quote:Kamer accepteert banenverlies koopzondagen
Uitgegeven: 27 oktober 2009 15:47
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2009 16:00
AMSTERDAM - De Tweede Kamer zal, ondanks het dreigende banenverlies, zo goed als zeker instemmen met een wijziging van de winkeltijdenwet om de koopzondagen aan te pakken.
Protest tegen koopzondagenslideshow In het coalitieakkoord is afgesproken het misbruik van de toerismebepaling in de winkeltijdenwet aan te pakken.
De laatste jaren hebben gemeenten allerlei manieren gezocht om aan de hand van de toerismebepaling meer koopzondagen te introduceren.
In het plan van minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) moeten gemeenten hun koopzondagen opnieuw tegen het licht houden. Alleen gemeenten met 'substantieel' en 'autonoom' toerisme mogen meer dan twaalf koopzondagen per jaar instellen.
Meerderheid
Dinsdagavond debatteert het parlement met Van der Hoeven over het voorstel, maar een meerderheid in de Tweede Kamer heeft zich al voor de aanpak van de koopzondagen uitgesproken.
De beperking van de koopzondagen zal volgens het Centraal Planbureau (CPB) op korte termijn 700 koopzondagen en 2000 banen kosten. Op langere termijn zou het gaan om enkele honderden banen.
Deze cijfers stuitten op kritiek van de Platform Detailhandel. Volgens het platform vergeet het CPB dat de banen vooral ten koste gaan van kwetsbare groepen, zoals jongeren, vrouwen en allochtonen die in deeltijd werken.
Dom
"Het is dom om in crisistijd zo'n maatregel te nemen", stelt GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent.
Volgens haar zitten ook de PvdA en minister Van der Hoeven zelf met de maatregel in hun maag, maar worden ze door de ChristenUnie gedwongen om de wet door te voeren.
"Al zijn het maar twee banen, dan nog is het teveel voor dit ideologische stokpaardje van de ChristenUnie", valt D66-Kamerlid Boris van der Ham zijn GroenLinks-collega bij.
"En dat vindt Van der Hoeven ook, want die schuift de wetswijziging als een bak lauwe bami voor zich uit, in de hoop er een gft-bak in zicht komt."
Volgens Smeets valt het banenverlies op langere termijn mee, omdat de deeltijdwerkers op zaterdag en doordeweeks zullen gaan werken.
"Ook de vakbonden hebben zich unaniem uitgesproken voor aanpak van de koopzondagen, en zij kunnen toch onmogelijk voor verlies van banen zijn", aldus Smeets.
Belangenafweging
Van der Ham en Van Gent willen dat gemeenten zelf beslissen over het instellen van koopzondagen. "Zij moeten op gemeentelijk niveau alle belangen van bewoners en winkeliers afwegen", stelt Van Gent.
Bovendien past het volgens de GroenLinks-politica niet meer in deze tijd om het aantal koopzondagen terug te schroeven. "De Nederlandse samenleving heeft de afgelopen vijftig jaar een flinke verandering ondergaan."
"Het is niet meer zo dat doordeweeks de man werkt en de vrouw boodschappen doet. Veel alleenstaanden en werkenden zijn nu aangewezen op de zaterdagmiddag. En wie op zaterdag winkelt, weet over welke heksenketel ik spreek."
Strijd
Van der Ham zegt te blijven strijden tegen de inperking van de koopzondagen. Hij hoopt dat het aangekondigde uitstel door Van der Hoeven ervoor zorgt dat het voorstel alsnog niet doorgaat.
"De minister heeft al aangegeven dat de wetswijziging niet eerder dan 1 juli 2010 kan ingaan. Vervolgens komt er nog een overgangsregeling van een jaar. Tegen die tijd zijn er weer verkiezingen geweest en kan het voorstel van tafel."
Het wordt nu echt tijd voor een nieuwe regering.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:37 schreef beefcake het volgende:
Wat een achterlijk en primitief gedoe.
Omdat wij achterlijke domme sukkels zijn die zelfs niets kunnen en we de heren en dames in Den Haag nodig hebben om te overleven...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:37 schreef beefcake het volgende:
Waarom moet het kabinet hier op ingrijpen?
Dit vind ik ook wel een mooie, hopen dat de CU er dan uitgekicked is.quote:"De minister heeft al aangegeven dat de wetswijziging niet eerder dan 1 juli 2010 kan ingaan. Vervolgens komt er nog een overgangsregeling van een jaar. Tegen die tijd zijn er weer verkiezingen geweest en kan het voorstel van tafel."
Daar is het huidige kabinet erg goed in. Dingen gewoon naar voren schuiven en geen beslissingen nemen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:47 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel een mooie, hopen dat de CU er dan uitgekicked is.
Het gaat niet om rustdagen, het gaat erom dat die rustdagen verplicht op zondag moeten zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef kitao het volgende:
Ik ben geen kerkganger en ik gun iedereen een baan , maar als je godverdomme nog zelfs op zondag voor een hongerloontje moet gaan vakkenvullen omdat die luie rijke flikkers geen zin hadden om op zaterdag hun vreten op te halen dan mogen ze van mij verrekken.
Laat al die idioten die voorstander zijn van een 24-uur economie maar eerst zelf eens snachts gaan werken en in een winkelgebied gaan wonen voordat ze hier hun domme afbraak van rustdagen gaan verkondigen.
Als je niet op zondag wil werken, ga je toch niet op zondag werken. Bovendien krijg je vaak 200% betaald, dus veel medewerkers zijn er juist erg blij mee.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef kitao het volgende:
Ik ben geen kerkganger en ik gun iedereen een baan , maar als je godverdomme nog zelfs op zondag voor een hongerloontje moet gaan vakkenvullen omdat die luie rijke flikkers geen zin hadden om op zaterdag hun vreten op te halen dan mogen ze van mij verrekken.
Laat al die idioten die voorstander zijn van een 24-uur economie maar eerst zelf eens snachts gaan werken en in een winkelgebied gaan wonen voordat ze hier hun domme afbraak van rustdagen gaan verkondigen.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef kitao het volgende:
PRIMA!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef kitao het volgende:
Je moet niets. Bovendien is die industrie gevuld met mensen die graag op zondag werken, omdat ze door de weeks andere dingen te doen hebben. En waarom is deze selectieve verontwaardiging alleen van toepassing op winkels? Moeten we bioscopen, cafés en restaurants ook maar op zondag verplicht sluiten, zodat de werknemers daar hun vrije dag op zondag kunnen hebben?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef kitao het volgende:
Daar gaat het toch niet om ?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:59 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Als je niet op zondag wil werken, ga je toch niet op zondag werken. Bovendien krijg je vaak 200% betaald, dus veel medewerkers zijn er juist erg blij mee.
Die zijn open dus wat je er nu bij haalt is onzin.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je moet niets. Bovendien is die industrie gevuld met mensen die graag op zondag werken, omdat ze door de weeks andere dingen te doen hebben. En waarom is deze selectieve verontwaardiging alleen van toepassing op winkels? Moeten we bioscopen, cafés en restaurants ook maar op zondag verplicht sluiten, zodat de werknemers daar hun vrije dag op zondag kunnen hebben?
Het doet er niet toe of er een noodzaak is of niet. Als een winkelier op zondag open wil, laat hem dan lekker op zondag open gaan. Het gaat hier vooral om zelfbeschikking wat mij betreft.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om ?
Je kunt geen vrachtwagens met spullen door een winkelstraat laten rijden zonder de hele buurt wakker te maken en opnieuw in de rotherrie te laten zitten.
Wil je een koopzondag , prima , doe het dan in een industriegebied of in het centrum van een grote stad waar relatief weinig mensen wonen.
Wij hadden trouwens in de wijk een vrijdagkoopavond waarvan nu amper gebruik gemaakt wordt gemaakt omdat er geen hond meer langs komt.
Hoe wil je dan de noodzaak voor een zondag openstelling aantonen ?
De noodzaak aantonen? Weleens op zaterdag wezen winkelenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Je kunt geen vrachtwagens met spullen door een winkelstraat laten rijden zonder de hele buurt wakker te maken en opnieuw in de rotherrie te laten zitten.
Wil je een koopzondag , prima , doe het dan in een industriegebied of in het centrum van een grote stad waar relatief weinig mensen wonen.
Wij hadden trouwens in de wijk een vrijdagkoopavond waarvan nu amper gebruik gemaakt wordt gemaakt omdat er geen hond meer langs komt.
Wat bedoel je daarmee? Die zijn open ja. Op zondag. Waarom is dat wel ok, en winkels op zondag open niet ok?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:08 schreef kitao het volgende:
[..]
Die zijn open dus wat je er nu bij haalt is onzin.
Dat doodse zit dan zeker in jezelf , ik vind het weleens fijn om wat minder verkeer en straatgeluiden langs te horen komen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:01 schreef Asgard het volgende:
[..]
PRIMA!
Gast, er zijn zat mensen die (waaronder ik) lekker 's nachts zouden willen werken. Toeslagen en lekker rustig, heerlijk.
De zondag is allang geen rustdag meer, zondagen voelen vaak wel doods aan door zulke achterlijke wetten die even voor mij gaan bepalen wanneer ik moet rusten? Dude, wtf?!
Drukke straat in Rotterdam zuid, trambaan voor mijn huis en meerdere winkels in de buurt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:10 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat doodse zit dan zeker in jezelf , ik vind het weleens fijn om wat minder verkeer en straatgeluiden langs te horen komen.
Maar ik neem aan dat jij in een verlaten bouwval op de Veluwe heide woont ?
Daar ben ik ook voorstander van zelfbeschikking.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:08 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Het doet er niet toe of er een noodzaak is of niet. Als een winkelier op zondag open wil, laat hem dan lekker op zondag open gaan. Het gaat hier vooral om zelfbeschikking wat mij betreft.
Dan heb jij na de nachtdienst dus alle tijd om je boodschapjes te halen om 8 uur smorgens op zaterdag , vol met verse spullen en in een vrijwel lege winkel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:13 schreef Asgard het volgende:
[..]
Drukke straat in Rotterdam zuid, trambaan voor mijn huis en meerdere winkels in de buurt.
Ik vind het bijzonder fijn dat als ik er op zondag achter kom dat ik te weinig eten in huis heb; of als er onverhoopt iets kapot gaat, dat ik het dan meteen kan gaan halen. Weet je waarom die zondag ook handig zou zijn? Omdat men in deze polder van een land al om 6 uur alle winkels op slot heeft zitten. De echte arbeider is dan nog niet eens thuis. Dan moet je dus al je boodschappen verplicht op de zaterdag doen? Dus een dagje op stap met het gezin zit er ook niet in?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:10 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat doodse zit dan zeker in jezelf , ik vind het weleens fijn om wat minder verkeer en straatgeluiden langs te horen komen.
Maar ik neem aan dat jij in een verlaten bouwval op de Veluwe heide woont ?
Waarom zou iemand zich in godsnaam tegenover jou moeten verantwoorden op welke dag hij boodschappen wil doen? Als het maar gewoon elke dag kan!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:18 schreef kitao het volgende:
[..]
Dan heb jij na de nachtdienst dus alle tijd om je boodschapjes te halen om 8 uur smorgens op zaterdag , vol met verse spullen en in een vrijwel lege winkel.
Waarom dan op zondag ook nog een pak melk gaan halen , of haal je liever iedere dag goedkope drank ipv er dubbel ervoor te betalen in de toko ?
Je snapt er helemaal niks van. Het hele idee dat het kabinet kan bepalen of winkels op zondagen open mogen is gewoon debiel. De overheid zou daar helemaal niks mee te maken moeten hebbenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:14 schreef kitao het volgende:
[..]
Daar ben ik ook voorstander van zelfbeschikking.
Helaas zijn er nog andere omwonenden die er wel last van hebben en die op grond van wetten die winkeliers niet het zwijgen mogen opleggen voor slechts een paar luizige rotuurtjes per week.
Wat is de relevantie van het antwoord op deze vraag? Iedereen mag toch lekker zelf weten wanneer hij waar welke boodschappen haalt. Daar heb jij niet over te oordelen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:18 schreef kitao het volgende:
[..]
Dan heb jij na de nachtdienst dus alle tijd om je boodschapjes te halen om 8 uur smorgens op zaterdag , vol met verse spullen en in een vrijwel lege winkel.
Waarom dan op zondag ook nog een pak melk gaan halen , of haal je liever iedere dag goedkope drank ipv er dubbel ervoor te betalen in de toko ?
Je krijgt 200% uitbetaalt op een zondag omdat het bijzonder is dat er gewerkt wordt. Wanneer het normaal is op zondagen voor winkels om open zijn, zal deze toeslag verdwijnen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:59 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Als je niet op zondag wil werken, ga je toch niet op zondag werken. Bovendien krijg je vaak 200% betaald, dus veel medewerkers zijn er juist erg blij mee.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:18 schreef kitao het volgende:
[..]
Niet in Rotterdam , zelfs in die kutwijk waar ik woon zijn de supermarkten ieder dag van 8 tot 8 uur open , zelfs op zaterdag.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:19 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder fijn dat als ik er op zondag achter kom dat ik te weinig eten in huis heb; of als er onverhoopt iets kapot gaat, dat ik het dan meteen kan gaan halen. Weet je waarom die zondag ook handig zou zijn? Omdat men in deze polder van een land al om 6 uur alle winkels op slot heeft zitten. De echte arbeider is dan nog niet eens thuis. Dan moet je dus al je boodschappen verplicht op de zaterdag doen? Dus een dagje op stap met het gezin zit er ook niet in?
Eens. En dan meteen alle snelwegen dicht, want je hoeft toch nergens heen en het maakt alleen maar herrie.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:23 schreef Basp1 het volgende:
Ik vind dat in het kader van dit rechtlijnige beleid dan ook alle andere zaken waar mensen bezig zijn dan ook maar gesloten moeten blijven op zondag. Pompstations, pretparken, friettenten, enz.....
Dan ga je lekker in Staphorst of Urk wonenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:24 schreef kitao het volgende:
[..]
Niet in Rotterdam , zelfs in die kutwijk waar ik woon zijn de supermarkten ieder dag van 8 tot 8 uur open , zelfs op zaterdag.
Daarnaast zijn er ongeveer zes toko's open tot een uur of twaalf ; mag ik het dan een keertje stiller hebben op slechts één dagje in de week ?
Autorijden op zondag alleen nog maar voor levensbedreigende gevallen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Eens. En dan meteen alle snelwegen dicht, want je hoeft toch nergens heen en het maakt alleen maar herrie.
En om naar de kerk te gaan natuurlijk. Wel alleen de goede kerk hè.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Autorijden op zondag alleen nog maar voor levensbedreigende gevallen.
Je hoeft je voor mij niet te verantwoorden hoor, maar als jij een kankerherrie in mijn straat gaat maken dan moet je ook niet vreemd opkijken als je een steen op je achterlijke hersenpan krijgt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:21 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Waarom zou iemand zich in godsnaam tegenover jou moeten verantwoorden op welke dag hij boodschappen wil doen? Als het maar gewoon elke dag kan!
Jij zou wel een mooi figuur in dit kabinet zijn! Als je anderen maar vooral kan controleren en voorschrijven wat ze moeten doen!![]()
Juistem, niet naar moskeen, synagoges en paapse kerken...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
En om naar de kerk te gaan natuurlijk. Wel alleen de goede kerk hè.
Zo zo, we hebben een internetheld!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:29 schreef kitao het volgende:
[..]
Je hoeft je voor mij niet te verantwoorden hoor, maar als jij een kankerherrie in mijn straat gaat maken dan moet je ook niet vreemd opkijken als je een steen op je achterlijke hersenpan krijgt.
Om die weg gevallen banen te compenseren laten we die mensen omscholen tot ouderwetsche vakmensen om in elke verlaten gat een goede kerk neer te zetten zodat iedereen te voet naar dat geval kan gaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
En om naar de kerk te gaan natuurlijk. Wel alleen de goede kerk hè.
Je drukt je weer lekker subtiel uit, misschien is het voor jou handiger om ergens in een hutje op de hei te gaan wonen. Dan heb jij je stilte en hebben mensen die op zondag boodschappen willen doen hun koopzondag. Iedereen blij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:29 schreef kitao het volgende:
[..]
Je hoeft je voor mij niet te verantwoorden hoor, maar als jij een kankerherrie in mijn straat gaat maken dan moet je ook niet vreemd opkijken als je een steen op je achterlijke hersenpan krijgt.
Want jij bent altijd braaf stil en maakt nooit herriequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:29 schreef kitao het volgende:
[..]
Is het minder erg als een meerderheid (consumenten) hun wil oplegt aan een minderheid(werknemers in winkels)?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:28 schreef Devz het volgende:
Belachelijk, alleen vanwege dat handjevol gelovigen dat de rest hun wil weer moet opleggen
Zoals gewoonlijk.quote:
alleen die op reformatische grondslag is juist ? Vast niet het godshuis van die heidense paapsenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:30 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Juistem, niet naar moskeen, synagoges en paapse kerken...
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:32 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Is het minder erg als een meerderheid (consumenten) hun wil oplegt aan een minderheid(werknemers in winkels)?
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2285quote:Verkoopster Bijenkorf mag op zondag thuisblijven
Een medewerkster van de Bijenkorf mag weigeren op zondag te werken, zo oordeelde de kantonrechter onlangs. De Bijenkorf dient met iedere individuele werknemer overeenstemming te bereiken over het werken op zondagen.
Ik heb me ook , door schade en schande , maar vooral door begrip , aangepast aan de wensen van mijn buren. Als ik laat harde muziek wil draaien dan zet ik een koptelefoon op.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:32 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Want jij bent altijd braaf stil en maakt nooit herrie
dit is de belangrijkste quote uit je bron:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2285
Probleem opgelost, mag ik nu mijn koopzondag?
En wederom: waarom is iedereen zo solidair met de arme winkelmedewerkers, maar kunnen de mensen in de horeca en bioscopen stikken?![]()
ergo de plicht om op zondagen te werken zal bij verruiming van de arbeidswinkeltijdenwet ook gelden voor winkelpersoneelquote:In de Arbeidstijdenwet staat de hoofdregel dat een werknemer op zondag niet hoeft te werken. Een uitzondering op die regel is de situatie waarin het werken op zondag met de werknemer is overeengekomen en indien de plicht om zondags te werken uit de aard van de arbeid voortvloeit.
Dat is helemaal niet automatisch het geval, want die Bijenkorf is al elke zondag open. En toch wordt ze niet verplicht om te werken. En van mij hoeft dat ook helemaal niet. Maar laat de mensen die wel willen werken op zondag dat gewoon doen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:41 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
dit is de belangrijkste quote uit je bron:
[..]
ergo de plicht om op zondagen te werken zal bij verruiming van de arbeidstijdenwet ook gelden voor winkelpersoneel
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet automatisch het geval, want die Bijenkorf is al elke zondag open. En toch wordt ze niet verplicht om te werken. En van mij hoeft dat ook helemaal niet. Maar laat de mensen die wel willen werken op zondag dat gewoon doen.
http://www.intermediair.n(...)erken-op-zondag.htmlquote:De commissie oordeelt dat de werkgever met deze afwijzingsgrond een verboden (indirect) onderscheid op grond van godsdienst heeft gemaakt. In dit verband merkt de commissie op dat de werkgever niet aannemelijk heeft gemaakt dat het werken op zondag voortvloeit uit het aard van het werk.
Ook merkt de commissie op dat een werknemer niet verplicht is om te melden dat hij (gewetens)bezwaren heeft tegen het verrichten van arbeid op zondag. Dit wordt anders als de werkgever duidelijk maakt dat het verrichten van arbeid op zondag gebruikelijk is en voortvloeit uit de aard van het werk, dan wel dat de bedrijfsomstandigheden dit noodzakelijk maken.
Zolang we flink blijven betalen hebben ze ons er graag bij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:36 schreef Red_85 het volgende:
Wanneer worden wij uit de unie getrapt omdat we kerk en staat niet gescheiden houden? kut regering.
Ja, hebben we. 's Zondags de kerk, rest van de week de staat.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:17 schreef KoosVogels het volgende:
Altijd leuk wanneer wij de vruchten plukken van een christelijk kabinet. Scheiding kerk en staat anyone?
Het zijn toch standpunten die ingegeven zijn vanuit een bepaalde geloofsovertuiging? In die zin houdt het wel enig verband.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe erg ik het ook oneens ben met dit voorstel, met de scheiding tussen kerk en staat heeft het niets te maken.
Nee, want standpunten ingegeven door een bepaalde geloofsovertuiging zijn democratisch gezien net zo valide als standpunten ingegeven door andere overtuigingen, wereldvisies en idealen. Je kunt bepaalde standpunten niet verbieden puur omdat ze uit de "verkeerde" gedachtenstroming komen, hoe oneens je het er ook mee bent.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:21 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Het zijn toch standpunten die ingegeven zijn vanuit een bepaalde geloofsovertuiging? In die zin houdt het wel enig verband.
Dus moslims die niets met de zondags"rust" te maken willen hebben, dienen voor jou gedwongen te worden op zondag thuis te gaan zitten duimendraaien?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef kitao het volgende:
Niet alleen moslims natuurlijk. Elke Nederlander die zelf kan bepalen of en zo ja waar en wanneer hij rust nodig heeft wordt door dit kabinet betutteld. De minister denkt: "jullie zijn allemaal achterlijk dom en ik weet alles, dus ik vertel jullie wel even wanneer jullie moeten rusten. Dit staat namelijk in mijn grote sprookjesboek."quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus moslims die niets met de zondags"rust" te maken willen hebben, dienen voor jou gedwongen te worden op zondag thuis te gaan zitten duimendraaien?
Lekker "sociaal"...
Heb jij wel eens een baan gehad?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef kitao het volgende:
Een gek idee: laat het zoals het is, dan kan de gemeente kijken of er behoefte aan is. Bij jou in de wijk niet. Elders wellicht wel. Vrijheid... waar jij kennelijk tegen bent...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:06 schreef kitao het volgende:
Volgens mij wonen die al bij jou in de straat... ben even het nummer kwijt... Als je even je voordeur uit loopt en je dan om draait... het nummer wat je dan ziet is waarschijnlijk het goede nummer.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:37 schreef kitao het volgende:
Tenzij er luidruchtige asociale rotburen komen wonen.
De aanhang van het CU en misschien het CDA zal zich er nog wel in kunnen vinden. Maar het is de PvdA die nu weer gezwicht is, die doen wel heel hard hun best om onder de 10 zetels te komen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:35 schreef Dragorius het volgende:Dit kabinet doet er alles aan om straks niet herkozen te worden zeg
Je zou denken dat ze de economie willen blijven stimuleren in plaats van kapotmaken, stukje bij beetje.
Ik vind het inderdaad ook diep triest, dat christelijke politici, die in dit land nog geen 50 kamerzetels bezetten, er toch in slagen om hun bezopen denkbeelden op deze manier aan mensen op te dringen. Koopzondagen zijn een enorme uitkomst; als het aan die christenfundi's ligt, loopt iedereen op zaterdag te winkelen, want zondag is immers een rustdag.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:42 schreef thingamajig het volgende:
Diep diep triest dit. En alleen maar omdat in het grote sprookjesboek van mevrouw Van der Hoeven staat dat de zondag een rustdag is![]()
Wat hebben we toch een achterlijke incompetente kutregering. Ik schaar deze blunder in het rijtje 'vliegtax'.
Werken op een zondag is nogsteeds een keuze hoor. Bovendien verdient dat 9 van de tien keer 200%. Ik wou maar al te graag op de zondag dienst draaien toen ik nog gevarieerde werkdagen had.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef kitao het volgende:
Ik heb nog NOOIT op een zondag een winkel zijn voorraad zien aanvullen, dus wat voor rare logica voer je hier.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:30 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
In de eerste plaats vind ik dit besluit betuttelend. Laat iedereen zijn zondag toch zelf invullen. Wil je op zondag naar de kerk, cq. een rustdag houden? Prima. Wil je gaan winkelen. Ook prima toch? Laat iedereen dat toch voor zichzelf beslissen.
Ten tweede vind ik het met het oog op de werkgelegenheid heel erg onverstandig. Juist in deze tijden kunnen we het ons toch niet veroorloven als de banen teruglopen?
Raar besluit.
Dit vind ik dan wel weer kul. Als er een zon- of feestdag in een Islamitisch land is, gaan de winkels ook niet open voor mensen die daar wonen en het Moslim-geloof niet aanhangen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus moslims die niets met de zondags"rust" te maken willen hebben, dienen voor jou gedwongen te worden op zondag thuis te gaan zitten duimendraaien?
Lekker "sociaal"...
Juist.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:32 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad.
Werkloosheid dit credietcrisis dat maar wel in het kader van een verplichte rustdag zorgen voor ontslagen. Wat een helden.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:32 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad.
Werkloosheid dit credietcrisis dat maar wel in het kader van een verplichte rustdag zorgen voor ontslagen. Wat een helden.
Nee hoor. Deze wet staat los van de arbeidstijdenwet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:41 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
dit is de belangrijkste quote uit je bron:
[..]
ergo de plicht om op zondagen te werken zal bij verruiming van de arbeidswinkeltijdenwet ook gelden voor winkelpersoneel
Waarom is die zondag nou, ik kan alleen religieuze motieven bedenken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:40 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dankzij onze "sociale" regering![]()
Die gunnen mensen liever hun uitkering blijkbaar
Ik ben dit soort bizarre redeneringen met gemak echt wel spuugzat. PvdA zit in een regering, waarvan (helaas) ook christenfundi's deel uitmaken. Elke regeringspartij wil z'n stokpaardjes en z'n punten binnenhalen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:17 schreef Dragorius het volgende:
Dat is typerend voor de PVDA. Zwichten.
Op zondag heb je sowieso geluidsoverlast van die tering kerken die met hun klokkenspel gaan spelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:28 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik heb nog NOOIT op een zondag een winkel zijn voorraad zien aanvullen, dus wat voor rare logica voer je hier.
Bovendien weet je dat je geluidshinder kan ondervinden als je in het centrum woont.
Wanneer de winkeltijdenwet wordt aangepast zodat de winkels altijd op zondag mogen open zijn, wordt het noodzakelijk dat er ook op zondag in winkels gewerkt wordt. De plicht om op zondagen te gaan werken zal dus zeker gaan gelden voor nieuw aan te nemen winkelpersoneel en na een overgangsperiode waarschijnlijk voor het al het personeel.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee hoor. Deze wet staat los van de arbeidstijdenwet.
http://www.postbus51.nl/n(...)ondag-te-werken.html
Uiteindelijk zullen de zwakkeren in samenleving de prijs betalen. Het is niet voor niets dat de SP ook tegen is.quote:Uit de horeca CAO Artikel 7.8
8. Werken op zondag
De aard van de arbeid in het horecabedrijf brengt met zich mee dat ook op zondag
werkzaamheden verricht moeten worden.
Indien een werknemer op een zondag wordt ingeroosterd, wordt hij geacht op die zondag
werkzaamheden te verrichten.
In afwijking van artikel 5:6 lid 3 van de Arbeidstijdenwet geldt er geen minimum aantal
zondagen in elke periode van 52 weken waarop geen arbeid wordt verricht, met dien verstande
dat de werknemer uitsluitend op 40 of meer zondagen arbeid verricht, indien hij daarmee voor
dat geval instemt.
Welke prijs? Waarom is het nu zo erg om op zondag te werken? Je hoeft toch niet meer dan 40 uur te gaan werken, dus of je nou op zondag vrij bent of op maandag bijvoorbeeld is toch om het evenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:43 schreef HEvaRe het volgende:
Uiteindelijk zullen de zwakkeren in samenleving de prijs betalen.
Ja idd..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:47 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Leuk voor de ChristenUnie, niet zo leuk voor de rest van Nederland.
Een van de prijzen voor het op zondag werken is de aanslag op je sociale leven.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:13 schreef beefcake het volgende:
[..]
Welke prijs? Waarom is het nu zo erg om op zondag te werken? Je hoeft toch niet meer dan 40 uur te gaan werken,
Maar dan ga jij toch op zondag werken dan kun je op een dag dat de winkels wel open zijn gaan winkelenquote:dus of je nou op zondag vrij bent of op maandag bijvoorbeeld is toch om het even
Oh, even kijken dan. Hoe zou dat gaan in landen waar dat wel is? Hebben ze in de US dan geen sport meer? Ligt het uitgaansleven stil?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:31 schreef HEvaRe het volgende:
Een van de prijzen voor het op zondag werken is de aanslag op je sociale leven.
bla bla bla
Dus omdat anderen willen sporten op zondag, naar verjaardagen op zondag (buitengewoon irritante dag overigens voor dat soort verplichtingen) en uitgaan op zaterdag (echt geen probleem overigens icm werken op zondag, zeker als het vanaf 12.00u is) moeten winkels op zondag dicht zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:31 schreef HEvaRe het volgende:
Een van de prijzen voor het op zondag werken is de aanslag op je sociale leven.
enkele voorbeelden:Teamsporten. Hoeveel van de wedstrijden worden er op doordeweekse dagen gespeeld? Verjaardagen. Hoeveel verjaardagen worden in de weekeinden gevierd, ook al zijn de jarigen op doordeweekse dagen jarig? Uitgaan. Hoeveel mensen gaan doordeweeks stappen, wanneer zij de volgende dag moeten werken?
Maar dan ga jij toch op zondag werken dan kun je op een dag dat de winkels wel open zijn gaan winkelen
Ik werk thuis én deeltijd, dus ik kan iedere dag winkelen als ik wil jaquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:31 schreef HEvaRe het volgende:
Maar dan ga jij toch op zondag werken dan kun je op een dag dat de winkels wel open zijn gaan winkelen
Nee, maar kun jij als weekeindwerker mee doen of moet je al die zaken die je wel leuk vind om te doen laten schieten omdat je eenmaal moet werken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:35 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Oh, even kijken dan. Hoe zou dat gaan in landen waar dat wel is? Hebben ze in de US dan geen sport meer? Ligt het uitgaansleven stil?
Ik heb in de horeca gewerkt en dus ook in het weekend. Toen ging ik ook uit, zat op (team)sport, ging naar familie e.d. Het is iets meer passen en meten maar ja het kan wel allemaal.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:41 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Nee, maar kun jij als weekeindwerker mee doen of moet je al die zaken die je wel leuk vind om te doen laten schieten omdat je eenmaal moet werken?
Ik ben helemaal voor een vrije keuze voor iedereen. Maar dat is niet wat er hier gebeurd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat dacht je eens van het idee dat iedereen zelf kan kiezen?
Met iets meer passen en meten kun je ook regelen dat je op zondag wel al je spullen in huis hebt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:49 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik heb in de horeca gewerkt en dus ook in het weekend. Toen ging ik ook uit, zat op (team)sport, ging naar familie e.d. Het is iets meer passen en meten maar ja het kan wel allemaal.
Kan je ook omdraaien. Er wordt mensen de kans ontnomen om te werken op zondag.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:50 schreef HEvaRe het volgende:
Er zullen mensen gedwongen worden te werken
inderdaadquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:56 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Kan je ook omdraaien. Er wordt mensen de kans ontnomen om te werken op zondag.
quote:Vraag het een politieagent, brandweerman, iemand uit de zorg, zo'n debiel die bij het leger is gegaan, medewerkers van vakantie centra, bioscoopwerknemers, conducteurs, douane, stewardessen, en ga maar door.
Wat lul jij nu weer? Omdat mensen op die partijen stemmen wil dat niet zeggen dat ze op DIT punt zo denken. Hoeveel Urker kotters zijn er terug in de haven op zondag?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:01 schreef trancethrust het volgende:
En oja, zat mensen hebben op die christelijke partijen gestemd dus er is zeker wel een substantiele hoeveelheid Nederlanders die het hiermee eens is danwel niet (genoeg) hierom geeft.
Als je alle dagen dat je vrij bent wilt kunnen winkelen is een baan zoeken dat je werkt op de dagen dat de winkels dicht zijn de oplossing voor je probleem.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
Lol. Een winkel mag niet open zijn op zondag en als je wil werken moet je maar een baan zoeken waar ze wel werken op zondag?
Je maakt winkels een soort van safehaven voor mensen die op zondag niet willen werken? Hopen dat de duitsers/Belgen dan je dorp niet weten te vinden omdat er ineens een museum een nieuwe van Gogh heeft opgedoken.
Wat een gezever man.
Dat is helemaal niet waar. Ik werkte zelf in een winkel in het weekend als bijbaan toen die zondag ingevoerd werd. Het was vechten om die zondag, ook toen het van 200% naar 160% ging.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:50 schreef HEvaRe het volgende:
Ik ben helemaal voor een vrije keuze voor iedereen. Maar dat is niet wat er hier gebeurd.
Er zullen mensen gedwongen worden te werken omdat anderen twee dagen willen winkelen.
Is het ook nog vechten als er geen zondagsbonus meer is?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. Ik werkte zelf in een winkel in het weekend als bijbaan toen die zondag ingevoerd werd. Het was vechten om die zondag, ook toen het van 200% naar 160% ging.
Er is animo genoeg voor werken op zondag in de winkel.
Huh? JIJ bent tegen vrije keuze. JOUW gedachte legt iets aan andere op.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:07 schreef HEvaRe het volgende:
Het mooie hieraan is dat je dan niet de vrijheden van keuze van anderen aantast.
Vrijheden van anderen? Niemand eist een VERPLICHTING voor het open zijn van winkels. We willen winkeliers alleen de MOGELIJKHEID, niet de VERPLICHTING, geven om op zondag open te zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:07 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Als je alle dagen dat je vrij bent wilt kunnen winkelen is een baan zoeken dat je werkt op de dagen dat de winkels dicht zijn de oplossing voor je probleem.
Het mooie hieraan is dat je dan niet de vrijheden van anderen aantast.
Gaat die afgeschaft worden dan? Lijkt me sterk aangezien je niet verplicht kan worden en bij te weinig animo een winkel een probleem heeft.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:10 schreef HEvaRe het volgende:
Is het ook nog vechten als er geen zondagsbonus meer is?
Waar, en ik beweerde het tegendeel ook helemaal niet. Blijkbaar geven ze hier niet genoeg om om hun politieke voorkeur te veranderen. Nogmaals, het ligt gewoon in de lijn van verwachting, vooral als je kijkt naar de CU, dat ze dit soort dingen willen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:03 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Wat lul jij nu weer? Omdat mensen op die partijen stemmen wil dat niet zeggen dat ze op DIT punt zo denken. Hoeveel Urker kotters zijn er terug in de haven op zondag?
Hoezo ben ik tegen vrije keuze? Iedereen mag kiezen om op zondag te werken zodat zij op een andere dag wel kunnen winkelen. Ik vind dat ieder individu die keuze moet kunnen maken. Niet zoals het nu zou moeten volgens de meerderheid: WIJ willen winkelen op onze beide vrije dagen dus gooi die winkels maar open.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:12 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Huh? JIJ bent tegen vrije keuze. JOUW gedachte legt iets aan andere op.
Wanneer de winkeliers de mogelijkheid krijgen, zullen zij uiteindelijk de werknemers verplichten ook in het weekeinde te werken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:13 schreef Asgard het volgende:
[..]
Vrijheden van anderen? Niemand eist een VERPLICHTING voor het open zijn van winkels. We willen winkeliers alleen de MOGELIJKHEID, niet de VERPLICHTING, geven om op zondag open te zijn.
Wiens vrijheid word dan aangetast? Mensen die willen rusten? Give me a fucking break. Als je niet wilt werken op zondag, dan werk je niet op zondag. 7*8=56 uur, je gaat me niet vertellen dat er supermarktmedewerkers zijn die verplicht worden om 56 uur per week te werken?
De Lijnbaan in Rotterdam is ook elke zondag open, er is nergens een winkel dicht omdat ze geen werknemers konden vinden die op zondag wilden werken.
Geluidsoverlast? Yeah right, die kerel hierboven die zeurde over geluidslast in Rotterdam. Ga in een niet-pauper huis wonen met dubbelglas. Alsof winkelend publiek van een supermarkt zoveel overlast geeft.
Tot enkele jaren geleden was er een zondagstoeslag in de horeca. Deze is ondertussen afgeschaft omdat een zondag voor de horeca een normale werkdag is.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gaat die afgeschaft worden dan? Lijkt me sterk aangezien je niet verplicht kan worden en bij te weinig animo een winkel een probleem heeft.
Het gaat nu gewoon goed. Ik hoor geen klachten. Dat is ook niet de reden om het te veranderen: dat zijn religieuze overwegingen.
Idioot dus.
Halve zool , die tegen iedereen loopt te roepen dat indien ze last hebben van geluidsoverlast maar op moeten rotten of hun ramen met eierdozen moeten beplakken.quote:[b]Op woensdag 28 oktober 2009 17:13 schreef Asgard het volgende:
Geluidsoverlast? Yeah right, die kerel hierboven die zeurde over geluidslast in Rotterdam. Ga in een niet-pauper huis wonen met dubbelglas. Alsof winkelend publiek van een supermarkt zoveel overlast geeft.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:22 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Wanneer de winkeliers de mogelijkheid krijgen, zullen zij uiteindelijk de werknemers verplichten ook in het weekeinde te werken.
Verder staan er meer dan genoeg mensen (jongeren/studenten vooral) te trappelen om zondag te mogen werken in een supermarkt. Dan verdienen ze tenminste iets meer voor een dag die geen meerwaarde heeft voor hen dan een willekeurige andere dag. 2 vrienden van mij hebben zelfs een bijbaantje waar ze alleen op zondag in een bouwmarkt werken, andere dagen hebben ze geen tijd en zondag verdienen ze dubbel per uur dus mooi meegenomen.quote:7*8=56 uur, je gaat me niet vertellen dat er supermarktmedewerkers zijn die verplicht worden om 56 uur per week te werken?
Wat heb ik te schaften daarmee? Dat speelt helemaal niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:24 schreef HEvaRe het volgende:
Tot enkele jaren geleden was er een zondagstoeslag in de horeca. Deze is ondertussen afgeschaft omdat een zondag voor de horeca een normale werkdag is.
Anti-kapitalisme is ook een vorm van religie.quote:En welke religeuze bezwaren heeft de SP?
Jij bent vroeger veel gepest, is het niet?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:28 schreef kitao het volgende:
of er vliegt een baksteen door je voorruit.
De werkgevers van de supermarkten zijn al bezig met het afschaffen van de avondtoeslag, omdat dit nomale werktijden zijn geworden, gelukkig voor de supermarktmedewerkers is dit waarschijnlijk tot 2011 van de baan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat heb ik te schaften daarmee? Dat speelt helemaal niet.
Maar verwacht je niet dat dat voor de zondagen ook gaat gebeuren als de winkels dan altijd open kunnen.quote:Avondtoeslag niet afgeschaft
Heikel punt in de onderhandelingen was dat de werkgevers de avondtoeslag tussen 20.00 en 21.00 uur wilden afschaffen. De compensatie hiervoor werd gekoppeld aan de hoogte van de loonsverhoging. "Voor ons was dit onbespreekbaar", aldus Van der Pijl. "Dat zou per saldo betekenen dat werknemers er op achteruit zouden gaan. De enigen die hiervan zouden profiteren zijn de werkgevers."
bron
Het was een voorstel. Het is niet geaccepteerd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:36 schreef HEvaRe het volgende:
De werkgevers van de supermarkten zijn al bezig met het afschaffen van de avondtoeslag, omdat dit nomale werktijden zijn geworden, gelukkig voor de supermarktmedewerkers is dit waarschijnlijk tot 2011 van de baan.
Nee. En als dat gebeurt dan kan je als je dan niet meer wil gewoon weigeren.quote:Maar verwacht je niet dat dat voor de zondagen ook gaat gebeuren als de winkels dan altijd open kunnen.
Ik zal de horeca CAO maar weer eens aanhalen ivm de parallel:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het was een voorstel. Het is niet geaccepteerd.
[..]
Nee. En als dat gebeurt dan kan je als je dan niet meer wil gewoon weigeren.
Overigens: de wet is naar aanleiding van de wijziging van de horeca CAO niet gewijzigd.quote:Wat daar ook van moge zijn: de reden om het te wijzigen is anders. Je kan altijd nog de wet wijzigen indien nodig.
Inderdaad, het hele regeerakkoord is inmiddels overboord gezet, maar aan dit "stokpaardje" moet zonodig vastgehouden wordenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:31 schreef Dragorius het volgende:
Ja en sinds wanneer kan men dan niet de poot stijfhouden? Iets in de melk brokkelen hebben is prima, maar dit is iets dat impact heeft op een economie die al in de problemen zit.
Ik heb niks te maken met wat ze in die landen doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:33 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Dit vind ik dan wel weer kul. Als er een zon- of feestdag in een Islamitisch land is, gaan de winkels ook niet open voor mensen die daar wonen en het Moslim-geloof niet aanhangen.
Off-topic dus.quote:
Het zou ook wel vreemd zijn om de winkeltijdenwet aan te passen als er iets wijzigt in de Horeca-CAO.quote:Overigens: de wet is naar aanleiding van de wijziging van de horeca CAO niet gewijzigd.
Grote retailers zetten al een paar jaar in op de afschaffing van alle toeslagen voor onregelmatige werktijden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:59 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Voor je argument dat, mocht de winkelsluitingstijdenwet verruimd worden er toch een zondagstoeslag in winkels zal bestaan, niet.quote:
hearquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Grote retailers zetten al een paar jaar in op de afschaffing van alle toeslagen voor onregelmatige werktijden.
Dus geloof me, zodra de kans er is krijg je op zondagavond exact zoveel als op woensdagochtend. Dán hebben we namelijk gewoon wél een 24-uurs economie.
Net hoe de pet staat
Waarom mogen andere mensen dan wel een zondagse bedrijfsvoering er op na houden?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:07 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Als je alle dagen dat je vrij bent wilt kunnen winkelen is een baan zoeken dat je werkt op de dagen dat de winkels dicht zijn de oplossing voor je probleem.
Het mooie hieraan is dat je dan niet de vrijheden van keuze van anderen aantast.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk dat die mensen die ontslagen moeten worden omdat er op zondag geen werk meer is, erg blij zijn met de mensen hier die voor de "zwakkeren" opkomen zodat die niet meer op zondag hoeven te werken
quote:Wijers' adviesaanvraag was de deur nog niet uit, of hetzelfde artikel dat hij met zoveel enthousiasme citeerde werd door collega-economen op verschillende fronten ernstig gekritiseerd. Vervolgens ontspon zich een langdurige en intensieve discussie over het wel en wee van de wet. Het Economisch Instituut voor Midden- en Kleinbedrijf becijferde dat verruiming van de wet tot een geringe stijging van de werkloosheid zou leiden, terwijl het Centraal Planbureau met een daling van meer dan tienduizend arbeidsplaatsen op de proppen kwam. Uiteindelijk trok de Sociaal-Economische Raad in zijn adviesrapport de enige wijze conclusie: over de werkgelegenheidseffecten kan weinig met zekerheid worden gezegd.
bron: de volkskrant
Dat is gewoon niet waar. Zo is in de Horeca-cao ook bepaald dat je meer dan 3 tijdelijke contracten kan aanbieden (6 meen ik) en dat heeft zich ook niet doorgezet naar de CAO's voor winkelpersoneel.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:02 schreef HEvaRe het volgende:
Voor je argument dat, mocht de winkelsluitingstijdenwet verruimd worden er toch een zondagstoeslag in winkels zal bestaan, niet.
Een parallel naar de horeca laat zien dat deze toeslag uiteindelijk zal verdwijnen
Nog afgezien van het feit dat bovenstaande onzin is: het zou voor jou een verbetering zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:20 schreef kitao het volgende:
Dat is ook één van de redenen dat er ongeveer één miljoen Nederlanders aan de "valium" zitten.
Maar natuurlijk, jij weet hoe het allemaal in elkaar zit.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:20 schreef kitao het volgende:
[ afbeelding ]
Het probleem met veel mensen is dat zij zo verkronkeld zijn dat ze geen minuut meer zonder radio of tv of ander geluid kunnen.
Zij zijn dan ook niet in staat om hun gedachten tot rust te brengen en kunnen in gezelschap niet langer dan een minuut hun gekwek voor zich houden.
Dat is ook één van de redenen dat er ongeveer één miljoen Nederlanders aan de "valium" zitten.
Dit gaat niet om een verruiming, dit gaat over een plan om winkels die nu wel open zijn op zondag te dwingen te sluiten. Waarvoor nu berekend is dat het, in elk geval op de korte termijn, banen gaat kosten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:19 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
De laatste verruiming van de winkeltijdenwet had ook al zo'n positief effect op de werkgelegenheid.
[..]
Wat een onzin. Ik kan prima genieten van een rustig park, een wandeling door het stille bos, de stilte van een leeg strand en ga zo nog maar even door. Maar als ik op zondag wil winkelen dan moet dat gewoon kunnen, ik heb geen politici nodig die mij gaat vertellen wanneer ik wel of niet mag winkelen en wanneer en waar ik rust moet houden!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:20 schreef kitao het volgende:
Het probleem met veel mensen is dat zij zo verkronkeld zijn dat ze geen minuut meer zonder radio of tv of ander geluid kunnen.
Zij zijn dan ook niet in staat om hun gedachten tot rust te brengen en kunnen in gezelschap niet langer dan een minuut hun gekwek voor zich houden.
Gelukkig krijgt het meeste winkelpersoneel na 3 tijdelijke contracten een vast contract. bronquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Zo is in de Horeca-cao ook bepaald dat je meer dan 3 tijdelijke contracten kan aanbieden (6 meen ik) en dat heeft zich ook niet doorgezet naar de CAO's voor winkelpersoneel.
Dit is de wijziging waardoor er 12 koopzondagen in een jaar mogelijk gemaakt werdenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dit gaat niet om een verruiming, dit gaat over een plan om winkels die nu wel open zijn op zondag te dwingen te sluiten. Waarvoor nu berekend is dat het, in elk geval op de korte termijn, banen gaat kosten.
Zij zouden ook meer bescherming moeten krijgen.quote:Er is trouwens nog niemand in het hele topic die me heeft kunnen uitleggen waarom het in de horeca, bioscopen en andere niet absoluut in het weekend noodzakelijke beroepen wel ok is dat men op zondag werkt. Waarom moet de zondagrust voor die sectoren niet gelden? Verdienen zij geen bescherming?
Slap gelul , ga dan zelf eens naast een supermarkt wonen of in de buurt van een winkelstraat waarvan ineens alle winkels open zijn zoals op een doordeweekse dag.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:38 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik kan prima genieten van een rustig park, een wandeling door het stille bos, de stilte van een leeg strand en ga zo nog maar even door. Maar als ik op zondag wil winkelen dan moet dat gewoon kunnen, ik heb geen politici nodig die mij gaat vertellen wanneer ik wel of niet mag winkelen en wanneer en waar ik rust moet houden!
Nee dank jequote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:22 schreef kitao het volgende:
[..]
Slap gelul , ga dan zelf eens naast een supermarkt wonen of in de buurt van een winkelstraat waarvan ineens alle winkels open zijn zoals op een doordeweekse dag.
Dat snap ik. Ik heb het over het huidige plan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:57 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Dit is de wijziging waardoor er 12 koopzondagen in een jaar mogelijk gemaakt werden
Dat vind jij misschien, maar dan ben je toch echt een uitzondering. Daar krijg je nooit van z'n leven een kamermeerderheid voor. Vreemd?quote:Zij zouden ook meer bescherming moeten krijgen.
En terechtquote:Mochten we daar aan beginnen dan krijgen we het argument:" Belachelijk IK wil naar de snackbar, bioscoop, etc. op zondag en dan die fundi's die gaan bepalen dat IK niet meer mag. Die bescherming is onzin en moet maar afgeschaft worden."
Dit stopt bij de vrije keuze van de werkgevers en werknemers. Als winkeleigenaren de winkel op zondag graag open willen hebben, en ze personeel kunnen vinden dat op zondag graag wil werken, dan valt er toch als overheid niets meer te beschermen?quote:Waar stopt dit argument? Als jou branche/baas je vertelt dat je op zondag moet gaan werken?
Als, als, als...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:48 schreef HEvaRe het volgende:
In de lijn van deze wijziging: Mocht de zondag een normale werkdag worden in een winkel, wat verwacht je dat er zal gebeuren met de bepaling dat niemand verplicht kan worden op zondagen te werken?
Dus je hebt wel last van lawaai , maar je doet er niets aan ?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:25 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Nee dank je![]()
Ik woon al in de buurt van drie gristelijke kerken die stipt elke zondag om 09:15 mijn rust (lees: slaap) verstoren met hun debiele geklingel (ook al zoiets uit 1902). Dan kun je beter winkels/supermarkten hebben. Die gaan op zondag pas om 12:00 uur open (of zoals hier in Utrecht om 16:00 uur).
Daar kies je zelf voor...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:22 schreef kitao het volgende:
ga dan zelf eens naast een supermarkt wonen of in de buurt van een winkelstraat waarvan ineens alle winkels open zijn zoals op een doordeweekse dag.
Waarom ben je in godsnaam in Rotterdam gaan wonen, en niet in een of ander dorp?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Dus je hebt wel last van lawaai , maar je doet er niets aan ?
En ondertussen anderen wel meer lawaai gunnen omdat je er toch niet in de buurt woont ?
Fraai.
Bij ons zit ook een kerk , het gejengel duurt vijf minuten , het gerace rondom een supermarkt op zondag al gauw een uur of vijf.
Maar je hebt wel gelijk , dat Allah gejengel en Jezus gebeier mag van mij ook ophouden , ik meen dat daar al eens een rechtszaak over is geweest.
( DS4 weet daar misschien meer van).
Pfff, ik heb bij mijn huidige werkgever aangegeven dat ik graag iedere woensdag vrij wil hebben, heb een schoolgaande dochter die woensdagmiddag vrij is dus ik vind op woensdag werken geen optie. Dus werk ik niet op woensdag. In goed overleg is er heel veel mogelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:57 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Dit is de wijziging waardoor er 12 koopzondagen in een jaar mogelijk gemaakt werden
[..]
Zij zouden ook meer bescherming moeten krijgen.
Mochten we daar aan beginnen dan krijgen we het argument:" Belachelijk IK wil naar de snackbar, bioscoop, etc. op zondag en dan die fundi's die gaan bepalen dat IK niet meer mag. Die bescherming is onzin en moet maar afgeschaft worden."
Waar stopt dit argument? Als jou branche/baas je vertelt dat je op zondag moet gaan werken?
Deze regering?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
En de regering wil toch dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland omhoog gaat;
Ja, hoe ongelooflijk het ook is met die Christenregering van dit momentquote:
Dus niet , ik woonde hier al voordat de koopzondag werd ingevoerd en ik ben niet van plan te gaan verhuizen omdat een paar geldwolven en een zooitje rijke luie flikkers die makkelijk op andere dagen hun rosbief kunnen halen , hier mijn buurt willen gaan verzieken.quote:
Lees hierboven eens, zijn dat geldwolven of rijke luie flikkers?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:31 schreef kitao het volgende:
[..]
Dus niet , ik woonde hier al voordat de koopzondag werd ingevoerd en ik ben niet van plan te gaan verhuizen omdat een paar geldwolven en een zooitje rijke luie flikkers die makkelijk op andere dagen hun rosbief kunnen halen , hier mijn buurt willen gaan verzieken.
Ik ben hier geboren en woon er nog steeds.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Waarom ben je in godsnaam in Rotterdam gaan wonen, en niet in een of ander dorp?
Ik zie vaak dat mensen die voorstander zijn van 24 uur economie zelf niet in de buurt van winkelcentra wonen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Lees hierboven eens, zijn dat geldwolven of rijke luie flikkers?
Sorry hoor, maar als je vlak bij winkels gaat wonen dien je rekening te houden met een zondagsopenstelling. Net zoals je in de stad niet moet verwachten dat je kan genieten van de stilte.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:31 schreef kitao het volgende:
Dus niet , ik woonde hier al voordat de koopzondag werd ingevoerd
Sorry ; met andere woorden , je hebt pech gehad omdat je niet de visie hebt gehad om in een rottige villapark te gaan wonen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je vlak bij winkels gaat wonen dien je rekening te houden met een zondagsopenstelling. Net zoals je in de stad niet moet verwachten dat je kan genieten van de stilte.
Ja, want de plaatselijke HEMA en V&D ook op zondag openen is toch echt te vergelijken met een illegale bendeoorlog of een treinstation in je voortuin. Ik bedoel, okay, de Cribs zijn lastig, maar vallen natuurlijk in het niets vergeleken met het kwaad dat aangesticht wordt doordat een of andere huismiep ook op zondag een Blokkerwinkel binnen kan lopen en servetten kan kopen. Oh god, de oooooverláááást...!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:17 schreef kitao het volgende:
[..]
Sorry ; met andere woorden , je hebt pech gehad omdat je niet de visie hebt gehad om in een rottige villapark te gaan wonen?
Ik hoop dat er een paar bendes bij jullie door de straten gaan schuimen , dan piepen jullie wel anders.
Of beter nog , als er een spoorweg door je voortuintje gaat rijden.
Ik denk dat jij dan de eerste bent die huis en stek zal verlaten.
Kom je klaar of zo ?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:32 schreef Marouska het volgende:
[..]
Ja, want de plaatselijke HEMA en V&D ook op zondag openen is toch echt te vergelijken met een illegale bendeoorlog of een treinstation in je voortuin. Ik bedoel, okay, de Cribs zijn lastig, maar vallen natuurlijk in het niets vergeleken met het kwaad dat aangesticht wordt doordat een of andere huismiep ook op zondag een Blokkerwinkel binnen kan lopen en servetten kan kopen. Oh god, de oooooverláááást...!
Het ligt al aan de sector waar je werkt of de zondag een normale werkdag is of niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit stopt bij de vrije keuze van de werkgevers en werknemers. Als winkeleigenaren de winkel op zondag graag open willen hebben, en ze personeel kunnen vinden dat op zondag graag wil werken, dan valt er toch als overheid niets meer te beschermen?
Van mij hoeft zondag geen normale werkdag te worden waarop iedereen verplicht wordt te werken als ze dat gevraagd wordt, maar als werkgevers, -nemers en klanten het allemaal willen moet je naar mijn mening niet gaan verbieden.
In dat geval hoeft de winkeltijdenwet nu ook niet aangepast te worden en zal de toeristisch gebied duidelijker geformuleerd gaan worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als, als, als...
De wet hoeft gewoon niet te worden veranderd. Geen aanleiding toe. Punt.
En dan opeens is het ivm. het bedrijfbelang nodig dat je op woensdag gaat werken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Pfff, ik heb bij mijn huidige werkgever aangegeven dat ik graag iedere woensdag vrij wil hebben, heb een schoolgaande dochter die woensdagmiddag vrij is dus ik vind op woensdag werken geen optie. Dus werk ik niet op woensdag. In goed overleg is er heel veel mogelijk.
Dus huisvrouwen met schoolgaande kinderen gaan op zondag, wanneer alle kinderen vrij hebben, werken.quote:Voor de weekenden en de koopavonden zijn zát liefhebbers te vinden die willen werken, zoals al eerder genoemd studenten. En de regering wil toch dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland omhoog gaat; voor (huis-) vrouwen is de zondag dan toch ook een mooie dag om te gaan werken zonder dat er oppas enzo geregeld moet worden?
Zou je nu genoegen nemen met 13 vrije zondagen in het jaar omdat je klanten/baas/werk hierom vragen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:29 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb jarenlang op zondag gewerkt. Ideaal voor de studenten.
Ook voor de detailhandel zal het wel omzet verlies opleveren aangezien zondagen toch behoorlijke omzetten gehaald worden in maar 5 uurtjes. Dus dat is wel een aderlating als dat heel erg teruggebracht gaat worden.
En voor mensen die niet op zondag willen werken is misschien de retailbranche niet erg geschikt, net als de horeca om maar iets te noemen.
Dat is dus aanpassen en dat is onnodig. Het gaat nu goed en omwille van het gedram van een klein clubje als de CU ga je toch geen maatregelen nemen?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 01:23 schreef HEvaRe het volgende:
In dat geval hoeft de winkeltijdenwet nu ook niet aangepast te worden en zal de toeristisch gebied duidelijker geformuleerd gaan worden.
Ik heb nieuws voor je: de wereld verandert. En gelukkig maar. Blijf jij maar lekker in het verleden leven, met je trieste rancune.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:40 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik ben hier geboren en woon er nog steeds.
Jij bent echt zo'n type die vindt dat bij bijvoorbeeld uitbreiding van luchthavens e.d. de oorspronkelijke bewoners maar moeten verkassen.
Mijn god wat ben jij een jankbal met frustraties over je eigen mislukte leven zeg...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:17 schreef kitao het volgende:
Sorry ; met andere woorden , je hebt pech gehad omdat je niet de visie hebt gehad om in een rottige villapark te gaan wonen?
Ik hoop dat er een paar bendes bij jullie door de straten gaan schuimen , dan piepen jullie wel anders.
Of beter nog , als er een spoorweg door je voortuintje gaat rijden.
Ik denk dat jij dan de eerste bent die huis en stek zal verlaten.
Nee , jij wilt terug naar het verleden toen het normaal was dat de arbeiders zeven dagen in de mijnen liepen te bikkelen voor een rotschijntje.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 07:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb nieuws voor je: de wereld verandert. En gelukkig maar. Blijf jij maar lekker in het verleden leven, met je trieste rancune.
Dat is dus echt dik 60 jaar geleden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:09 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee , jij wilt terug naar het verleden toen het normaal was dat de arbeiders zeven dagen in de mijnen liepen te bikkelen voor een rotschijntje.
Tegenwoordig staan werknemers toch net iets sterker. Je kan mensen gewoon de keuze bieden om te gaan werken op zondagen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:09 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee , jij wilt terug naar het verleden toen het normaal was dat de arbeiders zeven dagen in de mijnen liepen te bikkelen voor een rotschijntje.
Ga jij nou maar weer je wetjes doorspitten , je leeft toch al niet meer in de werkelijkheid maar op een afgesloten eilandje.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 07:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn god wat ben jij een jankbal met frustraties over je eigen mislukte leven zeg...
Je kan gewoon in een dorp gaan wonen. In een rustige woonwijk. Heb je ook voor paupers zoals jij.
Bendes hebben we hier al, die komen op de bezittingen af. Paupers zoals jij die denken dat mein en dein hetzelfde is... Heb ik alarm en camerabewaking voor. Naast particuliere beveiliging.
Spoorweg door de voortuin wordt lastig, daarvoor is mijn grondgebied net effe te groot. En dan nog zou het een onlogische route worden.
En als ik mijn huis moet verlaten om zoiets, so be it. Janken heeft geen zin: zelf iets van je leven maken wel.
terwijl in Den Haag elke zondag vrijwel alles open isquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:44 schreef ImMaxa het volgende:
Belachelijk. Op mijn part is elke zondag een koopzondag, evt. uitzondering voor enkele feestdagen...
Alles dicht op zondag is iets van de jaren '50. We leven nu in 2009. Wakker worden Den Haag!
Beetje teruglezen, dan kun je nog steeds opmerkingen zien van meerdere fokkers waarin gesteld wordt dat zoiets binnen de buurt zelf wel uitgevogeld kan worden. Je hebt nu heus wel een paar keer gelezen dat een ondernemer zelf zou moeten kunnen kiezen of hij of zij open is op zondag. Is er behoefte aan, soit, zo niet, dan niet. Het gaat er om dat die vrijheid er is. Als in dat geval de meerderheid van de mensen vindt dat er koopzondag moet zijn in JOUW wijk, kun je zeiken wat je wil over je rusttijden maar sta je er in je eentje voor. Is er weinig animo voor, kan jij alsnog lekker midden op straat op zondag je stoeltje uitklappen en door niemand worden gestoord.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:57 schreef kitao het volgende:
[..]
Kom je klaar of zo ?
Een beetje teruglezen en dan kun je nog steeds mijn opmerking en vraagstelling zien dat er in de centra iedere zondag gelegenheid is om te winkelen dus waarom moet dit dan in iedere wijk zo zijn ?
Een reden zou kunnen zijn dat die geldwolven het standaard willen maken om de provisies die op zaterdag en zondag worden verdiend teniet te doen , omdat het dan zgn gewone werktijden worden.
Aangezien ik uit een rood huis kom kunnen ze wat mij betreft verrekken met hun afbraak van rusttijden en terugdringen van toeslagen.
Weer zo'n schijnheilige "democraat" die vindt dat de minderheid maar alles moet pikken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:43 schreef Marouska het volgende:
[..]
Beetje teruglezen, dan kun je nog steeds opmerkingen zien van meerdere fokkers waarin gesteld wordt dat zoiets binnen de buurt zelf wel uitgevogeld kan worden. Je hebt nu heus wel een paar keer gelezen dat een ondernemer zelf zou moeten kunnen kiezen of hij of zij open is op zondag. Is er behoefte aan, soit, zo niet, dan niet. Het gaat er om dat die vrijheid er is. Als in dat geval de meerderheid van de mensen vindt dat er koopzondag moet zijn in JOUW wijk, kun je zeiken wat je wil over je rusttijden maar sta je er in je eentje voor. Is er weinig animo voor, kan jij alsnog lekker midden op straat op zondag je stoeltje uitklappen en door niemand worden gestoord.
En jij bent wel een beetje een gevalletje gefrustreerde paranoia zeg. Daarnaast heeft Hendrix blues over z'n vertrokken liefde weinig met rusttijden te maken.
Je laat hier wel een beetje je echte, psychopathische aard zien.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:01 schreef kitao het volgende:
[..]
Weer zo'n schijnheilige "democraat" die vindt dat de minderheid maar alles moet pikken.
Indien jij geregeld overlast veroorzaakt voor mijn huis dan vliegen toch echt de ramen eruit , democratisch of niet. Zal niet de eerste keer zijn.
Ga jij nou maar je roze kaplaarsjes kopen en kom maar terug als je volwassen bent.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:05 schreef Marouska het volgende:
[..]
Je laat hier wel een beetje je echte, psychopathische aard zien.
Winkelcentrum Stein verwoest door brandquote:Winkelcentrum Stein verwoest door brand
STEIN - Een winkelcentrum in Stein (Limburg) is donderdag in vlammen opgegaan. Ongeveer veertig winkels gingen verloren.
Waar woon je, jij enge freak?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Ga jij nou maar je roze kaplaarsjes kopen en kom maar terug als je volwassen bent.
Mooi , dat is alvast min één.
[..]
Winkelcentrum Stein verwoest door brand
Woedebeheersing heeft slechts zin als je de oorzaak van die woede bij jezelf moet zoeken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:30 schreef Dragorius het volgende:
kitao, misschien is dit wat voor je? You've got some serious, scary issues man
http://www.angermanagemen(...)nagement_lesson.html
Werkelijk, als jij al dusdanig agressief wordt dat je met stenen wil gaan gooien omdat een winkelier bezig is met zijn werk, dan lijkt me Anger Management juist weldegelijk op zijn plaats.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:00 schreef kitao het volgende:
[..]
Woedebeheersing heeft slechts zin als je de oorzaak van die woede bij jezelf moet zoeken.
De geluidsoverlast van een stel asociale egoïstische winkeliers en hun schreeuwerige klanten komt niet van mezelf en maatregelen hiertegen vind ik dan ook terecht.
Je geeft er een mooie draai aan , vooral in de richting van de winkelier die ik volgens jou zou willen verbieden om zijn werk te doen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Werkelijk, als jij al dusdanig agressief wordt dat je met stenen wil gaan gooien omdat een winkelier bezig is met zijn werk, dan lijkt me Anger Management juist weldegelijk op zijn plaats.
plat... bombarderen...?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:17 schreef kitao het volgende:
[..]
Je geeft er een mooie draai aan , vooral in de richting van de winkelier die ik volgens jou zou willen verbieden om zijn werk te doen.
Bij winkeliers zit ook uitschot die zich gedragen als viswijven op een stinkmarkt en die denken dat zij het alleenrecht hebben in een straat. Als praten dan niet meer helpt dan krijg je conflict.
Jouw gekozen regering maakt van deze regel trouwens ook dankbaar gebruik om hele landen plat te bombarderen.
Ik vraag me trouwens af hoe de gemeentelijke partijen over uitbreiding van koopzondagen in iedere wijk denken. Zoals gezegd mogen ze van mij op zondag op slot blijven , in deze wijk.
http://www.teloos.nl/CityIndex/6171%20JC/1.htmquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Mooi , dat is alvast min één.
[..]
Winkelcentrum Stein verwoest door brand
Blij niet , het laat me koud.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
http://www.teloos.nl/CityIndex/6171%20JC/1.htm
Al die gedupeerden, en jij bent "blij"
Kijk dat lijstje maar eens goed door...
Naast jou bijvoorbeeld? Of ga je dan met stenen gooienquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:41 schreef kitao het volgende:
[..]
Blij niet , het laat me koud.
Ik krijg totaal geen gevoel bij grote vreet- en kledingschuren.
Dan hadden ze maar ergens anders hun toko op moeten zetten.
Dat zou een beetje kinderlijk amateuristisch zijn nietwaar , in vergelijking met bovenstaande.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Naast jou bijvoorbeeld? Of ga je dan met stenen gooien
Overlast , zoals jij dat zo bescheiden noemt is ook een vorm van geweld , zoals het onvrijwillig opdringen van lawaai of stank.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:05 schreef Dragorius het volgende:
Dus "overlast' rechtvaardigt het gebruik van geweld, met totale vernietiging ten gevolg?
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:33 schreef kitao het volgende:
[..]
Overlast , zoals jij dat zo bescheiden noemt is ook een vorm van geweld , zoals het onvrijwillig opdringen van lawaai of stank.
Als figuren zoals jij dat zeggen beschouw ik het als compliment...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:34 schreef kitao het volgende:
je leeft toch al niet meer in de werkelijkheid
Waarom moet je per se op zondag vrij zijn? Waar komt dat belachelijke idee vandaan? Wat is er lekkerder dan es gewoon op dinsdag vrij te zijn? En jij gaat dat voor anderen bepalen? Eng ventje.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:09 schreef kitao het volgende:
[..]
Woensdag was voor mij altijd de meest ideale dag om vrij te zijn, was een prima weekbreker.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom moet je per se op zondag vrij zijn? Waar komt dat belachelijke idee vandaan? Wat is er lekkerder dan es gewoon op dinsdag vrij te zijn? En jij gaat dat voor anderen bepalen? Eng ventje.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:31 schreef kitao het volgende:
[..]
Dus niet , ik woonde hier al voordat de koopzondag werd ingevoerd en ik ben niet van plan te gaan verhuizen omdat een paar geldwolven en een zooitje rijke luie flikkers die makkelijk op andere dagen hun rosbief kunnen halen , hier mijn buurt willen gaan verzieken.
Waarom ben je er zo van overtuigd dat het luie rijke flikkers zijn die dit doen? Ik ben geen van dat allen en doe het ook op zondag. Waarom? Omdat het kan. Lekker makkelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:31 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik val in herhaling hier door lieden die te beroerd zijn om terug te lezen :quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:46 schreef Refragmental het volgende:
![]()
Geldwolven? Rijke luie flikkers?
Waar haal je die onzin vandaan zeg
Als ik op zondag iets wil kopen dan moet dat gewoon kunnen, waarom moet dat percé op zaterdag?
Daar kies je toch zelf voor ?quote:Doordeweeks gaat voor mij ook al niet omdat ik vaak tegen de 50 uur per week werk.
Zaterdags gaat vaak ook niet vanwege andere plannen.
Hang een spandoek op, alsof er ook maar een hond naar jou zal luisteren.quote:Waarom wil jij zo graag bepalen wat andere mensen wel en niet kunnen doen?
Ik zeg, laat de winkels zelf bepalen of ze open willen zijn of niet.
Laten we maar niet over gas beginnen .......quote:Lawaai en stank is slechts één of andere kutsmoes die je erbij haalt, net zoals rokers altijd over uitlaatgassen beginnen.
Kun je wel stompzinnig gaan lachen , maar zelfs een kleuter kan het verband zien tussen dit bericht en mijn argument tegen het houden van koopzondagen in ieder dorp en wijk omdat de lawaaioverlast en het zware verkeer zal toenemen in alle wijken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:13 schreef Dragorius het volgende:
Dat TT bericht heeft niets te maken met koopzondagen
Tenzij je koopzondagen aan een snelweg houdt natuurlijk
Tenzij je in een ondergrondse bunker woont hoor je niets van de zoveelste braderie , van het gejank van de orgelman , de disco's en fanfares die voorbij komen walsen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:27 schreef Dragorius het volgende:
Kom op, "overlast"..
Ik woon notabene om de hoek van een supermarkt (vrij grote)... Tenzij je in een huis met papieren muren woont hoor je daar niks van.
Nee , ik ga niet weg omdat de buren overlast veroorzaken , zo laf ben ik niet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:38 schreef Dragorius het volgende:
Ooit overwogen om dan maar uit Rotterdam te verhuizen? Het blijft een grote stad
Je bent zelf een asociale schreeuwerd, maar dan digitaal. En ook nog eens eentje die brand(stichting?) toejuicht, vol zit met kinderachtige vooroordelen, die zijn eigen rust exponentieel belangrijker vindt dan het plezier en gemak van vele anderen en die iedereen die een andere mening heeft dan de zijne belachelijk maakt of de huid vol scheldt. Wat ben jij een akelig mannetje zeg, mijn god, kreeg je soms geen borstvoeding toen je klein was...?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:37 schreef kitao het volgende:
[..]
Tenzij je in een ondergrondse bunker woont hoor je niets van de zoveelste braderie , van het gejank van de orgelman , de disco's en fanfares die voorbij komen walsen.
Of de straatmarkt waar alles bijna wordt afgesloten en die luidruchtige asociale schreeuwerds die voor ieder oponthoud hun claxon laten horen , terwijl de politie op het buro aan hun 6de bak koffie zitten te lurken.
Bovendien vind ik het wel fijn als ik ook een raam open kan laten staan zonder oorbeschadiging te krijgen.
Kortom ; opzouten met die winkeliers.
Kan ik mij voorstellen. Ik moet er niet aan denken om jou als buurman te krijgen. Niet dat de kans daarop erg groot is gelukkig, maar toch, je zal maar per ongeluk de jackpot van de staatsloterij winnen oid... Brrr... Doe mij de Flodders dan maar. Of de Tokkies, daar kun je ook nog beter mee praten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:45 schreef kitao het volgende:
Zij kunnen eerder rekenen op een conflict indien ze denken hiermee weg te kunnen komen.
En die zijn er al geweest
Donder op man. Je bent nu niet en nooit niet verplicht op zondag te werken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:12 schreef kitao het volgende:
Daar kies je toch zelf voor ?
Omdat jij het zo "druk" hebt mag een ander ook geen rust hebben ?
Egoistischer kan bijna niet.
[..]
Al voldoende mogelijkheid?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:12 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik val in herhaling hier door lieden die te beroerd zijn om terug te lezen :
Er is al voldoende mogelijkheid om op zondag je pakje melk te halen , en zelfs een nieuwe keuken indien je daar zin in hebt.
Om de spiegel voor te houden... je kiest er toch zelf voor om in een winkelstraat te wonen?quote:[..]
Daar kies je toch zelf voor ?
Omdat jij het zo "druk" hebt mag een ander ook geen rust hebben ?
Egoistischer kan bijna niet.
Wat ben jij een eng naar mannetje.quote:[..]
Hang een spandoek op, alsof er ook maar een hond naar jou zal luisteren.
Ah mooi, je kent me niet maar weet wel te vertellen dat ik een beperkte en zelfzuchtige visie hebquote:[..]
Laten we maar niet over gas beginnen .......
En lawaai is wel degelijk een issue , iets waar jij blijkbaar geen last van hebt en dat je het daarmee afdoet als een kutsmoes terwijl er duidelijk diverse studies over negatieve gezondheidseffecten als gevolg van lawaai deze aantonen , laat weer die beperkte en zelfzuchtige visie van jou naar voren komen.
Zie ook dit TT-bericht.
[ afbeelding ]
Dag Calimero!quote:
Argumenten zijn op?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:28 schreef kitao het volgende:
4 tegen 1
Waarom gaan jullie niet lekker bij elkaar wonen en zelf een winkeltje in lekke fietsbanden plakken opzetten.
Kun je ook de toeristen op zondag bedienen die bij jullie door de koeiemest op het platteland langssjokken.
Argumenten zijn op ja, ik heb er weinig aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:04 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Argumenten zijn op?
Natuurlijk is het 4 tegen 1 als je zulk e flauwekul standpunten erop na houdt en geweld goed praat.
Als veelvuldig praten er toe lijd dat er toch maar 1 is die zijn zin krijgt, wat is dan het nut van het voeren van de discussie?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:26 schreef kitao het volgende:
[..]
Argumenten zijn op ja, ik heb er weinig aan toe te voegen.
En ik praat geweld op zich niet goed , ik kan me alleen wel voorstellen dat indien veelvuldig praten niets oplost tegen de terreur van overlast gevende buren dat dan de vlam in de pan slaat.
Dat is ook regelmatig in de krant te lezen bij burenruzies.
Natuurlijk zijn er ook mietjes die dan liever hun biezen pakken , waarvan ik hier al enkele voorbeelden ben tegengekomen. En een schreeuwende pot , ook nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |