abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:31:15 #126
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_74224171
Zitten hier ook AP moeders met oudere kinderen eigenlijk? Ik ben wel benieuwd hoe een kind die puur deze methode van communiceren kent reageert op de autoriteit van een leraar bijvoorbeeld. Die gaan neem ik aan met 30 kinderen in d eklas niet stuk voor stuk uitleggen waarom iets niet mag, die zeggen gewoon dat het niet mag.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:31:26 #127
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74224172
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Oke nog even voor de duidelijkheid. het was niet mijn bedoeling om een club te vromen of mensen te vertellen dat ze het niet goed doen. Als jij je goed voelt bij iets dan werkt dat zo voor jou. Hoe ik het doe werkt voor mij. Dus geen belerend vingertje.
Ik wilde graag een topic over AP omdat daar vraag naar was, mijn OP was blijkbaar nogal krom geschreven waardoor er reacties kwamen die ik niet had verwacht..omdat ik het dus niet lullig bedoelde en ook niet als (wij zijn te goed voor t babytopic) maar juist omdat er maar weinig van zulks voorbij kwam.

de OP wordt iig aangepast en dit wordt dan een APtopic.
Belerende vingertjes horen hier in OUD

Wat ik wel heel jammer vind, is dat sommige mensen zich ondergesneeuwd voelen (zoals oeke, die zich bijna schaamt dat ko nog niet doorslaapt).
Leven en laten leven! iedereen doet zijn/haar ding in de hoop stabiele, gezonde, volwassen mensen op te leveren. of het nou linksom gaat of rechtsom, zolang een kind met liefde wordt behandeld en niet verwaarloosd, komt het toch wel goed? (medische zaken of psychiatrische aandoeningen daargelaten)

Waarom is daar niet meer ruimte voor?
Waarom meteen beoordelen / veroordelen ipv geïnteresseerd vragen waarom de ander dat zo doet en daar dan de dingen uitpakken die voor jou relevant / interessant zijn en de rest links laten liggen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74224254
Nee maar ze zal in haar opvoeding wel meekrijgen dat niet alles gaat zoals ze het wil
Ik ga ook niet altijd mee in haar keuzes. En ze zal ook zeker weten zelf dan ondervinden dat de wereld hard is.
Nogmaals AP is absoluut niet het kind gelijk geven. Het is Erkennen en het daarna op moeders manier doen.
Hier zal ze die k3 hagelsag ook niet krijgen hoor.

Ik verwacht juist wel van mijn kind dat het tegengas gaat geven.
Tegengas is geen probleem en is prima.
Heeft ze het er moeilijk mee op school dat de juf dat niet zo doet dan ga ik niet gillend naar de juf.
Zodra ze thuiskomt erken ik haar gevoelens (want daar gaat het dus om) En leg ik uit dat niet iedereen op dezelfde manier reageert dat de 1 het als A doet en wij het als B doen.

En dat ze niet kan verwachten dat het leven altijd zo gaat als thuis. en dat ze op school/ werk niet altijd zomaar iets kan inbrengen. dat ze dat moet gaan zien te bereiken op een andere manier zoals bijeen OR ofzo.
pi_74224265
Amen to that. (davinia's post)
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:33:52 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74224270
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:31 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Belerende vingertjes horen hier in OUD

Wat ik wel heel jammer vind, is dat sommige mensen zich ondergesneeuwd voelen (zoals oeke, die zich bijna schaamt dat ko nog niet doorslaapt).
Leven en laten leven! iedereen doet zijn/haar ding in de hoop stabiele, gezonde, volwassen mensen op te leveren. of het nou linksom gaat of rechtsom, zolang een kind met liefde wordt behandeld en niet verwaarloosd, komt het toch wel goed? (medische zaken of psychiatrische aandoeningen daargelaten)

Waarom is daar niet meer ruimte voor?
Waarom meteen beoordelen / veroordelen ipv geïnteresseerd vragen waarom de ander dat zo doet en daar dan de dingen uitpakken die voor jou relevant / interessant zijn en de rest links laten liggen?
punt!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74224271
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:31 schreef pinquit het volgende:
maar waarom niet die k3hagelslag dan?

* pinquit te makkelijk is
Ik ook hoor. Ik ga dan heel principieel over een pak hagelslag lopen doen en een pad verder pak ik 3 x zo dure toetjes met dora d'r op ofzo . Het gaat me er vooral om dat ze ook leert omgaan met een nee (en idd leg ik dan ook uit dat die k3 meuk heeeeeeeeeeeeeeeeel veel meer centjes kost dan die van appie zelf).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74224306
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:30 schreef Vicky het volgende:

[..]

alleen maar toegeven gaat volgens mij juist averechts werken...
Ik geef niet toe! ik leg alleen uit waarom ik niet Toe geef.
pi_74224314
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:33 schreef Pvoesss het volgende:
Het is Erkennen en het daarna op moeders manier doen.
Argh.

Het is dus voornamelijk een vrouwending begrijp ik nu.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:35:28 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74224345
leren omgaan met een nee doe ik liever thuis

het 'geen geld voor' werkt hier ook wel opzich. wij kopen sowieso de hagelslag altijd bij de aldi
pi_74224385
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:35 schreef pinquit het volgende:
Anna is sowieso niet zo'n enorme gillert dus in de supermarkt durf ik dat nog wel aan. .
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:36:17 #136
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74224387
Nope niet voor deze vrouw in ieder geval en mijn kinders schreeuwen ook niet in de supermarkt omdat ze weten dat nee dat kopen we nu niet voldoende is.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:36:56 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74224409
Maar wat ik dan weer een goede oplossing vindt, die niet altijd haalbaar is natuurlijk; geen boodschappen doen met max erbij. hij wordt er vervelend van en gaat dan júist zeurend doen over dat pak k3hagelslag.
en ok, ok, kinderen moet ook leren dat eetwaren bij de supermarkt vandaan komen en dat dat nou eenmaal moet en blabla. maar toch

en nee ik loop ook heus niet weg voor conflict enzo. Maar nou
pi_74224416
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:30 schreef oeke het volgende:
Maar uitleggen waarom iets niet mag en erkennen dat je ziet dat je kind dat wel graag wil doen, maar dat dat niet kan omdat het geen goed idee is vanwege... Is toch ook tegengas geven.
Ik heb niet gelezen dat Kitten alles mag wat ze wil. Pvoess zoekt naar een manier waarop ze alletwee blij zijn, volgens mij en niet dat ze op de gang moet ofzo.
Als een kindje wat ouder is ben ik helemaal voor maar als ik zie hou oud het kitten (raar om je kind zo aan te duiden op internet maar a la) is dan zijn er toch gewoon dingen niet uit te leggen en te benoemen zijn omdat ze daar te jong voor is? Misschien onderschat ik het vermogen van het kitten hoor maar ik zie niet helemaal hoe je een net dreumes vraagt naar de reden waarom ze iets doen en ze dan ook nog krijgt uitgelegd waarom je het niet wilt hebben.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_74224417
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Argh.

Het is dus voornamelijk een vrouwending begrijp ik nu.
Ja
pi_74224495
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:30 schreef Vicky het volgende:

[..]

alleen maar toegeven gaat volgens mij juist averechts werken...
Dat moet dus ook niet, alleen maar toegeven. Volgens mij gaat het meer om de manier waarop, zoals ik in mijn post aangeef. Dus tegengas met uitleg, of alternatieven bieden. En op het niveau van het kind blijven, dat vind ik zelf heel belangrijk. Er worden m.i. te vaak dingen van baby's/kinderen verwacht die ze helemaal nog niet kunnen waarmaken gezien hun ontwikkeling.
pi_74224522
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:35 schreef pinquit het volgende:

het 'geen geld voor' werkt hier ook wel opzich. wij kopen sowieso de hagelslag altijd bij de aldi
En daar hebben ze geen k3-hagelslag Pinquit hoe heet deze unieke opvoedmethode?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:41:13 #142
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74224552
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:40 schreef Stiemie het volgende:

[..]

En daar hebben ze geen k3-hagelslag Pinquit hoe heet deze unieke opvoedmethode?
de vermijd-spullen-waarvan-je-kind-hebberig-wordt-methode. zo blijft het áltijd gezellig
pi_74224611
Pvoess, wat jij doet klinkt als de Gordon methode :Wiki

In opvoedingsrelaties betekent dit dat de opvoeder het kind in zijn waarde laat en respectvol benadert. Eigenlijk zijn het de democratische principes die binnen het gezin worden geïntroduceerd. Het systeem benadrukt de effectieve communicatie en oplossingsgerichte conflicthantering. Het win-win-principe staat centraal.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74224612
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Als een kindje wat ouder is ben ik helemaal voor maar als ik zie hou oud het kitten (raar om je kind zo aan te duiden op internet maar a la) is dan zijn er toch gewoon dingen niet uit te leggen en te benoemen zijn omdat ze daar te jong voor is? Misschien onderschat ik het vermogen van het kitten hoor maar ik zie niet helemaal hoe je een net dreumes vraagt naar de reden waarom ze iets doen en ze dan ook nog krijgt uitgelegd waarom je het niet wilt hebben.
Mijn dame is 1,5 jaar en begrijpt heel veel en kan goed praten maar natuurlijk niet alles uitleggen.
En dan zeg ik dingen zoals Ik kan heel goed begrijpen dat je graag ... doet.
En dan zeg ik Misschien wel omdat het glinstert en omdat het leuke geluidjes maakt maar mama wil niet dat je dat doet omdat met een lepel op de moederhaard rammen (even gebrek aan fantasie) wel erg gevaarlijk is en mama niet wil dat jij pijn hebt of dat je iets naars overkomt. Mama begrijpt dat jij het echt heel erg leuk vind maar het kan niet. Dan troost ik haar tranen en dan na een minuut zegt ze dag en gaat verder spelen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:43:46 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74224628
Even een vraag, ik ga er vanuit dat de AP moeders dus ook niet blijven werken na de bevalling?
Anders is het lastig om je kind niet regelmatig en langdurig alleen te laten lijkt me.

Draait daar het hele attachment principe niet om?
Zelf zo positief mogelijk voor je kind zorgen, zodat het kind zich veilig en vertrouwd voelt?

[disclaimer] Dit is een vraag, geen waardeoordeel over wel of niet blijven werken na de bevalling [/disclaimer]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_74224682
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:41 schreef pinquit het volgende:

[..]

de vermijd-spullen-waarvan-je-kind-hebberig-wordt-methode. zo blijft het áltijd gezellig
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74224685
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:43 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Mijn dame is 1,5 jaar en begrijpt heel veel en kan goed praten maar natuurlijk niet alles uitleggen.
En dan zeg ik dingen zoals Ik kan heel goed begrijpen dat je graag ... doet.
En dan zeg ik Misschien wel omdat het glinstert en omdat het leuke geluidjes maakt maar mama wil niet dat je dat doet omdat met een lepel op de moederhaard rammen (even gebrek aan fantasie) wel erg gevaarlijk is en mama niet wil dat jij pijn hebt of dat je iets naars overkomt. Mama begrijpt dat jij het echt heel erg leuk vind maar het kan niet. Dan troost ik haar tranen en dan na een minuut zegt ze dag en gaat verder spelen.
In hoeverre verschilt dat dan structureel van:

- "Anna niet op de glazen tafel meppen met je vork"
- "Waarom niet"
- "Omdat dat herrie maakt en vervelend is"
- "Is leuk"
- "Zal best, maar dat vind IK niet"
pi_74224689
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:24 schreef oeke het volgende:

[..]

Maar er zijn toch ook moeders met oudere kinderen die dit toepassen, ik zou het juist mooi vinden als je ook ervaringen hoort van mensen met oudere kinderen. En in het babietjestopic is daar niet echt plek voor.
Dan kan je je vraag toch stellen in het dreumes/peuter/kleuter/tiener topic? Dat jouw kindje nog een baby is, wil niet zeggen dat je daar niks mag vragen

En over dat sommigen niet mee willen schrijven in het babietjestopic uit angst voor / wegens opmerkingen vind ik erg jammer. Natuurlijk lees ik ook wel eens dingen dat ik denk 'okeeeeee...' maar dat zullen anderen vast ook over mijn opvoedkunsten vinden. Zolang alles geen kwaad kan voor de desbetreffende kinderen zal het mij een worst wezen eigenlijk
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:45:48 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74224694
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik probeer ook altijd uit te leggen, en ik heb het gevoel dat Eli vooral steun krijgt uit het feit DAT er uitgelegd wordt. ookal snapt hij niet wat ik zeg. (inmiddels snapt hij het meeste wel, maar daar had ik in het begin wel mn twijfels over ) gewoon even rustig met hem zitten, stevig vasthouden, beetje slap ouwehoeren, en hij is weer rustig. de aandacht an sich doet ook al wonderen

En over dat uitleggen heb je ook "positief opvoeden" http://www.positiefopvoeden.nl/
mss ook interessant om ff door te bladeren.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74224740
Daar wil ik graag antwoord op geven Jarno.
Maar ik ga nu naar een biologische/eco kleding/spullen beurs.
Ook al zo lekker geitenwollensokken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')