Bronquote:VS verwerpt oproep Ahmadinejad
De Verenigde Staten heeft de oproep van de Iraanse president Ahmadinejad, die woensdag op een conferentie in Turkije riep dat Obama een keuze moet maken tussen Iran of Israel verworpen. "Israël is een hele goede vriend van de VS, en we denken niet dat we hoeven te kiezen tussen Israël of welk ander land dan ook", aldus de Amerikaanse woordvoerder van Buitenlandse zaken Ian Kelly.
Volgens Ahmadinejad zou Obama een keuze moeten maken tussen Iran of Israël om zijn verkiezingsbelofte van "change" te vervullen. Ook zouden westerse landen volgens Ahmadinejad moeten stoppen met het classificeren van niet-westerse landen als "tweederangs naties". "Turkije, Iran en Azië zijn allen een bron van beschaving, terwijl veel Europese landen miljoenen mensen hebben vermoord in wereldoorlogen", aldus Ahmadinejad.
Misschien wordt het onderhand wel eens tijd de rest van de wereld te dwingen eens een definitieve beslissing te nemen.quote:Israël zet Palestijnen voor het blok
JERUZALEM - Israël dreigt Joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever te annexeren als de Palestijnen eenzijdig hun onafhankelijkheid uitroepen. ''Als de Palestijnen zo'n eenzijdige stap zetten, moet Israël ook overwegen sommige nederzettingen bij zijn grondgebied te trekken'', zei Gilad Erdan, minister van Milieu en een trouwe bondgenoot van premier Benjamin Netanyahu, maandag in een interview met Israel Radio.
De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Avigdor Lieberman, hield zich wat meer op de vlakte, maar liet veelbetekenend weten dat ''een dergelijke stap van de Palestijnen niet zonder Israëlisch antwoord zal blijven''.
De Palestijnse hoofdonderhandelaar Saeb Erekat had zondag gezegd dat de Palestijnen van plan zijn om de VN-Veiligheidsraad te vragen hun onafhankelijkheid te erkennen. De Palestijnse staat moet volgens Erekat Jeruzalem als hoofdstad krijgen en binnen de grenzen van juni 1967 vallen. (ANP)
Ik kan me hier zo kwaad om maken. Wanneer gaan de ogen van de wereld nu eens werkelijk open?quote:Op maandag 16 november 2009 15:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Misschien wordt het onderhand wel eens tijd de rest van de wereld te dwingen eens een definitieve beslissing te nemen.
Wat mij betreft komt er een internationale, militaire interventie. Israël krijgt de keus: kom met een serieus vredesvoorstel of wordt gedwongen alles tot '67 en misschien wat meer op te geven. Het heeft te lang geduurd en we kunnen er niet op vertrouwen dat Israël daadwerkelijk serieus van plan is vrede en een einde aan de kolonisatie te bewerkstelligen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Misschien wordt het onderhand wel eens tijd de rest van de wereld te dwingen eens een definitieve beslissing te nemen.
Het aspect van annexatie heb ik altijd interessant gevonden. Het is tot nu toe namelijk voor mij HET bewijs dat Israël nog ruimte laat voor onderhandelingen. Als ze daar echt niet in geïnteresseerd waren geweest hadden ze al 30 jaar geleden de gebieden kunnen annexeren. Er zou dan een heel andere realiteit ontstaan. Als ik mij niet vergis zouden de nederzettingen bijvoorbeeld aan legitimiteit winnen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Waarom is het altijd Israël: waren de voorstellen van Rabin en Barack niet voldoende? Hoeven de Palestijnen alleen genoegen te nemen met 100% van hun eisen?quote:Op maandag 16 november 2009 15:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat mij betreft komt er een internationale, militaire interventie. Israël krijgt de keus: kom met een serieus vredesvoorstel of wordt gedwongen alles tot '67 en misschien wat meer op te geven. Het heeft te lang geduurd en we kunnen er niet op vertrouwen dat Israël daadwerkelijk serieus van plan is vrede en een einde aan de kolonisatie te bewerkstelligen.
en de jouwenquote:Op maandag 16 november 2009 15:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan me hier zo kwaad om maken. Wanneer gaan de ogen van de wereld nu eens werkelijk open?
Ben ik heel cynisch als ik zeg dat men dit natuurlijk net zo goed kan doen om de schijn op te houden dat onderhandelingen mogelijk zijn... Iets waar bondgenoten op kunnen wijzen en waardoor ze makkelijker een oogje dicht kunnen knijpen?quote:Op maandag 16 november 2009 15:32 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het aspect van annexatie heb ik altijd interessant gevonden. Het is tot nu toe namelijk voor mij HET bewijs dat Israël nog ruimte laat voor onderhandelingen. Als ze daar echt niet in geïnteresseerd waren geweest hadden ze al 30 jaar geleden de gebieden kunnen annexeren. Er zou dan een heel andere realiteit ontstaan. Als ik mij niet vergis zouden de nederzettingen bijvoorbeeld aan legitimiteit winnen.
Dat is natuurlijk behoorlijk cynisch. Wel heeft Israël vooralsnog meer voor- dan nadelen gehad bij het behoud van de huidige status-quo, dus zo'n duidelijke provocatie zou alleen maar schadelijk kunnen zijn. Als de Palestijnen nu echter unilateraal gaan handelen kan dat nadeel wel eens komen te vervallen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:56 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ben ik heel cynisch als ik zeg dat men dit natuurlijk net zo goed kan doen om de schijn op te houden dat onderhandelingen mogelijk zijn... Iets waar bondgenoten op kunnen wijzen en waardoor ze makkelijker een oogje dicht kunnen knijpen?
na de westbank denk je dat het voorbij is dan ..quote:Op maandag 16 november 2009 15:33 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Waarom is het altijd Israël: waren de voorstellen van Rabin en Barack niet voldoende? Hoeven de Palestijnen alleen genoegen te nemen met 100% van hun eisen?
Dat bedoel ik inderdaad. Daarom zie ik het ook niet als "HET bewijs" dat men wil onderhandelen.quote:Op maandag 16 november 2009 16:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wel heeft Israël vooralsnog meer voor- dan nadelen gehad bij het behoud van de huidige status-quo, dus zo'n duidelijke provocatie zou alleen maar schadelijk kunnen zijn.
Precies om jou zandin de ogen te strooien, doet Israel zoals het doet: stap voor stap inpikken.quote:Op maandag 16 november 2009 15:32 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het aspect van annexatie heb ik altijd interessant gevonden. Het is tot nu toe namelijk voor mij HET bewijs dat Israël nog ruimte laat voor onderhandelingen. Als ze daar echt niet in geïnteresseerd waren geweest hadden ze al 30 jaar geleden de gebieden kunnen annexeren. Er zou dan een heel andere realiteit ontstaan. Als ik mij niet vergis zouden de nederzettingen bijvoorbeeld aan legitimiteit winnen.
Maar dat doen ze toch al lang, grondgebied annexeren?quote:Op maandag 16 november 2009 15:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
De ogen zijn al open heur. We doen gewoon niks.quote:Op maandag 16 november 2009 15:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan me hier zo kwaad om maken. Wanneer gaan de ogen van de wereld nu eens werkelijk open?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 07:29 schreef Achmed112 het volgende:
Wat ik altijd vreemd vind als ik in Jordanië kom dat men juist verschrikkelijke hekel hebben aan Palestijnen
idd ook libanon ja ..jammer dat de hesbollah wat in te mengen heb in dat land anders idd was het een tweede jordanie .mooien meiden daar trouwensquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:27 schreef Achmed112 het volgende:
Libanon en Jordannie zijn erg westers maar ook erg vriendlijk palestijnen vind ik soms een beetje vreemd
"Israel needs a grown-up."quote:
Vreemd zoals in ontworteld en verdreven, bedoel je?quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:27 schreef Achmed112 het volgende:
Libanon en Jordannie zijn erg westers maar ook erg vriendlijk palestijnen vind ik soms een beetje vreemd
Nee ik heb geen hekel aan ze sommige Palestijnen in Libanon en Jordannie in gebieden zelf ben ik nooit geweest.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:03 schreef O0tje het volgende:
[..]
Vreemd zoals in ontworteld en verdreven, bedoel je?
Ik vroeg ook helemaal niet of je een hekel aan ze hebt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:51 schreef Achmed112 het volgende:
[..]
Nee ik heb geen hekel aan ze sommige Palestijnen in Libanon en Jordannie in gebieden zelf ben ik nooit geweest.Maar soms doen ze nogal vreemd moeilijk te beschrijven
neee vreemd in doen en laten . beetje ..quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:03 schreef O0tje het volgende:
[..]
Vreemd zoals in ontworteld en verdreven, bedoel je?
maar jij weet al te vertellen waarom ze vreemd waren toch ..zo dan weet je het toch al . is een beetje naar de bekende weg vraagen niet ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:54 schreef O0tje het volgende:
[..]
Ik vroeg ook helemaal niet of je een hekel aan ze hebt.
Zonder beschrijving snap ik je opmerking natuurlijk niet. Dan kun je iedereen wel vreemd vinden.
je waarneming verbaast me: door veel mensen wordt Israel gezien als een wester (en verlicht) baken in een barbaarse en vijandige omgeving. Maar als Jordanië en Libanon ook erg westers en vriendelijk zijn, dan klopt dat beeld dus niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:27 schreef Achmed112 het volgende:
quote:Op woensdag 18 november 2009 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
je waarneming verbaast me: door veel mensen wordt Israel gezien als een wester (en verlicht) baken in een barbaarse en vijandige omgeving. Maar als Jordanië en Libanon ook erg westers en vriendelijk zijn, dan klopt dat beeld dus niet.
Ik vind het wel lastig discussiëren, als je me steeds laat raden wat je bedoelt.quote:
Ik heb me in Oost-Jeruzalem lopen verbazen over hoe water werd verspild.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:00 schreef telavivnick het volgende:
water schaarste in heel israel . wij mogen ook onze tuinen niet sproeien .
het val allemaal wel mee ,
zeker als je neem dat de gemiddelde palie het niet zo nou neem met een was beurd .
en ja Amnesty int. dan weet je al genoeg .
Hoe moet ik reageren op compleet bekrompen opmerkingquote:Op woensdag 18 november 2009 07:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastig discussiëren, als je me steeds laat raden wat je bedoelt.
quote:Israel dismisses US anger
JERUSALEM (Reuters) - An aide to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu on Wednesday dismissed U.S. anger at Israel's approval for new homes in a settlement near Jerusalem, saying it was part of a routine building programme.
Netanyahu seemed keen to contain the fresh dispute with Washington over settlements, ordering cabinet ministers to show restraint after the White House said it was "dismayed" at the plan to build 900 new houses in Gilo.
An official said the order went out after a deputy minister was quoted by an Israeli news website as accusing the United States of "behaving like a bull in a china shop" for objecting to the building plan for an area in the West Bank that Israel sees as part of Jerusalem.
Netanyahu's aide also sent reporters a message calling the building plan "a routine process." He said Netanyahu does not normally review municipal building plans and saw Gilo as "an integral part of Jerusalem."
"Construction in Gilo has taken place regularly for dozens of years and there is nothing new about the current planning and construction," the aide added.
Publication of the government commission's blueprint for Gilo on Tuesday drew sharp rebukes from the Palestinians, joined by Washington, Europe and the United Nations.
Nabil Abu Rdaineh, aide to Palestinian President Mahmoud Abbas, condemned the building plan, saying it "destroys the last chances for the peace process." Abbas has said peace talks can resume only if settlement building stops.
Palestinian peace negotiator Saeb Erekat told an Israeli radio station on Wednesday Netanyahu "has the choice -- settlements or peace" and accused Israel of trying to decide the conflict by building instead of at the negotiating table.
hoe jij dat doet ,, dat is ook het besten denk ik .quote:Op woensdag 18 november 2009 11:10 schreef Achmed112 het volgende:
[..]
Hoe moet ik reageren op compleet bekrompen opmerking
Jammer.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:49 schreef telavivnick het volgende:
voor jou in het engels ...petethik.
Wat een actie voor een liefdadigheidsinstellingquote:Premie op Israëlische soldaten
(Novum/AP) - Een aan Hamas gelieerde liefdadigheidsorganisatie in de Gazastrook heeft een premie uitgeloofd voor iedere Israëlische soldaat die gevangen wordt genomen. De Waad groep roept Palestijnen in Israël op om soldaten te gijzelen. De groep stelt hiervoor 1,4 miljoen dollar beschikbaar.
De Waad groep ondersteunt Palestijnen die door Israël gevangen zijn gezet en ressorteert onder Hamas-minister van binnenlandse zaken Fathi Hamad.
Waad-directeur Usama Kahlout zei dat tot het uitloven van de premie is besloten in reactie op het aanbod van een Israëlische organisatie om inwoners van Gaza te betalen voor informatie over de verblijfplaats van een Israëlische militair die al meer dan drie jaar door Hamas gevangen wordt gehouden. In ruil voor korporaal Gilad Schalit eist Hamas de invrijheidstelling van honderden Palestijnse gevangenen.
Wa'ad is ook Hebreeuws voor commissie, dus het zou best een slecht vertaald bericht kunnen zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:22 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat een actie voor een liefdadigheidsinstelling
Zal ze wel weer meer om de publiciteit te doen zijn, maar kom op zeg...
edit: Trouwens nooit eerder van de "Waad groep" gehoord. Als ik erop google (of op "The Waad group") kom ik slechts dit artikel tegen
hier heb ik er zelf nooit van gehoord .quote:Op woensdag 18 november 2009 13:22 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
edit: Trouwens nooit eerder van de "Waad groep" gehoord. Als ik erop google (of op "The Waad group") kom ik slechts dit artikel tegen
commisie = va'ath .... vav , alef,taf, h'equote:Op woensdag 18 november 2009 13:22 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Zo te zien een of andere Egyptisch groepje: http://weekly.ahram.org.eg/2004/703/fr2.htmquote:Op woensdag 18 november 2009 13:22 schreef Sjaakz het volgende:
Apart... Het wordt in de krant omschreven als een "liefdadigheidsorganisatie"...quote:Op woensdag 18 november 2009 13:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zo te zien een of andere Egyptisch groepje: http://weekly.ahram.org.eg/2004/703/fr2.htm
Een verboden liefdadigheidsorganisatie waarvan lidmaatschap je gevangenisstraf oplevertquote:But, Zarie says, if the government is pressing for the repatriation of El- Gazzar it is only to imprison him again after he was found guilty, in absentia, of belonging to the outlawed Al-Waad group.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |