abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 02:46:15 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75541411
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:45 schreef Maeghan het volgende:

[..]

In de negatieve betekenis ja, niet in de positieve. Zoals ik al twee keer gezegd heb overigens.
En waarom zou je een woord alleen maar in de positieve betekenis mogen gebruiken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_75541432
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja en achterlijk zo achter als een lijk
Je bent dus gewoon écht dom. Ik geef het op. Laat het even weten als je groep vijf afgemaakt hebt en het verschil hebt geleerd tussen samengestelde woorden en suffixen.
Sanity is (not) statistical
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 02:48:32 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75541458
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:47 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je bent dus gewoon écht dom. Ik geef het op. Laat het even weten als je groep vijf afgemaakt hebt en het verschil hebt geleerd tussen samengestelde woorden en suffixen.
Ja ik ben echt dom omdat ik de krachtterm kanker kan onderscheiden van de ziekte. En mensen die dat niet kunnen zijn slim omdat ze zich laten beinvloeden door mensen die krachttermen gebruiken.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 02:51:46 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75541523
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:47 schreef Maeghan het volgende:

[..]

nou okay dan aardappel een appel uit de aarde in jouw context dan. Als jij de nederlandse taal zou maken zouden er nooit nieuwe woorden mogen ontstaan.

Vraag iemand die het woord bezigd wat hij bedoelt met kankerlauw en hij zal je zeggen dat hij bedoelt dat hij iets leuk vind of gaaf en niemand letterlijk niemand zal tegen je zeggen ik bedoel dat ik iets zo tof vind als ongebreidelde celgroei
pi_75541605
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nou okay dan aardappel een appel uit de aarde in jouw context dan. Als jij de nederlandse taal zou maken zouden er nooit nieuwe woorden mogen ontstaan.

Vraag iemand die het woord bezigd wat hij bedoelt met kankerlauw en hij zal je zeggen dat hij bedoelt dat hij iets leuk vind of gaaf en niemand letterlijk niemand zal tegen je zeggen ik bedoel dat ik iets zo tof vind als ongebreidelde celgroei
Nee, maar waarom zeggen ze dat dan dus wel door die term, terwijl ze het eigenlijk niet vinden? Een woord als supergaaf (ok, nog afgezien van het feit dat gaaf betekent dat het niet kapot is, dus dat het eigenlijk superheel is, wat ook onzinnig is), heeft gaaf dus een bepaalde betekenis gekregen en super is een versterking van die betekenis. Dus dat is verklaarbaar. Betekenis van super + gaaf (in de nieuwe betekenis) = nieuwe betekenis.
Maar kanker heeft geen andere betekenis dan ofwel ziekte, ofwel negatief gemopper - alleen maar negatieve betekenissen dus. Dus is het volkomen onlogisch dat een samenstelling met kanker een positieve betekenis heeft. Da's net zoiets als zeggen dat vruchtensap gemaakt is van groente. Sap gemaakt van vruchten is niet gemaakt van groenten, en iets wat net zo leuk is als iets heel negatiefs, is niet positief.

Ik ben inderdaad een tikkeltje puristisch - als iemand tegen me zegt dat iets lauw is, dan heb ik nogal de neiging om te vragen hoeveel graden het dan precies is, het komt op mij namelijk nogal absurd over. Het is net zoiets als wanneer je roept 'zo, da's een groene auto' terwijl er net een rode voorbij rijdt. Dan denk ik dat je kleurenblind bent, niet dat je bedoelt dat het een mooie auto is (omdat jij toevallig net bedacht hebt dat groen tegenwoordig 'mooi' betekent).

Verder is het een nogal geforceerde overgang van de ene naar de andere betekenis. Over het algemeen hebben betekenissen iets te maken met de oorspronkelijke betekenis of zit er in ieder geval een logica achter. Het voorbeeld 'groen' als milieuvriendelijk is te verklaren door te denken aan het 'groen' van planten, natuur. In dit geval ontbreekt iedere logica.
pi_75541760

Echt geholpen heeft de actie tot nu toe nog niet.
http://www.mensenlinq.nl/(...)e/detail?pid=2259007
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zaterdag 12 december 2009 @ 03:19:02 #182
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_75541819
Voer dan actie tegen al het gescheld... onderscheid maken tussen kankerhoer en aidshoer omdat er aan kanker toevallig meer mensen overlijden is natuurlijk bullshit!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 10:01:11 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75543324
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 03:19 schreef maniack28 het volgende:
Voer dan actie tegen al het gescheld... onderscheid maken tussen kankerhoer en aidshoer omdat er aan kanker toevallig meer mensen overlijden is natuurlijk bullshit!
Juist
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:19:29 #184
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75543478
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:57 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nee, maar waarom zeggen ze dat dan dus wel door die term, terwijl ze het eigenlijk niet vinden? Een woord als supergaaf (ok, nog afgezien van het feit dat gaaf betekent dat het niet kapot is, dus dat het eigenlijk superheel is, wat ook onzinnig is), heeft gaaf dus een bepaalde betekenis gekregen en super is een versterking van die betekenis. Dus dat is verklaarbaar. Betekenis van super + gaaf (in de nieuwe betekenis) = nieuwe betekenis.
Maar kanker heeft geen andere betekenis dan ofwel ziekte, ofwel negatief gemopper - alleen maar negatieve betekenissen dus. Dus is het volkomen onlogisch dat een samenstelling met kanker een positieve betekenis heeft. Da's net zoiets als zeggen dat vruchtensap gemaakt is van groente. Sap gemaakt van vruchten is niet gemaakt van groenten, en iets wat net zo leuk is als iets heel negatiefs, is niet positief.

Ik ben inderdaad een tikkeltje puristisch - als iemand tegen me zegt dat iets lauw is, dan heb ik nogal de neiging om te vragen hoeveel graden het dan precies is, het komt op mij namelijk nogal absurd over. Het is net zoiets als wanneer je roept 'zo, da's een groene auto' terwijl er net een rode voorbij rijdt. Dan denk ik dat je kleurenblind bent, niet dat je bedoelt dat het een mooie auto is (omdat jij toevallig net bedacht hebt dat groen tegenwoordig 'mooi' betekent).

Verder is het een nogal geforceerde overgang van de ene naar de andere betekenis. Over het algemeen hebben betekenissen iets te maken met de oorspronkelijke betekenis of zit er in ieder geval een logica achter. Het voorbeeld 'groen' als milieuvriendelijk is te verklaren door te denken aan het 'groen' van planten, natuur. In dit geval ontbreekt iedere logica.
Joh, doe niet zo wijs

Het gebruik van 'negatieve' woorden in een 'positieve' uiting is door alle westerse culturen heen een bekend verschijnsel in jongerenculturen.
Intelligent, but fucked up.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 11:04:38 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75544025
het is trouwens al een erg oud onderwerp met altijd dezelfde uitkomst

zie ook het ongebreidelde groei van cellen topic (deeltje 3)
pi_75546488
Meisje achter deze actie is inmiddels al overleden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:40:05 #187
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_75547329
jo echt?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_75547380
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75566335
Ik vind het wel een goede actie, het kwam wel in de media, maar heb niet het idee dat er veel mee gedaan wordt ofzo
pi_75568355
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:18 schreef Tuttebel. het volgende:
Ik vind het wel een goede actie, het kwam wel in de media, maar heb niet het idee dat er veel mee gedaan wordt ofzo
Ik gebruik het normaal niet alleen als ik boos ben klinkt het wel lekker. Dat krijg je er toch niet uit, gaat vanzelf over.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75569684
Haags Literair Taalgebruik.

Zonde dat het meiske dood is, maar daarom hoef je mensen die hun vrijheid van meningsuiting gebruiken nog niet te beperken.

Ga iets nuttigs doen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75577322
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Joh, doe niet zo wijs

Het gebruik van 'negatieve' woorden in een 'positieve' uiting is door alle westerse culturen heen een bekend verschijnsel in jongerenculturen.
Noem eens een voorbeeld?
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 15:03:22 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75578654
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:22 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld?
kapot hard

phat

pimping

etc etc
pi_75579161
En terecht, mensen die alsmaar kanker gebruiken in elke zin hebben shit for brains.
pi_75765143
Hier heb je zo'n groepje "shit for brains"....:

Echt triest dit...hun IQ is volgens mij nog minder dan die van een visstick...
pi_75773189
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:54 schreef hurmienieuw het volgende:
Hier heb je zo'n groepje "shit for brains"....:

Echt triest dit...hun IQ is volgens mij nog minder dan die van een visstick...
Gelukkig roeien dat soort mensen zichzelf uit...
pi_75791284
Inderdaad...da's wel een lichtpuntje...
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 00:01:04 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75791475
goed voorbeeld ik weet gewoon zeker dat die jongen niet een keer aan de ziekte dacht, en mensen die dit zien denk vast ook niet aan de ziekte. Dus is er geen probleem.
  zaterdag 19 december 2009 @ 00:06:19 #199
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_75791686
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:12 schreef Mr.Houdoe het volgende:

[Als je het als scheldwoord gebruikt dan wil je graag dat iemand het krijgt]

Ben zeker geen voorstander van schelden met kanker, maar dit slaat toch nergens op?
Precies wat ik dacht; echt de stomste aanname ooit. Als na een kutdag mijn fiets op de grond flikkert en ik ben zo gefrustreerd dat ik zeg 'kankerfiets!,' dan wil ik dat mijn fiets kanker krijgt? Of de persoon die toevallig het meest dichtbij is (technisch gezien ben ik dat dan zelf). En als een paar mensen die in principe bevriend zijn even flink ruzie hebben en hun agressieve gevoelens niet helemaal onder controle hebben, en ze schelden op elkaar met kanker, dan willen ze zeker écht serieus dat die ander kanker krijgt?
Wtf.
Richelle R.I.P., maar dat je deze aanname hebt gedaan en op die basis een actie bent gestart... Erg jammer.
*Think outside the box*
  zaterdag 19 december 2009 @ 00:26:10 #200
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_75792467
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Sjaakz het volgende:
Het wordt natuurlijk veel te veel gebruikt, maar dit...
[..]

Is onzin.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:47 schreef Smolderbeard het volgende:

[..]

Wat is ontzettende lulkoek.

Als ik kankerwortel roep dan wil ik echt niet dat die wortel kanker krijgt.

Wat heb ik daar aan?
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:04 schreef alors het volgende:
Mensen die denken dat je als je kanker zegt dat je het mensen dan toewenst
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:48 schreef Equites het volgende:
Schelden met kanker betekent niet iemand het toewensen. Bullshit dus.
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:44 schreef McKillem het volgende:

[..]

Gelul.
Ik roep vaak genoeg kanker maar dat is niet naar iemand, maar vaak om iets. Als me iets niet lukt bijvoorbeeld.
Verder heb ik ook genoeg kanker om me heen, en ben ik niet van plan dat woord te 'respecteren' door het niet te gebruiken.
Kanker is gewoon een kankerziekte en niets minder. En ja ik ben eigenlijk best wel serieus.
Gelukkig ben ik niet de enige.

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Chica_Del_Fuego op 19-12-2009 00:32:47 ]
*Think outside the box*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')