Je had ook foto's van alle bandleden willen zien?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:32 schreef banananasi het volgende:
Sorry, het zijn goede foto's maar 20x Jack in een iets andere pose geeft niet echt een impressie van het optreden.
Dankjewel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:50 schreef banananasi het volgende:
Ja bijvoorbeeld, stukje publiek erbij. Heb verder geen verstand van fotografie, maar zoals TL al zei het is een beetje eentonig. Maar de foto's die er staan zien er goed uit hoor.
Wat voor camera heb je dan?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:53 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Dankjewel.
Ja, ik weet wat je bedoeld. Het publiek ging helemaal los, had ik zeker foto's van willen hebben. Maar met de belichting in de zaal en zulke snelle beweging werkt dat gewoon niet.
Maar thanks voor de tip anyway.
Dat is wel zo inderdaad. Probeer ook de rest te fotograferen. Lukt dat niet, dan volstaan een foto of 4/5 van 1 persoon ook wel. Maar tis niet gemakkelijk om zover door te selecteren, I knowquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:34 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Je had ook foto's van alle bandleden willen zien?
Mogelijk, maar de belichting was serieus om te janken waardoor dat dus niet mogelijk was.
Canon EOS 400D.quote:
Bij een gehele band kan het, want dan is de belichting daar ook op aangepast. Maar hier is het zo dat het alleen om Jack draait. En nja, dan stopt het daar ook.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:54 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat is wel zo inderdaad. Probeer ook de rest te fotograferen. Lukt dat niet, dan volstaan een foto of 4/5 van 1 persoon ook wel. Maar tis niet gemakkelijk om zover door te selecteren, I know
Het was een erg leuk optreden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:54 schreef Leonos het volgende:
Saaie reportage. Was het verder wel een leuk optreden?
Of heb je alleen maar door je lens gekeken?
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:44 schreef SLP_ het volgende:
Foto's zijn inderdaad beetje van hetzelfde, maar dat neemt niet weg dat het mooie foto's zijn!
Bedankt voor je feedback.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:11 schreef telavivnick het volgende:
mooien plaaten maar erg eentonig
als ik de fotos ziet ..wil ik bij wijzen van spreken ..niet.. naar z'n concert.
en dat is jammer .
- punt =:niets tot geen actie .al de fotos van knie tot kruis hoogte.
meer variatie, de band/plubliek., anderen standpunten .sluitertijden ,speel met je camera ! kon de reportage redden .
nu is het een plakboek reportage .
+punt= :de fotos zijn scherp
Fotografie is niet alleen de juiste ISO, F/ en sluitingstjid. Het is hoe je met deze factoren om gaat. Zoals de persoon die je quote zegt; je kan er mee spelen -> dit betekent dat je creatief bezig bent. Denk bijvoorbeeld aan panning om beweging en sfeer te illustreren; een foto hoeft zich niet te houden aan juiste belichting + scherp + golden ratio frame. De creativiteit van de fotograaf uit zich hierin.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:18 schreef Motar het volgende:![]()
De reacties van mensen die geen rampstamp begrijpen van fotografie, beschikbaar licht en diafragmabereik in combinatie met sluitertijden.
Dankzij dit soort idioten die ook een camera hebben gekocht met wel 10.2 megapixels en 3x optische zoom en 33 x digitale zoom! beperk ik mijn werk tot prive kringen.
Beetje jammer dat je eerst de poster bedankt om z'n feedback en vervolgens 'ben blij dat jij het wel snapt' +quote:
A: sorry dat het mischien te hard over kwam . dat was niet mijn bedoeling .quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:41 schreef Zith het volgende:
[..]
Fotografie is niet alleen de juiste ISO, F/ en sluitingstjid. Het is hoe je met deze factoren om gaat. Zoals de persoon die je quote zegt; je kan er mee spelen -> dit betekent dat je creatief bezig bent. Denk bijvoorbeeld aan panning om beweging en sfeer te illustreren; een foto hoeft zich niet te houden aan juiste belichting + scherp + golden ratio frame. De creativiteit van de fotograaf uit zich hierin.
[..]
Beetje jammer dat je eerst de poster bedankt om z'n feedback en vervolgens 'ben blij dat jij het wel snapt' +post... Hij geeft wel degelijk verbeter punten voor jou, ik zou me er meer in verdiepen.
Bedankt voor je feedback aan mij!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:51 schreef telavivnick het volgende:
[..]
A: sorry dat het mischien te hard over kwam . dat was niet mijn bedoeling .
het ging mij om de ilustratie van het geheel als reportage.zoals hier boven staat geschreven .
en de creativiteit. die je tentoon stelt .en daar kwam mijn punt op .
als ik die reportage zie waren twee foto' s voor mij genoeg geweest .
de anderen reportage die van gold-play is beter.. maar ook weinig creativiteit .
ik zou daar aan gaan werken als ik jou was. wand dat is zonde van je werk .![]()
zelfs ik na haast 19 jaar foto werk voor reuters pers burau.krijg kritiek .
dat is het wereldje denk ik.![]()
maar je steekt er altijd iets van op .. en daar gaat het om .![]()
ik kijk uit naar je volgende reportage
ja idd was voor tijgertje ik gebruikten jou quote daarvoor .quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Bedankt voor je feedback aan mij!
uhm..
(Ik neem aan dat dit voor Tijgertje bedoelt is en mij gequote als instemming?)
Wat bedoel je nou precies?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:18 schreef Motar het volgende:
De reacties van mensen die geen rampstamp begrijpen van fotografie, beschikbaar licht en diafragmabereik in combinatie met sluitertijden.
Houden zo. Snob.quote:Dankzij dit soort idioten die ook een camera hebben gekocht met wel 10.2 megapixels en 3x optische zoom en 33 x digitale zoom! beperk ik mijn werk tot prive kringen.
Snob mag je voor thuis bewaren lolbroek.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou precies?
Als je de foto's niet mooi vind heb je er dus geen verstand van?
Alleen kenners mogen beoordelen wat mooi is en wat niet?
[..]
Houden zo. Snob.
Oprechte kritiek is altijd goed en daar leer je ook van, mits het inderdaad onderbouwend is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:51 schreef telavivnick het volgende:
[..]
A: sorry dat het mischien te hard over kwam . dat was niet mijn bedoeling .
het ging mij om de ilustratie van het geheel als reportage.zoals hier boven staat geschreven .
en de creativiteit. die je tentoon stelt .en daar kwam mijn punt op .
als ik die reportage zie waren twee foto' s voor mij genoeg geweest .
de anderen reportage die van gold-play is beter.. maar ook weinig creativiteit .
ik zou daar aan gaan werken als ik jou was. wand dat is zonde van je werk .![]()
zelfs ik na nu al haast 19 jaar foto werk voor reuters persburau.krijg kritiek .
dat is het wereldje denk ik.![]()
maar je steekt er altijd iets van op .. en daar gaat het om .![]()
op jou website vind ik de natuur serrie goed.mooien kleuren standpunten etc ,etc.
en ik denk dat lig jou meer ,
ik kijk uit naar je volgende reportage
geen idee waar deze rant op slaat want ik heb van niemand een commentaar gezien die geen hout slaat, maar dat kan aan mij liggen ...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:50 schreef Motar het volgende:
[..]
Snob mag je voor thuis bewaren lolbroek.
Het staat iedereen vrij om foto's wel of niet mooi te vinden, iets mooi vinden is afhankelijk van de kijker op zich en hier zijn geen regels aan gebonden.
Er zijn echter wel regels over de manier waarop ons brein graag voorwerpen afgebeeld ziet, één van die regels heet de gulden snede.
Afbeeldingen gemaakt volgens bovenstaande regel worden in de praktijk door mensen als mooi of natuurlijk beschouwd, zie daarvoor ook de manier waarop we in de oudheid bouwden.
Kenners kijken idd wel beter en vooral mensen die een opleiding hebben gehad in de fotografie of er veel affiniteit mee hebben kunnen in ieder geval beter onderbouwen wat wel of niet mooi is en met welke reden(en)
Heb ik iemand gequote? Nee dat vind je niet terug in bovenstaande, maar ik lees zo vaak dat er eikels zijn die kritiek leveren over mensen die wel iets willen bereiken met hun talent terwijl de commentator in kwestie geen bal begrijpt van fotografie en anderen maar na lult wat mensen kan demotiveren, het is uiteraard aan de fotograaf om hierin een ruggengraat te hebben en toch door te blijven gaan.
Ik hoop dat bovenstaande een antwoord is op jouw vraagjes.
Als je dan even alles leest lees je ook dit:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:54 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
geen idee waar deze rant op slaat want ik heb van niemand een commentaar gezien die geen hout slaat, maar dat kan aan mij liggen ...
Jammer dat je mijn post overslaat waar ik juist claim dat fotografie juist niet het strikt vasthouden aan de regels is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:50 schreef Motar het volgende:
[..]
Snob mag je voor thuis bewaren lolbroek.
Het staat iedereen vrij om foto's wel of niet mooi te vinden, iets mooi vinden is afhankelijk van de kijker op zich en hier zijn geen regels aan gebonden.
Er zijn echter wel regels over de manier waarop ons brein graag voorwerpen afgebeeld ziet, één van die regels heet de gulden snede.
Afbeeldingen gemaakt volgens bovenstaande regel worden in de praktijk door mensen als mooi of natuurlijk beschouwd, zie daarvoor ook de manier waarop we in de oudheid bouwden.
Kenners kijken idd wel beter en vooral mensen die een opleiding hebben gehad in de fotografie of er veel affiniteit mee hebben kunnen in ieder geval beter onderbouwen wat wel of niet mooi is en met welke reden(en)
Heb ik iemand gequote? Nee dat vind je niet terug in bovenstaande, maar ik lees zo vaak dat er eikels zijn die kritiek leveren over mensen die wel iets willen bereiken met hun talent terwijl de commentator in kwestie geen bal begrijpt van fotografie en anderen maar na lult wat mensen kan demotiveren, het is uiteraard aan de fotograaf om hierin een ruggengraat te hebben en toch door te blijven gaan.
Ik hoop dat bovenstaande een antwoord is op jouw vraagjes.
Ik heb gelezen wat je schreef en hierop heb ik geen commentaar behalve te weten dat je gelijk hebt, ik voelde me echter niet aangesproken door jou en reageer niet op elke post, vooral niet als iemand zijn mening/verhaal kan beargumenteren en er voor mijn gevoel niets aan valt toe te voegen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn post overslaat waar ik juist claim dat fotografie juist niet het strikt vasthouden aan de regels is.
dan slaat de rant dus nog steeds nergens op. beide niet. die horen hier dus ook niet thuis, zijn nergens voor nodig en mogen dus verwijderd worden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:58 schreef Motar het volgende:
[..]
Als je dan even alles leest lees je ook dit:
Heb ik iemand gequote? Nee dat vind je niet terug in bovenstaande,
Dat is aan de modjes.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dan slaat de rant dus nog steeds nergens op. beide niet. die horen hier dus ook niet thuis, zijn nergens voor nodig en mogen dus verwijderd worden.
Jaquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:51 schreef Bob-B het volgende:
Ben ik nou de enige die hier aan dacht bij de TT?
[ afbeelding ]
Dat was ook het eerste dat ik dacht...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:51 schreef Bob-B het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:51 schreef Bob-B het volgende:
[ afbeelding ]
Er werd gevraagd om 20 foto's.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:23 schreef Xa1pt het volgende:
Waarom altijd weer die oneindige reeks met foto's?De foto's voegen verder niet zo heel veel aan elkaar toe, het verneukt - imo - alleen maar de reportage.
Maar er zitten leuke picca's tussen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |