Ah, een medestander!quote:Op zondag 22 november 2009 19:56 schreef Olga het volgende:
Dit zijn jouw vrije keuzes
3 Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't no mountain high enough
ipv nummers van dit jaar die ik er tusen zag staan had die gewoon in de lijst moeten staanquote:
Sorry?quote:Op maandag 23 november 2009 18:58 schreef ikkemikke het volgende:
11 Poppys - Non non rien n'a changé
quote:Voorproefje programma Top 2000
Rond de Top 2000 presenteren Radio 2 en diverse partners dit jaar vertrouwde en nieuwe ingrediënten!
Nieuw zijn de Nacht van de Zwevende Kiezer, Top 2000 in beeld met Visual Radio, meezingconcerten in Arnhem, Rotterdam en Middelburg en het televisieprogramma 'We Love Top 2000'. Guus Meeuwis presenteert Top 2000 In Concert, zijn debuut als presentator van zo’n groot evenement.
De volledige lijst van de Top 2000 wordt in de week voor Kerst bekendgemaakt onder meer op de Radio 2 website.
Top 2000 Stemperiode
Tot vrijdag 4 december kunnen alle muziekliefhebbers nog stemmen op hun favoriete nummers. De Top 2000 Stemperiode wordt afgesloten met de Top 2000 Stemfinaledag op vrijdag 4 december.
De nacht ervoor helpen Jan-Willem Roodbeen en Stefan Stasse in de 'Nacht van de Zwevende Kiezer' met persoonlijke tips, onverwachte kanshebbers en gevaarlijke outsiders de luisteraars hun stemlijstje voor de Top 2000 te vervolmaken...
STEMMEN
Aanloop naar de Top 2000
In 'Top 2000 Met Andere Woorden' van KRO’s Theater van het Sentiment speelt de gelegenheidsband vanaf 25 november elke avond een song uit de Top 2000 die vertaald is naar het Nederlands. Dinsdag 15 december is er een speciale live-uitzending in Hofman Café in Utrecht waar al deze hertaalde songs live worden gespeeld. Ook de 3JS komen langs om te laten horen wat zij van ‘Fragile’ van Sting maakten!
Knooppunt Kranenbarg roept voor de Top 2000 Coverwedstrijd bands, singer-songwriters, rappers, bluesmuzikanten, fanfareorkesten en andere muzikanten op een cover van een nummer uit de Top 2000 maken. Alles mag, als het maar origineel is. Tot vrijdag 4 december kunnen via de speciale website bijdragen ingestuurd worden. Daarna kiest het publiek een winnaar!
Nederland zingt de Top 2000. In drie steden komen dit jaar voor het eerst muziekliefhebbers bij elkaar om songs uit de Top 2000 te zingen: Arnhem (13 december), Rotterdam (20 december) en Middelburg (22 december).
Nieuwe presentatoren
Het presentatieteam van de Radio 2 Top 2000 bestaat uit Bert Haandrikman, Hans Schiffers, Jan-Willem Roodbeen, Sander de Heer, Stefan Stasse en dit jaar voor het eerst: Cobus Bosscha, Marc Adriani en Rob Stenders.
Top 2000 in beeld
De Radio 2 Top 2000 is dit jaar nog meer dan anders ook te zien. De hele marathonuitzending lang kan het publiek meekijken in de studio en tegelijk filmpjes, foto’s en biografieën van de gedraaide artiesten zien, smsjes sturen en lezen en ondertussen het belangrijkste nieuws volgen. Deze Visual Radio-beelden worden uitgezonden via de Top 2000-site, de Radio 2 site, Cultura en op Nederland 3 in de uren zonder programmering.
Op donderdag 3 december is bij de NPS op Nederland 3 het eerste televisieprogramma naar aanleiding van de Top 2000 te zien: De Top 2000 trapt af! Drie teams van bekende Nederlanders spelen onder leiding van Matthijs van Nieuwkerk de inmiddelds beroemde popquiz!
Na een compilatie van eerdere afleveringen op Eerste Kerstdag, loodsen Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis op Nederland 3 de kijkers vanaf Tweede Kerstdag tot en met Oudejaarsavond elke avond door de Top 2000 in nieuwe afleveringen van Top 2000 a gogo.
Oudejaarsavond is een ware Top 2000 Finale op radio en televisie. Terwijl op Radio 2 de lijst de ontknoping nadert, staat vanaf 19.30 uur Nederland 3 volledig in het teken van de Top 2000. Na de laatste aflevering van Top 2000 a gogo, gaat Jörgen Raymann in 'We Love Top 2000' op zoek naar bijzondere verhalen rond nummers uit de Top 2000. Vervolgens blikt het Top 2000 Jaaroverzicht terug op het muzikale jaar 2009.
Top 2000 In Concert
Guus Meeuwis is dit jaar de presentator van Top 2000 In Concert. Dit muzikale feest van de Top 2000 wordt opgenomen op donderdag 10 december in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De show wordt door Radio 2 en de NPS op Nederland 3 uitgezonden met Oud & Nieuw direct na middernacht.
Top 2000 a gogo-café in Beeld en geluid
Het decor van het Top 2000 a gogo-café staat vanaf 22 december in Beeld en Geluid. Gedurende de uitzending van de Top 2000 kan het publiek hier de lijst beluisteren, uitzendingen van Top 2000 a gogo bekijken en meedoen aan de actie: playback je favoriete Top 2000 song. Hiermee zijn dagelijks twee studiobezoeken te winnen!
Houd deze site de komende weken in de gaten voor meer Top 2000 nieuws en informatie!
Radio2.nl
En Kobus!quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:16 schreef Homdeck het volgende:
Geen Frits Spits en Ron Stoeltie dus.Kan ik me daar iig niet aan ergeren.
Rob Stenders lijkt me leuk
Wat een grappig lijstje. De helft vind ik prachtig, de andere helft vind ik verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:29 schreef IJsblock het volgende:
Net het lijstje ingevuld met mijn (wan)smaak:
Missen ze net het mooiste Dylan nummer en een heel goede Beatles song... stompzinnige lijst, werkelijk waar.quote:Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 Acda & De Munnik - Het regent zonnestralen
2 Beatles - A day in the life
3 Bob Dylan - Hurricane
4 Clash - Rock the casbah
5 Coldplay - Trouble
6 Coldplay - Yellow
7 Jeff Buckley - Hallelujah
8 Jimi Hendrix Experience - All along the watchtower
9 Otis Redding - The dock of the bay
10 Paul Simon - The boy in the bubble
11 R.E.M - Man on the moon
12 Radiohead - Karma police
13 Radiohead - Street spirit
14 Red Hot Chili Peppers - Under the bridge
15 Tom Waits - Tom Traubert's Blues (Waltzing Mathilde)
1 Sufjan Stevens - Chicago
2 Radiohead - There There
3 Bob Dylan - Tangled up in blue
4 Eels - Last stop this town
5 Beatles - Taxman
quote:Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 10CC - I'm Mandy fly me
2 Duran Duran - The wild boys
3 Earth & Fire - Storm and thunder
4 Foreigner - Cold as ice
5 Genesis - Follow you follow me
6 Ike & Tina Turner - River deep mountain high
7 Kid Creole & Coconuts - Annie I'm not your daddy
8 Mark & Clark Band - Worn down piano
9 Moody Blues - Tuesday afternoon
10 Murray Head - One night in Bangkok
11 Queen - Killer queen
12 Red Box - For America
13 Supertramp - Hide in your shell
14 Talk Talk - Such a shame
15 Yes - Close to the edge
1 Grace Jones - Slave To The Rhythm (1985)
2 Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away Ha Ha (1966)
3 Lemon Pipers - Green Tambourine (1968)
4 Tears For Fears - Head Over Heels (1985)
5 Billy Joel - Scenes From An Italian Restaurant (1977)
Spits, Stoeltie, Kranenbarg en Dekker dus niet, inderdaad. Stenders, Bosscha en Adriani komen er daarvoor bij. Dus per saldo maar één man minder. Stenders heeft meen ik al drie uur Top 2000-ervaring, Adriani en Bosscha hebben tot nog toe alleen de Sub Top 2000 gedaan.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Vind t wel jammer dat Frits Spits t niet meer doet dit jaar. Opvallende keuzes dit jaar, geen Ron Stoeltie en Frits Spits, maar ook geen Bert Kranenbarg en Daniël Dekker, toch ook al jaren vaste presentatoren. Het team is kleiner geworden en ik ben benieuwd wie welke uren gaan doen.
Zou je kunnen denken aan zoiets:quote:Cobus Bosscha en Rob Stenders presenteren Top 2000
Rob Stenders gaat definitief de Top 2000 presenteren op Radio 2. Dat is zojuist bekend gemaakt op een persconferentie van Radio 2. Ook RTV Utrecht-presentator Cobus Bosscha gaat een deel van de lijst presenteren. Daarnaast nemen Bert Haandrinkman, Hans Schiffers, Jan-Willem Roodbeen, Marc Adriani, Stefan Stasse en Sander de Heer plaats achter de Top 2000-microfoon.
Nou is het ook niet de eerste keer dat hij ontbreekt, dacht ik. Hij heeft één keer ook alleen de laatste vier uur Top2000 gepresenteerd. Hij wordt ook ouder, hé?quote:Op donderdag 26 november 2009 22:39 schreef female81 het volgende:
Wat? Geen Frits Spits??? (Ik lees het bericht nu pas.) Ik wil tijdens de Top 2000 die heerlijk lange volzinnen, vol dramatiek, gewoon door de ether horen schallen.
heb je het tegen mij/over mijn lijstje? Het staat er een beetje verkeerd, ik bedoelde de categorieën apart en niet Nederlands čn vrouwquote:
nope.....quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:00 schreef D. het volgende:
Hebben jullie geluid bij de intro quiz?
http://top2008.radio2.nl/page/08_introspel/2008-12-16
He, gelukkigquote:Op zaterdag 28 november 2009 23:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
nope.....
Dus het ligt niet aan jouw instellingen.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:37 schreef OutOfThisWorld het volgende:
5 Bob Marley - Redemption Song (zo goed, peaceman?)
Hij moet nog beginnen op 1 december, logisk.quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:00 schreef D. het volgende:
Hebben jullie geluid bij de intro quiz?
http://top2008.radio2.nl/page/08_introspel/2008-12-16
Hee wat grappig. Tool - Lateralus heb ik ook in mijn vrije keuze staanquote:Op zondag 29 november 2009 11:11 schreef Mizh het volgende:
1 Echo and The bunnymen - Killing Moon
2 Explosions in the Sky - Remember me as a time of day
3 Neil Young - Cinnamon Girl
4 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
5 Tool - Lateralus
maar je kan nu de antwoorden wel al zien... das mooi snel....quote:Op zondag 29 november 2009 01:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hij moet nog beginnen op 1 december, logisk.
heb eerst een uur moeten kijken tegen wie je het had met je in trok wissers!quote:Op zondag 29 november 2009 17:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
@ introkwissers: welk jaar staat er in de url...
Zit op Gran Canaria dus heb een uur tijdsverschil!quote:Op zondag 29 november 2009 17:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toch knap dat je ondanks dat uur kijken nog binnen 7 minuten weet te reageren. Maargoed, ik merk al dat je niet zo goed met tijden, jaren etc. bent
Ik zal het van de week nog kijken.quote:Op zondag 29 november 2009 16:39 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar je kan nu de antwoorden wel al zien... das mooi snel....
Of mensen die een top 10 maken ipv een top 15, ook zoietsquote:Op dinsdag 1 december 2009 09:44 schreef BramKVO het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die geen of slechts één of twee vrije keuzes ingeven. Ik kon eveneens een top 15 ingegeven hebben met nummers die niet in de voorkeurslijst staan ?
Ik kwam met de beschikbare keuzes uit de lijst echt amper, amper tot 15...Eigenlijk, ik kwam ook maar tot 14...Ik wilde geen dubbele artiesten, en verder was de keuze zo extreem armoedig. En bovendien in een top 15...als ik er nog 1 had bijgezet waren er ook weer andere platen geweest die ik dan net zo goed daar had gewild.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Of mensen die een top 10 maken ipv een top 15, ook zoiets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |