Weet je zeker dat het wel de Benelux trein was? En niet een nachttrein?quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:07 schreef pagadder het volgende:
[..]
Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.
SBB (CFF FFS) zijn de Zwitserse spoorwegen, misschien heb je een skitrein gezien. Treski bijvoorbeeld?quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:07 schreef pagadder het volgende:
[..]
Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.
In ieder geval heeft Haarlem vier keer per uur een verbinding met Rotterdam, maar dit is inderdaad een klapsigaar uit eigen doos.quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:07 schreef James1988 het volgende:
115 reizigers in de spits is iets meer dan waar ik vanuit was gegaan in mijn berekeningen... evenzogoed is het nog steeds bedroevend weinigHet gedrag van die woordvoerder en NS Hispeed is niet echt begrijpbaar... mensen komen echt niet zomaar terug.
Door geintjes als de IC Asd - Rsd via Haarlem te laten lopen, pest je reizigers alleen maar de auto in volgens mij: een langere reis hebben ze dan toch, maar als de auto dan goedkoper is, is het duidelijk wie er gaat winnen. En dat is níet de Fyra.
Waarschijnlijk wel. Vanaf Den Haag CS zou je denk ik wel via Schiphol kunnen. Moet je vanaf de luchthaven even de stopper naar CS pakken of via Duivendrecht reizen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:12 schreef Peter het volgende:
En vanuit Den Haag naar Amsterdam? Moet ik dan ook over haarlem ipv over schiphol?
quote:De doorgaande verbinding tussen Schiphol, Den Haag HS en Rotterdam via de Oude Lijn vervalt. Voortaan rijdt er vier keer per uur een Intercity tussen Amsterdam, Haarlem, Den Haag HS en Rotterdam, en vier keer per uur een Intercity tussen Schiphol en Den Haag Centraal:
'k Ben benieuwd in hoeverre ze de overstaptijden nog gaan aanpassen, want zoals het er nu uit ziet, zijn reizigers vanuit Vlissingen naar Schiphol straks 20 minuten langer onderwegquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:23 schreef greavy het volgende:
Klik hier voor een overzicht van specifieke veranderingen in Dienstregeling 2010 op Wikipedia
Kijk voor de verandering door de HSL bij de Oude Lijn
Als ik dat verhaal mag geloven, rijden er inderdaad geen Intercity treinen tussen Den Haag en Amsterdam CS via Schiphol.
Tevens ook niet uit de richtingen van Vlissingen richting Amsterdam via Schiphol.
Echter zie ik dan wel staan dat er een IC vanaf Den Haag CS tot Schiphol rijd.
Een quote van Wikipedia:
[..]
Nog steeds: de IC Den Haag-Amsterdam en de IC Hoofddorp-Amsterdam(-Lelystad).quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:07 schreef Duvel het volgende:
Er rijden straks dus geen intercity's meer tussen Amsterdam Centraal en Schiphol?
Je was mij voor. De IC Hoofddorp-Amsterdam-Lelystad wordt echter geknipt in Amsterdam. Er komen dan een stoptrein Den Haag Centraal - Amsterdam en een intercity Amsterdam - Lelystad. Ik denk echter wel dat deze op elkaar aansluiten in Amsterdam.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nog steeds: de IC Den Haag-Amsterdam en de IC Hoofddorp-Amsterdam(-Lelystad).
Wat heet aansluiten?quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:34 schreef KapiteinT het volgende:
De intercity Den Haag Centraal - Amsterdam blijft gewoon hoor, deze gaat wel een extra stop maken op Hoofddorp en stopt dus vanaf Hoofddorp op alle stations. Ook gaat de Noord-Oost vanuit Den Haag via Schiphol rijden. Als het goed is sluiten beide treinen aan in Leiden op de intercity's naar Rotterdam en verder.
De IC Amsterdam-Lelystad wordt waarschijnlijk aan de sneltrein Den Haag-Amsterdam geplakt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je was mij voor. De IC Hoofddorp-Amsterdam-Lelystad wordt echter geknipt in Amsterdam. Er komen dan een stoptrein Den Haag Centraal - Amsterdam en een intercity Amsterdam - Lelystad.
Qua materiaal wel zo logisch. Allebei gewoon VIRM.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
De IC Amsterdam-Lelystad wordt waarschijnlijk aan de sneltrein Den Haag-Amsterdam geplakt.
Wat is dat nou voor onzin dan? Wanneer gaat FOK!rail daar rijden?quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Vanaf Den Haag CS zou je denk ik wel via Schiphol kunnen. Moet je vanaf de luchthaven even de stopper naar CS pakken of via Duivendrecht reizen.
Is het ook zo dat beide treinen omlooptechnisch in elkaar overgaan? Dat kan ook in inzetkosten schelen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je was mij voor. De IC Hoofddorp-Amsterdam-Lelystad wordt echter geknipt in Amsterdam. Er komen dan een stoptrein Den Haag Centraal - Amsterdam en een intercity Amsterdam - Lelystad. Ik denk echter wel dat deze op elkaar aansluiten in Amsterdam.
Volgens ReisT gaat de IC Den Haag - Amsterdam over op de IC Amsterdam Lelystad, en ik lees net op Wikipedia dat de stoptrein Den Haag - Amsterdam over gaat op de stoptrein Amsterdam - Almere Oostvaarders.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is het ook zo dat beide treinen omlooptechnisch in elkaar overgaan? Dat kan ook in inzetkosten schelen.
Ik begrijp deze logica even niet.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Vanaf Den Haag CS zou je denk ik wel via Schiphol kunnen. Moet je vanaf de luchthaven even de stopper naar CS pakken of via Duivendrecht reizen.
Het is gewoon niet zo, want er is een IC Den Haag - Amsterdam via Schiphol. Niks overstappen dus.quote:
Ik wist niet dat er dan nog een doorgaande trein van Den Haag via Schiphol naar Amsterdam CS zou zijn. Ik dacht dat alle treinen van het CS naar Schiphol door zouden rijden naar Groningen/Enschedequote:
Straks dus een stoptrein tussen schiphol en A'dam centraal toch?quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is gewoon niet zo, want er is een IC Den Haag - Amsterdam via Schiphol. Niks overstappen dus.
Ja, uiteindelijk zullen tussen Amsterdam en Schiphol de volgende treinen rijden:quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Straks dus een stoptrein tussen schiphol en A'dam centraal toch?
Amsterdam - Den Haag HS duurt nu met de intercity 46 minuten en met de sneltrein 51 minuten. De toekomstige intercity zal ongeveer even snel zijn als de huidige sneltrein, dus zal het 5 minuten langer duren.quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:16 schreef Peter het volgende:
Dus Den Haag C/HS- Amsterdam C wordt sowieso langer qua tijd?
Leve de vooruitgang..
De treinen van Den Haag naar Groningen/Enschede/Berlijn komen juist naast de bestaande treinen, zodat er 4x/uur een trein van Den Haag CS naar Schiphol gaat. En dat is nog maar het begin, want later moet er nog Den Haag-Schiphol-Duivendrecht-Lelystad bijkomen voor 'elke-tien-minuten-een-trein'.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er dan nog een doorgaande trein van Den Haag via Schiphol naar Amsterdam CS zou zijn. Ik dacht dat alle treinen van het CS naar Schiphol door zouden rijden naar Groningen/Enschede
De pimpel wordt toch al december dit jaar doorgetrokken naar Den Haag?quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:17 schreef knars het volgende:
Ach, als Den Haag verstoken blijft van een IC verbinding met Schiphol omdat het HSL tracé echt gebruikt gaat worden, is de weg vrij voor het verlengen van de Pimpel naar Den Haag CSDenk dat ik dan iets vaker na gedane arbeid via Schiphol en Den Haag naar huis ga
ik heb nagevraagd bij loket NS:quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:02 schreef dennistd het volgende:
je kunt ook via bahn.de bestellen dacht ik, maar op buitenland-gebied weet ik niet zo heel veel, maar er zal zich vast nog wel een ander melden vandaag in het topic
Het is een tongquote:Op zondag 25 oktober 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet niet welke propagandaflikker ze bij Veolia in dienst hebben, maar het tamelijk zouteloze veolioslogo kon er een druppel van krijgen.
[ afbeelding ]
"Laat je hier aflebberen door Veolia"quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
de stopper zwolle-enschede kan vertraging op hebben gelopen, en gezien de 5 minuten kering in enschede haalt ie er maar weinig vanaf. En als de IC in enschede gewoon achter de stopper gezet wordt krijgt die dus ook +10quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Waarom zijn er dikke vertragingen hier in het oosten? (Deventer-Enschede)
Vanmorgen had de stopper Zwolle - Enschede al 15 min vertraging, en terugweg had dezelfde stopper maar dan naar Zwolle ook 10 minuten vertraging. Hetzelfde gold voor de IC's.
Ergens iets gebeurd ofzo?
Kan me er zo niks van herinneren. Die stopper wordt trouwens door de provincie Friesland betaald, dat is de reden waarom ie niet tot Meppel of Zwolle rijdt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:16 schreef brandsrus het volgende:
Was er in de Dienstregeling 2010 niet de bedoeling dat de spitsslag Leeuwarden - Wolvega doorgetrokken zou worden naar Zwolle waardoor dezelfde situatie ontstaat als Groningen - Zwolle?
Dat is helemaal in Limburg, mij te ver.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:45 schreef Duvel het volgende:
Mensen uit het zuiden gaan maar lekker naar de ZLSM ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |