abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73972287
Hoe komt het dat een Mac in vergelijking met een PC met dezelfde (3rd party!) hardware, veel duurder is?

In de huidige Mac's zitten ook gewoon Intel Processors, Nvidia kaarten, etc etc... Wat is er dan, behalve de buitenkant en het OSX, nog anders aan een PC?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:49:12 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_73972292
De kwaliteit.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_73972293
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 02:48 schreef bitterzak het volgende:
Hoe komt het dat een Mac in vergelijking met een PC met dezelfde (3rd party!) hardware, veel duurder is?

In de huidige Mac's zitten ook gewoon Intel Processors, Nvidia kaarten, etc etc... Wat is er dan, behalve de buitenkant en het OSX, nog anders aan een PC?
De marketing
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73972315
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 02:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De marketing
Plus styling
pi_73972316
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 02:49 schreef donroyco het volgende:
De kwaliteit.
Kwaliteit van wat? Vrijwel alle hardware van de binnenkant komt dus gewoon van dezelfde fabrieken als die in de PC's zitten.

Kwaliteit van de kast? Want daar heb ik bij een pc in heel mijn leven nog nooit problemen mee gehad.
pi_73972324
Omdat mensen die "kijk mij nou" willen kunnen zeggen gewoon diep in de knip moeten. En zo hoort het ook.
Eigen brokjes eerst.
pi_73972342
Apple
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 03:03:40 #8
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_73972345
Zoals bij elk hip merk, je betaalt extra voor het bekende logo'tje.
Ook geen sig dus
pi_73972348
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:03 schreef Dennis_enzo het volgende:
Zoals bij elk hip merk, je betaalt extra voor het bekende logo'tje.
En een perfect werkend systeem

Heb mijn iMac bijna een jaar en nog geen 1 vastloper gehad. Machine staat elke dag voor langere tijd aan.
pi_73972359
omdat apple users dom zijn,en dus veels te veel uitgeven aan crappy hardware
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_73972367
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:07 schreef amvrosios het volgende:
omdat apple users dom zijn,en dus veels te veel uitgeven aan crappy hardware
Maar ondanks dat wel een enorme e-penis hebben. En ik kan het weten!
pi_73972370
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:04 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Heb mijn iMac bijna een jaar en nog geen 1 vastloper gehad. Machine staat elke dag voor langere tijd aan.
Dat ligt dan dus puur aan OSX ipv Windows?
Je betaalt dus al dat geld extra voor een ander besturingssysteem? (sofware)

Of mis ik iets... Zijn de hardware componenten in een Mac anders geinstalleerd ofzo waardoor ze beter werken. Of is dat een fabel?
pi_73972375
Ik betaal gewoon geld voor een systeem wat me niet in de steek laat, en dat heeft het tot op dit moment ook nog niet gedaan.
Ik zo blind weer een iMac kopen als hier wat mee zou gebeuren, als ik wil gamen heb ik 2 console en een big ass TV.
pi_73972377
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:10 schreef bitterzak het volgende:

[..]

Dat ligt dan dus puur aan OSX ipv Windows?
Je betaalt dus al dat geld extra voor een ander besturingssysteem? (sofware)

Of mis ik iets... Zijn de hardware componenten in een Mac anders geinstalleerd ofzo waardoor ze beter werken. Of is dat een fabel?
Dat is een fabel. Het is allemaal bekend spul van o.a. Intel en nVidia.
Feit is dat je een maar een beperkte set-up hebt, je kan bij lange na niet zoveel tweaken als bij een PC.
Hierdoor zijn de hardware en het OS zo goed op elkaar afgestemd dat je een systeem hebt wat perfect draait.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 03:14:47 #15
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_73972384
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:04 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Windows werkt ook perfect, als je weet hoe je er mee om moet gaan
Ook geen sig dus
pi_73972388
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:14 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Windows werkt ook perfect, als je weet hoe je er mee om moet gaan
Dat is waar. Ik heb altijd nog een Windows machine op mijn slaapkamer staan als ik Windows nodig heb. Komt nog wel eens voor.
pi_73972391
Probeer maar eens een Mac Pro na te bouwen, die dingen zijn echt scherp geprijsd.
pi_73972397
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Probeer maar eens een Mac Pro na te bouwen, die dingen zijn echt scherp geprijsd.
Dat dus. Zelfde geldt voor de MacBook Pro's. Een qua specs gelijkwaardige HP of Sony Vaio kost minstens hetzelfde, hoogstwaarschijnlijk meer.
pi_73972404
1. Als je een Mac koopt koop je één product, waar je als je een "normale" laptop/computer koopt meerdere dingen koopt (Videokaart, Beeldscherm, Windows, etc. etc.) Maar bij een Apple is alles zo dat het allemaal precies met elkaar werkt zoals het hoort te werken.

2. Als je een Mac koopt ben je er zeker van dat je van alles het nieuwste en het beste in huis hebt, Apple verkoopt geen oude hardware. (En als je dus een laptop ziet voor ¤400,- is dat natuurlijk goedkoper, maar die heeft wel lagere hardware dan de Apple)

3. Apple is een icoon, als jij door de stad loopt en je ziet aan de ene kant een Hugo Boss pak hangen en aan de andere kant eentje van de C&A dan is het duidelijk welke jij het liefst wil, de vraag is of jij het geld er voor over hebt. En zo is het met alle merken, Apple heeft stijl en klasse en daar betaal je ook voor.

4. Innovatie. Apple is duur, dat geef ik toe maar Apple heeft ook vrijwel altijd het nieuwste van het nieuwste, kijk naar de Macbook Air, Apple was eerst maar nu verschijnen er ineens overal klonen, tuurlijk wat de een kan kan de ander ook maar het gaat om wie het idee als eerst had, net als de iPhone. Die heeft in een paar jaar toch zeker wel de wereld veroverd vind ik, en alle telefoons van Samsung, LG etc. etc. zijn toch echt allemaal iPhone kloons of je het wil toegeven of niet.

Dat zijn even 4 punten uit de losse pols, en dan heb ik het nog niet eens over de tientallen voordelen die het besturingssysteem biedt die je er bij krijgt, want daar gaat dit topic niet over.
pi_73972409
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:22 schreef TwyLight het volgende:
1. Als je een Mac koopt koop je één product, waar je als je een "normale" laptop/computer koopt meerdere dingen koopt (Videokaart, Beeldscherm, Windows, etc. etc.) Maar bij een Apple is alles zo dat het allemaal precies met elkaar werkt zoals het hoort te werken.

2. Als je een Mac koopt ben je er zeker van dat je van alles het nieuwste en het beste in huis hebt, Apple verkoopt geen oude hardware. (En als je dus een laptop ziet voor ¤400,- is dat natuurlijk goedkoper, maar die heeft wel lagere hardware dan de Apple)

3. Apple is een icoon, als jij door de stad loopt en je ziet aan de ene kant een Hugo Boss pak hangen en aan de andere kant eentje van de C&A dan is het duidelijk welke jij het liefst wil, de vraag is of jij het geld er voor over hebt. En zo is het met alle merken, Apple heeft stijl en klasse en daar betaal je ook voor.

4. Innovatie. Apple is duur, dat geef ik toe maar Apple heeft ook vrijwel altijd het nieuwste van het nieuwste, kijk naar de Macbook Air, Apple was eerst maar nu verschijnen er ineens overal klonen, tuurlijk wat de een kan kan de ander ook maar het gaat om wie het idee als eerst had, net als de iPhone. Die heeft in een paar jaar toch zeker wel de wereld veroverd vind ik, en alle telefoons van Samsung, LG etc. etc. zijn toch echt allemaal iPhone kloons of je het wil toegeven of niet.

Dat zijn even 4 punten uit de losse pols, en dan heb ik het nog niet eens over de tientallen voordelen die het besturingssysteem biedt die je er bij krijgt, want daar gaat dit topic niet over.
pi_73972410
quote:

pi_73972422
quote:
2. Als je een Mac koopt ben je er zeker van dat je van alles het nieuwste en het beste in huis hebt, Apple verkoopt geen oude hardware.
Mwah, nieuwe hardware is juist traag beschikbaar voor de Mac, nu nog kan je nog steeds maar een Ati Radeon HD 4870 kiezen, terwijl de 5800 serie al uit komt. Dat is toch wel uitermate prut. Ook zijn de additionele onderdelen voor een Mac Pro idioot duur, een simpele 1 TB HDD voor 250 euro, of geheugenreepjes die een vermogen kosten of wat dacht je van een RAID-kaart met 4 poorten (niet eens Areca ofzo) van 600 euro.
pi_73972428
quote:
Was 1,5 jaar geleden niet moeilijk. Was met de helft van het geld klaar. Tegenwoordig weet ik het niet, met al die 8 cores e.d. Heb het idee dat je nu meer waar voor je geld krijgt.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 03:29:22 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_73972433
Dit soort topics zijn altijd zo leuk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_73972434
quote:
Vind je?

Van de officiele Apple website:

Mac Pro:

One 2.66GHz Quad-Core Intel Xeon "Nehalem" processor
3GB (three 1GB) memory
640GB hard drive
18x double-layer SuperDrive
NVIDIA GeForce GT 120 with 512MB

$2,499.00
-----------------------------

Een 1000 dollar minder dure Dell desktop van Amazon:

DELL XPS 420 DESKTOP - Intel® CoreTM2 Q6600 Quad-Core (8MB L2 cache,2.4GHz,1066FS
CD/DVD burner (DVD+/-RW) w/double layer write capability
4GB Dual Channel DDR2 SDRAM
1TB (1000GB) SATA HD
ATI Radeon HD3650 256MB
Integrated Sound Blaster®AudigyTM HD Software Edition , Wireless, Windows Vista® Home Premium

$1,459.99

Dus je hebt een ietsie mindere processor en een iets mindere videokaart (kleine upgrade, je kunt vast wel direct een andere er in laten zetten voor een meerprijs van 200 ofzo) voor 1000 dollar minder.
Daar heb je dan wel weer meer intern geheugen voor + een grotere harde schijf.
Dus laat dat tegen elkaar afwegen heb je voor bijna de helft minder een (bijna) net zo goed systeem.

Of ben ik nou gek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')