Of omdat hij net buiten beeld heel hard geknepen wordt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:11 schreef Gellius het volgende:
Émile kijkt treurig omdat hij zo slecht verkrijgbaar is in de Nederlanden.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:12 schreef Marble het volgende:
[..]
Of omdat hij net buiten beeld heel hard geknepen wordt.
Ik word dagelijks 24/7 geknepen* en dan trek ik óók zo'n hoofd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:18 schreef Gellius het volgende:
Hoe kom je daar nu toch bij Marble! Ben jij ooit wel eens geknepen? Ik twijfel daar aan.
DaMart is de enige die ik serieus neem. Voor die andere twee is het een soort van erebaantje.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:49 schreef Gellius het volgende:
TTK is toegerust met maar liefst drie moderatoren. Het is ook een stormloopsubforum, natuurlijk.
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:51 schreef Quir het volgende:
Welke zijn de andere twee?
Als hij op zijn moeder lijkt, dan komt hij gewoon op tijd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:07 schreef Lienekien het volgende:
Nou, Claudia. Het kan nu wel een keertje beginnen, hoor. Mijn collega is ook gewoon ruim een week voor de uitgerekende datum bevallen.
Hij kijkt alsof hij nog zin had in wat lekkers maar de winkel nét gesloten was.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:11 schreef Gellius het volgende:
Émile kijkt treurig omdat hij zo slecht verkrijgbaar is in de Nederlanden.
Exact.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom gaan winkels überhaupt dicht?
Kapitalist dat je er bent!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom gaan winkels überhaupt dicht?
Jij zoekt gewoon een Cartman.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:19 schreef Claudia_x het volgende:
Dus veel grappen over negers en joden en zo.
Gastouderopvang is kinderopvang binnen een gezinssituatie in de woning van de ouder of gastouder.quote:
En voor een You Tube-linkje om dit deel te markeren als het enige echte.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:39 schreef DonVincenzo het volgende:
Tijd voor een vies plaatje;
[ afbeelding ]
Kun je het alsjeblieft weghalen?quote:
Nee, ik was aan het werkquote:
Je bent naar Massive Attack geweest?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:49 schreef k_man het volgende:
[..]
En voor een You Tube-linkje om dit deel te markeren als het enige echte.
(En om nog even na te genieten van het concert gisteren).
Jij bent vast het slimste jongetje van de klas.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:45 schreef Quir het volgende:
[..]
Je bent naar Massive Attack geweest?
Gevat compliment, zonnetje.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij bent vast het slimste jongetje van de klas.
Card ja. Ik doe het consequent fout - stond ook altijd bij de verkeerde kast in de bieb.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:00 schreef DO2 het volgende:
[..]
Orson Scott Card, neem ik aan?
De boeken omtrentEnder
vond ik zeer vermakelijk. Of toch de eerste 3 in die serie.
En dat is onvervalste SF, toch?
De proloogserie op de Foundation is grotendeels vrij slap, maar een van de betere onderdelen is de poging van de planeer Aurora (gok ik) om onder die robotwetten uit te komen door de definitie van 'human being' zo smal te stellen dat alleen zijzelf erbinnen passen.quote:1. A robot may not injure a human being or, through inaction, allow a human being to come to harm.
2. A robot must obey any orders given to it by human beings, except where such orders would conflict with the First Law.
3. A robot must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.
Even gegoogeld, en ja dus. http://nl.wikipedia.org/wiki/Starship_Troopersquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:43 schreef Gellius het volgende:
Starship Troopers is gebaseerd op een boek van Heinlein, toch?
quote:Luidjes,
quote:It offers the largest colour display on any notebook, a generous13.3 inches, with a resolution of 1024 x 768 and up to 65,536 colours. The 64-bit PCI graphics processor, a first on a Toshiba notebook, and 2 MB video RAM
will make your video presentations fly smoother than ever before.
The productivity bonus of a166 MHz Intel Pentium® processor with MMXTM technology will hardly be lost on you. This is a new development in Pentium processing, that will revolutionise the way your multimedia applications play. And frankly it's probably a lot cheaper and easier than having all those add-ons you have had to put up with in the past.
The![]()
![]()
16 MB EDO RAM memory - expandable up to 144 MB - will make your professional tasks that much easier too. No more waiting around while the machine figures things out - the Tecra 740CDT thinks as fast as you do. And with a
2.1 billion byte hard disk drive you got more storage space than many high-end desktops.
Mooi! Zat er ook een vakje in voor het bewaren van versnaperingen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:52 schreef Gellius het volgende:
Ik wel, als platte tekst op mijn allereerste laptop. Dat waren nog eens tijden, mensen.
[ afbeelding ].
quote:No more waiting around while the machine figures things out - the Tecra 740CDT thinks as fast as you do.
Un long dimanche de fiancailles. Nog veel beter dan Amelie ook.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:46 schreef Quir het volgende:
Weet iemand zo snel 'n film à la Amélie?
Ziet er goed uit, even kijken of ik 'm nog op tijd binnen kan slepen vanavond.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:08 schreef Marble het volgende:
[..]
Un long dimanche de fiancailles. Nog veel beter dan Amelie ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed genoeg.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:32 schreef Gellius het volgende:
Maar ho eens even, un long dimanche de fiançailles lijkt in helemaal niets op Amélie, behalve dat Audrey Tautou in beide speelt.
Zelfde actreutel, zelfde regisseur/scenarist, zelfde quirky filmstijl... ULDDF staat niet voor niets officieus bekend als Amelie 2: Nieuwe Avonturen in de Loopgraven.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:32 schreef Gellius het volgende:
Maar ho eens even, un long dimanche de fiançailles lijkt in helemaal niets op Amélie, behalve dat Audrey Tautou in beide speelt.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:50 schreef Marble het volgende:
[..]
Amelie 2: Nieuwe Avonturen in de Loopgraven.
Da's toch meer iets voor in de puberteit, met een jointje erbij. Ik zou er nu niet meer aan beginnen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:58 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb zelfs 2001 A Space Odyssey nog niet gezien, over klassiekers gesproken. En ik ben nog wel zo benieuwd naar Hal.
Ik neem even waar voor Frollo. Hoewel God zelfs van negertjes houdt, bedenk dat wel. Misschien nog wel méér. Want zij kunnen er ook niets aan doen en zijn Hem daarom een welbehagen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Op de echofoto's had de baby trouwens verdacht dikke lippen. Als er straks een negertje een donkere meneer uit komt dan ben ik goed de klos.
Ik hou ook veel meer van negertjes. Ik wou zo vaak dat ik er zelf een was. Want:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:26 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik neem even waar voor Frollo. Hoewel God zelfs van negertjes houdt, bedenk dat wel. Misschien nog wel méér.
In mijn tijd noemden ze een 24/7 kopieershop gewoon overtrekpapier.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:36 schreef Z het volgende:
Vroegah had je op de Overtoom de Kinko's. Een kopieershop waar je 24-7 kon kopiëren, dat was nog eens geruststellend. Wanneer je maar wilde kon je kopiëren. Helaas is de shop gevallen.
En wie is je favoriete neger?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:35 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik hou ook veel meer van negertjes. Ik wou zo vaak dat ik er zelf een was. Want:
Mijn favoriete zanger is een neger. (Kanye West.)
Mijn favoriete zangeres is een neger. (Jennifer Hudson.)
Mijn favoriete acteur is een neger. (Denzel Washington.)
Mijn favoriete actrice is een neger. (Michelle Obama. "DAT IS TOCH GEEN ACTRICE," hoor ik je al roepen, met hese schelle stem van verbijstering. Oh nee? Eenieder die het zo lang met dat figuur uithoudt verdient zonder meer een Oscar.)
Dit kan geen toeval meer zijn. IK BEN GEBOREN IN EEN VERKEERD LICHAAM..
*op dramatische wijze met baksteen spiegel met bleekschetenhoofd in duizend stukjes slaat*
Nu weet ik hoe de baby van Claudia zich voelt..
quote:
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:35 schreef Marble het volgende:
de baby van Claudia
2001 is in alles superieur aan Moon. Dus ik zou er vooral wél aan beginnen. Zonder jointje.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:58 schreef ShadyLane het volgende:
Misschien is Moon wel vooral voor niet-SFliefhebbers leuk. Ik vond het sfeertje goed, de beelden, het acteerwerk, de muziek, allemaal dingen die niet specifiek zijn voor het genre. Of de film zich in SF-opzicht kan meten met de klassiekers kan ik niet beoordelen, dus ik geloof je direct.
Ik heb zelfs 2001 A Space Odyssey nog niet gezien, over klassiekers gesproken. En ik ben nog wel zo benieuwd naar Hal.
't Is nooit te laat voor een oversized shirt en straattaal.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:35 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik hou ook veel meer van negertjes. Ik wou zo vaak dat ik er zelf een was. Want:
Mijn favoriete zanger is een neger. (Kanye West.)
Mijn favoriete zangeres is een neger. (Jennifer Hudson.)
Mijn favoriete acteur is een neger. (Denzel Washington.)
Mijn favoriete actrice is een neger. (Michelle Obama. "DAT IS TOCH GEEN ACTRICE," hoor ik je al roepen, met hese schelle stem van verbijstering. Oh nee? Eenieder die het zo lang met dat figuur uithoudt verdient zonder meer een Oscar.)
Dit kan geen toeval meer zijn. IK BEN GEBOREN IN EEN VERKEERD LICHAAM..
*op dramatische wijze met baksteen spiegel met bleekschetenhoofd in duizend stukjes slaat*
Nu weet ik hoe de baby van Claudia zich voelt..
Bastards!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:36 schreef Z het volgende:
Vroegah had je op de Overtoom de Kinko's. Een kopieershop waar je 24-7 kon kopiëren, dat was nog eens geruststellend. Wanneer je maar wilde kon je kopiëren. Helaas is de shop gevallen.
Ik herinner me dat een groot deel erg traag gaat en een te hoog psychedelisch gehalte heeft.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:41 schreef DO2 het volgende:
[..]
2001 is in alles superieur aan Moon. Dus ik zou er vooral wél aan beginnen. Zonder jointje.
Erotisch he?quote:
Het woord avatar betekent toch zoiets als representatie van jezelf?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:44 schreef Gellius het volgende:
[..]
O, het is er één met humor, zie ik nu. Nee, het is hoogst ergerlijk.
Wel fijn dat we nu eens aan dezelfde kant staan.quote:
Is dat Sol?quote:
Het is een heel trage film, inderdaad. Een erg lange film, ook. En hij verveelt me geen moment.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik herinner me dat een groot deel erg traag gaat en een te hoog psychedelisch gehalte heeft.
Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik de film gezien heb. Zonder joint, vanzelfsprekenderwijs.
Twee negers, door Liefd' aaneengeklonken. Schitterend èn voordelig. Wat wil je nog meer?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:12 kwam Batuwu_Griekgriek uit zijn luie stoel :
Ik denk nog steeds regelmatig met nederige dankbaarheid terug aan de Siamese negertweeling die we een keer op nog geen honderd meter van mijn huis zagen lopen. Waarlijk een (hét!) hoogtepunt in mijn leven.
Jij hebt goed naar AbFab gekeken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:53 schreef Marble het volgende:
Maar goed laten we het weer over de ongeboren telg van Claudia hebben, want nu het een neger is vind ik het opeens wél een natuurwonder en mooi en emotioneel en prachtig en ontroerend en life-affirming en een mirakel.
Aldus. Mag ik hem een keer lenen om te gaan stadten? Negerbaby's zijn echt hét ultieme mode-accessoire, ik ben meteen 10x hipper als ik er zo één heb ("NOG TIEN KEER HIPPER MARBLE DAT KAN TOCH HELEMAAL NIET??????" hoor ik jullie al roepen met schelle hese stem van verbijstering. In theorie niet nee, het universum zal misschien imploderen, maar ge weets: wie mooi wil zijn moet pijn lijden.)
Dat ik foto's had gemaakt.quote:
Que? Ik heb het van Angelina J. en Paul de L. hoor.quote:
Denkfout. Mèt foto's zie je naderhand enkel de imperfecties. De vergroeide heuplijn, die te soepel loopt. Het logo van de Dekamarkt, onscherp. Nee: herinnering. Die je-ne-sais-quoi sepiakwaliteit die de neger nèt die sentimentele edge geeft.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:17 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Dat ik foto's had gemaakt.
Dan hebben die het weer van AbFab.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:17 schreef Marble het volgende:
[..]
Que? Ik heb het van Angelina J. en Paul de L. hoor.
Ik begrijp je punt niet helemaal. Hoe meer negers hoe beter, zou ik denken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:19 schreef k_man het volgende:
De hedendaagse neger brengt ons in verwarring, zo concludeerde ik laatst al.
Vroeger had je de basketballneger, de atletiekneger, de voetbalneger, enz. Kortom de sportnegers. Daarnaast had je de trommelneger, de dansneger, de rapneger, enz. Kortom de muzieknegers. Dat was overzichtelijk.
Nu heb je de comedyneger, de politiekneger, de kunstneger, de schrijfneger, enz, enz, enz. Er is geen peil meer op te trekken.
Help!
Nou het moet wel een béétje exclusief blijven. Als iedereen neger was, hoe kan de politie dan nog de criminelen en de onschuldigen uit elkaar houden? En hoe kun je dan nog zien wie wie is in het donker?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:27 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt niet helemaal. Hoe meer negers hoe beter, zou ik denken.
Ik verbind er ook geen waardeoordeel aan. Het is verwarrend, het is minder overzichtelijk, maar is dat goed of slecht? Ik zou het één noch het ander durven stellen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:27 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt niet helemaal. Hoe meer negers hoe beter, zou ik denken.
Goed punt. Dan hebben we dus muzieknegers, sportnegers, mensenrechternegers en wellicht comedynegers als hoofdsoorten. Althans van de bekende negers. Daarnaast hebben we nog de anonieme hongerneger.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:29 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
De politiekneger valt gewoon onder de derde hoofdsoort: de mensenrechtenneger. Kunst- en schrijfnegers bestaan helemaal niet. Comedynegers, daar heb je een goed punt. Ik denk dat beeer daar meer van weet.
Mijn gezelschap nodigde daar niet echt toe uit, en om nou wildvreemden aan te gaan spreken...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:51 schreef Marble het volgende:
In de bioscoop mag je elkaar stiekem kusjes geven in het donker.
Ik maak graag een onderscheid tussen oude dames (gebakjes eten in café de Krom op de Utrechtsestraat) en ouwe wijven (90% van de mensen die het Ketelhuis en Cinecenter bezoeken).quote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:52 schreef Marble het volgende:
Oude dames heet dat meneer Tim. Ouderdom verdient ons respect.
Ik heb vanavond trouwens een kwartiertje gegniffeld om de pijp. En nu ook weer.quote:
Die zwarte geschiedenis ligt gelukkig achter me.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:29 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Comedynegers, daar heb je een goed punt. Ik denk dat beeer daar meer van weet.
Je hebt er één aangeschaft?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 01:56 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik heb vanavond trouwens een kwartiertje gegniffeld om de pijp. En nu ook weer.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:46 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Enfin, ik moet vannacht wellicht een bevalling begeleiden dus dit was hem weer even wat betreft mijn aanwezigheid hier. Welterusten.
Ik ben nu 2x in de Melkweg Cinema geweest, en daar is gewoon helemaal niemand.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:52 schreef Z het volgende:
MeneerTim was zeer waarschijnlijk naar een Franse praatfilm. Daar is de 'ouwe wijven' dichtheid altijd enorm, vooral in het Cinecenter en het Ketelhuis inderdaad.
Mijn Voormalige Nieuwe Grote Liefde had een Cineville-pas, dus ik had me er al op ingesteld dat films bezoeken mijn nieuwe hobby ging worden, maar nu moet ik zelf iets gaan verzinnen. Iemand nog suggesties?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:11 schreef Z het volgende:
Ik ga nooit meer naar de film.
Dat is een leuk zaaltje inderdaad.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik ben nu 2x in de Melkweg Cinema geweest, en daar is gewoon helemaal niemand.
Gastouderschap?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Mijn Voormalige Nieuwe Grote Liefde had een Cineville-pas, dus ik had me er al op ingesteld dat films bezoeken mijn nieuwe hobby ging worden, maar nu moet ik zelf iets gaan verzinnen. Iemand nog suggesties?
Ik laatst naar Pranzo di Ferragosto. Mijn vrouwtje wou die zó graag zien, maar ongelofelijk, wat viel die tegen.quote:
Dat zou wel mooi zijn. Ooit had Batuwu zich opgeworpen als mijn mentor, en dan zou ik nu zijn opvolger wat kunnen bijleren. Ik denk alleen dat Claudia principiele bezwaren heeft vanwege mijn bijdrage aan het CDA verkiezingsprogramma in Amsterdam.quote:
Ja. Geen nieuwerwetse fratsen, gewoon hardcore circus.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:27 schreef Lienekien het volgende:
En dat is circus met clowns? En dieren?
Mijn vader woonde daar in de buurt. Ik raakte er maar gedeprimeerd van. Megabioscoop, kleine zaaltjjes en een hoop boeren.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:23 schreef Frollo het volgende:
Heel soms (lees: 1 keer in de 2 jaar) gaan we naar Cinemec in Ede. Daar kun je met de auto tot praktisch aan de deur komen, da's wel makkelijk.
Laat me raden: weg met de koopzondag?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk alleen dat Claudia principiele bezwaren heeft vanwege mijn bijdrage aan het CDA verkiezingsprogramma in Amsterdam.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:37 schreef Gellius het volgende:
Let op mijn kraagje. En mijn in vervoering saâmgevouwen handjes.
Zo vol zit de tent tegenwoordig niet meer.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:37 schreef Gellius het volgende:
Ik ben één keer in mijn leven naar het circus geweest. Dat wàs wat hoor! Clowns! Olifanten! Tijgers! Acrobaten!
[ afbeelding ]
Let op mijn kraagje. En mijn in vervoering saâmgevouwen handjes.
Ja, ik ga ook liever naar het filmhuis, met een mooie tripel tot besluit. Maar soms weegt het feit dat je met de auto praktisch tot de deur kunt komen zwaarder.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn vader woonde daar in de buurt. Ik raakte er maar gedeprimeerd van. Megabioscoop, kleine zaaltjjes en een hoop boeren.
Nee, dat valt mee. Gewoon de regels naleven. Dus: wel koopzondag waar het mag en waar het toeristisch gebied is, maar niet het benoemen van wijken tot toeristisch gebied waar een toerist nog niet dood gevonden zou willen worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat me raden: weg met de koopzondag?
Dat betekent dus dat je op zondag alleen naar de Kalverstraat kunt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nee, dat valt mee. Gewoon de regels naleven. Dus: wel koopzondag waar het mag en waar het toeristisch gebied is, maar niet het benoemen van wijken tot toeristisch gebied waar een toerist nog niet dood gevonden zou willen worden.
quote:"Er wordt gezegd dat zondagsrust achterhaald is. Maar de mens heeft een natuurlijke behoefte aan rust'', aldus Arda Gerkens (SP).
Ja, hoe kan ik nou rusten als jij een beetje herrie gaat lopen maken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp wel waarom mensen op zondag rust willen. Wat ik niet begrijp is de fascistoïde drang om die rust aan anderen op te leggen.
Het gaat niet om het recht om op zondag herrie te maken, toch? Maar om dingen te kopen. Ik maak nooit herrie bij het afrekenen van een kilozak winterpenen of een recente Nederlandse vertaling van één van de delen van de Rougon-Macquart cyclus. (quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, hoe kan ik nou rusten als jij een beetje herrie gaat lopen maken.
Je wilt toch wel één dag in het weekend over de Vismarkt kunnen lopen zonder al die vervelende mensen met kinderwagens en veel te veel tassen met veel te veel onzinnige troep.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:29 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het gaat niet om het recht om op zondag herrie te maken, toch? Maar om dingen te kopen. Ik maak nooit herrie bij het afrekenen van een kilozak winterpenen of een recente Nederlandse vertaling van één van de delen van de Rougon-Macquart cyclus. ()
Kàn. Maar ik kàn ook dat op zaterdag en zondag willen doen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wilt toch wel één dag in het weekend over de Vismarkt kunnen lopen zonder al die vervelende mensen met kinderwagens en veel te veel tassen met veel te veel onzinnige troep.
OKEE, 4 DAGEN PER WEEK GEEN WINTERPENEN, BEN JE DAN GELUKKIG.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:37 schreef Gellius het volgende:
Je draait het om. Waarom zou je uitgerekend op één dag in de week géén zak winterpenen mogen kopen? Daar is toch helemaal ratio voor, anders dat de kerk ooit graag de aandacht op zichzelf wilde vestigen? Ik heb daar niks mee te maken.
Het frappante is dat ik op zondag altijd maar met moeite bij mijn verzorgpony kon komen omdat de hordes zwartekousen de weg blokkeerden terwijl ze gezamenlijk op weg waren naar de kerk.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, allereerst kan je natuurlijk zeggen dat de rust alleen bij gratie van anderen bestaat.
Ook als ik mijn libertarische pet afzet vind ik dat een merkwaardig argument. Waarom zou het voor kleine middenstanders per definitie beter zijn als ze op zondag niet open mogen? Je ontneemt ze elke week één dag om omzet te genereren. Overigens sluiten veel kleine middenstanders niet alleen op zondag hun winkel, maar ook op maandag. Klaarblijkelijk hebben ze daar de politiek niet voor nodig.quote:Verder heb je natuurlijk het klassieke kleinemiddenstanderswordengedwongenomelkedagopentezijn argument, maar als libetarier doet je dat vast weinig.
Vooruit, maar dan wel elke dag braaf voorlezen uit The Fountainhead.quote:Maar goed, kan je dit soort standpunten hebben in een gastouder of niet?
Wat is dat nou voor flauwekul. Waarom is wat jij wilt wel leidend en doet het er niet toe wat een ander wil?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:38 schreef Gellius het volgende:
[..]
Kàn. Maar ik kàn ook dat op zaterdag en zondag willen doen.
Dat is een merkwaardige omkering. Hij vraagt toch niet om een verplichting voor winkeliers om op zondag open te zijn?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor flauwekul. Waarom is wat jij wilt wel leidend en doet het er niet toe wat een ander wil?
Jij wil iets niet. En dat ligt geheel binnen jouw vrijheden. Jij hoeft niet te winkelen op zondag, zelfs niet als de winkels open zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor flauwekul. Waarom is wat jij wilt wel leidend en doet het er niet toe wat een ander wil?
Ik wil ook iets wél, namelijk rustig door de stad kunnen lopen op zondag. En dat kan dus niet als het altijd koopzondag is.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:13 schreef Gellius het volgende:
[..]
Jij wil iets niet. En dat ligt geheel binnen jouw vrijheden. Jij hoeft niet te winkelen op zondag, zelfs niet als de winkels open zijn.
Ik wil iets wèl. En het verwezenlijken daarvan ligt niet binnen mijn vrijheden als de openingstijden worden verengd. Ik zal niet kunnen winkelen die dag. Dus wiens wil is hier nu leidend?
Precies. Minder wetjes en regels dus.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister, zei Goethe al.
Je wil ook wel eens ergens koffiedrinken op zondagmiddag. En dat doe je niet in Beijum.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:29 schreef Gellius het volgende:
Hm, Groningen is dan wel erg veranderd sinds ik er woonde. Zelfs hier in Amsterdam is niet iedere straat een winkelstraat.
Je kan wisseldiensten draaien met beder. En dankzij Baboon heb je op zondag toch niets te doen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:22 schreef Gellius het volgende:
Ja ja, zoete broodjes bakken en over een maand sta ik een flesje op te warmen en Jimmy streng toe te spreken, zeker.
Waar zijn de dagen dat IR het verder altijd standaard met mij eens was.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:34 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Je kan wisseldiensten draaien met beder. En dankzij Baboon heb je op zondag toch niets te doen.
Je wil dus die arme koffietentuitbaters hun zondagsrust ontnemen?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wil ook wel eens ergens koffiedrinken op zondagmiddag. En dat doe je niet in Beijum.
Zondag (mits geen koopzondag) is de enige keer dat je het overdag nog eens zou wagen om voor je plezier door de Herestraat te wandelen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:38 schreef Gellius het volgende:
Die huisgenote was een onopgevoed stuk vreten en natuurlijk is dit een geheel andere situatie. Jij kan midden in de nacht moeilijk naar een hotel gaan om te slapen als je huisgenoot teveel herrie maakt. Je kan wel op zondag door het Noorderplantsoen wandelen in plaats van de Herestraat (dat lijkt me nog veel leuker ook).
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:39 schreef Gellius het volgende:
[..]
Waar zijn de dagen dat IR het verder altijd standaard met mij eens was.
Áls je ambtenaar moet worden, dan sowieso gemeenteambtenaar.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:47 schreef Gellius het volgende:
Benieuwd of zodiakk me weer naar de dark side weet te trekken.
Toevallig heeft de crack dealer bij mij in de straat op zondagmiddag open huis. Het is best gezellig hier.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:31 schreef Lienekien het volgende:
Je wil ook wel eens ergens koffiedrinken op zondagmiddag. En dat doe je niet in Beijum.
Mijn collega's klassieke talen hadden het over jou! Iets over de toon van een discussie en jouw inbreng of reactie daarop. Ik zei alleen maar heel terloops: 'oh, die ken ik'.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:45 schreef ShadyLane het volgende:
Het onderwerp doet me weinig. De christenen doen ons wel ergere dingen aan dan dat ik geen pak melk kan gaan kopen op elk moment dat ik dat wil.
Die Spartacusfoto daarentegen, die doet wat met een mens!
I know. Het zit gewoon heel erg in mijn systeem om op zondag niet naar de winkel te gaan (wat ik verder die dag ook voor lasterlijke zaken doe). Bovendien eet ik op zondag meestal bij mijn gewaardeerde oma, waardoor ik ook geen reden heb om boodschappen te doen (en daarnaast maak ik eigenlijk altijd eten voor twee dagen want er zit nog steeds een zeer aanwezige student in me)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:33 schreef mane het volgende:
IR, jouw standpunt is gewoon het gevolg van je opvoeding en de christelijke indoctrinatie die heeft plaatsgevonden. Bij mij is dat ook zo, maar de uitkomst is anders.
Ik heb me inmiddels al meermalen gerealiseerd dat het handiger was geweest een pseudoniem te gebruiken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:39 schreef mane het volgende:Mijn collega's klassieke talen hadden het over jou! Iets over de toon van een discussie en jouw inbreng of reactie daarop. Ik zei alleen maar heel terloops: 'oh, die ken ik'..
Ik vind dit eigenlijk wel een leuke post die reacties verdient.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:15 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Werken op zondag is dehumaniserend. Vrouwtjes en scholieren die al in de winkel werken, en zodoende een moderne slaaf zijn, moeten dit nu ook nog eens in het weekend en 's avonds doen. Wat blijft er dan van hun al niet al te beste leven over? Ik weet zeker dat niemand in dit topic zelf op deze tijden zou willen werken. En dat is waarom die gewichtige libertariërs zo hypocriet zijn. Deze hele discussie is een voorbeeld van hoe de bourgeois vindt dat het proletariaat zich naar hem moet schikken.
Haha, ik word nu wel nieuwsgierig.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:49 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik heb me inmiddels al meermalen gerealiseerd dat het handiger was geweest een pseudoniem te gebruiken.
Een variant op cafétariamodel.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:52 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb de term 'snackbarvariant' gebruikt mbt de plannen voor een nieuwe inrichting van ons vak. Vanaf nu kleeft die smet voor eeuwig aan mijn naam.
Ik heb lange tijd een onbehaaglijk gevoel gehad als ik bij anderen ging eten en er werd niet gebeden. Zo'n gebed is toch een mooi startsein om aan te vallen. Een startsein zonder welke er chaos heerst. En Goddeloosheid. Bidden, lezen en danken tijdens de maaltijd. Het zou verplicht moeten worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:33 schreef mane het volgende:
IR, jouw standpunt is gewoon het gevolg van je opvoeding en de christelijke indoctrinatie die heeft plaatsgevonden. Bij mij is dat ook zo, maar de uitkomst is anders.
Toen ik op mijn 18e voor het eerst op zondag mijn eigen gang ging, en dus om vier uur 's middags in een cafeetje koffie zat te drinken, was dat een surrealistische ervaring. Heb ik nog heel lang gehad. Maar het went en ik genoot er ongelooflijk van. Nu is het normaal geworden en dat is ook wel weer een beetje jammer. Toch vind ik het nog steeds heerlijk dat ik op zondag kan doen wat ík wil en niet wat anderen voor mij bepaald hebben. Vooral als ik even langs mijn ouders ben geweest en me weer goed kan herinneren hoe het vroeger was. Als kind vond ik zondag de minst leuke dag van de week, nu vind ik zondag geweldig.
Ik vind het een domme, aanmatigende en neerbuigende post, die geen aandacht waard is. Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. Fijn hé, dat we daar vrij in zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:50 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een leuke post die reacties verdient.
Het zou een leuke post geweest zijn die reacties verdiende als hij pakweg in 1890 geplaatst was, in de context van die tijd.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:50 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een leuke post die reacties verdient.
Was dat weer in een onderwijsblad? Of kunnen we het nazoeken?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:12 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, Lienekien, maar ik bedoelde er iets anders mee. Iemand anders, die ook al -zij het wat subtieler- over friterijen begint, zegt het zo: "Het close readen is in een tijd van poltieke one-liners en snelle-snackbar-consumentisme een ambacht om trots op te zijn en te koesteren; in ons vak doen wij dat bij uitstek en dient dat volgens mij intact te blijven."
Het is nu juist hartstikke hot! De PvdA zakt en zakt en Wilders' club is al bestempeld tot 'nieuwe arbeiderspartij'.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:14 schreef Gellius het volgende:
Het zou een leuke post geweest zijn die reacties verdiende als hij pakweg in 1890 geplaatst was, in de context van die tijd.
Ik moest die zin drie keer lezen. Maar ik ben dan ook zo verkouden dat ik weer aan het internetbestellen ben geslagen om mezelf een beetje op te beuren.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:12 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, Lienekien, maar ik bedoelde er iets anders mee. Iemand anders, die ook al -zij het wat subtieler- over friterijen begint, zegt het zo: "Het close readen is in een tijd van poltieke one-liners en snelle-snackbar-consumentisme een ambacht om trots op te zijn en te koesteren; in ons vak doen wij dat bij uitstek en dient dat volgens mij intact te blijven."
Dat is ook een vloek van deze tijd, het idee dat alles maar een nut moet hebben.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind w.v.t.t.k. over het algemeen tamelijk overbodig.
Decadent of joods. Het zal toch in ieder geval duidelijk zijn dat je hier te maken hebt met een stel elitaire snobs.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:03 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Ik verwijt jullie decadentie, en Batawu verdenk ik ervan joods te zijn.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:31 schreef ShadyLane het volgende:
We mogen een boek uitzoeken als kerstpakket.
Ook op zondag staan er nietjes vol met fietsen voor je huis, rijden er trams en metro's en bussen, zijn de restaurantjes, cafés en bioscopen geopend en worden er vaak evenementen georganiseerd. In de stad woon je nu eenmaal met elkaar op een kluitje. Als je rust wilt, kun je naar Harskamp verhuizen. Het is daar niet wettelijk verboden om op zondag te klussen, te tuinieren of een terrasje te pakken, maar je buren zullen je er wel om haten. Daar heb je dus de sociale controle die het dorpse leven op zondag zo 'aangenaam' maakt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:43 schreef k_man het volgende:
Aan de ene kant vond ik het erg leuk om aan een levendige straat te wonen, midden in het stadsleven. Aan de andere kant was het na een vermoeiende werkweek en alle heisa in de straat op zaterdag, heerlijk als het op zondag gewoon eens lekker rustig was.
Dat heb je niet. Sommige winkels zijn tot 18:00 uur open, andere winkels tot 21:00 of zelfs 22:00 uur. Bovendien is de ene winkel op maandag gesloten en de andere niet. Dan zijn er nog winkels met zondagsopeningen, zoals de Ikea en bij uitzondering winkels als de Praxis en meubelboulevards. Als we naar een restaurant willen kijken we online op welke dagen het gesloten is. Waarom zou die bereidwilligheid er niet zijn in het geval van een winkel?quote:Daarbij vind ik het ook wel prettig dat je nu enigszins een idee hebt wanneer de winkels open zijn.
Aan de ene kant zal de zondag de zaterdag ontlasten. Wie fulltime werkt kan nu alleen op zaterdag (en koopavond) de stad in om te winkelen. Als de bakker ook op zondag open is, hoeft niet iedereen op zaterdagochtend verjaardagstaart in te slaan. Aan de andere kant: als de zondag een tweede zaterdag wordt, dan betekent dat dus dat men daar behoefte aan heeft. Democratisch, nietwaar?quote:De zondag zal zich ontwikkelen tot een soort tweede zaterdag.
De kleine ondernemer zou wel flink dom zijn als hij zijn openingstijden zo onduidelijk of wisselvallig zou maken dat zijn klanten wegblijven.quote:De kleine ondernemer wil echter geen zeven dagen per week werken in z'n eenmanszaak, dus die gooit - na de maandag - de tent ook dinsdag dicht. Of woensdag. Of misschien toch niet. Of alleen in de oneven weken.
Jij spreekt nooit op zaterdag af?quote:Het is daarnaast ook wel fijn dat zo ongeveer iedereen op zondag vrij is. Dat maakt met mensen afspreken / evenementen organiseren makkelijker.
Nonsens. Zaterdag en zondag was bij mij in de straat een wereld van verschil. Zaterdagmiddag stervensdruk met winkelend publiek, zondagmiddag kon je een kanon afschieten. Het één was erg fijn, maar het ander ook. Het één zonder het ander was veel minder fijn geweest.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ook op zondag staan er nietjes vol met fietsen voor je huis, rijden er trams en metro's en bussen, zijn de restaurantjes, cafés en bioscopen geopend en worden er vaak evenementen georganiseerd.
Het is mij over het algemeen nu wel duidelijk. Alle winkels sluiten om 18:00, behalve de supermarkten. Maandagochtend zijn de meeste winkels dicht, behalve de supermarkten. Zondags zijn de winkels dicht, behalve als er koopzondagen zijn.quote:Dat heb je niet. Sommige winkels zijn tot 18:00 uur open, andere winkels tot 21:00 of zelfs 22:00 uur. Bovendien is de ene winkel op maandag gesloten en de andere niet. Dan zijn er nog winkels met zondagsopeningen, zoals de Ikea en bij uitzondering winkels als de Praxis en meubelboulevards.
Moet de winkelier nu naast zijn eenmanszaakje ook nog een website bij gaan houden? En moet de consument voor hij de stad in gaat een aanvalsplan maken waarbij hij van elke winkel die misschien bezocht zal worden van tevoren checkt of die eigenlijk wel open is en zo ja hoe laat om vervolgens uit te vogelen op welke dag alle mogelijk te bezoeken winkels open zijn en in welke volgorde deze bezocht moeten worden om optimaal van de openingstijden gebruik te kunnen maken? Een dagje shoppen wordt zo wel heel omslachtig.quote:Als we naar een restaurant willen kijken we online op welke dagen het gesloten is. Waarom zou die bereidwilligheid er niet zijn in het geval van een winkel?
De kleine ondernemer op de hoek kan daar heel duidelijk in zijn: elke week geopend van woensdag t/m zondag, want deze ondernemer is vooral afhankelijk van passanten. De kleine ondernemer op de andere hoek is christelijk en is open van dinsdag t/m zaterdag. De volgende kleine ondernemer heeft vooral rijke tweeverdieners als klanten en is zeven dagen per week open, maar alleen 's avonds en in het weekend. Chaos.quote:De kleine ondernemer zou wel flink dom zijn als hij zijn openingstijden zo onduidelijk of wisselvallig zou maken dat zijn klanten wegblijven.
In kleinere kring wel, maar bij het organiseren van een activiteit voor een grotere groep is in mijn ervaring de zondag de perfecte dag.quote:Jij spreekt nooit op zaterdag af?
En dat zonder ook maar één vagijn uit het morgenland.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:08 schreef JAM het volgende:
Natuurlijk niet. Dat soort dingen als bloggen houd ik nog geen tien dagen vol, zoals wel gebleken is. Ik ben daar toch allemaal veel te lui en wispelturig voor.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:13 schreef JAM het volgende:
Buiten dat om heb ik gisteren voor het eerst sinds een lange tijd (na de verloren zaalvoetbalwedstrijd van de Nieuwe Filosofische Kring tegen de Landbouwkring) een grote schare blote mannen bij elkaar gezien. Het viel me op wat een afschuwelijk lelijke geslachten sommige jongens hebben, werkelijk! Dat er vrouwen zijn die die dingen in hun mond nemen, daar moet je toch niet aan denken? Gaddamme zeg! Er zat er eentje bij met wel zulke dikke aders erop, dat je ze zag kloppen. Weer een ander had een voorhuid waar je 't verzameld werk van Kafka in Baskerville Old Face, 12pt,- anderhalve regelafstand op kwijt zou kunnen. Die nutteloze lap vlees was zowaar langer dan de rest van het gebeuren. Nee, dan voelde ik me toch verdomd prettig met m'n besneden, biggetjesroze penis die zich perfect zou lenen voor liefdevolle, homo-erotischescenes in de betere ARTHOUSE films.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:45 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Hè lekker mensen, een politieke discussie. Zodiakk zal zo met een vlammend post-modern betoog komen over de zalvende rol van het rijk in deze kwestie.
Met uitzondering van de echt grote steden, is een ambtelijke carriere nastreven bij een gemeente wel een beetje laag mikken. Maar voor een luie, zondagsrust op prijs stellende provinciaal kan ik me best voorstellen dat gemeenteambtenaren het neusjes van de zalm zijn. Maar het is niet te laat voor je, I.R. Ik denk dat jij heel goed kan gedijen bij het Rijk. Je moet meer willen dan een beetje rommelen met APV's en stuivers poetsen. Als je écht aan de knoppen wil zitten dan kom je naar het Rijkquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Áls je ambtenaar moet worden, dan sowieso gemeenteambtenaar.
Hoe ziet de top zoveel eruit dan?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:47 schreef Z het volgende:
Je bent van één van de top avatars op fok in de middelmoot beland zodiakk.
Wordt arthouse porno niet juist gekenschetst door met bossen schaamhaar omringde smegma slurven, omdat dat zo lekker echt is? Ik weet het niet hoor, ik kijk alleen oppervlakkige hollywood porno.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:13 schreef JAM het volgende:
Nee, dan voelde ik me toch verdomd prettig met m'n besneden, biggetjesroze penis die zich perfect zou lenen voor liefdevolle, homo-erotischescenes in de betere ARTHOUSE films.
Jij, Gellius en ik denk ik. Weet ik veel.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe ziet de top zoveel eruit dan?
Ha, speknek.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Wordt arthouse porno niet juist gekenschetst door met bossen schaamhaar omringde smegma slurven, omdat dat zo lekker echt is? Ik weet het niet hoor, ik kijk alleen oppervlakkige hollywood porno.
Ik heb de hele nacht overgegeven omdat ik na het avondeten nog zo nodig kaasjes van onze delicatessenman moest eten. De hond begon om 5 uur vanochtend al te blaffen omdat vriendlief hem ineens ander voer heeft gegeven en zijn darmen daardoor van slag zijn. 'Waar ben ik in vredesnaam aan begonnen?' vraag ik me nu al regelmatig af.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:17 schreef Z het volgende:
Ik zal je niet vertellen over mijn ochtend met de kids, dan sla je aan het twijfelen denk ik zo. Het was er echt eentje om heel snel te vergeten.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:58 schreef ShadyLane het volgende:
"Watching the animals as they returned to the same spot to collect food each night, Mr Rodriguez decided on his dream shot.
He eventually captured it using a photographic trap that included a motion sensor and an infrared barrier to operate the camera."
Te gek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |