abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73976612
Afgelopen week weer even teruggekomen van vakantie, en weer eens eruit gepikt door de douane.
De afgelopen 10 vakanties via schiphol zijn wij ook 10x eruit gepikt, wat wij wel heel erg opvallend vinden.

Zeker omdat het er naar uitziet dat vooral allochtone vakantiegangers bij de douane mogen uitpakken, terwijl autochtone vakantiegangers van dezelfde vlucht gewoon door mogen lopen.

Niet dat we ook iets aan te geven hebben, maar zo'n bezoekje bij de douane kost al snel een kwartier tot een half uur, en daar hebben we gewoon geen zin in na een vlucht van 12 uurtjes en je ophalers onnodig moeten wachten
En vooral niet als zo'n pietje door je bagage heen jengelt en alles in de war gooit.

Dus de vraag: hoe vaak zijn jullie eruit gepikt? En ben je allochtoon/autochtoon?

*sinds 2 jaar gaan we dan ook liever via dusseldorf als het even kan.
pi_73976638
Je zal er waarschijnlijk als een crimineel uit zien.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73976659
Ik nog nooit!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:54:08 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73976679
Ernstig.

Ik ben nog nooit door douane er tussen uit gepikt. Wel vrij frequent door baggagecontrole.

Ik ben blank en ik vlieg ongeveer 50 keer (25 retourtjes) per jaar.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73976733
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:54 schreef SpecialK het volgende:
Ernstig.

Ik ben nog nooit door douane er tussen uit gepikt. Wel vrij frequent door baggagecontrole.

De metaaldetector zou toch echt af moeten gaan bij je
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:55:58 #6
265768 NBT
Bigger is better.
pi_73976734
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:53 schreef Conflict het volgende:
Ik nog nooit!
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:57:12 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_73976766
Nooit en ik ben nerd-wit.
GNU Terry Pratchett
  Admin vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:57:28 #8
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_73976773
regelmatig, blank.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:57:48 #9
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_73976786
nooit en zie fobo
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:57:59 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73976789
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:55 schreef Adames het volgende:

[..]

De metaaldetector zou toch echt af moeten gaan bij je
Waarom? omdat ik zo'n harde ben?

Nja wat verwacht ik nou op fok dat iemand me een complimentje gaat geven. Kom maar op met die keiharde egocrusher van je
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73976803
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:54 schreef SpecialK het volgende:
Ernstig.

Voor bagagecontroles zijn wij nooit eruit gepikt. Bij terugkomst weer wel te vaak. En dat terwijl wij simpel 2 koffers baggage hebben, terwijl sommige met 4-5 koffers gewoon door kunnen lopen.
Wij vliegen gemiddeld 3-4x per jaar.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:58:54 #12
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73976822
Ik wel een paar keer, maar kon daarna vrij snel weer doorlopen. Dat wel in de periode dat ik nog lang haar had ( ); Sinds ik kort haar heb, ben ik niet meer gecontroleerd.

blank btw
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73976854
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nja wat verwacht ik nou op fok dat iemand me een complimentje gaat geven. Kom maar op met die keiharde egocrusher van je
Ik gok dat het te maken heeft met je username
pi_73976907
quote:

[..]

http://www.dumpert.nl/med(...)_is_magnetisch_.html
pi_73976973
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:58 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Voor bagagecontroles zijn wij nooit eruit gepikt. Bij terugkomst weer wel te vaak. En dat terwijl wij simpel 2 koffers baggage hebben, terwijl sommige met 4-5 koffers gewoon door kunnen lopen.
Wij vliegen gemiddeld 3-4x per jaar.
Die 4-5 koffers is ze natuurlijk gewoon te veel werk, dat is het probleem. Ze moeten gewoon een bepaald percentage controleren en iemand met één koffertje is dan lekker makkelijk en dan kunnen ze later op de dag een bakkie extra drinken.

En misschien omdat je er al zo vaak uitgepikt ben en hoopt dat dat niet weer gebeurd kijk je misschien onbewust zenuwachtig of iets..
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:05:35 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73977033
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:00 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik gok dat het te maken heeft met je username
Ah ... het is nog vroeg
pi_73977228
1 op 10 ongeveer.
vlieg ongeveer 6-8x per jaar.
blank.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:12:51 #18
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_73977233
quote:

[..]

Heb je geen ballen van staal dan?
Siamo Tutti Antifascisti!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:14:32 #19
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_73977283
2x gevlogen, 2x er tussenuit gepikt
Frysk bloed tsjoch op!
  Moderator vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:14:51 #20
45833 crew  Fogel
pi_73977293
In Oslo 1 keer en op Schiphol 1 keer en dat op 100+++ vluchten.
In Oslo had ik meer tax-free spul (een grote tas, nokvol) bij me dan baggage (een kleine tas waar net 1 boek en een kladblok in past), dus op zich wel logisch...
Op Schiphol, geen idee waarom, maar ik had een lege koffer bij me en een rugzak. Standaard vragen "waar komt u vandaan", Noorwegen
"heeft u iets van de volgende producten bij u ... lijst", nee
"wat zit er in uw koffer", niks, is leeg
"leeg!? Mag ik even kijken?" Natuurlijk *maak koffer open*
"mhhh, inderdaad leeg" (voelt een beetje erin of er iets verborgen kan zitten)
"OK, prettig verblijf"

Ik ben blank en heb kort haar overigens.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:29:20 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_73977778
0 keer ik ben blank mijn vriendin Indonesisch. Maar denk dat het ook wel heeft te maken met waar je opgestegen bent.
pi_73977974
Scheelt nogal van waar je komt natuurlijk, toeristen worden er ook altijd eerder uitgepikt dan mensen die duidelijk voor zaken reizen. Ik ben er in ieder geval nog nooit uitgepikt en dat na ongeveer 200 vluchten voor werk en 100-150 voor privé.

Geen idee waarom niet eigenlijk, misschien stink ik. Verder ben ik gewoon blank en zie ik er vrij "normaal" uit. Met werk in pak en privé eerder sneakers en hoody.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73978201
Ik ben er nog nooit uitgepikt! Moet hierbij wel opmerken dat ik aan de klein kant ben, zo klein dat ze me vaak over het hoofd zien. Wel wordt een goede vriend van me, die altijd aan het mopperen en klagen is, er wel áltijd uitgepikt! Dan ziet ie de douane alleen maar en begint ie al: "Ik haat douanes.. dit dat.. etc..." En ja hoor: "Kom maar even hier, mannetje!"

Ik heb trouwens een blauwe huidskleur
  FOK!fotograaf vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:45:36 #24
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_73978329
Maar TS, ben je allochtoon of ben je "Petje op en goude ketting om je nek allochtoon"?
pi_73978392
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:41 schreef bongo1 het volgende:
Ik ben er nog nooit uitgepikt! Moet hierbij wel opmerken dat ik aan de klein kant ben, zo klein dat ze me vaak over het hoofd zien. Wel wordt een goede vriend van me, die altijd aan het mopperen en klagen is, er wel áltijd uitgepikt! Dan ziet ie de douane alleen maar en begint ie al: "Ik haat douanes.. dit dat.. etc..." En ja hoor: "Kom maar even hier, mannetje!"

Ik heb trouwens een blauwe huidskleur
Sallandse adoptie-Tukker met Gronings bloed.
pi_73978406
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:45 schreef Ronhui het volgende:
Maar TS, ben je allochtoon of ben je "Petje op en goude ketting om je nek allochtoon"?
goude en verder: lezen
Sallandse adoptie-Tukker met Gronings bloed.
pi_73978421
Hier vlakbij worden er iedere dag douanecontroles uitgevoerd.
(Ik woon op een grensplaats bij België.) Alle Fransozen in oude auto's met passagiers worden aan de kant gezet en ook heel veel Nederlandse allochtonen. Als je er iedere dag langskomt zie je toch wel heel erg duidelijk waar ze op selecteren.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:49:48 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_73978457
In Europa nooit.
In Afrika daarentegen regelmatig gezeik.
Kan je nog steeds beter in Europa wonen met een kleurtje ipv. vice versa.
oja; ben ongeveer 50-50

[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 23-10-2009 11:58:14 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_73978686
Bij het weggaan uit NL willen ze me altijd graag fouilleren, geen flauw idee waarom. Maakt niet uit wie mijn reisgezelschap is ik mag steevast even aan de zijkant gaan staan en dan lopen ze even alles na. 1 keer nogal ruzie over gehad met de desbetreffende persoon die mij uitkoos.

1 keer terecht overigens, zat een nogal groot mes in mijn zeiljack. Dit was nog voor 11 sept overigens.

In de VS, Noorwegen etc nooit problemen gehad, alleen in Engeland wilden ze graag mijn koffer zien.

Bij terugkomst nog nooit problemen gehad.

Blank, al schijn ik door te kunnen gaan als Italiaan etc.

In Frankrijk werd ik altijd gecontroleer, totdat ik mijn haar langer liet groeien. Sindsdien geen controle gehad en mocht ik overal zo doorrijden.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:52:27 #30
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73980518
Slechts 1 keer op Schiphol, en dat kwam door een zenuwachtige mafkees voor mij die extreem langzaam ging lopen voor de douane, dus die was verdacht, en ik kwam daarop veel te dicht in zijn buurt en mocht ook mee.

In de VS ook 1 keer, dat wordt bepaald bij de immigratie, en aangezien ik nogal veel in Australasia reis kreeg ik een mooie aantekening, alhoewel de controleur het echt onzin vond, hij deed mijn koffer open, en daarna gelijk weer dicht en wenste mij een prettige voortzetting. (Hij moest de schijn ophouden volgens mij dat ie mij gecontroleerd had, maar hij was niet geinteresseerd).

Overigens, op bepaalde doelgroepvluchten is de kans groter op controle, hoewel dit nogal makkelijk te omzeilen is, behalve als je bagagebelt is afgezuild, maar dat komt maar zelden voor.

Blank, kort haar, en niet opvallend. (Ook met die geldcontroles op vluchten naar Azie door de douane voordat je vertrekt, ze pakken ook exact de personen eruit die ik er ook uit zou halen, sommige mensen roepen het over zich af, en juist diegene hebben dan ook veel bij zich...)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_73980614
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:

1 keer terecht overigens, zat een nogal groot mes in mijn zeiljack. Dit was nog voor 11 sept overigens.

Dat is mazzel anders waren de rapen wel gaar geweest.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:33:41 #32
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73981927
Op alle zakelijke trips en dat zijn er zo'n 15 intercontinentale per jaar, nog nooit aangehouden. Binnen Europa op ik weet niet hoeveel zakelijke trips slechts één keer toen zo'n joker vroeg waar ik vandaan kwam. Istanbul dus, en dan mag de hele koffer tot op de draad toe leeg. Maar als ik van vakantie terug kom met een vlucht uit Bangkok, KL of Singapore, ben ik er als alleenreizende blanke Europeaan al meerdere keren uitgepikt. Ik voldoe dan op het eerste gezicht blijkbaar aan het door Ernesto Hirsch (slik je) Ball-in opgestelde profiel van een alleenreizende man.

En om alle gezeik en tijdverlies te voorkomen loop ik op Schiphol nu gewoon lekker door de gang van bagagehal 3 naar hal 2 en daar staat op zaterdagmorgen geen hond (van de douane) om te controleren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73982798
Welgeteld 1x in Stockholm, gingen ze de koffers langs op zoek naar wiet, vermoedelijk. Schiphol, Jakarta, Atlanta niet eruitgepikt, maar ik vlieg ook zeer weinig.

Oh, en ben NL/Indo (strikt gezien allochtoon dus).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:57:04 #34
273337 kskopf
hand in hand...
pi_73982801
Wat zeur je nou?
Je bent in Europa en een echte Europeaan is nou eenmaal blank.

Gek he dat ze willen weten of je hier wel legaal bent!
Bevalt het je niet, dan ga je toch lekker weg uit Europa?

Gezeik ook altijd, ik klaag toch ook niet als ik naar Afrika ga en ze pikken mij eruit?

Ben je al bij een discriminatie-meldpunt geweest, daar zitten vast wel een paar geitenwollen sokken waar je uit kunt huilen.
pi_73982963
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:57 schreef kskopf het volgende:
Wat zeur je nou?

Gezeik ook altijd, ik klaag toch ook niet als ik naar Afrika ga en ze pikken mij eruit?

Ben je al bij een discriminatie-meldpunt geweest, daar zitten vast wel een paar geitenwollen sokken waar je uit kunt huilen.
Wtf is jouw probleem dan. Een zwarte Nederlander is een Nederlander en dus ook een 'echte' Europeaan, dwaas.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:05:24 #36
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73983100
quote:
Wat zeur je nou?

Moderator vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:06:25 #37
45833 crew  Fogel
pi_73983148
quote:
Wat zeur je nou?

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er naar mijn verblijfsvergunning gevraagd is.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_73983378
Ik ben nog nooit extra gecontroleerd. Ik ben blank, kort kapsel en goddelijk lichaam.

Ik heb wel artikelen gelezen waarin stond op wat voor dingen ze letten. Er zijn undercover teams die op de luchthaven lopen en kijken wie zich verdacht gedraagt en men wordt ook getipt door personeel van de luchtvaartmaatschappijen. Mensen die verdacht zijn, zijn bijv. mensen die op lange vluchten niks eten, mensen die overmatig zweten, mensen die alleen reizen, mensen die de indruk maken nooit eerder gereisd te hebben, mensen die eruit zien alsof ze nooit een ticket zouden kunnen betalen, etc, etc. Die teams zijn erin getraind om verdachte mensen te herkennen.
pi_73983515
quote:
een echte Europeaan is nou eenmaal blank.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2009 14:16:26 ]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:27:13 #40
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_73983908
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:12 schreef k_man het volgende:
Ik ben nog nooit extra gecontroleerd. Ik ben blank, kort kapsel en goddelijk lichaam.
vind je?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_73984060
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er naar mijn verblijfsvergunning gevraagd is.
Het is inderdaad matig gesteld met de douane.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_73984086
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:27 schreef BereNDD het volgende:

[..]

vind je?
Buddha is ook een god.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:32:04 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73984106
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Buddha is ook een god.
Eh. Nee?
  Moderator vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:36:29 #44
45833 crew  Fogel
pi_73984243
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Buddha is ook een god.
Dus jij bent een kale blob?
  Moderator vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:37:36 #45
45833 crew  Fogel
pi_73984290
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:30 schreef slashyou het volgende:

[..]

Het is inderdaad matig gesteld met de douane.
Ik heb geen verblijfsvergunning nodig in Nederland...
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:37:36 #46
273337 kskopf
hand in hand...
pi_73984291
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Toch al minstens 2000 jaar.
Afrikanen en Aziaten zijn net zo "Europees" als een blanke die in Kongo woont "Afrikaans" is.
of je het nu leuk vindt of niet

Maar het gaat erom dat TS zeurt dat hij als niet-blanke eruit wordt gepikt.
De statistieken wijzen uit dat kleurlingen vaker crimineel zijn, dus mogen ze ook best vaker gecontroleerd worden. En zeker op luchthavens.
pi_73984385
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eh. Nee?
Wel. Misschien niet in het boedhisme, maar wel in het hindoeïsme. Maar goed, we raken off topic.
pi_73984477
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:37 schreef kskopf het volgende:

[..]

Toch al minstens 2000 jaar.
Afrikanen en Aziaten zijn net zo "Europees" als een blanke die in Kongo woont "Afrikaans" is.
of je het nu leuk vindt of niet

Maar het gaat erom dat TS zeurt dat hij als niet-blanke eruit wordt gepikt.
De statistieken wijzen uit dat kleurlingen vaker crimineel zijn, dus mogen ze ook best vaker gecontroleerd worden. En zeker op luchthavens.
Racisme FTW

Misschien moet je 99% van de bevolking in Noord Amerika en Oceanië dan ook eens vertellen dat ze geen 'echte' inwoners zijn van hun land en op moeten rotten naar Europa.
pi_73984547
Ik nog nooit.

M'n broertje laatst wel, in Hongarije. Hij is ook wat donkerder dan ik ben en heeft vrijwel zwart haar. Hij word bijvoorbeeld ook regelmatig door Turken in het Turks aangesproken . Maar verder zijn we wel gewoon Nederlands.

Oja en toen hij z'n koffer ophaalde zat er ook een sticker op van de douane dat ze hem open hadden gemaakt .
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:47:18 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73984631
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Wel. Misschien niet in het boedhisme, maar wel in het hindoeïsme. Maar goed, we raken off topic.
Boeddha in hindoeisme een god? Een hindoe filosoof... ok... maar god? Tenzij je iets weet wat ik niet weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')