Er wordt niets afgepakt, het geld is er gewoon niet meer.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:27 schreef Schenkstroop het volgende:
Aan wie is DSB wat schuldig eigenlijk, dat het zo van de spaarders wordt afgepakt?
Voor verdere uitleg, zie:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er wordt niets afgepakt, het geld is er gewoon niet meer.
Nou, bijvoorbeeld aan een hypotheek inderdaad.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:38 schreef Schenkstroop het volgende:
spaarders sparen toch geen hypotheken? waar is al dat spaargeld dan naartoe? ik snap het niet.
Had je het maximum van 3.000 opgevraagd of had je niet zoveel geld op je rekening?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:02 schreef fruityloop het volgende:
Woehoe, ze hebben het geld overgemaakt!
3k opgevraagd, maar ze corrigeren het naar het werkelijke saldo op de betaalrekening (wat wij niet in konden zien), en dat was wel ietwat minder, maar die is nu dus leeg.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:27 schreef testje318 het volgende:
[..]
Had je het maximum van 3.000 opgevraagd of had je niet zoveel geld op je rekening?
Ah een betaalrekening... Ik probeer een beetje te ontcijferen in welke volgorde DNB uitkeert. Ik denk eerst de lopende rekeningen (zou ik wel terecht vinden in ieder geval, ookal heb ik zelf alleen spaar).quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
3k opgevraagd, maar ze corrigeren het naar het werkelijke saldo op de betaalrekening (wat wij niet in konden zien), en dat was wel ietwat minder, maar die is nu dus leeg.
Nope. Ik had louter spaar. Donderdag uitgekeerd. (3000 dan)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:09 schreef testje318 het volgende:
[..]
Ah een betaalrekening... Ik probeer een beetje te ontcijferen in welke volgorde DNB uitkeert. Ik denk eerst de lopende rekeningen (zou ik wel terecht vinden in ieder geval, ookal heb ik zelf alleen spaar).
Ik heb nog niets gehad, raarquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:40 schreef DIJK het volgende:
[..]
Nope. Ik had louter spaar. Donderdag uitgekeerd. (3000 dan)
Ik heb ook nog niks gehad en al 2 weken geleden aangevraagd.quote:
De curatoren, die handelen alles verder af.quote:Op maandag 2 november 2009 23:53 schreef Dengaman het volgende:
Ik heb een vraagje betreffende mijn vriendin...
Die heeft samen met haar vorige partner een doorlopend krediet. Nu waren er papieren aangevraagd dat, aangezien het uit is, de lening volledig op zijn naam zou komen.
Nu zijnde papieren aangevraagd op de ochtend van het faillisement.
Nu heeft ze geinformeerd maar nergens kan ze naar toe bellen aangezien alle hulpdesken zijn afgesloten...
Aan wie moet ze zich nu richten om dit geregeld te krijgen want ze wil heel graag van die bkr notitie af...
Zolang het geen achtergesteld deposito is en minder dan 100k als het hele garantiestelsel verhaal afgewikkeld is, en er werd in het begin uitgesproken dat men voor het merendeel "voor de feestdagen" het geld zou hebben, maar gezien het feit dat ze nu eerst met die 3k gekomen zijn, denk ik dat het hele verhaal begin 2010 afgewikkeld zal worden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:13 schreef Scorpie het volgende:
En wanneer krijg je je deposito terug eigenlijk?
Ja ok, zover was ik ook al, maar aan wie moet ik me dan richten? Wie handelt dat af?quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De curatoren, die handelen alles verder af.
Die emailadressen zijn te vinden op de site van de DNB meen ik. Dus alles netjes uit de doeken doen, mailen en wachten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:55 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Ja ok, zover was ik ook al, maar aan wie moet ik me dan richten? Wie handelt dat af?
Fijn hoor, dat faillissement! Echt een voordeel voor de klanten!quote:Huis uit na DSB- debacle
door Natasja de Groot
AMSTERDAM - Het eerste gezin met een waardeloze hypotheek van de failliet verklaarde DSB Bank wordt vrijdag geslachtofferd.
De familie El Ghouti uit Ede heeft een brief gekregen van de curatoren dat ze het hele hypotheekbedrag moet aflossen voor vrijdag, zo niet dan komt het gezin op straat te staan.
nou wil ik niet vervelend wezen, en ik vind het echt heel sneu voor die mensen. maar waarom een hypotheek van 297k voor een huis wat 130k waard is?quote:Op woensdag 4 november 2009 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo, eindelijk is er duidelijk voor de klanten. Daar zaten ze toch op te wachten?
Bedank meneer Lakeman maar. Het is volledig terecht dat ik die man niet vertrouwde en veel energie heb gestoken om zijn leugens te weerleggen en neutraliseren.
Want wat lezen we vandaag op http://www.telegraaf.nl/b(...)ebacle__.html?p=15,1 ???
[..]
Fijn hoor, dat faillissement! Echt een voordeel voor de klanten!
Hij heeft in 1999 het huis gekocht voor 104k, en er zitten 3 hypotheken op, eentje van 41k uit 2003, eentje van 217k uit 2004, en nog eentje van 63k uit 2006. Ik kom op 321k, niet op 297k zoals in het artikel staat? Hij heeft zich alweer verrekend..quote:Op woensdag 4 november 2009 10:29 schreef simmu het volgende:
[..]
nou wil ik niet vervelend wezen, en ik vind het echt heel sneu voor die mensen. maar waarom een hypotheek van 297k voor een huis wat 130k waard is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |