quote:De dag dat de Verenigde Staten Israel laten vallen(wishfull thinking?) zal de dag zijn dat de wraak komt vanuit de Arabische wereld die als bloedhonden opnieuw Israel zullen aanvallen voor al het leed wat zijn de afgelopen jaren hebben aangedaan
Me dunkt.quote:Maar dat zal we een utopie zijn
Denk dat Israel die moslimstaten 1 voor 1 de pan in haktquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:11 schreef thloreg het volgende:
@ Whiskey_Tango :
Hamas is onstaan uit onvrede over hetgeen het Westen nalaat en het normale Palestijnse bestuur al jaren niet voor elkaar krijgt. Maar ondertussen lijdt al jaren het Palestijnse volk door de schandalige Israelische politiek en de hypocrietheid van het westen. Het beste voorbeeld is wel de manier hoe bijvoorbeeld held!..ja held! voormalige minister-president van Agt wordt behandeld omdat hij het waagt de Israelische bezetting van Israel aan de kaak stellen. In Nederland mag je allang niet meer Israel en waar het voorstaat bekritiseren want dan ben je een antisemiet. Maar ondertussen wordt de wereld wel verplicht elke keer de holocaust te herdenken terwijl kilometers verder Palestijnen worden getreiterd en afgeslacht.
De Turkse minister-president Erdogan was/is in de ogen van veel Turken ( en ik) een held toen hij die Perez de huid vol schold tijdens de conferentie en tegenwoordig de betrekkingen op een laag pitje heeft gezet. De dag dat de Verenigde Staten Israel laten vallen(wishfull thinking?) zal de dag zijn dat de wraak komt vanuit de Arabische wereld die als bloedhonden opnieuw Israel zullen aanvallen voor al het leed wat zijn de afgelopen jaren hebben aangedaan want dat er haat is staat als een paal boven water. Velen hopen dat de Verenigde Staten zullen inzien dat Israel dat lastige broertje is dat altijd voor problemen zorgt en soms is het loslaten de beste optie wil je verder met de rest van de wereld. Maar dat zal we een utopie zijn want in de Verenigde Staten heerst al jaren een hele sterkte Joodse lobby.
Met dat soort mensen kan je niet voorzichtig genoeg zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:55 schreef KoosVogels het volgende:
Wat zijn veel van jullie een stel xenofobe paniekleijers zeg, jezus christus. Wat mij betreft gaat die kerel ook effe lekker thuis bidden, maar om hem nou gelijk in de cel te flikkeren. Onzinnige angst voor terrorisme overspoelt dit land. Bah
Ik heb dan ook wel begrip voor de actie van de politie. Maar om nou gezamenlijk de gozer af te branden in dit topic en net doen alsof alle moslims terroristen zijn, gaat mij iets te ver.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Met dat soort mensen kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
Nee, bekeerlingen zijn echter wel vaak fanatisch, dat zegt niks over moslims en generale.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dan ook wel begrip voor de actie van de politie. Maar om nou gezamenlijk de gozer af te branden in dit topic en net doen alsof alle moslims terroristen zijn, gaat mij iets te ver.
Nee niet alle moslims zijn terroristen..een zeer kleine minderheid denk ik..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dan ook wel begrip voor de actie van de politie. Maar om nou gezamenlijk de gozer af te branden in dit topic en net doen alsof alle moslims terroristen zijn, gaat mij iets te ver.
Hij oogt trouwens wel als een allochtoon. Vond dat bekeer-verhaal daarom ook zo vreemd. Nu zijn bekeerlingen niet per definitie fanatiek. Het ligt er maar net aan door wie hij bekeert is. Wanneer hij of zij is geinspireerd door zo'n leipe imam, dan kan het idd nog wel eens slecht uitpakken. Maar anders valt er weinig te vrezen voor de bekeerde autochtoon.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, bekeerlingen zijn echter wel vaak fanatisch, dat zegt niks over moslims en generale.
Laten we het zo stellen, een beetje niet zwakzinnig persoon gaat niet op die plek en op die manier bidden, dan lok je reacties uit.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij oogt trouwens wel als een allochtoon. Vond dat bekeer-verhaal daarom ook zo vreemd. Nu zijn bekeerlingen niet per definitie fanatiek. Het ligt er maar net aan door wie hij bekeert is. Wanneer hij of zij is geinspireerd door zo'n leipe imam, dan kan het idd nog wel eens slecht uitpakken. Maar anders valt er weinig te vrezen voor de bekeerde autochtoon.
Toegegeven, geen slimme actie in de post-9/11 periode.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Laten we het zo stellen, een beetje niet zwakzinnig persoon gaat niet op die plek en op die manier bidden, dan lok je reacties uit.
Exactly.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toegegeven, geen slimme actie de post-9/11 periode.
Precies.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Exactly.
En vooral een bekeerling zou dit moeten weten aangezien die niet een "geboren moslim" is, dan moet je de post-9/11 gedachtegang toch wel een beetje in je hoofd hebben lijkt me. Als je je dan bekeert tot die religie en dan op openbare gebieden je zo gedraagt dan is in mijn ogen wel duidelijk wat je intenties zijn, vooral als je daarna naar de pers stapt om te klagen.
Deze persoon heeft w.m.b. een steekje los, moedwillig non-moslims angst aanjagen op openbare plekken, en dan schreeuwen dat hij ongelijk behandeld is.
Het is vakantie voor de heren en dames politici, dus het is een rustige omgeving.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:07 schreef rutger05 het volgende:
Op de trappen van de Ridderzaal is nou niet echt een rustig plekje, maar hoogstwaarschijnlijk bewust uitgekozen om zo veel mogelijk op te vallen.
Wat een ongelooflijke onzin.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Exactly.
En vooral een bekeerling zou dit moeten weten aangezien die niet een "geboren moslim" is, dan moet je de post-9/11 gedachtegang toch wel een beetje in je hoofd hebben lijkt me. Als je je dan bekeert tot die religie en dan op openbare gebieden je zo gedraagt dan is in mijn ogen wel duidelijk wat je intenties zijn, vooral als je daarna naar de pers stapt om te klagen.
Deze persoon heeft w.m.b. een steekje los, moedwillig non-moslims angst aanjagen op openbare plekken, en dan schreeuwen dat hij ongelijk behandeld is.
Ik zeg helemaal niet dat die kerel een terrorist is, ik zeg dat hij een steekje los heeft. Een fatsoenlijk persoon die doet zoiets nou eenmaal niet. Jij kan misschien niet bang zijn, en ik misschien niet, en van mijn part de halve wereld niet, maar zoiets DOE JE NOU EENMAAL NIET.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke onzin.
De 9/11 terroristen gingen naar de hoeren. Zie jij nu elke hoerenloper aan als terrorist? Nee, alleen moslims zie je aan als terrorist. Wat een irrationele angst zeg.
'Dat soort', je bedoelt; moslims met een laptop?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Met dat soort mensen kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
Nee, een fatsoenlijk persoon gaat niet bidden in een rustig hoekje.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat die kerel een terrorist is, ik zeg dat hij een steekje los heeft. Een fatsoenlijk persoon die doet zoiets nou eenmaal niet. Jij kan misschien niet bang zijn, en ik misschien niet, en van mijn part de halve wereld niet, maar zoiets DOE JE NOU EENMAAL NIET.
Het is walgelijk disrespectvol.
Ja joh, de angst van mensen doet er niet toe, gewoon lekker provocerend daar gaan zitten te bidden in het Arabisch op de stoep van een belangrijk gebouw, met laptop e.d.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:26 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, een fatsoenlijk persoon gaat niet bidden in een rustig hoekje.![]()
![]()
Hij is een student aan een universiteit, is het dan zo vreemd om een laptop te hebben?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja joh, de angst van mensen doet er niet toe, gewoon lekker provocerend daar gaan zitten te bidden in het Arabisch op de stoep van een belangrijk gebouw, met laptop e.d.![]()
Grow some brains.
Ja disrespectvol ja, er zijn mensen daar die het niet zo hebben op dat soort gerij, daar moet je rekening mee houden. Net zo min als dat ik in een Marokkaanse Bazaar mijn crucifix tevoorschijn haal.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hij is een student aan een universiteit, is het dan zo vreemd om een laptop te hebben?
De Tweede Kamer is deze week zo goed als leeg; er is namelijk reces.
Hij was er met medestudenten op bezoek, en het was pauze. Alle reden om aan te nemen dat de zaal leeg was. Vervolgens gaat hij dan in een hoekje op een trap bidden en jij vind dat disrespectvol?
Sorry?![]()
![]()
Het is gewoon bidden. Totaal niet te vergelijken met een crucifix. Er zijn een miljard moslims op de wereld. Als je daar niet tegen kunt heb je pech.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja disrespectvol ja, er zijn mensen daar die het niet zo hebben op dat soort gerij, daar moet je rekening mee houden.
quote:Net zo min als dat ik in een Marokkaanse Bazaar mijn crucifix tevoorschijn haal.
De beproevingen in deze wereldse leven is moeilijk en zwaar dat als eerstequote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:50 schreef thloreg het volgende:
[..]
Wa aleikum salaam broeder. Mij gaat het erom dat hier iemand bewust provoceert door op plaatsen waar ieder weldenkend mens gewoon niet mag picknicken of in dit geval zijn gebed mag doen toch zijn zin probeert door te drijven onder het mom van "mijn geloof". Je weet donders goed dat de Koran ook nergens de verplichting schept dat je de wetten van het land waar je op dat moment bent,ondergeschikt maakt aan de Koran. Niet hier in Nederland, niet in Turkije en ook niet in Marokko!. Dat je het gebed wilt doen schept niet automatisch de verplichting dat je dan ook op dat moment alles laat vallen ten koste van. Dus stel je rijdt midden op de rijksweg en het is tijd voor het gebed,dan staat nergens aangegeven in de Koran dat je lekker midden op de rijksweg je auto mag stoppen, uit mag stappen en je gebed mag doen. In dit geval had de praktiserende broeder ook gewoon naar buiten kunnen lopen en ergens anders zijn gebed kunnen doen. Of de tijd in de gaten gehouden en gezorgd dat hij op tijd thuis was. I.i.g was dit niet de manier om je gebed te doen.
@ Meki:
sorry voor dit maar onder de Marokkaanse jeugd is heel weinig binding met het geloof itt ons Turken.
Dat is niet om nu negatief naar jouw te doen maar feitelijk is dit ook nog statistisch bewezen dat % de meeste Marokkanen helemaal niet zo praktiserend zijn als dat ze zeggen. Wat wel wordt gedaan is veelvuldig het Geloof gebruiken om de eigen zin vooral door te drijven. Die uitzonderingen daargelaten van broeders en zusters die wel zwaar praktiserend zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |