Bronquote:VS verwerpt oproep Ahmadinejad
De Verenigde Staten heeft de oproep van de Iraanse president Ahmadinejad, die woensdag op een conferentie in Turkije riep dat Obama een keuze moet maken tussen Iran of Israel verworpen. "Israël is een hele goede vriend van de VS, en we denken niet dat we hoeven te kiezen tussen Israël of welk ander land dan ook", aldus de Amerikaanse woordvoerder van Buitenlandse zaken Ian Kelly.
Volgens Ahmadinejad zou Obama een keuze moeten maken tussen Iran of Israël om zijn verkiezingsbelofte van "change" te vervullen. Ook zouden westerse landen volgens Ahmadinejad moeten stoppen met het classificeren van niet-westerse landen als "tweederangs naties". "Turkije, Iran en Azië zijn allen een bron van beschaving, terwijl veel Europese landen miljoenen mensen hebben vermoord in wereldoorlogen", aldus Ahmadinejad.
Misschien wordt het onderhand wel eens tijd de rest van de wereld te dwingen eens een definitieve beslissing te nemen.quote:Israël zet Palestijnen voor het blok
JERUZALEM - Israël dreigt Joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever te annexeren als de Palestijnen eenzijdig hun onafhankelijkheid uitroepen. ''Als de Palestijnen zo'n eenzijdige stap zetten, moet Israël ook overwegen sommige nederzettingen bij zijn grondgebied te trekken'', zei Gilad Erdan, minister van Milieu en een trouwe bondgenoot van premier Benjamin Netanyahu, maandag in een interview met Israel Radio.
De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Avigdor Lieberman, hield zich wat meer op de vlakte, maar liet veelbetekenend weten dat ''een dergelijke stap van de Palestijnen niet zonder Israëlisch antwoord zal blijven''.
De Palestijnse hoofdonderhandelaar Saeb Erekat had zondag gezegd dat de Palestijnen van plan zijn om de VN-Veiligheidsraad te vragen hun onafhankelijkheid te erkennen. De Palestijnse staat moet volgens Erekat Jeruzalem als hoofdstad krijgen en binnen de grenzen van juni 1967 vallen. (ANP)
Ik kan me hier zo kwaad om maken. Wanneer gaan de ogen van de wereld nu eens werkelijk open?quote:Op maandag 16 november 2009 15:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Misschien wordt het onderhand wel eens tijd de rest van de wereld te dwingen eens een definitieve beslissing te nemen.
Wat mij betreft komt er een internationale, militaire interventie. Israël krijgt de keus: kom met een serieus vredesvoorstel of wordt gedwongen alles tot '67 en misschien wat meer op te geven. Het heeft te lang geduurd en we kunnen er niet op vertrouwen dat Israël daadwerkelijk serieus van plan is vrede en een einde aan de kolonisatie te bewerkstelligen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Misschien wordt het onderhand wel eens tijd de rest van de wereld te dwingen eens een definitieve beslissing te nemen.
Het aspect van annexatie heb ik altijd interessant gevonden. Het is tot nu toe namelijk voor mij HET bewijs dat Israël nog ruimte laat voor onderhandelingen. Als ze daar echt niet in geïnteresseerd waren geweest hadden ze al 30 jaar geleden de gebieden kunnen annexeren. Er zou dan een heel andere realiteit ontstaan. Als ik mij niet vergis zouden de nederzettingen bijvoorbeeld aan legitimiteit winnen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Waarom is het altijd Israël: waren de voorstellen van Rabin en Barack niet voldoende? Hoeven de Palestijnen alleen genoegen te nemen met 100% van hun eisen?quote:Op maandag 16 november 2009 15:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat mij betreft komt er een internationale, militaire interventie. Israël krijgt de keus: kom met een serieus vredesvoorstel of wordt gedwongen alles tot '67 en misschien wat meer op te geven. Het heeft te lang geduurd en we kunnen er niet op vertrouwen dat Israël daadwerkelijk serieus van plan is vrede en een einde aan de kolonisatie te bewerkstelligen.
en de jouwenquote:Op maandag 16 november 2009 15:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan me hier zo kwaad om maken. Wanneer gaan de ogen van de wereld nu eens werkelijk open?
Ben ik heel cynisch als ik zeg dat men dit natuurlijk net zo goed kan doen om de schijn op te houden dat onderhandelingen mogelijk zijn... Iets waar bondgenoten op kunnen wijzen en waardoor ze makkelijker een oogje dicht kunnen knijpen?quote:Op maandag 16 november 2009 15:32 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het aspect van annexatie heb ik altijd interessant gevonden. Het is tot nu toe namelijk voor mij HET bewijs dat Israël nog ruimte laat voor onderhandelingen. Als ze daar echt niet in geïnteresseerd waren geweest hadden ze al 30 jaar geleden de gebieden kunnen annexeren. Er zou dan een heel andere realiteit ontstaan. Als ik mij niet vergis zouden de nederzettingen bijvoorbeeld aan legitimiteit winnen.
Dat is natuurlijk behoorlijk cynisch. Wel heeft Israël vooralsnog meer voor- dan nadelen gehad bij het behoud van de huidige status-quo, dus zo'n duidelijke provocatie zou alleen maar schadelijk kunnen zijn. Als de Palestijnen nu echter unilateraal gaan handelen kan dat nadeel wel eens komen te vervallen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:56 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ben ik heel cynisch als ik zeg dat men dit natuurlijk net zo goed kan doen om de schijn op te houden dat onderhandelingen mogelijk zijn... Iets waar bondgenoten op kunnen wijzen en waardoor ze makkelijker een oogje dicht kunnen knijpen?
na de westbank denk je dat het voorbij is dan ..quote:Op maandag 16 november 2009 15:33 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Waarom is het altijd Israël: waren de voorstellen van Rabin en Barack niet voldoende? Hoeven de Palestijnen alleen genoegen te nemen met 100% van hun eisen?
Dat bedoel ik inderdaad. Daarom zie ik het ook niet als "HET bewijs" dat men wil onderhandelen.quote:Op maandag 16 november 2009 16:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wel heeft Israël vooralsnog meer voor- dan nadelen gehad bij het behoud van de huidige status-quo, dus zo'n duidelijke provocatie zou alleen maar schadelijk kunnen zijn.
Precies om jou zandin de ogen te strooien, doet Israel zoals het doet: stap voor stap inpikken.quote:Op maandag 16 november 2009 15:32 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het aspect van annexatie heb ik altijd interessant gevonden. Het is tot nu toe namelijk voor mij HET bewijs dat Israël nog ruimte laat voor onderhandelingen. Als ze daar echt niet in geïnteresseerd waren geweest hadden ze al 30 jaar geleden de gebieden kunnen annexeren. Er zou dan een heel andere realiteit ontstaan. Als ik mij niet vergis zouden de nederzettingen bijvoorbeeld aan legitimiteit winnen.
Maar dat doen ze toch al lang, grondgebied annexeren?quote:Op maandag 16 november 2009 15:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
De ogen zijn al open heur. We doen gewoon niks.quote:Op maandag 16 november 2009 15:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan me hier zo kwaad om maken. Wanneer gaan de ogen van de wereld nu eens werkelijk open?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |