abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:25:52 #176
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74154195
Die regels worden in stand gehouden omdat de overheid per kavel wil kunnen bepalen waar het voor gebruikt wordt. Dat is ook de enige ware reden voor de belachelijk hoge huizenprijzen in Nederland.
pi_74156342
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Nou, kom maar eens met getallen dan. Hoe gigantisch veel mensen hebben hun woonruimte te danken aan die heroische krakers? Ik geloof er namelijk helemaal niets van, dat zijn er misschien een paar duizend. Dat weegt niet op tegen de nadelen.

En ook in amsterdam wil niemand krakers als buren hebben.
Vandaar dat de gemeenten gezamenlijk tegen deze wet zijn, omdat ze er zoveel nadelen van ondervinden?
Gemeenten ondervinden juist nadeel door leegstand en de verkrotting ten gevolge daarvan
pleased to meet you
pi_74156926
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:46 schreef Semisane het volgende:
Maar goed het kan niet ontkent worden dat de kraakbeweging zeker wel nuttig waren zo'n 30 tot 20 jaar, maar daar valt tegenwoordig over te discussiėren, wat uiteraard niet wilt zeggen dat we dan maar de vastgoed-boeren de vrije hand moeten geven, zeker in Amsterdam leert de ervaring dat dat niet goed gaat.
En dat is dan ook het argument om het nu niet door te voeren, er zijn nog geen alternatieven waarmee ongewenste leegstand aan kan worden gepakt, het kraken onder voorwaarden gedogen is atm de enige stok om de vastgoed-boeren in het gareel te houden en ongewenste leegstand en verkrotting binnen de perken te houden.
pleased to meet you
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:08:11 #179
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74157582
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:25 schreef Nobu het volgende:
Die regels worden in stand gehouden omdat de overheid per kavel wil kunnen bepalen waar het voor gebruikt wordt. Dat is ook de enige ware reden voor de belachelijk hoge huizenprijzen in Nederland.
vergeet hierbij niet dat deze prijs ook kunstmatig hoger is dan in andere landen door de hypotheekrente-aftrek regelingen die we hier hebben. Ook een belangrijke reden.
pi_74157778
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:14 schreef Yorrit het volgende:

[..]

een beetje krakersgroep laat zich niet afschrikken door ingehuurde vriendjes van een of andere speculant.

afgelopen weekend heeft iemand nog wat geprobeerd zonder succes
http://indymedia.nl/nl/2009/10/62702.shtml
er is slechts gedreigd met een knokploeg.
wat willen een paar luie magere stinkende parasieten doen tegen grote oostblokkers met stierenekken?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:25:46 #181
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74158166
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 07:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Marktwerking, dat trekt dan vanzelf weer recht.

Of ze gaan in dorpen rond de stad wonen of in een saaie buitenwijk ipv in dat leuke pand dat groot genoeg is voor feesten en 'autonome kunstprojecten'.

Dacht je dat iedereen zomaar de luxe had om te wonen in dezelfde stad waar hij werkt? Zie de vele dagelijkse files en de volle treinen.
Daar kiezen veel mensen voor, geloof het of niet
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:27:05 #182
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74158224
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:15 schreef F-M-L het volgende:

[..]

er is slechts gedreigd met een knokploeg.
wat willen een paar luie magere stinkende parasieten doen tegen grote oostblokkers met stierenekken?
It's not the dog in the fight, it's the fight in the dog...
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:29:34 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74158307
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:52 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

De meesten werken voor de kost hoor.
Dat komt omdat die ongewassen types geen uitkering krijgen omdat ze illigaal in Nederland zitten.
Wellicht de Nederlandse krakers ook maar geen uitkering meer geven, gaan ze ook werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74158547
Ben voor kraken.

Maar als het vanuit he Rijke verboden wordt moet je als gemeente dit beleid niet gaan dwarsbomen. Slechte zaak dit.
When it comes to survival..
pi_74158828
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat komt omdat die ongewassen types geen uitkering krijgen omdat ze illigaal in Nederland zitten.
Wellicht de Nederlandse krakers ook maar geen uitkering meer geven, gaan ze ook werken.
onder mij woonden ook twee voormalige krakers.
wat een kansloze bende was dat.
hele dag gamen, muziek keihard en zuipen.
ze hebben een half jaar gehuurd en zijn toen weer gaan kraken omdat dat goedkoper was

heb nog nooit een "nette" kraker gezien.
of een kraker die netjes elke maand "normale" huur ging overmaken naar de eigenaar of die het pand normaal herstelde en opknapte.

nee voor nop leven in de binnensteden van een grote stad...dat is de reden

en door het kraken is er antikraak. lekker goedkoop wonen voor studenten en anderen. dat waar de kraakbeweging voor stond.
maar nee, nu worden de anti krakers door dat krakerstuig aangevallen.

krakers zijn gewoon terroristen
pi_74159323
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:45 schreef F-M-L het volgende:

[..]

onder mij woonden ook twee voormalige krakers.
wat een kansloze bende was dat.
hele dag gamen, muziek keihard en zuipen.
ze hebben een half jaar gehuurd en zijn toen weer gaan kraken omdat dat goedkoper was

heb nog nooit een "nette" kraker gezien.
of een kraker die netjes elke maand "normale" huur ging overmaken naar de eigenaar of die het pand normaal herstelde en opknapte.

nee voor nop leven in de binnensteden van een grote stad...dat is de reden

en door het kraken is er antikraak. lekker goedkoop wonen voor studenten en anderen. dat waar de kraakbeweging voor stond.
maar nee, nu worden de anti krakers door dat krakerstuig aangevallen.

krakers zijn gewoon terroristen
[bowlingbalmodus] Dat zijn net de verkeerden, zeg maar de tien die vooraan lopen bij een demonstratie, over de goede krakers hoor je nooit wat [/bowlingbalmodus]

http://www.parool.nl/paro(...)markt-niet-weg.dhtml

Die foto, wederom van die lelijke schurftbekken, .....maar volgens bowlingbal zijn dit WEER uitzonderingen
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:01:46 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74159479
publiceren ze tegenwoordig al smiley's in hun bronnen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf woensdag 28 oktober 2009 @ 19:05:53 #188
73911 ultra_ivo
pi_74159636
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:01 schreef Re het volgende:
publiceren ze tegenwoordig al smiley's in hun bronnen?
De vraag is of ronnie_bravo weet wat een objectieve bron is.
pi_74160169
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:05 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

parool is niet objectief?

wat dan wel...indymedia zeker
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:22:07 #190
45206 Pietverdriet
pi_74160230
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:05 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De vraag is eerder of jij weet wat scheren is
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:46:41 #191
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74161264
Alleen al het feit dat de helft van de mensen op het internet krakers en ander soortgelijk tuig is lijkt me een prima reden om die lui eens wat minder geld en hulp toe te schuiven.
pi_74162147
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zolang de huiseigenaar geen aangifte gaat doen, zal de gemeente of politie weinig gaan ondernemen denk ik, en zal er geen claim volgen.
En welke eigenaar zou dom genoeg zijn om geen aangifte te doen?
pi_74162233
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:44 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat is dan ook het argument om het nu niet door te voeren, er zijn nog geen alternatieven waarmee ongewenste leegstand aan kan worden gepakt, het kraken onder voorwaarden gedogen is atm de enige stok om de vastgoed-boeren in het gareel te houden en ongewenste leegstand en verkrotting binnen de perken te houden.
Zie hier 100% nonsens.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:12:46 #194
45206 Pietverdriet
pi_74162368
Stel je voor, met je eigen bezit doen wat je wilt, dat moest niet mogen...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:18:14 #195
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74162618
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel je voor, met je eigen bezit doen wat je wilt, dat moest niet mogen...
Onbegrijpelijk. Gister reed ik met 220 door een bebouwde kom naast een speeltuin. Komt een hippie mij vertellen dat de politie mijn auto in beslag zou nemen.

Belachelijk, stel je voor dat ik met mijn eigen bezit doe wat ik wil, zei ik toen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:24:08 #196
45206 Pietverdriet
pi_74162829
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:18 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk. Gister reed ik met 220 door een bebouwde kom naast een speeltuin. Komt een hippie mij vertellen dat de politie mijn auto in beslag zou nemen.

Belachelijk, stel je voor dat ik met mijn eigen bezit doe wat ik wil, zei ik toen.
Op eigen terrein mag jij zo hard rijden als je zelf wilt, maar de openbare weg is niet jouw bezit.
Beetje dom van je, bowlingbal-
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:26:53 #197
248844 Bowlingbal
pi_74162955
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Op eigen terrein mag jij zo hard rijden als je zelf wilt, maar de openbare weg is niet jouw bezit.
Beetje dom van je, bowlingbal-
En de straat waar andere mensen in wonen weer wel? Vaag hoor.
Niet met de auto dingen mogen doen waar de auto niet voor bedoeld is,
maar wel met een huis dingen mogen doen waar een huis niet voor bedoeld is.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:28:21 #198
45206 Pietverdriet
pi_74163013
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:26 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

En de straat waar andere mensen in wonen weer wel? Vaag hoor.
Niet met de auto dingen mogen doen waar de auto niet voor bedoeld is,
maar wel met een huis dingen mogen doen waar een huis niet voor bedoeld is.
Ik ben bowlingbal, ik lees selectief en ben dom, ik denk dogmatisch en preek mijn gelijk...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:30:59 #199
248844 Bowlingbal
pi_74163146
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben bowlingbal, ik lees selectief en ben dom, ik denk dogmatisch en preek mijn gelijk...
Jij bent Pietverdriet.

Maar leg eens uit, waarom zou je met een huis dingen mogen doen waarvoor een huis niet bedoeld is, als die dingen die je ermee wil doen schade aanrichten aan de buurt? Zoals; leegstand?
- Donald Love
pi_74163212
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:46 schreef Semisane het volgende:
Bewoonbaar zijn gemaakt bedoel je? Een pand dat in de handen is gevallen door een woningbouwvereniging met als doel woning-verhuur, wordt wel eerst weer gerenoveerd over het algemeen. Zeker ex-kraak panden dienen over het algemeen zeer grondig gerenoveerd te worden.
Nee, die krakers vormden dan een of andere woongemeenschap in zo'n pand, die woonden daar dan dus, na een tijdje staan daar ook gewoon plantjes en hangen er gordijntjes en boekenplankjes, net als bij normale mensen. Het is echt niet dat ze daar alleen maar een matras hebben liggen en voor de rest alleen maar spandoeken verven en subversieve lectuur stencillen.

En dan is het bij veel panden zo uitgekomen dat een woningbouwvereniging het pad aankocht, en die krakers best huur wilden betalen, mits het maar een woonbestemming kreeg en de huur laag was. Daar stond dan weer tegenover dat ze zuinig met de ruimte moesten zijn en dus voorzieningen moesten delen. Vaak zelfs nog plee en douche ook. En dan gaat zo'n woningbouwvereniging natuurlijk wel het onderhoud op zich nemen, als verhuurder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')