoals jij omschrijft, maar het komt elke keer over alsof elke fv moeder dat zo doet, en ik denk gewoon niet dat dat zo is. Ik ken zelf ook veel moeders (waarom zeg ik eigenlijk steeds moeders... anyways, ook vaders) die ook fv geven, en die doen het eigenlijk ook allemaal gewoon net zoals ik het doe. Je kan toch niet je baby maar laten gillen van de honger en niks geven? Of op watvoor manier dan ook die voeding naar binnen proberen te krijgen als je baby geen trek heeft?
pi_74262170
Ooh nee dat vind ik absoluut niet maar iedere keer valt hier 1 moeder over 1 ding en als wij dan iets vertellen over Bv en KV vallen er 4 andere moeders mee Terwijl ik ook niet in het babietjes topic wel 30 keer aangeef waarom bv een makkelijkere keuze is En ja ik lees ook hier op fok wel dat er mensen rekken of flessen willen afbouwen Maar ik denk dat het mij gewoon opvalt omdat het me raakt en pijn doet
pi_74262290
waarom doet dat je pijn dan?
en wat is dan voor jou een signaal om te voeden? een huilend kindje of een wakker kindje?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74262307
Ja dat is ook wel zo, wat je raakt valt extra op. Dat heb ik ook. Dit raakt mij heel erg.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:20:11 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74262325
quote:

[..]

in de regel gaat dat idd op. je hebt uitzonderingen, zoals tess.
net zoals alle 'moeten' van het cb. voor de meeste kinders werkt het op het zus-en-zo te doen, maar wellicht niet voor de jouwe.

lang leve gezond verstand
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:20:19 #116
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74262332
Ah, ik zie dat het gekissebis van het babietjestopic zich naar hier heeft verplaatst.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:21:07 #117
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74262358
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:15 schreef Pvoesss het volgende:
Ooh nee dat vind ik absoluut niet maar iedere keer valt hier 1 moeder over 1 ding en als wij dan iets vertellen over Bv en KV vallen er 4 andere moeders mee Terwijl ik ook niet in het babietjes topic wel 30 keer aangeef waarom bv een makkelijkere keuze is En ja ik lees ook hier op fok wel dat er mensen rekken of flessen willen afbouwen Maar ik denk dat het mij gewoon opvalt omdat het me raakt en pijn doet
Pvoess, je lijkt inderdaad wel de bv- of misschien wel AP-maffia . Je kan toch niet voor anderen bepalen wat een makkelijkere keuze is of wat beter is? Miss Sly en oeke enzo geven aan dat ze dit niet beter vinden, maar dat het beter bij hun past. Jij neemt toch wel heel duidelijk een standpunt in over wat volgens jou beter is. Daarmee roep je natuurlijk wel verdedigende reacties op.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:22:26 #118
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74262407
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:06 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Volgens mij hebben meer kv-moeders het gevoel gefaald te hebben of zich te moeten verdedigen dan bv-moeders, toch? Niet dat ik vind dat dat zou moeten hoor .
Dat had ik bij Demi wel inderdaad, en dat vind ik achteraf jammer aangezien Demi niks te kort is gekomen en Nika echt niet meer heeft gehad dan Demi, gewoon anders.
Demi was ook heel erg van de regelmaat, sliep na een week door en mocht daar ook echt niet van afwijken, 's nachts drinken wilde ze niet, ze weigerde gewoon.
Daar kreeg ik toen ook commentaar op van iemand hier ( geen idee meer wie) want dat was slecht en voor mijn eigen gemak enz.

Nika was heel anders, heeft dus 6 maanden borstvoeding gehad en de eerste 3 maanden ook 's nachts nog een voeding.
Die is niet zo van de regelmaat en is eigenlijk heel gemakkelijk in schoolritme van Demi meegegaan.

2 totaal verschillende kinderen dus, maar wel dezelfde ouders.
Ieder kind is anders!!

Zo huilde Nika standaard 5 min. voor het slapen gaan, wij lieten dat toe, niet omdat wij haar niet willen troosten maar haalden we haar eruit dan lag ze zeker nog een half uur te tobben.
Toen zei iemand hier, sommige baby's hebben dat gewoon nodig, verwerken zo de dag.
En dat klopte dus ook, na die 5 min. huilen viel ze rustig in slaap.

Terwijl Demi nooit heeft gehuild voor het slapen gaan als er niks aan de hand was, als ze huilde was het door krampjes, tandjes, niet moe zijn of iets dergelijks dus haar haalde we er wel uit om te troosten.

Zoveel kindjes, zoveel manieren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_74262415
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:20 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

in de regel gaat dat idd op. je hebt uitzonderingen, zoals tess.
net zoals alle 'moeten' van het cb. voor de meeste kinders werkt het op het zus-en-zo te doen, maar wellicht niet voor de jouwe.

lang leve gezond verstand
wat het cb zegt gaat hier het ene oor in en het ander oor net zo hard weer uit.
en idd, lang leve gezond verstand.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74262416
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:21 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Pvoess, je lijkt inderdaad wel de bv- of misschien wel AP-maffia . Je kan toch niet voor anderen bepalen wat een makkelijkere keuze is of wat beter is? Miss Sly en oeke enzo geven aan dat ze dit niet beter vinden, maar dat het beter bij hun past. Jij neemt toch wel heel duidelijk een standpunt in over wat volgens jou beter is. Daarmee roep je natuurlijk wel verdedigende reacties op.
Eens.
pi_74262468
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:19 schreef Vicky het volgende:
waarom doet dat je pijn dan?
en wat is dan voor jou een signaal om te voeden? een huilend kindje of een wakker kindje?
Omdat het gezonder is om te voeden wanneer ze dat aangeven. Een baby lichaampje kan 4 keer 100 cc beter aan dan 1 keer 250. En een kind kan zelf heel goed aangeven wanneer het dorst heeft of genoeg heeft.
Waarom dan volgens het vaste schema 4 keer 200 en niet 6 keer 88 als ze dat liever hebben.

Een signaal om te voeden is als ze dat aangeven en honger signalen geven.
Als ze huilen ben je imho vaak al te laat.
pi_74262524
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:21 schreef Groofsken het volgende:

[..]

En waarom mag ik dat niet zeggen en kan er hier wel 20 keer vermeld worden maarom flesvoeding ook goed is? Ik zal al mijn posts editen en er ik in zeggen dan zien jullie goed dat het mijn mening is

wat is er mis met bv een betere keuze vinden. Genoeg die flesvoeding ene betere keuze vinden dat is toch prima
pi_74262543
maar wat is dan een hongersignaal??
en hoe geeft een baby van 4 maanden in godsnaam aan dat ze honger heeft? Ik ben dat signaal nog niet tegengekomen hoor. Bij zowel Amber als Tess niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:27:16 #124
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_74262579
Ik heb altijd FV (kunstvoeding vind ik een achterlijk begrip) gegeven en had zelf nooit het gevoel dat ik daarin faalde, meer dat anderen mij dat aan wilden praten.

Maar goed, volgens mij ging dit topic over AP en niet over BV versus FV. Wat maakt het in godsnaam uit welke opvoedingsstijl of methode iemand gebruikt? Zolang je er een gelukkig en evenwichtig mens mee grootbrengt maakt het niet uit of je dat met AP, dr. Spock of weet ik veel wat voor methode die op dat moment toevallig hip is hebt bereikt. Ik heb zelf niks met het AP-gebeuren maar zie hier wel allemaal moeders die het beste met hun kinderen voor hebben. Waarom moet daar zo over gekibbeld worden?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_74262587
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:26 schreef Vicky het volgende:
en hoe geeft een baby van 4 maanden in godsnaam aan dat ze honger heeft? Ik ben dat signaal nog niet tegengekomen hoor. Bij zowel Amber als Tess niet.
zoekend rondhappen, op handjes sabbelen, sabbel geluidjes maken, herhaaldelijk tongetje naar buiten doen.
Wisselt per kind, maar er zijn zeer zeker wel signalen van honger voordat ze gaan huilen.
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:27:42 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_74262588
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:24 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Omdat het gezonder is om te voeden wanneer ze dat aangeven. Een baby lichaampje kan 4 keer 100 cc beter aan dan 1 keer 250. En een kind kan zelf heel goed aangeven wanneer het dorst heeft of genoeg heeft.
Waarom dan volgens het vaste schema 4 keer 200 en niet 6 keer 88 als ze dat liever hebben.
Omdat het bij een kind soms echt beter past.
quote:
Ik heb bij de jongste kv op verzoek gegeven, maar ik vind dat je nu zó aan het pushen bent met jouw principe's dat ik me voor kan stellen dat Vicky het gevoel heeft zich te moeten verdedigen. HEt kan ook best een beetje minder en milder lijkt mij..
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:28:22 #127
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74262609
quote:
Bij Demi en Nika was dat lipjes tuiten, gapen en op de vuistjes sabbelen.
Weet niet of dat bij iedere baby zo is of dat iedere baby andere hongersignaaltjes heeft.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:28:44 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_74262622
quote:
Smakken, met handje langs mondje gaan, als je over het wangetje strijkt dan naar vinger happen. Fee en Ive hebben dat direct altijd gehad en volgens mij hebben alle baby's die signalen wel. De een misschien andere signalen dan de ander.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:28:52 #129
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74262625
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:06 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Maar Pvoesss, denk je niet dat juist iedereen wel weet dat borstvoeding in ieder geval voor de eerste zes maanden wordt aangeraden omdat het zo goed is voor vanalles en nog wat. Ik denk dus ook dat de kv-moeders zichzelf eerder proberen te verdedigen dan dat ze jou proberen aan te vallen op jouw keuze, waarvan iedereen ergens wel weet dat dat eerste keus is, als het lukt/ kan/ enz.enz.

Wat ik al zei, volgens mij weet iedereen wel dat borstvoeding an sich eerste keus is en aangeraden wordt. Maar er is een heel groot grijs gebied denk ik waarin die keuze gemaakt moet worden en waardoor die ook beïnvloed wordt. En niet voor iedereen (lees iedere moeder) is de keuze bv het beste. Zoveel meer motieven spelen een rol. Wie ben jij dat je denkt dat je daar zo zwart-wit zomaar over te kunnen oordelen.

En nogmaals, ik vind het gek dat je bv zo verdedigen wil. Dat zeg ik ook in de quote hierboven.

Dingen die je zegt over rekken met de fles enzo vind ik dan wel weer raak. Maar dat gaat niet over bv of kv, maar idd over voeden op verzoek ja of nee. In de tijd van mijn moeder en oma enzo, werd het juist aangeraden om te voeden volgens een tijdschema. En gezien het cyclische van het hele gebeuren waarin we ons bevinden zal die tijd ook wel weer eens terugkomen, wellicht, misschien...
pi_74262650
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:28 schreef cattie het volgende:

[..]

Smakken, met handje langs mondje gaan, als je over het wangetje strijkt dan naar vinger happen. Fee en ive hebben dat direct altijd gehad en volgens mij hebben alle baby's die signalen wel.
Tess sabbelt de hele dag o phaar handjes, hapt de hele dag naar mijn vinger, zelfs nadat ze gedronken heeft.
Ik kan er de signalen dus echt niet in herkennen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:29:43 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74262652
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:24 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Pvoess, ik heb allebei gedaan, (tot 4 mnd bv), en als je een kind een grotere fles geeft, komt het ook later. daarmee voed je nog steeds op verzoek, maar dan minder vaak. zou het bijna een vicieuze cirkel willen noemen, maar dat heef zo'n negatieve intonatie. als je een kind een fles van 200cc geeft, issie 4 uur tevreden, geef je minder, dan issie minder lang tevreden. is best simpel.

aan de andere kant, als het kind het niet wil (dus je maakt 200cc klaar, en het kind gaat de wereld bestuderen na 120cc gedronken te hebben), kan je hoog en laag springen, maar dan ben je toch mooi 80cc kv kwijt, en komt het kind zodra het honger heeft.
is ook gewenning vanuit het kind uit.
dus ja, aan de ene kant is het de 'regel' om terug te gaan naar 4 voedingen, aan de andere kant, het kind drinkt het ook op...
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:30:25 #132
108648 cattie
lieve moeder
pi_74262670
Waarom eindigt nou weer in bv versus kv? Dat vind ik heel jammer. Want dat is absoluut niet de insteek van dit topic.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:30:55 #133
5428 crew  miss_sly
pi_74262691
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:20 schreef Moonah het volgende:
Ah, ik zie dat het gekissebis van het babietjestopic zich naar hier heeft verplaatst.
Nou ja, dit.
En weer die verdraaide fv-bv discussie, ongelofelijk gewoon.

*zucht
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:31:12 #134
7074 moussy
kuttekop
pi_74262696
Ik denk dat trouwens dat AP niks is als je een (hele) onzekere moeder bent..
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:32:46 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74262731
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tess sabbelt de hele dag o phaar handjes, hapt de hele dag naar mijn vinger, zelfs nadat ze gedronken heeft.
Kan ook heel subtiel zijn of bv gapen, bij baby's is dat vaker een teken van honger dan moe zijn.
Gewoon ene paar dagen goed naar lichaamstaal kijken, dan ga je misschien iets ontdekken wat ze alleen doet als ze honger krijgt.
pi_74262756
ik ga er eens op letten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:33:57 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74262759
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

als ze honger hebben, zit er een bepaalde agressiviteit bij. tenminste eli veranderde in een echt piranha als hij honger had.

en nog iets, het is ook mogelijk voor een kind om geen hongersignalen te geven, maar direct te gaan blèren, tenminste, na het slapen. eli deed 1 oog open, bewoog zijn hoofd, ademde in, en liet de sirene afgaan. niks hongersignalen... wel als hij al wakker was.
pi_74262785
dat signaal heb ik hier ook wel eens Davinia. Wakker worden en meteen de sirene.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:34:57 #139
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74262786
Blijft een klassieker he bv versus fv.

Jammer inderdaad, vind heel dat AP steeds interessanter worden, gewoon omdat ik merk dat het (naast slapen bij ouders) toch wel redelijk aansluit bij onze opvoeding.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:36:09 #140
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74262821
cattie en miss-sly, aan dat soort reacties heeft toch ook niemadn iets .

Stel dan gewoon voor om een discussietopic te openen over bv versus kv, ofzo. Dat is nog enigzins opbouwend, ipv te gaan zitten zuchten.

Dat jullie dit topic anders voor ogen hadden is nu wel duidelijk denk ik. Maar er is een discussie gaande die misschien ook niet zomaar gestopt kan worden, omdat jullie iets anders bedoeld hadden, toch?

Misschien in het feedbacktopic vragen om een nieuw topic met een passende titel voor jullie oorspronkelijke bedoeling?

† In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:37:53 #141
7074 moussy
kuttekop
pi_74262858
Een topic Opvoeden doe je zo.. (ofzoiets ) lijkt me leuker dan dit oeverloze gezeik, want daar lijkt het nu echt op uit te draaien
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:39:02 #142
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74262883
Doen dan .
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:39:42 #143
5428 crew  miss_sly
pi_74262904
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:36 schreef Groofsken het volgende:

Stel dan gewoon voor om een discussietopic te openen over bv versus kv, ofzo. Dat is nog enigzins opbouwend, ipv te gaan zitten zuchten.

Dat jullie dit topic anders voor ogen hadden is nu wel duidelijk denk ik. Maar er is een discussie gaande die misschien ook niet zomaar gestopt kan worden, omdat jullie iets anders bedoeld hadden, toch?

Misschien in het feedbacktopic vragen om een nieuw topic met een passende titel voor jullie oorspronkelijke bedoeling?

Deze discussie wordt met enige regelmaat opgerakeld en ik heb he tnooit een prettige gevonden. Iedereen denkt zich te moeten verdedigen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Er zullen best mensen zijn die tot de zogenaamde bv-maffia horen, maar volgens mij zitten die hier niet.

Van mij mag die discussie weer gevoerd worden, hoor, maar doe dat dan in een apart toic, want ik heb geen zin in die discussie en dit topic gaat daar ook niet over. Ik ga ervan uit dat anderen een heel prima reden voor zichzelf hebben om voor fv te kiezen, net als ik voor bv heb gekozen. En wat die reden is, maakt me verder niet uit; als die voor hun goed is, is het een goede reden.
pi_74262946
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Deze discussie wordt met enige regelmaat opgerakeld en ik heb he tnooit een prettige gevonden. Iedereen denkt zich te moeten verdedigen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Er zullen best mensen zijn die tot de zogenaamde bv-maffia horen, maar volgens mij zitten die hier niet.

Van mij mag die discussie weer gevoerd worden, hoor, maar doe dat dan in een apart toic, want ik heb geen zin in die discussie en dit topic gaat daar ook niet over. Ik ga ervan uit dat anderen een heel prima reden voor zichzelf hebben om voor fv te kiezen, net als ik voor bv heb gekozen. En wat die reden is, maakt me verder niet uit; als die voor hun goed is, is het een goede reden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:41:49 #145
108648 cattie
lieve moeder
pi_74262951
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:36 schreef Groofsken het volgende:

Ik mag toch ook wel eens iets zeggen zonder dat iemand er wat aan heeft?
En dan bij deze: volgens mij hoort de bv-kv discussie hier niet en ik stel voor dat iemand daar een ander topic over opent. Ik doe dat niet, want ik hoef die discussie niet.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:41:52 #146
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74262953
Ja maar jij bent toch ook niet de gene die die discussie oproept. Pvoess doet, volgens mij dan, dat en anderen happen. Ik probeer ook alleen maar haar te laten inzien dat ze dat in mijn ogen niet handig aanpakt... Ik vind het ook een onzinnige discussie .

Nou ja, ik probeer meer te bemiddelen dan wat anders, maar das ook niet echt handig geloof ik .
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:42:37 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_74262971
Wat miss-sly dus beter zegt.
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:43:21 #148
7074 moussy
kuttekop
pi_74262995
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:39 schreef Groofsken het volgende:
Doen dan .
Ikke niet! Dat stukje opvoeding komt al vaak genoeg terug in de baby/dreumes/peuter/kleuter/pubertopics. Niet álles hoeft toch centraal?!

Jullie doen dit gewoon allemaal om de reldelaward binnen te slepen
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:44:51 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74263043
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:43 schreef moussy het volgende:

[..]

Bang voor concurrentie? geintje
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:45:29 #150
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74263065
A wel, voor mij is het in ieder geval bedtijd. Een fijne voortzetting nog dames .
pi_74263068
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:43 schreef moussy het volgende:

[..]

Ikke niet! Dat stukje opvoeding komt al vaak genoeg terug in de baby/dreumes/peuter/kleuter/pubertopics. Niet álles hoeft toch centraal?!

die verdien jij toch
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:45:59 #152
7074 moussy
kuttekop
pi_74263074
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

die verdien jij toch
ja drom!
pi_74263084
Ik ben er helemaal klaar mee ik kan wel alle posts laten zien waar mensen over flesvoeding beginnen en ik daar niets mee te maken had. zelfs aangeef dat ik daar niets over te zeggen heb.
Want ik vind in veel gevallen FV een goede optie. Zo kan ik helemaal begrijpen waarom Tessie flesvoeding geeft en vind ik het een goede keus
Als ik mij verdedig dan ben ik teveel op de borstvoeding. Ik krijg soms 20 reacties over waarom mijn iedeen over bv niet goed zijn. Is dat dan de kunstvoedingsmaffia???
Maar ik ben er klaar mee. Ik heb nooit gezeg dat flesvoeders de makkelijke moeders zijn.
Of dat ik een moeilijke moeder ben.
Echt ik heb er geen zin meer in. laat maar

[ Bericht 2% gewijzigd door Pvoesss op 31-10-2009 21:58:07 ]
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:49:25 #154
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74263167
Arme Pvoesss .

Sorry als ik je verkeerd interpreteer, maar je posts komen gewoon zo fel op me over.

Anyways, ik ben nu echt weg.
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:50:52 #155
7074 moussy
kuttekop
pi_74263211
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:46 schreef Pvoesss het volgende:
ik weet alleen dat ik sommige moeders hier..
zeg het, of zeg niets, dit is wel laag.. vind ik.
pi_74263233
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:50 schreef moussy het volgende:

[..]

jij hoort er vast bij.. en ik ws ook...
ach, we zijn allemaal mens met eigen ideeen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:53:08 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74263274
OMG wat een vreselijk topic zeg. En dan weer dat oeverloze Bv vs Kv-gezemel en dat de term " Moeilijke moeder" ineens tot Geuzennaam wordt verheven. Ik zeg --> .

En ik ben ook meteen weer weg voordat de halfnaakte foto's met aan de tet lebberende kleuters tevoorschijn worden getrokken hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:53:52 #158
7074 moussy
kuttekop
pi_74263290
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

jij hoort er vast bij.. en ik ws ook...
ach, we zijn allemaal mens met eigen ideeen.
ik niet, want ik voel me niet aangesproken
pi_74263319
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:53 schreef Vivi het volgende:
En ik ben ook meteen weer weg voordat de halfnaakte foto's met aan de tet lebberende kleuters tevoorschijn worden getrokken hoor.
En zo'n opmerking is nodig omdat???
pi_74263364
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:53 schreef moussy het volgende:

[..]

ik niet, want ik voel me niet aangesproken
oke.. jij niet..
het boeit me niet wat mensen van mij vinden. Ik heb mijn manier van opvoeden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74263379
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:50 schreef moussy het volgende:

[..]

Huhhh ??? ooh nee ik was nog niet klaar en typ in meerdere schermpjes.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:57:04 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263384
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Vicky het volgende:

[..]

oke.. jij niet..
het boeit me niet wat mensen van mij vinden. Ik heb mijn manier van opvoeden...
Nou, als ik je reacties zo lees, boeit het je wel.
pi_74263415
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:57 schreef cattie het volgende:

[..]

het boeit me niet wat mensen van mijn karakter vinden
wat me wel boeit ga ik niet herhalen want dan krijgen we weer een bv/fv discussie..

maar goed, ik ben er klaar me..

♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:58:56 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74263421
TT aangepast. Hopelijk gaat het dan wat meer over van discussie-topic naar algemeen topic over AP.

Er is inmiddels ook wel weer genoeg gezegd over bv/fv lijkt me, dat is niet de insteek van het topic.

Ik zou graag een 9e regeltje toe willen voegen, en die mag dan ook toegevoegd aan het babietjes-topic:
Laat iedereen in zijn/haar waarde, ongeacht opvoedmethode/-stijl.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet. In het peutertopic denk ik ook wel eens "Dat zou ik niet zo doen" en heb ik ook niet (even veel) aansluiting met iedereen. Dat kan toch ook niet? Met zo veel mensen.

Ik heb je van de week nog aangehaald tijdens de 'Peuter in zicht' cursus die ik gevolgd heb.
Ik wist je niet meer letterlijk te quoten, maar hoe was het ook al weer? 'Een kind kan pas vrij zijn als het zich goed bewust is van de grenzen.'
Zoiets toch?

Er zijn heel erg veel meer posts bijgekomen toen ik nog aan het lezen en reageren was.
*terugleest*
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:59:47 #165
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74263437
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:57 schreef cattie het volgende:

[..]

Ik denk dat het badinerende toontje wat door sommigen gebezigd wordt nogal wat irritatie opwekt, dat is wat anders dan je persoonlijk aangesproken voelen....
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:00:47 #166
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74263460
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:54 schreef p_iglet het volgende:

[..]

En zo'n opmerking is nodig omdat???
Oh, dat vond ik gewoon even lollig.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:01:59 #167
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263480
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:59 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik denk dat het badinerende toontje wat door sommigen gebezigd wordt nogal wat irritatie opwekt, dat is wat anders dan je persoonlijk aangesproken voelen....
Dan lees ik de rezties van Vicky blijkbaar anders. En ik zie vervelende toontjes bij bijna iedereen.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:02:34 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74263497
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Huhhh ??? ooh nee ik was nog niet klaar en typ in meerdere schermpjes.
Vandaar die " ..." . Het was een soort cliffhanger?

.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:02:36 #169
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263500
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
TT aangepast. Hopelijk gaat het dan wat meer over van discussie-topic naar algemeen topic over AP.

Er is inmiddels ook wel weer genoeg gezegd over bv/fv lijkt me, dat is niet de insteek van het topic.

Ik zou graag een 9e regeltje toe willen voegen, en die mag dan ook toegevoegd aan het babietjes-topic:
Laat iedereen in zijn/haar waarde, ongeacht opvoedmethode/-stijl.
[..]

Ik heb je van de week nog aangehaald tijdens de 'Peuter in zicht' cursus die ik gevolgd heb.
Ik wist je niet meer letterlijk te quoten, maar hoe was het ook al weer? 'Een kind kan pas vrij zijn als het zich goed bewust is van de grenzen.'Zoiets toch?

Er zijn heel erg veel meer posts bijgekomen toen ik nog aan het lezen en reageren was.
*terugleest*

Dat is een hele mooie!
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:05:54 #170
5428 crew  miss_sly
pi_74263580
Ik ben er wel klaar mee.
Misschien kom ik nog wel eens kijken hier, of in eht babietjestopic ofzo, maar voor nu is de lust me wel ontnomen, eigenlijk.

Fijne avond verder
pi_74263582
Heel verhaal getypt, is de toon in dit topic opeens heel anders. Nevermind.

[ Bericht 26% gewijzigd door bodpa09 op 31-10-2009 22:26:37 ]
pi_74263631
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er wel klaar mee.
Misschien kom ik nog wel eens kijken hier, of in eht babietjestopic ofzo, maar voor nu is de lust me wel ontnomen, eigenlijk.

Fijne avond verder
Dit kan de bedoeling niet zijn toch? Dat degenen die behoefte aan dit topic hadden nu juist weggaan?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:13:24 #173
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74263785
Ik moest een beetje op gang komen toen ik mijn oudste net had. Had veel gelezen in de zwangerschapstijdschriften van toen, zocht informatie op internet, luisterde naar de kraamverzorgster en naar de wvp van het consultatiebureau...luisterde eigenlijk naar iedereen behalve naar mijn kleintje en mijn eigen gevoel.
Ik ben dingen gaan doen op de manier die voor ons werkte, waar mijn wederhelft en ik achter stonden en wat voor ons goed voelde. Of het volgens Gordon is of volgens Joling, of het Attachment Parenting heet of mainstream..de naam interesseert me niet.
Ik ga niet in discussie met mijn kinderen, mijn nee is altijd een nee, maar er komt over het algemeen altijd nog een 'want' achter.
Ik sta wel open voor argumenten van mijn kinderen om iets toch te doen, maar dat moeten ze dan wel beargumenteren, simpelweg 'omdat iedereen het mag' telt hier niet. Voor jezelf denken, niet klakkeloos de kudde nalopen
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:14:18 #174
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74263807
En de discussie over bv/fv is maar stom. Je kunt met net zoveel liefde de fles geven als de borst, zolang je je kind niet laat verhongeren mag je het van mij helemaal zelf weten. Vrde op aarde enzo
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:14:33 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74263816
Als mod streng optreden en met je vingertje zwaaien en nee=nee zeggen is wrsch echt not done in een topic over AP he?

Nee, even zonder dollen.
Zoals ik gisteren zei, ik zou het zonde vinden als men zich af ging zonderen, maar blijkbaar is de behoefte wel erg groot dus vind ik ook dat het topic open moet kunnen blijven.
En dan dus idd zonder de oeverloze bv/kv discussie of wat dan ook.
Natuurlijk mogen er kritische vragen gesteld worden, maar als het nu zo ver gaat dat degenen die behoefte aan het topic hebben er vandaan weglopen, dan schieten we het doel van een discussie-forum volgens mij ook voorbij.
Er moet voor iedereen plek zijn.

Ik ben bijna geneigd om te zeggen dat we deze gewoon even sluiten om een adempauze in te lassen (ik durf het woord time-out niet te gebruiken ) en dat we dan morgen een nieuw deel 2 openen, met een OP die iets uitgebreider is dan alleen het 8-punten lijstje, met daarbij een toelichting van de insteek van dit topic en dan moet het toch gewoon mogelijk zijn hier een normaal lopend topic van te maken waar mensen die daar behoefte aan hebben vragen kunnen stellen of hun verhaal kwijt kunnen.

Van een heel andere orde, maar ik moet denken aan het Sonja Bakker topic in LIF dat op een gegeven moment gewoon gezuiverd is van discussies, daar is een apart topic voor geopend toen, omdat het absoluut onmogelijk was voor degenen die dat wilden ervaringen uit te wisselen.

Ik wil absoluut niet zomaar een discussie afkappen hoor, maar ik vind het jammer dat dit topic nu om zeep geholpen wordt door een discussie die al tot in den treure gevoerd is en die nooit klaar is en waar altijd nieuwe voeding voor blijkt te zijn.

Ik hoop dat de 's die ik eerder tik in deze post ook echt zo opgevat worden. Ze zijn niet om te jennen, ze zijn om de boel eventjes iets luchtiger te maken, dat is nl. volgens mij wel nodig.

Wat zeggen jullie van even sluiten tot morgen?
Ik MOET nu echt gaan slapen dus ben over uiterlijk een kwartiertje weg, maar ik wilde hier nog wel even naar kijken voordat de boel echt uit de hand zou gaan lopen.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:16:36 #176
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263857
Eensch!
Kan ik tenminste ook naar bed.
pi_74263874
Graag, BE
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:17:46 #178
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74263889
Oh sjonge..ik post weer in een topic hoor..meteen op slot
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:20:27 #179
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74263965
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:14 schreef Brighteyes het volgende:

Van een heel andere orde, maar ik moet denken aan het Sonja Bakker topic in LIF dat op een gegeven moment gewoon gezuiverd is van discussies, daar is een apart topic voor geopend toen, omdat het absoluut onmogelijk was voor degenen die dat wilden ervaringen uit te wisselen.
Ik heb nooit eerder van dat topic gehoord, maar ik zou het bijna gaan terug zoeken
pi_74264062
Sluit maar idd.
en openen hoeft wmb ook niet meer
De keuze voor AP was al gemaakt door diegene die hier wilden posten. en nu is het een topic geworden waar die meiden zich juist moeten verdedigen ipv ervaringen uit te wisselen. Dus de insteek klopt al niet meer.

(o dit is geen jankpost, maar de apérs kunnen beter gaan neuzelen op t 'andere' forum denk ik )
pi_74264089
Het lijkt me ook hopeloos.
pi_74264114
Ik ben zo ontzettend verdrietig en gekwetst dat ik niet meer over ap hoef te praten.
Ik heb vooral in het eerste topic zo mijn best gedaan om normaal en goed te antwoorden maar mijn energie is op.
Het doet me allemaal veel verdriet dat ik niet over mijn manier mag praten zonder dat ik te horen krijg dat het verkeerd is of dat een andere manier ook goed is. Terwijl ik juist mijn best deed om normaal te antwoorden.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:29:41 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74264179
Mij niet, maar het kost gewoon een beetje meer moeite.
Een duidelijke OP met een duidelijke insteek.
Wat mij bijvoorbeeld heel erg tegen de borst stuitte in het oorspronkelijke topic was het 'we hebben een clubske opgericht....' met daarbij duidelijke criteria van wie er wel en niet bij hoorde.
Ik was daar duidelijk niet de enige in en dat heeft de discussie die in eerste instantie begon gekleurd.

Met een op met een andere insteek moet het best mogelijk zijn.
Het vergt alleen wat energie, van de modjes om de boel een beetje in het gareel te houden, maar dan graag ook van de mensen die er in posten door niet meer in te gaan op mensen die overduidelijk aan het zuigen en zeuren zijn om dingen onderuit te halen.
Zoals gezegd, kritisch zijn mag, flauw en lollig doen om mensen over de zeik te helpen niet.
Gewoon negeren die handel en doorgaan waar je mee bezig was, er komt vanzelf een keer een modje langs met een bezem als dat nodig is.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:30:33 #184
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74264199
Jammer, want ik vind het fijn om over de diverse opvoedingen te lezen en pik overal wat van op.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:31:15 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74264214
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:27 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben zo ontzettend verdrietig en gekwetst dat ik niet meer over ap hoef te praten.
Ik heb vooral in het eerste topic zo mijn best gedaan om normaal en goed te antwoorden maar mijn energie is op.
Het doet me allemaal veel verdriet dat ik niet over mijn manier mag praten zonder dat ik te horen krijg dat het verkeerd is of dat een andere manier ook goed is. Terwijl ik juist mijn best deed om normaal te antwoorden.
Dat deed je ook, en ik had daar grote bewondering voor. Ik ben toen ook gestopt met zeggen dat ik het een onnodig topic vond en ben gaan meelezen over het hoe of wat.

Maar jij bent niet de enige die het nodig vond zich te moeten verdedigen, er zijn wel degelijk over en weer dingen gezegd die anderen kwetsen. Mss onbedoeld, maar daar hebben we een heel topic voor 'dingen die je nooit meer wil horen'. Daar zie ik mensen dingen afwijzen en tegelijkertijd een ander weer op zijn ziel trappen etc. etc.
Give and take.
Ik zou het heel jammer vinden als het nu alsnog zou stranden...
pi_74264231
Ik vond juist de discussie in eerste instantie prima.
Ik vond het eerste topic ook de mensen die dat wat minder vonden erg oke.
Want het ging om uitleggen. Maar het 2de topic ging niet eens meer om de vragen wat AP is.
Dat was voor mijn gevoel alleen maar vertellen dat het op een andere manier ook goed is
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:32:08 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74264242
Ik ben het eens met BE!

Maar dan mss een heel schoon topic maken?

En dan in de OP duidelijk zeggen dat het gaat om tips en trucs rondom AP (of vergelijkbare stromingen), niet de discussie wat beter is. Dan zou het wel goed moeten gaan, toch?
pi_74264279
Er zijn ook andere fora dan fok, waar lang bv geven, dragen, samen slapen enz de norm is ipv de mainstreammethodes. Via de links op het borstvoedingsforum zijn die wel te vinden. Bovendien nog afgeschermd, dus niet openbaar terug te vinden met google zoals fok.
pi_74264315
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat deed je ook, en ik had daar grote bewondering voor. Ik ben toen ook gestopt met zeggen dat ik het een onnodig topic vond en ben gaan meelezen over het hoe of wat.

Maar jij bent niet de enige die het nodig vond zich te moeten verdedigen, er zijn wel degelijk over en weer dingen gezegd die anderen kwetsen. Mss onbedoeld, maar daar hebben we een heel topic voor 'dingen die je nooit meer wil horen'. Daar zie ik mensen dingen afwijzen en tegelijkertijd een ander weer op zijn ziel trappen etc. etc.
Give and take.
Ik zou het heel jammer vinden als het nu alsnog zou stranden...
Dat vind ik in ieder geval fijn.
ik ben nu in ieder geval compleet over de rooie van verdriet dat ik het gewoon allemaal slecht trek
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:35:35 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74264329
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:33 schreef poemojn het volgende:
Er zijn ook andere fora dan fok, waar lang bv geven, dragen, samen slapen enz de norm is ipv de mainstreammethodes. Via de links op het borstvoedingsforum zijn die wel te vinden. Bovendien nog afgeschermd, dus niet openbaar terug te vinden met google zoals fok.
Maar daar werd dus over gezegd dat die soms weer net een tikkie té fanatiek waren soms, vandaar dat sommige mensen hoopten hier een plekje te vinden waar er op een iets opener manier over gepraat kon worden.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:36:15 #191
5428 crew  miss_sly
pi_74264342
Maar ik wil helemaal niet weg, en de manier waarop ik het doe hoeft helemaal niet de norm te zijn. En het stickertje AP is erop geplakt, omdat dat moet, niet omdat ik mezelf een AP-moeder vind.
Ow ja, en dat hele fanatieke zit ik niet op te wachten, niet wat betreft bv, dragen noch de opvoeding.

Tips en trucs vind ik wel een goede, Davinia, maar ik zal toch echt even de kat uit de boom kijken, voor ik ergens weer iet ga posten, behalve misschien wat onzin in het SC-topic. Ben er wel even klaar mee, dat het allemaal moeilijk moet.
pi_74264450
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:35 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik in ieder geval fijn.
ik ben nu in ieder geval compleet over de rooie van verdriet dat ik het gewoon allemaal slecht trek
Meis, dikke pluim voor jou! Je hebt het heel goed uitgelegd. En je doet het zo goed met je kleine meisje.
Ik word er verdrietig van dat je het je zo aantrekt.
pi_74264477
heel fanatiek is 't er niet maar de sfeer is er wel meer pro dan hier.
Borstvoeding is er overigens wel echt de norm, maar ik vind dat juist prettig. Scheelt weer mensen die vallen over peuters aan de borst enzo.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:41:53 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74264486
Dit was mijn suggestie voor een OP in een pm-etje naar een paar mensen.

Dit is het topic over Attachment Parenting.

*linkje naar 8 punten*

In dit topic kun je terecht met vragen en verhalen over bijvoorbeeld samen slapen, positieve benadering van negatief gedrag zonder te straffen, het vinden van de balans in het (gezins-) leven mbt niet lang gescheiden zijn van je kind etc. etc.

----------------------
Zoiets?
Ik zou die 8 punten zelf niet in de OP zetten omdat ze veel te snel discussie uitlokken voor de toevallige passanten zeg maar.

Mss dat we de TT kunnen veranderen in 'Alternatieve opvoed-methodes'?
Hoewel ik dat zelf wat vaag vindt, want alternatief tov wat dan?

Nog even voor de dames die zich gekwetst voelen, dat vind ik echt heel erg jammer.
Ik ga nu posten wat ik gisteren naar iemand schreef om uit te leggen waarom ik zo fel reageerde. Dit is niet om nog meer zout op de wonden te strooien, ik weet inmiddels ook dat dingen niet expres gedaan zijn, maar mss dat het dan wat duidelijker is waarom sommige discussies ontstaan zijn, ik kan me namelijk voorstellen dat meer mensen het zo gelezen en gevoeld hebben...

"De OP van het topic zegt 'er zijn moeders die zich daar niet thuis voelen' en in het topic staan meer van dat soort opmerkingen.
Daarmee keuren jullie en passant voor mijn gevoel ook mij en de manier waarop ik met mijn kinderen om ga.
En dat doet pijn!

En dat vind ik ook absoluut niet fair omdat IK iig nooit naar gedaan heb tegen jullie. Maar op het moment dat jullie je afzonderen en ook heel duidelijk aangeven waar je aan moet voldoen voor je bij jullie clubje hoort voel ik me daar dus buiten staan. En dat voelt als hele, hele sterke afkeuring en afwijzing."

Dus zo gekwetst als mensen zich nu voelen, zo gekwetst zijn sommige anderen ook geweest.
Hoe men met zijn kinderen om gaat is iets zo enorm persoonlijks en afkeuring daarvan voelt als hele sterke afkeuring van de persoon zelf, zoveel is wel duidelijk iig.

Ik hoop echt dat er nog een manier gaat komen om dit wel mogelijk te maken.

En nu ben ik weg.
Zonder slotje, want ik heb het idee dat men toch nog wel het eea wil zeggen zonder dat het weer in het bv/kv geneuzel verzand.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 31-10-2009 22:47:06 ]
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:49:30 #195
5428 crew  miss_sly
pi_74264654
Maar dat is toch iig niet zoals ik het bedoeld heb, BE. Ik bedoel juist helemaal niet een anders manier af te keuren, ik wil alleen zo graag ook een beetje ruimte voor mijn manier. En ik had niet het gevoel dat daar ruimte voor is. Zoals ik al eerder zei: ik vind niet een manier beter of slechter, het gaat allemaal om liefdevol voor je kind zorgen. Het gaat alleen om ruimte voor een andere manier.

Ik hou ook niet van hokjes enzo, maar als er meerdere moeders hetzelfde gevoel hebben, zou dat dan niet een klein beetje ook waar kunnen zijn (en natuurlijk ook een klein beetje aan die moeders zelf liggen, uiteraard).
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:52:05 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74264715
Prima OP BE

Maar ik vind het wel erg dat je je zo gekwetst voelt. En anderen met je die ook gekwetst zijn.
Zou ik heel naïef zijn om te denken dat iedereen hier nu lering uit trekt, en elkaar meer in hun waarde laat?

Naja, morgen nwe start, dus!
pi_74264716
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:41 schreef poemojn het volgende:
heel fanatiek is 't er niet maar de sfeer is er wel meer pro dan hier.
Borstvoeding is er overigens wel echt de norm, maar ik vind dat juist prettig. Scheelt weer mensen die vallen over peuters aan de borst enzo.
Klopt, al posten er ook flesvoeders waarbij BV niet gelukt is, dus wel de insteek idd.
Mij stoort het alleen dat het er voornamelijk wat zweverig is..en dat je dan ook werkelijk geen kritiek mag geven. En dat er bijv. geen slecht nieuws gepost mag worden
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:52:52 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74264730
Jammer idd dat het zo is uitgelopen, ik vind het toch wel een interessant iets, dat AP en wilde er wel wat meer over leren.

En helemaal jammer dat mensen zich zo aangevallen voelen, van beide kanten en dat er niet normaal gediscussieerd kan worden.

Beide kanten hebben al aangegeven te respecteren en te begrijpen hoe de ander het doet, dus dat is het probleem niet eens.
Denk dat opvoeden gewoon een gevoelige kwestie is en mensen ( incl. ik) zich dus onnodig snel aangevallen voelen en meteen zich gaan verdedigen.
pi_74264806
Maar Pvoesss, je schrijft zélf behoorlijk afkeurend tussen de regels door en soms ook wat minder tussen de regels door. Vind ik dan.

Zulks bijvoorbeeld, als reactie op Estrys die voorstelt haar kind te zeggen dat iets niet mag:
quote:
Ja dat kan en dat zou ik dus niet doen dat vind ik afschuwelijk.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:58:37 #200
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74264872
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:

Zoiets?
Ik zou die 8 punten zelf niet in de OP zetten omdat ze veel te snel discussie uitlokken voor de toevallige passanten zeg maar. ]
Ik ben zo'n toevallige passant en voor mij zijn die 8 punten juist een aanknopingspunt om er inhoudelijk op in te gaan. niet in de vorm van een discussie, maar als in 'ik herken mij erin op die en die punten'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')