boefjequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik fietste laatst ook zonder licht.
Vertienvoudigen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:30 schreef isogram het volgende:
Eens met TS. Boetes op rijden zonder licht graag vertienvoudigen.
Ze zullen de fout dan niet snel meer maken neequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:33 schreef followthewolves het volgende:
[..]
Vertienvoudigen?![]()
Gewoon de doodstraf erop zetten. Dat zal ze leren!
quote:
Jouw vader is psychisch niet in orde.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:31 schreef tonja het volgende:
Mijn pa reed fietsers zonder licht met zijn auto gewoon omver. Gelukkig is er nooit iets ergs gebeurt.
Het argument dat het niet oke is om voor eigen rechter te spelen werkte niet erg.
wasquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:47 schreef Siniti het volgende:
[..]
Jouw vader is psychisch niet in orde.
QFT!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:43 schreef TimMer1981 het volgende:
Wat mij betreft mogen fietsers zonder licht vogelvrij verklaard worden. Voor je porum gereden worden omdat je geen licht hebt? Pech.
Slokdarmkankerquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 04:45 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Laat me raden: hij is doodgereden door een auto toen hij zonder licht fietste?
Tenzij het overdag was ben je een lulquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
samequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is echt tering vervelend.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:32 schreef TheKC het volgende:
Verblind ze met je groot licht, dat zal ze leren
hahahhaquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:53 schreef EchoAlpha het volgende:
Gewoon doorrijden met je ogen dicht
logisch, maar dat is ook hinderlijk overdag.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Yreal het volgende:
Ik reed al 40 ofzo en zelfs DAN is het fucking hinderlijk om groepjes van 4 man naast elkaar tegen te komen
Groot licht ftwquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:11 schreef Yreal het volgende:
oh deze klacht is trouwens nav. Het rijden op een brommer over wat onverlichte wegen
(haha een brommer)
Op een onverlichte weg niet. Tel daar nog eens bij op dat het volk hier vaak slingerend over weg gaat wegens dronkenschap en het is nog een godswonder dat er nooit iets gebeurd is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:44 schreef klabbakus het volgende:
oh en als je bedoeld dat je auto rijdt, dan vind ik het nog raar dat je ze niet ziet.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:50 schreef Maravilla het volgende:
Sinds ik m'n rijbewijs zelf heb fiets ik nooit meer zonder licht. Dan kom je erachter dat het inderdaad bizar gevaarlijk is, en je fietsers zonder licht vaak echt niet ziet.
weet je hoe lastig het is om al dat bloed en vlees uit je voorgrill te halenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:48 schreef Fidelity het volgende:
Ik fietste eerder ook altijd zonder verlichting omdat mijn lamp altijd kapot gingNooit aangereden oid
Maar heb nu wel weer verlichting
En jullie moeten allemaal niet zo agressief doen
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:12 schreef PeZu het volgende:
[..]
weet je hoe lastig het is om al dat bloed en vlees uit je voorgrill te halen
Die krijgen ze automatisch als ze zonder licht fietsen. een aanrijding met een auto is zo gebeurtquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:33 schreef followthewolves het volgende:
[..]
Vertienvoudigen?![]()
Gewoon de doodstraf erop zetten. Dat zal ze leren!
Je wordt vanzelf aggressief als automobilist met al die kneuzen, flitsratten en schijt-aan-alles-hebbende fietsers langs de weg.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:48 schreef Fidelity het volgende:
Ik fietste eerder ook altijd zonder verlichting omdat mijn lamp altijd kapot gingNooit aangereden oid
Maar heb nu wel weer verlichting
En jullie moeten allemaal niet zo agressief doen
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:54 schreef omg-rmc het volgende:
Chrono Legionaire naar je bestemming
[ afbeelding ]
En ze denken allemaal zelf gelijk te hebben wbt de verkeersregelsquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:49 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je wordt vanzelf aggressief als automobilist met al die kneuzen, flitsratten en schijt-aan-alles-hebbende fietsers langs de weg.
Die zaten in de groep kneuzen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:56 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
En ze denken allemaal zelf gelijk te hebben wbt de verkeersregels
(inclusief de automobilisten)
als je van achteren aan komt rijden zie je altijd nog de reflector, de reflector valt nog meer op dan een achterlichtjequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Op een onverlichte weg niet. Tel daar nog eens bij op dat het volk hier vaak slingerend over weg gaat wegens dronkenschap en het is nog een godswonder dat er nooit iets gebeurd is.
ah de "ik zie jou dus dan zie je mij ook"-mentaliteit...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:44 schreef klabbakus het volgende:
oh en als je bedoeld dat je auto rijdt, dan vind ik het nog raar dat je ze niet ziet.
En dan ook nog 's dichte mist zoals vannacht. Je ziet ze totaal niet.quote:Op zondag 1 november 2009 10:33 schreef Jarzwork het volgende:
[..]
ah de "ik zie jou dus dan zie je mij ook"-mentaliteit...
nog 1 keer: het verschil is dus dat;
de autorijder achter een licht getint ruit zit wat echt alle contrast weghaalt bij donker
de autorijder door zn felle lampen, alles buiten de lichtstraal minder goed ziet
de autorijder minstens 3x harder rijdt dan jij en dus sneller moet reageren
wacht maar tot jezelf gaat autorijden... piep je wel anders...
Meen je dat serieus ??? Een reflector zie je alleen als er licht op schijnt, een lampje zie je echt veeel beter.quote:Op zondag 1 november 2009 03:34 schreef klabbakus het volgende:
[..]
als je van achteren aan komt rijden zie je altijd nog de reflector, de reflector valt nog meer op dan een achterlichtje
je ziet toch ook gvd dingen op de weg die geen mens zijn, dan rij je er ook gewoon omheen als je een normale snelheid hebt, gewoon dikke bullshit, of je mankeert iets aan je ogen of je rijdt te snel
Dat wil ik je nog eens horen zeggen wanneer je 's nachts over een donkere polderweg hebt moeten fietsenquote:Op zondag 1 november 2009 12:00 schreef pumpkineater het volgende:
Mensen MET licht op hun fiets. Als je gewoon uitkijkt waar je fietst heb je echt geen licht nodig hoor. Het is gewoon de gemakzucht van mensen omdat je MAKKELIJKER te zien bent met licht daarom doen ze maar net of ze je helemaal niet zien zonder, ze zullen eens moeite moeten doen of een keer goed kijken. Licht
.
helemaal correct. klotefietsers zonder licht.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:50 schreef Maravilla het volgende:
Sinds ik m'n rijbewijs zelf heb fiets ik nooit meer zonder licht. Dan kom je erachter dat het inderdaad bizar gevaarlijk is, en je fietsers zonder licht vaak echt niet ziet.
Dat is de beste remedie voor het gedrag van de gemiddelde fietser die levensmoe lijkt te zijn. Toen ik met rijlessen bezig was merkte ik hoe de andere kant (auto) dus de aanwezigheid van fietsers ervaarde. En dan ga je het allemaal toch op een iets andere manier bekijken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:50 schreef Maravilla het volgende:
Dat dus.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:50 schreef Maravilla het volgende:
Wat THE FUCK heeft claustrofobie hier nou weer mee te maken.quote:Op zondag 1 november 2009 12:05 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Dat wil ik je nog eens horen zeggen wanneer je 's nachts over een donkere polderweg hebt moeten fietsen
Als je nog niet claustrofobisch was, dan wordt je het dan wel...
ik geef tegenwoordig extra gas als ik er een "zie'.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:34 schreef Sigmund666 het volgende:
License to kapotrijden heet dat
(nee, geen geintje. Ik meen het serieus. Nee, is geen grapje. Je vraagt er zelf om als je zo achterlijk bent zonder verlichting te gaan rijden)
Probeer het eens voordat je onzin lultquote:Op zondag 1 november 2009 13:44 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Wat THE FUCK heeft claustrofobie hier nou weer mee te maken.
Ik weet niet wat je probeerde te zeggen, maar het lijkt nergens op.
Als je ergens geen claustrofobie krijgt is het wel in een fucking polder.
Ik hoor je nog wel een keer over 5 jaar, als je op mag voor je rijexamen.quote:Op zondag 1 november 2009 03:34 schreef klabbakus het volgende:
[..]
als je van achteren aan komt rijden zie je altijd nog de reflector, de reflector valt nog meer op dan een achterlichtje
je ziet toch ook gvd dingen op de weg die geen mens zijn, dan rij je er ook gewoon omheen als je een normale snelheid hebt, gewoon dikke bullshit, of je mankeert iets aan je ogen of je rijdt te snel
Pff. Bullshit. Als je 's nachts door een polder fietst. En je weet dat je niemand tegen zal komen (fietspad bijvoorbeeld). Dan kun je beter je licht uit doen. Je ogen wennen dan aan het gebrek aan licht, en zo zie je veel meer.quote:Op zondag 1 november 2009 12:05 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Dat wil ik je nog eens horen zeggen wanneer je 's nachts over een donkere polderweg hebt moeten fietsen
Als je nog niet claustrofobisch was, dan wordt je het dan wel...
Whehe, ik gooi ook altijd even die rits Hella 1000's op het dak aanquote:Op zondag 1 november 2009 10:52 schreef Stephan1237 het volgende:
Gewoon je grootste licht aandoen en op hun schijnen
Leuk dat je het begrip nog uitlegt, maar dat je het dan weer in deze context probeert te plaatsen is weer een beetje jammer.quote:Op zondag 1 november 2009 13:58 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Probeer het eens voordat je onzin lult
Zonder licht om je heen, dus echt donker (zwart!) en niet met om de paar meter een lantaarnpaal. Dan begin je je na een paar kilometer echt wel claustrofobisch te voelen, je voelt je gewoon fucking ingesloten dan
Meneer kan geen argument vinden ?quote:Op zondag 1 november 2009 15:35 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Leuk dat je het begrip nog uitlegt, maar dat je het dan weer in deze context probeert te plaatsen is weer een beetje jammer.![]()
Maar voor de volgende keer:
[ ]
Nee dan ben je bang in het donker (Noctifobie), en homoquote:Op zondag 1 november 2009 13:58 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Probeer het eens voordat je onzin lult
Zonder licht om je heen, dus echt donker (zwart!) en niet met om de paar meter een lantaarnpaal. Dan begin je je na een paar kilometer echt wel claustrofobisch te voelen, je voelt je gewoon fucking ingesloten dan
niet echtquote:
mietjequote:
want?quote:
niet hullie hullie komen doen als je doodgereden wordt of een boete krijgt he?quote:
Argument voor wat?quote:Op zondag 1 november 2009 15:49 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Meneer kan geen argument vinden ?
quote:Op zondag 1 november 2009 18:33 schreef Yreal het volgende:
claustrofobie is angst voor het niet weg kunnen komen of van beperkingen in afgesloten ruimte.
Doordat het heel donker is is je zicht heel erg beperkt en vormt in feite die afgesloten ruimte.
Iemand vergelijkt in het donker fietsen met claustrofobie en jij kraakt hem zonder argument af.quote:Op zondag 1 november 2009 18:15 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Argument voor wat?
Dat claustrofobie niks met fietsen zonder licht in het donker te maken heeft?
Is meneer echt zo geestelijk zwak dat hij daar nog een argument voor nodig heeft om dat te begrijpen of lukt het zo ook wel?
Droeftoeter.
Is het moeilijk om te moeten leven met het voorstellingsvermogen van een doorgerotte aardappel? Oh, wacht, dat zal je dan natuurlijk ook niet begrijpenquote:Op zondag 1 november 2009 18:15 schreef Zero17 het volgende:
Argument voor wat?
Dat claustrofobie niks met fietsen zonder licht in het donker te maken heeft?
Is meneer echt zo geestelijk zwak dat hij daar nog een argument voor nodig heeft om dat te begrijpen of lukt het zo ook wel?
Droeftoeter.
En waar precies reageer ik mensen af op spelling?quote:Op zondag 1 november 2009 19:05 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Iemand vergelijkt in het donker fietsen met claustrofobie en jij kraakt hem zonder argument af.
Dan reageert hij daarop en het enige wat jij doet is hem aanvallen op de spelling.
Vervolgens ben ik de droeftoeter en zwakzinnig![]()
Probeer je eens in te leven en reageer niet zo heftig![]()
Ik heb vaker zonder licht door het bos gefietst, maar je voelt je best wel opgesloten. Maar ik denk niet dat een fietslichtje daar tegen gaat helpen
Goede vergelijking ook.quote:Op zondag 1 november 2009 19:08 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Is het moeilijk om te moeten leven met het voorstellingsvermogen van een doorgerotte aardappel? Oh, wacht, dat zal je dan natuurlijk ook niet begrijpen
stoer manquote:Op zondag 1 november 2009 19:10 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik heb een designfiets met fietsverlichting op zonne-energie, echter schijnt het zonnetje nooit erg goed en dus fiets ik 9 van de 10 keer zonder licht.
Als hij schijnt is het trouwens ook maar een stom LEDje en heb je er nog geen neuk aan, maar ik vind het wel tof om zo in het donker te fietsen, maakt het wat avontuurlijker.
Nee, je moet eens een afspraak maken bij de opticien of huisarts als je moeite hebt met het herkennen van fietsers.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:34 schreef Sigmund666 het volgende:
License to kapotrijden heet dat
(nee, geen geintje. Ik meen het serieus. Nee, is geen grapje. Je vraagt er zelf om als je zo achterlijk bent zonder verlichting te gaan rijden)
Ten eerste woon ik niet in een dorp en zijn die hier niet echt maar ik let op zulke wegen daarop vind ik het geen groot gevaar, velend ja maar niets om je druk over te maken.quote:Op zondag 1 november 2009 22:59 schreef Yreal het volgende:
ik zie een foto met helm
Ga nu naar buiten en zoek een donkere weg en blijf rijden todat je fietsers tegenkomt zonder licht
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:33 schreef rozenijlpaard het volgende:
Mijn batterijen raken steeds leeg
dat je dan nog zijn deur intrapt vind ik wel eenquote:Op maandag 2 november 2009 00:16 schreef boskameel het volgende:
Ik fiets altijd zonder licht. Ze moeten maar uitkijken, kankerauto's. Als iemand me aanrijdt trap ik zijn deur in.
Pff, man echt donker wordt het niet. Je kan altijd wel wat zien. Ook al rijd je midden in een polder.quote:Op maandag 2 november 2009 02:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Rij eens een polderweg zonder verlichting. En die polderweg heeft aan beide kanten een sloot. En na die sloot een donkere dikke bomenrij. Veel succes!
quote:Op maandag 2 november 2009 00:16 schreef boskameel het volgende:
Ik fiets altijd zonder licht. Ze moeten maar uitkijken, kankerauto's. Als iemand me aanrijdt trap ik zijn deur in.
quote:Op maandag 2 november 2009 00:16 schreef boskameel het volgende:
En stiekem kan je ook vliegen zeker?quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:49 schreef klabbakus het volgende:
volgens mij zijn jullie gewoon allemaal nachtblind, komt bij heelveel mensen voor
ik blijf erbij dat je met goeie ogen gewoon alles kan zien op de weg, met verlichting of zonder
Je hebt er uiteindelijk alleen maar jezelf mee hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik fiets expres zonder licht voor mensen als TS...
Nooit gebeurt. Mensen wijken uit voor deze baasquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:47 schreef AMDB het volgende:
[..]
Je hebt er uiteindelijk alleen maar jezelf mee hoor.
Niet komen huilen hier als je aangereden wordt
Dat is omdat we je liever niet uit een bumper poetsen, en ik liever geen asfalt hapquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:59 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Nooit gebeurt. Mensen wijken uit voor deze baas
In mijn voordeel dusquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is omdat we je liever niet uit een bumper poetsen, en ik liever geen asfalt hap
Dat was bij mij ook. Op die fiets zie je het allemaal wel, en zeker ook die auto op afstand met z'n twee joekels van lampen. Maar vanuit de auto, achter die ruit wordt het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:41 schreef AMDB het volgende:
Realiseerde het pas toen ik zelf auto ging rijden in het donker.
heb je een rijbewijs?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:43 schreef klabbakus het volgende:
dan fiets er toch gewoon omheen?
je kan mij niet wijsmaken dat je ze niet ziet, dan mankeer je echt iets aan je ogen
met opzet achterlijk zijnquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik fiets expres zonder licht voor mensen als TS...
Misschien heb je gelijk, maar je ontkomt er niet aan dat fietsers makkelijker te zien zijn MET fietsverlichting en daar gaat het nou juist om. Volgens jouw redenatie zouden ook automobilisten zonder verlichting mogen rijden. Ga jij eerst je rijbewijs maar halen, dan wordt vanzelf wel duidelijk wat iedereen hier bedoeld.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:49 schreef klabbakus het volgende:
volgens mij zijn jullie gewoon allemaal nachtblind, komt bij heelveel mensen voor
ik blijf erbij dat je met goeie ogen gewoon alles kan zien op de weg, met verlichting of zonder
Imo mag de verlichting van autos ook wel wat minder hoor, verblindende stralen(ook als deze wel goed is afgesteld) zijn gewoon tegenwoordig echt niet meer nodig. Laat die mentaliteit van ik zit lekker veilig in mijn abs, airbag, tractioncontrol en blabla koekblik, leer nou eens gewoon kijken!quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:59 schreef Justinn het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk, maar je ontkomt er niet aan dat fietsers makkelijker te zien zijn MET fietsverlichting en daar gaat het nou juist om. Volgens jouw redenatie zouden ook automobilisten zonder verlichting mogen rijden. Ga jij eerst je rijbewijs maar halen, dan wordt vanzelf wel duidelijk wat iedereen hier bedoeld.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
Imo mag de verlichting van autos ook wel wat minder hoor, verblindende stralen(ook als deze wel goed is afgesteld) zijn gewoon tegenwoordig echt niet meer nodig. Laat die mentaliteit van ik zit lekker veilig in mijn abs, airbag, tractioncontrol en blabla koekblik, leer nou eens gewoon kijken!
Hoeveel groter moet ik worden?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef Waldkorn het volgende:
[..]Wacht maar tot je later groot bent knul.
Laat eerst die fietsers maar eens leren dat ze kwetsbaar zijn en zich zo ook moeten opstellen in het verkeer.. En dus moeten anticiperen, wat nogal moeilijk is voor het gros..quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
Imo mag de verlichting van autos ook wel wat minder hoor, verblindende stralen(ook als deze wel goed is afgesteld) zijn gewoon tegenwoordig echt niet meer nodig. Laat die mentaliteit van ik zit lekker veilig in mijn abs, airbag, tractioncontrol en blabla koekblik, leer nou eens gewoon kijken!
Wat een gefundeerde volwassen argumentatiequote:Op dinsdag 3 november 2009 15:02 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
Een heel stuk. En met groot bedoel ik niet de lengte van je lichaam.
Klopt ook.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:57 schreef theKiD het volgende:
[..]
Laat eerst die fietsers maar eens leren dat ze kwetsbaar zijn en zich zo ook moeten opstellen in het verkeer.. En dus moeten anticiperen, wat nogal moeilijk is voor het gros..
Eindelijk, een zinnig woord. Mensen die niet kunnen zien in het donker zijn blind en moeten het niet op een ander af reageren dat ze hem/haar niet kunnen zien. Licht is overbodig en verblind tegenliggers. Gewoon goed kijken in plaats van op technologie te vertrouwen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:49 schreef klabbakus het volgende:
sure, als IEDEREEN zijn licht uit doet, de winkels ook.. dan zie je heus genoeg. maar dat is niet zo dus: fietsers licht aan.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:43 schreef pumpkineater het volgende:
[..]
Eindelijk, een zinnig woord. Mensen die niet kunnen zien in het donker zijn blind en moeten het niet op een ander af reageren dat ze hem/haar niet kunnen zien. Licht is overbodig en verblind tegenliggers. Gewoon goed kijken in plaats van op technologie te vertrouwen.
quote:Op woensdag 4 november 2009 17:43 schreef pumpkineater het volgende:
[..]
Eindelijk, een zinnig woord. Mensen die niet kunnen zien in het donker zijn blind en moeten het niet op een ander af reageren dat ze hem/haar niet kunnen zien. Licht is overbodig en verblind tegenliggers. Gewoon goed kijken in plaats van op technologie te vertrouwen.
Zie jij slecht in het donker?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:12 schreef Waldkorn het volgende:
[..]Met die 10km/h op jouw fietsje is het wel wat anders als met die 30-80km/h met de auto.
Heb je überhaupt weleens in een auto gezeten?quote:Op woensdag 4 november 2009 17:43 schreef pumpkineater het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik zie minder maar wel goed in het donker maar ik ben dan ook een nachtdiertjequote:Op donderdag 5 november 2009 08:29 schreef AMDB het volgende:
[..]
Volgens mij is het normaal dat je in het donker minder ziet dan in het licht.
Licht aan dus.
Het gaat er ook niet om of jij goed kan zien, het gaat om de automobilist. Zonder licht rijden is gewoon extreem gevaarlijk aangezien een groot gedeelte van de automobilisten geen ingebouwde night vision in z'n ogen heeft.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:32 schreef fs180 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik zie minder maar wel goed in het donker maar ik ben dan ook een nachtdiertje
Met die snelheid verminderd natuurlijk. Wat dus gevaarlijk is voor eikeltjes die het stoer vinden om geen licht op hun fiets te zetten.quote:
QFT!quote:Op donderdag 5 november 2009 11:35 schreef AMDB het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om of jij goed kan zien, het gaat om de automobilist. Zonder licht rijden is gewoon extreem gevaarlijk aangezien een groot gedeelte van de automobilisten geen ingebouwde night vision in z'n ogen heeft.
En hoe is dat mijn probleem? Dat autorijders rustig een glaasje drinken voordat ze gaan rijden heb ik niets mee te maken, of welke muziek zij luisteren. Zolang ze mij maar zien, en dat is overdag al moeilijk genoegquote:Op donderdag 5 november 2009 11:35 schreef AMDB het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om of jij goed kan zien, het gaat om de automobilist. Zonder licht rijden is gewoon extreem gevaarlijk aangezien een groot gedeelte van de automobilisten geen ingebouwde night vision in z'n ogen heeft.
Ik denk dat jij wel iets meer opvalt hoorquote:Op donderdag 5 november 2009 14:55 schreef drbrik het volgende:
Ik rij in mijn auto ook altijd zonder licht dan zien die fietsers zonder licht mij ook niet voordat ik ze raak! Dubbel spannend.
Maar ja heel veel mensen doen nu alsof t ruig is om zonder licht te fietsen. Volgens mij is t meer luiheid en krenterig gedrag. Want of ze zijn te lui om hun licht te repareren of ze zijn te lui om iets harder te trappen. Of ze zijn te krenterig om nieuw verlichting te kopen
Je haalt er allemaal dingen bij die niet van toepassing zijn knul..quote:Op donderdag 5 november 2009 15:37 schreef fs180 het volgende:
[..]
En hoe is dat mijn probleem? Dat autorijders rustig een glaasje drinken voordat ze gaan rijden heb ik niets mee te maken, of welke muziek zij luisteren. Zolang ze mij maar zien, en dat is overdag al moeilijk genoeg
Maar het is een geschreven wet dat jij daarmee strafbaar bezig bentquote:Op donderdag 5 november 2009 15:40 schreef guapo het volgende:
Het is een ongeschreven regel om fietsers zonder licht netjes van achteren aan te tikken.
Nee.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:39 schreef theKiD het volgende:
[..]
Je haalt er allemaal dingen bij die niet van toepassing zijn knul..
En het lullige is, je weet dat je fout zit, dus je kunt net zo goed stoppen met deze onnodige discussie
Lichtvervuiling, teveel licht, hierdoor zien ze alleen wat zich direct in de lichstraal bevindt, alles daarbuiten zien ze niet omdat hun 200watt verlichting hen verblindquote:Op donderdag 5 november 2009 15:52 schreef Koelkast25 het volgende:
Fietsers zonder licht zie je echt wel in het donker, en als je niet als een tokkie scheurt met die bak ook nog ruim op tijd ook. Neemt natuurlijk niet weg dat fietsers met licht veel eerder (lees: bijna direct) gezien worden zodra je de bocht om komt sjeezen.
Maar tegelijkertijd, die automobilisten die echt eerst een km met groot licht doorrijden en 30 meter voordat ze je als fietser passeren hun grote licht afzetten moet je opknopen en doodschieten. Je gaat mij niet vertellen dat je m'n voorlicht niet eerder ziet, dan ben je echt te scheel om auto te rijden. Tuurlijk, je kan het een keer vergeten (), maar zodra ik in het donker op de fiets zit en ik fiets +/- 5 km, zijn er altijd wel een stuk of 5 automobilisten die niet of veel te laat (vlak voordat ze me passeren dus) hun grote licht afzetten.
Als jij een deuk in mijn auto schopt, dan sla ik je ogen dicht.quote:Op maandag 2 november 2009 00:16 schreef boskameel het volgende:
quote:Op donderdag 5 november 2009 16:12 schreef tijger74 het volgende:
[..]
Als jij een deuk in mijn auto schopt, dan sla ik je ogen dicht.
Wil wel eens zien of je dan nog van mening bent dat je beter moet uitkijken.
fietsers zonder licht kan je niet goed zien, net zo goed als je 2 blauw geslagen ogen hebt en niet goed kan zien.
Onnozele geiteneuker.
Dat dusquote:Op donderdag 5 november 2009 15:59 schreef fs180 het volgende:
Lichtvervuiling, teveel licht, hierdoor zien ze alleen wat zich direct in de lichstraal bevindt, alles daarbuiten zien ze niet omdat hun 200watt verlichting hen verblind
Motorrijder hierquote:Op donderdag 5 november 2009 15:58 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee.
Autobestuurder is incompetent om fatsoenlijk te zien. Daar wordt ik elke dag mee geconfronteerd op de motor, zodra ze dan gaan zeuren dat fietsers licht moeten voeren gaat er bij mij een lampje branden.. Als die bestuurder mij overdag (ik voer altijd licht) op een blauwe motor met rode kleding al nieteens kan zien, dan ziet hij een onopvallende fietser al helemaal niet. Mensen die roepen dat fietsers zo onzichtbaar zijn proberen vaak de schuld af te schuiven naar een ander. Leer zelf een kijken koekblikker
Maar als ze mij al niet zien, zien ze een fietser al helemaal niet, dat is juist mijn punt!quote:Op donderdag 5 november 2009 16:25 schreef theKiD het volgende:
[..]
Motorrijder hier
En het ging over de nacht volgens mij dat fietsers geen verlichting aan hebben..
DUS moeten fietsers 's avonds hun licht voerenquote:Op donderdag 5 november 2009 16:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar als ze mij al niet zien, zien ze een fietser al helemaal niet, dat is juist mijn punt!
Nee, licht voeren heeft blijkbaar weinig zin. Ik doe ik dus ook expres niet, weet ik zeker dat ze mij niet zien en kan ik daar rekening mee houden, ipv denken dat ze me zien waarna je hun motorkap mag kussen..quote:Op donderdag 5 november 2009 16:29 schreef theKiD het volgende:
[..]
DUS moeten fietsers 's avonds hun licht voeren
En overdag, geef ik je groot gelijk dat mensen niet uit hun doppen kijkenMaar daar ging het nu niet over
Waarom doe je niet hetzelfde op de motor?quote:Op donderdag 5 november 2009 16:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee, licht voeren heeft blijkbaar weinig zin. Ik doe ik dus ook expres niet, weet ik zeker dat ze mij niet zien en kan ik daar rekening mee houden, ipv denken dat ze me zien waarna je hun motorkap mag kussen..
Geen eigen wegen, te weinig vrijheid qua beweging en motor is te zwaar om hetzelfde te doen.. Plus ik hoor autos niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:36 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Waarom doe je niet hetzelfde op de motor?
Beetje kromme beweegreden om dan op de fiets geen licht te voeren, en op de motor met die redenen juist wel..quote:Op donderdag 5 november 2009 16:43 schreef fs180 het volgende:
[..]
Geen eigen wegen, te weinig vrijheid qua beweging en motor is te zwaar om hetzelfde te doen.. Plus ik hoor autos niet.
Dat je nogal een hoge dunk van jezelf op hebt op de fiets.. Zoals je met motorrijles hoogstwaarschijnlijk geleerd hebt, is opvallen het devies. Zorg dat ze jou zien, want je bent al zo kwetsbaar.quote:
In mijn ogen heb je op de fiets ook geen ruimte voor gestunt. Het is tenslotte een heel stuk drukker dan 10 of 20 jaar geleden..quote:Op donderdag 5 november 2009 17:16 schreef fs180 het volgende:
Niet zonder reden, ik rij al vanaf mijn 5e ergens mee met bmx races en dat is later alleen maar ergers geworden, dus ik kan er wel mee overweg
Ik ben me dan ook totaal bewust van mijn omgeving, totaal anders dan op de motor, echt niet te vergelijken, ik kan zonder problemen dwars door het centrum op koopavond en er nog van genieten ook.. Op de motor moet je gewoon defensief rijden en heb je geen ruimte voor gestunt. Vandaar.
Da's toch logisch? Anders zijn het ligtfietsen.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:06 schreef Yreal het volgende:
Oh bonus klacht
Ligfietsen zonder licht...
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb liever dat ze het daarvóór al leren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:16 schreef TommyGun het volgende:
Terechte klacht, kut fietsers, zodra ze hun rijbewijs hebben dan leren ze wel hoe klote 't is.
QFTquote:Op donderdag 12 november 2009 20:04 schreef BlackLining het volgende:
Pff, gezever. Als je gewoon je licht aan hebt (hoeft niet eens groot licht te zijn) zie je een fietser die gewoon aan de kant van de weg fietst ruim van tevoren. Genoeg om even nog die anderhalve meter naar links af te bugien of desnoods af te remmen.
Als ze over de weg slingeren is het een ander verhaal ja, maar dat zijn sowieso idioten.
quote:Op donderdag 12 november 2009 20:04 schreef BlackLining het volgende:
Pff, gezever. Als je gewoon je licht aan hebt (hoeft niet eens groot licht te zijn) zie je een fietser die gewoon aan de kant van de weg fietst ruim van tevoren. Genoeg om even nog die anderhalve meter naar links af te bugien of desnoods af te remmen.
Als ze over de weg slingeren is het een ander verhaal ja, maar dat zijn sowieso idioten.
Of de ouders die hun kind op het fietspad laten fietsen en zelf op de weg onder het mom van 'dan kan er niks gebeuren'. En je maar vuil aankijken als je er langs moet wat lastig gaat als de betreffende moeder het vertikt om aan de kant te gaanquote:Op donderdag 12 november 2009 21:58 schreef naamloos.txt het volgende:
Ik zou als burger vrijwillig nog bonnen schrijven voor fietsers zonder licht, gewoon onbetaald en in mijn vrije tijd. En dan helemaal die ouders die met hun kinderen zonder licht fietsen, goed voorbeeld hoor!
Inderdaad, dan fiets je toch voor of achter het kind?quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:15 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Of de ouders die hun kind op het fietspad laten fietsen en zelf op de weg onder het mom van 'dan kan er niks gebeuren'. En je maar vuil aankijken als je er langs moet wat lastig gaat als de betreffende moeder het vertikt om aan de kant te gaan
Nou dan doe je dat toch gewoon, als burger mag je ook wat hoorquote:Op donderdag 12 november 2009 21:58 schreef naamloos.txt het volgende:
Ik zou als burger vrijwillig nog bonnen schrijven voor fietsers zonder licht, gewoon onbetaald en in mijn vrije tijd. En dan helemaal die ouders die met hun kinderen zonder licht fietsen, goed voorbeeld hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |