abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:53:16 #1
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_73987135
De afgelopen jaren begon de Windows98 computer van mijn oma langzaam toch wat traag te worden. Het was een packerdbell die in het guldentijdperk heel veel geld had gekost maar nu toch langzaam z'n einde naderde. Zeker het feit dat je nog moest inbellen om te internetten werd al vervelender, want al die schitterende foto's van klein- en achterkleinkinderen werden natuurlijk al gedetailleerder waardoor je uren moest wachten voordat die beeldige foto met olijke glimlach zichtbaar werd.
Begin dit jaar werd er na uitgebreid familieberaad besloten dat er een nieuwe computer gekocht moest worden.U snapt dat ik, het handige kleinkind, daarvoor verantwoordelijk gesteld werd. Wijs als ik was heb ik gezegd dat het handig was om even te wachten op Windows 7, omdat ze al een oorlog overleefd heeft en ik het haar niet aan kan doen om haar ook nog met Vista te laten werken. Nou ja, zo gezegd zo gedaan, maar inmiddels is het 22 oktober geweest en moet die beloofde computer dus komen, zodat ze met kerst gewoon kerstliedjes van youtube kan halen.

Nu ben ik dus op zoek naar een eenvoudige, fatsoenlijke computer die snel windows 7 draait. In principe geen onmogelijke taak, maar tegenwoordig blijken de meeste winkels alleen nog maar laptops in de aanbieding te hebben. Ik verwacht niet dat mijn oma binnenkort in de coffee company haar semi skilled soy milk double ristretto wil drinken en ondertussen haar facebook wil checken, dus is een desktop goed genoeg. Nu voelt u de vraag langzaam al aankomen: waar koop ik een fatsoenlijke computer van 500-600 euro waar mijn oma tot 2015 mee verder kan. Ze heeft er geen moeite mee om haar FPS'sen op wat lagere resoluties te spelen, maar wil zelf ook geen onderdelen in elkaar hoeven zetten.

(En oja, ik wil zelf ook een nieuwe desktop, die mag iets meer kosten maar die wil ik ook kant en klaar hebben).

Dussseeeh: Zijn er nog winkels met mooie kant-en-klaar aanbiedingen?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:59:03 #2
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73987394
Waarom zou je oma niet een mooi laptopje geven? Die neemt een stuk minder ruimte in. De tijd dat je alleen maar een laptop kocht omdat je mobiel moest kunnen werken ligt al weer een poosje achter ons, hoor! Er worden tegenwoordig meer laptops dan desktops verkocht.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73987440
Gebruik google
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:03:33 #4
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73987648
gewoon een knappe EEE-pc 350,- en oma is weer up to date
pi_73987655
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:00 schreef HSG het volgende:
Gebruik google
Je kan overal Google voor gebruiken. Weet je wat, hef dit subforum maar op, want we hebben toch Google?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:05:19 #7
11923 I.R.Baboon
pi_73987672
quote:
Gebruik google
Dank je wel. Nu doorlopen en wegwezen.
pi_73987691
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:04 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Je kan overal Google voor gebruiken. Weet je wat, hef dit subforum maar op, want we hebben toch Google?
Alleen 't subforum?? schrap dan maar meteen alles
Stuur jij even een mailtje naar Danny dat ie de site offline kan halen??
pi_73987741
quote:
Gebruik google
loop onder een bus

ga eens kijken op www.tweakers.net/pricewatch (kun je mooi selecteren wat je wilt), zoiets misschien? http://tweakers.net/price(...)-slimline-s5220.html
pi_73987776
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:04 schreef kroegtijger het volgende:
gewoon een knappe EEE-pc 350,- en oma is weer up to date
misschien een beetje klein voor oma
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:08:52 #11
11923 I.R.Baboon
pi_73987818
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:59 schreef RonaldV het volgende:
Waarom zou je oma niet een mooi laptopje geven? Die neemt een stuk minder ruimte in. De tijd dat je alleen maar een laptop kocht omdat je mobiel moest kunnen werken ligt al weer een poosje achter ons, hoor! Er worden tegenwoordig meer laptops dan desktops verkocht.
Een desktop zou voor gelijke prestaties in principe toch goedkoper moeten zijn? (makkelijkere warmteafvoer etc) In principe is de ruimte geen probleem (er staat nu ook zo'n vooroorlogse 17inchmonitor met enorme beeldbuis) dus dan zou ik denken dat een desktop een goedkopere keuze is. Het lijkt me in elk geval ook makkelijker kijken qua beeldscherm-op-ooghoogte, anders zit je weer met externe toetsenborden en laptophouders en zo. Maar goed, misschien is de desktop inderdaad wel helemaal uit.
pi_73987846
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:07 schreef Misan het volgende:

[..]

misschien een beetje klein voor oma
daar valt wat voor te zeggen.... oma's ogen kunnen misschien wel wat achter aan 't gaan zijn ja.
Maar of een desktop nou echt wat is vraag ik me ook af.... het zou zomaar kunnen dat oma plots 't idee krijgt dat er toch wel wat stof in zit en van de binnenkant er even een sopje doorheen haalt (ze zal niet de eerste zijn )
misschien een bare-bone en op de tv aansluiten? (moet oma wel een knappe tv hebben om het leesbaar te houden natuurlijk) Want hoe erg zit oma te wachten op een extra scherm in haar kamer??
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:09:58 #13
11923 I.R.Baboon
pi_73987866
pi_73987917
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:08 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Een desktop zou voor gelijke prestaties in principe toch goedkoper moeten zijn? (makkelijkere warmteafvoer etc) In principe is de ruimte geen probleem (er staat nu ook zo'n vooroorlogse 17inchmonitor met enorme beeldbuis) dus dan zou ik denken dat een desktop een goedkopere keuze is. Het lijkt me in elk geval ook makkelijker kijken qua beeldscherm-op-ooghoogte, anders zit je weer met externe toetsenborden en laptophouders en zo. Maar goed, misschien is de desktop inderdaad wel helemaal uit.
Desktopje kan prima hoor Kan je voor een euro'tje of 400 klaar zijn
pi_73988274
Leuk uitgangspunt voor zelfbouw
best buy guide

Merkpc's
Pricewatch systemen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:26:50 #16
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73988540
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Merci, dat ziet er iig wel fatsoenlijk uit, daar ga ik nog wel even verder snuffelen.
Dat is goed spul. Gewoon één van rond de 500 euro. Dan heb je best spul voor oma.
  Redactie Games vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:34:27 #17
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73988815
Overigens Oma/Opa's en WiFi, is een slechte combo..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_73988996
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
zolang 't werkt is het prima, maar telefonische hulp bieden bij verbindingsproblemen is meestal geen succes. Dan kan je vaak nog beter even langs gaan; zelfs inclusief de thee en koekjes ben je dan nog sneller klaar
pi_73989056
Oma's en opa's icm VASTE PC, is vragen om problemen. Tenzij jij het niet erg vind iedere avond bij oma en opa bent om alles in te stellen

- Als ze problemen hebben, geven ze je de laptop mee, hebben ze 1 dag straf omdat weer iets verkeerds gedaan hebben met de PC. Zo kan iedereen ze helpen en kunnen ze het overal mee naartoe nemen!
  Redactie Games vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:42:46 #20
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73989113
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:39 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

zolang 't werkt is het prima, maar telefonische hulp bieden bij verbindingsproblemen is meestal geen succes. Dan kan je vaak nog beter even langs gaan; zelfs inclusief de thee en koekjes ben je dan nog sneller klaar
F*ck dat, ik wil best weleens voor thee en koekjes naar m'n oma gaan, maar ik heb geen zin om computerproblemen op te lossen.. iMac/desktop/laptop en LAN-kabel, works like a charm!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:47:33 #21
11923 I.R.Baboon
pi_73989335
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ja, ik wil sowieso geen draadloze onderdelen. Dan is er of iets kwijt of de batterij leeg.
  Redactie Games vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:51:18 #22
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73989487
Het "Wifi-Schakelaartje" wat ineens "uit" staat als ze de laptop weer eens verplaatst hebben..

Zo van wat heb je dan gedaan? "Helemaal niks, ik ben alleen van boven naar beneden met dat ding gegaan" Echt kut-laptops zijn dat...
pi_73989995
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:41 schreef HQ-Design het volgende:
Oma's en opa's icm VASTE PC, is vragen om problemen. Tenzij jij het niet erg vind iedere avond bij oma en opa bent om alles in te stellen

- Als ze problemen hebben, geven ze je de laptop mee, hebben ze 1 dag straf omdat weer iets verkeerds gedaan hebben met de PC. Zo kan iedereen ze helpen en kunnen ze het overal mee naartoe nemen!
2 woorden:
rechten, policy's

sterkte om dan nog wat te slopen opa en oma
pi_73990049
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:42 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

F*ck dat, ik wil best weleens voor thee en koekjes naar m'n oma gaan, maar ik heb geen zin om computerproblemen op te lossen.. iMac/desktop/laptop en LAN-kabel, works like a charm!
dat bedoel ik gewoon een vaste verbinding. Dan moeten ze 't wel heel gek maken wil het niet meer werken en kan je geen remote assitance geven.... Opa / Oma hangen namelijk altijd op het moment dat het 't minst uitkomt aan de lijn met "het werkt niet, kun je langs komen??" en dan zegt 't sociale gevoel weer dat je geen nee kan zeggen
pi_73990086
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het "Wifi-Schakelaartje" wat ineens "uit" staat als ze de laptop weer eens verplaatst hebben..

Zo van wat heb je dan gedaan? "Helemaal niks, ik ben alleen van boven naar beneden met dat ding gegaan" Echt kut-laptops zijn dat...
heerlijk dat iedereen de problemen zo herkent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')