abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:50:46 #26
179869 Motar
I smack ass like the Revenant!
pi_74118274
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou precies?
Als je de foto's niet mooi vind heb je er dus geen verstand van?
Alleen kenners mogen beoordelen wat mooi is en wat niet?
[..]

Houden zo. Snob.
Snob mag je voor thuis bewaren lolbroek.

Het staat iedereen vrij om foto's wel of niet mooi te vinden, iets mooi vinden is afhankelijk van de kijker op zich en hier zijn geen regels aan gebonden.

Er zijn echter wel regels over de manier waarop ons brein graag voorwerpen afgebeeld ziet, één van die regels heet de gulden snede.

Afbeeldingen gemaakt volgens bovenstaande regel worden in de praktijk door mensen als mooi of natuurlijk beschouwd, zie daarvoor ook de manier waarop we in de oudheid bouwden.

Kenners kijken idd wel beter en vooral mensen die een opleiding hebben gehad in de fotografie of er veel affiniteit mee hebben kunnen in ieder geval beter onderbouwen wat wel of niet mooi is en met welke reden(en)

Heb ik iemand gequote? Nee dat vind je niet terug in bovenstaande, maar ik lees zo vaak dat er eikels zijn die kritiek leveren over mensen die wel iets willen bereiken met hun talent terwijl de commentator in kwestie geen bal begrijpt van fotografie en anderen maar na lult wat mensen kan demotiveren, het is uiteraard aan de fotograaf om hierin een ruggengraat te hebben en toch door te blijven gaan.

Ik hoop dat bovenstaande een antwoord is op jouw vraagjes.
Omdat er ook kale mannen moeten zijn!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:52:13 #27
179869 Motar
pi_74118314
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:51 schreef telavivnick het volgende:

[..]

A: sorry dat het mischien te hard over kwam . dat was niet mijn bedoeling .
het ging mij om de ilustratie van het geheel als reportage.zoals hier boven staat geschreven .
en de creativiteit. die je tentoon stelt .en daar kwam mijn punt op .
als ik die reportage zie waren twee foto' s voor mij genoeg geweest .
de anderen reportage die van gold-play is beter.. maar ook weinig creativiteit .

ik zou daar aan gaan werken als ik jou was. wand dat is zonde van je werk .
zelfs ik na nu al haast 19 jaar foto werk voor reuters persburau.krijg kritiek .
dat is het wereldje denk ik.
maar je steekt er altijd iets van op .. en daar gaat het om .
op jou website vind ik de natuur serrie goed.mooien kleuren standpunten etc ,etc.
en ik denk dat lig jou meer ,

ik kijk uit naar je volgende reportage
Oprechte kritiek is altijd goed en daar leer je ook van, mits het inderdaad onderbouwend is.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:54:28 #28
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74118393
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:50 schreef Motar het volgende:

[..]

Het staat iedereen vrij om foto's wel of niet mooi te vinden, iets mooi vinden is afhankelijk van de kijker op zich en hier zijn geen regels aan gebonden.

Er zijn echter wel regels over de manier waarop ons brein graag voorwerpen afgebeeld ziet, één van die regels heet de gulden snede.

Afbeeldingen gemaakt volgens bovenstaande regel worden in de praktijk door mensen als mooi of natuurlijk beschouwd, zie daarvoor ook de manier waarop we in de oudheid bouwden.

Kenners kijken idd wel beter en vooral mensen die een opleiding hebben gehad in de fotografie of er veel affiniteit mee hebben kunnen in ieder geval beter onderbouwen wat wel of niet mooi is en met welke reden(en)

Heb ik iemand gequote? Nee dat vind je niet terug in bovenstaande, maar ik lees zo vaak dat er eikels zijn die kritiek leveren over mensen die wel iets willen bereiken met hun talent terwijl de commentator in kwestie geen bal begrijpt van fotografie en anderen maar na lult wat mensen kan demotiveren, het is uiteraard aan de fotograaf om hierin een ruggengraat te hebben en toch door te blijven gaan.

geen idee waar deze rant op slaat want ik heb van niemand een commentaar gezien die geen hout slaat, maar dat kan aan mij liggen ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:58:59 #29
179869 Motar
pi_74118556
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:54 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

geen idee waar deze rant op slaat want ik heb van niemand een commentaar gezien die geen hout slaat, maar dat kan aan mij liggen ...
Als je dan even alles leest lees je ook dit:

Heb ik iemand gequote? Nee dat vind je niet terug in bovenstaande,
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:07:25 #30
230491 Zith
pls tip
pi_74118805
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:50 schreef Motar het volgende:

[..]

Jammer dat je mijn post overslaat waar ik juist claim dat fotografie juist niet het strikt vasthouden aan de regels is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:23:15 #31
179869 Motar
pi_74119360
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:07 schreef Zith het volgende:

[..]

Jammer dat je mijn post overslaat waar ik juist claim dat fotografie juist niet het strikt vasthouden aan de regels is.
Ik heb gelezen wat je schreef en hierop heb ik geen commentaar behalve te weten dat je gelijk hebt, ik voelde me echter niet aangesproken door jou en reageer niet op elke post, vooral niet als iemand zijn mening/verhaal kan beargumenteren en er voor mijn gevoel niets aan valt toe te voegen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:51:38 #32
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74120605
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:58 schreef Motar het volgende:

[..]

Als je dan even alles leest lees je ook dit:

Heb ik iemand gequote? Nee dat vind je niet terug in bovenstaande,
dan slaat de rant dus nog steeds nergens op. beide niet. die horen hier dus ook niet thuis, zijn nergens voor nodig en mogen dus verwijderd worden.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:56:15 #33
179869 Motar
pi_74120861
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:51 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

dan slaat de rant dus nog steeds nergens op. beide niet. die horen hier dus ook niet thuis, zijn nergens voor nodig en mogen dus verwijderd worden.
Dat is aan de modjes.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:51:54 #34
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74129860
Ben ik nou de enige die hier aan dacht bij de TT?
pi_74133828
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:51 schreef Bob-B het volgende:
[ afbeelding ]
Ja
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:43:40 #36
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_74136153
quote:
[ afbeelding ]
Dat was ook het eerste dat ik dacht... en toen het niet daarover bleek te gaan, was ik zwaar teleurgesteld...
Don't come closer, I might hurt you
pi_74143013
Waarom altijd weer die oneindige reeks met foto's? De foto's voegen verder niet zo heel veel aan elkaar toe, het verneukt - imo - alleen maar de reportage.

Maar er zitten leuke picca's tussen.
pi_74143926
quote:
[ afbeelding ]
Ik dacht precies hetzelfde.
pi_74150802
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:23 schreef Xa1pt het volgende:
Waarom altijd weer die oneindige reeks met foto's? De foto's voegen verder niet zo heel veel aan elkaar toe, het verneukt - imo - alleen maar de reportage.

Maar er zitten leuke picca's tussen.
Er werd gevraagd om 20 foto's.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:29:03 #40
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74160453
snel afschieten die vrager dan...
pi_74165548
Just Jack