abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:36:19 #201
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74214506
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:32 schreef DaviniaHR het volgende:
leo, let je wel een beetje op jezelf? echt, hoor! straks zit je met vroegtijdige weeën hee dagen thuis, of nog erger, in het zkh...

hebben ze in belgië niet een soort instantie die mensen in dit soort situaties ondersteunt? die je kan verplichten minder te werken, zodat je met zo'n bericht naar je werkgever kan gaan en zeggen dat je niet meer MAG werken?
Dit dus Leonie!
Laat het maar 'gewoon' escaleren, dan moeten ze wel nog iemand erbij gaan zoeken. Als je straks helemaal thuis komt te zitten omdat je overbelast bent, dan hebben ze helemaal niks meer aan je...
pi_74214538
Mja, dat helpt de deadlines dus niet weg En mij kan het niet zoveel schelen dat ik bepaalde deadlines niet haal (ik zit er toch al voor zoveel gigantisch veel over), maar ik sleur met deze deadline een andere collega mee, dus moet dat wel even prioriteit hebben.

Bij de controlearts van het werk ben ik al geweest, maar hij heeft terecht gezegd dat ik gewoon kan verder werken. Ik heb dan ook maar gewoon een bureaujob. Het is deze week gewoon weer de eerste week dat ik meer dan 38u werk en ik voel het direct in heel mijn lijf.
pi_74214556
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:32 schreef DaviniaHR het volgende:
hebben ze in belgië niet een soort instantie die mensen in dit soort situaties ondersteunt? die je kan verplichten minder te werken, zodat je met zo'n bericht naar je werkgever kan gaan en zeggen dat je niet meer MAG werken?
Ik begrijp niet waarom je daar een instantie voor nodig zou moeten hebben die iets verbiedt of verplicht. Je kunt toch gewoon met je lief overleggen, samen een plan van aanpak maken en dat dan met je werkgever bespreken? Als je merkt dat het niet gaat moet je gewoon ingrijpen. Het gaat niet alleen om je eigen gezondheid, maar ook dat van je kindje.

Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat Rubey lang en breed van haar kleine ligt te genieten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:42:26 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74214612
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:38 schreef leonieke het volgende:
Mja, dat helpt de deadlines dus niet weg En mij kan het niet zoveel schelen dat ik bepaalde deadlines niet haal (ik zit er toch al voor zoveel gigantisch veel over), maar ik sleur met deze deadline een andere collega mee, dus moet dat wel even prioriteit hebben.

Bij de controlearts van het werk ben ik al geweest, maar hij heeft terecht gezegd dat ik gewoon kan verder werken. Ik heb dan ook maar gewoon een bureaujob. Het is deze week gewoon weer de eerste week dat ik meer dan 38u werk en ik voel het direct in heel mijn lijf.
Ik heb ook maar 'gewoon' een bureaujob.
Jij moet jouw grenzen aangeven, ongeacht je collega. Je collega moet haar/zijn eigen grenzen aangeven...

mijn collega's moeten nu op hun eigen voltijdse pakket ook nog 32 uur van mij opvangen. Dit betekent dat er gewoon werkzaamheden blijven liggen. Maar dat is niet meer mijn probleem maar dat van mijn collega's.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:42:56 #205
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74214622
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom je daar een instantie voor nodig zou moeten hebben die iets verbiedt of verplicht. Je kunt toch gewoon met je lief overleggen, samen een plan van aanpak maken en dat dan met je werkgever bespreken? Als je merkt dat het niet gaat moet je gewoon ingrijpen. Het gaat niet alleen om je eigen gezondheid, maar ook dat van je kindje.

Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat Rubey lang en breed van haar kleine ligt te genieten.
Het kan voor sommige mensen prettig zijn om je achter de arts te kunnen 'verschuilen". En het is een extra "middel" tov de werkgever om je mee te verdedigen.

maar als de arst zegt dat leo gewoon full-time kan bijven werken, wordt het wel moeilijker... en de huisarts?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74214645
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:38 schreef leonieke het volgende:
Ook dat is een door jezelf opgelegde verplichting, hoor. Er zijn heus betere alternatieven te bedenken dan jezelf over de kop te werken. Lekker belangrijk wat de controlearts zegt. Je merkt toch dat het niet gaat?

Ik heb het idee dat je het vooral jezelf aandoet. Jij vertelt jezelf dat je die deadline moet halen, dat je je collega niet in de steek kunt laten, dat je 'maar gewoon een bureaubaan' hebt. Je bent te hard voor jezelf en je bent alleen met je hoofd bezig! Het is ongelooflijk herkenbaar, maar ook ongelooflijk slecht voor jezelf. Je moet echt liever voor jezelf worden.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:47:08 #207
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74214716
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:42 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb ook maar 'gewoon' een bureaujob.
Jij moet jouw grenzen aangeven, ongeacht je collega. Je collega moet haar/zijn eigen grenzen aangeven...

mijn collega's moeten nu op hun eigen voltijdse pakket ook nog 32 uur van mij opvangen. Dit betekent dat er gewoon werkzaamheden blijven liggen. Maar dat is niet meer mijn probleem maar dat van mijn collega's.
Dat dus Leonieke, behalve dan dat het niet het probleem van je collega's is, maar die van je werkgever!!

Zeker niet jouw probleem! Duidelijk je grenzen stellen en als je collega's dan in de problemen komen dient je werkgever dat op te lossen.

Je hebt alleen jezelf (en in het ergste geval natuurlijk ook je beeb) ermee!

Oh en Free... jouw mijlpaal komt morgen al
pi_74214815
goedemorgen iedereen,

ik loop me zelf een beetje gek te maken volgens mij..
ik ben nu 8 weken zwanger en behalve dat ik moeier ben als normaal heb ik eigenlijk weinig last van dingen..af en toe zeurt het wat in me buik en me borsten zijn af en toe wat gevoeliger maar daar blijft het nu bij.. hebben meer mensen dit gehad dat ze bijna nergens last van hebben? wordt gek van van me zelf haal me allemaal rare dingen in me hoofd gelukkig heb ik volgende week donderdag wel me eerste echo!!!

nou weer genoeg gepraat over me zelf hoe is het de rest van de a.s moeders?
pi_74214821
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:42 schreef Asyniur het volgende:

Ik voel me ook best schuldig. Ik begeleid dit jaar 4 studenten bij het schrijven van hun masterscriptie. Aan het begin van het jaar heb ik al aangegeven dat ik 4 maanden uit de roulatie lig door mijn verlof, maar de nood is aan de universiteit zo hoog dat ik toch maar deze begeleidingsuren op me heb genomen. Nu moeten die studenten het dus 4 maanden zonder mij doen. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen. Ik heb vervanging gezocht (die helaas weinig tijd heeft) en ik heb tevoren zoveel mogelijk protocollen geschreven om ze te helpen bij problemen die ze in deze periode tegen gaan komen. Maar toch voelt het heel rot dat ik er niet voor ze kan zijn. Ik voelde me bij het schrijven van mijn eigen scriptie zo in de steek gelaten en wil dat iemand anders niet aandoen. Maar hey, het gaat niet anders. Ik heb nu ook gewoon rust nodig.

Ik denk dat het voor heel veel zwangere vrouwen herkenbaar is. Het valt me op dat andere mensen daar minder moeite mee hebben dan ikzelf. Mijn collega's en mijn werkgever zijn hartstikke lief. Ik maak het vooral mezelf moeilijk.

Het bereidt je waarschijnlijk ook aardig voor op het leven dat je gaat krijgen na de bevalling, waarin je ook voortdurend moet schipperen tussen werk en gezin.
pi_74214955
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:51 schreef becky1983 het volgende:

ik ben nu 8 weken zwanger en behalve dat ik moeier ben als normaal heb ik eigenlijk weinig last van dingen..af en toe zeurt het wat in me buik en me borsten zijn af en toe wat gevoeliger maar daar blijft het nu bij.. hebben meer mensen dit gehad dat ze bijna nergens last van hebben? wordt gek van van me zelf haal me allemaal rare dingen in me hoofd gelukkig heb ik volgende week donderdag wel me eerste echo!!!
Sterker nog: het kan ook per dag verschillen. Elke dag dat ik kotsmisselijk was wenste ik niets liever dan dat het overging, en elke dag dat ik me iets beter voelde maakte ik me ongelooflijk ongerust. De kwaaltjes zijn een vorm van geruststelling.

Helaas hoeft het allemaal niets te zeggen. De een heeft bijna nergens last van, de ander komt om van de kwaaltjes. Als het misgaat kunnen je kwaaltjes afnemen, maar je kunt ook gewoon last blijven houden doordat het zwangerschapshormoon niet meteen uit je lichaam is. Helaas kun je je dus niet ergens aan vastklampen. De onzekerheid hoort erbij. Gelukkig gaat ook deze periode voorbij!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74215164
Becky, ik heb ook eigenlijk niets noemenswaardigs gemerkt van mijn zwangerschap hoor... niet misselijk, beetje moe maar ook niet heel erg, iets pijnlijkere borsten... maar daar bleef het ook wel bij. Kan me je ongerustheid goed voorstellen, maar maak jezelf niet gek door te denken dat je niet zwanger bent omdat je je slecht hoort te voelen. Geniet ervan en wees blij dat je tot de gelukkigen behoort die er geen last van hebben.

Leo, ik zal niet hetzelfde zeggen als de rest, want volgens mij weet je dat stiekum allemaal ook wel, maar ik kan je wel vertellen dat ik me net zo schuldig en rot voelde toen ik vanwege de hoge bloeddruk minder moest gaan werken... en echt, ook dat went en mijn collega's sturen me nu zelfs naar huis als ik te lang blijf zitten... ook zij begrijpen het echt wel hoor, een baby is echt effe belangrijker in deze situaties! Maar wel een voor je dip, hoop dat je snel wordt gesteund in jouw gevoelens van vermoeidheid en dat je toch binnen het "normale" aantal uren en je gezondheidsgrenzen kunt blijven!
pi_74215993
Ik weet dat mijn baby uiteraard belangrijker is. Dat is ook de reden waarom ik naar mijn baas ben gestapt om te melden dat ik gewoon fulltime kan werken. Daarnaast ben ik ook hogerop gestapt om direct te melden dat ik bepaalde deadlines niet zal halen.
Het probleem is gewoon dat deze deadline te maken heeft met het ministerie van onderwijs (de andere zijn deadlines opgelegd door ons eigen reglement). Die laatste moeten we dus met de instelling echt halen. en ik ga gewoon heel erg blij zijn als het weekend is... het slaaptekort speelt gewoon iets te veel op vandaag
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:51 schreef becky1983 het volgende:
goedemorgen iedereen,

ik loop me zelf een beetje gek te maken volgens mij..

nou weer genoeg gepraat over me zelf hoe is het de rest van de a.s moeders?
Moe? Check!
Zeurende buik? Check!
En heel af en toe een misselijk gevoel? Check!

Dat was het bij mij wat de kwaaltjes betreft Alhoewel... ik zou liegen. Ik heb zo vaak in mijn borsten zitten nijpen dat ze daardoor pijn deden Maar zelf ben ik nu 23 weken zwanger en draag ik bv nog steeds dezelfde bh's (terwijl iedereen tegen me zegt dat ik nu toch zeker al andere bh's moet dragen), idem dito voor al mijn andere kledij.

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik zo weinig kwaaltjes heb, terwijl ik mezelf weken gek heb zitten maken dat ik nergens last van had en ik dus elke dag dacht dat het ging mislopen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:43:12 #213
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74216224
Zo, deze keer een wat uitgeslapener post, heb nog lekker even een tukje gedaan

Knuffelbeestje, wat mooi, dat zijn 2 heule echte streepjes hoor! Ontzettend gefeliciteerd en welkom hier!

Lijnloos, ach, in je oor gesnurkt nog wel Da's niet fijn, wel chill dat je dan vanmiddag dus even kunt gaan liggen

Luna, succes!! Ik ga voor je duimen, en doe er gewoon alvast een bij voor je.

Rubey is zéker al aanhet genieten van haar baby denk ik Ik hoop zo voor haar dat het allemaal vlot en soepel gelopen is..

Freecell, soms omdat ik moet plassen, soms van maagzuur, soms 'gewoon'.. Door de Ischias is omdraaien in bed sowieso een crime, dus elke keer als ik me wil bewegen word ik eigenlijk wakker en soms kan ik dan gewoon niet meer slapen. Lekker vierkante oogjes kweken achter de iphone helpt dan soms, heb ik het idee (en vanmorgen had ik honger dus ben ik met de éénnalaatste boterham achter de pc geschoven ). En hoe voel jij je verder vandaag? Geen harde buiken meer? En je bekken?

Asy, balen dat jij dat ook hebt hoor, ik vind dat echt heel frustrerend Maar wel lief van je collega's dat ze een uitje voor je hebben geregeld Veel plezier joh!

Goedemorgen Draakje Alles goed?

Happy, de vriezer was ook verassend leeg helaas Er waren vannacht nog 3 boterhammen, dus heb er snel eentje naar binnen geschoven, naar verwachting zit de rest in mijn lief en moet ik zo, eer ik écht kan ontbijten, eerst brood halen Oh, óf.. Volgens mij hebben we nog wel pita's en kaas in huis! En jij ook alweer 24 weken, woohoo!! 24 en 26 weken vond ik héle mooie/fijne mijlpalen..

Owja, in dat kader: ik ben vandaag precies 35 weken Zal strax weer een buikenfoto maken denk ik, begin nu wel een echte skippybal te worden

Hey Davinia, nog last van je drukke dag? Of gaat het nog wel ok? En krom lopen, ja, af en toe weet ik me echt geen houding meer. Ik krijg nu sowieso al een keiharde buik eer ik mijn straat uitben als ik loop, dus ik fiets nu maar alles, ookal zei de Cesar-dame eigenlijk dat ik elke dag een stuk moest lopen op de anier die we geoefend hebben. Kun jij nog fietsen eigenlijk?

Oh Leonieke, wat zul jij je rot voelen Ik ken het probleem, maar ik ben bang dat je een knop zal moeten omzetten: jij en je kindje zijn zó veel belangrijker!! Ik heb ook heel erg last gehad van een schuldgevoel en het gevoel dat ik verantwoordelijk was voor die problemen, maar weet je? Jíj zit ermee, jíj piekert erom en voelt je bagger, maar de mensen die het probleem hebben veroorzaakt slapen er echt geen minuutje minder om en vervolgens zit jíj strakjes met de gevolgen! Lieverd, bedenk je hoe schuldig je je zou voelen tegenover je kleine als er straks iets mis gaat met je zwangerschap omdat je zo hard door bent blijven gaan omwille van je werk.. Jij bent zijn mama en op dit moment de enige die hem kan beschermen voor alle gevaren van buitenaf, dus denk alsjeblíeft aan jezelf.. Je lijf is duidelijk en ik kan je één ding vertellen: negeren wat je lijf je zegt is op korte termijn een goede oplossing, maar daar gaat een straf op volgen en ik hoop echt heel erg dat je jezelf die straf zal besparen, want dat is echt heel erg naar.. Ik zou het je bijna willen smeken: denk alsjeblieft aan jezelf, wat niet gaat, gaat niet. Dikke voor jou! En ow, die controle-arts is er eentje van het werk uit? Maar wat zegt je eigen arts dan? Ik vind het een beetje raar dat de arts van je werk tegen het advies van je gyn ingaat om eerlijk te zijn, kun je anders niet even contact opnemen met je eigen arts om te overleggen? Dit gaat niet goed zo en dat kan toch óók van die andere arts nooit de bedoeling zijn? Ow, en nog één ding: ik háát het als mensen zeggen dat je 'maar' een bureaubaantje hebt, waarom zou dat niet ontzettend intensief en inspannend kunnen zijn? (Ow, ik lees nu dat dit een van buitenaf gestelde deadline is, maar ik vind dat nog steeds niet jóuw probleem. Als een werkgever een danig personeelsbeleid heeft dat er bij (gedeeltelijke) uitval van één personeelslid al meteen zó'n probleem ontstaat, is het dan aan die betreffende werknemer om dat probleem maar op te lossen?)

BJ, hum, dat was niet de deal hoor, ik had deze dienst Maarehm, rottig dat je ook nu weer niet lekker hebt geslapen, en deze keer dus wederom een avonddienst begrijp ik? Ik hoop dat ook vanavond je collega's je er weer doorheen slepen, dat lijkt me erg fijn en gezellig werken

Becky, ontzettend begrijpelijk, ik was echt hondsmoe en bijna 24/7 misselijk, maar dat ene kwartier op een dag dat ik níet misselijk was kneep ik 'm al. Hopelijk kun je dat snel een beetje loslaten, want over het algemeen is het nergens voor nodig Als je geen erge krampen en bloedverlies hebt zit je beebje er nog hoor! (Extra naar het toilet om jezelf gerust te stellen kan niemand je verbieden toch? Deed ik ook! )
3!
pi_74216254
dankje wel voor de reacties dit doet me goed! zeker omdat het bij mij al is mis is gegaan ga je je hele dagen gek lopen maken dat het weer niet goed gaat en als je dan ook niet zoveel voelt ja dan wordt dat gevoel alleen maar sterker.

vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:02:35 #215
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74216953
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:36 schreef leonieke het volgende:
Het probleem is gewoon dat deze deadline te maken heeft met het ministerie van onderwijs (de andere zijn deadlines opgelegd door ons eigen reglement). Die laatste moeten we dus met de instelling echt halen.
[..]
Ik zal er verder niet over zeuren , ik weet hoe lastig het is, maar toch... jouw instelling moet die deadline halen, jij niet persoonlijk. Je werkgever moet omstandigheden scheppen waarin het voor jou mogelijk is, rekening houdend met de beperkingen van je zwangerschap, dat die deadlines haalbaar zijn. Daar is HIJ verantwoordelijk voor niet JIJ

Anyway.... ik heb net iets heel stoers gedaan vind ik zelf heb concertkaartjes besteld voor Michael Bublé voor 19 mei 2010, dan zijn we dus al 3 maanden mama en papa en zal er dus oppas geregeld moeten worden Kunnen de vrijwilligers nu al ruzie over maken wie de eer krijgt
pi_74217116
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:02 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik zal er verder niet over zeuren , ik weet hoe lastig het is, maar toch... jouw instelling moet die deadline halen, jij niet persoonlijk. Je werkgever moet omstandigheden scheppen waarin het voor jou mogelijk is, rekening houdend met de beperkingen van je zwangerschap, dat die deadlines haalbaar zijn. Daar is HIJ verantwoordelijk voor niet JIJ

Anyway.... ik heb net iets heel stoers gedaan vind ik zelf heb concertkaartjes besteld voor Michael Bublé voor 19 mei 2010, dan zijn we dus al 3 maanden mama en papa en zal er dus oppas geregeld moeten worden Kunnen de vrijwilligers nu al ruzie over maken wie de eer krijgt
Haha... ja mijn stiefzusje is ook al de opa en oma aan het inregelen voor bepaalde dagen. Moet dus wel even blijven opletten zodat wij ze ook nog kunnen vragen af en toe. Maar gelukkig krijgt onze Frummel 3 paar opa's en oma's dus dat wordt toch al vechten ben ik bang.
pi_74219285
Nu ik in het update topic sta moet ik me hier ook maar even melden vind ik.
Ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger nu (wat klinkt dat raar zeg) en dus als het goed is op 4 juli 2010 uitgerekend.
(ben nu nog een kloon maar zodra iedereen t weet ga ik onder mijn eigen naam posten is wat makkelijker )
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:13:45 #218
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74219446
Clovertje, gefeliciteerd en welkom!! Wordt gezellig in juli
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:17:34 #219
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74219564
happy, gij stoere vrouw! kan je je tenminste goed op tijd voorbereiden op het feit dat er een oppas moet komen voor je kindje.

trix, mn voorband is lek, dus ik weet niet of ik nog kan fietsen
de fysio was erg tevreden, en heel eerlijk gezegd valt het me wel mee vandaag! ik had echt helse pijnen weer verwacht, mag ik kan nog best functioneren (niet pijnloos, maar dat berwacht ik ook niet meer), en dat met eli erbij!

leo, luister svp (!!) naar wat de mensen zeggen hier! geeft het mss rust om zelf te zorgen voor vervanging? vraag eens expliciet aan je collega's wat ze ervan zouden vinden als jij een deel van je taken zou overdragen aan hun omdat je het zelf tijdelijk niet meer kan? mss kan je dan met ze overleggen wat ze het liefst zouden overnemen, en dan gaat het ook beter / makkelijker, toch?
(tenminste je schrijft niks over dat collega's (baas en bedrijfsarts daargelaten) neit begripvol zijn, dus ik neem maar aan dat men welwillend is)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74219590
Hier een zwaar beroerde nacht gehad
Heel erg veel maagzuur, pijnlijk gewoon en de rennie's hielpen bijna niet.
Ook een zeurende pijn in mijn linkerzij. Deze is nu wel iets minder, maar met bewegen is het nog zeer gevoelig. Vandaag dus maar in de pyjama blijven en veel op de bank vertoeven.

Sorry, heb niet bijgelezen.
pi_74219620
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:09 schreef clovertje het volgende:
Nu ik in het update topic sta moet ik me hier ook maar even melden vind ik.
Ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger nu (wat klinkt dat raar zeg) en dus als het goed is op 4 juli 2010 uitgerekend.
(ben nu nog een kloon maar zodra iedereen t weet ga ik onder mijn eigen naam posten is wat makkelijker )
Welkom hier
En een goede zwangerschap gewenst.
pi_74219668
clovertje gefeliciteerd!
pi_74219719
Nog een juli-mama erbij! Clovertje van harte gefeliciteerd en welkom hier!

Ymme Lekker in de pyama hangen vandaag... en beetje rustig an natuurlijk
pi_74219764
Leonieke, luister je wel goed naar je lichaam.
En jij bent belangrijker en je kind ook!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:07:15 #225
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74221191
Clovertje, wat leuk, jij ook van harte welkom en ontzettend gefeliciteerd!! Leuk zeg, allemaal nieuwe meiden erbij!

En Ymme, wat bij mij echt heel goed werkt: een volkoren boterham met kaas eten voor ik ga slapen (tip van mijn vk) en geen rennies meer (die kon ik wel blijven vreten), maar ff naar je apotheek. Ik heb nu kauwtabletten van Maalox en die werken prima
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')