Herkenbaar

Over de laatste 5 jaar maakte ik ongeveer 5 reizen per jaar, waarvan 1 of 2 lang zijn (qua reisdagen zit ik precies op 1 dag per week aan het reizen). Hier op FOK zijn er nog wel een paar anderen die een dergelijk gemiddelde halen, maar ik denk dat het wel redelijk uitzonderlijk is in het algemeen.
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden de transitie gemaakt van studentenleven naar "werkend bestaan". Tijdens mijn studenten leven heb ik zoveel mogelijk geprofiteerd van elke kans die ik kreeg om naar het buitenland te gaan. Via studentenverenigingen had ik de kans op spotgoedkoop naar het buitenland te gaan, soms via een culturele uitwisseling, soms via een studiereis, of anders via een workshop. Vaak door studenten zelf georganiseerd en extreem low budget, dat plus wat subsidies maakt het reizen wel erg goedkoop. Op den duur wordt het slapen in gymzalen met 35 anderen, in klaslokalen zij aan zij of in stinkende hostel iets minder aantrekkelijk. Ondanks dat het goedkoop was, terugkijkend vond ik deze reizen wel het meest indrukwekkend.
Maar goed, toen was het ineens zover, afgestudeerd.... Ik heb het nog een jaartje kunnen rekken door een jaartje gesponsord studeren in het buitenland, maar dan moest ik er toch aan geloven. Een baan vinden ging niet zo snel, dus ik had veel tijd. Een baan vond ik niet, een lucratieve hobby wel. Dat gaf mij de kans om eens wat verdere reizen te maken. Financiele druk om werk te zoeken had ik niet, dus kon lekker doen en laten wat ik wilde. Heb toen wel bewust de keuze gemaakt om niet teveel lange reizen achterelkaar te maken, je hebt gewoon tijd nodig om alles te laten bezinken voordat je nieuwe impressies kan opdoen. Nu maak ik maximaal 2 lange reizen per jaar en vind dat wel voldoende.
Heb vorig jaar wel 3 maanden gewerkt, maar beviel niet. Dus toen maar ontslag genomen en een lange reis geboekt

Momenteel is het ook niet makkelijk om een nieuwe baan te vinden, dus blijf ik maar beetje in dit leventje hangen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!