abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:22:36 #176
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73990621
Trouwens 1, ding moet ik wel even zeggen ten faveure van Windows, Als je als beroep: "PC Monteur" bent, ben je natuurlijk een dief van je eigen portemonnee als je mensen geen Windows adviseerd
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_73990654
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:11 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Wederom de balans tussen price/time & effort, die je erin wilt steken... goeie zelfbouw PC kost nog steeds om en nabij ¤799,- en geen OS zit erbij.
¤823,- om precies te zijn en ik heb veel plezier gehad in het samenstellen ervan.
Ik kijk ook al uit naar het tweaken van mijn Windows 7/Ubuntu Studio combinatie. Heerlijk.

Maar goed, dit gaat over mij. Voor de simpele gebruiker is Apple geen onaardige oplossing en als het budget wat lager is een Ubuntu installatie, dat werkt ook prima voor die doelgroep.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73990657
Een Mac gebruik je niet om te gamen, een Windows machine ook niet als je het aan mij vraagt.
pi_73990922
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Oh is dat zo? Dan moet het vast niet al te moeilijk zijn om er 1 te laten zien.
Ook dat klopt; je zit niet in 't gips neem ik aan dus google maar er op los. Het onderzoek laat bijvoorbeeld niet zien (voor zover ik het even heb doorgebladerd) of de klanttevredenheid voort komt uit service, uit het OS, uit de hardware, uit de prijs voor het totaal pakket of wat dan ook. Dan kan je het dus eigenlijk ook nergens mee vergelijken op die manier. Want waar is het op gebaseerd?? Bij Apple is alles 1 geheel, dus bel je voor een storing, dan heb je altijd de juiste partij aan de lijn. Bel je naar HP, dan kunnen die je niet helpen als 't probleem windows-gerelateerd is. Zelfde geldt voor als je microsoft belt terwijl je hardware stuk is. Tuurlijk kost je dat klanten. Maar vergelijk dan ook geen appels met peren ( ). Dan moet je een onderzoek nemen waarbij je OS x en Windows xp of windows 7 vergelijkt (vista gaat de strijd niet winnen denk ik ) Of een onderzoek waarbij de hardware aan de tand wordt gevoeld (en dan moet apple het vaak weer afleggen in zowel prijs als prestaties).

Overigens nog een fraai opvallend ander artikel:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ak_ook_een_pc__.html

Alle 2 heeft zn voor en zn nadelen. Stellen dat de een beter is dan de ander is nogal naief; het gaat om het doel wat je wilt bereiken met je machine, en niet om de machine en we gaan daar een doel bij zoeken. 't is een manier van benaderen en dan kom je zelf ook tot de conclusie dat per doeleinde je moet kijken wat er het beste bij past. Tsja, soms is dat een mac, soms is dat een windows-omgeving en soms een linux-omgeving. Welke is beter?? Kun je gewoonweg niet beantwoorden
  Redactie Games vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:32:35 #180
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73990925
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:23 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

¤823,- om precies te zijn en ik heb veel plezier gehad in het samenstellen ervan.
Ik kijk ook al uit naar het tweaken van mijn Windows 7/Ubuntu Studio combinatie. Heerlijk.

Maar goed, dit gaat over mij. Voor de simpele gebruiker is Apple geen onaardige oplossing en als het budget wat lager is een Ubuntu installatie, dat werkt ook prima voor die doelgroep.
Zelfs voor de geavanceerde/advanced gebruiker is een Mac geen onaardige oplossing als je niet met die hassle wil zitten. Voor m'n werk, werk ik al met PC's en daar is al genoeg gekut mee. Dan heb ik in m'n vrije tijd echt geen zin om daar ook nog eens even lekker voor te gaan zitten te tweaken..
pi_73990975
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:23 schreef Edwinuss het volgende:
Een Mac gebruik je niet om te gamen, een Windows machine ook niet als je het aan mij vraagt.
helemaal mee eens (alhoewel een goede first-person-shooter op de pc toch nog mn voorkeur heeft tov een console.... de bediening is gewoon een stuk prettiger met een muis en toetsenbord imho)
pi_73991021
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Trouwens 1, ding moet ik wel even zeggen ten faveure van Windows, Als je als beroep: "PC Monteur" bent, ben je natuurlijk een dief van je eigen portemonnee als je mensen geen Windows adviseerd [ afbeelding ]
en als je mac-verkoper bent is een windows-omgeving aanraden nou ook niet direct iets dat je bonus voor dat jaar veilig stelt verwacht ik
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:36:11 #183
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_73991033
All computers are equal, but some are more equal than others.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Redactie Games vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:40:02 #184
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73991147
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:35 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

en als je mac-verkoper bent is een windows-omgeving aanraden nou ook niet direct iets dat je bonus voor dat jaar veilig stelt verwacht ik
Ik denk dat je de context in dit geval niet helemaal begrijpt, deze sloeg meer op Nieuwe W7 computer voor oma Ik ken mensen die ik Windows en Mac geadviseerd heb. Degene die me bellen voor support met een Mac kan ik op 1 hand tellen, degene die bellen over problemen met een Windows-machine, tja die ben ik structureel telefonisch aan het ontwijken..
pi_73991496
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:32 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ook dat klopt; je zit niet in 't gips neem ik aan dus google maar er op los.
Oke, gegoogled. Maar het wil me maar niet lukken om een onderzoek te vinden die andere cijfers toont! Kan jij even zoeken? Misschien vind jij er wel één.
quote:
Het onderzoek laat bijvoorbeeld niet zien (voor zover ik het even heb doorgebladerd) of de klanttevredenheid voort komt uit service, uit het OS, uit de hardware, uit de prijs voor het totaal pakket of wat dan ook. Dan kan je het dus eigenlijk ook nergens mee vergelijken op die manier. Want waar is het op gebaseerd?? Bij Apple is alles 1 geheel, dus bel je voor een storing, dan heb je altijd de juiste partij aan de lijn. Bel je naar HP, dan kunnen die je niet helpen als 't probleem windows-gerelateerd is. Zelfde geldt voor als je microsoft belt terwijl je hardware stuk is. Tuurlijk kost je dat klanten. Maar vergelijk dan ook geen appels met peren ( ).
Het gaat over de klanttevredenheid over de computer in z'n geheel. Het totaalpakket dus.
quote:
Dan moet je een onderzoek nemen waarbij je OS x en Windows xp of windows 7 vergelijkt (vista gaat de strijd niet winnen denk ik )
In hetzelfde artikel staat nog het volgende: Apple’s consumer satisfaction rating appeared to mirror a similar ChangeWave survey of corporate satisfaction surrounding operating systems. In that survey, 54 percent of Mac OS X ‘Leopard’ owners were very satisfied, versus 40 percent for Windows XP Professional users. Windows Vista landed dead last, registering between five percent and 12 percent satisfaction. Dus óók met het vergelijken van de besturingssystemen alleen wint Apple de strijd.
quote:
Of een onderzoek waarbij de hardware aan de tand wordt gevoeld (en dan moet apple het vaak weer afleggen in zowel prijs als prestaties).
Dat zeg jij, en dan laat ik weer een ander artikel zien: http://gizmodo.com/317060(...)ndows-vista-notebook waarin staat dat de macbook pro de snelste notebook is. Blijft weinig over zo he?
quote:
Overigens nog een fraai opvallend ander artikel:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ak_ook_een_pc__.html

Alle 2 heeft zn voor en zn nadelen. Stellen dat de een beter is dan de ander is nogal naief; het gaat om het doel wat je wilt bereiken met je machine, en niet om de machine en we gaan daar een doel bij zoeken. 't is een manier van benaderen en dan kom je zelf ook tot de conclusie dat per doeleinde je moet kijken wat er het beste bij past. Tsja, soms is dat een mac, soms is dat een windows-omgeving en soms een linux-omgeving. Welke is beter?? Kun je gewoonweg niet beantwoorden
Ik vind het naief om te denken dat er niet één de betere kan zijn. Je kan met een fiat van A naar B gaan, maar met een rolls royce ook. En dan prefereer ik de rolls royce.

Trouwens, je zegt dat voor verschillende toepassingen soms een mac en soms een windows-omgeving beter is. Beter zou dan dus zijn als je én een mac kan gebruiken én in een windows-omgeving kan werken. Op welke computer kom je dan uit? De mac toch?
pi_73992482
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:40 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik denk dat je de context in dit geval niet helemaal begrijpt, deze sloeg meer op Nieuwe W7 computer voor oma Ik ken mensen die ik Windows en Mac geadviseerd heb. Degene die me bellen voor support met een Mac kan ik op 1 hand tellen, degene die bellen over problemen met een Windows-machine, tja die ben ik structureel telefonisch aan het ontwijken..
ah, ok maar je kan windows gewoon helemaal dicht timmeren hoor....als je ergens niet bij mag, kan je 't ook niet verkloten
pi_73992521
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mwah, nieuwe hardware is juist traag beschikbaar voor de Mac, nu nog kan je nog steeds maar een Ati Radeon HD 4870 kiezen, terwijl de 5800 serie al uit komt. al een maand uit is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_73992695
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 02:48 schreef bitterzak het volgende:
Hoe komt het dat een Mac in vergelijking met een PC met dezelfde (3rd party!) hardware, veel duurder is?

In de huidige Mac's zitten ook gewoon Intel Processors, Nvidia kaarten, etc etc... Wat is er dan, behalve de buitenkant en het OSX, nog anders aan een PC?
Omdat sommigen graag grof geld betalen voor een drol, als hij maar in een gouden doosje zit.
pi_73992829
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:52 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Oke, gegoogled. Maar het wil me maar niet lukken om een onderzoek te vinden die andere cijfers toont! Kan jij even zoeken? Misschien vind jij er wel één.
Misschien als ik vanavond tijd en zin heb wel, maar ik ga zo eerst effe eten
quote:
Het gaat over de klanttevredenheid over de computer in z'n geheel. Het totaalpakket dus.
Tja, dat is dus het probleem... er zijn geen andere aanbieders die een dergelijk totaalpakket bieden. En tuurlijk kan je stellen dat HP een machine met Vista levert, maar dat is een 3rd party solution; daar kan en mag je ook niet hetzelfde uit verwachten natuurlijk. Daarom is het geen schappelijk vergelijk. Apple levert hardware en software als 1 geheel. Ze maken weliswaar gebruik van de hardware van anderen, maar dat doen alle leveranciers zo'n beetje (alhoewel asus denk ik een uitzondering op die regel is ondertussen; maar die produceert dan zelf weer geen software)
quote:
In hetzelfde artikel staat nog het volgende: Apple’s consumer satisfaction rating appeared to mirror a similar ChangeWave survey of corporate satisfaction surrounding operating systems. In that survey, 54 percent of Mac OS X ‘Leopard’ owners were very satisfied, versus 40 percent for Windows XP Professional users. Windows Vista landed dead last, registering between five percent and 12 percent satisfaction. Dus óók met het vergelijken van de besturingssystemen alleen wint Apple de strijd.
het onderzoek vermeldt dan weer niet onder wat voor type gebruikers het onderzoek is gehouden. Een systeembeheerder zal eerder naar de XP-oplossing neigen dan naar de OS X oplossing over het algemeen. Een nieuwe gebruiker zal mogelijk (en als ik de mac-fans mag geloven waarschijnlijk zelfs) naar OS X neigen... Maar dat heb ik al wel 100x gemeld ondertussen; het gaat om welk doel je wilt en daar kies je hebt meest aansluitende OS bij. En misschien is OS X ook wel gebruiksvriendelijker, ik weet 't niet want ik kan er niet aan wennen. Ik weet wel dat een goed geconfigureerde Windows echt niet onder hoeft te doen voor OS X
quote:
Dat zeg jij, en dan laat ik weer een ander artikel zien: http://gizmodo.com/317060(...)ndows-vista-notebook waarin staat dat de macbook pro de snelste notebook is. Blijft weinig over zo he?
En daar kan ik ook weer mooie artikeltjes voor terug vinden die laten zien dat andersom ook regelmatig de vloer wordt aangeveegd met macs in diverse benchmarks... maar we zijn toch niet bezig met een discussie we de beste artikeltjes en benchmarks kan vinden??
Lees de rest van 't topic even door en iedereen hier, muv jou, geeft aan dat je op een pc snellere hardware beschikbaar hebt dan op een mac. Maar snelheid van hardware zegt zo weinig verder. Het lijkt er steeds meer op dat mensen alleen maar in de cijfertjes geinteresseert zijn wat het ding kan, en niet wat het ding voor jou moet doen. Ik zie mensen de deur uit lopen met machines van 1500,- terwijl ze binnen kwamen voor een pc'tje waar ze een beetje mee konden surfen en af en toe een briejfe kunnen typen... Het is echt bezopen aan 't worden met dat soort grappen. Snelheid van hardware is relatief. De toepassing bepaalt welke hardware je nodig hebt; niet de hardware die bepaalt welke toepassing je gaat gebruiken.
quote:
Ik vind het naief om te denken dat er niet één de betere kan zijn. Je kan met een fiat van A naar B gaan, maar met een rolls royce ook. En dan prefereer ik de rolls royce.
En als ik graag heel zuinig van A naar B wil dan neem ik de fiat.... toepassing en hardware op elkaar afstemmen noemen we dat
quote:
Trouwens, je zegt dat voor verschillende toepassingen soms een mac en soms een windows-omgeving beter is. Beter zou dan dus zijn als je én een mac kan gebruiken én in een windows-omgeving kan werken. Op welke computer kom je dan uit? De mac toch?
Neuh, dan kom ik ook niet op de mac uit maar op een vmware
Als ik een machine wil waar ik af en toe even mee een filmpje op youtube bekijk, mn mail wil checken en een briefje wil typen, dan ga ik naar de winkel en loop voor 600 euro inclusief scherm onder mn arm de deur uit met een windows-machine. Waarom? Omdat performence dan geen hol meer boeit, omdat ik weet hoe windows werkt en omdat ik hier genoeg aan heb. Moet ik dan voor minimaal 1099,- excl scherm (dus pak m beet 1299,- aangezien ik voor de pc ook 200,- uittrek voor een scherm) wat dus neerkomt op meer dan het dubbele een mac kopen?? Terwijl ik al die toeters en bellen helemaal niet wil gebruiken??
Zelfde geldt voor wanneer ik in de grafische industrie werk....wat moet ik dan in godsnaam met een pc als een mac die taak veel beter uit voert?? Maar als systeembeheerder wil ik gewoon mn windows-machientjes omdat ik daarop alles wat los en vast zit op mn sloffen kan beheren en instellen.
Toepassing en hardware moeten matchen. Niet kopen om het kopen. Geldt voor mac, maar ook voor windows-pc's
pi_73993028
Je hebt geen tijd om te Googlen, maar wel om zo'n lap tekst neer te zetten?
pi_73993123
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:56 schreef Kontiki het volgende:
Geen tijd en geen zin om dat nog even naast die lap tekst te doen.
Daarbij voegt het ook niets toe aan de discussie. We zijn toch niet bezig met wie het beste onderzoek kan vinden dat in zijn / haar "voordeel" spreekt??
Daarbij maak ik nergens ook de bewering dat de mac slechter is, alleen dat je verdomde veel betaald voor hetgeen je geboden wordt
pi_73993836
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:56 schreef Kontiki het volgende:
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:49 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Misschien als ik vanavond tijd en zin heb wel, maar ik ga zo eerst effe eten
Smakelijk eten, maar die onderzoekjes gaan we toch niet krijgen, weet je waarom? Omdat elk jaar, bij elk onderzoek Apple keer op keer bovenaan staat. Er zijn simpelweg geen onderzoeken waar Apple niet de hoogste customer satisfaction ratings heeft (in de laatste 5 a 10 jaar).

Dat zegt toch wel íets, denk ik?
pi_73993942
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:59 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Geen tijd en geen zin om dat nog even naast die lap tekst te doen.
Daarbij voegt het ook niets toe aan de discussie. We zijn toch niet bezig met wie het beste onderzoek kan vinden dat in zijn / haar "voordeel" spreekt??
Daarbij maak ik nergens ook de bewering dat de mac slechter is, alleen dat je verdomde veel betaald voor hetgeen je geboden wordt
Hoezo voegt het niets toe aan de discussie? Zulke grootschalige, objectieve onderzoeken lijken me toch wel een belangrijk argument. Als mensen meer tevreden zijn over een Mac dan over een pc zou je wat mij betreft zelfs, even heel kort door de bocht, kunnen constateren dat de Mac een beter product is.
pi_73994388
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:49 schreef kroegtijger het volgende:

Tja, dat is dus het probleem... er zijn geen andere aanbieders die een dergelijk totaalpakket bieden. En tuurlijk kan je stellen dat HP een machine met Vista levert, maar dat is een 3rd party solution; daar kan en mag je ook niet hetzelfde uit verwachten natuurlijk. Daarom is het geen schappelijk vergelijk. Apple levert hardware en software als 1 geheel. Ze maken weliswaar gebruik van de hardware van anderen, maar dat doen alle leveranciers zo'n beetje (alhoewel asus denk ik een uitzondering op die regel is ondertussen; maar die produceert dan zelf weer geen software)
En wat boeit de consument dat? Die koopt gewoon een systeem en verwacht dat het fatsoenlijk werkt. Blijkbaar heeft Apple dat bij hun producten beter voor elkaar. Dat bedrijven als HP en Dell hun systeem vernaggelen door windows erbij te leveren is hún keuze, en hún probleem. Zij leveren daardoor namelijk een minder product.
quote:
[..]

het onderzoek vermeldt dan weer niet onder wat voor type gebruikers het onderzoek is gehouden. Een systeembeheerder zal eerder naar de XP-oplossing neigen dan naar de OS X oplossing over het algemeen. Een nieuwe gebruiker zal mogelijk (en als ik de mac-fans mag geloven waarschijnlijk zelfs) naar OS X neigen... Maar dat heb ik al wel 100x gemeld ondertussen; het gaat om welk doel je wilt en daar kies je hebt meest aansluitende OS bij. En misschien is OS X ook wel gebruiksvriendelijker, ik weet 't niet want ik kan er niet aan wennen. Ik weet wel dat een goed geconfigureerde Windows echt niet onder hoeft te doen voor OS X
Wat voor "type" gebruikers? Het is gewoon een steekproef. Ze hebben willekeurige mensen opgebeld. Maar goed, wat je hier zegt is dus dat nieuwe gebruikers neigen naar OS X, en systeembeheerders naar XP. Klinkt als een leuk systeem, dat XP.

En een goed geconfigureerde Windows.. tsja ik zie geen reden waarom het vanaf het begin niet "goed geconfigureerd" zou moeten zijn. Je koopt een product, en eerst moet je er nog van alles aan veranderen voordat het een beetje lekker loopt? Kom op zeg.
quote:
[..]

En daar kan ik ook weer mooie artikeltjes voor terug vinden die laten zien dat andersom ook regelmatig de vloer wordt aangeveegd met macs in diverse benchmarks... maar we zijn toch niet bezig met een discussie we de beste artikeltjes en benchmarks kan vinden??
Als we daarmee bezig waren, had ik inmiddels gewonnen, want je roept steeds dat je mooie artikeltjes kan vinden maar je hebt nog geen één relevante laten zien.
quote:
Lees de rest van 't topic even door en iedereen hier, muv jou, geeft aan dat je op een pc snellere hardware beschikbaar hebt dan op een mac. Maar snelheid van hardware zegt zo weinig verder. Het lijkt er steeds meer op dat mensen alleen maar in de cijfertjes geinteresseert zijn wat het ding kan, en niet wat het ding voor jou moet doen. Ik zie mensen de deur uit lopen met machines van 1500,- terwijl ze binnen kwamen voor een pc'tje waar ze een beetje mee konden surfen en af en toe een briejfe kunnen typen... Het is echt bezopen aan 't worden met dat soort grappen. Snelheid van hardware is relatief. De toepassing bepaalt welke hardware je nodig hebt; niet de hardware die bepaalt welke toepassing je gaat gebruiken.
Hardware maakt nauwelijks nog iets uit (voor de consument). Tegenwoordig is alle hardware topnotch, het verschil moet nu komen van de software. En daar blinkt snow leopard in uit.
quote:
[..]

Neuh, dan kom ik ook niet op de mac uit maar op een vmware
Als ik een machine wil waar ik af en toe even mee een filmpje op youtube bekijk, mn mail wil checken en een briefje wil typen, dan ga ik naar de winkel en loop voor 600 euro inclusief scherm onder mn arm de deur uit met een windows-machine. Waarom? Omdat performence dan geen hol meer boeit, omdat ik weet hoe windows werkt en omdat ik hier genoeg aan heb. Moet ik dan voor minimaal 1099,- excl scherm (dus pak m beet 1299,- aangezien ik voor de pc ook 200,- uittrek voor een scherm) wat dus neerkomt op meer dan het dubbele een mac kopen??
Ho ho niet zo snel. De goedkoopste mac is 1 keer de helft van 1099.
quote:
Terwijl ik al die toeters en bellen helemaal niet wil gebruiken??
Zelfde geldt voor wanneer ik in de grafische industrie werk....wat moet ik dan in godsnaam met een pc als een mac die taak veel beter uit voert?? Maar als systeembeheerder wil ik gewoon mn windows-machientjes omdat ik daarop alles wat los en vast zit op mn sloffen kan beheren en instellen.
Toepassing en hardware moeten matchen. Niet kopen om het kopen. Geldt voor mac, maar ook voor windows-pc's
Als je XP systeembeheerder bent is het natuurlijk logisch dat je voor een XP machine gaat. Maar voor de gemiddelde (niet-gamer) consument is een mac gewoon een betere optie.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:57:00 #195
13368 NiGeLaToR
pi_74001807
Ben een echte Windows-PC-adept, als gebruiker, beheerder, consultant, noem maar op. Collega's, vrienden en collega's gebruiken het allemaal. Prima, maar voor thuis heb ik sinds 2 jaar een mac, omdat het een het ander niet uit hoeft te sluiten. En dat werkt geweldig. Tuurlijk, dingen zijn anders, soms mis je aan de ene kant iets, soms aan de andere. En ja, de Mac oogt beter, werkt wat makkelijker en gaat soepeltjes. Maar, minder software, geen betekenisvol aanbod aan games en sommige dingen vind ik dan weer niet handig. Dus heb ook pc's.

Helaas, ik betaal dus niet alleen meer voor een Mac, maar ook gewoon 'n pc En ja, ik zou m'n ouders, vrienden en collega's allemaal een Mac aanraden. Maar ook een pc. Net wat ze nodig hebben, hoeveel het mag kosten en hoevaak ik ze moet helpen met installeren/virussen/spyware
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:36:08 #196
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74003108
Ze zijn simpelweg zo duur omdat de markt bereid is om het ervoor te betalen. De allerlaagste prijs is iets dat steeds minder belangrijk wordt na je studententijd. Lekker werken op een ding dat je dagelijks gebruikt verdien je snel terug in wat ik gevoels-euro's noem.

Wat mijzelf betreft, ik zelf heb alle mobiele dingen van Apple en de rest niet.

Qua laptop zocht ik de lichtste + stevigste ivm elke dag meeslepen, en geld speelde geen rol. Macbook Air was toen de lichtste en had SSD waar ik naar op zoek was. Enige concurrent was toen de Lenovo Thinkpad X300, maar die was net zo duur. De Thinkpad had wel meer features (CD, ethernetpoort) maar niet fataal, en zag er saai uit. Macbook was een van de beste aankopen die ik heb gedaan vind ik. Ben supertevreden over de feel, stevigheid, gebruiksgemak en accuduur (8 uur Worden en internetten mits scherm op lage stand). Volgende wordt zeker weer een Macbook.

iPhone vond ik de enige telefoon met goede usability en veel applicaties. MobileMe is de bom. Android kan een concurrent worden, maar nu hoor ik mensen met Android voornamelijk zeiken over crashes, reboots, gare applicaties en niet-werkende sync. iPhone met MobileMe heeft echt de bar verhoogd, wil nu zeker niet meer terug.

Wat desktops betreft ben ik nooit voor Apple gegaan omdat ik daar in de hele levensduur onderdelen wil kunnen vervangen en upgraden, en dat is een stuk gemakkelijker met een blanco PC. Een Mac is toch meer een 'alles-of-niets' propositie. Ik zou wel Mac OS X willen gebruiken, maar die zelf gaan installeren op een blanco PC lijkt me niet handig.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:09:11 #198
12221 Tijn