abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:23:38 #221
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74772611
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 07:29 schreef Achmed112 het volgende:
Wat ik altijd vreemd vind als ik in Jordanië kom dat men juist verschrikkelijke hekel hebben aan Palestijnen

he jou oogen zijn al open bravooooooooooooooooooooooo

is niet echt vreemd hoor.. namelijk eerst probeerde ze met terror een staat in jordanie te maken toen ze er uit werden geschopt ,wat veel dode palies kosten,,gingen ze naar libanon en terroriseerde de cristenen daar en moorde alles uit waar israel de schuld van heb ,na israel libanon binnen trok en de gristenen te hulp kwan ..en de palies een flinke wel verdiende nederlaag toe diende
zo daar zijn ze ook niet geliefd . ja toen moest israel het ondgelden was een soort vraak aktie van arafath voor zijn nederlaag in libanon .maar we hebben een geluk arafath is er helaas niet meer .

zo het is niet zo gek hoor .het eenigste jou oogen zijn open .en bij veel posters zitten ze dicht gelijmd
en komen niet verder dan de woonkamer omtrent israel en de palies .

even of topic jordanie is een mooi land ik denk een van de meest ontwikkeld arabies land in het midden oosten .mensen zijn aardig niet een richting denkend .goede economie ..
ben er nu drie keer geweest , erg intresant
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_74778243
Libanon en Jordannie zijn erg westers maar ook erg vriendlijk palestijnen vind ik soms een beetje vreemd
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:40:34 #223
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74778561
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:27 schreef Achmed112 het volgende:
Libanon en Jordannie zijn erg westers maar ook erg vriendlijk palestijnen vind ik soms een beetje vreemd
idd ook libanon ja ..jammer dat de hesbollah wat in te mengen heb in dat land anders idd was het een tweede jordanie .mooien meiden daar trouwens
pi_74789838
quote:
"Israel needs a grown-up."
pi_74789876
quote:
Vreemd zoals in ontworteld en verdreven, bedoel je?
pi_74791675
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:03 schreef O0tje het volgende:

[..]

Nee ik heb geen hekel aan ze sommige Palestijnen in Libanon en Jordannie in gebieden zelf ben ik nooit geweest. Maar soms doen ze nogal vreemd moeilijk te beschrijven
pi_74791776
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:51 schreef Achmed112 het volgende:

[..]

Nee ik heb geen hekel aan ze sommige Palestijnen in Libanon en Jordannie in gebieden zelf ben ik nooit geweest. Maar soms doen ze nogal vreemd moeilijk te beschrijven
Ik vroeg ook helemaal niet of je een hekel aan ze hebt.

Zonder beschrijving snap ik je opmerking natuurlijk niet. Dan kun je iedereen wel vreemd vinden.
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:55:02 #228
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74791779
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:03 schreef O0tje het volgende:

[..]

neee vreemd in doen en laten . beetje ..
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:56:49 #229
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74791835
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:54 schreef O0tje het volgende:

[..]

Ik vroeg ook helemaal niet of je een hekel aan ze hebt.

Zonder beschrijving snap ik je opmerking natuurlijk niet. Dan kun je iedereen wel vreemd vinden.
maar jij weet al te vertellen waarom ze vreemd waren toch ..zo dan weet je het toch al . is een beetje naar de bekende weg vraagen niet ? zo te zien je oordeel heb je al klaar .
pi_74803734
quote:
je waarneming verbaast me: door veel mensen wordt Israel gezien als een wester (en verlicht) baken in een barbaarse en vijandige omgeving. Maar als Jordanië en Libanon ook erg westers en vriendelijk zijn, dan klopt dat beeld dus niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74805059
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

je waarneming verbaast me: door veel mensen wordt Israel gezien als een wester (en verlicht) baken in een barbaarse en vijandige omgeving. Maar als Jordanië en Libanon ook erg westers en vriendelijk zijn, dan klopt dat beeld dus niet.
pi_74805136
quote:
Op woensdag 18 november 2009 07:26 schreef Achmed112 het volgende:

[..]

Ik vind het wel lastig discussiëren, als je me steeds laat raden wat je bedoelt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 18 november 2009 @ 09:19:48 #233
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74806287
naar arabiese begrippen zijn ze vrij westers ja ..nog steets een beetje primie maar toch .
daarom wil syria een vinger in de pap houden ..en dit tegen houden en zo word de hesbollah gesponsort door syria en iran .om het niet te westers te laten worden .
leuk te discuseren met iemand die in verschillende plaatsen is geweest .en het eens niet van wiki heeft .
pi_74807630
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:00 schreef telavivnick het volgende:
water schaarste in heel israel . wij mogen ook onze tuinen niet sproeien .
het val allemaal wel mee ,
zeker als je neem dat de gemiddelde palie het niet zo nou neem met een was beurd .
en ja Amnesty int. dan weet je al genoeg .
Ik heb me in Oost-Jeruzalem lopen verbazen over hoe water werd verspild.
Straten worden niet aangeveegd, maar met een pisstraaltje schoon gespoten.
De gemiddelde Pallie neemt het niet zo nauw met water, want ach als het op is.. inshallah is er nog wel voldoende om van te leven.
pi_74808073
Kritiek VS op bouwplan Israël in Jeruzalem

(Novum/AP) - De Verenigde Staten hebben dinsdag kritiek geleverd op het plan van Israël om negenhonderd nieuwe woningen te bouwen in een joodse wijk in Oost-Jeruzalem. Het Witte Huis en het ministerie van buitenlandse zaken in Washington noemden het plan 'verbijsterend'.

Woordvoerder van het Witte Huis Robert Gibbs zei dat de kwestie-Jeruzalem 'door onderhandelingen tussen de partijen' moet worden opgelost. Het bouwplan 'bemoeilijkt' de inspanningen van de regering-Obama om Israël en de Palestijnen weer aan de onderhandelingstafel te krijgen om te praten over de vestiging van een Palestijnse staat. Gibbs zei verder dat de VS ook 'bezwaar heeft tegen andere Israëlische praktijken in Jeruzalem', zoals een 'patroon van ontruimingen en sloop van Palestijnse woningen'.

De Palestijnse onderhandelaar Saeb Erekat zei dat het geen zin heeft om over vrede te praten als Israël joodse wijken in Oost-Jeruzalem blijft uitbreiden. De Palestijnen willen dat Oost-Jeruzalem de hoofdstad wordt van hun toekomstige staat.

Ook Groot-Brittannië hekelde het uitbreidingsplan voor de wijk Gilo, waar veertigduizend Israëliërs wonen. Jeruzalem moet een 'gedeelde hoofdstad' worden, zei het Britse ministerie van buitenlandse zaken. "Uitbreiding van nederzettingen op bezette grond in Oost-Jeruzalem maakt zo'n akkoord een stuk lastiger. Daarom is dit besluit over Gilo verkeerd en zijn wij tegen."

Israël veroverde Oost-Jeruzalem in 1967 en heeft het vervolgens ingelijfd, maar de annexatie wordt door geen enkel ander land erkend. In buurten rondom Oost-Jeruzalem wonen zo'n 180 duizend Israëliërs.

Israël stelt dat Oost-Jeruzalem deel uitmaakt van Israël en weigert bouwactiviteiten daar te beperken. De Palestijnen beschouwen de joodse wijken als nederzettingen. De Palestijnse leider Mahmoud Abbas eist dat Israël de bouwactiviteiten op de Westelijke Jordaanoever staakt alvorens de vredesonderhandelingen te willen hervatten. Israël verwerpt die eis. Het zegt geen nieuwe nederzettingen te zullen bouwen, maar die toezegging geldt niet voor Oost-Jeruzalem.

bron
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_74809348
quote:
Op woensdag 18 november 2009 07:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vind het wel lastig discussiëren, als je me steeds laat raden wat je bedoelt.
Hoe moet ik reageren op compleet bekrompen opmerking
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 11:49:09 #237
8781 crew  Frutsel
pi_74810824
quote:
Israel dismisses US anger
JERUSALEM (Reuters) - An aide to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu on Wednesday dismissed U.S. anger at Israel's approval for new homes in a settlement near Jerusalem, saying it was part of a routine building programme.

Netanyahu seemed keen to contain the fresh dispute with Washington over settlements, ordering cabinet ministers to show restraint after the White House said it was "dismayed" at the plan to build 900 new houses in Gilo.

An official said the order went out after a deputy minister was quoted by an Israeli news website as accusing the United States of "behaving like a bull in a china shop" for objecting to the building plan for an area in the West Bank that Israel sees as part of Jerusalem.

Netanyahu's aide also sent reporters a message calling the building plan "a routine process." He said Netanyahu does not normally review municipal building plans and saw Gilo as "an integral part of Jerusalem."

"Construction in Gilo has taken place regularly for dozens of years and there is nothing new about the current planning and construction," the aide added.

Publication of the government commission's blueprint for Gilo on Tuesday drew sharp rebukes from the Palestinians, joined by Washington, Europe and the United Nations.

Nabil Abu Rdaineh, aide to Palestinian President Mahmoud Abbas, condemned the building plan, saying it "destroys the last chances for the peace process." Abbas has said peace talks can resume only if settlement building stops.

Palestinian peace negotiator Saeb Erekat told an Israeli radio station on Wednesday Netanyahu "has the choice -- settlements or peace" and accused Israel of trying to decide the conflict by building instead of at the negotiating table.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:58:55 #238
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74811151
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:10 schreef Achmed112 het volgende:

[..]

Hoe moet ik reageren op compleet bekrompen opmerking
hoe jij dat doet ,, dat is ook het besten denk ik . en ik vind een van de slimste en used volle opmerking sints weken ..
er is een erg tekort op reakties van de plaats zelf . en een tekort op realitiijd van het conflikt zelf..inplaats daarvan zijn er copy reakties van wikipedia .en veelen linkse nieuws media en Dries van acht berichtjes .
leuk je tussen ons te hebben achmed112,voor waardevolle reakties .

wel leuk saeb erekut zeg .. israel heb de keuze tussen peace of bouwen whahahahahahhahahahaha
kom maar .
was er niet zo iets stop met terror en dan praaten we over peace .maar we hebben een probleem .
we willen peace . maar geen president die legaal is in de PA gebieden .zo er valt niet veel te bespreeken of te tekenen

[ Bericht 11% gewijzigd door telavivnick op 18-11-2009 12:49:02 ]
  woensdag 18 november 2009 @ 12:39:46 #239
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74812492
Er is een tekort aan leesbare reacties. Niet beledigend bedoeld hoor, maar jouw reacties zijn vaak echt erg moeilijk te lezen. Misschien is je Engels beter? In dat geval zou ik je willen vragen het eens in die taal te proberen.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:49:27 #240
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74812790
voor jou in het engels ...petethik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')