abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_74811944
Ik woon in een omgeving als dit:


Die wind op het water is wel mooi om te zien op zich.
-
  woensdag 18 november 2009 @ 12:27:24 #127
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_74812101
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:22 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik woon in een omgeving als dit:
[ afbeelding ]

Die wind op het water is wel mooi om te zien op zich.
Inderdaad, ik woon aan dit meer:



Ziet er wel mooi uit, dreigende lucht boven het water.
be nice or go away
pi_74812397


Zit in windkracht 7 hier nu
pi_74812517
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:26 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Storm alleen voor de west/nw/n kust
Moet zeggen dat Enschede behoorlijk onstuimige is, qua wind momenteel.
pi_74813646
Ik vind het wel typisch dat er überhaupt een storm is...
pi_74813705
Mja hier waaide net het zo hard dat ik net heerlijk 5min naar 2 auto alarms heb mogen luisteren

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2009 13:16:33 ]
pi_74818368
Kan ik me hiervoor vaccineren?
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_74818998
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:14 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het wel typisch dat er überhaupt een storm is...
Het is dan ook een kunstmatige storm gecreëerd met chemtrails door illuminatie reptillians om onze planeet meer op de planeet Neptunus te laten lijken.
pi_74819060
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:40 schreef Rafelbaard het volgende:

[..]

Het is dan ook een kunstmatige storm gecreëerd met chemtrails door illuminatie reptillians om onze planeet meer op de planeet Neptunus te laten lijken.
Ja, dat denk ik ook
pi_74826696
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ze in de Randstad, en met name in Den Haag, heel goed zijn met geld verkwanselen.

Dus, nogmaals, goeie opruiming!!

Ik vang geen evacués op in elk geval. Ze vinden Brabant nu niks, mogen ze dan ook wegblijven.
Wees maar niet bang, ze komen echt niet bij jou aan de deur met hun lieslaarzen: ze weten Brabant niet eens te liggen, gelukkig.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:37:44 #136
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_74827562
Ik leef nog.
-
  woensdag 18 november 2009 @ 23:11:56 #138
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_74836156
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:48 schreef Desertstorm het volgende:
Ik wil niet zeggen dat ik fan ben van Piers Corbijn maar het blijft opmerkelijk dat hij nu alweer gelijk krijgt.
Alweer? Hij heeft een stuk of 5 stormen voorspeld die niet uitkwamen, en hij was overtuigt van een Elfstedentocht 2 jaar geleden.
quote:
Hij begon in oktober te roepen dat er tussen 17-19/20 november een storm kwam. En wat hebben we vandaag? juist,, een zuidwesterstorm. Overigens heeft hij nooit gezegd dat er een "superstorm" aankwam, die woorden zijn door de media gebruikt. Als je op zijn site kijkt heeft hij het over storm en een kans op overstromingsgevaar.
Hij had het over een gote storm, en hoewel dat voor interpretatie vatbaar is, kan je wel zeggen dat er vandaag storm is geweest, maar qua overstromingen heb ik nog niets gehoord (kan nog komen). Het is ook niet echt heel bijzonder om een storm in november te voorspellen, en het is het al de hele maand winderig. Maar dat terzijde.

Overigens had Corbyn het ook een koude periode, noorderwind en sneeuw in november. De maand is nog niet afgelopen, maar:
quote:
Zacht herfstweer houdt aan

18 november 2009 - Hoge temperaturen in najaar en winter gaan vaak samen met veel wind. Woensdag was zo'n zachte en onstuimige herfstdag met korte tijd storm (windkracht 9) aan de kust en in het noordelijk kustgebied zware windstoten rond 100 km/uur.

Groot verschil in bladkleuring tussen herfst 2005 en die van 2009 (foto: Jacob Kuiper)
Stormen, zoals we regelmatig meemaken in het winterhalfjaar, ontstaan mede door temperatuurtegenstellingen en die zijn momenteel bijzonder groot. In ons land zijn de afgelopen dagen temperaturen gemeten tussen 13 en 18 graden. Dat is een graad of 10 boven het langjarig gemiddelde voor deze tijd van het jaar.

Nog opmerkelijker is de warmte in Zuid-Europa, waar de thermometers al dagen achtereen tussen 25 en 30 graden aanwijzen. Jerez de La Frontera in het zuiden van Spanje noteerde maandag zelfs 30,8 graden, Valencia 30,0 graden en ook Corsica meldde lokaal bijna 30 graden. De hoogste temperatuur ooit in november in Frankrijk gemeten is volgens Météo France 31,4 graden op 10 november 1985 in het Corsicaanse Solenzaro. Ook in de Alpen is het met plaatselijk 22 graden uitzonderlijk zacht. Bynov in het zuidwesten van Tsjechië noteerde dinsdag 20,4 graden. Het zuidwesten van de Bohemen beleeft de warmste novemberdagen in 30 tot 50 jaar. Minder fraai is het op de Canarische Eilanden waar hevige regen- en onweersbuien zorgen voor grote overlast door modderstromen.

Het einde van het uitzonderlijk zachte weer is nog niet in zicht. Het KNMI verwacht dat de temperaturen tot zeker het einde van deze maand ruim boven normaal blijven. Daarmee is het nu al zeker dat november een van de zachtste wordt sinds het begin van de metingen. De temperatuur ligt met gemiddeld ongeveer 9 graden ruim drie graden boven het klimatologisch gemiddelde. De laatste jaren was de herfst vaker bijzonder zacht.

Meer informatie
Het weer in Europa op www.meteoalarm.eu, het platform voor weerwaarschuwingen van de nationale meteorologische diensten. Meer over het zachte weer in onze rubriek Nader Verklaard. De actuele stand van de maand, extremen voor november en het weer op geografische kaartjes onder Verder Lezen.
Kortom, de stormvoorspelling van Corbyn was een toevalstreffer omdat de oorzaak van de storm (het zachte weer) compleet anders was dan Corbyn had voorspeld, is de windrichting al de hele maand anders en sneeuw lijkt er ook nog niet te gaan komen. Bovendien, als het KNMI had gewaarschuwd voor overstromingen over dijkdoorbraken, dan was het vandaag weer weggehoond omdat men een hoog niveau verwacht, in tegenstelling tot Corbyn waar sommigen iedere toevalstreffer bejubelt.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 19 november 2009 @ 00:35:28 #139
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74838808
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:11 schreef Montov het volgende:

[..]

Alweer? Hij heeft een stuk of 5 stormen voorspeld die niet uitkwamen, en hij was overtuigt van een Elfstedentocht 2 jaar geleden.
[..]

Hij had het over een gote storm, en hoewel dat voor interpretatie vatbaar is, kan je wel zeggen dat er vandaag storm is geweest, maar qua overstromingen heb ik nog niets gehoord (kan nog komen). Het is ook niet echt heel bijzonder om een storm in november te voorspellen, en het is het al de hele maand winderig. Maar dat terzijde.

Overigens had Corbyn het ook een koude periode, noorderwind en sneeuw in november. De maand is nog niet afgelopen, maar:
[..]

hhaha die gast is nog minder te geloven als piet paulusma die gozer voorspelt elk jaar 10stormen en dan roepen mensen ja toevallig dat het nu stormt jaa als je een week in november uit kiest dan heb je hele groote kans dat het een keer gaat stormen mjaa vraag me af hoe vaak kan die man statistish nog ongelijk krijgen! hahah
Kortom, de stormvoorspelling van Corbyn was een toevalstreffer omdat de oorzaak van de storm (het zachte weer) compleet anders was dan Corbyn had voorspeld, is de windrichting al de hele maand anders en sneeuw lijkt er ook nog niet te gaan komen. Bovendien, als het KNMI had gewaarschuwd voor overstromingen over dijkdoorbraken, dan was het vandaag weer weggehoond omdat men een hoog niveau verwacht, in tegenstelling tot Corbyn waar sommigen iedere toevalstreffer bejubelt.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:06:08 #140
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_75286786
be nice or go away
pi_75286952
Ik woon precies op het reepje voor de kust dat droog blijft.

edit: ik zie nu pas dat het een oud bericht is...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:10:47 #142
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_75286984
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:40 schreef Logician het volgende:

[..]

Moet zeggen dat Enschede behoorlijk onstuimige is, qua wind momenteel.
Nu maar hopen dat de Grolsch Veste plat gaat.
Ignorance is bliss
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:19:02 #143
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_75287329
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:10 schreef marcodej het volgende:
Ik woon precies op het reepje voor de kust dat droog blijft.

edit: ik zie nu pas dat het een oud bericht is...
De orginele TT is oud maar die link is voor 8 december, ze voorspellen een superstorm dus.....

http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15233
be nice or go away
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:42:09 #144
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_75288184
Piet Paulusma noemde eergisteren ook heel kort al het vooruitzicht van zeer koud weer en sneeuw, maar gisteren niet meer. Hopelijk zet het wel door, maar het zijn nog niet echt betrouwbare voorspellingen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_75288236
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:42 schreef Montov het volgende:
Piet Paulusma noemde eergisteren ook heel kort al het vooruitzicht van zeer koud weer en sneeuw, maar gisteren niet meer. Hopelijk zet het wel door, maar het zijn nog niet echt betrouwbare voorspellingen.
Piet
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75288301
Zo mega onbetrouwbaar is een voorspelling 5 dgn vooruit nu ook weer niet. Winkracht 4 en 4-11 graden wordt iig geen -15, sneeuw en een superstorm

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Ik denk dat die MOD van dat forum de Mexicaansegriep-tacktiek gebruikt, dit is dezelfde tactiek als de Oh Oh WMD in Irak techniek en de boze baarden in Iran techniek.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:54:24 #147
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_75288568
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:45 schreef dramatiek het volgende:
Zo mega onbetrouwbaar is een voorspelling 5 dgn vooruit nu ook weer niet. Winkracht 4 en 4-11 graden wordt iig geen -15, sneeuw en een superstorm
Het gaat dan ook om voorspellingen voor over 2 weken ofzo.
Géén kloon van tvlxd!
pi_75288713
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:54 schreef Montov het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om voorspellingen voor over 2 weken ofzo.
Owwwwwwwwwwwwww ik dacht 8 december Laten we het hopen dan maar. Ik hou wel van ontwrichting.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:14:55 #149
6941 APK
Factual, I think.
pi_75289167
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:54 schreef Montov het volgende:

Het gaat dan ook om voorspellingen voor over 2 weken ofzo.
Volgens de OP van dat topic niet:
quote:
Op maandag en dinsdag daalt de druk in het westen van Schotland met 40 hPa. De grafiek toont de GFS prognose kaart voor dinsdag, 8 december.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:22:23 #150
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_75289390
Nou ja, ik las ergens anders in dat topic ook zoiets, en Paulusma had het ook over die termijn. Wellicht zitten we nu meerdere voorspellingen door elkaar te halen.

Uiteindelijk is het niet lastig om kou en storm in december te voorspellen, grote kans dat het klopt.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')