abonnement Unibet Coolblue
pi_74087963
Hoi,

Ik denk dat ik in een tamelijk relaxte situatie ben beland, maar ik weet het niet zeker en daarom vraagt deze kloon advies van jullie.

De zaak:
Ik ben een student die lange tijd bij een groot concern heeft gewerkt à la Albert Heijn, V&D, TNT of de Gamma. Nu had deze student geen behoefte meer in deze baan en heeft mondeling toegezegd te stoppen met de arbeid en heeft dus mondeling ontslag genomen. Ook heeft TS iedereen uitgewuifd en collegiaal de handjes van iedereen geschud, nadat ik anderhalve maand heb uitgewerkt. Taartje meegenomen en alles, je kent het wel.

Mij is in de laatste week mondeling gevraagd een briefje te schrijven waarin staat dat ik ontslag zou nemen, en meegenomen truien e.d. in te leveren. Beide heb ik nog niet gedaan wegens lamballerigheid.

Ik heb inmiddels al een maand of anderhalf niet gewerkt, ook heb ik nooit meer iets gehoord van mijn oud-werkgever. De contacten zijn verbroken zoals dit altijd gebeurd als je ontslag neemt. Vorige maand ongeveer heb ik nog netjes mijn laatste loonstrook ontvangen die ik zou moeten ontvangen, mijn vakantie-uren (een stuk of zestig) waren hierin niet verwerkt.

Nu kreeg ik afgelopen maand wéér een loonstrook! Hierin stond een bedrag wat overeenkomt met mijn contract wat dus nog steeds niet verbroken is. Er wordt niet gesproken over het afschrijven van vakantie-uren of iets dergelijks, dus ik krijg dus contract-uren uitbetaald ook al heb ik daarvoor niet gewerkt.

Ik heb altijd al geweten dat ik een sullige baas had die niet echt zijn zaakjes op orde heeft gehouden, maar toch twijfel ik over wat ik moet doen. Zal ik het ontslagbriefje inleveren en niets reppen over de laatste loonstrook? Zal ik het zo door laten gaan en het geld opzij zetten voor het geval ze komen klagen?