De marketingquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 02:48 schreef bitterzak het volgende:
Hoe komt het dat een Mac in vergelijking met een PC met dezelfde (3rd party!) hardware, veel duurder is?
In de huidige Mac's zitten ook gewoon Intel Processors, Nvidia kaarten, etc etc... Wat is er dan, behalve de buitenkant en het OSX, nog anders aan een PC?
Kwaliteit van wat? Vrijwel alle hardware van de binnenkant komt dus gewoon van dezelfde fabrieken als die in de PC's zitten.quote:
En een perfect werkend systeemquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:03 schreef Dennis_enzo het volgende:
Zoals bij elk hip merk, je betaalt extra voor het bekende logo'tje.
Maar ondanks dat wel een enorme e-penis hebben. En ik kan het weten!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:07 schreef amvrosios het volgende:
omdat apple users dom zijn,en dus veels te veel uitgeven aan crappy hardware
Dat ligt dan dus puur aan OSX ipv Windows?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:04 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
En een perfect werkend systeem
Heb mijn iMac bijna een jaar en nog geen 1 vastloper gehad. Machine staat elke dag voor langere tijd aan.
Dat is een fabel. Het is allemaal bekend spul van o.a. Intel en nVidia.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:10 schreef bitterzak het volgende:
[..]
Dat ligt dan dus puur aan OSX ipv Windows?
Je betaalt dus al dat geld extra voor een ander besturingssysteem? (sofware)
Of mis ik iets... Zijn de hardware componenten in een Mac anders geinstalleerd ofzo waardoor ze beter werken. Of is dat een fabel?
Windows werkt ook perfect, als je weet hoe je er mee om moet gaanquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:04 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
En een perfect werkend systeem
Heb mijn iMac bijna een jaar en nog geen 1 vastloper gehad. Machine staat elke dag voor langere tijd aan.
Dat is waar. Ik heb altijd nog een Windows machine op mijn slaapkamer staan als ik Windows nodig heb. Komt nog wel eens voor.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:14 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Windows werkt ook perfect, als je weet hoe je er mee om moet gaan
Dat dus. Zelfde geldt voor de MacBook Pro's. Een qua specs gelijkwaardige HP of Sony Vaio kost minstens hetzelfde, hoogstwaarschijnlijk meer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Probeer maar eens een Mac Pro na te bouwen, die dingen zijn echt scherp geprijsd.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:22 schreef TwyLight het volgende:
1. Als je een Mac koopt koop je één product, waar je als je een "normale" laptop/computer koopt meerdere dingen koopt (Videokaart, Beeldscherm, Windows, etc. etc.) Maar bij een Apple is alles zo dat het allemaal precies met elkaar werkt zoals het hoort te werken.
2. Als je een Mac koopt ben je er zeker van dat je van alles het nieuwste en het beste in huis hebt, Apple verkoopt geen oude hardware. (En als je dus een laptop ziet voor ¤400,- is dat natuurlijk goedkoper, maar die heeft wel lagere hardware dan de Apple)
3. Apple is een icoon, als jij door de stad loopt en je ziet aan de ene kant een Hugo Boss pak hangen en aan de andere kant eentje van de C&A dan is het duidelijk welke jij het liefst wil, de vraag is of jij het geld er voor over hebt. En zo is het met alle merken, Apple heeft stijl en klasse en daar betaal je ook voor.
4. Innovatie. Apple is duur, dat geef ik toe maar Apple heeft ook vrijwel altijd het nieuwste van het nieuwste, kijk naar de Macbook Air, Apple was eerst maar nu verschijnen er ineens overal klonen, tuurlijk wat de een kan kan de ander ook maar het gaat om wie het idee als eerst had, net als de iPhone. Die heeft in een paar jaar toch zeker wel de wereld veroverd vind ik, en alle telefoons van Samsung, LG etc. etc. zijn toch echt allemaal iPhone kloons of je het wil toegeven of niet.
Dat zijn even 4 punten uit de losse pols, en dan heb ik het nog niet eens over de tientallen voordelen die het besturingssysteem biedt die je er bij krijgt, want daar gaat dit topic niet over.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:22 schreef TwyLight het volgende:
1. Als je een Mac koopt koop je één product, waar je als je een "normale" laptop/computer koopt meerdere dingen koopt (Videokaart, Beeldscherm, Windows, etc. etc.) Maar bij een Apple is alles zo dat het allemaal precies met elkaar werkt zoals het hoort te werken.
2. Als je een Mac koopt ben je er zeker van dat je van alles het nieuwste en het beste in huis hebt, Apple verkoopt geen oude hardware. (En als je dus een laptop ziet voor ¤400,- is dat natuurlijk goedkoper, maar die heeft wel lagere hardware dan de Apple)
3. Apple is een icoon, als jij door de stad loopt en je ziet aan de ene kant een Hugo Boss pak hangen en aan de andere kant eentje van de C&A dan is het duidelijk welke jij het liefst wil, de vraag is of jij het geld er voor over hebt. En zo is het met alle merken, Apple heeft stijl en klasse en daar betaal je ook voor.
4. Innovatie. Apple is duur, dat geef ik toe maar Apple heeft ook vrijwel altijd het nieuwste van het nieuwste, kijk naar de Macbook Air, Apple was eerst maar nu verschijnen er ineens overal klonen, tuurlijk wat de een kan kan de ander ook maar het gaat om wie het idee als eerst had, net als de iPhone. Die heeft in een paar jaar toch zeker wel de wereld veroverd vind ik, en alle telefoons van Samsung, LG etc. etc. zijn toch echt allemaal iPhone kloons of je het wil toegeven of niet.
Dat zijn even 4 punten uit de losse pols, en dan heb ik het nog niet eens over de tientallen voordelen die het besturingssysteem biedt die je er bij krijgt, want daar gaat dit topic niet over.
Mwah, nieuwe hardware is juist traag beschikbaar voor de Mac, nu nog kan je nog steeds maar een Ati Radeon HD 4870 kiezen, terwijl de 5800 serie al uit komt. Dat is toch wel uitermate prut. Ook zijn de additionele onderdelen voor een Mac Pro idioot duur, een simpele 1 TB HDD voor 250 euro, of geheugenreepjes die een vermogen kosten of wat dacht je van een RAID-kaart met 4 poorten (niet eens Areca ofzo) van 600 euro.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:22 schreef TwyLight het volgende:
2. Als je een Mac koopt ben je er zeker van dat je van alles het nieuwste en het beste in huis hebt, Apple verkoopt geen oude hardware.
Was 1,5 jaar geleden niet moeilijk. Was met de helft van het geld klaar. Tegenwoordig weet ik het niet, met al die 8 cores e.d. Heb het idee dat je nu meer waar voor je geld krijgt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Probeer maar eens een Mac Pro na te bouwen, die dingen zijn echt scherp geprijsd.
Vind je?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel een eerlijke vergelijking maken, je zet een systeem met een Xeon processor tegenover een Core2 Quad processor. Dat scheelt zeer veel in prijs want moederborden zijn voor Core 2 Quad veel goedkoper dan voor een Xeon processor, ook de processoren zelf schelen fors in prijs.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:29 schreef bitterzak het volgende:
Vind je?
Maargoed, Apple is duur maar ze willen natuurlijk wel een beetje scherp met de prijzen blijven. Wat je niet nodig hebt, heb je niet nodig en dat stoppen ze er dan ook niet in.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mwah, nieuwe hardware is juist traag beschikbaar voor de Mac, nu nog kan je nog steeds maar een Ati Radeon HD 4870 kiezen, terwijl de 5800 serie al uit komt. Dat is toch wel uitermate prut. Ook zijn de additionele onderdelen voor een Mac Pro idioot duur, een simpele 1 TB HDD voor 250 euro, of geheugenreepjes die een vermogen kosten.
Nee, daar kan ik niet in mee gaan. Een videokaart van 1,5 jaar oud verkopen als topmodel kan echt niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:31 schreef TwyLight het volgende:
Met de nieuwste modellen hebben ze toch echt meestal het nieuwste voor scherpe prijzen.
Apple verkoopt juist oude hardware. 'Oud' is relatief, maar jij zit met een iMac al tijden aan een dual core CPU gevonden, terwijl je met een PC voor hetzelfde geld op zijn minst een dikke quad core hebt. Vergeet niet dat Apple maar eens in de zoveel tijd nieuwe modellen uitbrengt, terwijl je als PC doe-het-zelfer altijd het nieuwste van het nieuwste kunt halen, week in, week uit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:22 schreef TwyLight het volgende:
2. Als je een Mac koopt ben je er zeker van dat je van alles het nieuwste en het beste in huis hebt, Apple verkoopt geen oude hardware.
Mjah mijn Macbook had standaard 1 gb geheugen en 2gb was iets van 120 euro meerprijs in die Apple Store. Maar RAM blijft RAM, dus naar de Mycom gegaan en daar voor een paar tientjes 2x1GB van hetzelfde type gehaald. En gelukkig kan je ram makkelijk vervangen, gleufje zit achter de batterij.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mwah, nieuwe hardware is juist traag beschikbaar voor de Mac, nu nog kan je nog steeds maar een Ati Radeon HD 4870 kiezen, terwijl de 5800 serie al uit komt. Dat is toch wel uitermate prut. Ook zijn de additionele onderdelen voor een Mac Pro idioot duur, een simpele 1 TB HDD voor 250 euro, of geheugenreepjes die een vermogen kosten of wat dacht je van een RAID-kaart met 4 poorten (niet eens Areca ofzo) van 600 euro.
1) WTF? In een Apple koop je ook 'meerdere dingen bij elkaar'. In de Mac Pro zit gewoon een Intel Processor, een Nvidia videokaart en het beeldscherm hoef je er helemaal niet bij te kopen. Die zijn namelijk al helemaal overpriced. Dus wat dat betreft is het net zo'n grote mengelmoes als een pc. Behalve dat je dan een Apple muis en keyboard er bij koopt... Big deal.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:22 schreef TwyLight het volgende:
Het is het businessmodel van Apple dat de prijs opdrijft. Ze houden de hardware in eigen hand, en kunnen daardoor zelf hun prijs bepalen. En hun marketing is geniaal natuurlijk, want mensen willen perse een witte glanzende kast, terwijl OS X ook gewoon op PC's draait (het is alleen niet legaal).quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:43 schreef TwyLight het volgende:
Ok maar nu loopt het weer uit (zoals altijd) op een Apple bash topicde vraag was WAAROM Apple zo duur is, en dat zijn de redenen.
Zou kunnen, maar daar heeft een gemiddelde Dell gebruiker oid niets aan want die gebruikt toch alleen internet en tekstverwerking. Pas als je meer performance uit je systeem wilt halen ga je daar iets van merken (als je componenten al niet samen werken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:22 schreef TwyLight het volgende:
Ongetwijfeld, maar als je een PC samenstelt met de nieuwste specs ben je niet hetzelfde kwijt als een Apple. Tenminste, dat is mijn ervaring.quote:2. Als je een Mac koopt ben je er zeker van dat je van alles het nieuwste en het beste in huis hebt, Apple verkoopt geen oude hardware. (En als je dus een laptop ziet voor ¤400,- is dat natuurlijk goedkoper, maar die heeft wel lagere hardware dan de Apple)
Een nieuw pak gebruik je om representatief te zijn en goed voor te komen, een laptop niet. Het is mij dus het geld niet waard, blijkbaar andere mensen wel.quote:3. Apple is een icoon, als jij door de stad loopt en je ziet aan de ene kant een Hugo Boss pak hangen en aan de andere kant eentje van de C&A dan is het duidelijk welke jij het liefst wil, de vraag is of jij het geld er voor over hebt. En zo is het met alle merken, Apple heeft stijl en klasse en daar betaal je ook voor.
Het gaat er niet om wie het eerste was, het gaat er om wie het beste is.quote:4. Innovatie. Apple is duur, dat geef ik toe maar Apple heeft ook vrijwel altijd het nieuwste van het nieuwste, kijk naar de Macbook Air, Apple was eerst maar nu verschijnen er ineens overal klonen, tuurlijk wat de een kan kan de ander ook maar het gaat om wie het idee als eerst had, net als de iPhone. Die heeft in een paar jaar toch zeker wel de wereld veroverd vind ik, en alle telefoons van Samsung, LG etc. etc. zijn toch echt allemaal iPhone kloons of je het wil toegeven of niet.
Vista is kut inderdaadquote:Dat zijn even 4 punten uit de losse pols, en dan heb ik het nog niet eens over de tientallen voordelen die het besturingssysteem biedt die je er bij krijgt, want daar gaat dit topic niet over.
Slotje.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:43 schreef TwyLight het volgende:
Ok maar nu loopt het weer uit (zoals altijd) op een Apple bash topicde vraag was WAAROM Apple zo duur is, en dat zijn de redenen.
If you dont have the money....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 04:31 schreef Winner_Taco het volgende:
Zie het als kaviaar , kankersmerig maar omdat het "exclusief" is denken mensen stoer te doen door het te kopen. Het is een beetje een kijk mij nou eens het gemaakt hebben . Meestal hebben ze ook een brakke Iphone en een Ipod met fucking Itunes om hun "stijl" te completeren . Het werkelijke drama is dat deze mensen geen eigen mening hebben en bang zijn om uit de toon te vallen bij hun yuppenvriendjeshypes
een pc is niet alleen hardware + kast. De kwaliteit van een pc zit in zóveel méér dingen. Hoe zijn de onderdelen geplaatst en hoe zorgt dit voor een betere warmteafvoer. Hoe stevig is de constructie. Hoeveel geluid maakt het ding. Hoe is het apparaat vormgegeven. Hoe werkt de hardware samen met de software. Etc.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 02:53 schreef bitterzak het volgende:
[..]
Kwaliteit van wat? Vrijwel alle hardware van de binnenkant komt dus gewoon van dezelfde fabrieken als die in de PC's zitten.
Kwaliteit van de kast? Want daar heb ik bij een pc in heel mijn leven nog nooit problemen mee gehad.
bijkomend voordeel van het hebben van een mac is dat er schijnbaar mensen zijn die ontzettend gefrustreerd raken van het feit dat je een mac gebruikt. Als ik zoiets lees ben ik extra blij mn macquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 04:31 schreef Winner_Taco het volgende:
Zie het als kaviaar , kankersmerig maar omdat het "exclusief" is denken mensen stoer te doen door het te kopen. Het is een beetje een kijk mij nou eens het gemaakt hebben . Meestal hebben ze ook een brakke Iphone en een Ipod met fucking Itunes om hun "stijl" te completeren . Het werkelijke drama is dat deze mensen geen eigen mening hebben en bang zijn om uit de toon te vallen bij hun yuppenvriendjeshypes
En hier hebben we een random Applegebruikerquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 04:45 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
If you dont have the money....
then stfu
Omdat het eenheidsworsten zonder eigen mening zijn . En daar schijnbaar nog trots op zijn ook. Zit je lekker bij Illy koffie te drinken zit er weer zo'n kutmongool met dito Ford Focus leasebak en "net niet" maatpak stoer te doen. .quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 04:55 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
bijkomend voordeel van het hebben van een mac is dat er schijnbaar mensen zijn die ontzettend gefrustreerd raken van het feit dat je een mac gebruikt. Als ik zoiets lees ben ik extra blij mn mac
Maar zelfs als we de meerprijs van een Xeon uit de W3500 serie tov een gelijk geklokte Core i7 Bloomfield of C2Q proc en een single socket Xeon mobo tov een C2Q / Core i7 mobo verrekenen hoort de prijs van die Mac Pro niet boven de 1800 uit te komenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel een eerlijke vergelijking maken, je zet een systeem met een Xeon processor tegenover een Core2 Quad processor. Dat scheelt zeer veel in prijs want moederborden zijn voor Core 2 Quad veel goedkoper dan voor een Xeon processor, ook de processoren zelf schelen fors in prijs.
lol ford focus.....lol....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 05:05 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Omdat het eenheidsworsten zonder eigen mening zijn . En daar schijnbaar nog trots op zijn ook. Zit je lekker bij Illy koffie te drinken zit er weer zo'n kutmongool met dito Ford Focus leasebak en "net niet" maatpak stoer te doen. .
Scanners? Wat voor scanners?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 08:10 schreef Aladin het volgende:
Alleen al het genot om zonder windows en de 132 benodigde scanners te kunnen, heerlijk.
Dat en kwestie van smaak.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 08:30 schreef nietzman het volgende:
Jesus, waarom altijd dit gezeik van mensen die niet voor alle boodschapjes naar de LIDL gaan en later ook liever niet in een Fiat Pinda willen rijden?
Het is een A-merk en dus duurder. Sommige mensen hebben het er voor over, sommigen niet. De duurdere Adamo lijn van Dell is ook veel duurder dan een MacBook air en een beetje Vaio prijst de macbook pro er ook uit. So be it.
Dat jij blij bent met je Medion of andere kleurloze gooi en smijtbak, mooi voor je. Maar loop niet te miepen als andere mensen meer centjes voor hun apparatuur over hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |