Sowieso, die nieuwerwetse bende!quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:40 schreef alors het volgende:
Er staan 2 liedjes in van Katy Perry en één van Sam Cooke ->![]()
![]()
![]()
Ja, je zet sowieso A Change Is Gonna Come in de keuzelijst zou je denken, maar niet bij Radio 2 kennelijk...quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:40 schreef alors het volgende:
Er staan 2 liedjes in van Katy Perry en één van Sam Cooke ->![]()
![]()
![]()
Ik denk dat het komt door de hele beperkte lijst waaruit je mag kiezenquote:Op maandag 17 november 2009 13:18 schreef starla het volgende:
De mensen hier heb een verdomd goede smaak valt me op. Maar volgens mij komt dit door een soort van selection bias: mensen met goede smaak waarderen goede muziek, dus zullen sneller gaan stemmen
Ik zeker niet, maar heel even zat Monty Python er wel even in bij mij. Puur om voor de lol.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:09 schreef BoerBert het volgende:
Hoeveel mensen hebben eigenlijk op Rick Astley gestemd?
Leuk gevarieerd lijstje!quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:16 schreef Adelante het volgende:
Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 Beatles - Here comes the sun
2 Billy Paul - Me and mrs Jones
3 Doors - Riders on the storm
4 Frank Boeijen Groep - Kronenburg park (Ga die wereld uit)
5 Gladys Knight & the Pips - Midnight train to Georgia
6 Guns n' Roses - November rain
7 Jeff Buckley - Hallelujah
8 Kylie Minogue & Nick Cave - Where the wild roses grow
9 Led Zeppelin - Stairway to heaven
10 Madonna - Frozen
11 Procol Harum - A whiter shade of pale
12 R.E.M. - Everybody hurts
13 Radiohead - Karma police
14 Tavares - Heaven must be missing an angel
15 Van Morrison - Have I told you lately
Dit zijn jouw vrije keuzes
1 Clouseau - Afscheid Van Een Vriend
2 The Cardigans - My Favourite Game
3 Sarah McLachlan - Angel
4 Damien Rice - The Blower's Daughter
5 John Mayer - Assassin
ga je mond eens spoelen, zonder teveel als een huilie of coldplay fanboy te klinken ik denk dat je Coldplay zwaar onderschat. Als er een band is die in de toekomst dichtbij de top 3 van de top 2000 kan komen is het Coldplay wel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sowieso, die nieuwerwetse bende!The Killers, The Editors, Coldplay, Snow Patrol!?!
WTF!
Die mogen niet eens de dansschoenen poetsen van Boney M!
Beet!quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:42 schreef skittelman het volgende:
ga je mond eens spoelen, zonder teveel als een huilie of coldplay fanboy te klinken ik denk dat je Coldplay zwaar onderschat. Als er een band is die in de toekomst dichtbij de top 3 van de top 2000 kan komen is het Coldplay wel.
Fijn dat je fan bent van disco hits uit de late 70's, maar je hoort andere toch ook niet klagen dat Nick en Simon, Jan Smit en Andre Hazes er ook in staan?
Dat zeg ik niet!quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Net alsof alle nieuwe muziek kut is.
Da's Tubeway Army.quote:Op maandag 16 november 2009 17:37 schreef Joppe het volgende:
Mijn keuzes (in willekeurige volgorde):
5 Gary Numan - Are Friends Electric?
helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Beet!![]()
![]()
Wat mij betreft gooien ze er een leeftijd restrictie op. Dat het nummer ouder moet zijn dan 10 jaar ofzo. Alleen dan weet je of het een blijvertje is!![]()
Ik bedoel, Katy Perry - I kissed a Girl staat direct boven een nummer als Mammoth! Van Velzen bij Van Halen, Snow Patrol bij Spandau Ballet etc... Dat kan je dan toch niet meer serieus nemen!?!
quote:Op maandag 17 november 2009 13:59 schreef Nepthys het volgende:
Nog steeds geen Smiths.
Die hou ik dan maar alvast in gedachten voor op de keuzelijst, samen met The Killing Moon van Echo & The Bunnymen en The Passenger van Iggy Pop.
[..]
Da's Tubeway Army.
Terwijl het thema een beetje "soft" was voor mijn doen dit jaar. Meer rustige en vocale nummers dan anders.quote:
CP vergelijken met U2quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:11 schreef Happel het volgende:
Coldplay is net als U2, een paar geweldige nummers, maar de rest is zwaar bagger.
Dat is als Feyenoord met Ajax vergelijkenquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:11 schreef Happel het volgende:
Coldplay is net als U2, een paar geweldige nummers, maar de rest is zwaar bagger.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:34 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat is als Feyenoord met Ajax vergelijken
Had het toch niet over het soort muziek?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:34 schreef skittelman het volgende:
[..]
CP vergelijken met U2![]()
ik had hier in MUZ toch mensen met verstand van muziek verwacht.
om terug te komen op schoenenpoetsen: Bono mag niet eens in de buurt van Chris Martin's schoenen komen.
Volgens mij heb je hier per abuis 2 namen omgewisseld?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:34 schreef skittelman het volgende:
[..]
om terug te komen op schoenenpoetsen: Bono mag niet eens in de buurt van Chris Martin's schoenen komen.
je noemt u2 nog muziek ook...quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Had het toch niet over het soort muziek?
Ah, ok. Kattengejank is het beide wel, ja. Op een enkel nummer na.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:18 schreef skittelman het volgende:
[..]
je noemt u2 nog muziek ook...
kattengejank valt toch onder de categorie irritant geluid?
OT:
ik wil meer lijstjeswe zijn er nu wel over eens dat U2 niet in de top2000 hoort
quote:Op maandag 17 november 2009 15:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Volgens mij heb je hier per abuis 2 namen omgewisseld?
Mooi, mooi! Maar hij maakt geen schijn van kans, helaas.quote:Op maandag 16 november 2009 17:26 schreef De_Hertog het volgende:
Laat ik nu net Wide Open Road gekozen hebben.
Een paar jaar gelden was het 36, toen waren er 750.000 stemmen, vorig jaar waren er 1 miljoen stemmen, dus zou je er nu tegen de 50 nodig hebben om op nummer 2000 terecht te komen. Echter, Radio 2 selecteert zelf welke platen het wel en niet toelaat in de lijst (welke volgens hen 'bij het profiel van radio 2' passen) en platen die daar niet aan voldoen (Pixies, Smiths, Triffids etc etc) worden geweerd. Zo heb ik in het verleden al eens geprobeerd mensen via diverse sites op Bigmouth Strikes Again van The Smiths te laten stemmen (nog steeds populair, zie bovenstaande lijstjes) en toch haalde het de lijst niet.quote:Op maandag 16 november 2009 17:26 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb geen idee wat de kansen zijn, hoeveel stemmen zou je ongeveer nodig hebben voor een nummer de top binnenkomt? Heeft iemand daar ook maar enig idee van?
Geen idee, zelf had ik twee keer Coldplay en twee keer Dire Straits.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:54 schreef peaceman het volgende:
Is het wel toegestaan om vaker dan 2 keer op een artiest te stemmen?
Ik kan het nergens vinden en dat vind ik raar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geen idee, zelf had ik twee keer Coldplay en twee keer Dire Straits.
Maar U2 draait al bijna drie decennia mee, en met succes.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:18 schreef skittelman het volgende:
[..]
je noemt u2 nog muziek ook...
kattengejank valt toch onder de categorie irritant geluid?
OT:
ik wil meer lijstjeswe zijn er nu wel over eens dat U2 niet in de top2000 hoort
Dan vind ik Bono toch allesbepalender.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:34 schreef skittelman het volgende:
[..]
Ik onder andere.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:09 schreef BoerBert het volgende:
Hoeveel mensen hebben eigenlijk op Rick Astley gestemd?
Ik ben een aantal keren gerickrolled, maar toch blijf ik Never Gonna Give You Up meesterlijk vinden. Niet in de laatste plaats vanwege de videoclip.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:47 schreef =HellFire= het volgende:
Gaan jullie nou stiekem de Top 2000 rickrollen of vinden jullie het serieus een tof nummer?Geen flame of zoiets (al kan ik me betere 80's-platen bedenken).
Het is imo gewoon toegestaan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:00 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik kan het nergens vinden en dat vind ik raar.
Ik denk dat Chris z'n schoenen stinken, net als hun muziek, dus Bono heeft wel wat beters te doenquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:34 schreef skittelman het volgende:
[..]
Mooiste nummer aller tijdenquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:39 schreef Arn0 het volgende:
Tof dat veel mensen Shine on you crazy diamond nomineren
quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:18 schreef childintime het volgende:
[..]
Mooiste nummer aller tijden(vind ik dan....
)
Dat magquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:18 schreef childintime het volgende:
[..]
Mooiste nummer aller tijden(vind ik dan....
)
Mwah, niet mee eens. Het zijn beide prachtige nummers, maar Shine On You Crazy Diamond vind ik nog net wat beter. Eigenlijk had van mij Wish You Were Here enkel maar uit SOYCD mogen bestaan, 40 minuten dit geniale nummerquote:
Is het ook toegestaan om meerdere keren te stemmen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:54 schreef peaceman het volgende:
Is het wel toegestaan om vaker dan 2 keer op een artiest te stemmen?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:41 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mwah, niet mee eens. Het zijn beide prachtige nummers, maar Shine On You Crazy Diamond vind ik nog net wat beter. Eigenlijk had van mij Wish You Were Here enkel maar uit SOYCD mogen bestaan, 40 minuten dit geniale nummer
Dat heb ik weleens geprobeerd. Je mag volgens mij vanaf 1 Ip adres met 2 verschillende emailadressen insturen. Ik kreeg eens de melding dat ik `vals speelde` omdat ik al had ingestuurd.......quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:46 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Is het ook toegestaan om meerdere keren te stemmen?
Dat is goed om te weten, dank je. Logisch eigenlijk, bedenk ik nu, anders zou iemand als Gé Reinders bovenaan staanquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:51 schreef childintime het volgende:
Dat heb ik weleens geprobeerd. Je mag volgens mij vanaf 1 Ip adres met 2 verschillende emailadressen insturen. Ik kreeg eens de melding dat ik `vals speelde` omdat ik al had ingestuurd.......
quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:55 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat is goed om te weten, dank je. Logisch eigenlijk, bedenk ik nu, anders zou iemand als Gé Reinders bovenaan staan
O ja, David Bowie met Heroes en Rolling Stones met Sympathy wilde ik ook nog, maar was geen plek meerquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:59 schreef Sanne het volgende:
1 AC/DC - Whole lotta Rosie
2 Aerosmith - Dream on
3 Anouk - Nobody’s wife
4 David Bowie - Heroes
5 Eagles - Hotel California
6 Guns n' Roses - Paradise city
7 Herman Brood & His wild romance - Saturday night
8 KISS - I was made for loving you
9 Led Zeppelin - Whole lotta love
10 Queen - Killer queen
11 Queen - Somebody to love
12 Rolling Stones - Sympathy for the devil
13 Status Quo - Roll over lay down
14 U2 - One
15 Van Halen - Jump
Vorig jaar konden we niet stemmen hoor.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:33 schreef Norrage het volgende:
Lijkt wel of de keuzelijst kleiner is dit jaar! Ik heb toch echt serieus de indruk dat ik vorig jaar op nummers kon stemmen waar ik nu niet op kan stemmen....Met als gevolg dat mijn lijstje wel heel gedateerd is en dat ik vooral op artiesten heb gestemd en minder op nummers....Maar ja, dit is wel een goed lijstje hoor, ik ben er blij mee!! Het valt allemaal ook wel mee, maar ik kwam moeizaam op 15 :/ (heb er dan ook slechts 13)
[...]
Ghost of Tom Joad ook nog wel, was dat niet een "best grote" hit destijds??quote:Op woensdag 18 november 2009 18:36 schreef Gillingham het volgende:
Dit zijn jouw favorieten uit de lijst:
01 Beatles - A day in the life
02 Bob Dylan - Like a rollin' stone
03 Counting Crows - Mr. Jones
04 Creedence Clearwater Revival - Long as I can see the light
05 David Bowie - Space oddity
06 Doors - The end
07 John Lennon - Imagine
08 Leonard Cohen - Suzanne
09 Massive Attack - Unfinished sympathy
10 Pink Floyd - Wish you were here
11 Radiohead - Karma police
12 Radiohead - Street spirit
13 Rolling Stones - Gimme shelter
14 Tom Waits - Tom Traubert's Blues (Waltzing Mathilde)
15 U2 - With or without you
Dit zijn jouw vrije keuzes:
01 Damien Rice - Eskimo
02 Bob Dylan - Shelter from the Storm
03 Bruce Springsteen - The Ghost of Tom Joad
04 Pearl Jam - Black
05 Nina Simone - Sinnerman
Black is het enige nummer van mijn vrije keuze dat enige kans heeft in de eindlijst terecht te komen.
Hoe kom je achter die betekenissen dan? The wall kijken?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:49 schreef childintime het volgende:
[..]
Vooral toen ik eenmaal het verhaal erachter wist......Dat stelt dus ook mijn top samen..... De teksten, de betekenissen in combinatie met de meest geniale muziek die ooit gemaakt is
Niet dat ik weet. Wel in Nederland als single uitgebracht in tegenstelling tot veel andere landen. Maar The Ghost of Tom Joad gaat echt geen kans hebben hoor. Dan schat ik de kansen van Sinnerman misschien nog hoger in.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ghost of Tom Joad ook nog wel, was dat niet een "best grote" hit destijds??
Sinnerman is inderdaad prachtig, maar ik weet niet of die kans heeft, het is niet het meest bekende nummer van Nina Simone.quote:Op donderdag 19 november 2009 00:00 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Wel in Nederland als single uitgebracht in tegenstelling tot veel andere landen. Maar The Ghost of Tom Joad gaat echt geen kans hebben hoor. Dan schat ik de kansen van Sinnerman misschien nog hoger in.
http://www.imdb.com/title/tt0084503/quote:Op woensdag 18 november 2009 19:00 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Hoe kom je achter die betekenissen dan? The wall kijken?
Bv en af en toe eens een docu te kijken....... Het is geschreven voor Syd Barret, voormalig bandlid en songwriter van PF.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:00 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Hoe kom je achter die betekenissen dan? The wall kijken?
Nee, bepaalde dingen in de film verwijzen naar Syd Barrett (als de hoofdpersoon zich kaalscheert bijvoorbeeld) maar het album of de film zelf gaan niet over Syd Barrett.quote:Op donderdag 19 november 2009 01:13 schreef childintime het volgende:
[..]
Bv en af en toe eens een docu te kijken....... Het is geschreven voor Syd Barret, voormalig bandlid en songwriter van PF.
Roger Waters en David Gilmour vertelden in een docu uit 2001 dat het is geschreven voor Syd. Als tribute aan hem. Shine on you komt van Wish you Were Here........quote:Op donderdag 19 november 2009 01:16 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nee, bepaalde dingen in de film verwijzen naar Syd Barrett (als de hoofdpersoon zich kaalscheert bijvoorbeeld) maar het album of de film zelf gaan niet over Syd Barrett.
Wish You Were Here was het album dat voor Syd Barrett was geschreven.
Dat zal et idd zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 01:37 schreef Arn0 het volgende:
Er is hier sprake van een spraakverwarring, geloof ik.Siniti heeft het over The Wall, jij over Wish You Were Here & Shine On You Crazy Diamond
Echt een schande dat die plaat weer niet in de keuzelijst stond.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't no mountain high enough
Ik blijf gewoon stug volhoudenquote:Op donderdag 19 november 2009 18:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Echt een schande dat die plaat weer niet in de keuzelijst stond.
Dat heb ik met Redemption song van Bob Marley.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon stug volhouden
quote:
Ja? Ik luister in eerste instantie naar de muziek. Als ik dan de tekst ga beluisteren en die zegt me helemaal niks, dan knap ik ook af op de muziek.....quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:41 schreef Siniti het volgende:
Ik luister altijd eerst naar de muziek en daarna naar de tekst, als de tekst mij niet aanstaat negeer ik die de volgende luisterbeurt als de muziek wel goed is
Tell me why... I don't like Monday's.....quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:39 schreef childintime het volgende:
Het belangrijkste is denk ik goed te luisteren naar een tekst. Sommige teksten zijn zo pakkend; dat kan een gebeurtenis in je eigen leven zijn of een gebeurtenis die je enorm aangrijpt, verder van je af. Of juist iets " schokkends" , zo vind ik Jeanny van Falco ook een waanzinnig nummer of Script for a Jester's Tear van Marillion....... Het is gewoon iets in een tekst wat je erg aanspreekt en dan de hele mooie muziek die erbij gemaakt is. Het "moet" gewoon kloppen en voor mij hebben sommige nummers dat ineens en andere nummers nooit, hoe lekker ze ook klinken op de radio......
Zo kun je inderdaad je lijstje uitkiezen. Maar het kan ook op de manier van hoe muzikaal iets is. Bijvoorbeeld een geweldig lang improvisatie-nummer van The Doors die elke keer weer anders is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:39 schreef childintime het volgende:
Het belangrijkste is denk ik goed te luisteren naar een tekst. Sommige teksten zijn zo pakkend; dat kan een gebeurtenis in je eigen leven zijn of een gebeurtenis die je enorm aangrijpt, verder van je af. Of juist iets " schokkends" , zo vind ik Jeanny van Falco ook een waanzinnig nummer of Script for a Jester's Tear van Marillion....... Het is gewoon iets in een tekst wat je erg aanspreekt en dan de hele mooie muziek die erbij gemaakt is. Het "moet" gewoon kloppen en voor mij hebben sommige nummers dat ineens en andere nummers nooit, hoe lekker ze ook klinken op de radio......
Jaaa, die heb ik ook in mijn lijstjequote:Op vrijdag 20 november 2009 01:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
Tell me why... I don't like Monday's.....
En met Ramses en List heb ik dat ook... je kunt niet houden van de zon!
Ja, The Doors zijn ook geweldig.........Maar als je nou bv The Eagles neemt.....ieder jaar staan ze hoog in de top met Hotel Californie. De muziek vind ik maar matig (van dat nr) maar de tekst is grandioos. Ik vind het dan heel moeilijk kiezen. In eerste instantie vind ik de muziek mooi. Maar er zijn nummers geschreven waar ik na verloop van tijd naar de tekst ging luisteren en dan echt afknapte. Bij die geweldig mooie muziek zat dan een tekst die totaal geen inhoud had. Dus denk ik wel dat in mijn geval het zo is dat de tekst iets pakkens moet hebben. Dan moet vervolgens de muziek me aanspreken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:54 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Zo kun je inderdaad je lijstje uitkiezen. Maar het kan ook op de manier van hoe muzikaal iets is. Bijvoorbeeld een geweldig lang improvisatie-nummer van The Doors die elke keer weer anders is.
Ah, een medestander!quote:Op zondag 22 november 2009 19:56 schreef Olga het volgende:
3 Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't no mountain high enough
ipv nummers van dit jaar die ik er tusen zag staan had die gewoon in de lijst moeten staanquote:
Sorry?quote:Op maandag 23 november 2009 18:58 schreef ikkemikke het volgende:
11 Poppys - Non non rien n'a changé
quote:Voorproefje programma Top 2000
Rond de Top 2000 presenteren Radio 2 en diverse partners dit jaar vertrouwde en nieuwe ingrediënten!
Nieuw zijn de Nacht van de Zwevende Kiezer, Top 2000 in beeld met Visual Radio, meezingconcerten in Arnhem, Rotterdam en Middelburg en het televisieprogramma 'We Love Top 2000'. Guus Meeuwis presenteert Top 2000 In Concert, zijn debuut als presentator van zo’n groot evenement.
De volledige lijst van de Top 2000 wordt in de week voor Kerst bekendgemaakt onder meer op de Radio 2 website.
Top 2000 Stemperiode
Tot vrijdag 4 december kunnen alle muziekliefhebbers nog stemmen op hun favoriete nummers. De Top 2000 Stemperiode wordt afgesloten met de Top 2000 Stemfinaledag op vrijdag 4 december.
De nacht ervoor helpen Jan-Willem Roodbeen en Stefan Stasse in de 'Nacht van de Zwevende Kiezer' met persoonlijke tips, onverwachte kanshebbers en gevaarlijke outsiders de luisteraars hun stemlijstje voor de Top 2000 te vervolmaken...
STEMMEN
Aanloop naar de Top 2000
In 'Top 2000 Met Andere Woorden' van KRO’s Theater van het Sentiment speelt de gelegenheidsband vanaf 25 november elke avond een song uit de Top 2000 die vertaald is naar het Nederlands. Dinsdag 15 december is er een speciale live-uitzending in Hofman Café in Utrecht waar al deze hertaalde songs live worden gespeeld. Ook de 3JS komen langs om te laten horen wat zij van ‘Fragile’ van Sting maakten!
Knooppunt Kranenbarg roept voor de Top 2000 Coverwedstrijd bands, singer-songwriters, rappers, bluesmuzikanten, fanfareorkesten en andere muzikanten op een cover van een nummer uit de Top 2000 maken. Alles mag, als het maar origineel is. Tot vrijdag 4 december kunnen via de speciale website bijdragen ingestuurd worden. Daarna kiest het publiek een winnaar!
Nederland zingt de Top 2000. In drie steden komen dit jaar voor het eerst muziekliefhebbers bij elkaar om songs uit de Top 2000 te zingen: Arnhem (13 december), Rotterdam (20 december) en Middelburg (22 december).
Nieuwe presentatoren
Het presentatieteam van de Radio 2 Top 2000 bestaat uit Bert Haandrikman, Hans Schiffers, Jan-Willem Roodbeen, Sander de Heer, Stefan Stasse en dit jaar voor het eerst: Cobus Bosscha, Marc Adriani en Rob Stenders.
Top 2000 in beeld
De Radio 2 Top 2000 is dit jaar nog meer dan anders ook te zien. De hele marathonuitzending lang kan het publiek meekijken in de studio en tegelijk filmpjes, foto’s en biografieën van de gedraaide artiesten zien, smsjes sturen en lezen en ondertussen het belangrijkste nieuws volgen. Deze Visual Radio-beelden worden uitgezonden via de Top 2000-site, de Radio 2 site, Cultura en op Nederland 3 in de uren zonder programmering.
Op donderdag 3 december is bij de NPS op Nederland 3 het eerste televisieprogramma naar aanleiding van de Top 2000 te zien: De Top 2000 trapt af! Drie teams van bekende Nederlanders spelen onder leiding van Matthijs van Nieuwkerk de inmiddelds beroemde popquiz!
Na een compilatie van eerdere afleveringen op Eerste Kerstdag, loodsen Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis op Nederland 3 de kijkers vanaf Tweede Kerstdag tot en met Oudejaarsavond elke avond door de Top 2000 in nieuwe afleveringen van Top 2000 a gogo.
Oudejaarsavond is een ware Top 2000 Finale op radio en televisie. Terwijl op Radio 2 de lijst de ontknoping nadert, staat vanaf 19.30 uur Nederland 3 volledig in het teken van de Top 2000. Na de laatste aflevering van Top 2000 a gogo, gaat Jörgen Raymann in 'We Love Top 2000' op zoek naar bijzondere verhalen rond nummers uit de Top 2000. Vervolgens blikt het Top 2000 Jaaroverzicht terug op het muzikale jaar 2009.
Top 2000 In Concert
Guus Meeuwis is dit jaar de presentator van Top 2000 In Concert. Dit muzikale feest van de Top 2000 wordt opgenomen op donderdag 10 december in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De show wordt door Radio 2 en de NPS op Nederland 3 uitgezonden met Oud & Nieuw direct na middernacht.
Top 2000 a gogo-café in Beeld en geluid
Het decor van het Top 2000 a gogo-café staat vanaf 22 december in Beeld en Geluid. Gedurende de uitzending van de Top 2000 kan het publiek hier de lijst beluisteren, uitzendingen van Top 2000 a gogo bekijken en meedoen aan de actie: playback je favoriete Top 2000 song. Hiermee zijn dagelijks twee studiobezoeken te winnen!
Houd deze site de komende weken in de gaten voor meer Top 2000 nieuws en informatie!
Radio2.nl
En Kobus!quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:16 schreef Homdeck het volgende:
Geen Frits Spits en Ron Stoeltie dus.Kan ik me daar iig niet aan ergeren.
Rob Stenders lijkt me leuk
Wat een grappig lijstje. De helft vind ik prachtig, de andere helft vind ik verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:29 schreef IJsblock het volgende:
Net het lijstje ingevuld met mijn (wan)smaak:
Missen ze net het mooiste Dylan nummer en een heel goede Beatles song... stompzinnige lijst, werkelijk waar.quote:Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 Acda & De Munnik - Het regent zonnestralen
2 Beatles - A day in the life
3 Bob Dylan - Hurricane
4 Clash - Rock the casbah
5 Coldplay - Trouble
6 Coldplay - Yellow
7 Jeff Buckley - Hallelujah
8 Jimi Hendrix Experience - All along the watchtower
9 Otis Redding - The dock of the bay
10 Paul Simon - The boy in the bubble
11 R.E.M - Man on the moon
12 Radiohead - Karma police
13 Radiohead - Street spirit
14 Red Hot Chili Peppers - Under the bridge
15 Tom Waits - Tom Traubert's Blues (Waltzing Mathilde)
1 Sufjan Stevens - Chicago
2 Radiohead - There There
3 Bob Dylan - Tangled up in blue
4 Eels - Last stop this town
5 Beatles - Taxman
quote:Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 10CC - I'm Mandy fly me
2 Duran Duran - The wild boys
3 Earth & Fire - Storm and thunder
4 Foreigner - Cold as ice
5 Genesis - Follow you follow me
6 Ike & Tina Turner - River deep mountain high
7 Kid Creole & Coconuts - Annie I'm not your daddy
8 Mark & Clark Band - Worn down piano
9 Moody Blues - Tuesday afternoon
10 Murray Head - One night in Bangkok
11 Queen - Killer queen
12 Red Box - For America
13 Supertramp - Hide in your shell
14 Talk Talk - Such a shame
15 Yes - Close to the edge
1 Grace Jones - Slave To The Rhythm (1985)
2 Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away Ha Ha (1966)
3 Lemon Pipers - Green Tambourine (1968)
4 Tears For Fears - Head Over Heels (1985)
5 Billy Joel - Scenes From An Italian Restaurant (1977)
Spits, Stoeltie, Kranenbarg en Dekker dus niet, inderdaad. Stenders, Bosscha en Adriani komen er daarvoor bij. Dus per saldo maar één man minder. Stenders heeft meen ik al drie uur Top 2000-ervaring, Adriani en Bosscha hebben tot nog toe alleen de Sub Top 2000 gedaan.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Vind t wel jammer dat Frits Spits t niet meer doet dit jaar. Opvallende keuzes dit jaar, geen Ron Stoeltie en Frits Spits, maar ook geen Bert Kranenbarg en Daniël Dekker, toch ook al jaren vaste presentatoren. Het team is kleiner geworden en ik ben benieuwd wie welke uren gaan doen.
Zou je kunnen denken aan zoiets:quote:Cobus Bosscha en Rob Stenders presenteren Top 2000
Rob Stenders gaat definitief de Top 2000 presenteren op Radio 2. Dat is zojuist bekend gemaakt op een persconferentie van Radio 2. Ook RTV Utrecht-presentator Cobus Bosscha gaat een deel van de lijst presenteren. Daarnaast nemen Bert Haandrinkman, Hans Schiffers, Jan-Willem Roodbeen, Marc Adriani, Stefan Stasse en Sander de Heer plaats achter de Top 2000-microfoon.
Nou is het ook niet de eerste keer dat hij ontbreekt, dacht ik. Hij heeft één keer ook alleen de laatste vier uur Top2000 gepresenteerd. Hij wordt ook ouder, hé?quote:Op donderdag 26 november 2009 22:39 schreef female81 het volgende:
Wat? Geen Frits Spits??? (Ik lees het bericht nu pas.) Ik wil tijdens de Top 2000 die heerlijk lange volzinnen, vol dramatiek, gewoon door de ether horen schallen.
heb je het tegen mij/over mijn lijstje? Het staat er een beetje verkeerd, ik bedoelde de categorieën apart en niet Nederlands èn vrouwquote:
nope.....quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:00 schreef D. het volgende:
Hebben jullie geluid bij de intro quiz?
http://top2008.radio2.nl/page/08_introspel/2008-12-16
He, gelukkigquote:Op zaterdag 28 november 2009 23:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
nope.....
Dus het ligt niet aan jouw instellingen.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:37 schreef OutOfThisWorld het volgende:
5 Bob Marley - Redemption Song (zo goed, peaceman?)
Hij moet nog beginnen op 1 december, logisk.quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:00 schreef D. het volgende:
Hebben jullie geluid bij de intro quiz?
http://top2008.radio2.nl/page/08_introspel/2008-12-16
Hee wat grappig. Tool - Lateralus heb ik ook in mijn vrije keuze staanquote:Op zondag 29 november 2009 11:11 schreef Mizh het volgende:
1 Echo and The bunnymen - Killing Moon
2 Explosions in the Sky - Remember me as a time of day
3 Neil Young - Cinnamon Girl
4 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
5 Tool - Lateralus
maar je kan nu de antwoorden wel al zien... das mooi snel....quote:Op zondag 29 november 2009 01:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hij moet nog beginnen op 1 december, logisk.
heb eerst een uur moeten kijken tegen wie je het had met je in trok wissers!quote:Op zondag 29 november 2009 17:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
@ introkwissers: welk jaar staat er in de url...
Zit op Gran Canaria dus heb een uur tijdsverschil!quote:Op zondag 29 november 2009 17:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toch knap dat je ondanks dat uur kijken nog binnen 7 minuten weet te reageren. Maargoed, ik merk al dat je niet zo goed met tijden, jaren etc. bent
Ik zal het van de week nog kijken.quote:Op zondag 29 november 2009 16:39 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar je kan nu de antwoorden wel al zien... das mooi snel....
Of mensen die een top 10 maken ipv een top 15, ook zoietsquote:Op dinsdag 1 december 2009 09:44 schreef BramKVO het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die geen of slechts één of twee vrije keuzes ingeven. Ik kon eveneens een top 15 ingegeven hebben met nummers die niet in de voorkeurslijst staan ?
Ik kwam met de beschikbare keuzes uit de lijst echt amper, amper tot 15...Eigenlijk, ik kwam ook maar tot 14...Ik wilde geen dubbele artiesten, en verder was de keuze zo extreem armoedig. En bovendien in een top 15...als ik er nog 1 had bijgezet waren er ook weer andere platen geweest die ik dan net zo goed daar had gewild.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Of mensen die een top 10 maken ipv een top 15, ook zoiets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |