Ja maar daar ben ik dan weer niet bijzonder dol op.quote:
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Bon Iver! (Eindelijk een naam tussen al die bandnamen die ik herken
).
Voor mij geldt The Beatles.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef Frollo het volgende:
Maar al met al draai ik toch het liefst gewoon ABBA.
Niks daarvan. Da's gewoon keihard CALVINISME! Brede en smalle weg!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef mane het volgende:
En omdat jullie natuurlijk allemaal reuze benieuwd zijn, zal ik nog even melden dat ik:
- niet meedoe met kansspelletjes, omdat het gewoon nooit in me opkomt;
De verhalen over de koffietent vind ik wel grappig. Zo typisch Haags.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:38 schreef ShadyLane het volgende:
En ook niet met Harrie Jekkers.
Jahaa, dat is zo. Het zit gewoon niet in mijn systeem. Ik heb ook pas vanaf mijn 18e kennisgemaakt met allerlei leuke kaartspelletjes. Dat doe ik wel graag nu.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Niks daarvan. Da's gewoon keihard CALVINISME! Brede en smalle weg!
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:40 schreef mane het volgende:
[..]
Jahaa, dat is zo. Het zit gewoon niet in mijn systeem. Ik heb ook pas vanaf mijn 18e kennisgemaakt met allerlei leuke kaartspelletjes. Dat doe ik wel graag nu.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik m nooit gelezen heb, maar volgens mij wordt hij nog steeds regelmatig aangehaald.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:53 schreef mane het volgende:
Tjonge, IR, ik moet ineens denken aan:
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Bunyan
Die hoort toch wel bij de protestants-christelijke canon.
Waar zou jij jezelf op de kaart plaatsen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:06 schreef OllieA het volgende:
Dat plaatje, IR, daar heb ik vaak naar zitten staren tijden colleges Nietzsche. Het hing in een klein zaaltje, gehuurd van de plaatselijke Pinkstergemeente, met de teksten in het Nederlands.
Het was (zoals je zult begrijpen bij een keuzecollege Nietzsche) een klein groepje studenten, waar nogal wat wijsneuzen tussen zaten die leden aan het stellen van intelligente vragen. Je begrijpt dat mijn gedachten vaak afdwaalden naar de brede en de smalle weg.
Ik vond ze eigenlijk allebei nogal saai.
En Nietzsche ook.
Ik zit in een meer defaitistische sectie en bij ons klinken dus geluiden als "dan maar met vervroegd pensioen" en "ander werk zoeken". Decaan lijkt me best wel wat!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:38 schreef mane het volgende:
De voltallige sectie klassieke talen (toch zo'n 5 mensen) op mijn school is het trouwens roerend met je eens. Er klonken allerlei opruiende geluiden, kreten over actievoeren, een stuk in de krant, iedereen mobiliseren, etc. Heel hartverwarmend..
Sgt. Pepper gaat hier opvallend vaak aan.quote:
Ach-ja, de mensen die daar op af komen zijn vaak zo. Vervelend zou je het bijna kunnen noemen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:06 schreef OllieA het volgende:
Dat plaatje, IR, daar heb ik vaak naar zitten staren tijden colleges Nietzsche. Het hing in een klein zaaltje, gehuurd van de plaatselijke Pinkstergemeente, met de teksten in het Nederlands.
Het was (zoals je zult begrijpen bij een keuzecollege Nietzsche) een klein groepje studenten, waar nogal wat wijsneuzen tussen zaten die leden aan het stellen van intelligente vragen. Je begrijpt dat mijn gedachten vaak afdwaalden naar de brede en de smalle weg.
Ik vond ze eigenlijk allebei nogal saai.
En Nietzsche ook.
Ik vind dat zo'n kaart eigenlijk een vals dilemma presenteert. Volgens mij zijn er een heleboel wegen die naar hemel of hel leiden, niet maar twee.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Waar zou jij jezelf op de kaart plaatsen?
En dan ook niet de hemel en hel als beloning of straf, maar als je eigen creatie. Niet in het hiernamaals, maar de hemel of hel op aarde.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n kaart eigenlijk een vals dilemma presenteert. Volgens mij zijn er een heleboel wegen die naar hemel of hel leiden, niet maar twee.
Het weggetje waarop ik me bevind staat niet op de kaart, en waartoe het leidt weet ik niet, en interesseert me eerlijk gezegd ook niet.
Volgens mij heb je er inmiddels al zóveel over gezegd, dat het boek volgens mij al geschreven is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:17 schreef mane het volgende:
Het geeft ook een totaal vals idee van eerlijkheid en rechtvaardigheid. Maar goed, als ik ga beginnen met uitleggen wat er allemaal niet aan klopt, kan ik beter meteen een boek gaan schrijven.
Hoe was NYC eigenlijk?quote:
En er zijn genoeg andere mensen die het allang gedaan hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:22 schreef zodiakk het volgende:
Volgens mij heb je er inmiddels al zóveel over gezegd, dat het boek volgens mij al geschreven is.
Nee. Ik zal er natuurlijk geen halszaak van maken als mensen meedoen met loterijen, maar ik begrijp er de lol niet van en doe er daarom ook niet aan mee. Ik vind het ook een scheve perceptie van verwachting (miljoenen winnen) en realiteit (sappelen voor een laag loon) in de hand werken. Ik vraag me dus af of mensen die meedoen aan loterijen ook meer schulden hebben (of ze sneller aangaan). Als mensen hoge inkomens hebben dan doen ze waarschijnlijk mee omdat ze waarschijnlijk uit een arbeidersmilieu komen of houden van gokken (ondernemers bijvoorbeeld). Interessant eigenlijk, misschien correleert deelname aan loterijen wel met SES en/of aan stemgedrag.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Doen jullie mee aan een loterij?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:20 schreef k_man het volgende:
Ik kom niet uit een arbeidersgezin, ik hou niet van gokken, ik heb geen schulden, ik ben geen ondernemer en ik hoef niet te sappelen voor een laag loon.
Weihenstephaner doet vermoeden dat het een witbier is, maar dat is het helemaal niet, toch?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kom net uit de Soundgarden. Ik hou van halve liters Weihenstephaner.
En toch meedoen met een loterij? Een mysterie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:20 schreef k_man het volgende:
Ik kom niet uit een arbeidersgezin, ik hou niet van gokken, ik heb geen schulden, ik ben geen ondernemer en ik hoef niet te sappelen voor een laag loon.
quote:
Hoor ik daar een wereldbeeld langzaam verpulveren?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:02 schreef zodiakk het volgende:
[..]
En toch meedoen met een loterij? Een mysterie.
Met name de frequentie ervan laat veel te wensen over, is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:03 schreef DO2 het volgende:
[..]
Alleen de ( openbare ) toiletten vielen me erg tegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |