bron: http://xandernieuws.punt.nl/?id=559385&r=1&tbl_archief="e:Al in 2005 zouden voormalig minister Hoogervorst van VWS en álle Tweede Kamerleden op de hoogte zijn geweest van het feit dat Thiomersal in Nederland geen toegelaten bestrijdingsmiddel is. Van Rooij laat in zijn rapport als bewijs de volgende brief van 20-12-2005 zien, verstuurd door minister Hoogervorst aan de Tweede Kamer:
In antwoord op uw verzoek van 21 november reageer ik hierbij op de brief over het niet kunnen melden van het ontbreken van Thiomersal in griepvaccins.
Het is juist dat de vaccins die in Nederland gebruikt worden voor de jaarlijkse influenzacampagne sinds 2004 geen Thiomersal meer bevatten. De reden om Thiomersal uit vaccins te weren is niet geweest bijwerkingen te voorkomen, maar om het lichaam niet onnodig met kwik te belasten. Ook de in Nederland voor het Rijksvaccinatieprogramma gebruikte vaccin(s) bevatten geen Thiomersal.
Het verdwijnen van Thiomersal uit de influenzavaccins is min of meer stilzwijgend gebeurd. Wel is het in de bijsluiters bij de betreffende producten te lezen als ze Thiomersal bevatten. De vaccinatiecampagne voor dit jaar heeft inmiddels al plaatsgevonden zodat het actief informeren van huisartsen over de afwezigheid van Thiomersal mijns inziens niet zinvol meer is. Wel zal ik de betrokkenen verzoeken om dit punt in de campagne van volgend jaar mee te nemen.
De minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
H. Hoogervorst
In de tijd dat je wacht kan je ook ff googlen. Zoveel vaccinaties worden intraveneus geïnjecteerd.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet wacht op antwoord
Rundveequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:05 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
In de tijd dat je wacht kan je ook ff googlen. Zoveel vaccinaties worden intraveneus geïnjecteerd.
Ik zou voor geen van beide kiezen en met mijn eigen gezond verstand / kritische houding er een stel gedegen onderzoeken bij zoekenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:58 schreef mediaconsument het volgende:
Als ik zou moeten kiezen tussen het geloven van minister Klink, en het geloven van websites die duidelijkheid willen over dit soort onderwerp. Dan kies ik toch echt voor de websites.
Inderdaad curieus. Curieus dat ze het op zo'n domme manier brengen, zo wakker je alleen maar het vuur van het complotdenken aan. Het is een kwikverbinding.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:05 schreef mediaconsument het volgende:
Niet om het een of ander.
Dit soort verhalen zijn namelijk op zijn minst hoogst curieus.
[..]
bron: http://xandernieuws.punt.nl/?id=559385&r=1&tbl_archief=&
Hoe wil je dat eigen onderzoek als er zoveel tegenstrijdige berichten bestaan, en jij thuis niet de apparatuur hebt om hier tests mee uit te kunnen voeren? Dat gezonde verstand en de kritische houding zijn uiteraard standaard, echter is het erg lastig om over een dermate groot verhaal uberhaupt een beeld te kunnen krijgen. Je weet bijvoorbeeld ook niet precies wat er bij de grote medicijnbedrijven gebeurt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:53 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik zou voor geen van beide kiezen en met mijn eigen gezond verstand / kritische houding er een stel gedegen onderzoeken bij zoeken
Het is een brief die Hans Hoogervorst heeft geschreven mbt. het verwijderen van thiomersal uit de vaccins, de link is ter ondersteuning. Dat lijkt mij geen domme manier om het te brengen, des te meer omdat dit thiomersal in de vaccins zit die dhr. Klink heeft ingekocht. We hebben daarbij toch niet voor niets een wet die dit soort zaken verbied?quote:Inderdaad curieus. Curieus dat ze het op zo'n domme manier brengen, zo wakker je alleen maar het vuur van het complotdenken aan. Het is een kwikverbinding.
Ik zeg toch niet dat ik mijn eigen onderzoek wil gaan uitvoeren? Ik vertrouw meer op wetenschappelijke publicaties dan sites a de vereniging kritisch prikken, desiree rovers, argusoog etc.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:01 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe wil je dat eigen onderzoek als er zoveel tegenstrijdige berichten bestaan, en jij thuis niet de apparatuur hebt om hier tests mee uit te kunnen voeren? Dat gezonde verstand en de kritische houding zijn uiteraard standaard, echter is het erg lastig om over een dermate groot verhaal uberhaupt een beeld te kunnen krijgen. Je weet bijvoorbeeld ook niet precies wat er bij de grote medicijnbedrijven gebeurt.
Ik vind het dom om het kwik te noemen, dat is net zoiets als zeggen dat er chloor in keukenzout zit.quote:Het is een brief die Hans Hoogervorst heeft geschreven mbt. het verwijderen van thiomersal uit de vaccins, de link is ter ondersteuning. Dat lijkt mij geen domme manier om het te brengen, des te meer omdat dit thiomersal in de vaccins zit die dhr. Klink heeft ingekocht. We hebben daarbij toch niet voor niets een wet die dit soort zaken verbied?
Het probleem met wetenschappelijke publicaties is ten eerste dat je niet snel toegang hebt tot alle publicaties, omdat voor een groot deel betaald moet worden bijvoorbeeld. Het is dan ook erg lastig om zelf een gedegen onderzoek te doen over dit soort onderwerpen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:06 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik mijn eigen onderzoek wil gaan uitvoeren? Ik vertrouw meer op wetenschappelijke publicaties dan sites a de vereniging kritisch prikken, desiree rovers, argusoog etc.
Dan weten we meteen hoe slim Hoogervorst en de regering destijds was. Thiomersal had volgens jou dan ook helemaal niet verboden hoeven worden, het is een veilige stof.quote:Ik vind het dom om het kwik te noemen, dat is net zoiets als zeggen dat er chloor in keukenzout zit.
Die toegang heb ik gelukkig welquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het probleem met wetenschappelijke publicaties is ten eerste dat je niet snel toegang hebt tot alle publicaties, omdat voor een groot deel betaald moet worden bijvoorbeeld. Het is dan ook erg lastig om zelf een gedegen onderzoek te doen over dit soort onderwerpen.
[..]
Dat was ook een beetje mijn punt. Ik vond het dom om het zo te verwoorden.quote:Dan weten we meteen hoe slim Hoogervorst en de regering destijds was.
Dat zeg ik niet, maar ik geloof inderdaad niet dat thiomersal al die effecten als autisme ed zal hebben in zo'n lage dosering.quote:Thiomersal had volgens jou dan ook helemaal niet verboden hoeven worden, het is een veilige stof.
Hoe wil je dat gaan onderzoeken dan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:37 schreef Cerbie het volgende:
Dat zeg ik niet, maar ik geloof inderdaad niet dat thiomersal al die effecten als autisme ed zal hebben in zo'n lage dosering.
Je kunt de effecten van het gebruik van vaccins mét en zonder thiomersal vergelijken en interpreteren als een pseudo-experiment. Voor zover ik weet hebben deze studies als resultaat gehad dat er geen verschil is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan onderzoeken dan?
Dus eerst dienen we het toe, en dan trekken we een conclusie?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:56 schreef eleusis het volgende:
[..]
Je kunt de effecten van het gebruik van vaccins mét en zonder thiomersal vergelijken en interpreteren als een pseudo-experiment. Voor zover ik weet hebben deze studies als resultaat gehad dat er geen verschil is.
Het hele "mensenlevens" gedoetje is juist waardoor het werd ingezet. Er overleden hele rijen mensen aan infecties voordat de stof toegevoegd werd als conserveringsmiddel. En er is ook toen best onderzoek naar gedaan hoor.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:34 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dus eerst dienen we het toe, en dan trekken we een conclusie?
Het gaat om mensenlevens, vergeet dat niet.
Onbekende stof???quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan onderzoeken dan?
Ik vind het overigens van gezond verstand getuigen dat je vragen stelt op het moment dat je een dergelijke onbekende stof je lichaam binnenkrijgt. Het is dan ook jammer dat deze vragen vaak niet goed beantwoord kunnen worden. Dat is het probleem van de regering mbt. hun informatievoorziening. Niet het probleem van de mensen die samenspannen om het onderste uit de kan te halen.
Het is en blijft een moeilijk onderwerp namelijk om er iets met zekerheid over te kunnen zeggen.
Sindsdien is er volgens mij dan ook een opkomst van psychologische afwijkingen en ander onverklaarbaar geneuzel. Dit verhaal is dan ook te groot om uberhaupt een dergelijke uitspraak over te doen, daarom lijkt het me erg duidelijk dat er duidelijkheid gewenst is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:39 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het hele "mensenlevens" gedoetje is juist waardoor het werd ingezet. Er overleden hele rijen mensen aan infecties voordat de stof toegevoegd werd als conserveringsmiddel. En er is ook toen best onderzoek naar gedaan hoor.
We hebben het dan over de jaren 30-40 vorige eeuw.
Dan begrijp je ineens dat animo, de mensen zijn bang, weten niet wat ze moeten doen, en krijgen er dan ook nogeens dergelijke onderzoeken waar je helemaal niks mee kunt. Dit soort artikelen spelen dan ook in op het groepsgevoel, want als je buurman in de sloot springt, dan moet jij dat ook doen toch?quote:'Animo voor inenten kinderen groot'
Uitgegeven: 31 oktober 2009 17:22
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2009 17:54
AMSTERDAM - Twee derde van de Nederlanders wil zijn kinderen laten vaccineren tegen de Mexicaanse griep. Van de mensen in de risicogroepen, zoals ouderen en mensen met long- en hartaandoeningen. wil 78 procent zich laten inenten.
© Gezondheidsnet
Dit blijkt uit een enquête die TNS-Nipo uitvoerde in opdracht van RTL Nieuws.
Elf procent van de Nederlanders die niet tot de risicogroepen behoren, wil zich zeker laten inenten, 27 procent gaat waarschijnlijk naar de huisarts voor het vaccin.
Twintig procent zegt zich zeker niet te laten vaccineren. De meesten van hen geven aan de ziekte daarvoor niet ernstig genoeg te vinden. Een derde van de Nederlanders vindt bovendien dat er nog te weinig bekend is over de langetermijneffecten van het vaccin.
Volgens het onderzoek vindt zeventig procent van de Nederlanders dat de overheid de bevolking goed informeert over de griep.
Postbus 51
De griepinformatielijn van Postbus 51 wordt sinds vorige week veelvuldig gebeld. Zaterdag kwamen tot half vijf ruim duizend telefoontjes binnen.
Dat meldde een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid zaterdag. Alleen vrijdag al kwam ruim 1500 telefoontjes binnen. Mensen bellen vooral met twijfel over het feit of ze nu wel of niet een griepprik moeten nemen.
Oudere mensen bellen regelmatig met het verzoek of ze hun prik niet aan een kleinkind mogen geven, aldus de woordvoerder van VWS.
Verschil
Ook de noodzaak om twee griepprikken te nemen leidt tot veel vragen, weet de zegsman. Zo ook de vraag hoe je het verschil tussen een gewone griep en de Mexicaanse griep kunt herkennen. Mensen weten niet precies wat nu het beste is.
Het aantal telefoontjes dat sinds maandag bij Postbus 51 is binnengekomen loopt nu in de 6500. In de weken daarvoor kwamen per week gemiddeld 1500 telefoontjes binnen met vragen over de vaccinatie.
Het frappante is dan ook dat magnesium nodig is om calcium te transporteren, en dat door een tekort aan magnesium, dus ook een tekort aan calcium kan ontstaan.quote:Rachitis of Engelse ziekte is een botaandoening die ontstaat door een tekort aan vitamine D en calcium. De ziekte komt speciaal voor bij kinderen in de prille jeugd. Zonnen kan rachitis helpen voorkomen door aanmaak van vitamine D in de huid.
quote:Een derde van de Nederlanders vindt bovendien dat er nog te weinig bekend is over de langetermijneffecten van het vaccin.
Je begrijpt me niet, daarom is deze conclusie onnodig.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:34 schreef dramatiek het volgende:
patenten op elementen uit het periodieke systeem? Dat is zoiets als dat ik water zou proberen te patenteren, nogal logisch dat dat niet werkt.
Patent:
Een octrooi of patent is een exclusief (uitsluitend) recht tot het industrieel maken of verkopen van een product of het anderszins exploiteren van een uitvinding. Een octrooi kan door de rechthebbende worden gebruikt als een monopolie op een bepaald stuk techniek.
hiet vallen de elementen uit het periodiek systeem niet echt onder lijkt me.
Je haatl echt heeeeel maar dan ook heeeeeel veel dingen door elkaar. Ongezonde achterdocht, schroef het een beetje terug, dan zou je speurtocht nog enig nut dragen.
Waarom die tekorten ontstaan...omdat mensen snel leven en niet willen nadenken over wat ze eten en de werking van reclame. Maar dat is hun eigen fout. Als je wilt weten wat je D3 level is dan laat je je bloed prikken en slik je D3 bij als je niet in de zon komt of als je factor 50 smeert en daardoor geen D3 aanmaakt in de zon. De hele wereld is 1 grote supermarkt die je in staat stelt je voeding tot ongekende precisie samen te stellen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet, daarom is deze conclusie onnodig.
Vragen om jouw onbegrip samen te vatten. Hoe komt het dat dergelijke voedingskennis bij de meeste mensen tegenwoordig niet meer aanwezig is? En hoe komt het dat calcium, magnesium en vitamine d tekorten ontstaan? Ons voedsel is toch gezond?
Met dat patentenverhaal probeer ik overigens te zeggen dat er geen geld te verdienen valt op dingen die niet te patenteren zijn, en dat je als je oplet ziet dat er steeds meer vitaminen op een dergelijke manier gepatenteerd worden. http://zapruder.nl/forums/viewthread/10881/ Als voorbeeld.
Je moet als fabrikant namelijk wel je winst blijven halen, daarom is het ook zo moeilijk om tegenwoordig de medicijnenfabrikanten en voedingsproducenten te vertrouwen. Om deze reden maken fabrikanten mensen dan ook maar al te graag wijs dat door kunstmatige handelingen, hun product beter is dan de natuurlijke variant, waar ze geen droog brood aan kunnen verdienen.
Tekorten ontstaan doordat het voedsel, dat ze vertrouwen, steeds minder van deze voedingsmiddelen bevat, en dat in ander voedsel, dit kunstmatig is toegevoegd. Het is dan ook een welbekend feit dat kunstmatige verrijkingen vaak minder effect hebben, omdat deze minder goed opgenomen worden, dan wanneer de stof van nature al aanwezig is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:11 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Waarom die tekorten ontstaan...omdat mensen snel leven en niet willen nadenken over wat ze eten en de werking van reclame. Maar dat is hun eigen fout. Als je wilt weten wat je D3 level is dan laat je je bloed prikken en slik je D3 bij als je niet in de zon komt of als je factor 50 smeert en daardoor geen D3 aanmaakt in de zon. De hele wereld is 1 grote supermarkt die je in staat stelt je voeding tot ongekende precisie samen te stellen.
Bedrijven werken nu eenmaal zo omdat ze miljoenen kwijt zijn aan onderzoek. Wanneer het product (of de stof) dan door iedereen gemaakt kan worden dan heeft dat vanuit een bedrijfstechnisch oogpunt natuurlijk weinig zin gehad er zoveel research in te stoppen (bv de pil).
Kijk naar resveratrol. Valt niet te patenteren dus maken ze er sirt501 van. Betekent natuurlijk niet dat je de laatste moet kopen. Idem met voedingsmiddelen, wanneer je je gezondheid belangrijk vindt, dan google je wat voordat je naar de supermarkt gaat. Doe je dat niet en krijg je welk tekort dan ook dan ligt dat nog altijd aan jezelf, niet aan iemand anders.
Dat bedrijven producten op de markt zetten die geen enkel nut hebben maar slechts dienen om het produkt 3x over de kop te laten gaan betekend ook nog niet dat je het moet kopen. Ben het wel met je eens dat reclame/marketing zuiverder moet zijn omdat sommige mensen niet zelf op het idee komen om zelf te kijken wat er nu precies inzit en in welke verhoudingen. Op een gegeven moment is er geen winst meer te halen met uit de primaire voedingswaren, spinazie, broccoli, vis etc etc...dan smijt je er wat bij en noem je het Spinazie Extra, met togevoegde blabla....kwalijke zaak, maar met een IQ boven 90 moet je daar wel doorheen kunnen prikken.
Tegenwoordig zijn eigenlijk alle produkten verrijkt. je zou eerder van een vitamine overschot dan een vitamine tekort kunnen spreken..(hele anti-oxidanten hype, wat heel kwalijk is) Misschien op Vit D3 na, maar dat heeft 101 redenen. D2 is vrijwel nutteloos om je 25-ohd waarden te verhogen. In NL zit er met een normale baan, vooral in deze maanden weinig anders op dan laten prikken en indien nodig d3 bijslikken. Toevoegen aan voedsel heeft weinig zin omdat D3 behoefte vrij persoonsspecifiek is. Eenzelfde inname geeft een andere 25ohd waarde voor verschillende personen. Dit is minder bij andere vitamines/mineralen. Eigenlijk is d3 ook geen vitamine.
Beste mediaconsument, volgens mij weet jij al heel lang het precieze antwoord op deze vraag:quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet, daarom is deze conclusie onnodig.
Vragen om jouw onbegrip samen te vatten. Hoe komt het dat dergelijke voedingskennis bij de meeste mensen tegenwoordig niet meer aanwezig is? En hoe komt het dat calcium, magnesium en vitamine d tekorten ontstaan? Ons voedsel is toch gezond?
...
Dat begrijp ik uiteraard. Daarom vind ik het ook erg belangrijk om naar de oorzaak van dit fenomeen te kijken, oftewel de opvoeding. Die onverschilligheid is namelijk aangeleerd, en niet anders.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:20 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Beste mediacosument, volgens mij weet jij al heel lang het precieze antwoord op deze vraag:
Hier komt die:
De meeste mensen in NEDERLAND intereseert het NIETS, NIETS, NIETS en nog eens ....werkelijk NIETS wat er in hun eten zit. Laat staan wat het hun uitmaakt of ze kompleet worden volgespoten met alllerlei industriele afvalprodukten van kwik tot fluor en van dioxine tot rattengif.
Als ze maar kunnen zappen naar Paul de Leeuw, Frans Bauer, Gooise vrouwen, Gordon ...
en als ze maar iedere zondag kunnen kijken naar Johan Derksen voor het commentaar op Ajax, PSV, AZ, Madrid, Milaan en vooral: wat voor hun veel belangrijker is: het wel of niet meedoen van Wesly Snijder of de nekblessure van Arjan Robben in de halve finale van de Championsleague of weet ik veel voor een voetbal orgasme.
Daarna willen de mensen bier zuipen, alleen maar sex en neuken totdat het van voor en achter d.w.z. in alle standjes ze de oren uitkomt en ze de volgende maandagmorgen weer met een krampende koppijn naar hun werk moeten en zich afreageren op hun baas, hun vrouw en hun buurman die godverdomme alweer een nieuwe auto heeft gekocht en dat het tijd wordt dat WIlders er toch eens iets aan gaat doen..
Ondertussen blijven ze braaf CDA, pvda, VVD, SP etc stemmen en netjes belasting betalen.
Inderdaad:quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat begrijp ik uiteraard. Daarom vind ik het ook erg belangrijk om naar de oorzaak van dit fenomeen te kijken, oftewel de opvoeding. Die onverschilligheid is namelijk aangeleerd, en niet anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |