abonnement Unibet Coolblue
pi_74087963
Hoi,

Ik denk dat ik in een tamelijk relaxte situatie ben beland, maar ik weet het niet zeker en daarom vraagt deze kloon advies van jullie.

De zaak:
Ik ben een student die lange tijd bij een groot concern heeft gewerkt à la Albert Heijn, V&D, TNT of de Gamma. Nu had deze student geen behoefte meer in deze baan en heeft mondeling toegezegd te stoppen met de arbeid en heeft dus mondeling ontslag genomen. Ook heeft TS iedereen uitgewuifd en collegiaal de handjes van iedereen geschud, nadat ik anderhalve maand heb uitgewerkt. Taartje meegenomen en alles, je kent het wel.

Mij is in de laatste week mondeling gevraagd een briefje te schrijven waarin staat dat ik ontslag zou nemen, en meegenomen truien e.d. in te leveren. Beide heb ik nog niet gedaan wegens lamballerigheid.

Ik heb inmiddels al een maand of anderhalf niet gewerkt, ook heb ik nooit meer iets gehoord van mijn oud-werkgever. De contacten zijn verbroken zoals dit altijd gebeurd als je ontslag neemt. Vorige maand ongeveer heb ik nog netjes mijn laatste loonstrook ontvangen die ik zou moeten ontvangen, mijn vakantie-uren (een stuk of zestig) waren hierin niet verwerkt.

Nu kreeg ik afgelopen maand wéér een loonstrook! Hierin stond een bedrag wat overeenkomt met mijn contract wat dus nog steeds niet verbroken is. Er wordt niet gesproken over het afschrijven van vakantie-uren of iets dergelijks, dus ik krijg dus contract-uren uitbetaald ook al heb ik daarvoor niet gewerkt.

Ik heb altijd al geweten dat ik een sullige baas had die niet echt zijn zaakjes op orde heeft gehouden, maar toch twijfel ik over wat ik moet doen. Zal ik het ontslagbriefje inleveren en niets reppen over de laatste loonstrook? Zal ik het zo door laten gaan en het geld opzij zetten voor het geval ze komen klagen?

Of is dit een gebrek van het bedrijf en moet ik mij denkbeeldig zien alsof ik in dienst ben, maar dat ik nooit werk toebedeeld krijg en daarom 'slechts' mijn contracturen worden uitbetaald? Lopen mijn zestig vakantieuren gevaar?

Mijn intuïtie zegt dat zij een fout aan het begaan zijn, en dat ik in dienst ben maar niet wordt opgeroepen ondanks mijn contract. Mijn contract loopt nog een flinke tijd door, tot juli 2010 als ik mij niet vergis.

Dank jullie wel voor het advies.
pi_74088009
zwaar offtopic:

neem dit als plaatje
pi_74088063
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:35 schreef geelkuikentje het volgende:
zwaar offtopic:
[ afbeelding ]
neem dit als plaatje
Een grote held, deze vergeten man!
pi_74088064
Aparte situatie, er is dus alleen mondeling opgezegd? Er is niets op papier geregeld?

Wat betreft je salaris wat je krijgt, als je werkgever hier achterkomt dan kan je dat gewoon terug gaan betalen. Die vakantieuren/dagen dient hij nog wel uit te betalen aan jou, die zijn verder niet in gevaar.
pi_74088199
*kuch*fraude*kuch*
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:39:55 #6
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_74088205
Je heb ook wel eens dat je salaris altijd een maand achterloopt. Is dat niet het geval hier?
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:42:49 #7
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_74088330
Ongeveer zelfde soort vraag als:

"Hey ik zie opeens dat ik 10.000 van dhr De Vries uit Haarlem heb gekregen via internetbankieren.
Mag ik dit uitgeven?"


Neeeeeen het is niet van jou
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_74088363
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:39 schreef maffemaniak het volgende:
Je heb ook wel eens dat je salaris altijd een maand achterloopt. Is dat niet het geval hier?
Nee, dan zou deze loonstrook een hoger bedrag vertonen dan mijn vorige, dat is niet het geval.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:36 schreef Dennis101 het volgende:
Aparte situatie, er is dus alleen mondeling opgezegd? Er is niets op papier geregeld?

Wat betreft je salaris wat je krijgt, als je werkgever hier achterkomt dan kan je dat gewoon terug gaan betalen. Die vakantieuren/dagen dient hij nog wel uit te betalen aan jou, die zijn verder niet in gevaar.
Nee, niets geregeld op papier. In welke mate is mijn ontslag een mondelinge overeenkomst? Als een bedrijf teveel werknemers heeft (of te weinig werk) moet hij toch wel blijven doorbetalen volgens de contracten?
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:39 schreef spijkerbroek het volgende:
*kuch*fraude*kuch*
Want? Omdat zij mij nog niet hebben uitgeschreven? Argumentatie graag.
pi_74088422
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:43 schreef Stanislaw_Sosabowski het volgende:
Want? Omdat zij mij nog niet hebben uitgeschreven? Argumentatie graag.
Jij weet dat je niet gewerkt hebt en je weet ok dat je er toch geld voor hebt ontvangen.
Wat je dus moet doen, is het simpelweg terug storten en ze bellen en zeggen dat ze hun administratie op orde moeten krijgen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74088432
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:43 schreef Stanislaw_Sosabowski het volgende:

[..]

Nee, dan zou deze loonstrook een hoger bedrag vertonen dan mijn vorige, dat is niet het geval.
[..]

Nee, niets geregeld op papier. In welke mate is mijn ontslag een mondelinge overeenkomst? Als een bedrijf teveel werknemers heeft (of te weinig werk) moet hij toch wel blijven doorbetalen volgens de contracten?
[..]

Want? Omdat zij mij nog niet hebben uitgeschreven? Argumentatie graag.
Als het mondeling is geregeld is dat net zo rechtsgeldig (ik neem aan dat er ook wel wat getuigen zijn dat jij weg bent gegaan).
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:46:10 #11
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_74088461
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:43 schreef Stanislaw_Sosabowski het volgende:


Want? Omdat zij mij nog niet hebben uitgeschreven? Argumentatie graag.
Het is niet jouw geld, je bent niet te goeder trouw
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_74088533
Ooit een keer hetzelfde gehad. Na vijf maanden belden ze op dat ze het toch wel terugwilden. Uiteindelijk toch een maand extra salaris aan overgehouden omdat ze op de administratie 1 februari als afsluitdatum hadden genoteerd ipv 31 januari.
pi_74089067
Bij de jaarafsluiting komen ze er vanzelf achter en mag je een aantal maanden terugbetalen .
pi_74089328
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jij weet dat je niet gewerkt hebt en je weet ok dat je er toch geld voor hebt ontvangen.
Wat je dus moet doen, is het simpelweg terug storten en ze bellen en zeggen dat ze hun administratie op orde moeten krijgen.
Daarmee is het nog geen fraude.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74089467
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:06 schreef jeroen25 het volgende:
Daarmee is het nog geen fraude.
De werkgever betaalt ook voor sociale premies. TS bouwt ook AOW op.
TS laat zijn voormalige werkgever willens en wetens in het ongewisse over hun fout en laat zich gewoon uitbetalen waar hij geen recht op heeft.
Dat is fraude.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74089754
TS heeft niets bewust gedaan om deze situatie te creëren.
Hij is bij zijn werkgever vertrokken met de gedachte dat zijn mondelinge opzegging voldoende was. Zijn werkgever heeft de mondelinge opzegging niet verwerkt in de veronderstelling dat er nog een schriftelijke opzegging zou komen.
Dit is dus een misverstand tussen of laksheid van beide partijen en niet iets waaraan specifiek TS schuldig aan is.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74089799
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:17 schreef jeroen25 het volgende:
TS heeft niets bewust gedaan om deze situatie te creëren.
Hij is bij zijn werkgever vertrokken met de gedachte dat zijn mondelinge opzegging voldoende was. Zijn werkgever heeft de mondelinge opzegging niet verwerkt in de veronderstelling dat er nog een schriftelijke opzegging zou komen.
Dit is dus een misverstand tussen of laksheid van beide partijen en niet iets waaraan specifiek TS schuldig aan is.
Durf niet te zeggen of dit ook echt onder fraude valt, maar nu hij er kennis van heeft genomen is het wel zo netjes om zijn werkgever op te bellen en op zijn minst te vragen of hij wel goed uitgeschreven is.
pi_74089801
Onder het motto "hebben is hebben, krijgen is de kunst" zou ik de ex-werknemer ex-werkgever wél inlichten maar niet eerder dan dat je zelf in de plus staat m.b.t. eindafrekening van vrije dagen.

[ Bericht 5% gewijzigd door quo_ op 26-10-2009 22:56:08 ]
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_74089958
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:18 schreef quo_ het volgende:
Onder het motto "hebben is hebben, krijgen is de kunst" zou ik de ex-werknemer wél inlichten maar niet eerder dan dat je zelf in de plus staat m.b.t. eindafrekening van vrije dagen.
Que? TS ís de ex-werknemer.
pi_74090044
Ik heb ook ooit eens een keer ( jaren geleden) mijn vakantiegeld 2 x gekregen. Toen besloten om eens te kijken wat er ging gebeuren. Geld apart gezet en na 3 jaar uitgegeven op vakantie. Man..heb sindsdien nooit meer zo'n relaxte vakantie gehad.
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:27:28 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_74090146
TS is geen ex-werknemer, want heeft verzuimd schriftelijk op te zeggen zoals te doen gebruikelijk is.
quote:
Mij is in de laatste week mondeling gevraagd een briefje te schrijven waarin staat dat ik ontslag zou nemen, en meegenomen truien e.d. in te leveren. Beide heb ik nog niet gedaan wegens lamballerigheid.
Salarisadministratie van werkgever is dus niet op de hoogte en betaalt te goede trouw salaris uit.
TS ontvangt dat ten onrechte en zal het moeten terug betalen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_74091329
Net gebeld met iemand met juridische kennis.

Die zegt:
- de organisatie is bagger, en wie weet rol je er gewoon uit zonder problemen zolang je contract duurt.
- de organisatie komt er achter, en dan moet je het terugbetalen. Zet het dus sowieso opzij.
- de organisatie kan niet meer geld vragen dan dat jij hebt ontvangen.

Dus als ik door ga met de praktijk zoals deze nu is, en ik zet het geld opzij voor vijf jaar. Kunnen zij mij dan in juridische problemen verwikkelen?

Vinden jullie dat dit ethisch kan? Ik vind, zolang ik mij binnen de wet beweeg, dat dit wel kan. Of moet ik netjes aangeven dat er iets mis gaat?
pi_74091410
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:27 schreef golfer het volgende:
TS is geen ex-werknemer, want heeft verzuimd schriftelijk op te zeggen zoals te doen gebruikelijk is.
[..]

Salarisadministratie van werkgever is dus niet op de hoogte en betaalt te goede trouw salaris uit.
TS ontvangt dat ten onrechte en zal het moeten terug betalen.
Dus dan zou je kunnen zeggen dat ik een werkweigeraar ben. Dan moeten zij gaan aantonen dat ik niet aanwezig ben geweest op de zaterdagen.

In dat geval zou ik het geld moeten terugbetalen, wat ik dan ook kan omdat ik het opzij zet.
pi_74091463
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:55 schreef Stanislaw_Sosabowski het volgende:
Net gebeld met iemand met juridische kennis.

Die zegt:
- de organisatie is bagger, en wie weet rol je er gewoon uit zonder problemen zolang je contract duurt.
- de organisatie komt er achter, en dan moet je het terugbetalen. Zet het dus sowieso opzij.
- de organisatie kan niet meer geld vragen dan dat jij hebt ontvangen.

Dus als ik door ga met de praktijk zoals deze nu is, en ik zet het geld opzij voor vijf jaar. Kunnen zij mij dan in juridische problemen verwikkelen?
Klopt helemaal inderdaad.
quote:
Vinden jullie dat dit ethisch kan? Ik vind, zolang ik mij binnen de wet beweeg, dat dit wel kan. Of moet ik netjes aangeven dat er iets mis gaat?
Tja, lastig te zeggen. Geen idee of het zelf zou aangeven, ik denk in jouw geval wel. Het is sowieso niet ethisch verantwoord.
pi_74091466
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:27 schreef golfer het volgende:
TS is geen ex-werknemer, want heeft verzuimd schriftelijk op te zeggen zoals te doen gebruikelijk is.
[..]

Salarisadministratie van werkgever is dus niet op de hoogte en betaalt te goede trouw salaris uit.
TS ontvangt dat ten onrechte en zal het moeten terug betalen.
En de mondelinge overeenkomst?
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:59:59 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_74091533
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:57 schreef Stanislaw_Sosabowski het volgende:


Dus dan zou je kunnen zeggen dat ik een werkweigeraar ben. Dan moeten zij gaan aantonen dat ik niet aanwezig ben geweest op de zaterdagen.
Lijkt mij vrij makkelijk aantoonbaar voor ze.
quote:
In dat geval zou ik het geld moeten terugbetalen, wat ik dan ook kan omdat ik het opzij zet.
Je moet het sowieso terug betalen, want onrechtmatig ontvangen.

Als ik jou was zou ik gewoon die ontslagbrief met terugwerkende werking opsturen. De salarisadministratie inlichten en het geld terugstorten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_74091603
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:55 schreef Stanislaw_Sosabowski het volgende:
Ik vind, zolang ik mij binnen de wet beweeg, dat dit wel kan. Of moet ik netjes aangeven dat er iets mis gaat?
Begeef je je binnen de wet dan?
pi_74092828
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:02 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Begeef je je binnen de wet dan?
Als het na x aantal jaar (voor de belasting is dat vijf jaar, dus daar ga ik eventjes onterecht vanuit) nog steeds op mijn rekening staat en mijn werkgever heeft er geen recht meer op, dan wel ja.

Dan wijt ik het aan hun incompetentie, niet aan mij. Ik steel het niet.
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:46:35 #29
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_74093177
Volgens mij moet je wel gaan uitkijken voor je heffingskorting, als je nu ergens anders aan het werk gaat.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_74093253
Gewoon terug storten je hebt er geen recht op. En als ze er achter komen kunnen ze het alsnog terug vorderen
I'm not the man you think I am!
pi_74093542
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:35 schreef Stanislaw_Sosabowski het volgende:

[..]

Als het na x aantal jaar (voor de belasting is dat vijf jaar, dus daar ga ik eventjes onterecht vanuit) nog steeds op mijn rekening staat en mijn werkgever heeft er geen recht meer op, dan wel ja.

Dan wijt ik het aan hun incompetentie, niet aan mij. Ik steel het niet.
Behalve dan dat jij weet dat je geen recht hebt op dat geld, waardoor jij volgens het burgerlijk wetboek 'zonder ingebrekestelling in verzuim' bent.
pi_74093766
De grote vraag: Heb je een papieren arbeidsovereenkomst (contract) ? Tot hoelang moet je volgens je contract nog werken?
.
pi_74093814
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:04 schreef Fer het volgende:
De grote vraag: Heb je een papieren arbeidsovereenkomst (contract) ? Tot hoelang moet je volgens je contract nog werken?
Het grote antwoord, tot juli 2010.

lees gerust nog een keer de OP
pi_74094208
oeps overeen gelezen.

Ik zou bellen en vragen of je nu alsnog schriftelijk moet opzeggen, en per waneer. Vermoedelijk per 30 November indien de brief nog deze maand vertrekt.
.
pi_74097169
@TS: wanneer was je van plan de truien in te gaan leveren?
Lees: wanneer is je lamballerigheid over?
pi_74097828
GA er gewoon alsnog langs met de truien die je nog moet inleveren en lever gewoon bij die gelegenheid alsnog het briefje in.

Schrijf er iets in dat je er achter was gekomen dat de truien en het briefje nog niet waren ingeleverd "zoals door U was verzocht in uw schrijven d.d........

Vanaf dat punt zou ik afwachten om te zien of ze wakker worden.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_74098080
Gaat het hier om TNT Post?
pi_74098215
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:35 schreef r_one het volgende:
@TS: wanneer was je van plan de truien in te gaan leveren?
Lees: wanneer is je lamballerigheid over?
Hmm.. dat weet ik nu nog niet. Ligt er aan wat mijn strategie wordt. Als ik rust in de tent kan houden doe ik dat liever.
pi_74098234
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:02 schreef MCH het volgende:
Gaat het hier om TNT Post?
Hoezo, is het herkenbaar dan?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:41:09 #40
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_74099048
Ik heb in het verleden ook bij 1 van de genoemde bedrijven gewerkt en daar was het zo dat je altijd je contracturen kreeg uitbetaald. Als je minder werkte dan je contract kreeg je min-uren en moest je de maand erop meer werken (of verrekenen met vakantie-uren? Weet niet meer precies hoe het zat, lang lang geleden ). Kan het niet zo zijn dat je nu min-uren 'opbouwt'..?

Het lijkt me trouwens wel dat op een gegeven moment iemand van de administratie wakker wordt en realiseert dat je er niet meer werkt. Uiteindelijk zal je het toch terug moeten betalen, dus als je graag wilt kijken hoe dit uitpakt, zet het dan iig opzij
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_74099102
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:08 schreef Stanislaw_Sosabowski het volgende:

[..]

Hoezo, is het herkenbaar dan?
Niet precies, maar het zou me niet verbazen als dit zich bij TNT afspeelt. Ik heb gelijk dus?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:01:15 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_74099440
Verder best wel een leuk studentikoos kansloos topic.
In de trend van: kijk mij eens stoer zijn en praten, maar als de dood voor de waarheid. Namelijk: je zit fout en bent (bewust en opzettelijk) fout en moet gewoon terugbetalen en netjes opzeggen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_74100177
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:07 schreef Stanislaw_Sosabowski het volgende:
Hmm.. dat weet ik nu nog niet. Ligt er aan wat mijn strategie wordt. Als ik rust in de tent kan houden doe ik dat liever.
Hmm ... je stelt de zaken mooier voor dan ze zijn.

Het is dus helemaal geen kwestie van lamballerigheid maar van welbewuste acties (of juist het nalaten) van jouw kant, om je ex-werkgever dwars te zitten waar je maar kunt.

Verder neem ik aan dat je met "rust in de tent houden" bedoelt "geen slapende honden wakker maken"? Zeg dat dan ook.

Dit soort eufemismen wekken niet veel sympathie bij mij.
pi_74101256
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet precies, maar het zou me niet verbazen als dit zich bij TNT afspeelt. Ik heb gelijk dus?
Mogelijk heb je gelijk. Mogelijk.
pi_74101394
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 01:01 schreef golfer het volgende:
Verder best wel een leuk studentikoos kansloos topic.
In de trend van: kijk mij eens stoer zijn en praten, maar als de dood voor de waarheid. Namelijk: je zit fout en bent (bewust en opzettelijk) fout en moet gewoon terugbetalen en netjes opzeggen.
Je bedoelt: stoer zijn en typen .
Ik zit misschien in een grijs gebied. Helemaal fout vind ik het nog steeds niet. Zij sturen geld, ik vraag er niet om. Ik zet het opzij voor het geval ze het terug willen. Maar als zij hun orde niet op zaken hebben, maal ik er niet om.

Ik vraag me af of ik wettelijk verplicht ben om mij met hun administratie bezig te houden. Ik houd me met het mijne bezig en zie dat er geld binnen komt wat niet van mij is. Dat zet ik opzij voor het geval de eigenaar het terug wil.

En ja, ik wil gewoon kijken waar dit naar toe gaat, mogelijkheden afwegen vooralsnog. Zolang ik maar niet voor het gerecht word gesleept.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:53:35 #46
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_74101433
Ik zou het gewoon proberenen het opzij zetten. Het ergste wat er kan gebeuren is volgens mij dat je het (met rente) moet terugbetalen. Zeg dan gewoon dat je nooit gemerkt hebt dat je het geld nog ontving omdat je eigen financiën ook een chaos zijn.
pi_74101498
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 02:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Hmm ... je stelt de zaken mooier voor dan ze zijn.

Het is dus helemaal geen kwestie van lamballerigheid maar van welbewuste acties (of juist het nalaten) van jouw kant, om je ex-werkgever dwars te zitten waar je maar kunt.

Verder neem ik aan dat je met "rust in de tent houden" bedoelt "geen slapende honden wakker maken"? Zeg dat dan ook.

Dit soort eufemismen wekken niet veel sympathie bij mij.
Het was lamballerigheid. Nu ben ik slechts aan het nadenken.
Wat ik mij ook besef is dat er straks een kerstpakket(je) klaar ligt op de locale afdeling met mijn naam erop, doch ik al een tijdje weg ben. Waardoor ze uiteindelijk wel wakker zullen worden.

Ik twijfel nog steeds wat te doen, na een nachtje slapen.
pi_74101571
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:53 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Ik zou het gewoon proberenen het opzij zetten. Het ergste wat er kan gebeuren is volgens mij dat je het (met rente) moet terugbetalen. Zeg dan gewoon dat je nooit gemerkt hebt dat je het geld nog ontving omdat je eigen financiën ook een chaos zijn.
Hoewel dat niet geloofwaardig zou zijn bij een student. Oké op mijn kamer kan ik nog wel eens een vergeten tientje terug vinden, maar dit bedrag is een aanzienlijk percentage van mijn totale inkomen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:01:54 #49
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_74101597
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:00 schreef Stanislaw_Sosabowski het volgende:

[..]

Hoewel dat niet geloofwaardig zou zijn bij een student. Oké op mijn kamer kan ik nog wel eens een vergeten tientje terug vinden, maar dit bedrag is een aanzienlijk percentage van mijn totale inkomen.
Zeg gewoon dat je nooit je saldo checkte en altijd gewoon pinde tot het een keer op was. Dat dat al een tijdje niet meer was gebeurd, had je je niet gerealiseerd.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:39:05 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_74102332
Ze gaan het geld gewoon terughalen zodra ze merken dat ze een fout hebben gemaakt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_74102769
Ja zeg, zolang de mensen van de loonadministratie geen schriftelijke opzegging van het contract van jou hebben gekregen kunnen ze het misschien nog niet afsluiten.
Het komt gewoon door laksheid van de TS.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_74102974
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:56 schreef Biancavia het volgende:
Ja zeg, zolang de mensen van de loonadministratie geen schriftelijke opzegging van het contract van jou hebben gekregen kunnen ze het misschien nog niet afsluiten.
Het komt gewoon door laksheid van de TS.
Je kan altijd en immer afsluiten . Maar staat er niks over in je contract m.b.t. opzegging ? M.a.w., dat dat altijd schriftelijk gedaan moet worden ?

Verder staan dit soort acties goed op je CV . Als er referenties worden nagetrokken sta je echt sterk als je dit op zijn beloop laat
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:10:04 #53
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74103092
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:39 schreef Scorpie het volgende:
Ze gaan het geld gewoon terughalen zodra ze merken dat ze een fout hebben gemaakt.
Dan moeten ze dat wel merken. Als de administratie totaal geen zicht heeft op wie er op dat moment daadwerkelijk werken omdat zij niet op de werkvloer komen en nooit gezichten zien, dan is het nog maar de vraag of ze het doorkrijgen. Zij hebben geen reden om aan te nemen dat TS er niet meer werkt, baas heeft geen reden om te denken dat de administratie het niet verwerkt heeft etc. Dan loopt TS het grootste risico bij het aflopen van het contract. Als ze 'geen bericht interpreteren als 'contract loopt af, wordt niet verlengt', dan zouden ze het wel eens netjes allemaal kunnen verwerken zonder dat er een haan naar kraait. Is het zo geregeld dat er wel altijd bericht komt bij het aflopen van het contract zouden ze het zelfs nog door kunnen laten lopen. Gaat er wel iemand vragen 'Hey, wat gebeurt er met het contract van deze persoon?', dan zou de baas wel kunnen zeggen 'Huh? Maar die werkt hier allang niet meer!' Het ligt er net aan hoe (slecht) de organisatie in elkaar zit en of ze het allemaal stilzwijgend doen of niet.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 13 april 2010 @ 13:06:57 #54
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_80260681
Inmiddels zijn we alweer 168 dagen verder... Krijgt TS nog steeds uitbetalingen?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')