abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119633992
Wat zijn eigenlijk leuke restaurants die je niet mag missen als je op curacao bent? Of andere culinaire ervaringen die je niet mag missen.
pi_119675680
Ik heb nog een andere vraag. Wat ga een goede optie om in je eentje te verblijven op curacao. Mijn broertje trouwt er volgend jaar. Dus zijn we nu een beetje aan het kijken wat we gaan doen. En er natuurlijk altijd die ene single persoon die ook mee wil gaan. Maar wat is een goede betaalbare optie? Bij voorkeur in de buurt van blue bay? Daar zit iedereen. Maar als hij dat in zijn eentje doet is hij 3000 euro kwijt.

Dus als iemand nog de gouden tip heeft voor een goedkope 1 persoonsverblijfplaats in de buurt van blue bay, dan zou dat top zijn!
pi_119762240
De meeste huisjes op Blue Bay hebben meerdere slaapkamers, misschien kan hij bij iemand aanhaken? Dat is de beste optie. Verder zit er in de buurt van Blue Bay, maar eigenlijk helemaal op Curacao niets wat echt voordelig is voor een enkele reiziger, maar onder de 3000 euro is er een hoop te regelen tot aan 60 euro per nacht in bed and breakfasts.

Wat restaurants betreft moet je even dit topic doorlezen, volgens mij staat er ergens een hele lijst. Of anders in KAA Curacao topic. De shortlist van must go restaurants:
Duur:
- Fishalicious
- Baoase
- Wine Cellar

Gemiddeld
- Boat House
- Steak and Ribs
- De Gouverneur
- Chopstix (sushi)

Aangenaam geprijsd
- Mango's
- Pincho Garden
- Bijna thuis

Cheap
- Verscheidene fastfood ketens
- De Tropen (daghap 5 euro ong.)
- Pleincafe Wilhelmina (zelfde)
- De diverses sneks langs de weg, porkchop met patat of kippenpoot met patat of wat dan ook.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_119896832
Tnx voor alle tips. Het probleem is al opgelost met de 1 persoon. Hij heeft een huisje gehuurd bij abc appartementen. Stuk goedkoper en redelijk in de buurt.

Nog een laatste vraag. KLM standaard of arke fly met en upgrade naar comfert class. Waarbij de arke fly met upgrade goedkoper is. Wat zou jullie voorkeur hebben?
  Admin maandag 3 december 2012 @ 21:25:43 #275
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119897139
KLM. Hands down. Die is in economy al beter dan ArkeFly in comfort class.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119897330
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:25 schreef Breuls het volgende:
KLM. Hands down. Die is in economy al beter dan ArkeFly in comfort class.
Ook met de extra beenruimte die arke fly in de comfort class heeft?
  maandag 3 december 2012 @ 21:31:53 #277
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119897461
hel verhaal getypt....

maar wij zijn in augustus met arkefly geweest en wij vonden het niets. films moesten voor betaald worden (ook bij comfort class) ¤10 per kastje en ateeds dezelfde films. we kregen 1x eten en drinken, de rest moest voor betaald worden....

we (vriend en ik) zijn beide eerder naar suriname gevlogen, beide aparte vliegmaatschappij en toen was alles inclusief, terwijl die vlucht korter is. vriend is toen met klm gevlogen en dat beviel prima.

ik zou dus voor klm kiezen.

beenruimte extra in comfort class stelt niet veel voor....zijn maar 8cm ofzo.....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Admin maandag 3 december 2012 @ 22:23:09 #278
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119900226
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:29 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ook met de extra beenruimte die arke fly in de comfort class heeft?
Daar kan ik niet over oordelen, maar dat is slechts een beetje ruimte. KLM heeft meer ruimte in het hele toestel, dus sta gewoon eens op en strek je benen, en geniet tijdens de vlucht van de geweldige service. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119911447
Wij hebben ons puur door de prijs laten leiden. Die 10 uurtjes zijn wel te overzien als dat weer 100 euro pp scheelt. Verder is het eten bij zowel KLM als Arke niks bijzonders dus nemen we eigenlijk altijd al zelf mee.
Nog 27 nachtjes slapen *O*
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Admin dinsdag 4 december 2012 @ 11:24:00 #280
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119911935
Het eten bij KLM is subliem. Twee kwaliteitsmaaltijden met overheerlijke inhoud. Da's bij ArkeFly toch een stuk minder hoor. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119914335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:24 schreef Breuls het volgende:
Het eten bij KLM is subliem. Twee kwaliteitsmaaltijden met overheerlijke inhoud. Da's bij ArkeFly toch een stuk minder hoor. :)
Misschien ben ik wat kritischer op mijn "maaltijd". Bij mij scoren alle vliegtuigmaaltijden ondermaats maar wat ik me er van herinner is KLM misschien wel beter dan Arke. Air berlin had vorig jaar in ieder geval goeie service qua eten en drankjes maar die vliegen maar 1x per week.
Supra Groningam Nihil
pi_119964103
Bij gelijke prijs, of KLM iets duurder zou ik KLM kiezen. Maar als het over 100 euro meer gaat dan zou ik Arkefly beginnen te overwegen...
pi_120375290
Zojuist geboekt.. Air berlin
23 Juli tot 13 augustus 868,-
Nu op zoek naar een appartement
Be brave. Be kind.
pi_120380869
en zojuist een appartement voor 1200 euro 3 personen..
We are happy!
Be brave. Be kind.
  zondag 20 januari 2013 @ 19:40:48 #285
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_121814486
Nog 8 nachtjes slapen! Dan vliegen we lekker naar de warmte! Kan niet wachten tot ik met een Polar op Cas Abou lig.

2 februari treedt Ilse de Lange op bij de Kleine Werf. Daar gaan we ook nog even kijken, kaartjes kosten toch geen drol :P O+
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_121987332
Aangezien mijn Aruba topic niet echt loopt :D Iemand hier toevallig met tips/ervaringen m.b.t. het buur-eiland? Of is dit vloeken in de kerk? :D
pi_121991241
Zo en weer terug :(

Heerlijk 3 weken warm weer alhoewel het regenseizoen nog af en toe wat roet in het eten gooide.

Veel strandjes verkend:
Leuk vonden wij: Daaibooi, Kleine Knip, playa Kanoa, Directorsbay (geen zand)
Ook leuk: Vaersenbaai met strandtent Kokomo (alhoewel je daar wel voor bedjes moet betalen en geen koelbox mee mag), Tugboat strand alhoewel het uitzicht wat minder is met die lelijke ferry en pijpenlegger monsterschipgeval
Scheveningessque: Playa porto mari (duur maar wel mooi snorkelen) en Zanzibar bij Jan Thiel (geen eigen consumpties mee, betalen voor toegang en bedjes etc), wel chique
Afraders: gebied bij St michiel, Caracasbaai (vies water, lelijk uitzicht), ressortstranden

Gewandeld
Rondje om de Jan Thiel baai. Vergeet je zonnebrand en water niet, een goede stevige stok om je een weg door het mangrove bos te slaan. Als je zoveel mogelijk langs de waterkant blijft lopen komt alles goed. Duurt ongeveer 4-5 uur.
Wij zijn gestart vanaf de caracasbaaiweg (afslag plantagehuis Jan Thiel, Hofi Granville) en dan het eerste zandpad links en dan een beetje op gevoel rechtdoor/rechts aanhouden kom je vanzelf op de zoutvlakte. Vanaf daar kies je linksaf of rechtsaf en kun je deels mountainbike paden volgen.
Veel witte reigers, flamingos en pelikanen
Shete boka: Afslag rechts voorbij Christoffelpark richting Westpunt. 3 Nafl's per persoon, dus veel goedkoper dan Christoffelpark.

Let wel op de [url]manzanilla bomen[/url] want de blaadjes en appeltjes zijn giftig en als het water bij een regenbui van de blaadjes op je komt krijg je mogelijk jeuk.

Gefietst
Met wannabike een superleuke moutainbiketocht op het caracasbaai schiereiland en Jan Thiel

Uit eten
Boathouse: prijzig, lekker eten, goeie wijn, mooie plek
Kokomo: mooie plek voor lunch, uitgebreide kaart alhoewel de hele red snapper er helaas niet was. Wel lekkere hamburgers en sate en het indootje.
Zambezi (op de ostrichfarm bij de St joris baai): struisvogel en ander lekkers. ook uitgebreide kaart voor kinderen

Local food:
de zuurzak: Lekker als fruit, als limonade, in ijs of als batido bij lokale sneks
de zoetzak of schubappel/skopappel Lekker als toetje (custard achtig) vraag wel even een local mama in de winkel of hij al rijp is.
Stoba's stoofschotels van diverse soorten vlees, soms erg pittig, altijd lekker

IJsjes :9~
Gelati bella italia in Jan Thiel

Taart
Gelati bella italia in Jan Thiel
McCafe (caramel shortcake cheesecake)
Starbucks (lemon poppy cake of double chocolate brownie)

Drank
♫♪ Polar, imported beer ♪♫
♪♫ yo quiero mi cerveza ♫♪

Homemade cocktails van lokaal gebrouwen likeuren (varierend van :r naar :') naar 8)7 naar :9~ )
Supra Groningam Nihil
pi_122744919
Ik ga in april naar Curacao en naast duiken is snorkelen natuurlijk erg de moeite waard daar. Zeker ook omdat je dat een stuk vaker en langer kan doen dan duiken. Wat toch een stuk duurder is.

Maar nu kan ik dus alleen aan de oppervlakte blijven drijven met mijn snorkel boven het water en zelf onderwater kijken. Maar je kunt met snorkelen toch ook onder water gaan. En dan boven water weer een hap lucht nemen en dan weer onder water. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk? Dat is mij nog niet gelukt. Iemand tips hiervoor?
pi_122786635
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:43 schreef Stansfield het volgende:
Maar je kunt met snorkelen toch ook onder water gaan. En dan boven water weer een hap lucht nemen en dan weer onder water. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk? Dat is mij nog niet gelukt. Iemand tips hiervoor?
Grote hap lucht nemen, voorover duikelen totdat je verticaal bent en dan gewoon zwemmen naar beneden ipv aan de oppervlakte. Om het makkelijker te maken kun je eventueel een stukje lood om je middel hangen, niet teveel want je wilt zonder moeite wel weer boven willen komen. Tevens maken vinnen het een stukje makkelijker.
pi_122787000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:34 schreef thomaster het volgende:

[..]

Grote hap lucht nemen, voorover duikelen totdat je verticaal bent en dan gewoon zwemmen naar beneden ipv aan de oppervlakte. Om het makkelijker te maken kun je eventueel een stukje lood om je middel hangen, niet teveel want je wilt zonder moeite wel weer boven willen komen. Tevens maken vinnen het een stukje makkelijker.
aha en hoe gaat het dan qua water in je luchtpijp van je snorkelset? en opnieuw ademhalen?
pi_122790160
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:45 schreef Stansfield het volgende:

[..]

aha en hoe gaat het dan qua water in je luchtpijp van je snorkelset? en opnieuw ademhalen?
Zodra je boven komt meteen zo hard mogelijk blazen om het water uit de snorkel te spuiten. Daarna kan je meteen ademhalen.

Ik heb geen youtube op mijn werk, maar ik durf te wedden dat daar een korte "cursus" te vinden is :)
pi_122790743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:12 schreef thomaster het volgende:

[..]

Zodra je boven komt meteen zo hard mogelijk blazen om het water uit de snorkel te spuiten. Daarna kan je meteen ademhalen.

Ik heb geen youtube op mijn werk, maar ik durf te wedden dat daar een korte "cursus" te vinden is :)
aha dat klinkt op zich logisch.

Ik heb al op youtube gezocht maar kon er niet echt veel van vinden. Dus mocht je nog iets tegenkomen op youtube hoor ik het graag.
pi_123593625
Ik heb nog een vraag voor de meer ervaren curacao gangers. Ik ben een vrijgezellenfeestje aan het regelen voor mijn broertje die daar woont en in Mei gaat trouwen.

Ik heb al dit gezien wat me wel wat lijkt:

Buggy rijden.
http://www.buggyadventurescuracao.com/

Maar nu zoek ik nog een leuk restaurant weer je met een mannetje of 10 kunt eten en drinken. En daarna nog wat verder kunt feesten. Ik ken eigenlijk alleen mambo beach maar er moet toch nog wel meer aanbod zijn op curacao?
  maandag 4 maart 2013 @ 00:09:30 #294
32402 s0k
..............................
pi_123601852
wet n wild, bermuda, de tijd
..................................................................................................................................................
pi_123624096
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb nog een vraag voor de meer ervaren curacao gangers. Ik ben een vrijgezellenfeestje aan het regelen voor mijn broertje die daar woont en in Mei gaat trouwen.

Ik heb al dit gezien wat me wel wat lijkt:

Buggy rijden.
http://www.buggyadventurescuracao.com/

Maar nu zoek ik nog een leuk restaurant weer je met een mannetje of 10 kunt eten en drinken. En daarna nog wat verder kunt feesten. Ik ken eigenlijk alleen mambo beach maar er moet toch nog wel meer aanbod zijn op curacao?
Het is toch een vrijgezellenfeest? Dan is er geen andere/betere locatie voor de avond dan Campo Alegre! Daar kan je ook eten en drinken trouwens. Als je vooraf wilt eten ergens zou ik met zo'n groep naar Equus gaan (vrijdagavond) of Pincho Garden, spiezen beef of kip, met brood.

Sowieso is vrijdag de beste avond voor de vrijgezellenavond: Wet n Wild happy hour, eten zoals hierboven omschreven, eventueel nog een happy hour (St Tropez of Zest), daarna Campo...
  maandag 4 maart 2013 @ 19:00:19 #296
286096 Chahna
schattig
pi_123627075
niet te veel bier en dan naar Campo :)
pi_125080938
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om voor een half jaar te gaan werken op Curaçao(geen horeca) Zit er over na te denken om me in te gaan schrijven bij een stage bemiddelingsbureau. Alleen is dit wel mogelijk voor mij aangezien je een (tijdelijke) verblijfsvergunning nodig heb. Kun je die wel krijgen als niet student zijnde.
  Admin dinsdag 9 april 2013 @ 19:48:40 #298
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_125081217
Je kunt een half jaar verblijven op het eiland zonder problemen, dus daarvoor heb je niet direct iets nodig. Voor het werk heb je echter een werkvergunning nodig, en dat is de 'verblijfsvergunning' die je moet aanvragen via de officiële wegen. Dat kan als je een werkgever hebt gevonden die een verklaring kan afgeven.

Ik zou zeker zo'n bemiddelingspartij raadplegen want er zitten nogal wat details aan vast. En het is een lang proces.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 16:06:56 #299
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127485259
Op
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 16:07:06 #300
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127485266
naar
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')