Je mag geen rauwmelkse kazen eten. Bij de delicatessenman is dat dus altijd even opletten, want de lekkerste kaasjes zjn meestal verdacht. Supermarktkazen zijn altijd wel OK.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:56 schreef speknek het volgende:
Je mag toch ook eigenlijk geen kaasjes eten als je zwanger bent?
Maar let op! Parmezaan is een rauwemelkse.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je mag geen rauwmelkse kazen eten. Bij de delicatessenman is dat dus altijd even opletten, want de lekkerste kaasjes zjn meestal verdacht. Supermarktkazen zijn altijd wel OK.
Echt waar?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:31 schreef Z het volgende:
[..]
Maar let op! Parmezaan is een rauwemelkse.
Ik was er altijd op tegen, maar nu betrap ik mezelf op de gedachte dat het misschien wel geinig is.quote:Ik koop wel eens een staatslot.
Volgende week woensdag uitgerekend.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Claudia_x, ben je nou nog steeds niet uitgezwangerd?
Natúúrlijk niet. Ik denk dat ik ook niet zo veel liefde en opofferingsgezindheid zou kunnen opbrengen als Frollo.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Doen jullie mee aan een loterij?
Wij hebben nog geen novemberjarigen in de familie! Mijn lief is in september jarig, mijn moeder en ik zijn in december jarig, en mijn vader in januari. Ik vind het wel gezellig dat er nu eentje tussen komt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Ook al een novemberkind. Er zijn al zo veel mensen jarig in november. Maar ja, 9 maanden na valentijnsdag he.
Hmm, misschien ben ik in de war met Pecorino. In ieder geval zo'n driehoekig stuk van de AH. Het stond op het etiket ...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt waar?Ik heb denk ik wel een keer of twee Parmezaan gegeten. Goddank zit onze delicatessenman niet meer bepaald om de hoek, anders was het vast vaker geweest.
"Parmezaanse kaas en Emmentaler vormen een veilige broodbelegging tijdens de zwangerschap. Voor zachte kazen van ongepasteuriseerde melk, zoals Brie of Camembert, moet echter worden gewaarschuwd." (Bron)
"Welke kazen mogen: De harde kazen: Cheddar, Cantal, Gruyere, Emmenthaler, Hollandse boerenkaas, Parmezaanse kaas, Peccorino, Manchego. (in harde kazen is de zuurgraad niet geschikt om de listeria-bacterie te laten gedijen)" (Bron)
[..]
Ik was er altijd op tegen, maar nu betrap ik mezelf op de gedachte dat het misschien wel geinig is.
Tuurlijk wel. Dat geldt zelfs voor meisjes met Ikeaposters aan de muur. En B. heeft het door de vingers gezien dat ik van Van Dik Hout houd (al laat hij geen enkele mogelijkheid onbenut om er de spot mee te drijven).quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Natúúrlijk niet. Ik denk dat ik ook niet zo veel liefde en opofferingsgezindheid zou kunnen opbrengen als Frollo.
Ja, dat besef ik alleen als ik het onderga, en als het dan weer mislukt dan denk ik 'hoe heb ik ooit iemand kunnen liefhebben die van harry potter/ harrie jekkers/ harry mulisch/ net5avonden/ mark rutte houdt'quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Dat geldt zelfs voor meisjes met Ikeaposters aan de muur. En B. heeft het door de vingers gezien dat ik van Van Dik Hout houd (al laat hij geen enkele mogelijkheid onbenut om er de spot mee te drijven).
De liefde doet rare dingen met je.
Het is anders puur eigenbelang hoor.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, dat besef ik alleen als ik het onderga, en als het dan weer mislukt dan denk ik 'hoe heb ik ooit iemand kunnen liefhebben die van harry potter/ harrie jekkers/ harry mulisch/ net5avonden/ mark rutte houdt'
Wonderlijk allemaal, wonderlijk. En daarom vind ik het ook wel weer heel lief van Frollo.
Minder werken, opleiding doen, reizen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:06 schreef Z het volgende:
Maar wat moet je in godsnaam met 27 miljoen. Ik kan er onrustig van worden.
Het enige wat ik kan bedenken is een heel tof huis kopen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:06 schreef Z het volgende:
Even deze perverse freudiaanse verspreking quotenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:10 schreef NoCigar het volgende:
Ik koop ook wel eens een lid sinds kort. Iets wat me op de been houdt.
Ik vind hem gewoon niet grappig.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:58 schreef ShadyLane het volgende:
Wat is er mis met Harrie Jekkers?
De koninginnedagloterij, waarbij je dan heel vaak 100.000 euro kan winnen, lijkt me veel leuker. Dan moet je nog steeds wel gewoon arbeiden, maar dan kan je wel mooi aan het IJ wonen. Of nou ja, misschien is een half miljoentje dan beter.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:06 schreef Z het volgende:
Dat mag.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik vind hem gewoon niet grappig.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:47 schreef Z het volgende:
Je bent van één van de top avatars op fok in de middelmoot beland zodiakk.
Ik heb hem terugveranderd, maar vooral omdat-ie qua kleurstelling teveel op die van Claudia_x leek.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:02 schreef Gellius het volgende:
Deze avatar is inderdaad niks, zodiakk.
Er wordt overigens niet aan loten of andere kansspelen gedaan in huize Gellius, maar wel de spot gedreven met Van Dik Hout, want daar houdt zij ook van.
Kun je net zo goed een poster van schaftende New Yorkers tegen de muur aan plakken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:02 schreef Gellius het volgende:
Deze avatar is inderdaad niks, zodiakk.
Er wordt overigens niet aan loten of andere kansspelen gedaan in huize Gellius, maar wel de spot gedreven met Van Dik Hout, want daar houdt zij ook van.
Ik was met collega's aan het bowlen in Knijn. Ook niet bijzonder grappig, maar wel leuk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:38 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Dat mag.
Ik heb gisteravond een tijd naar Tom Lehrer geluisterd. Ook niet bijzonder grappig, maar wel leuk.
Goed. Ik heb sinds enkele seconden weer Firefox Minefield als browser, daarmee hoop ik het aantal schrijffouten te verminderen, maar zo te zien helpt dat niet echt. Bovendien herstart. En nu alweer. Het schijn dat hij niet zo goed tegen rechtsklikken kan. Ook een vrij bizarre handeling natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:29 schreef beeer het volgende:
[..]
Even deze perverse freudiaanse verspreking quoten
Ik ben zelf wel gechameerd van alle namen, maar vooral Atlas Sound, A Sunny Day In Glasgow en HEALTH. Vind ik eruit springen. APTBS is me nét iets te derivatief (doch spijkerhard) en Fuck Buttons is me te makkelijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:52 schreef Gellius het volgende:
Die eh, is aan mij voorbij gegaan, vrees ik. Is het wat?
School of Seven Bells vind ik wel mooi en de Fuck Buttons staan sinds ik er eerder deze week een zeer positieve recensie van heb gelezen in nrc.next op de nominatie om geluisterd te worden, maar voor de rest heb ik van deze vermeende revival weinig tot niets meegekregen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:37 schreef zodiakk het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de enorme noise/shoegazerrockrevival van momenteel? A Sunny Day In Glasgow, HEALTH, A Place To Bury Strangers, Atlas Sound, Fuck Buttons, etc?
Ik ben groooooot fan van Atlas Sound (en Deerhunter), Bradford Cox is fascinerend. En HEALTH lijkt me vooral live leuk, ik ken ze alleen van plaat. Fuck Buttons hebben een prima nieuwe plaat gemaakt. Die noise/shoegazerrockrevival zat er al een tijdje aan te komen en is wel lekker Bon Iver en Fleet Foxes en soortgelijke bands.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:37 schreef zodiakk het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de enorme noise/shoegazerrockrevival van momenteel? A Sunny Day In Glasgow, HEALTH, A Place To Bury Strangers, Atlas Sound, Fuck Buttons, etc?
Ja maar daar ben ik dan weer niet bijzonder dol op.quote:
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Bon Iver! (Eindelijk een naam tussen al die bandnamen die ik herken
).
Voor mij geldt The Beatles.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef Frollo het volgende:
Maar al met al draai ik toch het liefst gewoon ABBA.
Niks daarvan. Da's gewoon keihard CALVINISME! Brede en smalle weg!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef mane het volgende:
En omdat jullie natuurlijk allemaal reuze benieuwd zijn, zal ik nog even melden dat ik:
- niet meedoe met kansspelletjes, omdat het gewoon nooit in me opkomt;
De verhalen over de koffietent vind ik wel grappig. Zo typisch Haags.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:38 schreef ShadyLane het volgende:
En ook niet met Harrie Jekkers.
Jahaa, dat is zo. Het zit gewoon niet in mijn systeem. Ik heb ook pas vanaf mijn 18e kennisgemaakt met allerlei leuke kaartspelletjes. Dat doe ik wel graag nu.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Niks daarvan. Da's gewoon keihard CALVINISME! Brede en smalle weg!
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:40 schreef mane het volgende:
[..]
Jahaa, dat is zo. Het zit gewoon niet in mijn systeem. Ik heb ook pas vanaf mijn 18e kennisgemaakt met allerlei leuke kaartspelletjes. Dat doe ik wel graag nu.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik m nooit gelezen heb, maar volgens mij wordt hij nog steeds regelmatig aangehaald.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:53 schreef mane het volgende:
Tjonge, IR, ik moet ineens denken aan:
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Bunyan
Die hoort toch wel bij de protestants-christelijke canon.
Waar zou jij jezelf op de kaart plaatsen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:06 schreef OllieA het volgende:
Dat plaatje, IR, daar heb ik vaak naar zitten staren tijden colleges Nietzsche. Het hing in een klein zaaltje, gehuurd van de plaatselijke Pinkstergemeente, met de teksten in het Nederlands.
Het was (zoals je zult begrijpen bij een keuzecollege Nietzsche) een klein groepje studenten, waar nogal wat wijsneuzen tussen zaten die leden aan het stellen van intelligente vragen. Je begrijpt dat mijn gedachten vaak afdwaalden naar de brede en de smalle weg.
Ik vond ze eigenlijk allebei nogal saai.
En Nietzsche ook.
Ik zit in een meer defaitistische sectie en bij ons klinken dus geluiden als "dan maar met vervroegd pensioen" en "ander werk zoeken". Decaan lijkt me best wel wat!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:38 schreef mane het volgende:
De voltallige sectie klassieke talen (toch zo'n 5 mensen) op mijn school is het trouwens roerend met je eens. Er klonken allerlei opruiende geluiden, kreten over actievoeren, een stuk in de krant, iedereen mobiliseren, etc. Heel hartverwarmend..
Sgt. Pepper gaat hier opvallend vaak aan.quote:
Ach-ja, de mensen die daar op af komen zijn vaak zo. Vervelend zou je het bijna kunnen noemen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:06 schreef OllieA het volgende:
Dat plaatje, IR, daar heb ik vaak naar zitten staren tijden colleges Nietzsche. Het hing in een klein zaaltje, gehuurd van de plaatselijke Pinkstergemeente, met de teksten in het Nederlands.
Het was (zoals je zult begrijpen bij een keuzecollege Nietzsche) een klein groepje studenten, waar nogal wat wijsneuzen tussen zaten die leden aan het stellen van intelligente vragen. Je begrijpt dat mijn gedachten vaak afdwaalden naar de brede en de smalle weg.
Ik vond ze eigenlijk allebei nogal saai.
En Nietzsche ook.
Ik vind dat zo'n kaart eigenlijk een vals dilemma presenteert. Volgens mij zijn er een heleboel wegen die naar hemel of hel leiden, niet maar twee.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Waar zou jij jezelf op de kaart plaatsen?
En dan ook niet de hemel en hel als beloning of straf, maar als je eigen creatie. Niet in het hiernamaals, maar de hemel of hel op aarde.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n kaart eigenlijk een vals dilemma presenteert. Volgens mij zijn er een heleboel wegen die naar hemel of hel leiden, niet maar twee.
Het weggetje waarop ik me bevind staat niet op de kaart, en waartoe het leidt weet ik niet, en interesseert me eerlijk gezegd ook niet.
Volgens mij heb je er inmiddels al zóveel over gezegd, dat het boek volgens mij al geschreven is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:17 schreef mane het volgende:
Het geeft ook een totaal vals idee van eerlijkheid en rechtvaardigheid. Maar goed, als ik ga beginnen met uitleggen wat er allemaal niet aan klopt, kan ik beter meteen een boek gaan schrijven.
Hoe was NYC eigenlijk?quote:
En er zijn genoeg andere mensen die het allang gedaan hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:22 schreef zodiakk het volgende:
Volgens mij heb je er inmiddels al zóveel over gezegd, dat het boek volgens mij al geschreven is.
Nee. Ik zal er natuurlijk geen halszaak van maken als mensen meedoen met loterijen, maar ik begrijp er de lol niet van en doe er daarom ook niet aan mee. Ik vind het ook een scheve perceptie van verwachting (miljoenen winnen) en realiteit (sappelen voor een laag loon) in de hand werken. Ik vraag me dus af of mensen die meedoen aan loterijen ook meer schulden hebben (of ze sneller aangaan). Als mensen hoge inkomens hebben dan doen ze waarschijnlijk mee omdat ze waarschijnlijk uit een arbeidersmilieu komen of houden van gokken (ondernemers bijvoorbeeld). Interessant eigenlijk, misschien correleert deelname aan loterijen wel met SES en/of aan stemgedrag.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Doen jullie mee aan een loterij?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:20 schreef k_man het volgende:
Ik kom niet uit een arbeidersgezin, ik hou niet van gokken, ik heb geen schulden, ik ben geen ondernemer en ik hoef niet te sappelen voor een laag loon.
Weihenstephaner doet vermoeden dat het een witbier is, maar dat is het helemaal niet, toch?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kom net uit de Soundgarden. Ik hou van halve liters Weihenstephaner.
En toch meedoen met een loterij? Een mysterie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:20 schreef k_man het volgende:
Ik kom niet uit een arbeidersgezin, ik hou niet van gokken, ik heb geen schulden, ik ben geen ondernemer en ik hoef niet te sappelen voor een laag loon.
quote:
Hoor ik daar een wereldbeeld langzaam verpulveren?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:02 schreef zodiakk het volgende:
[..]
En toch meedoen met een loterij? Een mysterie.
Met name de frequentie ervan laat veel te wensen over, is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:03 schreef DO2 het volgende:
[..]
Alleen de ( openbare ) toiletten vielen me erg tegen.
Was er niet ooit een Seingfeld aflevering waarin George de beste semi/openbare WC´s opsomt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:01 schreef DO2 het volgende:
Ja, en klapdeurtjes die amper sluiten, Frollo.
Je kan je hand bijna door de spleten steken, begrijp je wel.
Ik bedoel, ik hoef de gelaatstrekken van de overbuurman niet te zien wanneer ie z'n sluitspier aan een serieuze test onderwerpt.
En de overbuurman denkt er vast net zo over.
Waarom zou mijn wereldbeeld verpulveren om iets wat jij zegt?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:25 schreef k_man het volgende:
Hoor ik daar een wereldbeeld langzaam verpulveren?
Ik chargeerde natuurlijk, maar het ging me erom dat jouw beeld van mensen die wel eens meedoen aan een loterij vooral gebaseerd lijkt op een misplaatst gevoel van verhevenheid boven zulk gepeupel. Als je meedoet aan een loterij moet er wel iets met je aan de hand zijn ofzo. Een arrogante, nergens op gebaseerde houding.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:35 schreef zodiakk het volgende:
Waarom zou mijn wereldbeeld verpulveren om iets wat jij zegt?
Het waren 'losse gedachten', die zodiakk hier neerpende. Dat is geen 'wereldbeeld', hooguit een poging om bepaald gedrag van bepaalde mensen te begrijpen. Dan hoef je je niet persoonlijk aangesproken te voelen, toch.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:02 schreef k_man het volgende:
Ik chargeerde natuurlijk, maar het ging me erom dat jouw beeld van mensen die wel eens meedoen aan een loterij vooral gebaseerd lijkt op een misplaatst gevoel van verhevenheid boven zulk gepeupel. Als je meedoet aan een loterij moet er wel iets met je aan de hand zijn ofzo. Een arrogante, nergens op gebaseerde houding.
Daarom gaf ik ook dat ik chargeerde.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:12 schreef mane het volgende:
Dat is geen 'wereldbeeld',
Nee, dan is mijn zus al jarig, dus dat kan echt niet. Eén of twee november lijken me uiterst gezonde datums.quote:Op zondag 1 november 2009 00:58 schreef DO2 het volgende:
6 november was natuurlijk nóg mooier geweest.
Heb je misschien al wat op?quote:Op zondag 1 november 2009 01:32 schreef NoCigar het volgende:
Ik doe mijn best, alleen dat cryptische met al die Hoofdletters gaat me nooit zo goed af, dan ik telkens wat bedoelen ze nu echt?
Ik heb soms gewoon wat extra uitleg nodig...quote:Op zondag 1 november 2009 01:35 schreef DO2 het volgende:
Da's gewoon om de boel wat kracht bij te zetten.
En omdat God het zo gewild heeft, natuurlijk.
Dat is niet de eerste keer dat ik goede muziek van je hoor.quote:Op zondag 1 november 2009 02:06 schreef DO2 het volgende:
Dit is Het Nummer van 2009, trouwens:
Maar zeker niet De Clip.
Veel mensen kunnen zich er geen voorstelling van maken...Dat schijnt in je voordeel te werken.quote:
Achteraf... de eerste dertig seconden zijn beter...maar nog steeds niet slecht.quote:Op zondag 1 november 2009 02:14 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat is niet de eerste keer dat ik goede muziek van je hoor.
Op een bepaald moment klonkt het wel erg als zo'n vocaal kunstig R&B-groepje, op zich niks mis mee natuurlijk. Maar vandaar mijn verlate aarzeling.quote:Op zondag 1 november 2009 02:21 schreef DO2 het volgende:
De goede dingen komen met tijd en moeite, NC,
Zeg, je twijfelt toch niet aan mijn ontwikkelde smaak, zeker?quote:Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Op een bepaald moment klonkt het wel erg als zo'n vocaal kunstig R&B-groepje, op zich niks mis mee natuurlijk. Maar vandaar mijn verlate aarzeling.
Nog niet! Eerst opa en oma van Schiphol halen en dan zien we wel weer.quote:
Mja, zo wordt het nooit een legendarisch verhaal, dat nog jarenlang op elk verjaardagsfeestje met veel smaak verteld wordt. Waarbij de toehoorders die het nog niet eerder gehoord hebben met open mond luisteren, af en toe 'oh, mijn god' of 'nee, werkelijk' stamelend, terwijl degenen die het al meerdere keren hebben gehoord minzaam glimlachen en zich al verheugen op de het vervolg van het verhaal. Ook de kleine Kwame zal op deze manier naturlijk nooit vragen 'oh mama, mama! vertel nog eens van toen op Schiphol toen...'.quote:Op zondag 1 november 2009 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
M'n vliezen zijn niet op Schiphol gebroken.
Ah, juist. Ik ben dinsdag en woensdag in den vreemde.quote:Op zondag 1 november 2009 11:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Komende week ben ik op vakantie, dus als ie dan geboren wordt moeten jullie niet boos zijn als ik niet meteen reageer!
Zolang je maar niet de film erbij pakt.quote:Op zondag 1 november 2009 14:00 schreef mane het volgende:
Van de week begon het dochtertje van mijn vriend erover dat ik haar 'stiefmoeder' ben maar dat het wel een beetje raar is omdat in sprookjes stiefmoeders altijd naar en vervelend zijn en of ik dan niet gewoon haar 'tweede moeder' kan zijn..
Ik heb zojuist een les zitten maken voor de tweede klas over Marie Antoinette, met stukjes film en teksten uit een biografie. Ik vind echt dat ik het leukste vak ooit heb.
[ afbeelding ]
Klinkt leuk.quote:Op zondag 1 november 2009 14:00 schreef mane het volgende:
Ik heb zojuist een les zitten maken voor de tweede klas over Marie Antoinette, met stukjes film en teksten uit een biografie. Ik vind echt dat ik het leukste vak ooit heb.
[ afbeelding ]
Ik vond dat best een aardige film.quote:Op zondag 1 november 2009 14:57 schreef Quir het volgende:
[..]
Zolang je maar niet de film erbij pakt.
Een beetje springen misschien?quote:Op zondag 1 november 2009 18:30 schreef Gellius het volgende:
Kom kom, het kàn nog!
68!quote:Op zondag 1 november 2009 19:54 schreef NoCigar het volgende:
'Vermoeiende' middag: een wijnproeverij met 68 wijnen. Minder dan de helft geproefd maar dat was al veel. Deze waren bijna te lekker om uit te spugen, maar aangezien ik geen zin had om om te vallen toch maar gedaan. Ik zou wel eens willen blazen om te zien hoeveel ik toch heb binnengekregen.
Ja zeg, van mij mag hij er ook wel uit. Zijn bewegingen in de baarmoeder worden steeds pijnlijker. De ene keer voelt het alsof iemand een tractor op mijn bovenbuik parkeert, de andere keer alsof iemand een hooivork onderin m'n buik steekt.quote:
Ik bedoelde meer als in tijdbom+oorzaak=sexbom.quote:Op zondag 1 november 2009 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien wordt het wel een heel lelijke baby.
Dit kun je hem zijn hele leven nog voorhouden. Gelukkig wist Fok! zijn bestanden niet. Grappig trouwens dat zo'n ventje dit misschien over een jaar of tien à vijftien kan teruglezen.quote:Op zondag 1 november 2009 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja zeg, van mij mag hij er ook wel uit. Zijn bewegingen in de baarmoeder worden steeds pijnlijker. De ene keer voelt het alsof iemand een tractor op mijn bovenbuik parkeert, de andere keer alsof iemand een hooivork onderin m'n buik steekt.
Bovendien kijkt iedereen me aan alsof ik een wandelende waggelende tijdbom ben.
quote:<@IR> Of ik besluit halverwege om de manier waarop ik een zin maak besluit te veranderen.
quote:Raad de #filosoof.
<@???????> zo. op nld 3 was net het eerste dele van ene drieluik over Stanley Kurbick
quote:Zodiakk maakt de meest exquisiete typefouten van iedereen. Zo ook daarnet weer :
<@zodiakk> oih nee, er kwam opeens een soort onbestemd gevoel van afkeruign in me op
Het zijn pareltjes. Ga zo door.
Uit Verzamelpunt geniale #filosofie quotes. Deel 1.quote:[12:49] <zodiakk> ik ga topch maar watr laneger weg... hlaa
[12:49] <zodiakk> s
[12:49] <zodiakk> moet weg
[12:49] <zodiakk> neenee hou me niet tegeb
[12:49] <zodiakk> ik -mopet- gaan
quote:Op vrijdag 9 mei 2003 22:08 schreef JAM het volgende:
Mag ik de #jeweetwellers erop wijzen dat dit het forum Kunst en Literatuur is ? Het beschrijven van zielenpoot die onder de douche ligt te sjorren is niet gelijk Kunst. Of literatuur.
Alle babys zijn lelijk. Je kunt alleen maar hopen dat het later een beetje bijtrekt.quote:Op zondag 1 november 2009 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien wordt het wel een heel lelijke baby.
WE! WE! WE! Het is een collectief falen.quote:Op maandag 2 november 2009 00:40 schreef MeneerTim het volgende:
Waarom zijn we in godsnaam opgehouden met #filosofie?
Op een dergelijke vorm van zelfoverschatting zullen we jou nooit betrappen, begrijp ik?quote:Op maandag 2 november 2009 00:56 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Er zijn een boel vrouwen die zichzelf heel intelligent vinden.
Ik ken zelfs vrouwen die intelligent zijn, wat zeg je me daar van?quote:Op maandag 2 november 2009 00:56 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Er zijn een boel vrouwen die zichzelf heel intelligent vinden.
quote:[quote]Op zaterdag 17 oktober 2009 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)448529-spaarne-58-b/
[ afbeelding ]
Helaas net iets te klein.
Ik woon alleen.quote:Op maandag 2 november 2009 19:22 schreef Gellius het volgende:
Is dat niet net iets te klein?
Allemaal bij andere mannen zoals the K Man.quote:Op maandag 2 november 2009 19:25 schreef k_man het volgende:
Maar nostra, waar zijn de dames?
Het wordt 11/10/09 (Amerikaanse notatie).quote:Op maandag 2 november 2009 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
Vooruit, alleen vandaag dan nog. Anders is het zo oneerlijk tegenover Gellius.
JAM ook hè?quote:Op maandag 2 november 2009 19:28 schreef k_man het volgende:
Was het maar waar.
Gellius heeft wel een ille bitch, zo schijnt.
Gefeliciteerd! Uitstekende keuze.quote:
Thanks.quote:Op maandag 2 november 2009 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd! Uitstekende keuze.
Ga je in K&W je eigen topic bijhouden? Ik ben heel benieuwd.
Niet alleen verbouwingen zijn interessant om te volgen! Het is een bijzondere woning en ik ben benieuwd hoe je die in gaat richten. Ik vind de overwegingen vooraf ook vaak interessant om te volgen.quote:Op maandag 2 november 2009 21:19 schreef nostra het volgende:
K&W topic lijkt me erg leuk, maar op zichzelf hoeft er erg weinig aan de woning te gebeuren: stucwerk is gedaan, eikenvloer erin (wel grof, dus met nerven en gaatjes), keuken is prima etc.Moet denk ik even een maandje er in rondlopen voordat ik precies weet wat ik ermee wil, want zoals je weet is de indeling een lastige.
Okayquote:Op maandag 2 november 2009 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Niet alleen verbouwingen zijn interessant om te volgen! Het is een bijzondere woning en ik ben benieuwd hoe je die in gaat richten. Ik vind de overwegingen vooraf ook vaak interessant om te volgen.
Groot gelijk! En meteen zo'n fijne locatie.quote:Op maandag 2 november 2009 21:45 schreef nostra het volgende:
Om op je andere vraag te komen: ik kom origineel uit Haarlem, maar heb mijn eerste huisje gekocht in Amsterdam. Verlangde echter toch erg terug naar het Haarlemse.
Hij was van gedachten veranderd, maar ik was vergeten het lijstje te wijzigen. 5 november wordt het.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:39 schreef Gellius het volgende:
Vandaag is mijn broer jarig, dus zal er niets gebeuren. Dat batuwu dat niet wéét zeg..
Enfin, nee ook mevrouw Gellius wil niets van loten weten, hoor.
Toen ik vroeg waarom hij ineens voor 5 november ging werd hij nog boos op mij ook, omdat er geen enkel gegrond argument aan een gok ten grondslag kan liggen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:42 schreef Gellius het volgende:
Hm. 'n Weinig beginselvaste aanstaande vader hoor, moet ik zeggen.
Verkooppunten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:09 schreef Gellius het volgende:
Ik heb zo'n zin om een staatslot te kopen. De gedachte houdt me nu al twee dagen in de greep. Waar haal je die dingen eigenlijk?
Ik baal daar dus echt van hè. Dat de dingen niet gaan, zoals ze horen te gaan. Wellicht heeft meneer B. daar ook een beetje last van.quote:
Ill is ze zeker, gehuwd zijn we niet, nee.quote:Op maandag 2 november 2009 19:34 schreef k_man het volgende:
JAM had een ille bitch, maar het huwelijk is ontbonden.
Of mevrouw K. ook zo ill is en of JAM haar al de zijne mag noemen, hebben we volgens mij nog niet mogen vernemen.
Het gaat goed! Ik ga deze week langs om een en ander op te meten en alle stopcontacten e.d. te lokaliseren. Daarna wil ik binnen een week of twee een loungebank en een fauteuil bestellen (de rest komt wel in januari).quote:Op maandag 2 november 2009 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
Zodiakk, hoe gaat het eigenlijk met jouw inrichtingsplannen?
Je moet maar zo denken, dan kunnen je kids er de eerste jaren niet bij.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:00 schreef Gellius het volgende:
Mijn stopcontacten zijn een steen des aanstoots. Het heeft de verhuurder behaagd deze bij iedere muur op tachtig centimeter hoogte, in het midden van de muur te positioneren.
Razernij!
Ik voel me vanavond helemaal 1994. Bij de vorige pop quiz heb ik kaartjes gewonnen voor Heather Nova, in het Paard.quote:Op zondag 1 november 2009 23:49 schreef Gellius het volgende:
Ik voel me weer helemaal 1990.
Ringworm is een huidaandoening.quote:Op woensdag 4 november 2009 07:49 schreef Claudia_x het volgende:
Er zit in ieder geval een parasiet in m'n buik. Misschien is het wel een ringworm?
Daarom kon ik dus geen goede pics vinden! Ik bedoelde natuurlijk lintworm. Maar daar val je in de regel van af.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ringworm is een huidaandoening.
Bij ons hielp maar één ding: onverwachte so's. En dan natuurlijk wel het gerucht verspreiden dat er één op komst is.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:18 schreef mane het volgende:
Ik begrijp dat wel, maar heeft iemand misschien een briljant idee: hoe krijg ik ze aan het leren? Ik vind het zo irritant als ik dat heel schools tussentijds moet gaan controleren en strafwerk of zoiets moet gaan geven. Shadylane, ik vertrouw op jouw ervaring en genialiteit.
Dat vind ik wel een heel goed idee!quote:Op woensdag 4 november 2009 09:34 schreef ShadyLane het volgende:
Zijn er vragen te bedenken waarbij zowel een beroep op inzicht als op leren wordt gedaan? (Want alleen domme leervragen stellen lijkt me ook niks voor 5 VWO). Iets a la "welke van de afspraken in dat-en-dat verdrag viel begrijpelijkerwijs slecht bij die-en-die bevolkingsgroep/partij/beroepssector en waarom?" Zodat ze en de afspraken geleerd moeten hebben, en ook nog wat moeten kunnen beredeneren?
quote:Op woensdag 4 november 2009 09:59 schreef ShadyLane het volgende:
Zie ik vervolgens in het schrift van een leerling staan: "Als in een zin twéééééé (heel hoog) handelingen plaatsvinden..."
quote:Op woensdag 4 november 2009 10:38 schreef Gellius het volgende:
Maar we moeten gemakkelijke schoenen meenemen.![]()
![]()
![]()
.
Help.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat wordt Afrikaans dansen, Gellius.
Het rommelt al 2 weken.quote:
De hele tijd. En dan weer eruit, en erin, en eruit. Hij wil maar niet rustig worden.quote:
Dat soort vragen stel ik veel en zo zien geschiedenisexamens havo/vwo er ook uit. En dan vaak met bronnen erbij zodat ze kennis en inzicht moeten toepassen in een 'nieuwe situatie'. De taxonomie van Bloom. En wat ik bijvoorbeeld bij een toets in klas II doe bij het onderwerp ontdekkingsreizen: noem vier gevolgen van de ontdekkingsreizen (die staan dan gewoon in het boek, en dat is dus een kennisvraag) en leg uit welk gevolg volgens jou de belangrijkste was voor de lange termijn. Dan moeten ze volgens de laatste trede van Bloom een eigen conclusie trekken en dat beargumenteren waarmee ze kunnen laten zien dat ze een goede redenering kunnen maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:34 schreef ShadyLane het volgende:
Zijn er vragen te bedenken waarbij zowel een beroep op inzicht als op leren wordt gedaan? (Want alleen domme leervragen stellen lijkt me ook niks voor 5 VWO). Iets a la "welke van de afspraken in dat-en-dat verdrag viel begrijpelijkerwijs slecht bij die-en-die bevolkingsgroep/partij/beroepssector en waarom?" Zodat ze en de afspraken geleerd moeten hebben, en ook nog wat moeten kunnen beredeneren?
Ik heb 'm niet bij de hand, maar is het die knul?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef mane het volgende:
[..]
Mijn collega Duits staat trouwens in Onze Taal van deze maand!
Ik zag gisteren op de Torontobrug een meisje met verwaaide, regennatte haren vanonder een baret, kersrode lippenstift en een getailleerde trenchcoat. Het was uiterst Doisneau, en dat in Mokum.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:03 schreef zodiakk het volgende:
Vanochtend kwam ik een bezwete jogster tegen met zo'n zwiepende paardestaart, getuite lippen en een blosje op haar wangen. Dit leidt behoorlijk af, kan ik jullie vertellen.
quote:Op woensdag 4 november 2009 10:38 schreef Gellius het volgende:
Maar we moeten gemakkelijke schoenen meenemen.![]()
![]()
![]()
.
Ja maar als ik niets zeg dan denken jullie dat ik al aan het bevallen ben! Wacht maar, ik zal me eens een paar daagjes gedeisd houden.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:19 schreef zodiakk het volgende:
Claudia, dit is wel erg RTL-boulevard hoor, dat niet-nieuws brengen van je!
blij verrast, of teleurgesteld?quote:Op woensdag 4 november 2009 14:06 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb mijn notes opgevraagd.
Als ik het me goed herinner waren ze niks om je voor te schamen tochquote:
Je hebt je tijd verkocht aan de Bovenbaas, Gellius.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:38 schreef Gellius het volgende:
Als iedereen personeelsuitjes zo vreselijk vindt, waarom worden ze dan nog georganiseerd? Of is het alleen het bleke, schuwe, zich achter boekkies verschuilende TTK-volk?
Was Ollie hier maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |