Dat moet ik allemaal nog horen enz. Heb ondertussen zelf ook een aantal zaken uitgezocht, dus ik weet wat ik kan vragen/eisenquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:34 schreef DjRex89 het volgende:
Vanaf wanneer wil die je het huis uit dan?
IB-groep bijlenen... Denk niet dat je zomaar in aanmerking komt voor jeugdzorg/maatschappelijk werk omdat er veel studenten zijn die gewoon bijlenen bij ib en op dezelfde bedragen komen..quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat moet ik allemaal nog horen enz. Heb ondertussen zelf ook een aantal zaken uitgezocht, dus ik weet wat ik kan vragen/eisen
Waarom is het trouwens geen optie om bij je moeder te gaan wonen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat moet ik allemaal nog horen enz. Heb ondertussen zelf ook een aantal zaken uitgezocht, dus ik weet wat ik kan vragen/eisen
Baas laten betalenquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:31 schreef AMDB het volgende:
Net even een berekening gemaakt van verwachte studieschuld als ik nog een master wil gaan volgen. Kom ik op zo'n 7000-9000 euro, valt me eigenlijk nog best mee.
Ik werk nietquote:
Anders moet ik tijdens het studeren in het buitenland gaan werken. Weinig zin in. Stort me liever op m'n studie.quote:
quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:59 schreef Bootje84 het volgende:
Kreeg een oud proeftentamen voorgeschoteld
Kat in het bakkie dus..
Heb me kapotgelachen.. Krijg je ineens een bekend tentamen voor je neus..quote:
Waarom heb je toch altijd geluk.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Heb me kapotgelachen.. Krijg je ineens een bekend tentamen voor je neus..
Beter tochquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Een bekend tentamen voor je neus, geeft niet meteen de garantie dat je hem goed gemaakt hebtquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Studie in het buitenland. Dan krijg je ook nog een beurs meequote:Op maandag 26 oktober 2009 13:58 schreef AMDB het volgende:
[..]
Anders moet ik tijdens het studeren in het buitenland gaan werken. Weinig zin in. Stort me liever op m'n studie.
En zo'n extra master (master waarvan ook weer 1 half jaar buitenland) betaalt zichzelf echt wel weer terug
Weet ik, maar ik ga dan wss in Noorwegen en Engeland studeren voor allebei een half jaar. Niet de goedkoopste landenquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:19 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Studie in het buitenland. Dan krijg je ook nog een beurs mee
Ik ga niet bijlenen. Dat echt niet. Pa wilt me het huis uit hebben, dan betaalt hij maar. Ik kom 300 in de maand tekort, dat moet te doen zijn voor 'm.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
IB-groep bijlenen... Denk niet dat je zomaar in aanmerking komt voor jeugdzorg/maatschappelijk werk omdat er veel studenten zijn die gewoon bijlenen bij ib en op dezelfde bedragen komen..
Omdat ik daar al eerder het huis uit gegooid ben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:41 schreef AMDB het volgende:
[..]
Waarom is het trouwens geen optie om bij je moeder te gaan wonen?
Heb je gewoon fucked up ouders of ben je zo'n probleemkind? Als dat laatste kom je iig helemaal niet over.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Omdat ik daar al eerder het huis uit gegooid ben.
Ik ben rond mijn leeftijd 14-15 niet heel erg gemakkelijk geweest. Alleen ik heb vergaande problemen thuis. Daar komt het met name door.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:50 schreef AMDB het volgende:
[..]
Heb je gewoon fucked up ouders of ben je zo'n probleemkind? Als dat laatste kom je iig helemaal niet over.
Ik denk dat het dan ontzettend moeilijk te begrijpen is. Ik zou je best meer willen uitleggen, maar om het hier nou echt op fok te gooien voel ik niets voor. Ik weet wat voor idiote reacties er dan op gaan komen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:54 schreef AMDB het volgende:
Naja, wel balen allemaal. Mijn vriendin is ook min of meer het huis uit gegooid, maar d'r ouders dragen iig wel bij. Ze botst nogal met d'r moeder. Zelf vind ik het maar lastig te begrijpen, maar dat is ook gewoon moeilijk als je nooit problemen met je ouders gehad hebt.
Dat snap ikquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan ontzettend moeilijk te begrijpen is. Ik zou je best meer willen uitleggen, maar om het hier nou echt op fok te gooien voel ik niets voor. Ik weet wat voor idiote reacties er dan op gaan komen.
Is goed hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:57 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat snap ikAls buitenstaander weet je nooit wat er zich precies afspeelt, of hoe het er aan toe gaat als je er niet bent. Dus hou me er maar zoveel mogelijk buiten
Klinkt als goed nieuwsquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Is goed hoor![]()
Maar hier op stage (gemeentehuis) heb ik net even mijn hart gelucht bij iemand. Die kon me gelijk doorsturen naar de juiste persoon. Morgen om 10 uur een afspraak en ze gaat kijken wat er mogelijk is. Via de mail aan een docent ook gevraagd wat de mogelijkheden op school zijn voor begeleiding/verzachtende omstandigheden. Dat wordt morgen ook allemaal opgepakt. Er is dus in tijd dat ik afwezig was (had agressief virus op de pc, moest a la minute van het netwerk af) is er wel wat bereikt gelukkig
Ja, ging de laatste jaren bij mij thuis ook niet allemaal van harte meer. Maar dat lag ook voor een deel aan mij hoor...quote:
Ja best wel. Ben heel erg benieuwd wat er allemaal uit gaat komenquote:
Dat scheelt dat je de oorzaak weet, maar dat maakt het niet minder rot of iets. Bemoeien en zorgen maken doen ouders nu eenmaal, maar je moet gewoon proberen om er de juiste weg in te vinden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ging de laatste jaren bij mij thuis ook niet allemaal van harte meer. Maar dat lag ook voor een deel aan mij hoor...
Nu ik op mezelf woon is dat gelukkig wel een heel stuk beter geworden.
Het bemoeien en overdreven zorgen maken is er nog wel wat, maar ja, blijven ouders.
Inderdaad.quote:
Haha, ik ben niet zo'n stijfpoot. Mijn pa gelukkig ook niet. Ben zelf wel koppig, maar kan wel goed toegeven dat ik fout zit enzo. Maar geven en nemen is wel echt ontzettend belangrijk ja.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:16 schreef The_Dean het volgende:
Daarom. En gewoon niet overal dwars tegenin gaan, soms om de lieve vrede gewoon wat geven en nemen
Maar leuk is inderdaad anders. Vooral als beide partijen nogal stijfkoppig zijn en eigenlijk niks toe willen geven
Dat is vooral wat ik zie, stijfkoppigheid. Allebei niet toe willen geven. Maarja, het is ook gewoon moeilijk om met je ouders te praten, moeilijker dan met een vriend/vriendin.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:16 schreef The_Dean het volgende:
Maar leuk is inderdaad anders. Vooral als beide partijen nogal stijfkoppig zijn en eigenlijk niks toe willen geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |