En weer in de laatste ronde van het hele veldquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:01 schreef -Hans- het volgende:
Mijn god wat een briljante tijd van Hamilton !!!!!!!!!
Of de macs rijdens zonder die KERS 304 en 306quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:16 schreef Sally het volgende:
Lekker lang recht stukEn op de BBC zei DC dat de KERS-wagens daar zó 10 km/u meer halen!
Dat is ook echt te zien aan de speedtraps
Button 318
Sutil 317
Luizzi 316
Kovalainen 316
Barrichello 315
Hamilton 314
Dus de KERS helpt niet veel, of is niet gebruikt daar...
Dat lijkt me niet erg waarschijnlijkquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
Of de macs rijdens zonder die KERS 304 en 306
Kunnen ze dus met meer vleugel rijden voor nagenoeg dezelfde topsnelheid!
Want?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:18 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk
Omdat de langzaamste speedtrap 307,6 km/u was?!quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1 22 Jenson Button 17:18:30 318.7 2 20 Adrian Sutil 17:07:47 317.5 3 21 Vitantonio Liuzzi 17:07:38 316.4 4 2 Heikki Kovalainen 17:16:39 316.1 5 23 Rubens Barrichello 17:20:27 315.4 6 1 Lewis Hamilton 17:39:02 314.1 7 3 Giancarlo Fisichella 17:08:17 313.9 8 4 Kimi Räikkönen 17:34:39 313.5 9 15 Sebastian Vettel 17:41:54 313.5 10 9 Jarno Trulli 17:20:24 313.1 11 10 Kamui Kobayashi 17:22:19 313.1 12 14 Mark Webber 17:17:52 312.0 13 11 Jaime Alguersuari 17:39:54 311.3 14 8 Romain Grosjean 17:04:56 310.7 15 12 Sebastien Buemi 17:16:37 310.4 16 7 Fernando Alonso 17:19:10 309.7 17 16 Nico Rosberg 17:41:52 309.3 18 5 Robert Kubica 17:40:04 309.2 19 17 Kazuki Nakajima 17:07:02 308.4 20 6 Nick Heidfeld 17:20:17 307.6 |
10 kp/h is wat anders dan topsnelheid dat is gemiddelde snelheid, de KERS auto's zitten sneller op hun topsnelheid en hebben daarom een hogere gemiddelde snelheid op deze rechte stukkenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:16 schreef Sally het volgende:
Lekker lang recht stukEn op de BBC zei DC dat de KERS-wagens daar zó 10 km/u meer halen!
Dat is ook echt te zien aan de speedtraps
Button 318
Sutil 317
Luizzi 316
Kovalainen 316
Barrichello 315
Hamilton 314
Dus de KERS helpt niet veel, of is niet gebruikt daar...
Wat heeft dat te maken met de potentiele topsnelheid van de McLarens met deze vleugelafstelling, zonder KERS?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Omdat de langzaamste speedtrap 307,6 km/u was?!
http://www.formula1.com/r(...)6698/speed_trap.html
[ code verwijderd ]
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:18 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk
De Speedtrap is geen gemiddelde snelheid. En bij mijn weten had David Coulthard het over de absolute snelheid op het rechte stuk, niet de gemiddelde.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
10 kp/h is wat anders dan topsnelheid dat is gemiddelde snelheid, de KERS auto's zitten sneller op hun topsnelheid en hebben daarom een hogere gemiddelde snelheid op deze rechte stukken
Kinetic Energy Recovery Systemquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:26 schreef deepart het volgende:
Wat is KERS?
En wat een tering mooi circuit
Kort: het is een soort opslag van energie die vrij komt bij het remmen, die je later wwer kunt gebruiken. Williams had een vliegwielconstructie ontwikkeld, maar gebruikt het KERS niet. De rest heeft een batterij/accu, waarin de energie wordt opgeslagen. Die kun je vrij maken door een knopje in de cockpit, maar dat mag maar 6 seconden per ronde en het is ook gebonden aan een maximum aantal Joules (die max. ben ik ff vergeten, mss dat het in de artikelen die ik hierboven heb genoemd staat).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:49 schreef Sally het volgende:
.......
Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.Artikelen over KERS
Artikel 1
Artikel 2
(in het Duits)Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
Artikel 1
......
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:49 schreef bodylotion het volgende:
de race morgen duurt ongeveer een half uur langer dan de qualificatie, is het dan nog donkerder? (heb de training niet gezien)
Aan het eind van de kwalificatie was het al volledig donker. Dat gaat in die contreien heel snel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:49 schreef bodylotion het volgende:
de race morgen duurt ongeveer een half uur langer dan de qualificatie, is het dan nog donkerder? (heb de training niet gezien)
Eh jah als ze een keer 316 rijden en de andere keer zonder KERS 306 dan staat die 316 geregistreerd als Top dus komt die 306 heus niet in dat lijstje terechtquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Omdat de langzaamste speedtrap 307,6 km/u was?!
http://www.formula1.com/r(...)6698/speed_trap.html
[ code verwijderd ]
no shitquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Ja
Gek genoeg is het donkerder naarmate het later wordt (na het middaguur).
Hamilton had 'm dus met een gerust hart wel wat voller mogen gooienquote:Abu Dhabi: Post-qualifying car weights
Lewis Hamilton: 658.5 kg
Sebastian Vettel: 663 kg
Mark Webber: 660 kg
Rubens Barrichello: 655 kg
Jenson Button: 657 kg
Jarno Trulli: 661 kg
Robert Kubica: 654.5 kg
Nick Heidfeld: 664 kg
Nico Rosberg: 665 kg
Sébastien Buemi: 661.5 kg
Kimi Räikkönen: 692 kg
Kamui Kobayashi: 694.3 kg
Heikki Kovalainen: 697 kg
Kazuki Nakajima: 704 kg
Jaime Alguersuari: 696.5 kg
Fernando Alonso: 708.3 kg
Vitantonio Liuzzi: 695 kg
Adrian Sutil: 696 kg
Romain Grosjean: 710.8 kg
Giancarlo Fisichella: 692.5 kg
http://www.manipef1.com/news/articles/10279/
quote:Heikki Kovalainen zal vijf startplaatsen straf krijgen voor de Grand Prix van Abu Dhabi, omdat het team van McLaren zijn versnellingsbak zal moeten vervangen.
Dat zou best kunnen dat Coulthard dat zei, maar dat verandert dit niet;quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:16 schreef Sally het volgende:
[..]
De Speedtrap is geen gemiddelde snelheid. En bij mijn weten had David Coulthard het over de absolute snelheid op het rechte stuk, niet de gemiddelde.
quote:de KERS auto's zitten sneller op hun topsnelheid en hebben daarom een hogere gemiddelde snelheid op deze rechte stukken
Goed spul he ... die lichten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:28 schreef bodylotion het volgende:
[..]
no shit
maar het was dus niet volledig donker in de quali
Als hij 'm wil winnen is dit denk ik wel de beste strategie. De baan is nieuw voor iedereen dus gevechten (goede verdedigende lijn zoeken) wordt tenminste een paar ronden uitpluizen en dan is het beter om vrij baan te hebben en afstand te nemen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:35 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Hamilton had 'm dus met een gerust hart wel wat voller mogen gooien
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Goed spul he ... die lichten.
De BBC Reporters stonden 1 minuut na de kwali tegen een git-zwarte hemel.
jij bent wel heel optimistisch over KERS, zou wel leuk zijn want dan krijgen we toch aardig wat actie te zienquote:Op zondag 1 november 2009 08:11 schreef Googolplexian het volgende:
Hamilton 1
Raikkonen 2
Kovalainen 3
KERS gaat roeleren op dat rechte stuk, denk ik.
quote:Op zondag 1 november 2009 09:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij bent wel heel optimistisch over KERS, zou wel leuk zijn want dan krijgen we toch aardig wat actie te zien
Heb je er wel rekening mee gehouden dat Kovolainen vanaf de 18e plek start? (gearbox change penalty)
Mwah, dat dachten we wel meer bij Heikki. Alleen kreeg hij het dan voor elkaar om er niks mee te doen.quote:Op zondag 1 november 2009 10:00 schreef Googolplexian het volgende:
18 naar 3 is wel een beetje erg optimistisch, natuurlijkmaar Kovalainen kan denk ik wel in de punten terecht komen. Gaat re-de-lijk zwaar weg, ook.
Inderdaad. Golfstatenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:33 schreef Desunoto het volgende:
Wat een complex zeg.. damn. Dat gebouw, die tunnel, die haven...![]()
![]()
![]()
Circuit ziet er ook leuk uit. Paar mooie inhaalpunten. Ben benieuwd naar de race van morgen.
Ik vind het wel een held. Hij rijdt toch maar knetterhard rond tussen een stel weelbangers en hij schaamt zich niet voor zijn belabberde performance.quote:
Kan je nog net Hamilton zien finishenquote:Op zondag 1 november 2009 13:40 schreef vosss het volgende:
Hoewel ik overigens niet de hele race kan kijken omdat ik weg moet, kijk ik wel de start en dan tot een uur of 3
Waarom dan?quote:Op zondag 1 november 2009 13:43 schreef Captain_Slow het volgende:
Kan niemand die man van Virgin bannen uit de F1?
En heel veel geldquote:Op zondag 1 november 2009 13:53 schreef Captain_Slow het volgende:
[..]
Irritante man met slechte humor en een kutlachje..
Die gewoon F1-sponsor is en ook nog eens over het eerste commerciële ruimtevaart-project ter wereld beschikt, onder andere. Gewoon een zeer coole mijardair die, voor zover ik weet, er ook niet moeilijk over doet als je 'm om een lift in z'n privé-jet vraagt.quote:Op zondag 1 november 2009 13:53 schreef Captain_Slow het volgende:
[..]
Irritante man met slechte humor en een kutlachje..
Eensquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als hij 'm wil winnen is dit denk ik wel de beste strategie. De baan is nieuw voor iedereen dus gevechten (goede verdedigende lijn zoeken) wordt tenminste een paar ronden uitpluizen en dan is het beter om vrij baan te hebben en afstand te nemen.
haha, hoe tof is datquote:Op zondag 1 november 2009 13:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die gewoon F1-sponsor is en ook nog eens over het eerste commerciële ruimtevaart-project ter wereld beschikt, onder andere. Gewoon een zeer coole mijardair die, voor zover ik weet, er ook niet moeilijk over doet als je 'm om een lift in z'n privé-jet vraagt.
Andersom volgens mij maar idd contact.quote:Op zondag 1 november 2009 14:04 schreef Captain_Slow het volgende:
Reed Webber daar net tegen Barrichello aan?
Volgens mij kwam Webber op Rubens z'n lijn nadat hij naar buiten was gedreven door Vettel.quote:Op zondag 1 november 2009 14:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Andersom volgens mij maar idd contact.
"To finish first, you first have to finish."quote:Op zondag 1 november 2009 14:38 schreef Googolplexian het volgende:
Kadootje voor Ferrari
echt he, wtfquote:Op zondag 1 november 2009 14:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wacht even, Alguersuari stopte in de verkeerde pitbox ?!
Ik denk het ook!quote:Op zondag 1 november 2009 14:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wacht even, Alguersuari stopte in de verkeerde pitbox ?!
Nee johquote:Op zondag 1 november 2009 14:41 schreef -Hans- het volgende:
Shit Hamilton er uit.. Geen gevecht Hamilton - Webber en Vettel dus. Jammer. Come on Kovalainen!
Ook prima!quote:Op zondag 1 november 2009 14:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee joh
Crash & Burn voor Raikkonen!
Het ziet er allemaal weer mooi uit, maar qua race is het inderdaad weer een aardig drama.quote:Op zondag 1 november 2009 14:45 schreef Xebber het volgende:
Waar we vroeger 2/3 topics per weekend vollulden, zijn we nu amper pagina 2 van topic nummer 1 voorbij. Wat een saaie race.
idd, ik ben nu al fanquote:Op zondag 1 november 2009 14:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kobayashi....graag terug in 2010.
quote:Op zondag 1 november 2009 14:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
"To finish first, you first have to finish."
- Ron Dennis Murray Walker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |