Belerende vingertjes horen hier in OUDquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Oke nog even voor de duidelijkheid. het was niet mijn bedoeling om een club te vromen of mensen te vertellen dat ze het niet goed doen. Als jij je goed voelt bij iets dan werkt dat zo voor jou. Hoe ik het doe werkt voor mij. Dus geen belerend vingertje.
Ik wilde graag een topic over AP omdat daar vraag naar was, mijn OP was blijkbaar nogal krom geschreven waardoor er reacties kwamen die ik niet had verwacht..omdat ik het dus niet lullig bedoelde en ook niet als (wij zijn te goed voor t babytopic) maar juist omdat er maar weinig van zulks voorbij kwam.
de OP wordt iig aangepast en dit wordt dan een APtopic.
punt!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:31 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Belerende vingertjes horen hier in OUD
Wat ik wel heel jammer vind, is dat sommige mensen zich ondergesneeuwd voelen (zoals oeke, die zich bijna schaamt dat ko nog niet doorslaapt).
Leven en laten leven! iedereen doet zijn/haar ding in de hoop stabiele, gezonde, volwassen mensen op te leveren. of het nou linksom gaat of rechtsom, zolang een kind met liefde wordt behandeld en niet verwaarloosd, komt het toch wel goed? (medische zaken of psychiatrische aandoeningen daargelaten)
Waarom is daar niet meer ruimte voor?
Waarom meteen beoordelen / veroordelen ipv geïnteresseerd vragen waarom de ander dat zo doet en daar dan de dingen uitpakken die voor jou relevant / interessant zijn en de rest links laten liggen?
Ik ook hoor. Ik ga dan heel principieel over een pak hagelslag lopen doen en een pad verder pak ik 3 x zo dure toetjes met dora d'r op ofzoquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:31 schreef pinquit het volgende:
maar waarom niet die k3hagelslag dan?
* pinquit te makkelijk is![]()
Ik geef niet toe! ik leg alleen uit waarom ik niet Toe geef.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
alleen maar toegeven gaat volgens mij juist averechts werken...
Argh.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:33 schreef Pvoesss het volgende:
Het is Erkennen en het daarna op moeders manier doen.
Anna is sowieso niet zo'n enorme gillert dus in de supermarkt durf ik dat nog wel aan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:35 schreef pinquit het volgende:
leren omgaan met een nee doe ik liever thuis![]()
![]()
Als een kindje wat ouder is ben ik helemaal voor maar als ik zie hou oud het kitten (raar om je kind zo aan te duiden op internet maar a la) is dan zijn er toch gewoon dingen niet uit te leggen en te benoemen zijn omdat ze daar te jong voor is? Misschien onderschat ik het vermogen van het kitten hoor maar ik zie niet helemaal hoe je een net dreumes vraagt naar de reden waarom ze iets doen en ze dan ook nog krijgt uitgelegd waarom je het niet wilt hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:30 schreef oeke het volgende:
Maar uitleggen waarom iets niet mag en erkennen dat je ziet dat je kind dat wel graag wil doen, maar dat dat niet kan omdat het geen goed idee is vanwege... Is toch ook tegengas geven.
Ik heb niet gelezen dat Kitten alles mag wat ze wil. Pvoess zoekt naar een manier waarop ze alletwee blij zijn, volgens mij en niet dat ze op de gang moet ofzo.
Jaquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Argh.
Het is dus voornamelijk een vrouwending begrijp ik nu.
Dat moet dus ook niet, alleen maar toegeven. Volgens mij gaat het meer om de manier waarop, zoals ik in mijn post aangeef. Dus tegengas met uitleg, of alternatieven bieden. En op het niveau van het kind blijven, dat vind ik zelf heel belangrijk. Er worden m.i. te vaak dingen van baby's/kinderen verwacht die ze helemaal nog niet kunnen waarmaken gezien hun ontwikkeling.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
alleen maar toegeven gaat volgens mij juist averechts werken...
En daar hebben ze geen k3-hagelslagquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:35 schreef pinquit het volgende:
leren omgaan met een nee doe ik liever thuis![]()
![]()
het 'geen geld voor' werkt hier ook wel opzich. wij kopen sowieso de hagelslag altijd bij de aldi
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:40 schreef Stiemie het volgende:
[..]
En daar hebben ze geen k3-hagelslagPinquit hoe heet deze unieke opvoedmethode?
Mijn dame is 1,5 jaar en begrijpt heel veel en kan goed praten maar natuurlijk niet alles uitleggen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als een kindje wat ouder is ben ik helemaal voor maar als ik zie hou oud het kitten (raar om je kind zo aan te duiden op internet maar a la) is dan zijn er toch gewoon dingen niet uit te leggen en te benoemen zijn omdat ze daar te jong voor is? Misschien onderschat ik het vermogen van het kitten hoor maar ik zie niet helemaal hoe je een net dreumes vraagt naar de reden waarom ze iets doen en ze dan ook nog krijgt uitgelegd waarom je het niet wilt hebben.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:41 schreef pinquit het volgende:
[..]de vermijd-spullen-waarvan-je-kind-hebberig-wordt-methode. zo blijft het áltijd gezellig
In hoeverre verschilt dat dan structureel van:quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:43 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Mijn dame is 1,5 jaar en begrijpt heel veel en kan goed praten maar natuurlijk niet alles uitleggen.
En dan zeg ik dingen zoals Ik kan heel goed begrijpen dat je graag ... doet.
En dan zeg ik Misschien wel omdat het glinstert en omdat het leuke geluidjes maakt maar mama wil niet dat je dat doet omdat met een lepel op de moederhaard rammen(even gebrek aan fantasie) wel erg gevaarlijk is en mama niet wil dat jij pijn hebt of dat je iets naars overkomt. Mama begrijpt dat jij het echt heel erg leuk vind maar het kan niet. Dan troost ik haar tranen en dan na een minuut zegt ze dag en gaat verder spelen.
Dan kan je je vraag toch stellen in het dreumes/peuter/kleuter/tiener topic? Dat jouw kindje nog een baby is, wil niet zeggen dat je daar niks mag vragenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:24 schreef oeke het volgende:
[..]
Maar er zijn toch ook moeders met oudere kinderen die dit toepassen, ik zou het juist mooi vinden als je ook ervaringen hoort van mensen met oudere kinderen. En in het babietjestopic is daar niet echt plek voor.
Ik probeer ook altijd uit te leggen, en ik heb het gevoel dat Eli vooral steun krijgt uit het feit DAT er uitgelegd wordt. ookal snapt hij niet wat ik zeg. (inmiddels snapt hij het meeste wel, maar daar had ik in het begin wel mn twijfels overquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als een kindje wat ouder is ben ik helemaal voor maar als ik zie hou oud het kitten (raar om je kind zo aan te duiden op internet maar a la) is dan zijn er toch gewoon dingen niet uit te leggen en te benoemen zijn omdat ze daar te jong voor is? Misschien onderschat ik het vermogen van het kitten hoor maar ik zie niet helemaal hoe je een net dreumes vraagt naar de reden waarom ze iets doen en ze dan ook nog krijgt uitgelegd waarom je het niet wilt hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |