abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74878031
Tess is pas sinds 2 weken over op 4 flessen.
Daarvoor maakte ik haar altijd wakker, maar ik voedde niet op verzoek. Ik gaf op redelijk gezette tijden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74878052
ik zou het gewoon nog eventjes aanzien en gewoon 5 aan blijven bieden. kan best dat Driekus over een paar daagjes gewoon wel weer 5 flesjes drinkt. totaal 920 ml is toch gewoon nog best veel?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:18:13 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74878133
Mefke, je mag sowieso niet voorbij de liter, dus hij krijgt echt wel genoeg hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74878769
Nou wat ik van de mevrouw van het cb begreep was dat het wel genoeg was, maar te weinig verspreid over de dag. Had iets met suikerwaardes te maken en dat kan ik me wel voorstellen. Ik bedenk me net wel dat met minder in zijn fles (165 ml) het er ook om hing of ie 4 of 5 voedingen in 24 uur deed. Dan kwam ie bijvoorbeeld wel voor een nachtvoeding, maar dan dronk ie maar 40 of 60 cc.
Ik wacht effe af wat het cb gaat zeggen...lastig hoor zo. Hij groeit verder goed (600gram in 14 dagen) dus dat kan het probleem niet zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:45:15 #104
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74878885
Ik heb even een vraagje tussendoor. Maarten is nu 1 jaar, de flesvoeding is op, we hebben al een aantal dagen geprobeerd om ipv flesvoeding gewone melk te geven bij de boterham. Zijn moeders/vaders met oudere kindjes ook zo overgestapt? Hij drinkt de gewone melk wel aardig, ik warm het even wat op, zodat het net zo warm is als de flesvoeding die hij kreeg.
Wat zal ik doen? Gewoon maar de gewone melk aan blijven bieden en geen voeding meer halen of toch maar voor de zekerheid nog een pak halen?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74879589
Marie, ik kan je niet helpen...

Cb heeft gebeld, het heeft inderdaad met de suikerwaardes te maken. Nou maakt ze zich niet zo druk omdat ie voor de nacht nog wel een volle fles drinkt, maar we moeten proberen overdag wat meer te laten drinken. En dan is de oplossing die ik gisteren bedacht had (klein flesje halverwege de avond) een hele goede. Hij hoeft die 5de voeding geen volle fles te drinken en gaat vanzelf aangeven als ie dat wel wil. Proberen dus maar. En ik moet em nou wakker gaan maken anders halen we nooit die 5 voedingen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:17:23 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74879750
marie, in principe hoeft het niet meer.
geef je nutrilon? die hebben ook van de kleinere verpakkingen opvolgmelk. als je daar wat van inslaat, heb je zeker nog voeding voor als hij eens niet lekker is en echt alles weigert. vond ik iig wel een rustig idee.
(ik gaf trouwens friso, maar hij kreeg geen fles meer, behalve dus als hijecht heeel erg beroerd was.)

hoeveel fv kreeg hij de laatste tijd?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:43:10 #107
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74880441
Hij kreeg Bonbébé, en ik zag net dat we in de lade nog een paar 1 persoons zakjes van Nutrilon hebben liggen, dus dan bewaar ik die voor de zekerheid.

Hij krijgt 's morgens nog een papfles (kan ook van bord, dat doen we als we de tijd hebben om rustig te ontbijten, en als meneer niet zo'n honger heeft) en tussen de middag nog een flesje melk (hij weigert het om uit een (tuit)beker te drinken. Ander drinken mag juist niet in de fles, en melk alleen maar. Hoezo gebruiksaanwijzing?
Toen 'alles' nog flesvoeding was, was het 's morgens 180cc en 's middags 150cc.
pi_74880475
Mefke, 7,5 week is wel erg jong voor 4 flessen inderdaad. Hier was het pas bij 4 maanden. Volgens mij wordt het eerder ook afgeraden ivm die suikerspiegel. Hopelijk werkt het met deze oplossing!

Marie, hier zijn we gewoon overgegaan. Wel flesje voor flesje ergens tussen de 11 en 12 maanden. Eerst de lunchfles vervangen door melk, daarna de pap aangemaakt met gewone melk, en vervolgens de avondfles door thee met gewone melk.
Ons jochie luste het verder prima. We gaven overdag gewoon koude melk. De pap natuurlijk warm, en bij de thee was het ook warm.
Ze hebben ongeveer 300cc nodig aan zuivelproducten (max 500), en daar zit je zo aan..

Er stond hier ook een poos zo'n fles/pakje groeimelk in de kast.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:50:03 #109
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74880626
Oh, nou dat is idd wel ongeveer hetzelfde als dat wij doen. We gaan gewoon vanaf morgen de pap 's morgens met gewone melk aanmaken en de lunch melk doen we dus al sinds een week zo en 's avonds krijgt hij een flink bord yoghurt (of vla met yoghurt, of wat dan ook, eergisteren was hij jarig en kreeg hij voor het eerst dubbelvla, choco/vanille). Dus die 300cc krijgt hij wel binnen aan zuivel!

Het zijn van die dingen waar je vooraf heel erg over aan het denken bent, hoe je dat aan gaat pakken, en eigenlijk gaat het wel vanzelf meestal
pi_74934135
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:43 schreef Marie79 het volgende:

Hij krijgt 's morgens nog een papfles (kan ook van bord, dat doen we als we de tijd hebben om rustig te ontbijten, en als meneer niet zo'n honger heeft) en tussen de middag nog een flesje melk (hij weigert het om uit een (tuit)beker te drinken. Ander drinken mag juist niet in de fles, en melk alleen maar. Hoezo gebruiksaanwijzing?
Toen 'alles' nog flesvoeding was, was het 's morgens 180cc en 's middags 150cc.
Guus drinkt ook vanalles uit een beker, maar zijn melk niet. Toch raar he.
Geef jij 's avonds ook nog wat?
pi_74971302
Hoeveel weken oud moest je baby ook alweer zijn om naar 6 voedingen te gaan?

Wij geven nu 7 voedingen van 90 cc water en 3 schepjes, maar er staat me iets bij dat we bij mijn zoon na 2 weken al op 6 voedingen zaten.

We voeden nu om 07:00, 10:00, 13:00, 16:00, 19:00, 22:00 en nacht als ze wakker wordt. Ze drinkt wel redelijk goed haar flessen, gemiddeld 80 tot 90 cc per keer.
pi_74974460
Nou, het ging 2 dagen perfect met die 5 voedingen, maar meneer smokkelde vandaag weer zoveel dat we eigenlijk op 4 voedingen uit komen. Dus nou tussendoor maar wakker gemaakt en gevoed. Ik was met em naar buiten en dan slaapt ie zo goed, wordt ie dus zelfs niet wakker voor eten...
pi_74983589
Wat een lekker slaapkopje Mefke... Lijkt me ook lastig als je hem tussendoor wakker moet maken...

Willempje, geen idee. Iris is 3,5 maand en zit nog op 6 voedingen (waarvan anderhalve bv) en dat zit ze pas sinds begin deze maand (daarvoor had ze soms een dag van 6, maar verder 7 of 8).

Overigens drinkt ze op het moment ongeveer om 5.00 de borst en dan 3 uur later moppert ze alsof ze weer trek heeft, geef ik een fles en dan drinkt ze soms 100, maar vaak ook minder... Terwijl ik toch het idee heb dat er echt niet zoveel bv meer is... Kan het zijn dat ze gewoon niet zo'n ontbijter is net als haar papa...? Of bestaat dat nog niet bij babytjes?
Fake it till you make it...
pi_74983713
Ik zal het volgende week dan eens voorleggen aan het consultatiebureau als we daar weer heen gaan.

Vanochtend kwam mevrouw om 03:00 en om 06:00 terwijl ik in mijn hoofd had om om 07:00 op te staan en dan de fles te geven. Ben in iedergeval vroeg op het werk vandaag
pi_74984068
quote:
Op woensdag 25 november 2009 08:54 schreef willempjewever het volgende:
Ik zal het volgende week dan eens voorleggen aan het consultatiebureau als we daar weer heen gaan.

Vanochtend kwam mevrouw om 03:00 en om 06:00 terwijl ik in mijn hoofd had om om 07:00 op te staan en dan de fles te geven. Ben in iedergeval vroeg op het werk vandaag
Kun je lekker vroeg weer naar huis toch
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74985937
Nijna, toen ik het nog combineerde was Driekus ook al snel aan het mopperen na de ochtendvoeding. Maar hier ging er dan drie uur laten echt een hele fles in. In jou geval lijkt het me toch dat het niet het gevolg is van weinig melk, misschien inderdaad net te weinig drinken omdat ze nog half slaapt ofzo?

Ik zat vandaag eens op ons pak nutrilon te kijken, maar daar staat met 6 kilo en meer dat ze maar 4 voedingen mogen van 200 cl. Kan je lachen want Driekus zat vorige week op 5200 en is met het huidige groeitempo over 3 weken 6 kilo. Maar dan is ie ook pas 11 weken en mag dus nog helemaal geen 4 voedingen. Ik ga dus volgende week maar met het cb overleggen. Deze week is er geen weeguur, bij ons zijn de intentingen voor MG op het cb.
pi_74986980
Mefke, ja als je op het pak kijkt dan doet Driekus het dus eigenlijk best wel goed toch... drinkt hij ook echt 200ml die 4 keer?

Iris is hardstikke wakker als ik haar rond 8 uur de fles geef, ze wil gewoon niet. Overigens hield ze het tot 11 uur vol en heeft ze toen wel alles 150+5 gedronken...
pi_75021805
He hallo,
Ik kom hier alvast even buurten en een vraagje stellen. Over een aantal weekjes is het de bedoeling dat wij ook zo'n kleine muppet in huis hebben en wij gaan haar voeden via de fles. Nou is mijn vraag even aan jullie ervaringsdeskundigen, hoeveel flessen moet je hebben? We hebben al zo'n starterspakket van avent gekocht en daar zitten geloof ik 4 flesjes in (2x 130 en 2x 260 ml) maar is dit genoeg of moet je er meer hebben of in andere maten nog of zo?
  donderdag 26 november 2009 @ 15:25:03 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75022024
Dit lijkt me ruim voldoende voor het begin.
Ik zou er ook niet meer kopen, want het kan zomaar zijn dat jullie meisje de aventfles niks vind en dat je op enig moment over gaat op de difrax bijvoorbeeld.
Het hoeft niet hoor, avent is prima, maar sommige kindjes drinken beter uit het ene type flesje dan uit een ander type.

Wat je nu hebt is prima. Je spoelt de flesje in principe toch na elke voeding om.

Later kan het prettig zijn om er bijv. nog een of 2 bij te hebben. Bijv. voor eentje mee naar de creche en eentje voor nood in de auto. (Ik heb er dus zoveel dat ik er echt over heb en dit dus kan doen. Heb flesjes gekregen van een vriendin wiens kind ze niet bliefte. )
pi_75022683
Aha, kijk dan laten we het voorlopig lekker hierbij. TNX!
pi_75022731
Na hoeveel weken moest je ook alweer nieuwe spenen in de flessen doen? Was dat na 3 maand?
pi_75023611
WIllempje, volgens mij moet je er gewoon op letten of de spenen niet kapot zijn... er staat me iets bij van een week of 6 (in elk geval las ik dat bij de fopspeen), maar als ze er nog prima uit zien lijkt me dat je ze best nog wat langer kan gebruiken...
pi_75023784
ik heb toevallig net vandaag de spenen vervangen, dat was dan na 5 weken. Maar dat was ook omdat ik er nog had liggen en we ze niet zo heel lang meer kunnen gebruiken (ze zijn maar tot 3 maanden).
pi_75023817
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:19 schreef Lijnloos het volgende:
He hallo,
Ik kom hier alvast even buurten en een vraagje stellen. Over een aantal weekjes is het de bedoeling dat wij ook zo'n kleine muppet in huis hebben en wij gaan haar voeden via de fles. Nou is mijn vraag even aan jullie ervaringsdeskundigen, hoeveel flessen moet je hebben? We hebben al zo'n starterspakket van avent gekocht en daar zitten geloof ik 4 flesjes in (2x 130 en 2x 260 ml) maar is dit genoeg of moet je er meer hebben of in andere maten nog of zo?
Ik ben ook begonnen met de startersset en daar doe ik nu nog mee! Prima dus.
Wij hadden ook de flessenwarmer gekocht en daar zat nog een groot flesje bij, dus nog 1 extra.
pi_75045579
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:12 schreef Nijna het volgende:
WIllempje, volgens mij moet je er gewoon op letten of de spenen niet kapot zijn... er staat me iets bij van een week of 6 (in elk geval las ik dat bij de fopspeen), maar als ze er nog prima uit zien lijkt me dat je ze best nog wat langer kan gebruiken...
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:17 schreef mefke79 het volgende:
ik heb toevallig net vandaag de spenen vervangen, dat was dan na 5 weken. Maar dat was ook omdat ik er nog had liggen en we ze niet zo heel lang meer kunnen gebruiken (ze zijn maar tot 3 maanden).
ik heb ook nog wat spenen liggen en deze zijn inderdaad tot 3 maand, ik vervang ze wel na 6 weken, dan gebruik ik ze allemaal 6 weken tot de 3 maanden voorbij zijn en ik een grotere maat kan nemen. Bedankt.
pi_75048636
Leander heeft een 3 standen speen op de fles en die vervangen we eigenlijk niet. Is nog goed dus waarom vervangen dan eigenlijk?
En speentje om op te zuigen heeft ie nog steeds die tot 3 maand. Hij wil die andere niet. Hij moet er van kokhalzen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75054798
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:14 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander heeft een 3 standen speen op de fles en die vervangen we eigenlijk niet. Is nog goed dus waarom vervangen dan eigenlijk?
vanwege de hygiene moet je regelmatig vervangen, maar misschien valt het mee. Ik doe het maar gewoon, wil ook geen risico lopen met zo'n kleintje en zo duur zijn die spenen niet (2 tot 3 euro per stuk meen ik).

de kraamhulp vertelde mij dat 2 jaar geleden, dit jaar heb ik er niet met de kraamhulp over gesproken, dus misschien zijn de aanbevelingen versoepelt.

Je moet trouwens ook de fopspeen geregeld vervangen, ken helaas genoeg voorbeelden van kids op de kinderopvang met schimmel in de speen
pi_75055246
brrrr ieuw
pi_75117392
Even een corsspost

Even een vraagje.

Jesse is nu ruim 5 maanden en krijgt om 180cc per fles. sinds kort geven we hem ook rond 5u een half (klein) potje met 1 groente.

Sinds eergister wil hij zijn flessen niet meer leegdrinken en begint te huilen. Nou waren zijn flessen altijd al een drama maar nu is de fles van 18:00 echt een ramp.

Zou dit te maken kunnen hebben met een verandering van eten? Dat hij bijv om 6u gewoon zijn hapje wil en dan om 9u zijn laatste fles en dan naar bed voor nacht? Hij krijgt nu om 22 ook nog een fles

Even op een rij:

7u: 180cc
11u 180cc
14u 180cc
17u klein hapje
18u 180cc
22u 180cc
  zondag 29 november 2009 @ 19:50:07 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75119027
Lijkt mij wel dat dat hapje ermee te maken heeft...
Vergeet niet dat die maagjes heel klein zijn, dus alles wat erin gaat vult...
Je zou dan volgens mij dat hapje mss wat later kunnen geven en wat meer en dat je dan 1 fles laat vallen.

Bespreek het eens op het cb zou ik zeggen.
pi_75119170
bij selene was het ook enorm vogelen wanneer dat hapje nou prettig was hoor. kan even duren soms.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_75119284
wij zijn overgegaan op 4 flessen en 2 hapjes, ook omdat Tess aan het rotzooien was met d'r flessen en omdat we haar steeds voor de laatste fles wakker moesten maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 29 november 2009 @ 19:58:19 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75119395
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:07 schreef TheFrankey het volgende:
Even een corsspost

Even een vraagje.

Jesse is nu ruim 5 maanden en krijgt om 180cc per fles. sinds kort geven we hem ook rond 5u een half (klein) potje met 1 groente.

Sinds eergister wil hij zijn flessen niet meer leegdrinken en begint te huilen. Nou waren zijn flessen altijd al een drama maar nu is de fles van 18:00 echt een ramp.

Zou dit te maken kunnen hebben met een verandering van eten? Dat hij bijv om 6u gewoon zijn hapje wil en dan om 9u zijn laatste fles en dan naar bed voor nacht? Hij krijgt nu om 22 ook nog een fles

Even op een rij:

7u: 180cc
11u 180cc
14u 180cc
17u klein hapje
18u 180cc
22u 180cc
Zijn t geen krampjes? Onze mannen hadden daar ook last van en wij hebben nu besloten echt te wachten tot 6 mnd.

Wij zitten trouwens ook op vier flessen. Om de vier uur.
pi_75120627
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Zijn t geen krampjes? Onze mannen hadden daar ook last van en wij hebben nu besloten echt te wachten tot 6 mnd.

Wij zitten trouwens ook op vier flessen. Om de vier uur.
hij heeft wel veel last van krampjes gehad maar hij huilt alleen als je de fles probeert te geven. Als je die weghaalt is hij weer blij
pi_75121380
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef mikoxx het volgende:
fruithap geven wij met 4 maanden, groentehap met 6 maanden, werkte perfect. Wij gaven de hapjes 2 uur voor de flesvoeding, wellicht is 1 uur een beetje snel en is de maag nog te vol.
  zondag 29 november 2009 @ 21:36:47 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75124661
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:40 schreef willempjewever het volgende:

[..]

fruithap geven wij met 4 maanden, groentehap met 6 maanden, werkte perfect. Wij gaven de hapjes 2 uur voor de flesvoeding, wellicht is 1 uur een beetje snel en is de maag nog te vol.
4 maanden?
Is dat niet wat vroeg?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 21:46:36 #137
5428 crew  miss_sly
pi_75125245
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

4 maanden?
Is dat niet wat vroeg?
Senna is nu ruim 4 maanden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik haar al bijvoeding in wat voor vorm ga geven
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75125680
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:46 schreef miss_sly het volgende:
Senna is nu ruim 4 maanden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik haar al bijvoeding in wat voor vorm ga geven
Hoe sneller ze brood eten hoe beter

Maar 4 maanden is toch standaard? Dat zie ik ook op veel internetsites staan. 1e Keer fruithap geven is trouwens erg vermakelijk, als ik de foto's weer terugzie moet ik weer lachen, wat een vies gezicht trok mijn zoon toen De eerste dagen / weken gaat er trouwens niet al te veel hapjes in hoor, het begint echt met 2 theelepeltjes en dan heeft hij/zij al genoeg.

En nu eet mijn zoon fruit bij het leven (hij is nu 2), vanochtend 1 appel, 1 banaan, 1 kiwi en een paar partjes mandarijn (meestal krijgt hij maar 1 stuk, dit is wel erg veel)
  zondag 29 november 2009 @ 22:05:04 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75126214
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:55 schreef willempjewever het volgende:
Maar 4 maanden is toch standaard?
Bij mijn weten (en ook advies CB) is het 6 maanden. Eerder zijn de darmpjes nog niet voldoende gerijpt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75134460
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bij mijn weten (en ook advies CB) is het 6 maanden. Eerder zijn de darmpjes nog niet voldoende gerijpt.
Hier zei het cb dat Leander ook al wel mocht Maar dat is misschien ook omdat ie al aan zijn top zit qau flessen en nog honger heeft
pi_75134737
We hebben het schema aangepast. Hij is toch al uit zijn hum omdat mijn vriendin gister van de laatste 2 treden met hem viel. (geen schade, wel geschrokken)

7u : 200 cc
11u : 200 cc
15: 200 cc
17:30 potje groentehap
19:30 200 cc + pap

We halen er dus 1 fles tussenuit om 22:00 en hopen dat hij evengoed de nacht doortrekt.
pi_75135112
Ik hoop dat het schema gaat werken Frankey!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75135173
Leander heeft nu 2 verschillende
Of:
04:00 -180/6
10:00 - 210/7
15:00 - 210/7
17:00 - Fruit of groente
20:30/21:00 210 met pap!

Of:
07:00- 210/7
12:00 - 210/7
17:00 - 210/7
20:00 - Groente of fruit (maar net zo goed niet. Ligt eraan of ie honger heeft)
21:30 - 210 met pap!
pi_75135333
Hier gaf de CB-telefoon al aan dat we met 3,5 maand konden bijvoeden tegen de honger. Alsof ze zo jong genoeg binnen krijgen om er een hele fles mee te kunnen vervangen (hij wilde 6 flessen a 200cc).
Nutrilonlijn gaf me fijnere tips

Nicole, wij hadden jullie 2e schema, maar dan 4x210/7 Forte, met 7 schepjes nutriton. En 18.00 rijstebloempap (90cc water, 2a3 schepjes voeding en rijstebloem). Daarop kon hij net de dag door.
totdat we bij 5,5 maand zijn gaan begonnen met groente.
pi_75135371
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier gaf de CB-telefoon al aan dat we met 3,5 maand konden bijvoeden tegen de honger. Alsof ze zo jong genoeg binnen krijgen om er een hele fles mee te kunnen vervangen (hij wilde 6 flessen a 200cc).
Nutrilonlijn gaf me fijnere tips

Nicole, wij hadden jullie 2e schema, maar dan 4x210/7 Forte, met 7 schepjes nutriton. En 18.00 rijstebloempap (90cc water, 2a3 schepjes voeding en rijstebloem). Daarop kon hij net de dag door.
totdat we bij 5,5 maand zijn gaan begonnen met groente.
Ja rijstebloem hebben we geprobeert maar daar gaat ie zo van spugen. Dus daar zijn we maar weer mee gestopt. Hij heeft idd ook door elke fles nutriton. Ach soms krijgt ie wel hapje soms niet. Ligt er net aan of ie honger heeft.
pi_75135616
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:44 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander heeft nu 2 verschillende
Of:
04:00 -180/6
10:00 - 210/7
15:00 - 210/7
17:00 - Fruit of groente
20:30/21:00 210 met pap!

Of:
07:00- 210/7
12:00 - 210/7
17:00 - 210/7
20:00 - Groente of fruit (maar net zo goed niet. Ligt eraan of ie honger heeft)
21:30 - 210 met pap!
Ik zou voor optie 2 gaan
pi_75135676
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:05 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik zou voor optie 2 gaan
Haha ja dat willen wij ook wel. Maar als hij niet wil
  maandag 30 november 2009 @ 18:36:29 #148
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75152861
Weet iemand hier wat het nut is van een papfles 's morgens? Wij geven 's avonds een papfles, voor de nacht, maar 's morgens ...??? We geven 's avonds trouwens nutrix, weet eigenlijk niet zeker of dat 'pap' is?
pi_75153257
Het nut, een vollere maag denk ik.
Tyler krijgt nu 's morgens een papfles 's middags vaak melk en droog brood, al dan niet toegestopt door Kim. En 's avonds weer papfles.
  maandag 30 november 2009 @ 19:19:45 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75155007
Nutrix is toch rijstebloem? Dat is idd de eerste pap die je je kindje kan geven. Lichtverteerbaar maar blijft toch wat langer in het maagje en het is ook wat zwaarder zodat het buikje aan wat meer volume gaat wennen.
Dat is wat ik me er zo een beetje bij voor stel.
  maandag 30 november 2009 @ 20:27:13 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75158485
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nutrix is toch rijstebloem? Dat is idd de eerste pap die je je kindje kan geven. Lichtverteerbaar maar blijft toch wat langer in het maagje en het is ook wat zwaarder zodat het buikje aan wat meer volume gaat wennen.
Dat is wat ik me er zo een beetje bij voor stel.
en het geeft langer een verzadigd gevoel, waardoor kindjes beter (zouden moeten) gaan doorslapen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 30 november 2009 @ 20:50:04 #152
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75159538
Ja, dat van het verzadigde gevoel ken ik (al is dat doorslapen hier nog niet altijd het gevolg trouwens ). Geef je dan vanaf 6 mnd iets anders? Of is het dan nog steeds nutrix? Ik zag in de winkel nl een keur aan papjes enzo staan, dat ik echt geen idee heb nu Hebben jullie ervaring?
Morgen moeten we naar t cb, zal daar ook eens vragen.
pi_75171801
Je hebt idd rijstebloem. Die zijn er in 2 smaken geloof ik. Maar je hebt ook avondpap. Das vanaf 6 maand. Dan doe je alleen water opwarmen en dan dat spul erbij. Dus is geen spul om door je fles heen te doen zeg maar!
pi_75171859
Leander krijgt 's avonds deze

En straks kan ie ook deze voor de ochtend eventueel
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:38:52 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75171975
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:27 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

en het geeft langer een verzadigd gevoel, waardoor kindjes beter (zouden moeten) gaan doorslapen.
Ja, maar ze vroeg naar hoe het zat met de ochtendfles en daar heeft dat doorslapen dan weer niks mee te maken toch?

Volgens mij mag je na 6 maanden met Bambix Fijne Granen aan de slag Mikoxx.
Zie deze website, daar staan de pakken voor 6, 8 en 12 maanden op.
Dit zijn gewoon de meest neutrale 'pappen' voor je kindje zonder gekke fratsen of smaken.

Ik heb zelf de 12 nooit gebruikt, toen ben ik over gegaan op Brinta.

Hier een ventje dat ipv langer gaat slapen steeds weer wat korter gaat slapen.
Hij sliep 'altijd' netjes tot 6 uur, half 7 maar de laatste dagen was het ineens 5 uur, half 6 en vannacht begon hij om kwart over 4 al te morrelen.
We gaan vanavond maar een slokje meer geven in de late fles, blijkbaar is het gewoon niet genoeg.
En hij laat overdag bij de ochtendfles meestal wat staan, dus een slokje extra op een ander moment moet kunnen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:39:47 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75171983
Ow. MeNicole laat dus de smaakjesversies zien, maar die heb ik nooit gebruikt.
Ook geen speciale avondpap, dat kan prima met de rijstebloem wmb.
Al die extra smaakjes en dingen is gewoon marketing-troep in mijn ogen.
pi_75172085
Ja ik kon van die onderste niet zo snel een gewone vinden.

Tis wel stom dat ze hier in de supermarkt weinig van dat soort dingen verkopen. Moet daarvoor altijd naar een drogist.
pi_75172361
Wij hadden voor Mirte altijd de gewone 6 mnd pap zonder smaakjes. Ze heeft op een gegeven moment de "eerste muesli" variant gehad, die vond ze ook lekker.

Iris die drink de fles zoooo onrustig. Vanmorgen: slok slok slok, woel trek trappel woel, speen eruit, brullen, speen erin, slok slok slok, woelt brul trek trappel brul .
Ik ga maar eens kijken of een speen met meer gaatjes misschien werkt...
pi_75172474
We zijn met Guus ook begonnen met pap rond 4 maanden. Maar sinds een paar weken is het 's morgens een drama om dat naar binnen te krijgen, waarom weten we ook niet. Dus hij krijgt sinds die tijd gewoon een boterham en een fles 150/5. 's Avonds krijgt ie geen papfles meer, maar een gewone van 150/5.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:18:37 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75172565
Sasha wilde het ook een tijdje niet Koningin en dan kreeg hij ook gewoon een boterham.
Nu wil hij het gelukkig weer wel, want ik vind het zo gezellig, lekker met de papfles in bed. Kunnen we nog even lekker blijven liggen.
pi_75174260
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:18 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha wilde het ook een tijdje niet Koningin en dan kreeg hij ook gewoon een boterham.
Nu wil hij het gelukkig weer wel, want ik vind het zo gezellig, lekker met de papfles in bed. Kunnen we nog even lekker blijven liggen.
Maar wat doe je precies dan in die fles voor pap?
Want Guus kreeg de pap uit een bordje. Gewoon de bambix pap vanaf 6, 8 of 12 maanden, maar dan minder hoeveelheid? Zo'n papfles klinkt wel gezellig in bed ja.
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:30:57 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75174299
Gewoon zorgen dat het nog wat vloeibaar is, en op een gegeven moment hebben we voor Sasha het gat van de 1-2-3 speen gewoon flink groter gemaakt zodat hij lekker door kan lurken want het moet nog wel een beetje body hebben.
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:06:27 #163
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75175229
Dank voor jullie tips!

Papjes met allerlei smaakjes (en dus toevoegingen) ben ik ook niet zo voor. We gebruiken ook de gewone nutrix (die is er nl ook in vanillesmaak). Vandaag maar eens overleggen bij het cb. Volgens mij is het wel honger, want gisteravond heeft Max om 11u nog een (extra) fles gehad en toen was t wel oké. Irritant. Nutrix gaat hier ook met veel schoppen, trekken, duwen, slokje etc etc. Zelfs op standje 3. Ze worden er ook niet heel blij van, al gaat de fles uiteindelijk wel leeg. Gat erbij in dus?
pi_75175615
Driekus is de laatste dagen aan het rotzooien met drinken. Hij komt ineens weer veel vroeger 's ochtends (ipv half zeven/zeven uur is het nu weer kwart over vijf) en drinkt dan zijn fles niet echt leeg. Sowieso doet ie ineens veel langer over alle flessen, hij heeft gewoon geen zin, kijkt liever rond of valt halverwege in slaap. Op zich zou het een idee zijn om een klein beetje extra poeder in zijn laatste fles te doen, maar ja, die dronk ie gisteren alleen met hangen en wurgen leeg. Dus vanavond maar eens die laatste fles wat vroeger en dan kijken wat er gebeurt. Tis nou toch al schema
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:21:51 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75175731
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:06 schreef mikoxx het volgende:
Dank voor jullie tips!

Papjes met allerlei smaakjes (en dus toevoegingen) ben ik ook niet zo voor. We gebruiken ook de gewone nutrix (die is er nl ook in vanillesmaak). Vandaag maar eens overleggen bij het cb. Volgens mij is het wel honger, want gisteravond heeft Max om 11u nog een (extra) fles gehad en toen was t wel oké. Irritant. Nutrix gaat hier ook met veel schoppen, trekken, duwen, slokje etc etc. Zelfs op standje 3. Ze worden er ook niet heel blij van, al gaat de fles uiteindelijk wel leeg. Gat erbij in dus?
Je kan het allicht proberen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:22:58 #166
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75175771
Mefke, een schepje extra poeder werd ons afgeraden. Wij zijn op een gegeven moment (zo rond 4 mnd) nutrix aan de laatste fles gaan toevoegen. Eerst 1 schepje, later een beetje meer, en dat ging toen erg goed! Wij hebben ook een periode gehad dat de flessen niet leeg gingen en het slapen minder goed, en dat hebben we nog steeds wel eens, maar dan gaven/geven wij gewoon een extra fles (desnoods midden in de nacht, want dan slapen ze daarna wel!), en ze lieten overdag toch staan, dus teveel krijgen ze dan zeker niet.
pi_75176832
mikoxx, een heel schepje durf ik niet eens, is vast goed voor krampjes. Hij is zo hard gegroeid de laatste dagen, wie weet heeft het daar gewoon mee te maken. Volgende week weer naar het bureau en dan ook naar de arts als het goed is en dan overleg ik daar wel mee. Tot die tijd rommelen we wel wat aan. En geen tv aan als ik de avondvoeding geef, want gisteren was die zoooo interessant dat meneer haast zijn hoofd verdraaide om het te zien.
pi_75176847
Leander heeft tijden gehad dat ie wel teveel kreeg. Hij had Forte voeding met nutriton en nog had ie niet genoeg. Cb zei toen dat ze dan beter iets meer kunnen krijgen dan dat je met 3 maand al met bijvoeding moet beginnen. Dus hij heeft een tijdje 200cc meer gehad dan de liter. Nu krijgt ie dan wel zo af en toe iets erbij!
pi_75179128
Hi,
Het volgende:
Isa is nu 14 wkn en is 4 wkn te vroeg geboren en heeft eerste week in zh doorgebracht. Vanaf begin is het flesvoeding aan het drinken en het drinken gaat eigenlijk met ups en down.. maar vnl downs

De eerste weken (4-5 wkn oud) dronk ze zonder probleem 900 ml (toen was ze nog geen 4 kg!)
Maar dat ging wel altijd rommelig... veel drink momenten (8-9 op een dag) mar omdat ze zo weinig woog tijdens geboorte (2100) werd dat onder de noemer inhalen geschaard.. ze drinkt gewoon de nutrilon standaard (in het begin t/m week 10 Omneo)

De laatste 2 wkn is echte de klad erin geschoten... ze drinkt nog maar 500-600 ml per dag in 5-6 keer echter om die 100ml per keer er in te krijgen ben je wel 1 uur bezig en ben je het 3-4 keer aan het bijverwarmen.. na 25% van de fles stopt ze met drinken, gaat draaien met haar hoofd en wurmt de fles eruit met haar tong... ze slaat ook af en toe de fles weg met haar handjes... Dan wil ze dus echt net meer dus leg/zet je haar even weg en probeer je het na 15-30 min nog een keer.

Maar na de eerste keer heeft ze dus maar 25% op.. ze hoeft heus niet elk flesje leeg te hebben maar dit is te weinig..dus ga je het nog een keer proberen/aanbieden ...en voor dat je het weet ben je dus een uur bezig en heeft ze maar krap 100 op. Een fase is het net want het duurt nu al ruim 2,5 week. En daarvoor hadden we hetzelfde gedrag (wegduwen van de fles) alleen toen kwam het minder vaak voor en was het minder heftig.

Ze zit nog niet onder de kritische grens van < 500 ml op een dag maar het schurkt er wel tegen en als we niet zo ons best doen met aanbieden dan weet ik zeker dat ze onder die grens valt)

Iemand ervarng hier mee? Ik heb inmiddels wel iets gehoord over pre-logopedie, iemand daar eravringen mee??
pi_75179945
Dat is wel een bekend iets voor rond de 3 maanden. Dan worden ze door vanalles afgeleid.

Mijn jochie had veel honger, maar ging rond die tijd ook meer om zich heen kijken tijdens de fles. En lichamelijk ook onrustiger. Misschien bij jullie ook gewoon de leeftijd?
De meest voorkomende tip is, om even rustig ergens te gaan zitten, zonder afleiding. Op je slaapkamer, gordijnen beetje dicht (schemer), geen tv/radio of lichten aan. En er rustig voor gaan zitten.
pi_75180720
Deepfreeze, maar Driekus is pas 9 weken...oke, hij was wel 11 dagen te laat, dus op de oeiikgroeimanier is ie 10,5 week, maar toch...Nieuwsgierig is ie inderdaad wel, hij moet alles in de gaten houden. Hij slaapt al sinds de vorige voeding, doet ie normaal niet zo snel overdag, dus misschien zit er ook gewoon iets niet lekker. Ik zal straks eens rustig op zijn kamer gaan zitten, daar is weinig afleiding.
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 13:52:02 #172
5428 crew  miss_sly
pi_75180819
tinny, Senna krijgt danwel bv, maar als er bij haar een boertje dwarszit, vertoont ze hetzelfde gedrag. Dan hou ik haar even overeind, laat haar eenboertje doen en dan wil ze graag verder drinken. Doe ik dat niet, dan is het einde drinken.
pi_75180863
mefke, ik reageerde eigenlijk op tinny..
Maar elk kindje doet dat op zijn eigen tijd. Ik dacht dat 3 maanden zo'n beetje gemiddeld was. Bij jullie blijkbaar wat eerder, Isa wat later.. Het blijven baby's geen roboten
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:54:35 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75180897
Heb je al andere flesjes of grotere spenen geprobeerd? Meer gaatjes bijvoorbeeld? Dat ze wat makkelijker door kan drinken?
Wat zeggen ze ervan bij het consultatie-bureau? Of bij de kinderarts als je daar nog zit met de controles?
pi_75180921
Tinny, heb je al eens een grotere speen (groter gaatje of meer gaatjes) geprobeerd? Oh spuit 11, scherm stond al even open.
De grotere speen lijkt hier wel wat te helpen, ze dronk het flesje net makkelijker en minder onrustig.
pi_75181803
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je al andere flesjes of grotere spenen geprobeerd? Meer gaatjes bijvoorbeeld? Dat ze wat makkelijker door kan drinken?
Wat zeggen ze ervan bij het consultatie-bureau? Of bij de kinderarts als je daar nog zit met de controles?
we hebben een 3 standspeen van dodi dus die is al voor de iets minder zuigkrachtige onder ons en ook op stand 3 vertoont ze het gedrag... het gaat dan ook eigenlijk wat te snel dus vaak 2...
maar bedankt voor het meedenken
pi_75186346
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:02 schreef tinny het volgende:
De laatste 2 wkn is echte de klad erin geschoten... ze drinkt nog maar 500-600 ml per dag in 5-6 keer echter om die 100ml per keer er in te krijgen ben je wel 1 uur bezig en ben je het 3-4 keer aan het bijverwarmen..
Wij gaan er wat anders mee om (maar hebben niet een baby die te vroeg geboren is):
Meer dan 20 minuten doe ik het niet. Fles niet op? Pech gehad? Koud? Moet je maar sneller drinken. Een beetje zoals miss_sly dus. Koude melk gaat er hier trouwens ook wel in.

Als mijn dochter een keer niet snel genoeg drinkt probeer ik een boer en andres stop ik gewoon en komt de volgende voeding er wel meer in. Kan soms dan wat eerder zijn, maar dat is niet erg.

Heb trouwens nooit over een kritische grens van 500 ml gehoord, maar zelf houden we ook niet echt goed bij hoeveel er gedronken wordt. Ga wel op mijn gevoel af en dan zit het goed. En als ze te weinig groeit komt dat vanzelf wel boven tafel bij het wegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door willempjewever op 01-12-2009 16:39:07 ]
pi_75187013
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:32 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Wij gaan er wat anders mee om (maar hebben niet een baby die te vroeg geboren is):
Meer dan 20 minuten doe ik het niet. Fles niet op? Pech gehad? Koud? Moet je maar sneller drinken. Een beetje zoals miss_sly dus. Koude melk gaat er hier trouwens ook wel in.

Als mijn dochter een keer niet snel genoeg drinkt probeer ik een boer en andres stop ik gewoon en komt de volgende voeding er wel meer in. Kan soms dan wat eerder zijn, maar dat is niet erg.

dat hebben we ook eens geprobeerd maar dan begint het na 1,5/2 uur te brullen met als rede honger en dan zit je dus in no-time op 12 flessen op een dag. Misschien dat we dat wat langer als 1 dag moeten volhouden maar dat is nogal slopend
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:00:17 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75187464
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:49 schreef tinny het volgende:

[..]

dat hebben we ook eens geprobeerd maar dan begint het na 1,5/2 uur te brullen met als rede honger en dan zit je dus in no-time op 12 flessen op een dag. Misschien dat we dat wat langer als 1 dag moeten volhouden maar dat is nogal slopend
Dit wat je nu doet blijkbaar ook, anders zou je geen hulp vragen.
Ok, ik zou het hierbij niet zo stellig durven zeggen als bij het slapen, maar weet je nog dat uiteindelijk doorzetten toch echt werkte?

Maar goed, zo met drinken en een klein kindje durf ik het echt niet goed te zeggen.
Heb je het al nagevraagd bij de kinderarts?
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 17:53:02 #180
5428 crew  miss_sly
pi_75189431
quote:

[..]

Heb trouwens nooit over een kritische grens van 500 ml gehoord, maar zelf houden we ook niet echt goed bij hoeveel er gedronken wordt. Ga wel op mijn gevoel af en dan zit het goed. En als ze te weinig groeit komt dat vanzelf wel boven tafel bij het wegen.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, hoor, want Senna krijgt bv volledig op verzoek en ik bepaal nooit dat ze niet meer verder mag drinken!!
Als ik haar geen boertje laat doen als ze zo doet, dan wil ze zelf niet meer drinken, dat bedoel ik met einde drinken. Ze krijgt bij mij altijd en zo lang en zo vaak als ze wil drinken!
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:34:25 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75190650
Tinny, is er al eens gekeken naar KMA? en dus een voeding als friso allergycare/nutramigen/pepti te proberen?
En dan niet gelijk miepen over de reflux en daaarom die dikekre voeding.
Johannesbroodpitmeel kun je er ook los bij doen alleen 2 minuten etxra werk ( pak pakken schepejs eruit haken pak terug zetten )

Dochterlief hier had ook enorme reflux en dronk ook steeds midner, naats het excessieve spugen.
Andere en ditmaal hypoallergene voeding deed een hoop hier.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:36:51 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75190754
quote:

[..]

Het minium wat een kleintje moet drinken die nog volledig afhankelijk is van KV is 450 cc.
Notebene, eens een minder dagje kan geen kwaad, maar als je dag in dag uit een week lang net op dit niveau zit of eronder dan komt je kindje tekort.

Met BV zit het anders weet niet precies de ins en outs allemaal van BV buiten dat de samenstelling anders is en beter is maar ook bij langdurig te weinig BV moet je opletten uiteraard.
pi_75192147
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Ze krijgt bij mij altijd en zo lang en zo vaak als ze wil drinken!
ok, bij borstvoeding zit het anders, dat weet ik niet omdat mijjn vrouw voor flesvoeding gekozen heeft.

Maar als vader van 2 kindeen lukt het mij echt niet om meer dan 20 minuten met de fles voor de baby bezig te zijn, helemaal als ik alleen thuis ben. Dan krijgt zoonlief naar zijn idee wat weinig aandacht en gaat aandacht trekken door stoute dingen te doen en een fles geven en ondertussen een zoon van 2 die in de kast gaat klimmen of de katten gaat opjagen is ook niet alles

Maar inderdaad even navragen op consultatiebureau. Ik zou zeggen gewoon volhouden en dan drinkt ze straks wel goed, maar ik kan prima een baby een uur laten huilen en dat zou mijn vrouw niet kunnen omdat ze het zielig vind omdat ze zo klein zijn.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:38:47 #184
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75193330
Ik kreeg destijds t advies om een half uur per voeding aan te houden qua tijd (bij volledig bv) en dat ging prima. BV gaat sowieso altijd meer op verzoek dan FV, al is bij BV ook gerust regelmaat en een soort van schema aan te leren. Dat moesten wij wel, omdat het anders helemaal niet te doen was om 2 kindjes volledig bv te geven. Uiteindelijk ben ik na 2mnd gestopt met bv, maar meer omdat ik het zelf niet meer trok. De jongens deden het er prima op en zaten na 3 wkn op voedingen om de vier uur.

En een uur laten huilen, no way, dat komt hier echt niet voor. 10 min is echt de max bij ons en dat vind ik vaak al erg lang duren. Maar goed, da's voor iedereen ook verschillend (waar je limiet ligt bedoel ik dan)
pi_75195474
hoeveel rijstebloem doen jullie in een 200cc fles? Wij doen 3 maatschepjes van nutrilon
pi_75195816
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:26 schreef TheFrankey het volgende:
hoeveel rijstebloem doen jullie in een 200cc fles? Wij doen 3 maatschepjes van nutrilon
3 goede volle desertlepeltjes gaan er hier in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75202747
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:34 schreef _evenstar_ het volgende:
Tinny, is er al eens gekeken naar KMA?
ze is toch voor 2 weken geleden bijna 2 wekelijks (van week 1 t/m week 12) onder controle geweest bij een KA ivm de complicaties tijdens geboorte ... die heeft nooit geen woord gerept over kma. Ik neem aan dat hij dat ook wel top of mind had... en ik denk het zelf ook niet... ze spuugt niet heftig, geen uitslag of eczeem, ze heeft ooit 900 ml op een dag (meerdere dgn in deweek) gedronken... kma is dan wel het laatste waar ik aan denk
  woensdag 2 december 2009 @ 09:21:19 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75202874
als ze honger hebben kan alles, Arwen dronk ook die troep die slecht voor haar was.
Probleem is dat bij veel artsen teveel kijken naar de standaard klachten bij KMA, arwen had bij koemelk alleen de reflux. ze sliep evrders goed huilde nooit.

Imho het proberen waard vind ik, je kan ook zelf eenn pot halen bij de apotheek
  woensdag 2 december 2009 @ 10:36:07 #189
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75204524
Wij zijn gister bij t cb geweest en we hebben t uitgebreid gehad over hapjes ed. Nu vraag ik me nog een ding af: ik begreep dat je groente het beste voor de fles van 16u kan geven, dan laten ze op den duur waarschijnlijk die fles staan. Ondertussen een beetje schuiven qua tijd zodat we op 17u voor de warme hap komen, dan om 19u de laatste fles en naar bed.
Ons schema is nu 8 - 12 - 16 -20 u In de laatste fles krijgen ze nutrix. Geef je dan straks na de warme hap nog steeds nutrix of vervalt dat en wordt dat een gewone fles?

Tinny, mss is het een fase en gaat het vanzelf beter? Hoe lang duurt dit grapje al?
  woensdag 2 december 2009 @ 10:37:02 #190
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75204545
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:26 schreef TheFrankey het volgende:
hier sinds kort 4 nutrilon schepjes op 210/7
pi_75204566
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:36 schreef mikoxx het volgende:
Wij zijn gister bij t cb geweest en we hebben t uitgebreid gehad over hapjes ed. Nu vraag ik me nog een ding af: ik begreep dat je groente het beste voor de fles van 16u kan geven, dan laten ze op den duur waarschijnlijk die fles staan. Ondertussen een beetje schuiven qua tijd zodat we op 17u voor de warme hap komen, dan om 19u de laatste fles en naar bed.
Ons schema is nu 8 - 12 - 16 -20 u In de laatste fles krijgen ze nutrix. Geef je dan straks na de warme hap nog steeds nutrix of vervalt dat en wordt dat een gewone fles?

Tinny, mss is het een fase en gaat het vanzelf beter? Hoe lang duurt dit grapje al?
Mikoxx, wij geven de groentehap voor de laatste fles.. Ons schema is ongeveer:

6.30 fles 210/7
9.30 fruit
11.00 fles 210/7
16.00 fles 210/7
18.00 groente
19.15 fles 210/7 met nutrix

als we naar voeding 2 gaan gaan we terug naar flessen met 180/6
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 2 december 2009 @ 10:42:39 #192
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75204710
Hey, wij zitten ongeveer op hetzelfde dan, want de groentehap zou ik heel graag richting 18u verplaatsen! En de fruithap had ik rond 9.30 in gedachten. En we zitten hier nu dus ook op vier keer 210/7. Ga jij nog mengen zodra je overgaat naar voeding 2?

En gaat de fles van 19.15 nog steeds leeg ondanks de groente dan? En hoe heb jij de slaapjes ongeveer?
pi_75204824
ik ga 1 op 1 over op 2.
De fles van 19.15 gaat helemaal leeg.. ik heb een vreetzakje geloof ik.

Slaapjes zijn ongeveer kan soms eem half uur schelen:
8.30 - 9.30
11.30 - 13.30
16.00 - 17.30
19.45/20.00 - 6.30
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 2 december 2009 @ 10:48:57 #194
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75204930
Oké, dank! Maakt het meteen een stuk duidelijker zo.
Bij jou vervalt ook de fles van 16u straks?
En dat ligaatje in het andere topic gaat er goed in geloof ik!
pi_75204949
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:48 schreef mikoxx het volgende:
Oké, dank! Maakt het meteen een stuk duidelijker zo.
Bij jou vervalt ook de fles van 16u straks?
En dat ligaatje in het andere topic gaat er goed in geloof ik!
tis idd wel de bedoeling dat de fles van 16.00 gaat vervallen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 2 december 2009 @ 10:51:44 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75205017
En in de laatste fles blijf je nutrix geven? Of gaat dat vervallen of vervang je dat door iets anders?
pi_75205062
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:51 schreef mikoxx het volgende:
En in de laatste fles blijf je nutrix geven? Of gaat dat vervallen of vervang je dat door iets anders?
voorlopig blijf ik nog op 4 flessen en de laatste dan met nutrix...
eerst maar eens een maandje of 2 kijken hoe het gaat en dan gaan we weer verder aanpassen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 2 december 2009 @ 10:55:12 #198
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75205110
Ja precies, de wvk bij het cb dat we van alles en nog wat tegelijk konden veranderen nu, maar daar voel ik niet zo veel voor eigenlijk. Eerst maar eens zorgen dat die groente er goed in gaat en dan verder kijken. Volgens haar konden we wel groente én fruit én naar opvolgmelk én stoppen met bronwater, bij wijze van spreken morgen. De groente gaan we doen en het bronwater doen we 50/50. Om af te bouwen zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')