abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103241356
oh leuk ienepien!
wij waren vorig jaar een maand in het morena resort en het is zo goed bevallen dat we er in februari 2012 weer een maand naar toe gaan.
  Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:55:05 #202
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103241914
Morena is een mooi resort. Heel nieuw, mooi ingericht; je zou bijna het park niet afkomen. Maar please; doe dat wel. :)

Waar is de bruiloft? Zanzibar?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103243683
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:55 schreef Breuls het volgende:
je zou bijna het park niet afkomen. Maar please; doe dat wel. :)
Dat idd :) Ik zat eind augustus op het Livingstone resort. Volgens mij kwamen niet veel mensen verder dan het resort of de Jan Thiel baai. Laatstgenoemde had ik na 2x toch echt wel gezien. We hadden gelukkig een huurauto en hebben verder het hele eiland gezien.
Echt een topvakantie was het! Vooral de laatste dagen alle mooie stranden in het westen bezocht en op de laatste dag gedoken bij Porto Mari, geweldig :)
Too much is never enough!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 07:56:04 #204
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_103267183
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:55 schreef Breuls het volgende:
Morena is een mooi resort. Heel nieuw, mooi ingericht; je zou bijna het park niet afkomen. Maar please; doe dat wel. :)

Waar is de bruiloft? Zanzibar?
Dat klinkt allemaal goed, hebben we het goede resort uitgekozen! De bruiloft is op een landhuis, dus niet op het strand. De bedoeling is dat we wel wat van het eiland gaan zien. Naar de berg, leuke baaitjes opzoeken, duikcursus (wat is een goede duikschool?). We hebben ook het vrijgezellenfeestje daar: de dames gaan met een 2CV het eiland verkennen en cocktails drinken, hopelijk in de goede volgorde. :P
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  Admin woensdag 19 oktober 2011 @ 08:06:12 #205
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103267245
Er is geen foute volgorde. ;)

Goede duikscholen weet ik niet; ik ken er een paar, maar ik weet niets over de kwaliteit. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:47:14 #206
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_103268839
Nee dat begreep ik ook dat de volgorde daar niet zo uitmaakt ;) Maar de tocht eindigt sowieso bij een of ander happy hour *hips*
  Admin woensdag 19 oktober 2011 @ 09:50:28 #207
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103268941
Zaterdagavond bij Zanzibar, kun je van daaruit zo naar Morena lopen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103269628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:56 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal goed, hebben we het goede resort uitgekozen! De bruiloft is op een landhuis, dus niet op het strand. De bedoeling is dat we wel wat van het eiland gaan zien. Naar de berg, leuke baaitjes opzoeken, duikcursus (wat is een goede duikschool?). We hebben ook het vrijgezellenfeestje daar: de dames gaan met een 2CV het eiland verkennen en cocktails drinken, hopelijk in de goede volgorde. :P
Ik heb bij de porto mari baai gedoken bij de duikschool die daar zit, is uitstekend bevallen. Goede instructies, 45 minuten onder water geweest en een prachtige onderwater wereld :) Las ook meerdere malen dat dat 1 van de betere duik spots is. Je kan niet altijd op de dag zelf terecht trouwens, dus maak vast van tevoren een afspraak.
  Admin woensdag 19 oktober 2011 @ 10:25:58 #209
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103270082
Porto Marie is een mooie plek, ja. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:30:34 #210
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_103274709
Porto Mari ziet er inderdaad goed uit op de site! Ik neem zelf een snorkelset mee. Ik was vooral op zoek naar een duikschool waar de ook echt de cursus Open Water Dive geven. Maar er zijn er zoveel, haha!

En de afstand Zanzibar - Morena hadden we ook al ingecalculeerd. ;)
pi_103374503
Porto Marie is een prima duikschool en het rif wat erbij zit vind ik persoonlijk een van de mooiere van Curacao. Voor de professionelere aanpak kun je naar Ocean Encounters gaan, dat is duurder, maar daar heb je ook bootduiken erbij zitten. Overigens zit er bij Morena in de buurt (Zanzibar) ook een duikschool, dat is gemakshalve de beste optie lijkt mij, aangezien je anders eerst moet rijden en voor zanzibar kun je gewoon de heuvel afrollen.

Breuls, het is tegenwoordig niet meer alleen Zanzibar in die hoek. Papagayo Beach Club is ook af en erg leuk geworden. Nog minder reden om van je plekje te komen daar :P

Ik woon zelf op Curacao, dus mocht je vragen hebben kun je gerust hier posten (kijk alleen niet zo vaak op het forum) of een PM/fotoboek bericht sturen.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_103376540
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:11 schreef thomaster het volgende:

Breuls, het is tegenwoordig niet meer alleen Zanzibar in die hoek. Papagayo Beach Club is ook af en erg leuk geworden. Nog minder reden om van je plekje te komen daar :P

Maar het is toch zo verdraaid zonde om alleen in die hoek te blijven zitten :P Ik vond de westkant 10x mooier dan rond Jan Thiel. Had anders de vakantie een stuk minder leuk gevonden.
pi_103381652
Sowieso, verken het hele eiland, huur een auto, want anders zie je veel te weinig.

"Nieuw" strandje wat ook erg leuk is: Kokomo (bij Vaersenbaai).
  Admin zondag 23 oktober 2011 @ 17:19:56 #214
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103459714
Mooi filmpje gevonden via de Facebook van Zanzibar:

Promofilmpje van het CTB, denk ik. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 24 oktober 2011 @ 07:25:35 #215
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_103486274
We gaan zeker van ons plekje afkomen daar! Ik ben toch geen ultiem strandmens, zelfs met snorkelen houdt dat een keer op. :)

En wat een heerlijk filmpje!
pi_106921037
Vraag:

Wij, een groep van 3 meiden en 3 kerels, willen in september graag naar Curacao! Onze leeftijden liggen rond de 25 jaar en zijn op zoek naar een relax vakantie!

Nu ben ik het volgende tegen gekomen, villa Iguana aan de Yatobacoweg! Spotgoedkoop, komt er goed af op zoover en incl. ticket wordt het 859,75 euro p.p. om 2 weken te chillen op curacao!

So far so good, alleen hoorde ik dat het wel heel erg ver weg van waar het zich afspeelt als we 's avonds nog op pad willen.

Kan iemand me vertellen of dit zo is, of heeft 1 van de echte Cura-kenners misschien tips of tricks?

Alvast ontzettend bedankt!!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:01:37 #217
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_106924176
Hallo Miesje_1988, leuk dat je naar Curaçao wilt, prachtig eiland :P Wij zijn in september 2011 naar Willemstad geweest in het Renaissance Hotel. Geweldig hotel, prachtig zwembad en aan zee, wat wil een mens nog meer. Maar jonge mensen moeten hier idd niet zitten, maar vooral bij Zanzibar. Daar speelt zich alles af. En ook Papagayo schijnt erg gezellig te zijn. Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben enne.........veel plezier met de voorbereidingen *O*
P.S. Volgens mij kennen wij elkaar ........... :P
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
  Admin dinsdag 17 januari 2012 @ 21:11:48 #218
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106927904
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:46 schreef Miesje_1988 het volgende:
Vraag:

Wij, een groep van 3 meiden en 3 kerels, willen in september graag naar Curacao! Onze leeftijden liggen rond de 25 jaar en zijn op zoek naar een relax vakantie!

Nu ben ik het volgende tegen gekomen, villa Iguana aan de Yatobacoweg! Spotgoedkoop, komt er goed af op zoover en incl. ticket wordt het 859,75 euro p.p. om 2 weken te chillen op curacao!

So far so good, alleen hoorde ik dat het wel heel erg ver weg van waar het zich afspeelt als we 's avonds nog op pad willen.

Kan iemand me vertellen of dit zo is, of heeft 1 van de echte Cura-kenners misschien tips of tricks?

Alvast ontzettend bedankt!!
Dat is hier ergens. Min of meer in Willemstad-west. 's Avonds is het op veel plaatsen gezellig, maar je zult waarschijnlijk onder andere een paar keer naar Willemstad-Oost willen voor, bijvoorbeeld, Mambo, Wet&Wild of Zanzibar. Die zijn hier en hier. En dan is het niet om de hoek, maar dat is niet erg; je moet even de weg zien te vinden en dan rij je gewoon van A naar B. Aannemende dat je gewoon een auto huurt, natuurlijk. Zonder auto ben je nergens.

Zoek dus van tevoren een beetje de route uit. Doe die route alvast als je gaat rondtukken op het eiland, dan heb je die meteen gehad.

Meer naar het centrum kun je uit in Bermuda. Dat is in Scharloo, op de grens met Punda. Maar ook dat doe je met de auto. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_107212728
Oh jee! Sorry voor mijn niet reageren! Heel erg bedankt Breuls, hier kan ik mee aan de slag!!
pi_107464451
We hebben geboekt! Uiteindelijk is het een villa geworden op het Boca Gentil Resort bij Jan Thiel, bij Zanzibar! Nu nog een auto boeken, is dit het best om dit vanuit NL te doen of heeft iemand tips voor een goede&goedkope autoverhuur op Cura?

Zelf gekeken bij Budgetcar Rental, opzich niet duur namelijk!

Heb er in ieder geval enorm veel zin in en kan die 126 nachtjes nauwelijks afwachten ;)!
  Admin woensdag 1 februari 2012 @ 07:20:45 #221
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107468194
Boca Gentil is nice. Aan de zee, allemaal nieuwbouw. :)

Huren is het handigst bij een partij die op Hato zit, dus Avis, Budget, Hertz, Alamo/National en dergelijke. Budget en Alamo/National hebben kantoren op Jan Thiel, dus lokale support, in feite, waar je zit.

Ik zou gewoon de prijzen vergelijken, dan weet je vanzelf wat het beste uitkomt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 6 februari 2012 @ 17:06:12 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_107679543
Nog een maandje en dan ga ik weer richting Curacao O+
(twee weekjes bij vriendin)
pi_109379041
Ik wil na een afwezigheid van 2 jaar ook wel weer eens naar Curacao. Ik weet dat er op sommige periodes van het seizoen er erg goede aanbiedingen zijn. Voor een poosje terug heb ik zelfs aanbiedingen gezien op arke.nl voor 16 dagen in het Plaza hotel voor 399! Ik weet alleen niet meer in welke periodes die aanbiedingen vaak zijn. Iemand een idee?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110686970
quote:
19s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:23 schreef Guidetti het volgende:
Ik wil na een afwezigheid van 2 jaar ook wel weer eens naar Curacao. Ik weet dat er op sommige periodes van het seizoen er erg goede aanbiedingen zijn. Voor een poosje terug heb ik zelfs aanbiedingen gezien op arke.nl voor 16 dagen in het Plaza hotel voor 399! Ik weet alleen niet meer in welke periodes die aanbiedingen vaak zijn. Iemand een idee?
September en november. Mei en juni. Dat zijn de aanbiedingen, omdat het dan wat minder aantrekkelijk is ivm het weer. December en januari is hoogseizoen, feb-april midden en de NL vakanties zijn midden tot hoogseizoen.
pi_110767959
Ik weet niet of ik hier ook goed zit voor Aruba,
Maar ik vertrek in Oktober voor plus minus 7 maanden naar Aruba om daar stage te gaan lopen.
Nu ben ik nog op zoek naar een appartement/.studio of kamer voor die 7 maanden, uiteraard low-budget, wellicht iemand die mij kan helpen?
pi_110768275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:42 schreef Legwieh het volgende:
Ik weet niet of ik hier ook goed zit voor Aruba,
Maar ik vertrek in Oktober voor plus minus 7 maanden naar Aruba om daar stage te gaan lopen.
Nu ben ik nog op zoek naar een appartement/.studio of kamer voor die 7 maanden, uiteraard low-budget, wellicht iemand die mij kan helpen?
Perle d'Or als ik me niet vergis!
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_114314660
Volgend jaar wil ik met mijn vrouw, ouders en schoonouders naar Curacao.
We hebben de volgende wensen:

Huisje/villa voor 6 personen.
Strand aan het resort
Ligging in de buurt van willemstad (bij voorkeur aan de noordkant van willemstad, Jan Thiel valt eigenlijk al af)

Iemand tips?

Blue bay ziet er goed uit maar wat zijn vergelijkbare resorts?
pi_115652005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:52 schreef Stansfield het volgende:
Volgend jaar wil ik met mijn vrouw, ouders en schoonouders naar Curacao.
We hebben de volgende wensen:

Huisje/villa voor 6 personen.
Strand aan het resort
Ligging in de buurt van willemstad (bij voorkeur aan de noordkant van willemstad, Jan Thiel valt eigenlijk al af)

Iemand tips?

Blue bay ziet er goed uit maar wat zijn vergelijkbare resorts?
Ten noorden van Willemstad kom je al erg snel richting gewone volksbuurten en het vliegveld (en Campo Allegre ~O> ) weinig toeristisch aan, geen stranden in de buurt etc.

Je bedoelt denk ik meer ten westen van... Dat begint met Blue Bay, verder heb je ook Kunuku Resort, The Natural (clothing optional, misschien geen goed plan met ouders/schoonouders), Lagun heb je een leuk resortje zitten.

Qua mix tussen het westen van het eiland (natuur en mooie stranden) en "de stad" zit je het beste bij Blue Bay in dit geval.
pi_115671346
Vorig jaar rond deze tijd ging ik met m'n vriendin naar Curacao :7 Jammer dat de vakantie dit jaar nog 2.5 maand ver weg is. Kans zit er in dat ik volgend jaar nog een keer naar Curacao ga, maar dan met een stel vrienden :+ Vond het zo chill dat ik het niet erg vind om er nog een keer vakantie te vieren.
pi_115671878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:11 schreef thomaster het volgende:

[..]

Ten noorden van Willemstad kom je al erg snel richting gewone volksbuurten en het vliegveld (en Campo Allegre ~O> ) weinig toeristisch aan, geen stranden in de buurt etc.

Je bedoelt denk ik meer ten westen van... Dat begint met Blue Bay, verder heb je ook Kunuku Resort, The Natural (clothing optional, misschien geen goed plan met ouders/schoonouders), Lagun heb je een leuk resortje zitten.

Qua mix tussen het westen van het eiland (natuur en mooie stranden) en "de stad" zit je het beste bij Blue Bay in dit geval.
Ik bedoel idd ten west ;). Foutje.

Ik denk ook wel dat het blue bay gaat worden.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:08:04 #231
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_115819588
wij vetrekken zondag naar curacao....en nu zijn we op het idee gekomen om een auto te huren. maar we hebben geen creditcard..

nu kwam ik terecht op de sites van just4you carrental en autohurencuracoa.com die beiden geen creditcard vragen. heeft iemand ervaring met 1 van de 2 en is het dan wel zo slim om toch een auto te huren zonder creditcard?

we logeren trouwens in het lions dive hotel en we hebben er zin in:)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_115819929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 13:08 schreef Tyler-Girl het volgende:
wij vetrekken zondag naar curacao....en nu zijn we op het idee gekomen om een auto te huren. maar we hebben geen creditcard..

nu kwam ik terecht op de sites van just4you carrental en autohurencuracoa.com die beiden geen creditcard vragen. heeft iemand ervaring met 1 van de 2 en is het dan wel zo slim om toch een auto te huren zonder creditcard?

we logeren trouwens in het lions dive hotel en we hebben er zin in:)
Goede keuze wat betreft het hotel! Ik zou gewoon even bij de receptie vragen waar je het beste dan een auto kunt huren als je geen creditcard hebt.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:37:29 #233
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_115820952
dat is idd ook een optie....met arke kom ik in ieder geval niet uit. ik hoop gewoon dat het lukt. ga gewoon de adressen opschrijven en daar wat proberen te regelen.
pi_115821282
Belangrijkste is dat je uberhaupt een auto hebt, anders zit je gebonden aan je hotel. Wij hebben het hele eiland rondgereden (ongeveer een uur rijden richting het westen) aangezien alle mooie baaien en stranden aan de westkant van het eiland zitten. Maar goed wij vinden het dan ook zonde van het geld om zo ver te reizen en dan je hotel/resort niet te verlaten :P
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:30:11 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115822857
Een auto heb je absoluut nodig. Anders kom je nergens :N
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:50:14 #236
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_115823572
wij hebben eigenlijk nooit eerder een auto gehuurd. wel eens een scooter en meestal gingen we een keer mee met een uitstapje. maar de excursies die aangeboden worden spreken mij niet echt aan en omdat curacao volgens mij niet zo heel groot is, zou hetgewoon te doen zijn om zelf op pad te gaan.

hebben jullie nog tips wat we zeker moeten zien? ik wil graag naar de grote/kleine knip...dat schijnt erg mooi te zijn maar verder heb ik nog geen idee eigenlijk...
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:23:26 #237
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115824880
Met een scooter kom je ook wel ergens, maar is vooral lastig met eventuele boodschappen en savonds is het niet het fijnste vervoersmiddel.

Zou gewoon de landkaart pakken en karren. Op de plekken die je leuk lijken even stoppen en rondlopen. Dan zie je het meeste van het eiland :)
pi_115827144
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:50 schreef Tyler-Girl het volgende:

hebben jullie nog tips wat we zeker moeten zien? ik wil graag naar de grote/kleine knip...dat schijnt erg mooi te zijn maar verder heb ik nog geen idee eigenlijk...
Grote knip is mooier, maar ik vond het zand niet zo fijn daar. Veel takken etc. Dat ligt aan de uiterste westkant. Wij zijn toen 's ochtends eerst naar het Shete Boka park gegaan, een rotspark waar veel golven breken. Best mooi om te zien. Vervolgens een stukje doorrijden en lunchen bij Jaanchi's, bekend om z'n leguaan en de wandelende menukaart (eigenaar die bij je aan tafel komt zitten om uit te leggen wat ze serveren). Snel zijn ze echter niet, we hebben er 3 uur gezeten voor we weer verder konden :') Vanaf daar kan je dus verder naar grote/kleine knip.
Aan de zuidwest kant heb je Cas Abao, relaxt strand. Bij Porto Mari strand kun je goed duiken, ze hebben er een kunstmatig rif aangelegd ter stimulatie, mooie onderwaterwereld. Ook kan je de Christoffelberg van 350+m hoog beklimmen, doe dit echter vroeg in de ochtend aangezien het flink zweten is. Het beste is om voor 9u al eraan te beginnen, en neem 3 literflessen water mee als je met z'n 2'en bent, wij hadden niet genoeg aan 2 flessen namelijk. En dan zie je ook nog mensen om 12u 's middags met een half literflesje beginnen aan de klim :D idioten. De struisvogelboerderij vond ik ook wel leuk om te zien. En je kant nog een excursie doen naar klein Curacao, daar hebben we zeeschildpadden gespot tijdens snorkelen, erg gaaf om te zien.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:30:17 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115827336
Lagun is ook een mooi strand, leuk ook om te duiken daar :)

Och je ziet op de Christtelberg ook mensen die het 3x op en afklimmen in de tijd dat jij het 1x doet ;) Dus dat water zit wel goed. Gewoon een goede fles meenemen per persoon.
Zorg in ieder geval wel voor een redelijke auto met genoeg benzine, anders wordt wegkomen erg moeilijk :')
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:55:42 #240
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_115828296
klein curacao heb ik idd ook van gehoord....maar de hele dag op een verlaten eiland zitten lijkt me ook nix eigenlijk....en om het nu alleen voor de schildpadden te doen....
tzelfde trouwens voor de struisvogels en het zwemmen met dolfijnen.....leuk ja maar ook duur enzo....
maar ach we zien wel.....

christoffelberg lijkt me dan wel weer leuk, alleen denk ik niet sat mijn vriend shet leuk vindt om vrijwillig te gaan klimmen (weet ook niet of ik uberhaupt boven kom)..... :)

we hebben er zeker zin in, maar deze keer heb ik zoiets van; we zien het daar wel wat we gaan doen...
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:13:46 #241
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115829026
Je hoeft niet perse helemaal naar boven, en het is geen enorme klim. Ja op het einde wat lastig, maar genoeg leuke uitzichtplekken daarvoor om te kiezen om dan al om te draaien.
pi_115829432
Ja klopt. Volgens mij moet je iig rekenen op een uur naar boven en weer een uur terug. Weet het niet meer precies.
pi_115829950
Bij Daaibooi ben ik tijdens het snorkelen ook wel een schildpad tegen gekomen.
Bij Playa Forti kun je vanaf de wel bekende rotst springen van 10+ meter hoog. Porto Mari is ook een van mijn favorieten.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:55:32 #244
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_115830667
een uur heen en terug valt nog te doen lijkt me....zal eens overleggen.

en bedankt voor de tips van alle baaien enzo.

van het shete boka park had ik nog niet gehoord, wel van het stuk met de rotsen en de golvenbrekers maar wist niet dat er een park bij hoorde.

en een rots om vanaf te springen klinkt erg ruig....ik ga het allemaal opschrijven :D
pi_116187094
Wat zijn de reizen naar Curacao trouwens enorm in prijs gestegen. Voor 4 jaar terug zat ik nog 11 in Lions Dive aan het einde van de zomervakantie en we betaalde er toen iets van 1050 euro pp voor. Voor die prijs kan ik die reisjes niet meer vinden. Zelfs niet buiten het hoogseizoen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:40:53 #246
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116187135
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:25 schreef Breuls het volgende:
Porto Marie is een mooie plek, ja. :)
Leguaantjes!!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:48:31 #247
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_116213988
quote:
19s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:39 schreef Guidetti het volgende:
Wat zijn de reizen naar Curacao trouwens enorm in prijs gestegen. Voor 4 jaar terug zat ik nog 11 in Lions Dive aan het einde van de zomervakantie en we betaalde er toen iets van 1050 euro pp voor. Voor die prijs kan ik die reisjes niet meer vinden. Zelfs niet buiten het hoogseizoen.
Wij zitten er nu...9 dagen voor ¤993...oke het zijn geen 11 dagen maar komt in de buurt. Was een aanbieding van arke.

Het is hier echt heerlijk en zou graag nog een week blijven...gelukkig hebben we nog tot zondag.
pi_116229154
Wij hadden vorig jaar een 12-daagse reis met verbijf op Livingstone Jan Thiel voor iets van 1150 euro eind augustus. Vlogen met KLM.
pi_116230742
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:49 schreef The6thgate het volgende:
Wij hadden vorig jaar een 12-daagse reis met verbijf op Livingstone Jan Thiel voor iets van 1150 euro eind augustus. Vlogen met KLM.
Waar geboekt?
pi_116231808
quote:
19s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:28 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Waar geboekt?
Kras
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:02:02 #251
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_116773970
Jeremy Baai en eten bij Fushions of L'Aldea mis ik nog eigenlijk. Bootje huren bij Jan Thiel en dan varen naar het zeegat. Het verlengde van de jachthaven zeg maar en dan bijna een privestrand hebben omdat je er te voet niet meer kan komen. I'am loving it...
If you can dream it, you can do it...
  Admin vrijdag 14 september 2012 @ 12:29:57 #252
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116774898
Over een maand kom ik weer even op het eiland kijken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 16 september 2012 @ 20:08:14 #253
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_116861304
We gaan weer! Eind januari dit keer, met dank aan de KLM. Wel zijn we nog op zoek naar een leuk onderkomen, niet al te duur. En dan niet één van de resorts bij Jan Thiel, maar wel op de oostkant van het eiland, liefst in de buurt van Jorisbaai. Iemand tips?
  Admin maandag 17 september 2012 @ 08:25:37 #254
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116879734
Recompensa Park is niet al te ver van de Jorisbaai. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:48:56 #255
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_116924369
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 08:25 schreef Breuls het volgende:
Recompensa Park is niet al te ver van de Jorisbaai. :)
Ziet er inderdaad chill uit, thnx!
pi_117507571
quote:
6s.gif Op zondag 16 september 2012 20:08 schreef Ienepien het volgende:
En dan niet één van de resorts bij Jan Thiel, maar wel op de oostkant van het eiland, liefst in de buurt van Jorisbaai. Iemand tips?
Pearl of the Caribbean, dichterbij kom je niet.
pi_117507609
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:02 schreef Books1 het volgende:
Jeremy Baai en eten bij Fushions of L'Aldea mis ik nog eigenlijk. Bootje huren bij Jan Thiel en dan varen naar het zeegat. Het verlengde van de jachthaven zeg maar en dan bijna een privestrand hebben omdat je er te voet niet meer kan komen. I'am loving it...
Dat is helaas al een tijdje geen privestrand meer, maar het strand van het Hyatt hotel.
pi_118135150
oooo nog anderhalve maand dan mag ik weer 3 weken
het leven is een feest, alleen zijn sommige mensen op het verkeerde feestje
pi_118298485
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:09 schreef pannenkoekeneter het volgende:
oooo nog anderhalve maand dan mag ik weer 3 weken
Ik moet jou als fervent pannenkoekeneter wel waarschuwen dat pannenkoeken restaurant de fontein tegenwoordig niet meer bestaat. Er zit nu een broodjeszaak ;(
pi_118299840
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:39 schreef thomaster het volgende:

[..]

Ik moet jou als fervent pannenkoekeneter wel waarschuwen dat pannenkoeken restaurant de fontein tegenwoordig niet meer bestaat. Er zit nu een broodjeszaak ;(
hé kut :(, als tony roma's er nog is ben ik tevreden dat wel :D
pi_118299991
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:01 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

hé kut :(, als tony roma's er nog is ben ik tevreden dat wel :D
toch kun je overal wel lekker eten op curacao
pi_118337666
Sowieso, heel veel leuke en lekkere restaurantjes. Is eigenlijk zonde om bij een keten-restaurant als Tony Roma's te eten als je op het eiland bent...
  Admin woensdag 24 oktober 2012 @ 07:36:02 #263
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118362619
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:38 schreef thomaster het volgende:
Sowieso, heel veel leuke en lekkere restaurantjes. Is eigenlijk zonde om bij een keten-restaurant als Tony Roma's te eten als je op het eiland bent...
Ik wist tot voor kort niet eens dat dat een keten was. :P

Maar ik heb er nooit gegeten. Wel eens langs geweest voor een bourbon.

En ik heb weer lekker bij de Ribs Factory gegeten vorige week. :9
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118381268
Rancho de Alex aan de Sta Rosa weg ben ik voor het eerst geweest, is een aanrader. Colombiaans eten, waardoner erg goede ribs :)
pi_119015356
Van 31 dec tm half januari ben ik weer met mijn vriendinnetje op curacao (3e keer). Qua verblijf zitten we bij de caracasbaai. Nu ben ik op zoek naar wat verrassende dingen om te doen moet mijn chickie.

We zijn redelijk sportief en houden van wandelen en fietsen dus ik heb al even gecheckt bij Wannaride voor een fietstoer maar ik ben nog op zoek naar iets cools zoals een nachtwandeling of slapen onder de sterrenhemel.

Er schijnt ook een strand te zijn waar speciaal een route is aangelegd voor snorkelaars, weet iemand van jullie welke dat is? En de tugboat heb ik ook nog niet gevonden. Hij zou hier moeten liggen

Oh en ik zoek iets van een winkeltje/snackkeet waar locals hun gevangen vis heenbrengen en je de vis dan kunt kopen (al dan niet gefrituurd). Op Aruba had je nl. de Zeerover: Superverse vis, zelf salade meenemen, Polar erbij, top ^O^

Om zelf ook nog even een duit in het zakje te doen: Mijn favo snorkelstrandje is Directors Bay en Playa Kanoa. Ook de rit naar beide stranden is wel wat avontuurlijk. Richting Kanoa kom je eerst langs de illegale stort (jammer) maar zie je ook aaseters om kom je vlak langs een paar blowholes voor je bij het strand bent.
Richting Directors Bay moet je je een beetje achter het quarantaine huis doorwurmen met de auto maar ook dat strandje is de moeite waard, vaak ook lekker rustig.
Een off-road auto of een iets hoger model is wel aan te bevelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Deetch op 09-11-2012 13:59:04 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Admin vrijdag 9 november 2012 @ 14:03:18 #266
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119015662
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:53 schreef Deetch het volgende:
Van 31 dec tm half januari ben ik weer met mijn vriendinnetje op curacao (3e keer). Qua verblijf zitten we bij de caracasbaai. Nu ben ik op zoek naar wat verrassende dingen om te doen moet mijn chickie.

We zijn redelijk sportief en houden van wandelen en fietsen dus ik heb al even gecheckt bij Wannaride voor een fietstoer maar ik ben nog op zoek naar iets cools zoals een nachtwandeling of slapen onder de sterrenhemel.
Al gedacht aan een beklimming van de Christoffelberg? Je gaat het park in (even toegang betalen), parkeert onderaan de berg en je loopt een end omhoog, totdat je het laatste stukje even moet klimmen. Is best een leuke lightweight vorm van bergbeklimmen.
quote:
Er schijnt ook een strand te zijn waar speciaal een route is aangelegd voor snorkelaars, weet iemand van jullie welke dat is? En de tugboat heb ik ook nog niet gevonden. Hij zou hier moeten liggen
Ja, daar ergens ligt-ie. Waar precies weet ik ook niet.
quote:
Een off-road auto of een iets hoger model is wel aan te bevelen.
Gewoon een stevige SUV of truck is prima, denk ik. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119015849
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:03 schreef Breuls het volgende:

[..]

Al gedacht aan een beklimming van de Christoffelberg? Je gaat het park in (even toegang betalen), parkeert onderaan de berg en je loopt een end omhoog, totdat je het laatste stukje even moet klimmen. Is best een leuke lightweight vorm van bergbeklimmen.

[..]

Stond inderdaad al op het lijstje, we zijn er al eens rondgereden met de auto en hebben toen al het plan opgevat om dan vanaf het Plantagehuis Savonet te gaan lopen. We zijn redelijke geoefende wandelaars die goed tegen warmte kunnen dus dat komt wel goed lijkt me.

Die snorkelroute ken je niet? Zou ergens richting west moeten zijn.
Supra Groningam Nihil
  Admin vrijdag 9 november 2012 @ 14:12:01 #268
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119015927
Nee, ik kijk liever niet onder de waterspiegel, dus ik doe niet aan snorkelen en duiken. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119015973
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:12 schreef Breuls het volgende:
Nee, ik kijk liever niet onder de waterspiegel, dus ik doe niet aan snorkelen en duiken. :)
Watje much? :P Maar thanx voor de tip.
Supra Groningam Nihil
pi_119016093
Na wat omwegen over de interwebs toch gevonden: De snorkelroute is op Playa porto mari: http://www.playaportomari.com/#/underwater/
Supra Groningam Nihil
pi_119633992
Wat zijn eigenlijk leuke restaurants die je niet mag missen als je op curacao bent? Of andere culinaire ervaringen die je niet mag missen.
pi_119675680
Ik heb nog een andere vraag. Wat ga een goede optie om in je eentje te verblijven op curacao. Mijn broertje trouwt er volgend jaar. Dus zijn we nu een beetje aan het kijken wat we gaan doen. En er natuurlijk altijd die ene single persoon die ook mee wil gaan. Maar wat is een goede betaalbare optie? Bij voorkeur in de buurt van blue bay? Daar zit iedereen. Maar als hij dat in zijn eentje doet is hij 3000 euro kwijt.

Dus als iemand nog de gouden tip heeft voor een goedkope 1 persoonsverblijfplaats in de buurt van blue bay, dan zou dat top zijn!
pi_119762240
De meeste huisjes op Blue Bay hebben meerdere slaapkamers, misschien kan hij bij iemand aanhaken? Dat is de beste optie. Verder zit er in de buurt van Blue Bay, maar eigenlijk helemaal op Curacao niets wat echt voordelig is voor een enkele reiziger, maar onder de 3000 euro is er een hoop te regelen tot aan 60 euro per nacht in bed and breakfasts.

Wat restaurants betreft moet je even dit topic doorlezen, volgens mij staat er ergens een hele lijst. Of anders in KAA Curacao topic. De shortlist van must go restaurants:
Duur:
- Fishalicious
- Baoase
- Wine Cellar

Gemiddeld
- Boat House
- Steak and Ribs
- De Gouverneur
- Chopstix (sushi)

Aangenaam geprijsd
- Mango's
- Pincho Garden
- Bijna thuis

Cheap
- Verscheidene fastfood ketens
- De Tropen (daghap 5 euro ong.)
- Pleincafe Wilhelmina (zelfde)
- De diverses sneks langs de weg, porkchop met patat of kippenpoot met patat of wat dan ook.
pi_119896832
Tnx voor alle tips. Het probleem is al opgelost met de 1 persoon. Hij heeft een huisje gehuurd bij abc appartementen. Stuk goedkoper en redelijk in de buurt.

Nog een laatste vraag. KLM standaard of arke fly met en upgrade naar comfert class. Waarbij de arke fly met upgrade goedkoper is. Wat zou jullie voorkeur hebben?
  Admin maandag 3 december 2012 @ 21:25:43 #275
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119897139
KLM. Hands down. Die is in economy al beter dan ArkeFly in comfort class.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119897330
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:25 schreef Breuls het volgende:
KLM. Hands down. Die is in economy al beter dan ArkeFly in comfort class.
Ook met de extra beenruimte die arke fly in de comfort class heeft?
  maandag 3 december 2012 @ 21:31:53 #277
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119897461
hel verhaal getypt....

maar wij zijn in augustus met arkefly geweest en wij vonden het niets. films moesten voor betaald worden (ook bij comfort class) ¤10 per kastje en ateeds dezelfde films. we kregen 1x eten en drinken, de rest moest voor betaald worden....

we (vriend en ik) zijn beide eerder naar suriname gevlogen, beide aparte vliegmaatschappij en toen was alles inclusief, terwijl die vlucht korter is. vriend is toen met klm gevlogen en dat beviel prima.

ik zou dus voor klm kiezen.

beenruimte extra in comfort class stelt niet veel voor....zijn maar 8cm ofzo.....
  Admin maandag 3 december 2012 @ 22:23:09 #278
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119900226
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:29 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ook met de extra beenruimte die arke fly in de comfort class heeft?
Daar kan ik niet over oordelen, maar dat is slechts een beetje ruimte. KLM heeft meer ruimte in het hele toestel, dus sta gewoon eens op en strek je benen, en geniet tijdens de vlucht van de geweldige service. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119911447
Wij hebben ons puur door de prijs laten leiden. Die 10 uurtjes zijn wel te overzien als dat weer 100 euro pp scheelt. Verder is het eten bij zowel KLM als Arke niks bijzonders dus nemen we eigenlijk altijd al zelf mee.
Nog 27 nachtjes slapen *O*
Supra Groningam Nihil
  Admin dinsdag 4 december 2012 @ 11:24:00 #280
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119911935
Het eten bij KLM is subliem. Twee kwaliteitsmaaltijden met overheerlijke inhoud. Da's bij ArkeFly toch een stuk minder hoor. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119914335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:24 schreef Breuls het volgende:
Het eten bij KLM is subliem. Twee kwaliteitsmaaltijden met overheerlijke inhoud. Da's bij ArkeFly toch een stuk minder hoor. :)
Misschien ben ik wat kritischer op mijn "maaltijd". Bij mij scoren alle vliegtuigmaaltijden ondermaats maar wat ik me er van herinner is KLM misschien wel beter dan Arke. Air berlin had vorig jaar in ieder geval goeie service qua eten en drankjes maar die vliegen maar 1x per week.
Supra Groningam Nihil
pi_119964103
Bij gelijke prijs, of KLM iets duurder zou ik KLM kiezen. Maar als het over 100 euro meer gaat dan zou ik Arkefly beginnen te overwegen...
pi_120375290
Zojuist geboekt.. Air berlin
23 Juli tot 13 augustus 868,-
Nu op zoek naar een appartement
Be brave. Be kind.
pi_120380869
en zojuist een appartement voor 1200 euro 3 personen..
We are happy!
Be brave. Be kind.
  zondag 20 januari 2013 @ 19:40:48 #285
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_121814486
Nog 8 nachtjes slapen! Dan vliegen we lekker naar de warmte! Kan niet wachten tot ik met een Polar op Cas Abou lig.

2 februari treedt Ilse de Lange op bij de Kleine Werf. Daar gaan we ook nog even kijken, kaartjes kosten toch geen drol :P O+
pi_121987332
Aangezien mijn Aruba topic niet echt loopt :D Iemand hier toevallig met tips/ervaringen m.b.t. het buur-eiland? Of is dit vloeken in de kerk? :D
pi_121991241
Zo en weer terug :(

Heerlijk 3 weken warm weer alhoewel het regenseizoen nog af en toe wat roet in het eten gooide.

Veel strandjes verkend:
Leuk vonden wij: Daaibooi, Kleine Knip, playa Kanoa, Directorsbay (geen zand)
Ook leuk: Vaersenbaai met strandtent Kokomo (alhoewel je daar wel voor bedjes moet betalen en geen koelbox mee mag), Tugboat strand alhoewel het uitzicht wat minder is met die lelijke ferry en pijpenlegger monsterschipgeval
Scheveningessque: Playa porto mari (duur maar wel mooi snorkelen) en Zanzibar bij Jan Thiel (geen eigen consumpties mee, betalen voor toegang en bedjes etc), wel chique
Afraders: gebied bij St michiel, Caracasbaai (vies water, lelijk uitzicht), ressortstranden

Gewandeld
Rondje om de Jan Thiel baai. Vergeet je zonnebrand en water niet, een goede stevige stok om je een weg door het mangrove bos te slaan. Als je zoveel mogelijk langs de waterkant blijft lopen komt alles goed. Duurt ongeveer 4-5 uur.
Wij zijn gestart vanaf de caracasbaaiweg (afslag plantagehuis Jan Thiel, Hofi Granville) en dan het eerste zandpad links en dan een beetje op gevoel rechtdoor/rechts aanhouden kom je vanzelf op de zoutvlakte. Vanaf daar kies je linksaf of rechtsaf en kun je deels mountainbike paden volgen.
Veel witte reigers, flamingos en pelikanen
Shete boka: Afslag rechts voorbij Christoffelpark richting Westpunt. 3 Nafl's per persoon, dus veel goedkoper dan Christoffelpark.

Let wel op de [url]manzanilla bomen[/url] want de blaadjes en appeltjes zijn giftig en als het water bij een regenbui van de blaadjes op je komt krijg je mogelijk jeuk.

Gefietst
Met wannabike een superleuke moutainbiketocht op het caracasbaai schiereiland en Jan Thiel

Uit eten
Boathouse: prijzig, lekker eten, goeie wijn, mooie plek
Kokomo: mooie plek voor lunch, uitgebreide kaart alhoewel de hele red snapper er helaas niet was. Wel lekkere hamburgers en sate en het indootje.
Zambezi (op de ostrichfarm bij de St joris baai): struisvogel en ander lekkers. ook uitgebreide kaart voor kinderen

Local food:
de zuurzak: Lekker als fruit, als limonade, in ijs of als batido bij lokale sneks
de zoetzak of schubappel/skopappel Lekker als toetje (custard achtig) vraag wel even een local mama in de winkel of hij al rijp is.
Stoba's stoofschotels van diverse soorten vlees, soms erg pittig, altijd lekker

IJsjes :9~
Gelati bella italia in Jan Thiel

Taart
Gelati bella italia in Jan Thiel
McCafe (caramel shortcake cheesecake)
Starbucks (lemon poppy cake of double chocolate brownie)

Drank
♫♪ Polar, imported beer ♪♫
♪♫ yo quiero mi cerveza ♫♪

Homemade cocktails van lokaal gebrouwen likeuren (varierend van :r naar :') naar 8)7 naar :9~ )
Supra Groningam Nihil
pi_122744919
Ik ga in april naar Curacao en naast duiken is snorkelen natuurlijk erg de moeite waard daar. Zeker ook omdat je dat een stuk vaker en langer kan doen dan duiken. Wat toch een stuk duurder is.

Maar nu kan ik dus alleen aan de oppervlakte blijven drijven met mijn snorkel boven het water en zelf onderwater kijken. Maar je kunt met snorkelen toch ook onder water gaan. En dan boven water weer een hap lucht nemen en dan weer onder water. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk? Dat is mij nog niet gelukt. Iemand tips hiervoor?
pi_122786635
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:43 schreef Stansfield het volgende:
Maar je kunt met snorkelen toch ook onder water gaan. En dan boven water weer een hap lucht nemen en dan weer onder water. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk? Dat is mij nog niet gelukt. Iemand tips hiervoor?
Grote hap lucht nemen, voorover duikelen totdat je verticaal bent en dan gewoon zwemmen naar beneden ipv aan de oppervlakte. Om het makkelijker te maken kun je eventueel een stukje lood om je middel hangen, niet teveel want je wilt zonder moeite wel weer boven willen komen. Tevens maken vinnen het een stukje makkelijker.
pi_122787000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:34 schreef thomaster het volgende:

[..]

Grote hap lucht nemen, voorover duikelen totdat je verticaal bent en dan gewoon zwemmen naar beneden ipv aan de oppervlakte. Om het makkelijker te maken kun je eventueel een stukje lood om je middel hangen, niet teveel want je wilt zonder moeite wel weer boven willen komen. Tevens maken vinnen het een stukje makkelijker.
aha en hoe gaat het dan qua water in je luchtpijp van je snorkelset? en opnieuw ademhalen?
pi_122790160
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:45 schreef Stansfield het volgende:

[..]

aha en hoe gaat het dan qua water in je luchtpijp van je snorkelset? en opnieuw ademhalen?
Zodra je boven komt meteen zo hard mogelijk blazen om het water uit de snorkel te spuiten. Daarna kan je meteen ademhalen.

Ik heb geen youtube op mijn werk, maar ik durf te wedden dat daar een korte "cursus" te vinden is :)
pi_122790743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:12 schreef thomaster het volgende:

[..]

Zodra je boven komt meteen zo hard mogelijk blazen om het water uit de snorkel te spuiten. Daarna kan je meteen ademhalen.

Ik heb geen youtube op mijn werk, maar ik durf te wedden dat daar een korte "cursus" te vinden is :)
aha dat klinkt op zich logisch.

Ik heb al op youtube gezocht maar kon er niet echt veel van vinden. Dus mocht je nog iets tegenkomen op youtube hoor ik het graag.
pi_123593625
Ik heb nog een vraag voor de meer ervaren curacao gangers. Ik ben een vrijgezellenfeestje aan het regelen voor mijn broertje die daar woont en in Mei gaat trouwen.

Ik heb al dit gezien wat me wel wat lijkt:

Buggy rijden.
http://www.buggyadventurescuracao.com/

Maar nu zoek ik nog een leuk restaurant weer je met een mannetje of 10 kunt eten en drinken. En daarna nog wat verder kunt feesten. Ik ken eigenlijk alleen mambo beach maar er moet toch nog wel meer aanbod zijn op curacao?
  maandag 4 maart 2013 @ 00:09:30 #294
32402 s0k
..............................
pi_123601852
wet n wild, bermuda, de tijd
..................................................................................................................................................
pi_123624096
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb nog een vraag voor de meer ervaren curacao gangers. Ik ben een vrijgezellenfeestje aan het regelen voor mijn broertje die daar woont en in Mei gaat trouwen.

Ik heb al dit gezien wat me wel wat lijkt:

Buggy rijden.
http://www.buggyadventurescuracao.com/

Maar nu zoek ik nog een leuk restaurant weer je met een mannetje of 10 kunt eten en drinken. En daarna nog wat verder kunt feesten. Ik ken eigenlijk alleen mambo beach maar er moet toch nog wel meer aanbod zijn op curacao?
Het is toch een vrijgezellenfeest? Dan is er geen andere/betere locatie voor de avond dan Campo Alegre! Daar kan je ook eten en drinken trouwens. Als je vooraf wilt eten ergens zou ik met zo'n groep naar Equus gaan (vrijdagavond) of Pincho Garden, spiezen beef of kip, met brood.

Sowieso is vrijdag de beste avond voor de vrijgezellenavond: Wet n Wild happy hour, eten zoals hierboven omschreven, eventueel nog een happy hour (St Tropez of Zest), daarna Campo...
  maandag 4 maart 2013 @ 19:00:19 #296
286096 Chahna
schattig
pi_123627075
niet te veel bier en dan naar Campo :)
pi_125080938
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om voor een half jaar te gaan werken op Curaçao(geen horeca) Zit er over na te denken om me in te gaan schrijven bij een stage bemiddelingsbureau. Alleen is dit wel mogelijk voor mij aangezien je een (tijdelijke) verblijfsvergunning nodig heb. Kun je die wel krijgen als niet student zijnde.
  Admin dinsdag 9 april 2013 @ 19:48:40 #298
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_125081217
Je kunt een half jaar verblijven op het eiland zonder problemen, dus daarvoor heb je niet direct iets nodig. Voor het werk heb je echter een werkvergunning nodig, en dat is de 'verblijfsvergunning' die je moet aanvragen via de officiële wegen. Dat kan als je een werkgever hebt gevonden die een verklaring kan afgeven.

Ik zou zeker zo'n bemiddelingspartij raadplegen want er zitten nogal wat details aan vast. En het is een lang proces.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 16:06:56 #299
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127485259
Op
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 16:07:06 #300
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127485266
naar
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')