abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74149278
Van de zomer heb ik een bedrag van rond de 100 euro ontvangen op mijn spaarrekening. Dit geld was afkomstig van een bedrijf. Nu heb ik een brief van de ABN binnen gekregen met de vraag of ik het geld terug wil boeken. Opzich heb ik daar absoluut geen problemen mee want het is niet mijn geld. Maar nu is die rekening waar het op is gestort geen betaalrekening dus dat kan niet zomaar. Er staat in de brief van de ABN dat als die rekening geen betaalrekenings is ik naar mijn eigen bank toe moet gaan om het op te lossen.
Ik heb toen even met de ABN gebeld en gezegd dat ik weinig zin had om tijd vrij te gaan maken om naar mijn eigen bank te gaan om problemen van een ander op te gaan lossen. Nu werd mij dus op een snauwende toon door een vrouw duidelijk gemaakt dat ik dat dus wel moest doen. Je begrijpt dat ik nu helemaal geen interesse meer in heb om hun probleem op te gaan lossen.

Wat zijn hier nou mijn rechten in? Als ik het geld niet terug laat boeken, wat voor een consequenties zullen hier dan aan zitten? Gaan ze me dan dwingen ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 28-10-2009 15:03:05 ]
pi_74149367
Ze kunnen naar de rechter stappen inderdaad. Maar het geld staat op je spaarrekening neem ik aan? Dan schrijf je dat toch over naar je betaalrekening en maak je het over naar die rekening van het bedrijf?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:15:52 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_74149380
Het is je eigen geld niet, dus je hoort het gewoon terug te geven als dat gevraagd wordt. Dat er dan een tripje naar de bank aan vast zit is dan jammer.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_74149410
Je had niet moeten bellen Brief was waarschijnlijk niet aangetekend... ?
pi_74149487
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef Dennis101 het volgende:
Ze kunnen naar de rechter stappen inderdaad. Maar het geld staat op je spaarrekening neem ik aan? Dan schrijf je dat toch over naar je betaalrekening en maak je het over naar die rekening van het bedrijf?
Ja dat kan dus niet. Het moet met dezelfde rekening teruggeboekt worden. Anders had ik dat wel gedaan.
pi_74149513
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef Zeroku het volgende:
Het is je eigen geld niet, dus je hoort het gewoon terug te geven als dat gevraagd wordt. Dat er dan een tripje naar de bank aan vast zit is dan jammer.
Maar ik ga er geen tijd voor vrij maken. Zoals het er nu naar uit ziet heb ik er volgende week geen tijd voor.
pi_74149536
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:16 schreef Hydrogeny het volgende:
Je had niet moeten bellen Brief was waarschijnlijk niet aangetekend... ?
Ze hebben geen gegevens gevraagd tijdens het telefoongesprek. De brief was idd niet aangetekend.
pi_74149591
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ja dat kan dus niet. Het moet met dezelfde rekening teruggeboekt worden. Anders had ik dat wel gedaan.
Wat een onzin, ik neem aan dat de vraag van terugschrijving komt van het bedrijf, kan je toch gewoon het bedrag terugstorten en dan in beschrijving zetten van onterecht gestort op rekening 1234 ofzo.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:21:40 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74149613
Aangetekende brief terug sturen: ik maak het dan en dan over, vanaf mijn betaalrekening.

Het is niet jouw fout dus jij hoeft niet het slachtoffer te worden van hun gebrek aan flexibiliteit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_74149666
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:21 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik neem aan dat de vraag van terugschrijving komt van het bedrijf, kan je toch gewoon het bedrag terugstorten en dan in beschrijving zetten van onterecht gestort op rekening 1234 ofzo.
Zo staat het niet in de brief. Die vrouw aan de lijn kwam ook niet met dat idee tijdens het telefoongesprek. Ik moest van haar naar mijn eigen bank toe met de brief.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 28-10-2009 15:03:45 ]
pi_74149724
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zo staat het niet in de brief. En die allochtoonse vrouw aan de lijn kwam ook niet met dat idee tijdens het telefoongesprek. Ik moest van haar naar mijn eigen bank toe met de brief.
Ik zou het gewoon zo doen als ik zei, het gaat er toch om dat het bedrijf zijn geld terugkrijgt? Bel anders het bedrijf op (als je achter hun gegeven kan komen) en zeg dat het geld naar hun over maakt.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:24:54 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74149739
Gewoon even gaan regelen. Is goed voor je karma.
The love you take is equal to the love you make.
pi_74149788
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:24 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon zo doen als ik zei, het gaat er toch om dat het bedrijf zijn geld terugkrijgt? Bel anders het bedrijf op (als je achter hun gegeven kan komen) en zeg dat het geld naar hun over maakt.
Ik wil het best zo doen. Maar het bedrijf waar het om gaat is volgens mij best groot. Ik zie het dan wel gebeuren dat ik het geld terugboek met een ander rekeningnummer en dat ze vervolgens mij nog blijven bestoken dat ik geld aan hun schuldig ben.
Kijk, ik wil het probleem best oplossen maar ik ga er niet een halve dag voor vrij maken.
pi_74149840
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik wil het best zo doen. Maar het bedrijf waar het om gaat is volgens mij best groot. Ik zie het dan wel gebeuren dat ik het geld terugboek met een ander rekeningnummer en dat ze vervolgens mij nog blijven bestoken dat ik geld aan hun schuldig ben.
Kijk, ik wil het probleem best oplossen maar ik ga er niet een halve dag voor vrij maken.
Als jij in het betalingskenmerk zet wat je terugboekt en het bedrijf komt later toch nog zeuren kan je heel makkelijk aantonen dat jij dat geld hebt overgemaakt.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:29:46 #15
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_74149926
TS ziet allemaal problemen die er (nog lang) niet zijn, schitterend!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:33:46 #16
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_74150064
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:29 schreef TeleluvR het volgende:
TS ziet allemaal problemen die er (nog lang) niet zijn, schitterend!
Vooruit denken heet zoiets .
A little knowledge is a dangerous thing.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:35:01 #17
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_74150101
Staat er nog geen zwarte auto met twee inzittenden voor je deur geparkeerd? Ik zou maar oppassen als ik jou was. Dit zie je ook altijd in films.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:36:44 #18
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_74150145
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nu werd mij dus op een snauwende toon door een allochtone vrouw duidelijk gemaakt dat ik dat dus wel moest doen.
Je had moeten zeggen dat ze Allah afvallig is en in de hel zal branden omdat ze bij een bedrijf werkt dat leningen verstrekt en lenen rente berekenen mag niet
pi_74150152
IMO moet het bedrijf dat die betaling per ongeluk heeft gedaan de moeite doen om het terug te krijgen. Bijvoorbeeld door een procedure op te starten waarbij jij alleen ergens een handtekeningetje ofzo moet zetten.
Sinds wanneer moeten wij onze kostbare tijd spenderen aan het rechtzetten van andermans fouten?
Blabla, verantwoordelijkheidsgevoel.
Prima, maar maak het me dan wel zo makkelijk mogelijk
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:37:28 #20
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74150179
Waki waki

Nou is jou bedrag niet zo bijster groot en je kunt het lang rekken en de bank zal er ook niet al te veel moeite voor doen ( want het van je afpakken mogen ze ook niet ).

Maar op langer termijn hang je wel ..
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74150196
Laat ze er maar lekker in zakken. Als de ABN geen moeite wilt doen dan is het blijkbaar ook niet belangrijk. Als de bank niet buiten kantooruren open is dan is dat niet jouw probleem
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:38:37 #22
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74150228
Belachelijke reactie van de ABN trouwens.
pi_74150282
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:38 schreef Sjaakz het volgende:
Belachelijke reactie van de ABN trouwens.
ja dat zou bij mij de doorslag geven om het gesprek meteen te beëindigen en er helemaal niets meer mee te doen
pi_74150629
Het hóeft helemaal niet vanaf dezelfde rekening, het gaat gewoon om die +/- ¤100. Dat is onverschuldigd betaald en dat moet dus weer terug. Dat het boekhoudkundig een rommel geeft is gewoon een probleem van de ABN.

Wat trouwens de toevoeging van 'allochtoon' in de OP doet, begrijp ik eerlijk gezegd niet....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74150686
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Het hóeft helemaal niet vanaf dezelfde rekening, het gaat gewoon om die +/- ¤100. Dat is onverschuldigd betaald en dat moet dus weer terug. Dat het boekhoudkundig een rommel geeft is gewoon een probleem van de ABN.

Wat trouwens de toevoeging van 'allochtoon' in de OP doet, begrijp ik eerlijk gezegd niet....
Niet eens voor ABN toch, want die is alleen bemiddelaar?
pi_74150745
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:50 schreef Five_Horizons het volgende:
zo kan het toch klinken?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:59:02 #27
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_74150927
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:53 schreef Misan het volgende:

[..]

zo kan het toch klinken?
Ja of het nou een allochtoon of een autochtoon is, is toch irrelevant voor het verhaal of heb ik dat?
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_74151132
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:59 schreef -SG- het volgende:

[..]

Ja of het nou een allochtoon of een autochtoon is, is toch irrelevant voor het verhaal of heb ik dat?
nee, vertelt toch iets over de setting van het verhaal?
pi_74151160
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:04 schreef Misan het volgende:

[..]

nee, vertelt toch iets over de setting van het verhaal?

Het is geen film....
pi_74151180
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet eens voor ABN toch, want die is alleen bemiddelaar?
Klopt ook.
pi_74152545
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is geen film....
nee, maar het zegt wel iets over de toon van het gesprek
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:52:18 #32
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74155164
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

Wat zijn hier nou mijn rechten in? Als ik het geld niet terug laat boeken, wat voor een consequenties zullen hier dan aan zitten? Gaan ze me dan dwingen ofzo?
Kuyt, blonde god, doe nu niet zo lullig en denk niet gelijk in de termen van mijn rechten maar denk eens iets meer in de trand van wat zijn mijn plichten. Het zal jou maar gebeuren dat je iets naar een verkeerd rekeningnummer overmaakt. Ben je toch ook blij als het weer netjes teruggestort wordt?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74155311
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Kuyt, blonde god, doe nu niet zo lullig en denk niet gelijk in de termen van mijn rechten maar denk eens iets meer in de trand van wat zijn mijn plichten. Het zal jou maar gebeuren dat je iets naar een verkeerd rekeningnummer overmaakt. Ben je toch ook blij als het weer netjes teruggestort wordt?
Je hebt gelijk. Maar ik ga mij niet in allerlei bochten wringen om iemand zijn geld terug te bezorgen.
pi_74155341
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Maar ik ga mij niet in allerlei bochten wringen om iemand zijn geld terug te bezorgen.
Dat hoeft dus ook niet. Sterker nog, je had het een paar maanden geleden al terug moeten storten ipv moeten houden totdat iemand er om kwam vragen.
pi_74155380
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:57 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat hoeft dus ook niet. Sterker nog, je had het een paar maanden geleden al terug moeten storten ipv moeten houden totdat iemand er om kwam vragen.
als hij het toen opgemerkt had
pi_74155389
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:57 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, moeten ze hun zaakjes maar goed regelen. Nu kan ik dus de problemen van ze op gaan lossen. Laat ze zelf maar met een goed plan komen ipv een brief te sturen dat ik naar de bank moet met die brief.
pi_74155420
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:59 schreef Misan het volgende:

[..]

als hij het toen opgemerkt had
Zoals ik begrijp uit zijn OP wel. Sowieso kijk je toch wel eens in de zoveel tijd op je rekeningen naar je af- en bijschrijvingen (en op een spaarrekening zijn er dat meestal niet zoveel).
pi_74155487
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee, moeten ze hun zaakjes maar goed regelen. Nu kan ik dus de problemen van ze op gaan lossen. Laat ze zelf maar met een goed plan komen ipv een brief te sturen dat ik naar de bank moet met die brief.
Wat is er moeilijk aan om dat geld vanaf je betaalrekening terug te storten? ABN heeft hier eigenlijk niets mee te maken ze treden alleen op als bemiddelaar, ze zijn helemaal niet in een positie om eisen te stellen. Beetje dat geld een aantal maanden op je rekening laten zweven wat niet eens van jou is...
pi_74156040
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk aan om dat geld vanaf je betaalrekening terug te storten? ABN heeft hier eigenlijk niets mee te maken ze treden alleen op als bemiddelaar, ze zijn helemaal niet in een positie om eisen te stellen. Beetje dat geld een aantal maanden op je rekening laten zweven wat niet eens van jou is...
Omdat er duidelijk in de brief staat dat als het op een niet-betaalrekening staat ik met de brief naar de bank moet gaan.
pi_74156269
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Omdat er duidelijk in de brief staat dat als het op een niet-betaalrekening staat ik met de brief naar de bank moet gaan.
Nogmaals, ABN heeft hier geen zak mee te maken, het bedrijf wil gewoon zijn geld terug zien, al dat komt dat van een rekening uit Timboektoe.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:09:00 #41
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74157607
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Okay nogmaals ik snap je en wat ik voor de rest zeg is een beetje speculatie, maar de rede dat het mogelijk wordt gevraagd dat je naar de bank moet komen is bv : het op een deposito rekening is gestort of een rekening waar je hogere rente krijgt als het langere tijd vaststaat. In dat geval kun je vaak zelf niet terugstorten of als je het wel doet jezelf helemaal benadelen, omdat je anders je extra rente voor een groter bedrag misloopt.

Het lijkt me ook dat dit een standaard brief is.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
pi_74157849
Het beste kun je tegen de ABN zeggen dat zij jou de contactgegevens van de ade andere partij geven, of omgekeerd, en dan direct met hen de terugbetaling regelen.
Dan heb je verder niets meer te maken met snauwende callcentermiepen van de ABN.

Als je de rekening van de andere partij al kent dan kun je met 100 betalingen van 1 euro én het bedrag terugstorten én uitgebreid uitleg geven via de mededelingen van die overschrijvingen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74158355
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:38 schreef Misan het volgende:

[..]

nee, maar het zegt wel iets over de toon van het gesprek
Ja, want allochtonen zeggen altijd dingen op een bepaalde toon
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:36:52 #44
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74158544
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar zou best een onderzoekje aan gewijd mogen worden in mijn opinie. Zeker telefonisch. Heb er de laatste 6 weken een stagiair bij die op de een of andere manier het voor elkaar krijgt bij ongeveer elke maatschappij woorden te krijgen als hij een schade na belt. Denk dat miscommunicatie vaak sneller overslaat naar frustratie als 1 van de partijen een accentje heeft om het zomaar te zeggen en het mannetje doet echt niets helemaal fout aan de tel.. maarja los van dit alles lijkt me.
pi_74159469
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jeps een alloch.......toon

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')