welke richting?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:13 schreef phpmystyle het volgende:
Mag ik hier wel posten met mijn MBO opleiding?
Ik ben absoluut niet perfect. Ik maak ook fouten. Maar ik kom het op een dusdanig grote schaal tegen, dat ik dacht dat er misschien recentelijk een regel aangaande onze taal was veranderd. Maar na enige research bleek dat niet het geval te zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:13 schreef x69 het volgende:
Mensen die dood gaan van spelfouten
waren we allemaal maar zo perfect als TS
'research'quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:16 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet perfect. Ik maak ook fouten. Maar ik kom het op een dusdanig grote schaal tegen, dat ik dacht dat er misschien recentelijk een regel aangaande onze taal was veranderd. Maar na enige research bleek dat niet het geval te zijn.
Logistiek, maar ik stop er dit schooljaar mee, aangezien ik het diploma in 1 jaar kan halen. En daarna rennend naar de vavo, om daarna heel hard aan het leren te gaan.quote:
Nee.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:21 schreef SantaMuerte het volgende:
Pffff.
Het is hij loopt dus dan is hij wilt ook goed ja!!!
Je gedachtegang is logisch, maar 'willen' is de vreemde eend in de bijt. Dat is de Nederlandse taal: meer uitzonderingen dan regels.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:21 schreef SantaMuerte het volgende:
Pffff.
Het is hij loopt dus dan is hij wilt ook goed ja!!!
Nee, een onregelmatig werkwoord.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
Servus_universitas weet je hoe we dit noemen? Purisme.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
Servus_universitas weet je hoe we dit noemen? Purisme. Sarcasme
Het nastreven van purisme is een noodzakelijke voorwaarde voor de purificatie van de ziel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
Servus_universitas weet je hoe we dit noemen? Purisme.
Het neigt toch echt naar perfectionisme.quote:
Even woordenboek pakken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:31 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het nastreven van purisme is een noodzakelijke voorwaarde voor de purificatie van de ziel.
Een ziel kan nooit puur zijn, tegenpolen kunnen niet zonder elkaar bestaan. Hoe herken je anders de polen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:31 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het nastreven van purisme is een noodzakelijke voorwaarde voor de purificatie van de ziel.
Ik heb het al gevonden, iets met zuivering?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:33 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Zeg maar welk woord je zoekt. Ik heb er hier eentje op schoot liggen namelijk.
Dat zeg jij nu wel zo even tussen vingers en toetsen door, maar waarom denk je dat er regels bestaan? Is het perfectionistisch om verkeer van rechts niet voor te laten gaan wanneer jij je op een voorrangsweg begeeft?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het neigt toch echt naar perfectionisme.
Nee dat is van essentieel belang voor je eigen veiligheid en dat voor anderen. Hij wil of hij wilt is gewoon peanuts, maar goed ik doe MBO dus ik mag hierover helemaal niet mee praten natuurlijkquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:35 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat zeg jij nu wel zo even tussen vingers en toetsen door, maar waarom denk je dat er regels bestaan? Is het perfectionistisch om verkeer van rechts niet voor te laten gaan wanneer jij je op een voorrangsweg begeeft?
Heeft in feite geen drol met de Nederlandse spellingregels en opleidingsniveau te maken maar veel meer met taalgevoel. Als je van mening bent dat "Hij wilt" goed klinkt heb je dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
maar goed ik doe MBO dus ik mag hierover helemaal niet mee praten natuurlijk![]()
Op FOK! word je er op afgerekend hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:41 schreef nietzman het volgende:
[..]
Heeft in feite geen drol met de Nederlandse spellingregels en opleidingsniveau te maken maar veel meer met taalgevoel. Als je van mening bent dat "Hij wilt" goed klinkt heb je dat gewoon niet.
Niet meer dan terecht als men het in de les vertikt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:43 schreef phpmystyle het volgende:
Op FOK! word je er op afgerekend hoor
En doe ik dat dan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Niet meer dan terecht als men het in de les vertikt.
Weet je wat ook totaal niet klinkt: 'Hihi'.. ten minste als het geen geluid afkomstig van een paard isquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:43 schreef Fascination het volgende:
Terechte klacht. Ik snap ook niet dat zoveel mensen dat fout doen, het klinkt totaal niet.
Oh, nu wil je zeker dat iedereen gaat happen, he?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:57 schreef J.Herrer het volgende:
Hij wilt klopt toch ook![]()
Ik loop
Hij loopt
Ik wil
Hij wilt
Hihi.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:47 schreef Knorriepot het volgende:
[..]
Weet je wat ook totaal niet klinkt: 'Hihi'.. ten minste als het geen geluid afkomstig van een paard is
of een te droge kut.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:47 schreef Knorriepot het volgende:
[..]
Weet je wat ook totaal niet klinkt: 'Hihi'.. ten minste als het geen geluid afkomstig van een paard is
Ja, het zal vast aan GeenStijl liggenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:19 schreef waterkip het volgende:
He doe is wakker worden
Stont vandaag in krant
heumeaux
dealert,krakert,surinamert
oftewel taalverrijking volgens geenstijl
Ik zou niet weten hoe dat klinktquote:
Tegenpolen hebben zo hun nut, maar betekent dat ze moeten blijven bestaan als je ze eenmaal herkend hebt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:33 schreef SantaMuerte het volgende:
[..]
Een ziel kan nooit puur zijn, tegenpolen kunnen niet zonder elkaar bestaan. Hoe herken je anders de polen?
Ik let heus wel op mijn taalgebruik, maar een 'voutje' is snel gemaakt. Kijk, een heel andere zaak wordt het wanneer de boodschap totaal niet overkomt door het ontbreken van grammatica of het inslikken van vitale lettercombinaties... en in welk medium bestaat nu geen ruissssss..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:12 schreef servus_universitas het volgende:
Wat is dat toch tegenwoordig? Regelmatig lees of hoor ik "hij wilt" of een variant daarop zoals "de automonteur wilt". Het is nog altijd "hij wil" hoor. Kregelig word ik ervan. Laten we toch een beetje scherp blijven met z'n allen.
Spelfouten okee, maar dat is een grammaticale foutquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:13 schreef x69 het volgende:
Mensen die dood gaan van spelfouten
waren we allemaal maar zo perfect als TS
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:12 schreef servus_universitas het volgende:
Kregelig word ik ervan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |