Vandaar dat de gemeenten gezamenlijk tegen deze wet zijn, omdat ze er zoveel nadelen van ondervinden?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Nou, kom maar eens met getallen dan. Hoe gigantisch veel mensen hebben hun woonruimte te danken aan die heroische krakers? Ik geloof er namelijk helemaal niets van, dat zijn er misschien een paar duizend. Dat weegt niet op tegen de nadelen.
En ook in amsterdam wil niemand krakers als buren hebben.
En dat is dan ook het argument om het nu niet door te voeren, er zijn nog geen alternatieven waarmee ongewenste leegstand aan kan worden gepakt, het kraken onder voorwaarden gedogen is atm de enige stok om de vastgoed-boeren in het gareel te houden en ongewenste leegstand en verkrotting binnen de perken te houden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:46 schreef Semisane het volgende:
Maar goed het kan niet ontkent worden dat de kraakbeweging zeker wel nuttig waren zo'n 30 tot 20 jaar, maar daar valt tegenwoordig over te discussiėren, wat uiteraard niet wilt zeggen dat we dan maar de vastgoed-boeren de vrije hand moeten geven, zeker in Amsterdam leert de ervaring dat dat niet goed gaat.
vergeet hierbij niet dat deze prijs ook kunstmatig hoger is dan in andere landen door de hypotheekrente-aftrek regelingen die we hier hebben. Ook een belangrijke reden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:25 schreef Nobu het volgende:
Die regels worden in stand gehouden omdat de overheid per kavel wil kunnen bepalen waar het voor gebruikt wordt. Dat is ook de enige ware reden voor de belachelijk hoge huizenprijzen in Nederland.
er is slechts gedreigd met een knokploeg.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:14 schreef Yorrit het volgende:
[..]
een beetje krakersgroep laat zich niet afschrikken door ingehuurde vriendjes van een of andere speculant.
afgelopen weekend heeft iemand nog wat geprobeerd zonder succes
http://indymedia.nl/nl/2009/10/62702.shtml
Daar kiezen veel mensen voor, geloof het of nietquote:Op woensdag 28 oktober 2009 07:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Marktwerking, dat trekt dan vanzelf weer recht.
Of ze gaan in dorpen rond de stad wonen of in een saaie buitenwijk ipv in dat leuke pand dat groot genoeg is voor feesten en 'autonome kunstprojecten'.
Dacht je dat iedereen zomaar de luxe had om te wonen in dezelfde stad waar hij werkt? Zie de vele dagelijkse files en de volle treinen.
It's not the dog in the fight, it's the fight in the dog...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:15 schreef F-M-L het volgende:
[..]
er is slechts gedreigd met een knokploeg.
wat willen een paar luie magere stinkende parasieten doen tegen grote oostblokkers met stierenekken?
Dat komt omdat die ongewassen types geen uitkering krijgen omdat ze illigaal in Nederland zitten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De meesten werken voor de kost hoor.
onder mij woonden ook twee voormalige krakers.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat komt omdat die ongewassen types geen uitkering krijgen omdat ze illigaal in Nederland zitten.
Wellicht de Nederlandse krakers ook maar geen uitkering meer geven, gaan ze ook werken.
[bowlingbalmodus] Dat zijn net de verkeerden, zeg maar de tien die vooraan lopen bij een demonstratie, over de goede krakers hoor je nooit wat [/bowlingbalmodus]quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:45 schreef F-M-L het volgende:
[..]
onder mij woonden ook twee voormalige krakers.
wat een kansloze bende was dat.
hele dag gamen, muziek keihard en zuipen.
ze hebben een half jaar gehuurd en zijn toen weer gaan kraken omdat dat goedkoper was![]()
heb nog nooit een "nette" kraker gezien.
of een kraker die netjes elke maand "normale" huur ging overmaken naar de eigenaar of die het pand normaal herstelde en opknapte.
nee voor nop leven in de binnensteden van een grote stad...dat is de reden
en door het kraken is er antikraak. lekker goedkoop wonen voor studenten en anderen. dat waar de kraakbeweging voor stond.
maar nee, nu worden de anti krakers door dat krakerstuig aangevallen.
krakers zijn gewoon terroristen
De vraag is of ronnie_bravo weet wat een objectieve bron is.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:01 schreef Re het volgende:
publiceren ze tegenwoordig al smiley's in hun bronnen?
parool is niet objectief?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De vraag is of ronnie_bravo weet wat een objectieve bron is.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De vraag is of ronnie_bravo weet wat een objectieve bron is.
En welke eigenaar zou dom genoeg zijn om geen aangifte te doen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zolang de huiseigenaar geen aangifte gaat doen, zal de gemeente of politie weinig gaan ondernemen denk ik, en zal er geen claim volgen.
Zie hier 100% nonsens.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:44 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat is dan ook het argument om het nu niet door te voeren, er zijn nog geen alternatieven waarmee ongewenste leegstand aan kan worden gepakt, het kraken onder voorwaarden gedogen is atm de enige stok om de vastgoed-boeren in het gareel te houden en ongewenste leegstand en verkrotting binnen de perken te houden.
Onbegrijpelijk. Gister reed ik met 220 door een bebouwde kom naast een speeltuin. Komt een hippie mij vertellen dat de politie mijn auto in beslag zou nemen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel je voor, met je eigen bezit doen wat je wilt, dat moest niet mogen...
Op eigen terrein mag jij zo hard rijden als je zelf wilt, maar de openbare weg is niet jouw bezit.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:18 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Gister reed ik met 220 door een bebouwde kom naast een speeltuin. Komt een hippie mij vertellen dat de politie mijn auto in beslag zou nemen.
Belachelijk, stel je voor dat ik met mijn eigen bezit doe wat ik wil, zei ik toen.
En de straat waar andere mensen in wonen weer wel? Vaag hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op eigen terrein mag jij zo hard rijden als je zelf wilt, maar de openbare weg is niet jouw bezit.
Beetje dom van je, bowlingbal-
Ik ben bowlingbal, ik lees selectief en ben dom, ik denk dogmatisch en preek mijn gelijk...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:26 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
En de straat waar andere mensen in wonen weer wel? Vaag hoor.
Niet met de auto dingen mogen doen waar de auto niet voor bedoeld is,
maar wel met een huis dingen mogen doen waar een huis niet voor bedoeld is.
Jij bent Pietverdriet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben bowlingbal, ik lees selectief en ben dom, ik denk dogmatisch en preek mijn gelijk...
Nee, die krakers vormden dan een of andere woongemeenschap in zo'n pand, die woonden daar dan dus, na een tijdje staan daar ook gewoon plantjes en hangen er gordijntjes en boekenplankjes, net als bij normale mensen. Het is echt niet dat ze daar alleen maar een matras hebben liggen en voor de rest alleen maar spandoeken verven en subversieve lectuur stencillen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:46 schreef Semisane het volgende:
Bewoonbaar zijn gemaakt bedoel je? Een pand dat in de handen is gevallen door een woningbouwvereniging met als doel woning-verhuur, wordt wel eerst weer gerenoveerd over het algemeen. Zeker ex-kraak panden dienen over het algemeen zeer grondig gerenoveerd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |