Dat leek mij ook eigenlijk.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:33 schreef tntster het volgende:
als je meeloopt ben je naar mijn idee toch al in dienst?
Dat telt gewoon als een werkdag, meestal krijg je 3 dagen opleiding en dan op jezelf aan de gang.
Gewoon navragen of weer binnenlopen en goede afspraken maken.
Even vraagje, in welke plaats heb je gelopen dan? En heb je de telefoonnummer nog van de postbezorger, misschien kan je diegene even vragen of hij/zij wat meer weet.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:50 schreef wokkeller het volgende:
Hallo Fok'ers,
Een tijdje geleden heb ik ook gesoliciteerd naar een functie als Zaterdagbesteller. Kreeg keurig uitnodiging voor sollicitatiegesprek, dat heb ik gedaan. Helaas bleek toen dat ze me niet als zaterdagbesteller mochten aannemen door de reorginisatie binnen de TNT. Terwijl een vriend van mij enkele maanden geleden wel daarmee is aangenomen. Ik kon alleen worden aangenomen als postbezorger (op zaterdag) zeg maar. Toen ik aangaf dat ik toch liever als zaterdagbesteller zou willen aangenomen, zij ze dat ze misschien via een achterdeurtje iets kon regelen. Een week daarna heb ik nog meegelopen met een postbezorger, maar daarna heb ik niets meer gehoord. Klopt dit verhaal? Of ben ik genaaid?
Plaats zeg ik liever niet, want stel dat ze hier meelezen....quote:Op donderdag 5 november 2009 16:48 schreef Bloemhof het volgende:
[..]
Even vraagje, in welke plaats heb je gelopen dan? En heb je de telefoonnummer nog van de postbezorger, misschien kan je diegene even vragen of hij/zij wat meer weet.
Kan je die brommer niet gebruiken om door je wijken heen te gaan dan? Ik heb zelf echt een baggerfiets omdat ik de brommers mag gebruikenquote:Op donderdag 5 november 2009 16:48 schreef Dionysiou het volgende:
Yeuh!
Vanaf 28e ga ik officieel in dienst bij TNT in mijn eentje over straat met de post.
Heb er enorm veel zin in!
Alle documenten etc. net opgestuurd haha.
Vraagje, welke fietsen gebruiken jullie?
Ik heb geen stevige fiets, nu is zo'n nieuwe fiets enorm duur ook al gekeken voor een post fiets maar er is niet veel te vinden.
Budget is rond 280¤.
Krijg al en brommer van de TNT om mijn post van centrale sorteercentrum naar mijn plek te brengen. Maar dan nog een fiets.
EDIT: Zaterdagbesteller dus!![]()
![]()
He, jou ken ik nog btw!quote:Op donderdag 5 november 2009 17:09 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Kan je die brommer niet gebruiken om door je wijken heen te gaan dan? Ik heb zelf echt een baggerfiets omdat ik de brommers mag gebruiken
Oh moet je met de trein naar je werk?quote:Op donderdag 5 november 2009 17:12 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
He, jou ken ik nog btw!
Whehe.
Ze had het erover dat ik de brommer kon gebruiken voor transport van de tassen post. En na afloop van de bezorging kon ik de brommer terug brengen en met de trein weer naar mijn huis gaan.
(Station zit 10m van sorteercentrum af, Alkmaar Noord).
Is het niet onhandig dan?
Bespaard me iig wel aardig wat geld dan..
Moet inderdaad met de trein naar het sorteercentrum, sorteren etc. en dan met de brommert van TNT naar mijn wijkie. En na afloop rij ik dat ding terug en ga ik weer met de trein naar huis.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:15 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oh moet je met de trein naar je werk?
Nou ik doe met de brommer niet veel meer bijzonders dan met de fiets. Zet dat ding gewoon neer aan het begin van een straat en loop dan mijn rondje. Voordeel is dat een brommer (oke er moet wel gewoon een goeie standaard onder zitten) veel minder snel omvalt dan een fiets. En je kan het veel zwaarder belasten.
Nadeel is dat het wel minder sportief is
Ja ik zou niet direct een dure fiets kopen. Ik heb nu ook een jongen in m'n depot die een splinternieuwe postfiets heeft en hij kreeg een buitenwijk toegewezen.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:18 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Moet inderdaad met de trein naar het sorteercentrum, sorteren etc. en dan met de brommert van TNT naar mijn wijkie. En na afloop rij ik dat ding terug en ga ik weer met de trein naar huis.![]()
Wat een mooie infrastructuur toch weer.
Ah oke, nja misschien overweeg ik dat ook wel.
Dat sportief boeit me niet hoor!
Yep.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:22 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja ik zou niet direct een dure fiets kopen. Ik heb nu ook een jongen in m'n depot die een splinternieuwe postfiets heeft en hij kreeg een buitenwijk toegewezen.
Ja preciesquote:Op donderdag 5 november 2009 17:30 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Yep.
Ehmm, even voor de zekerheid (ik zit nog niet echt into the TNT afkortingen net als een HAH?)
Bedoel je daarmee adressen die heel ver van elkaar af zitten waarbij je teveel moet fietsen en dus een brommer beter en efficiënter is?
quote:Op donderdag 5 november 2009 17:31 schreef Bloemhof het volgende:
HAH is Huis-aan-huis. Dus folders. En dat is meestal altijd de C1000 op zaterdag.
Ik weet wel dat ze ihkv de immer voortdurende bezuinigingen het liefste postbezorgers hebben, liever nog dan zaterdagbestellers, want postbezorgers zijn nog goedkoper. We gaan hier straks werken volgens VBG van de Toekomst (nu omgedoopt naar Optimalisering Voorbereiding), dus dat komt er op neer dat de postbodes (en de zaterdagbestellers die binnen komen) nog meer wijken moeten gaan voorbereiden in nog minder tijd. Dus qua voorbereiding is er dan niet zoveel werk meer (tenzij het hier straks een puinhoop wordt, en dat gaat gebeuren, dat weet ik nu al), maar het moet nog wel worden bezorgd.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:04 schreef Dionysiou het volgende:
Dus als er wijken open staan bij jou in de omgeving lijkt het me sterk dat ze niemand meer aannemen.
Dat bedoel ik ook! Loop in mijn eigen wijk ook (krant en een HAH foldertje) en ben dan in een uurtje klaar voor ¤7,50 (netto). Dus in zo'n contract had ik dus zeker geen zin. Zeker niet als je weet dat een vriend die wel als zaterdagbesteller is aangenomen en bijna het dubbele verdient in een uur. Maar ja, ik begrijp wel dat die medewerker die ik heb gesproken ook onder druk staat...quote:Op donderdag 5 november 2009 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zaterdagpostbezorger is trouwens wel een ontzettende pauperbaan, je krijgt het minimumloon, en hebt daarnaast ook nog eens een piepklein contractje (2 of 3 uur). Hier hebben we ook zo'n knulletje van 16 lopen, loopt op zaterdag een grote wijk, en dan nog een wat kleinere, en dan heeft 'ie EUR 7,50 verdiend (bruto). Dan kun je nog beter een folderwijk nemen.
Bij jou zijn er geen wijken van een uur? Hier heb je zelfs wijken waar drie kwartier voor staatquote:
Hier is de kleinste 1.5 uur.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:25 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bij jou zijn er geen wijken van een uur? Hier heb je zelfs wijken waar drie kwartier voor staat
Oh hehe, nou misschien ligt het aan het feit dat ik in een dorp woonquote:
Dan ben je niet vroeg klaar, als ze er nog 1 bij wil doenquote:Op vrijdag 6 november 2009 07:11 schreef Dionysiou het volgende:
Ik heb er een van 3 uur, en moet ong. 2 uur sorteren. Zoiets was het.
Als het goed gaat wilt ze me nog 1 wijk geven
Dat soort doosjes hah van hills heb ik ook gehad, was wel vorig jaar...het stomme ervan was ook: er zat alleen een bon in voor gratis diervoeding, terwijl het doosje suggereert dat er daadwerkelijk iets in zit. Bij mij kwamen dus ook meerdere mensen verontwaardigd naar buiten: " hallo er zit niks in hoor". Ik: ja dat hoort zoquote:Op woensdag 4 november 2009 22:27 schreef Nesto het volgende:
HAH, anyone?
[ afbeelding ]
http://www.hillspet.nl/
Hehe, tsja. Die wijk van 1.5 uur is niet zo heel relaxed vind ik. Het is vooral veel fietswerk en je moet zelfs naar een stuk industrieterrein. :/quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oh hehe, nou misschien ligt het aan het feit dat ik in een dorp woonVind die kleine wijkjes wel heel relaxt om weg te lopen.
6 keer? Klinkt niet leukquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:16 schreef Ohrpolster. het volgende:
Drukke boel hier zeg!
[..]
Dat soort doosjes hah van hills heb ik ook gehad, was wel vorig jaar...het stomme ervan was ook: er zat alleen een bon in voor gratis diervoeding, terwijl het doosje suggereert dat er daadwerkelijk iets in zit. Bij mij kwamen dus ook meerdere mensen verontwaardigd naar buiten: " hallo er zit niks in hoor". Ik: ja dat hoort zo
Heb toen absurd lang over m'n wijken gedaan, had iets van 700 stuks hah, moest wel 6 keer terugfietsen naar het nabrengadres en kon alleen maar kleine rondjes lopen...heb toen ook een foto van m'n fiets helemaal volgestauwd met die dingen gemaakt omdat ik t zo bizar vondstaat nog op m'n oude telefoon, eens kijken of ik die foto er nog af kan krijgen
Het enige wat ik er leuk aan vond waren de kinderen die erop af kwamen, die dachten dat het chocoladeletters oid waren. Tot ze het plaatje van die honden en katten zagenquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:16 schreef Ohrpolster. het volgende:
Drukke boel hier zeg!
[..]
Dat soort doosjes hah van hills heb ik ook gehad, was wel vorig jaar...het stomme ervan was ook: er zat alleen een bon in voor gratis diervoeding, terwijl het doosje suggereert dat er daadwerkelijk iets in zit. Bij mij kwamen dus ook meerdere mensen verontwaardigd naar buiten: " hallo er zit niks in hoor". Ik: ja dat hoort zo
quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:28 schreef Sapphira het volgende:
Oh ik vraag me iets af. Ik heb nu een 8uren contract (di t/m vrij), maar ik doe nu ongeveer 10-11 uur per week. Wanneer worden mensen ontslagen als ze te traag zijn?
Wat doen ze je aan?quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:48 schreef xxiessiexx het volgende:
Morgen -tenzij er veel post is- in opleiding voor een buitenwijk. Ik hoop het eigenlijk niet want ik moet daarnaast ook nog twee grote wijken lopen
Voor zover ik begreep hoefde ik alleen in te vallen omdat diegene ziek/op vakantie was (die de wijk normaal loopt), ze willen hem mij leren onder het mom "kennis uitbreiden".quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:27 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Wat doen ze je aan?![]()
Vast die nieuwe gozer met z'n dure pimp postfiets die geen buitenwijk wilt![]()
Heel interessant, maar toch een zwakke redenquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:42 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep hoefde ik alleen in te vallen omdat diegene ziek/op vakantie was (die de wijk normaal loopt), ze willen hem mij leren onder het mom "kennis uitbreiden".
quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:52 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Heel interessant, maar toch een zwakke reden
Bij ons ook al.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat toekomst VBG bij ons over de kerst heengetild is.
Nee was ook niet leuk, ja toen ik klaar was en m'n uren ging schrijven welquote:
ik dacht dat tnt-ers altijd een ontheffing hadden voor fout parkerenquote:Op zaterdag 7 november 2009 01:08 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Leuk begin van het weekend zeg, vandaag mocht ik mijn eerste bekeuring in ontvangst nemen wegens fout parkeren. Aangezien er nergens anders plek was, zowel niet op de parkeerplaatsen als op de stoep, besloot ik de wagen naast het fietspad te zetten. Ik zie heel vaak auto`s in de stad die hetzelfde doen en al het verkeer kon er nog makkelijk langs. Jammer genoeg vond ik dit keer dus een mooi geel briefje onder mijn ruitenwisser.
De eerste keer dat ik meereed met een collega vertelde hij me dat TNT de bekeuring betaald als er geen andere mogelijkheid is om te parkeren, dat was dus ook in deze situatie het geval. Daarom heb ik ook meteen het gele briefje afgegeven aan de teamleider en die zei dat we er nog wel verder over praten wanneer de bekeuring binnen is. Heeft er hier iemand wel eens een bekeuring ontvangen wegens fout parkeren, zo ja, heeft TNT deze voor jou vergoed?
Dat dacht ik ook. Hangt misschien ook wel van de situatie af. Als je alleen 30 sec. een brievenbus hoeft te lichten is dat wel wat anders dan wanneer je ergens een half uur lang moet zijn ofzo.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:10 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
ik dacht dat tnt-ers altijd een ontheffing hadden voor fout parkerenmaar dat is dus ook niet meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |