Want? De beurzen staan de hele dag al zo'n beetje op dit niveau, toch?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:23 schreef Vandergeld het volgende:
Ik had het vraagteken in de topic titel beter kunnen veranderen in een uitroepteken, spel is nu echt op de wagen.
Het topic is ook niet vandaag geopend, maar bevestigingspunten zijn nu ook op US indices doorbroken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Want? De beurzen staan de hele dag al zo'n beetje op dit niveau, toch?
Nee, maar het leek of je reageerde op een beweging van dat moment.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:34 schreef Vandergeld het volgende:
Het topic is ook niet vandaag geopend
Welke?quote:maar bevestigingspunten zijn nu ook op US indices doorbroken.
Vooral de 1060 op de S&P 500, belangrijkste beurs ter wereld. Als we waren opgeveerd zou er nog een EW telling mogelijk zijn waarbij we nog een hogere top gingen neerzetten. Die is er op dit moment niet meer, waardoor het vrijwel zeker is dat we met golf 3 zijn begonnen, die ons richting de 100 gaat brengen binnen 1-2 jaar.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, maar het leek of je reageerde op een beweging van dat moment.
[..]
Welke?
Interessant, op zich geen slecht idee, rendementen in US zijn over het algemeen beter dan in EU! Ik zou het nog eventjes aankijken, welke aandelen heb je op het oog? Ik zit ook te spelen met de gedachte om iig al euros naar dollars om te zetten, maar durf de knoop niet door te hakken.......quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:23 schreef Terrorizer het volgende:
Wat vinden jullie trouwens ervan om nu voorzichtig aandelen in te slaan op de NASDAQ?
Mijn gedachte om dit te gaan doen is (1) de koersverloop NASDAQ loopt (meestal) voor op de DJ en daarmee ook op de meeste indices. Dus een herstel zal daar dan ook eerder op reageren. (2) De huidige dollarkoers is laag ten opzichte van de euro. Hiermee zijn de aandelen in de VS nog 'goedkoper' en je pakt gelijk ook een stukje dollarspeculatie mee. Ok, dat laatste moet je maar net willen. Maar ik denk persoonlijk dat door dollar wel weer een stukje op zal leven.
Graag de mening van de experts hierover.
Misschien is faz dan een interessant fonds.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:42 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Interessant, op zich geen slecht idee, rendementen in US zijn over het algemeen beter dan in EU! Ik zou het nog eventjes aankijken, welke aandelen heb je op het oog? Ik zit ook te spelen met de gedachte om iig al euros naar dollars om te zetten, maar durf de knoop niet door te hakken.......
Ja dat is zo, maar dan moeten de banken wel mee worden getrokken in de daling. Er zijn ook genoeg andere 3x bear etf's, maar de grap is net als met opties, dat je wel goed moet zitten anders doet het flink pijn! Als transports onder de 3600 zakt, dan wordt het echt lelijk imoquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:49 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Misschien is faz dan een interessant fonds.
Als de beurzen zakken met de banken voorop, is dit dollargenoteerde fonds een juweeltje imo
in die bear etf's? haha ja snap wat je bedoelt, maar ik ben er nog niet van overtuigt dat dit echt heel ver door gaat zetten. Maar eigenlijk zou je er nu al in moeten zitten jaquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:11 schreef fedsingularity het volgende:
Als we 10% gezakt zijn stap je wel in?
Omdat ikzelf beetje een gamer ben, dacht ik aan Activision Blizzard.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:42 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Interessant, op zich geen slecht idee, rendementen in US zijn over het algemeen beter dan in EU! Ik zou het nog eventjes aankijken, welke aandelen heb je op het oog? Ik zit ook te spelen met de gedachte om iig al euros naar dollars om te zetten, maar durf de knoop niet door te hakken.......
Dat mag ook niet volgens mij, aangezien sprinters van ING zelf zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:17 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
EDIT:
Trouwens wel grappig om te zien dat er geen SS ING bestaan...![]()
Ja is op zich een goed idee, maar je moet wel goed zoeken naar goed renderende aandelen. Microsoft zou ik nooit doen. Activision, ziet er op het eerste oog niet slecht uit, maar wel echt lange termijn lijkt mij. Ik zoek dan meer naar herstel aandelen, al zijn die er nu niet zoveel meer na de gigantische stijging afgelopen tijd. Maar heb wel een lijstje liggen. Dingen als Textron, Dow chemical, Ashland, Century, FITB, MGM in maart, dat is interessant imo!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:17 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Omdat ikzelf beetje een gamer ben, dacht ik aan Activision Blizzard.
En nog verder andere 'terughoudende' aandelen zoals Microsoft ofzo.
Ik kijk nog heel even aan hoe de huidige daling zich gaat ontwikkelen.
Ik zou niet long willen gaan op de dollar. Die kan zo naar 50 eurocent. Daarom zou ik ook niet willen beleggen in de NASDAQ, de kans dat eventueel rendement geheel teniet gedaan wordt door een dollardaling is groot.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:42 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Iedereen denkt dat de dollar enorm gaat dalen, maar kijk bijvoorbeeld naar een dag als vandaag en de dollar word flink sterker. Dollar gaat komend jaar enorm stijgen in waarde, tegelijkertijd dat de beurzen dalen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou niet long willen gaan op de dollar. Die kan zo naar 50 eurocent. Daarom zou ik ook niet willen beleggen in de NASDAQ, de kans dat eventueel rendement geheel teniet gedaan wordt door een dollardaling is groot.
Wel zou ik eventueel overwegen om onroerend goed te kopen in de VS. Dat is nu wel heel goedkoop en heeft tenminste altijd nog een intrinsieke waarde. En als je daarvoor kunt lenen (in dollars) is een eventuele dollardaling ook automatisch gehedged.
Bepaalde grote banken kopen al onroerend goed en stukken land in bepaalde gedeeltes van Amerika, onder andere om straks vol te gooien met zonnecellen. Persoonlijk vind ik dat 1 van de betere ideeën die ik de laatste tijd gehoord heb.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou niet long willen gaan op de dollar. Die kan zo naar 50 eurocent. Daarom zou ik ook niet willen beleggen in de NASDAQ, de kans dat eventueel rendement geheel teniet gedaan wordt door een dollardaling is groot.
Wel zou ik eventueel overwegen om onroerend goed te kopen in de VS. Dat is nu wel heel goedkoop en heeft tenminste altijd nog een intrinsieke waarde. En als je daarvoor kunt lenen (in dollars) is een eventuele dollardaling ook automatisch gehedged.
Mijn economische eksteroog zegt van niet. Mijn gezonde verstand ook. Maar je weet het nooit. Ik zou er niet op speculeren in ieder geval.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:24 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Iedereen denkt dat de dollar enorm gaat dalen, maar kijk bijvoorbeeld naar een dag als vandaag en de dollar word flink sterker. Dollar gaat komend jaar enorm stijgen in waarde, tegelijkertijd dat de beurzen dalen.
Ik bekijk dollar puur op EW basis en dollarindex heeft zeer belangrijke bodem gezet waarbij huidige beweging dollarindex naar 100 of nog hoger kan brengen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn economische eksteroog zegt van niet. Mijn gezonde verstand ook. Maar je weet het nooit. Ik zou er niet op speculeren in ieder geval.
wat grappig dat je wel aandelen Shell wilt kopen. Shell is een 100% dollar company, elke knaak is naar de USD gehedged....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Semisoxx, dit is ook een voorloper en vandaag -2,7%quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:57 schreef Dave7 het volgende:
Goh wat erg, het zet wel door tot nu toe.![]()
Dow Jones Transportation... .DJT 3,635.09 -69.23 (-1.87%)
Dow Jones Industrial... .DJI 9,763.06 -119.11 (-1.21%)
S&P 500 INDEX .INX 1,043.53 -19.88 (-1.87%)
Ik weet niet waar ik die kan vinden, ook geen idee wat het is, semiconductors waarschijnlijk......quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:01 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Semisoxx, dit is ook een voorloper en vandaag -2,7%
Klopt zijn de semiconductors.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik die kan vinden, ook geen idee wat het is, semiconductors waarschijnlijk......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |