De metaaldetector zou toch echt af moeten gaan bij jequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:54 schreef SpecialK het volgende:
Ernstig.
Ik ben nog nooit door douane er tussen uit gepikt. Wel vrij frequent door baggagecontrole.
Ik ben blank en ik vlieg ongeveer 50 keer (25 retourtjes) per jaar.
Waarom? omdat ik zo'n harde ben?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:55 schreef Adames het volgende:
[..]
De metaaldetector zou toch echt af moeten gaan bij je
Voor bagagecontroles zijn wij nooit eruit gepikt. Bij terugkomst weer wel te vaak. En dat terwijl wij simpel 2 koffers baggage hebben, terwijl sommige met 4-5 koffers gewoon door kunnen lopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:54 schreef SpecialK het volgende:
Ernstig.
Ik ben nog nooit door douane er tussen uit gepikt. Wel vrij frequent door baggagecontrole.
Ik ben blank en ik vlieg ongeveer 50 keer (25 retourtjes) per jaar.
Ik gok dat het te maken heeft met je usernamequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom? omdat ik zo'n harde ben?
Nja wat verwacht ik nou op fok dat iemand me een complimentje gaat geven. Kom maar op met die keiharde egocrusher van je
http://www.dumpert.nl/med(...)_is_magnetisch_.htmlquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nja wat verwacht ik nou op fok dat iemand me een complimentje gaat geven. Kom maar op met die keiharde egocrusher van je
Die 4-5 koffers is ze natuurlijk gewoon te veel werk, dat is het probleem. Ze moeten gewoon een bepaald percentage controleren en iemand met één koffertje is dan lekker makkelijk en dan kunnen ze later op de dag een bakkie extra drinken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:58 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Voor bagagecontroles zijn wij nooit eruit gepikt. Bij terugkomst weer wel te vaak. En dat terwijl wij simpel 2 koffers baggage hebben, terwijl sommige met 4-5 koffers gewoon door kunnen lopen.
Wij vliegen gemiddeld 3-4x per jaar.
Ah ... het is nog vroegquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:00 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik gok dat het te maken heeft met je username
Heb je geen ballen van staal dan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:41 schreef bongo1 het volgende:
Ik ben er nog nooit uitgepikt! Moet hierbij wel opmerken dat ik aan de klein kant ben, zo klein dat ze me vaak over het hoofd zien. Wel wordt een goede vriend van me, die altijd aan het mopperen en klagen is, er wel áltijd uitgepikt! Dan ziet ie de douane alleen maar en begint ie al: "Ik haat douanes.. dit dat.. etc..." En ja hoor: "Kom maar even hier, mannetje!"
Ik heb trouwens een blauwe huidskleur
goudequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:45 schreef Ronhui het volgende:
Maar TS, ben je allochtoon of ben je "Petje op en goude ketting om je nek allochtoon"?
Dat is mazzel anders waren de rapen wel gaar geweest.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
1 keer terecht overigens, zat een nogal groot mes in mijn zeiljack. Dit was nog voor 11 sept overigens.
Wtf is jouw probleem dan. Een zwarte Nederlander is een Nederlander en dus ook een 'echte' Europeaan, dwaas.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:57 schreef kskopf het volgende:
Wat zeur je nou?
Je bent in Europa en een echte Europeaan is nou eenmaal blank.
Gek he dat ze willen weten of je hier wel legaal bent!
Bevalt het je niet, dan ga je toch lekker weg uit Europa?
Gezeik ook altijd, ik klaag toch ook niet als ik naar Afrika ga en ze pikken mij eruit?
Ben je al bij een discriminatie-meldpunt geweest, daar zitten vast wel een paar geitenwollen sokken waar je uit kunt huilen.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:57 schreef kskopf het volgende:
Wat zeur je nou?
Gezeik ook altijd, ik klaag toch ook niet als ik naar Afrika ga en ze pikken mij eruit?
Ben je al bij een discriminatie-meldpunt geweest, daar zitten vast wel een paar geitenwollen sokken waar je uit kunt huilen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er naar mijn verblijfsvergunning gevraagd is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:57 schreef kskopf het volgende:
Wat zeur je nou?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:57 schreef kskopf het volgende:
een echte Europeaan is nou eenmaal blank.
vind je?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:12 schreef k_man het volgende:
Ik ben nog nooit extra gecontroleerd. Ik ben blank, kort kapsel en goddelijk lichaam.
Het is inderdaad matig gesteld met de douane.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er naar mijn verblijfsvergunning gevraagd is.
Dus jij bent een kale blob?quote:
Ik heb geen verblijfsvergunning nodig in Nederland...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:30 schreef slashyou het volgende:
[..]
Het is inderdaad matig gesteld met de douane.
Toch al minstens 2000 jaar.quote:
Wel. Misschien niet in het boedhisme, maar wel in het hindoeïsme. Maar goed, we raken off topic.quote:
Racisme FTWquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:37 schreef kskopf het volgende:
[..]
Toch al minstens 2000 jaar.
Afrikanen en Aziaten zijn net zo "Europees" als een blanke die in Kongo woont "Afrikaans" is.
of je het nu leuk vindt of niet
Maar het gaat erom dat TS zeurt dat hij als niet-blanke eruit wordt gepikt.
De statistieken wijzen uit dat kleurlingen vaker crimineel zijn, dus mogen ze ook best vaker gecontroleerd worden. En zeker op luchthavens.
Boeddha in hindoeisme een god? Een hindoe filosoof... ok... maar god? Tenzij je iets weet wat ik niet weet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Wel. Misschien niet in het boedhisme, maar wel in het hindoeïsme. Maar goed, we raken off topic.
Huldequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:41 schreef bongo1 het volgende:
Ik ben er nog nooit uitgepikt! Moet hierbij wel opmerken dat ik aan de klein kant ben, zo klein dat ze me vaak over het hoofd zien. Wel wordt een goede vriend van me, die altijd aan het mopperen en klagen is, er wel áltijd uitgepikt! Dan ziet ie de douane alleen maar en begint ie al: "Ik haat douanes.. dit dat.. etc..." En ja hoor: "Kom maar even hier, mannetje!"
Ik heb trouwens een blauwe huidskleur
Hoezo racisme?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Racisme FTW![]()
![]()
![]()
Misschien moet je 99% van de bevolking in Noord Amerika en Oceanië dan ook eens vertellen dat ze geen 'echte' inwoners zijn van hun land en op moeten rotten naar Europa.
Gast, je zegt dit toch enkel om deze reactie uit te lokken, dus die zag je zelf ook wel aankomen. Beetje tekort aan aandacht, me dunktquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:58 schreef kskopf het volgende:
[..]
Hoezo racisme?
Ik zeg toch ook dat blanken die in Afrika wonen geen Afrikaan zijn naar mijn mening (en die van vele anderen)?
Behandel ik blank en zwart gelijk, is het nóg niet goed.
OK, een reïncarnatie van een god dan. Buddha is een reïncarnatie van Vishnu.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Boeddha in hindoeisme een god? Een hindoe filosoof... ok... maar god? Tenzij je iets weet wat ik niet weet.
Omdat je ras volgens jou kennelijk bepalend is om vast te stellen of iemand een 'echte' inwoner van z'n land is.quote:
Mag je zelf bepalen welke koffer als eerste open gaat, of wijst de douane er een aan voor je?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:14 schreef bluesparkle het volgende:
slechts 2 keer gecontroleerd.
1 keer op vlucht uit Curacao (alleenreizend) ik had toen nog oorbellen, was jong en droeg een traningsjack...
blijkbaar verdacht.
2e keer afgelopen januari samen met vrouwlief vlucht uit Bangkok.
Na drie opengemaakte tassen met de vuile was en ondergoed bovenopen de melding dat we geen fake kleding, gekopieerde dvd's bij ons hadden mochten we weer door.
Vierde tas mocht gesloten blijven, omdat ze die tijd beter konden besteden aan een andere controle denk ik.
Ik weet niet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Gast, je zegt dit toch enkel om deze reactie uit te lokken, dus die zag je zelf ook wel aankomen. Beetje tekort aan aandacht, me dunkt
Ik begon met de grote bagage (2x) en we hadden beide een handbag (rugzak).quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mag je zelf bepalen welke koffer als eerste open gaat, of wijst de douane er een aan voor je?
Het woord "racisme" werd niet eens gebruikt, dus waar zeur je over? Ik vind het ook wel interessant om te weten of mensen met een andere tintje dan blank er meer last van hebben of niet, ik zie niet in waar dat als racistisch wordt beschouwd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:28 schreef kskopf het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt.
Ik post niet om reakties uit te lokken, ik post omdat ik me erger aan mensen die altijd maar weer met de dooddoener "racisme" komen, terwijl dat gewoon nergens op slaat.
K_man gebruikte het woord en de hele openingspost is een aanklacht tegen selectie op huidskleur, die volkomen terecht is omdat hij er niet Europees uitziet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het woord "racisme" werd niet eens gebruikt, dus waar zeur je over? Ik vind het ook wel interessant om te weten of mensen met een andere tintje dan blank er meer last van hebben of niet, ik zie niet in waar dat als racistisch wordt beschouwd.
Enfin, de mond loopt over, waar het hart vol van is. Het zal je wel moeilijk liggen ofzo.
Zeg dan gewoon omdat hij er niet blank uit ziet. Of geloof je echt nog in een wit Europa?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:03 schreef kskopf het volgende:
[..]
K_man gebruikte het woord en de hele openingspost is een aanklacht tegen selectie op huidskleur, die volkomen terecht is omdat hij er niet Europees uitziet.
Dat is niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon omdat hij er niet blank uit ziet. Of geloof je echt nog in een wit Europa?
Dan heb je het topic blijkbaar niet gelezen, ik heb ben er na 250+ vluchten nog nooit uitgepikt. Komt waarschijnlijk door mijn room blanke huid en blauwe ogenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:15 schreef kskopf het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde.
Turken zien er ook niet Europees uit, maar zijn wel blank.
Wat is jouw probleem trouwens?
Word je er ook uitgepikt omdat je er Turks uitziet en moet je nu even afreageren ofzo?
Volgens mij ging de discussie meer over Europa.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Omdat je ras volgens jou kennelijk bepalend is om vast te stellen of iemand een 'echte' inwoner van z'n land is.
Ook wel tekenend dat je niet ingaat op mijn opmerking over Noord Amerika en Oceanië.
Voor mij (en velen met mij) zijn het Surinamers. Woonland of taal zegt niks.quote:Om het nog leuker te maken: de mensen met een Surinaamse achtergrond, die al decennia hier wonen... zijn dat nou Nederlanders? Of Surinamers? Of Afrikanen?
Wel gelezen, maar niet alles.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan heb je het topic blijkbaar niet gelezen, ik heb ben er na 250+ vluchten nog nooit uitgepikt. Komt waarschijnlijk door mijn room blanke huid en blauwe ogen![]()
Nogmaals, het gaat me helemaal niet om aandacht. Ik ben gewoon dat gezeik zat van zwarte en getinte mensen die totaal geen begrip tonen voor het feit dat zij niet op elk vlak hetzelfde behandeld kunnen worden als Europeanen. Wees blij dat je formeel gelijke rechten hebt en verder bek houden of een ander werelddeel opzoeken.quote:Enfin, mijn probleem ligt meer bij mensen die enkel aandacht zoeken door perfect rationele statements (ik zeg tenslotte nergens dat ik het niet met je eens ben) zo lomp mogelijk te brengen. Vervolgens lekker wachten tot de voorspelbare "racisme" klacht volgt en dan opeens de goody two shoes uithangen.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:51 schreef kskopf het volgende:
Nogmaals, het gaat me helemaal niet om aandacht. Ik ben gewoon dat gezeik zat van zwarte en getinte mensen die totaal geen begrip tonen voor het feit dat zij niet op elk vlak hetzelfde behandeld kunnen worden als Europeanen.
Nee hoor, dat is totaal niet ter sprake geweest. Dat is slechts wat jij ervan maakt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:37 schreef kskopf het volgende:
Volgens mij ging de discussie meer over Europa.
De betreffende Nederlanders hebben voorouders die in Suriname wo(o)n(d)en. Die voorouders hebben echter weer voorouders die als slaven uit Afrika gehaald zijn. Dus als je consequent jouw bizarre redenaties zou volgen, zijn het eigenlijk Afrikanen.quote:Voor mij (en velen met mij) zijn het Surinamers. Woonland of taal zegt niks.
Of hopen dat de bagage van de KL566 uit Nairobi tegelijkertijd op de belt komt en dan tussen een stel Nigerianen door de douane lopen. Dan heb je waarschijnlijk de kleinste pakkans. Wel je portemonee goed in de gaten houden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:21 schreef tjoptjop het volgende:
Heel zelden, maar ik zorg ervoor dat ik in de rij tussen wat negers of Turken sta (mits voorhanden)
Wat jij wilt hoor.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is totaal niet ter sprake geweest. Dat is slechts wat jij ervan maakt.
* kskopf noteert dat k_man vooral vermakelijk is om mee te discussieren en blijkbaar niet serieus wil worden genomen. prima hoor!quote:* k_man noteert dat kskopf tot drie keer toe niet in staat blijkt inhoudelijk zijn argumenten te weerleggen.
[..]
Over bizar gesproken, volgens links zijn we óf allemaal Afrikaan (omdat daar de mensheid ooit begon) óf is iedere niet-blanke die een tijdje legaal in Europa heeft automatisch "Europeaan".quote:De betreffende Nederlanders hebben voorouders die in Suriname wo(o)n(d)en. Die voorouders hebben echter weer voorouders die als slaven uit Afrika gehaald zijn. Dus als je consequent jouw bizarre redenaties zou volgen, zijn het eigenlijk Afrikanen.
Dus moeder heeft ooit iets met een Turk gehad?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef Sapstengel het volgende:
Maar verder zijn we wel gewoon Nederlands.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:12 schreef k_man het volgende:
Ik ben nog nooit extra gecontroleerd. Ik ben blank, kort kapsel en goddelijk lichaam.
Ik heb wel artikelen gelezen waarin stond op wat voor dingen ze letten. Er zijn undercover teams die op de luchthaven lopen en kijken wie zich verdacht gedraagt en men wordt ook getipt door personeel van de luchtvaartmaatschappijen. Mensen die verdacht zijn, zijn bijv. mensen die op lange vluchten niks eten, mensen die overmatig zweten, mensen die alleen reizen, mensen die de indruk maken nooit eerder gereisd te hebben, mensen die eruit zien alsof ze nooit een ticket zouden kunnen betalen, etc, etc. Die teams zijn erin getraind om verdachte mensen te herkennen.
Jij denkt niet dat ze je hierna standaard eruit pikken? Daar hebben ze hele mooie systemen voor hoor :-)quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Bij het weggaan uit NL willen ze me altijd graag fouilleren, geen flauw idee waarom. Maakt niet uit wie mijn reisgezelschap is ik mag steevast even aan de zijkant gaan staan en dan lopen ze even alles na. 1 keer nogal ruzie over gehad met de desbetreffende persoon die mij uitkoos.
1 keer terecht overigens, zat een nogal groot mes in mijn zeiljack. Dit was nog voor 11 sept overigens.
Dat klopt. Je hebt drugsteams en mensensmokkelteams. Mensensmokkelteams is een Marechaussee aangelegenheid en drugsteams zijn een combinatie van Douane en Marechaussee.quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:13 schreef k_man het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat de gemiddelde douanemedewerker zo goed getraind is, maar er lopen wel degelijk undercover mensen op Schiphol die dat wel zijn.
Als je naar je postgeschiedenis kijkt dan is racisme toch een woord dat de rode draad vormt. Je hebt echt alleen maar in topics gepost die over allochtonen gaan. Eentje bijvoorbeeld die Hans Janmaat een held noemt. Het is makkelijk om dan te zeggen dat je zelf geen uitspraken hebt gedaan die racistisch zijn (daar pas je namelijk wel voor op, hoewel je er niet heel ver vanaf zit) maar Janmaat is meerdere keren veroordeeld voor discriminatie en het aanzetten tot etnische zuivering, en jij bent het dus blijkbaar met hem eens.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:02 schreef kskopf het volgende:
[..]
Gelukkig nemen de meeste mensen niet dit soort linksradicale gedachtenspinsels over. En daarom zijn voor de meeste mensen Marokkanen, Turken, Surinamers, enz. geen echte Nederlanders/Europeanen, maar permanent aanwezige vreemdelingen. Gelijk hebben ze.
Het ergste is dat argumenten tegen door mensen zoals hij (zie ook Wilders), direct als 'radicaal' worden bestempeld terwijl hijzelf de enige in de discussie is die aan die omschrijving voldoet. Op die manier wordt geprobeerd de algemene opinie over wat 'radicaal' is op te schuiven; totaan, ik vrees, als het aan hen ligt, het punt waar allochtonen compleet onwelkom zijn en elk idee wat ook maar een vleugje "links" lijkt direct de grond in wordt gestampt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:26 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Als je naar je postgeschiedenis kijkt dan is racisme toch een woord dat de rode draad vormt. Je hebt echt alleen maar in topics gepost die over allochtonen gaan. Eentje bijvoorbeeld die Hans Janmaat een held noemt. Het is makkelijk om dan te zeggen dat je zelf geen uitspraken hebt gedaan die racistisch zijn (daar pas je namelijk wel voor op, hoewel je er niet heel ver vanaf zit) maar Janmaat is meerdere keren veroordeeld voor discriminatie en het aanzetten tot etnische zuivering, en jij bent het dus blijkbaar met hem eens.
Ik denk dat je in de VS nog steeds op extra aandacht mag rekenen als je uiterlijk lijkt op het beeld dat de meeste mensen van radicale moslims hebben.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:38 schreef Hik het volgende:
Weet je, ik snap dat er gecontroleerd wordt, en ook nog wel dat er meer gecontroleerd wordt op vluchten uit risicolanden, maar op Schiphol lopen af en toe zulke boeren rond; het spijt me echt.Zelfs in de VS zijn mijn ervaringen met de douane wat dat betreft beter: controles zijn daar strikter, maar gelden (voor zover ik kan bepalen) universeler, niet (zichtbaar) gericht op bepaalde groepen en de douaniers zijn over het algemeen streng, maar heel correct en beleefd. Volgens mij zijn ze als de dood om als discriminerend gezien te worden.
Hahahaha dat zou inderdaad kunnen maar is zeer onwaarschijnlijk. Vooral omdat toen ik langer haar had (lees: beetje kakkerig) ik overal kon doorlopen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:47 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat ze je hierna standaard eruit pikken? Daar hebben ze hele mooie systemen voor hoor :-)
Helemaal mee eens. De onnodig agressieve houding van de (veelal) heren is verschrikkelijk en wat mij betreft een afschuwelijk visitekaartje voor Nederland. Ik heb in nog geen enkel ander land zo'n naar welkomstcomité meegemaakt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:38 schreef Hik het volgende:
Weet je, ik snap dat er gecontroleerd wordt, en ook nog wel dat er meer gecontroleerd wordt op vluchten uit risicolanden, maar op Schiphol lopen af en toe zulke boeren rond; het spijt me echt.![]()
Tuurlijk, en je had niks fout gedaan zeker?quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:38 schreef PjotrXII het volgende:
Heb twee jaar gezeten door die grappen..
Hmm, ik heb ook lang haar en vlieg ook meer dan genoeg ... maar de douane laat me altijd lopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:58 schreef error_404 het volgende:
Ik wel een paar keer, maar kon daarna vrij snel weer doorlopen. Dat wel in de periode dat ik nog lang haar had (); Sinds ik kort haar heb, ben ik niet meer gecontroleerd.
blank btw
Dat was vast en zeker niet de douane, maar de veiligheidscontrole. Bij de gate zul je de douane niet aantreffen, die houdt zich namelijk bezig met goederen die ingevoerd worden en staat dus na de bagageband. Pietluttig, ik weet het, maar veel mensen verwarren immigratiedienst (marechaussee in NL), veiligheidscontrole en douane en gooien al die beambten op een grote hoop, terwijl ze heel verschillende taken hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:56 schreef LintuxCx het volgende:
Wel een keer opHeathrow
eruit gepikt bij de gate, gingen ze controleren of mijn laptop en digicam echt een laptop en digicam waren.
Jij werkt vast bij een van bovengenoemde instantiesquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:08 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Dat was vast en zeker niet de douane, maar de veiligheidscontrole. Bij de gate zul je de douane niet aantreffen, die houdt zich namelijk bezig met goederen die ingevoerd worden en staat dus na de bagageband. Pietluttig, ik weet het, maar veel mensen verwarren immigratiedienst (marechaussee in NL), veiligheidscontrole en douane en gooien al die beambten op een grote hoop, terwijl ze heel verschillende taken hebben.
Yep, en dat zei ik ook.. "de douane laat me altijd lopen [...] wel op Heathrow eruit gepikt bij de gate"quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:08 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Dat was vast en zeker niet de douane, maar de veiligheidscontrole
Baby's zien er ook niet uit als smokkelend volk. Toch presteerde een vrouw een dode baby (buikje volgepropt met troep) mee te slepen door de controle. Want welke douanier of beveiliger gaat er nou aan een baby'tje zitten rommelen terwijl ie slaapt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:22 schreef Repeat het volgende:
Nog nooit. Ik zie er uit als iemand die niet hoeft te smokkelen.
Dan is dat puur toeval, de controle is echt heel erg verschillend. Verboden waar kom ik tegen in nette aktetassen, Easpacks en damestasjes. Je kan best willekeurig (of random) worden uitgekozen maar dat hoeft niet aan je outfit/bagage te liggen. Als ik werk op een vlucht naar Accra, valt een blanke man in maatpak me sneller op dan een van de locals op die vlucht. Maar hij zal niet perse worden uitgekozen voor controle, tenzij hij zich verdacht gedraagd.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:07 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Mijn ervaring is dat het veel meer met je bagage dan je uiterlijk te maken heeft: als ik reis met m'n afgetrapte rugzak, word ik er vaak tussenuit gehaald.
Reis ik met m'n koffertje of m'n rugzak ingepakt in zo'n draagzak dan is het nog nooit een probleem geweest.
Ik ben blank, bij de weg.
Niet waar, ze controleren geregeld op vertrekkende vluchten waar veel transferpassagiers op reizen. En ze komen geregeld naar de veiligheidscontrole als er illegale meuk wordt aangetroffen in tassen. Ze staan ook vaak genoeg bij een gate te wachten op binnenkomende passagiers, ze controleren de binnenkomende Paramaribo ook met een hele groep bij de gatequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:08 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Dat was vast en zeker niet de douane, maar de veiligheidscontrole. Bij de gate zul je de douane niet aantreffen, die houdt zich namelijk bezig met goederen die ingevoerd worden en staat dus na de bagageband. Pietluttig, ik weet het, maar veel mensen verwarren immigratiedienst (marechaussee in NL), veiligheidscontrole en douane en gooien al die beambten op een grote hoop, terwijl ze heel verschillende taken hebben.
Hoe veel mag je zeggen over welk gedrag als verdacht gezien wordt?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:00 schreef Skaai het volgende:
Maar hij zal niet perse worden uitgekozen voor controle, tenzij hij zich verdacht gedraagd.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:00 schreef Skaai het volgende:
[..]
Dan is dat puur toeval, de controle is echt heel erg verschillend. Verboden waar kom ik tegen in nette aktetassen, Easpacks en damestasjes. Je kan best willekeurig (of random) worden uitgekozen maar dat hoeft niet aan je outfit/bagage te liggen. Als ik werk op een vlucht naar Accra, valt een blanke man in maatpak me sneller op dan een van de locals op die vlucht. Maar hij zal niet perse worden uitgekozen voor controle, tenzij hij zich verdacht gedraagd.
[..]
Niet waar, ze controleren geregeld op vertrekkende vluchten waar veel transferpassagiers op reizen. En ze komen geregeld naar de veiligheidscontrole als er illegale meuk wordt aangetroffen in tassen. Ze staan ook vaak genoeg bij een gate te wachten op binnenkomende passagiers, ze controleren de binnenkomende Paramaribo ook met een hele groep bij de gate. Ik kom ze overal tegen op Schiphol
.
Schiphol: Bejaard echtpaar aangepakt als terroristenquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:38 schreef Hik het volgende:
Weet je, ik snap dat er gecontroleerd wordt, en ook nog wel dat er meer gecontroleerd wordt op vluchten uit risicolanden, maar op Schiphol lopen af en toe zulke boeren rond; het spijt me echt.![]()
Dat vraag ik me dus ook altijd af. Met iets van 300 vluchten en nog geen enkele keer een check, lijkt de kans toch minimaal. Maar goed, soms zie je wel mensen alles staan uit te pakken. Meestal mensen met kartonnen dozen uit een of andere Aziatisch oord, dan vraag je er zelf volgens mij ook om.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:28 schreef LXIV het volgende:
Ik ben er nog nooit uitgepikt en ik heb wel heel veel gevlogen. Vraag me altijd af of er überhaubt wel gecontroleerd wordt!
Inderdaad, als ik met een of meer kinderen reis, doet niemand moeilijk. Zelfs niet als je een kleine kaasbijl (was een deel van een kaasset, een kerstcadeau) bij je hebt in de handbaggage... security personeel: "uhm, dit hoort niet in de handbaggage"... keek even naar het kind wat ik op mijn arm had "maar loop maar door, volgende keer dat soort dingen wel inchecken".quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:
Sinds ik ook nog 2 kleine (blonde) kinderen heb (met dito vrouw) vertrouwt iedereen me helemaal vollledig. Ik kan overal naar binnen lopen, alles aan iedereen vragen, bij wijze van spreken spullen van mensen oppakken en ergens anders neerzetten, iedereen kijkt alleen maar glimlachend toe.
Ik weet nog wel dat ik tijdens een zwerftocht ongeschoren en met een vies geworden oude legerjack aan ergens de weg probeerde te vragen, maar dat mensen me gewoon geen antwoord gaven en doorliepen!
Het was specieal profiling. Ik zou die hond hebben aangeklaagd.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:39 schreef Iblis het volgende:
Ik heb me in het overigens verder vriendelijke Zweden een keer mogen uitkleden bij de douane, omdat een hond wat meende te ruiken. Nu ja, misschien rook-ie ook wel echt iets, ik kan niet in het brein van zo’n hond kijken, maar ik had niets bij me.
Ik mocht niet eens een foto van die hond maken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het was specieal profiling. Ik zou die hond hebben aangeklaagd.
Die 100% controle is dat gewoon niet. Op vluchten uit Paramaribo en QUito (tevens Bonaire) staan ze vaak bij de gate en/of is er extra controle bij de band, maar ik ben er verder nog nooit uitgehaald. En laten we zeggen dat met name de "ondervraging" bij andere doelgroepen een heel andere vorm aanneemt dan bij mij. Daar zou ik ook zenuwachtig van worden...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 05:53 schreef ozzietukker het volgende:
Bij aankomst bij de gate vanuit Azie wordt er vooral gecontroleerd op visa, en op doelgroepvluchten ook op drugs, maar die vallen dan weer onder de 100% controle.
En vergeet niet dat het sowieso een schijnvertoning is, omdat 90% niet via de lucht, maar via het water binnenkomt. Die paar bolletjesslikkers zetten echt geen zoden aan de dijk hoor.quote:Maar laat de douane maar zijn werk doen zodat de gedachte ontstaat dat er controle plaatsvindt, e.e.a. is zo lek op Schiphol, maar ook op andere luchthavens, dat het eigenlijk een schijnvertoning is, uiteraard met een paar boetes die worden opgelegd, maar het percentage wat wordt meegenomen en wat daadwerkelijk wordt ontdekt (via luchthavens) ligt onder de 5%.
ik snap dat dit soms discriminerend over kan komen, maar je moet niet klagen over iets waar je maar de helft of misschien minder van weet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:52 schreef athlonkmf het volgende:
Afgelopen week weer even teruggekomen van vakantie, en weer eens eruit gepikt door de douane.
De afgelopen 10 vakanties via schiphol zijn wij ook 10x eruit gepikt, wat wij wel heel erg opvallend vinden.
Zeker omdat het er naar uitziet dat vooral allochtone vakantiegangers bij de douane mogen uitpakken, terwijl autochtone vakantiegangers van dezelfde vlucht gewoon door mogen lopen.
Niet dat we ook iets aan te geven hebben, maar zo'n bezoekje bij de douane kost al snel een kwartier tot een half uur, en daar hebben we gewoon geen zin in na een vlucht van 12 uurtjes en je ophalers onnodig moeten wachten![]()
En vooral niet als zo'n pietje door je bagage heen jengelt en alles in de war gooit.
Dus de vraag: hoe vaak zijn jullie eruit gepikt? En ben je allochtoon/autochtoon?
*sinds 2 jaar gaan we dan ook liever via dusseldorf als het even kan.
ZUCHT........quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:04 schreef gifkwal het volgende:
Heb in mijn leven 30 a 40 keer gevlogen, maar ben er door de douane nog nooit uitgepikt (na aankomst). Wel een aantal keer voor vertrek, maar dat was dan meestal nadat ze iets vreemds zagen bij het scannen van mijn koffer (zoals die keer dat ik vergeten was dat er nog een groot keukenmes inzat, oeps!). Maar ja, ik denk dat ik bij deze het geluk had een blank meisje te zijn. Had ik een tulband en baard gehad, dan had ik er denk ik problemen mee gekregen, maar nu hoefde ik alleen maar het mes weg te gooien en ik mocht doorlopen.
Dat vind ik dus onzin, en dat is meteen precies wat er volgens mij mis is met de Nederlandse douane: "ik heb vandaag nog verdovende middelen gevonden, dus jij zult ook wel iets bij je hebben en ik mag me als een hork gedragen"........quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:56 schreef B-amte het volgende:
Je mag ze dan wel boeren vinden maar zolang er verdovende middelen worden gevonden moet je niet klagen over de douane, klaag over de smokkelaars en als die er mee ophouden is de controle ook een stuk vriendelijker.
gek he dat ze aardiger zijn in australië, er staat een camera bovenop hun neus....quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 05:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat vind ik dus onzin, en dat is meteen precies wat er volgens mij mis is met de Nederlandse douane: "ik heb vandaag nog verdovende middelen gevonden, dus jij zult ook wel iets bij je hebben en ik mag me als een hork gedragen"........
Dat die controles er zijn en dat ze nodig zijn snappen we allemaal wel, maar als de houding van douaniers in bijvoorbeeld Australië, waar de controles vele malen strenger zijn en je nog geen boterham met kaas of bemodderde schoen mee mag nemen, 100 keer vriendelijker is, moet het in Nederland toch ook wel een beetje beter kunnen, of niet? Het zit 'm in de toon, de houding en de woordkeus. Je kunt mij niet wijsmaken dat de controle minder effectief wordt als douanebeambten zich menselijk, vriendelijk en een beetje bescheiden zouden opstellen.
Dus zonder dat er over je schouder wordt gekeken kan je je niet aardig gedragen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:57 schreef B-amte het volgende:
[..]
gek he dat ze aardiger zijn in australië, er staat een camera bovenop hun neus....
Er is nog een flinke afstand tussen schelden en geirriteerd zijn. Met zo'n houding "als ik aardig doe, dan gaan ze bijdehand doen", dan kan ik me begrijpen waarom er zoveel klachten zijn over het gedrag van de nederlandse douaneambtenaren.quote:de houding van de gemiddelde nederlandse passagier is ook niet om over naar huis te schrijven, en als je daar aardig tegen bent dan denken ze dat het een vrijbrief is om bijdehand te gaan doen.
eerlijk is eerlijk, als een passagier aardig tegen mij is dan ben ik dat ook, en zoals ik al zei ik begin altijd aardig dus verwacht ik dat ook van de passagier. door programmas zoals blik op de weg enzovoort denken veel mensen dat het best ok is om tegen iemand in uniform te schelden...
mogen we even bij je thuis binnenkijken dan? In de TS staat al dat het niet gaat om "zorgen maken", maar meer het overlast dat zo'n controleactie bezorgd. Vertraging en whatever er bij komt kijken.quote:en zoals altijd, heb je niks te verbergen, hoef je jezelf ook geen zorgen te maken.
Zoals hierboven ook al (iets netter) staat: geLUL. Jij hebt als douanier, immigratiemeneer of beveiliger (I don't care) je gewoon beleefd, respectvol en gastvrij op te stellen naar iedereen, tot op het moment dat die persoon dat verspeeld, en niet omdat hij wellicht bij een groep (langharigen, allochtonen, rugzakreizigers, alleenreizenden) behoort waarvoor toevallig meer risico bestaat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:56 schreef B-amte het volgende:
Je mag ze dan wel boeren vinden maar zolang er verdovende middelen worden gevonden moet je niet klagen over de douane, klaag over de smokkelaars en als die er mee ophouden is de controle ook een stuk vriendelijker.
dan heb je het mis. Want naast de beveiligende taken die jullie hebben ben je óók een visitekaartje voor Nederland en dan is het beeld wat mensen hebben welzeker van belang. En je kunt niet ontkennen dat er met dat beeld (niet alleen getuige de reacties hier) echt wel wat mis is.quote:maar je moet niet klagen over iets waar je maar de helft of misschien minder van weet.
In Australie zijn de middelen die de douane heeft wat uitgebreider, en (bijna) elke tas gaat door de X-ray, zodat de controle daar tenminste een doel heeft.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 05:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat vind ik dus onzin, en dat is meteen precies wat er volgens mij mis is met de Nederlandse douane: "ik heb vandaag nog verdovende middelen gevonden, dus jij zult ook wel iets bij je hebben en ik mag me als een hork gedragen"........
Dat die controles er zijn en dat ze nodig zijn snappen we allemaal wel, maar als de houding van douaniers in bijvoorbeeld Australië, waar de controles vele malen strenger zijn en je nog geen boterham met kaas of bemodderde schoen mee mag nemen, 100 keer vriendelijker is, moet het in Nederland toch ook wel een beetje beter kunnen, of niet? Het zit 'm in de toon, de houding en de woordkeus. Je kunt mij niet wijsmaken dat de controle minder effectief wordt als douanebeambten zich menselijk, vriendelijk en een beetje bescheiden zouden opstellen.
Dus om te smokkelen kunnen we beter blanken inzetten. Let's start dealing!quote:Op zondag 1 november 2009 04:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Simpele kansberekening hoor TS![]()
Die mensen doen ook gewoon hun werk en als ze niet-blanken controleren hebben ze een grotere kans verboden spullen te vinden. Deal with it.
Ik kwam eens iemand (een donker gekleurd persoon) tegen op de boot van Denemarken naar Noorwegen en hij vertelde me dat dat inderdaad zijn strategie was. Met twee autos de boot op, hij als donker persoon in een oude auto met slechte vering (waardoor het leek alsof de auto zwaar beladen was) en een blanke vriend in een wat nieuwe auto met versterkte veren (zodat je niet kan zien dat de auto erg vol was geladen) en heel de laadruimte vol met vlees.quote:Op maandag 2 november 2009 08:54 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dus om te smokkelen kunnen we beter blanken inzetten. Let's start dealing!
Nee. TS beweert 10 van de 10 keer eruit gepikt te worden, oftewel 100 %. Dat gaat tegen elke waarschijnlijkheidsberekening in, zelfs voor een allochtoon.quote:
Welke vlucht is dat en waar komt die kist dan vandaan?quote:Op zondag 6 december 2009 00:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Wat ik trouwens wel redelijk vaak meemaak op schiphol, is dat ze bij de "slurf" van het vliegtuig naar de Terminal met 5 man + guns iedereen zn paspoort checken.
Een Singapore Airlines vlucht vanuit Singapore.quote:Op zondag 6 december 2009 00:56 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Welke vlucht is dat en waar komt die kist dan vandaan?
Elke vlucht met een verhoogd risico of als ze op zoek zijn naar iemandquote:Op zondag 6 december 2009 00:56 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 december 2009 00:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Wat ik trouwens wel redelijk vaak meemaak op schiphol, is dat ze bij de "slurf" van het vliegtuig naar de Terminal met 5 man + guns iedereen zn paspoort checken.
Op de zaterdagochtend vlucht uit Sao Paulo is het meer regel dan uitzondering dat er zo'n smerige natte kruizenruiker aan je broekspijpen staat te snuffelen. Maar dat is ook niet zo gek als je weet wat die security op Guarulhos voorstelt. Niets dus. En verdomd als het niet waar is, als er weer eens een stel potentiele Braziliaanse raamdames in de kist zitten, altijd controle. Ik verdenk de blauwe trolly dollies ervan dat ze dit al tijdens de vlucht via hun 27MC bakkie aan de marechaussee doorgeven.quote:Op zondag 6 december 2009 00:56 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Het is makkelijker dan om de vervoerder aan te spreken op niet-toelaatbaren. Zij zijn verplicht ze mee terug te nemen naar het land van herkomst. Als je ze pas pakt bij de paspoortcontrole is vaak niet meer vast te stellen met welke maatschappij ze zijn gekomen. Bij de slurf kan dat wel.quote:Op zondag 6 december 2009 00:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |