Options futures and other derivatives? Van Hull.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:20 schreef fedsingularity het volgende:
Heb je mss nog een goede tip met welke boeken ik meer te weten kan komen over opties?
Ik heb zelf nooit geleerd hoe met opties om te gaan via het lezen van boeken, ben er ingerold en vooral op internet is veel te vinden over de werking van opties .quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:20 schreef fedsingularity het volgende:
Heb je mss nog een goede tip met welke boeken ik meer te weten kan komen over opties?
Dat is zeker weten zo, en als je begint, blijf vooral van het schrijven van opties af, kan je meer mee verliezen als je inzet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:31 schreef fedsingularity het volgende:
Ok bedankt, ik zal me eens gaan inlezen.
Voorlopig blijf ik er ver van weg tot ik snap wat de werking is.. volgens mij kan je er behoorlijk mee op je bek gaan.
En wat verwachten de mensen hier van die cijfers?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is morgen. Het is dan ook olie dag morgen. Shell & Exxon zijn toch wel 2 leuke jongens in de grote portfolio's bij de PF/MF's ..
You're kidding je fulltime job is beleggen met je eigen geld?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:52 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik zat in mijn 2e jaar van de studie economie, maar de studie was mij veel te breed. Ik belegde die tijd ook al, en vond het tijd voor een nieuwe stap. Ik ben fulltime gaan beleggen en als het fout mocht gaan ben ik nog jong genoeg om een nieuwe studie te starten. Daarnaast heb ik niet de ambitie trader te worden bij een grote bank, doe het liever op mijn eigen manier.
Ja, een droombaan is het wel, geen verplichtingenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:48 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
You're kidding je fulltime job is beleggen met je eigen geld?
Wat voor winsten verdien jij er eigenlijk ongeveer mee?
Ik zal het ook missen hoor, heb op dit moment anderen dingen aan mn hoofd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En wat verwachten de mensen hier van die cijfers?
Lijkt me dat ze de winst flink hebben zien stijgen tov Q2, ivm de stijgende olieprijs, maar ik ben vooral benieuwd naar de omzet en verwachtingen.
Helaas is het erg druk op mn werk en zal ik dus wss het meeste nieuws gaan missen
Geef eens een indicatiequote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:53 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja, een droombaan is het wel, geen verplichtingen
Winsten verschillen natuurlijk, maar er is zeer goed van te leven.
Wat heb je aan een indicatie als ik een bedrag noem, je weet niet met welke bedragen ik handel. Winst vorig jaar was rond de 400%, nu tevredenquote:
Ik bewandel mijn eigen weg wel, maak je daar maar geen zorgen omquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:53 schreef tony_clifton- het volgende:
En wat als je 22/24 bent en je bent nog aan 't traden? Ga je heel je leven zonder hoger diploma en een leeg cv willen leiden? Als je op je 28e begint met solliciteren gaan ze denken dat je 10 jaar in de gevangenis gezeten hebt ofzo, of dat er toch iets louche aan de hand was...
Dat is ook de reden waarom ik niet voor full time belegger ben gegaan. Ik wil toch een studie doen, eventueel een aantal jaar werken als bankier, goed sparen want een bankier verdient ook niet belachelijk. Goed ervaring op doen en dan alsnog voor jezelf gaan beleggen. (ben op dit moment bezig met een bedrijfje omtrent financiële berichtgeving voor particuliere beleggers)quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:53 schreef tony_clifton- het volgende:
En wat als je 22/24 bent en je bent nog aan 't traden? Ga je heel je leven zonder hoger diploma en een leeg cv willen leiden? Als je op je 28e begint met solliciteren gaan ze denken dat je 10 jaar in de gevangenis gezeten hebt ofzo, of dat er toch iets louche aan de hand was...
Dat weet ik! Maar het was uitgerekend jij die me erop wees dat de olieprijs grotendeels reciprook is aan de dollarkoers. Dus je hebt enigszins een hedge!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat grappig dat je wel aandelen Shell wilt kopen. Shell is een 100% dollar company, elke knaak is naar de USD gehedged....
Gevonden op marktplaats voor 40 euro. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Options futures and other derivatives? Van Hull.
ik blijf weg van bedrijven/sectoren waarbij de overheid zo bepalend is. Even daarnaast is terugbrengen van de leverage, in combi met kapitalisatie, gedwongen desinvesteringen en hogere kapitaalseisen iets wat de winst per aandeel blijvend erodeert. En dat terwijl ING de winst flink pimpte met commercieel onroerend goed.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:07 schreef LXIV het volgende:
@Dinosaur: Wat vind je eigenlijk van ING? Voldoende afgestraft @8,50? De onzekerheid mbt de komende emissie is nu de lucht uit en die verwatering is de facto ook verdwenen. Weer koopwaardig of toch nog even wachten?
Het is 1 van de weinige boeken die ik ook daadwerkelijk in mn bezit heb. Het geeft vooral ook aan hoe de mathematische achtergrond is van de derivaten zoals opties en futures. Best interessant!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:07 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Gevonden op marktplaats voor 40 euro. Ben benieuwd.
Shell is grootendeels een LNG company, met name non USA, en is voor haar winst ook sterk afhaneklijk van raffinage marges die dramatisch zijn op het moment. Voor het beperkte deel wat nog aan exploratie van olie verdiend wordt, worden deze afgeroomd door de joint venture partners (overheden). Kortom, de winst van Shell is beperkt afhaneklijk van de olieprijs. Ik denk dat je geen goede hedge hebt, en bovendien, je zocht toch een constant dividendrendement? Het dividend van Shell wordt in USD constant gehouden, maar in EUR gemeten loopt het terug als de USD zwakker wordt. Volgens mij past dat niet in jouw plannen, tenzij je het dividend langlopend zou kunnen hedgen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik! Maar het was uitgerekend jij die me erop wees dat de olieprijs grotendeels reciprook is aan de dollarkoers. Dus je hebt enigszins een hedge!
Nice hoor!!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:57 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Wat heb je aan een indicatie als ik een bedrag noem, je weet niet met welke bedragen ik handel. Winst vorig jaar was rond de 400%, nu tevreden
Dat hedgen lijkt me ingewikkeld. Op deze koers hoef ik Shell sowieso niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Shell is grootendeels een LNG company, met name non USA, en is voor haar winst ook sterk afhaneklijk van raffinage marges die dramatisch zijn op het moment. Voor het beperkte deel wat nog aan exploratie van olie verdiend wordt, worden deze afgeroomd door de joint venture partners (overheden). Kortom, de winst van Shell is beperkt afhaneklijk van de olieprijs. Ik denk dat je geen goede hedge hebt, en bovendien, je zocht toch een constant dividendrendement? Het dividend van Shell wordt in USD constant gehouden, maar in EUR gemeten loopt het terug als de USD zwakker wordt. Volgens mij past dat niet in jouw plannen, tenzij je het dividend langlopend zou kunnen hedgen.
Ik wacht wel even hoeveel ze moeten afboeken bij Nationale Nederlanden om een accountantsverklaring te kunnen krijgen zodat ze uberhaupt afgesplitst kunnen wordenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:29 schreef LXIV het volgende:
Die desinvestering op de verzekeringstak is mi geen echte desinvestering. Ik neem aan dat aandeelhouders bij splitsing aandelen ING-bank en aandelen van die verzekeringstak krijgen. Het is eerder een splitsing. Of er nu zoveel synergie verloren gaat betwijfel ik.
dat laatste twijfel ik aan. Welke winst per aandeel denk je dat duurzaam haalbaar is zonder de trucendoos, en met de facto alleen retailbanking in een zeer beperkt aantal regio's?quote:Enfin, ik ben blij dat ik op 10,50 uitgestapt ben gemiddeld. Al twijfelde ik daar wel aan toen het aandeel op 12,50 stond! Maar dat er een emissie oid zou aankomen wist toch iedereen! Daarom verbaast de reactie van de markt mij enigzins, dat zou toch ingecalculeerd moeten zijn. De manier waarop het is gebeurd is dus enorm tegengevallen waarschijnlijk.
Die splitsing is mi koersneutraal. De som der delen is ongeveer de som van het geheel.
Neelie is natuurlijk wel een spaak in het wiel. Maar eenmalig.
Verwatering is meer dan teniet gedaan door de koersdaling
Geen. We vinden onszelf heel wat, maar wat halen we ons in het hoofd dat we als onbetekend landje denken dat we het financiele epicentrum zijn. We zijn IJsland nietquote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:39 schreef LXIV het volgende:
Er blijft toch ook een zakenbank over? En er werken toch veel talenten bij ING die vanzelf wel weer gaan innoveren als de tijd daar is. Ik zie niet gebeuren dat ING nu veranderd in een rabobank V2.0.
Als de wind is overgewaaid dan gaat het denk ik vanzelf weer groeien. Welke andere (grote) bank kent Nederland dan nog straks?
leen het aan vandergeld, die verviervoudigd het zomaar! Easy as can be, mathematisch verantwoord, en gegarandeerd!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:46 schreef LXIV het volgende:
We zullen eens zien wat de markt er van denkt. Vooralsnog zit ik er weer deels in voor 8,50. En ik heb nog heel veel cash voor als we dieper gaan. Niet alleen voor ING trouwens!
klinkt als de Vleut in Bestquote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:05 schreef LXIV het volgende:
Tja. Al die mensen die gewoon kunnen leven van de handel in aandelen.
Als ik rijk genoeg was zou ik ook gaan leven van de handel. Maar niet in aandelen. Daar komt te weinig talent en te veel geluk bij kijken. Ik zou, net als vruuuger, wel zo'n boerderij met een halve uitdragerij willen hebben. En dan een enorme verzameling van dakpannen, klinkers, mest, karrenwielen, tomatenplantjes en dergelijke gaan aanleggen. En als er dan iemand langskomt door slim handelen telkens een paar tientjes in mijn zak steken. Dat is wel leuk!
Net zo als Joost Prinsen als antiekhandelaar in het Klokhuis.
Pff ik wil me er niet mee bemoeien maar ik zou voorzichtig zijn..... Er spelen zoveel factoren mee bij INGquote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:07 schreef LXIV het volgende:
@Dinosaur: Wat vind je eigenlijk van ING? Voldoende afgestraft @8,50? De onzekerheid mbt de komende emissie is nu de lucht uit en die verwatering is de facto ook verdwenen. Weer koopwaardig of toch nog even wachten?
Gisteren werd er op BNR gezegd dat er geruchten gaan dat de emissie-aandelen voor 7.50/stuk van de hand zullen gaan. Als ING daar niet heel snel duidelijkheid over geeft, verwacht ik zeker een daling tot op, of onder, dit niveau.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:29 schreef LXIV het volgende:
Die desinvestering op de verzekeringstak is mi geen echte desinvestering. Ik neem aan dat aandeelhouders bij splitsing aandelen ING-bank en aandelen van die verzekeringstak krijgen. Het is eerder een splitsing. Of er nu zoveel synergie verloren gaat betwijfel ik.
Enfin, ik ben blij dat ik op 10,50 uitgestapt ben gemiddeld. Al twijfelde ik daar wel aan toen het aandeel op 12,50 stond! Maar dat er een emissie oid zou aankomen wist toch iedereen! Daarom verbaast de reactie van de markt mij enigzins, dat zou toch ingecalculeerd moeten zijn. De manier waarop het is gebeurd is dus enorm tegengevallen waarschijnlijk.
Die splitsing is mi koersneutraal. De som der delen is ongeveer de som van het geheel.
Neelie is natuurlijk wel een spaak in het wiel. Maar eenmalig.
Verwatering is meer dan teniet gedaan door de koersdaling
Verstandig, een koers 9-10 euro gaat ze toch niet lukken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Gisteren werd er op BNR gezegd dat er geruchten gaan dat de emissie-aandelen voor 7.50/stuk van de hand zullen gaan. Als ING daar niet heel snel duidelijkheid over geeft, verwacht ik zeker een daling tot op, of onder, dit niveau.
Misschien is het bedrag verstandig, dat weet ik niet. Maar geen nieuws hier over naar buiten brengen terwijl de koers (mede) door deze geruchten zo onder druk staat, is mijns inziens ronduit stupide.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:38 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Verstandig, een koers 9-10 euro gaat ze toch niet lukken.
mja ze hebben alleen navigatiesystemen, niet heel erg overtuigend idd dat het nog wat gaat worden op de lange termijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:03 schreef Vandergeld het volgende:
TomTom gaat rustig verder naar de 0-1 euro..
Gap is op de aex gedicht, we kunnen nog hoger, maar volgende stap neerwaarts komt vanzelf weerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:26 schreef Vandergeld het volgende:
Zou mij niet verbazen mochten we in de loop van de ochtend/middag een opleving krijgen, want zoals het er nu naar uitziet openen we met een gap.
Talenten lopen er ook weer niet zoveel rond bij de ING. Ze hebben wel wat goeie bankiers, maar dat is met name omdat ze lokaal zijn en dus een goed netwerk hebben. Ik denk niet dat het "talent" de waarde van de ING bepaald.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geen. We vinden onszelf heel wat, maar wat halen we ons in het hoofd dat we als onbetekend landje denken dat we het financiele epicentrum zijn. We zijn IJsland niet
Ik denk dat de kans groter is dat, als ING in mootjes is gehakt, dat het leuk hapje is voor wat andere banken. En denk niet dat daar een dikke premie voor betaald wordt.
Talenten bij banken beginnen fijn voor zichzelf. Zeker in de huidige afzaagcultuur.
Jij verwacht een plusje voor vandaag?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:21 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Gap is op de aex gedicht, we kunnen nog hoger, maar volgende stap neerwaarts komt vanzelf weer
Ja, gister probeerde ik een kwartier lang shorts te kopen... Heeft me zeker 400 gekost...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:26 schreef beertenderrr het volgende:
is bij anderen binck ook de laatste week niet vooruit te branden? Zeer irritant iig.
Ze hebben niet alleen navigatie systemen maar ook Teleatlas gekocht, dat hadden ze nooooooit moeten doen. Beetje zonden van de centen omdat ze daar keihard de hoofdprijs voor hebben moeten betalen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:18 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
mja ze hebben alleen navigatiesystemen, niet heel erg overtuigend idd dat het nog wat gaat worden op de lange termijn.
Die plus staat er al, we zouden in de plus kunnen sluiten, maar over enkele beursdagen staan we lager dan 300, dus ik hou mijn shorts aan.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij verwacht een plusje voor vandaag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |