laat het vastleggen, zodat jij geen uitkering hoeft als je wel kan werken volgens de keuringsarts.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:34 schreef 16meter het volgende:
Uitkeringstrekkers zijn parasieten, het kanker van de maatschappij.
Iedereen die in staat is om te werken en/of te leren zou dat moeten doen.
Ik wil niet werken voor het levensonderhoud van luilakken en nietsnutten.
Ik denk dat de meeste afgestudeerden echt wel tijdelijk wat suffer werk onder hun niveau gaan doen: werken bij een tankstation, in een sportshop, als begeleider van t een of t ander.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:10 schreef Lamon het volgende:
Het begint al bij enkele afgestudeerden, die geen baan in hun opleidingsveld kunnen vinden, wat tegenwoordig niet zo gek is. Die mensen weigeren in menig geval een andere baan aan te nemen, omdat ze op kosten van papa en mama of deels de werkende medelander gestudeerd mogen hebben.
Volkomen mee eens.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Mensen die thuiszitten terwijl ze prima kunnen werken zijn echt te triest voor woorden. Ik snap ook niet hoe ze dat kunnen. Er ontbreekt dan toch een belangrijk stukje structuur en regelmaat in je leven. Elke dag is even zinloos, zelfs een weekend heeft dan geen enkele betekenis meer.
Begrijpend lezen is lastig, dat weet ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:03 schreef duikkie het volgende:
[..]
laat het vastleggen, zodat jij geen uitkering hoeft als je wel kan werken volgens de keuringsarts.
want wie niet werkt is lui en een nietsnut toch.
de iaow als ik de afkorting goed hebquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:10 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste afgestudeerden echt wel tijdelijk wat suffer werk onder hun niveau gaan doen: werken bij een tankstation, in een sportshop, als begeleider van t een of t ander.
Misschien dat ze de eerste weken ff echt de tijd uittrekken om te zoeken maar denk dat ze daarna echt wel ander tijdelijk werk ff aanpakken.
Want als je net afgestudeerd bent heb je meestal niet zoveel werktijd opgebouwd dat je WW langer dan een paar maanden duurt. En in de bijstand komen gaat denk ik ook voor veel ex-studenten te ver, staat ook niet echt leuk op je C.V., zeg maar en is absoluut geen vetpot en meer regeltjes die ervoor zorgen dat je toch wel binnen 2 maanden ergens niet leuk werk staat te doen.
Dan kun je nog beter zelf ook niet leuk werk, maar leuker werk dan je zou krijgen als je de bijstand in zou gaan zoeken toch?
Of zijn er hier mensen die wel echt veel afgestudeerden kennen die langer dan een paar weken thuiszitten zonder werk omdat ze niet onder hun niveau willen werken? Ben daar wel benieuwd naar, of dat er daadwerkelijk zoveel zijn![]()
En een speciale uitkering bestaat er tegenwoordig toch niet voor dit soort frictiewerkloosheid, tis toch gewoon WW (en anders bijstand) en die is gebaseerd op hoeveel je gewerkt hebt, toch? Of bestaat er wel een speciale uitkering voor mensen die klaar zijn met hun studie en weinig gewerkt hebben?
dat is oud verhaal, laat je eens beter informeren hoe het nu gaat. je blijft niet zomaar lang in de bijstand.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:14 schreef 16meter het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is lastig, dat weet ik.
Maar er staat duidelijk dat ik vind dat mensen die in staat zijn om te werken dat horen te doen.
Chronisch zieken, zwaar gehandicapten etc.. geldt dat niet voor natuurlijk.
Probleem is dat 9 van de 10 uitkeringen naar tuig gaat dat liever lui dan moe is.
ja hoor er is verschil , in het weekend maken de werkende lawaaiquote:
hier mopperen , over je eigen familie is sterk hoor, je bent dus zelf te zwak om even naar de dienst te bellen. begin in eigen omgeving zou ik zeggen, maar schijnbaar klaag je wel maar doe je niets aan misstanden ??quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:30 schreef 16meter het volgende:
Ik hoef me niet te laten informeren. In m'n omgeving zie en hoor ik genoeg over hoe het er aan toegaat. Zelfs binnen mijn familie zijn er een aantal lieden die probleemloos al jaren lang het handje ophouden. Terwijl die makkelijk fulltime zouden kunnen werken.
Die keuringen en voorwaarden zijn een lachertje, klaplopers zie je op elke hoek van de straat. Dat jij het zielig vindt dat mensen die niet volledig afgekeurd zijn aan het werk moeten zegt genoeg over je eigen houding.
Ik vind niet dat je daar de steuntrekker de schuld van moet geven. Het is de overheid die reguleert hoe wij voor elkaar horen te zorgen, haal op dit punt gewoon de overheid weg, en dan blijft enkel nog het wel of niet bereid zijn over om voor iemand te zorgen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:37 schreef 16meter het volgende:
Het probleem is dat het geheel volgens de regels is wat volk zoals jij en zij doen. Met een beetje zielig doen word je al afgekeurd en dan is het legitiem om thuis te blijven en het geld van een ander uit te geven. De zwakte ligt bij de overheid. En natuurlijk bij uitzuigers als jij.
Ik werk netjes 40 uur per week, daarom denk ik niet dat een steuntrekker het recht heeft om over mij te oordelen.
Trouwens, aangezien je toch alle tijd van wereld hebt, werk eens aan je interpunctie.
o ik snap het al , jij bent beter dan een keuringsarts, en een beetje zielig doen wordt je echt geen 100% of 80% afgekeurd hoor, vroeger wel, de 45 plussers.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:37 schreef 16meter het volgende:
Het probleem is dat het geheel volgens de regels is wat volk zoals jij en zij doen. Met een beetje zielig doen word je al afgekeurd en dan is het legitiem om thuis te blijven en het geld van een ander uit te geven. De zwakte ligt bij de overheid. En natuurlijk bij uitzuigers als jij.
Ik werk netjes 40 uur per week, daarom denk ik niet dat een steuntrekker het recht heeft om over mij te oordelen.
Trouwens, aangezien je toch alle tijd van wereld hebt, werk eens aan je interpunctie.
je kan de overheid niet weg halen, in de usa gaat het ook niet zo lekker met het zorgen toch en daar is de overheid minder ver dan hier.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:45 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je daar de steuntrekker de schuld van moet geven. Het is de overheid die reguleert hoe wij voor elkaar horen te zorgen, haal op dit punt gewoon de overheid weg, en dan blijft enkel nog het wel of niet bereid zijn over om voor iemand te zorgen.
Zonder overheid, hadden mensen allang kunnen zorgen dat zij zelf konden kiezen wij zij wel of niet wilden verzorgen.
Wel is het dan belangrijk dat mensen niet enkel bezig zijn met egoistische zelfverrijking, want dan werkt het niet.
Zorgen voor de mensen die het verdienen, en de mensen die het niet verdienen worden vanzelf uitgeroeid.
Circle of life, eerlijker kun je het niet hebben.
Maar wat is er mis met een sociale werkplaats? Ik werk zelf met gehandicapten die dus echt niet kunnen werken in een normale werkomgeving (verstandelijke handicap, blind, psychiatrische problematiek en dat allemaal tegelijk) en zelfs daar zijn er nog velen die liever op een sociale werkplaats werken omdat ze dan het gevoel hebben echt mee te doen aan de maatschappij. Voor deze mensen heb ik veel respect.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:25 schreef duikkie het volgende:
[..]
dat is oud verhaal, laat je eens beter informeren hoe het nu gaat. je blijft niet zomaar lang in de bijstand.
voor jongeren al helemaal niet, die moeten werken of leren.
en loop eens mee met een her(keuringsarts) , dan zal je zien dat zelfs de zwaarste chronische zieken niet eens meer worden afgekeurd. 100% afkeuring of 80% die zijn er heeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig, de meesten komen dan ook in de sociale werkplaats
Ik zie hier toch weer afgunst en hekeling in, ik betaal, en zij profiteren.quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:26 schreef childintime het volgende:
De chronisch zieken waar jij het over hebt, zijn veelal een "luxe probleem" van de westerse maatschappij. Verplaats je eens in een maatschappij waar al deze voorzieningen niet zijn. Wat dan? Dan moeten ze ook werken, ondanks hun rugpijn of psychiatrische problematiek. In onze maatschappij is het inmiddels een heel normaal iets geworden. "Ik ben een gescheiden ouder met kinderen, nou dan moet de maatschappij maar voor mij betalen, daar heb ik recht op." "Ik heb al heel lang rug of allerlei andere klachten, dan hoef ik niks, de maatschappij zorgt wel voor mij."
Nee daar ging het niet over. Het ging over `begrijpen mensen uitkeringstrekkers`. Wat versta je onder uitkeringstrekkers. Voor mij heeft dit een negatieve klank. Idd passend bij de reakties van de persoon waar ik op reageerde. Het wonderlijke is wel dat degeen die het echt nodig hebben niet reageren.....Ws hebben die geen internet of het vermogen zich te mengen in een discussie als dit`........quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:49 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik zie hier toch weer afgunst en hekeling in, ik betaal, en zij profiteren.
Dat was niet het onderwerp, het ging over of deze mensen echt een fatsoenlijk levenspatroon kunnen opbouwen zonder structuur op langere termijn.
Ik zie het niet, en mag best overtuigd worden van mijn ongelijk.
Vervolgens komen er velen met "mijn belastingcenten", zwart werken en vrijwilligerswerk.
Belastingcenten hebben er niets mee te maken, en zwartwerken of vrijwilligerswerk is OOK werk, dus structuur.
Het gaat om de mensen die op relatief jonge leeftijd voor een langdurige periode NIET willen werken, en hoe mensen nog in staat zijn een dagindeling te maken, die ergens over gaat.
Ik zeg toch duidelijk dat de uitkeringstrekkers die ik ken wél werken, maar dan zwart? Daarna haak ik in op het beeld dat TS schetst, dus 'nietsdoen, geen voldoening krijgen, etc.'quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:59 schreef duikkie het volgende:
[..]
iets spreekt je verhaal tegen :
nietsdoen en zwart werken. dat gaat toch echt moeilijk samen hoor
zwart werken is toch ook werken ?? en waarschijnlijk betalen ze ook hun rekening en andere hobby's met dat geld. waar je dus op tegen bent is de misbruik van iets, niet tegen de uitkeringstrekker want in jouw voorbeeld werken ze wel
Volgens mij zijn die mensen er wel, maar genieten die zelden een uitkering.quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:49 schreef Lamon. het volgende:
Het gaat om de mensen die op relatief jonge leeftijd voor een langdurige periode NIET willen werken, en hoe mensen nog in staat zijn een dagindeling te maken, die ergens over gaat.
Vooral de eerste aflevering is leuk, vond ik.quote:Wat doe je? Dat is de eerste vraag die mensen elkaar stellen. Op een feestje, als ze elkaar tegenkomen op straat. Wat doe je? En daarmee bedoelen ze: wat doe je voor werk? Wat produceer je?
Zelden vragen mensen elkaar: wat laat je? Wat gebeurt er op de momenten dat je stilstaat? Dat je naar buiten kijkt? Dat er niets uit je handen komt?
Alsof die momenten er niet zijn. Alsof er geen mensen bestaan die niets doen.
Zondag 11, 18 en 25 januari werd de minidocserie ‘ledigheid’ uitgezonden bij HollandDoc Radio, na de lange documentaire op Radio 1 (op plm. 45:00). Luister de afleveringen terug via deze link: http://www.maartjeduin.nl/?p=276
ik vindt dit gewoon uitbuiting dus, en volgt de wsw wet mocht werk alleen als je toezicht nodig hebt. als je dus zelfstandig kan werken hoor je niet in de WSW maar moeten ze je gewoon betalen!!!.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:07 schreef funkyskunkie het volgende:
Het is idd WSW.
Door een ongeval ligt mijn rug in puin, en kan ik niet lang staan of zitten, een "normale" werkgever neemt je dan niet zo snel aan![]()
Eerst uitkering en dan bijstand, en maar solliciteren, nergens aan de bak kunnen komen door je rug, maar wel elke maand een gesprek bij de gemeente waarom je nog geen werk hebt.
Dan komen ze met een heel goed plan, een sociale werkplaats, mocht ik "proberen" voor een half jaar, tegen het minimum loon.
(Dat is iig hoger dan leven van de bijstand).
Maar om het lange verhaal kort te maken......
Ik ben nu inmiddels een jaar verder, ben "uitgeleend" aan een bedrijf waar ik me goed op mijn plek voel, een aangepaste werkplek heb (kleine inverstering), en geef leiding aan plusminus 15 tot 20 man.
Een WSW indacatie heb ik inmiddels gekregen.
En nu komt hel "leuke" gedeelte.......
Na dat halve jaar ga je terug naar een WW uitkering, dan weer naar de bijstand.
Ik werk daar dus full-time voor een bijstands uitkering, mijn invaliditeits-uitkering zien ze als inkomsten, dus daar word ik op gekort, mijn partner werkte tot voor kort 20 uur per week, word je op gekort, dus al met al werk ik daar voor 1230 netto per maand.
De wachlijst duurt ongeveer 3 tot 4 jaar, voordat ik op de "loonlijst" kom van de SW, dus tot die tijd zit ik gewoon op bijstands inkomen.
Inmiddels heb ik huursubsidie aangevraagd want ik vind dat ik dat nu wel mag, voorheen heb ik dat niet gedaan.
Het meest frustrerende voor mij is dat zowel de gemeente, de SW, en het bedrijf waar ik werk subsidie krijgen, omdat ze mij aan het werk "houden", ik het moet doen met een inkomen wat wettelijk gezien onder het minimum loon zit.
Het inkomen van mijn partner en mijn invaliditeits-uitkering worden gezien als inkomen, en dus vrolijk worden gekort door de gemeente.
Kortom ik werk dus full-time, maar heb wel een bijstandsuitkering, wat in mijn geval nog wel een paar jaar gaat duren.
Eigenlijk is het heel krom, ik werk gewoon, maar houd wel mijn hand op
Er word misbruik van mij gemaakt, en er word wel toezicht op mij gehoudenquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:28 schreef duikkie het volgende:
[..]
ik vindt dit gewoon uitbuiting dus, en volgt de wsw wet mocht werk alleen als je toezicht nodig hebt. als je dus zelfstandig kan werken hoor je niet in de WSW maar moeten ze je gewoon betalen!!!.
ik snap werkelijk niet dat dit is toegestaan, maar als niemand bij sociale zaken de wet kent , krijg je dit.
eigenlijk maak je nog misbruik van een voorziening ook
alhoewel dit off-topic is, heb ik effe de wsw gelezen, en als je verhaal iets anders schrijft kan het een beetje kloppen. maar helemaal zuivere koffie is het niet hoor.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:38 schreef funkyskunkie het volgende:
[..]
Er word misbruik van mij gemaakt, en er word wel toezicht op mij gehouden![]()
Op een gegeven ogenblik kan je geen kant meer op, je bent "arbeidsgehandicapt", zoals ze dat zo mooi noemen en er word verwacht dat je gaat werken. (En terecht).
In de reguliere sector raak ik helaas echt niet meer aan het werk, hoe graag ik ook zou willen.
Dus is werk met een WSW indicatie voor mij de juiste en beste oplossing.
Bij sociale zaken kennen ze de wet wel degelijk, vandaar die wachtlijst, is voor iedereen een win win situatie, behalve voor mij.
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen thuis op de bank blijven zitten, neem een voorbeeld aan mij, ik zet me 100 procent in, wil graag werken (regelmaat, sociale contacten), en word keihard gepakt door die wachtlijst, ik ga er gewoon niks op vooruit
Reiskostenvergoedingwat is dat?
VerlofdagenHebben we het nog wel een keer over
PensioenopbouwTsja, goede vraag, zoeken we wel voor U uit
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
In mijn ogen kan iedereen werken, ik heb bv een blinde collega (incl lieve labrador), een dove collega (incl gebarentaal, wat ik steeds meer begrijp), en een collega die echt de weg kwijt is(incl Tomtom)
(Maar ik ga nu wel erg off-topic).
Hier: Altijd weekend, behalve in de tentamenweken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Mensen die thuiszitten terwijl ze prima kunnen werken zijn echt te triest voor woorden. Ik snap ook niet hoe ze dat kunnen. Er ontbreekt dan toch een belangrijk stukje structuur en regelmaat in je leven. Elke dag is even zinloos, zelfs een weekend heeft dan geen enkele betekenis meer.
Voor veel mensen is het financieel onhaalbaar om te gaan werken. Hun uitkering, inclusief huurtoeslag, zorgtoeslag, langdurigheidstoeslag, vrijstelling van gemeentelijke lasten, bijzondere bijstand en wat er nog meer te vergeven valt is beduidend hoger dan wat ze zouden verdienen met een baan op hun opleidingsniveau. Zeker als je bepaalde arbeidskosten ook meerekent (zoals reiskosten en kinderopvang) . Dat is de armoedeval.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:10 schreef Lamon het volgende:
Daar ben ik dus wel eens benieuwd naar.
[..]
off- topic------- offtopicquote:Op zondag 25 oktober 2009 19:49 schreef funkyskunkie het volgende:
Ik ben daar gekomen door direct werk, en heb me niet anders voorgedaan zoals ik ben, de sociale dienst wil dat je gaat werken en dat doe je dus.
Op de SW kwamen ze er achter dat ik daar thuishoor.....
(Je krijgt 2 keer een 3 maanden contract, en ik ben dus niet ontslagen).
Daarna ga je naar de WW, en dan naar de bijstand, daar word ik gekort.
Werken in de WSW mag idd alleen met een indicate, die heb ik inmiddels ook, maar zoals eerder gezegd, die wachtlijst is 3 tot 4 jaar.
Er word van mij verwacht dat ik tot die tijd gewoon doorwerk met behoud van uitkering.(bijstands dus).
Doe ik dat niet........einde uitkering.
Vergis je niet, ik wil wel, heel graag zelfs, maar zet daar dan ook een paar centen tegenover
Maar geef me dan een gewoon inkomen, ja, misschien ben ik een dagje vaker ziek omdat ik mijn bed niet uit kan komen, niet omdat ik niet wil, maar het gewoon niet kan...............
als je al boven de bijstand norm zit , zit je er toch niet meer bij die 1700 netto kan misschien maar dan spek je dus de gemeente kas, want 2000 in de bijstand krijg je nooit hoor als 1 persoons huishouden.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het financieel onhaalbaar om te gaan werken. Hun uitkering, inclusief huurtoeslag, zorgtoeslag, langdurigheidstoeslag, vrijstelling van gemeentelijke lasten, bijzondere bijstand en wat er nog meer te vergeven valt is beduidend hoger dan wat ze zouden verdienen met een baan op hun opleidingsniveau. Zeker als je bepaalde arbeidskosten ook meerekent (zoals reiskosten en kinderopvang) . Dat is de armoedeval.
En heel veel vinden het wel best natuurlijk. Maar er zijn ook mensen die vanwege de zelfontplooing en sociale contacten best zouden willen werken maar dit financieel niet halen. Eerlijk waar.
Ik hoor de afgelopen dagen trouwens ook vaak een radiospotje over een mevrouw die vraagt of het thuis-oppassen invloed op haar uitkering heeft. Moet je nagaan als iemand bijv. 100 euro per week bijklust met oppassen zonder dat dit gevolgen heeft voor haar uitkering.( incl. alles tot 1700 euro netto p/m http://www.volkskrant.nl/vk-online/VK/20091003___/7_026/#original ) Dan zit je al snel op 2000 euro netto per maand! Dat is toch best een aardig salaris. Zeker als je verder dan geen auto e.d. nodig hebt.
Je krijgt inderdaad geen 1700 netto. Maar je uitkering, inclusief alle toeslagen, plus alle kortingen of vrijstellingen van gemeentelijke heffingen etc, resulteren uiteindelijk in dat bedrag.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:39 schreef duikkie het volgende:
[..]
als je al boven de bijstand norm zit , zit je er toch niet meer bij die 1700 netto kan misschien maar dan spek je dus de gemeente kas, want 2000 in de bijstand krijg je nooit hoor als 1 persoons huishouden.
ps kan het artikel niet lezen hoor te kleine letters zo
omdat tegengeluid altijd reactie oproept.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Waarom reageert iedereen zo enthousiast op Duikkie, duidelijk een psychiatrisch verhaal of een trol...
typisch een leermomentquote:Op maandag 26 oktober 2009 08:21 schreef TJDoornbos het volgende:
verschilt van geval tot geval maar in de basis snap ik ze niet
ff serieus chef.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:26 schreef duikkie het volgende:
[..]
typisch een leermoment, in den beginne des levens snap elk mens niets
kan me niet voorstellen dat enkel het feit dat je een pacemaker heb je 100%-80% afgekeurd zou worden. ik heb keuringsarts meegemaakt die nog niet eens kankerpatienten waar prognose half jaar leven bij was, mogen afkeuren.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:30 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ff serieus chef.
Ikzelf heb een pacemaker ivm mn hart en tuurlijk beperkt mij dat in doen en laten maar dat ik op basis van dat ding recht heb op 24 uur uitkering vind ik ronduit beledigend. Ben niet ineens debiel ofzo. Maar er zijn mensen die het gretig aanpakken....
ik kwam bij zo'n muts ivm hersteltrainingen enzo en die zei doodleuk: Als u dit invult hoeft u nog maar 16 uur te werken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:39 schreef duikkie het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat enkel het feit dat je een pacemaker heb je 100%-80% afgekeurd zou worden. ik heb keuringsarts meegemaakt die nog niet eens kankerpatienten waar prognose half jaar leven bij was, mogen afkeuren.
wat ook wel speelt , is dat men totaal afgekeurd wordt na hartproblemen maar na herkeuring , niet meer.
meestal deden artsen dat zo.
alhoewel weer off-topicquote:Op maandag 26 oktober 2009 08:45 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ik kwam bij zo'n muts ivm hersteltrainingen enzo en die zei doodleuk: Als u dit invult hoeft u nog maar 16 uur te werken.
en komen van een koude kermis thuis, na herkeuring !!quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:14 schreef TJDoornbos het volgende:
gaat om het feit dat men eerst uitkeringsworst voor je muil houdt en dan pas vraagt hoe of wat. Veel mensen happen toe dan
Wonderbaarlijk ja.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Waarom reageert iedereen zo enthousiast op Duikkie, duidelijk een psychiatrisch verhaal of een trol...
bespeur ik hier toch enige begrip ??? , alleen mogen we niet terug bijtenquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:58 schreef Smolderbeard het volgende:
Beroepswerkelozen met het misplaatste lef om een lange neus te maken naar werkende mensen maar ondertussen WEL hun hand ophouden en het nog goed proberen te praten ook met de meest potsierlijke drogredeneringen en kul.![]()
'Ja maar die domme loonslaven doen verder ook niet veel nuttigs en als ze ook zouden feesten en cultuur opsnuiven in plaats van werken zou de wereld veel mooier zijn!
Zo, en nu eerst naar het winkelcentrum om wat door domme loonslaven gemaakte consumptiegoederen te kopen tiehihihi!'![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niets tegen mensen die door nare omstandigheden in het sociaal vangnet belanden want daar bestaat het voor maar van het eerder beschreven soort zie ik er gewoon te veel.
Het zou quatsch zijn om te dwingen tot werken voor een werkgever maar ga dan als alternatief volledig zelfvoorzienend leven met je eigen schaapswol, moestuin en ontkoppeld van gas/licht/riolering en gemakken zoals petrochemie en tandpasta die de werkende samenleving verschaft.
Ik weet dat het in Nederland nagenoeg onmogelijk om je volledig aan het systeem te ontrekken dus probeer het eens op het Afrikaans contintent bijvoorbeeld.
Of,.. hou anders braaf je hand op en wees verdomme dankbaar dat je in een maatschappij leeft die je de mogelijkheid biedt om niets te doen bij de gratie van mensen die zich wel inzetten maar probeer NIET te verbloemen dat je aan het parasiteren bent.
Als iedereen de hele dag met een blik jaeger bier op de bank ging hangen dan was het heel snel afgelopen met de pret.
Als het zo makkelijk was om de misbruikers te onderscheiden mocht er van mij de optie: 'Mijn belastinggeld niet gebruiken voor het in stand houden van steunmisbruik.' op de opgaaf staan.
Eens zien waar die attitude is als de belastingbetaler zelf de hand op de knip mag houden.
Don't bite the hand that feeds you.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |