abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:00:31 #26
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74086719
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:56 schreef SimpelZat het volgende:
Het is ongelooflijk dat wanneer je alom merkt dat niemand hier achter staat (je vrienden, je collega's, iedereen die je op fora over dit ziet reageren, maar ook al je vrouwelijke nabijen) het toch een kamermeerderheid haalt. En politiek zou serieus bezig zijn de kloof tussen kiezer en regenten te dichten? Haha!
Altijd wanneer er een kamermeerderheid is voor zaken die in de samenleving als totaal onrechtvaardig worden ervaren is er druk van buitenaf (wiet/paddoregelgeving, wallen in a'dam zijn hier ook één van de vele voorbeelden van). Het buitenland dus en waarschijnlijk Europa.
Mooi man dat verenigd europa. Ik dacht dat we nog niet zo lang geleden nee hadden gezegd tegen die zooi in Brussel? Ja klopt, doen we het achter de schermen zullen gedacht hebben

Nee in 1992 is je lot bezegeld. Toen hebben we samen afspraken gemaakt in Maastricht
Intelligent, but fucked up.
pi_74087133
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nee in 1992 is je lot bezegeld. Toen hebben we samen afspraken gemaakt in Maastricht
Weinigen zullen toen beseft hebben wat dit voor ons land zou gaan betekenen. Treurig ontwikkeling en door deze ontwikkeling lijkt het mij dat "wij" eens een toontje lager moeten gaan zingen in zogenaamde "vredesmissies" en de nog achterlijkere volkeren proberen op te voeden. Hoe kun je een ander regime nu op gaan dringen om een regeringsvorm aan te nemen waarin het volk ook al niet serieus genomen wordt?
Een kutwereld met veel te veel leuke mensen een geneugten daarin leven wij.
pi_74087196
CDA-stemmers mogen zich toch nog eens goed achter de oren gaan krabben.
Tegen een motie tegen Berlusconi, want Turkije mag geen lid worden van de EU zolang de pers gecontroleerd wordt, maar Berlusconi moet nog een paar keer voor nog meer conservatieven op topposities stemmen, en een bedrijfsleven wat straks alleen nog maar bezig hoeft te zijn met verantwoordelijkheden scheef verdelen en op de percentages letten.

Ook als vrouw en oud-inwoner van Noorwegen ben ik hier pertinent tegen. Wát een onzin zeg....
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_74087256
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Het woord "we"

Zo'n mooie die Balkenende vaak gebruikt.. "we hebben met zijn allen in dit land afgesproken dat we niet tollereren.. blablabla" "we" besluiten geen fuck. We kiezen lui die we vervolgens volksvertegenwoordiger noemen om dingen uit te voeren waar we helemaal niet achter staan.
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:18:19 #30
177885 JoaC
Het is patat
pi_74087307
Ik wacht al op vacatures voor Manager Koffiezaken met zo een voorstel
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:21:25 #31
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74087438
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:16 schreef SimpelZat het volgende:

[..]

Het woord "we"

Zo'n mooie die Balkenende vaak gebruikt.. "we hebben met zijn allen in dit land afgesproken dat we niet tollereren.. blablabla" "we" besluiten geen fuck. We kiezen lui die we vervolgens volksvertegenwoordiger noemen om dingen uit te voeren waar we helemaal niet achter staan.
Jep.

Het enige wat werkt is ze schrik aanjagen. Best jammer dat het zo moet, maar dat is de menselijke aard. Ze gaan er vanuit dat je hun 'rechten' respecteert terwijl ze hun voeten op je afvegen.
pi_74087555
Laat men zich maar druk maken over belangrijker zaken , die de bevolking aangaan. Dit is wederom een afleidingsmanouvre van de heersende elite om die belangrijker zaken niet bespreekbaar te maken.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_74088034
Gelul om emancipatie.. Damn, er zijn gewoon verschillen
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:37:11 #34
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74088081
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:36 schreef draaijer het volgende:
No shit Sherlock
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:11:14 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74089529
In het politiek-correcte bolwerk de Tweede Kamer hebben we kunnen zien waar positieve discriminatie toe kan leiden:

(karabulut, 3e vrouw van de SP. Roept: "Hamas, Hamas, de Joden aan het gas. Helaas niet uitgemeten in de media")

etc. etc.
The End Times are wild
pi_74089778
De nl overheid wil door middel van regels de vrije markt gaan bepalen.

Nogal paradoxaal.
nothing will change without a rebel
pi_74089961
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:11 schreef LXIV het volgende:
In het politiek-correcte bolwerk de Tweede Kamer hebben we kunnen zien waar positieve discriminatie toe kan leiden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
(karabulut, 3e vrouw van de SP. Roept: "Hamas, Hamas, de Joden aan het gas. Helaas niet uitgemeten in de media")

etc. etc.
Ik mis die van schotels vensterbanken en bankjes...Ella Vogelaar
pi_74090141
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

etc. etc.
Ik mis Ella en een naaktfoto van Femke..

Even off-topic; denk jullie dat ik te veel in hokjes denk als ik er van uitga dat Femke Halsema een oerwoud heeft?! Ik zou hier graag opheldering over willen, want als dit niet zo is dan is ze van harte welkom in mijn stoutste fantasiën. Ff die muil vol genoeg stoppen dat ze niet kan praten en dus onzin uit kan kramen, maar verder..
pi_74090683
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

etc. etc.
Nog vergeten...jacqueliene cramer... jeweetwel die van dat lachgas, wolkenpoetster en sterrenstaarster
pi_74091196
Ineens zie ik zo'n Vogelaar zitten op een functie met enorm veel verantwoordelijkheid. Maar ja, 't moest een vrouw zijn he?
pi_74092920
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:51 schreef Halve_Maen het volgende:
Ineens zie ik zo'n Vogelaar zitten op een functie met enorm veel verantwoordelijkheid. Maar ja, 't moest een vrouw zijn he?
Ja maak je er daarom niet te druk over. Feministen doen vrouwen meer kwaad dan dat ze goed doen en dat zal zeker 90% van de vrouwen beamen schat ik zo in.
Het zal zichzelf allemaal vanzelf reguleren.
Het omslagpunt zal gelijktijdig lopen met het punt wanneer we WOII definitie achter ons laten, als zijnde de 80-jarige oorlog, dan hebben de nazi en apartheid roepers geen enkel (kul)argument meer over en wordt eea weer gerangschikt naar realiteit, alsof -en zo is het- mensen niet gelijk en zelfs niet gelijkwaardig zijn.
Helaas ben ik dan hoogbejaard wanneer dit gebeurt, maar ben blij dat het begin hiervan is ingezet. Dat is duidelijk merkbaar.

Hup rechts!
pi_74096351
Ah, alleen bestuurders en commissarissen, waarom geen stratenmakers, kraanmachinisten en binnenvaartschippers? Het is redelijk onbegrijpelijk, de discussie gaat over cijfertjes, een bepaalde groep mensen wil kennelijk een bepaald streefcijfer halen maar kan als argumentatie enkel dat cijfer aandragen. Ik kan er wel weer boos om worden maar dat heeft toch geen zin, leven doe je in Nederland ondanks de overheid en zeker niet dankzij.
pi_74096768
Het gaat niet alleen om het middel (discriminatie), maar ook het doel mag van mij wel even ter discussie gesteld worden: waarom is 'emancipatie' zo goed?
Ik vind het prima dat er een ondergrens is, dwz dat man én vrouw bepaalde minimale gelijke rechten hebben om te voorkomen dat de samenleving met ernstige problemen als gevolg van ongelijkheid wordt geconfronteerd. Maar is het een nobel doel om man en vrouw min of meer gelijk te trekken? Helemaal niet zelfs!
Ik vind het meer dan prima dat man en vrouw juist ongelijk zijn, dwz verschillend en dat het zo is, dat er voor de man min of meer andere rollen zijn weggelegd dan voor de vrouw. Andere rollen in het gezin, op het werk, enz. Dat is prima. Is dat bevooroordeeld of discriminerend? Ik noem dat realistisch en nuttig.

Flauw en voor de hand liggend voorbeeld:
Zodra s. pete en zijn a.s. vrouw kinderen hebben, wie gaat er dan logischerwijs minder werken? De vrouw van s. pete natuurlijk. Waarom? Omdat het zo hoort, potverdrie.
pi_74098011
Hier is deze smilie voor uitgevonden: . Wat ik wil zeggen is al gezegd.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_74104009
Kan de kamer zich niet beter bezighouden met zaken die er echt toe doen. Zoals bijvoorbeeld het gigantische tekort dat dit kabinet aan het creeren is?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:37:32 #47
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_74105596
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:51 schreef Argento het volgende:

[..]

Dus jij gelooft niet in dualisme?
Ik mag hopen dat iedereen in gelooft, in theorie. In dit stelsel wat Nederland hanteert komt er in de praktijk toch bar weinig van terecht helaas.

OT:
Er werken nu eenmaal ook meer mannen dan vrouwen. Vrouwen die in dit soort functies terecht willen komen moeten gewoon veel meer opgeven (moederschap, deeltijdwerk), dan dat ze volgens mij gewoon zelf willen. Die vrouwen die nu deze functies innemen zijn misschien zelfs competenter dan de mannen, maar ze hebben toch dingen er voor op moeten geven die andere vrouwen niet op willen geven. Als het aanbod van mannen ruimer is dan het aanbod van vrouwen dan is het een logisch dat er meer mannen werkzaam zijn in die functies. Bij P&W waren ze hier een maand of twee geleden over in discussie. De vrouw die in volgens mij in een bestuur zat van een bedrijf werd afgeschilderd als een slechte moeder die amper tijd had voor haar kinderen en ze elke dag uit het verblijf om 5 uur haalde. Zij was tegen dit soort 'positieve'-discriminatie. De vrouwen die er voor waren, waren gewoon ook dozen die dachten dat je het gehele vrouw/moeder zijn kon combineren met dit soort werk en als je dan zwanger was dat je maar ook part-time kon gaan werken en je kinderen kon opvoeden en het bedrijf gewoon geleid kon worden...
Ik vind het argument dat er nu eenmaal meer mannen werkzaam zijn, omdat er gewoon meer mannen in deze branche zitten doorslaggevend.
Er zullen geleidelijk aan meer vrouwen komen, vrouwen die naar een carrière streven. Dit moet je volgens mij niet bij wet gaan regelen want dat zorgt voor scheve verhoudingen. Voor vrouwen die niets van het vrouw-zijn willen opgeven en toch een dergelijke functie ambiëren moet gewoon duidelijk zijn dat dit amper te combineren is.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_74106744
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:36 schreef draaijer het volgende:
Klopt. Een man is geen vrouw.
pi_74107674
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Tweede Kamer is onze volksvertegenwoordiging. Aangezien de SGP in dit land slechts 2 van de 150 zetels bezet, vinden alle andere partijen - terecht - dat vrouwen ook in de volksvertegenwoordiging en in de politiek thuishoren. Dat je dan 5 plaatjes neerzet van vrouwen die in jouw ogen niet deugen, is niet bepaald een krachtig argument. Met hetzelfde gemak zet je hier plaatjes neer van discutabele mannen.

De voorgestelde wetgeving voor een quotum van vrouwen in de top van het bedrijfsleven, is zinloos. Bedrijven moeten zelf weten wie ze daar neerzetten: de beste mensen. Het lijkt me dat bedrijven prima kunnen uitleggen waarom ze geen geschikte vrouwelijke kandidaat konden vinden. Kortom: zinloze wetgeving.
pi_74126477
Dit is pure discriminatie. Triest.

Ik ben helemaal niet tegen vrouwen op topfuncties, maar waarom opeens zo? Ik ben voor het beste persoon op een functie. Of dat nou een vrouw of man is moet geen flikker uit maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')